Nou, als je het nu al opgeeft..... Het moment is wat ongelukkig gekozen, het is vakantie, er is geen hond en de Uni leeft nu niet. Maar dat komt egt wel in augustus/ septemberquote:Op zondag 19 juli 2009 21:13 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Het topic voorziet niet echt in dringende behoefte inderdaad.
Je usertitel!quote:Op zondag 19 juli 2009 23:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nou, als je het nu al opgeeft..... Het moment is wat ongelukkig gekozen, het is vakantie, er is geen hond en de Uni leeft nu niet. Maar dat komt egt wel in augustus/ september
Jup, ik ga naar de EL CID. Heb jij al dat boekje ontvangen (je toegansbewijs o.i.d.)?quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:27 schreef Fingon het volgende:
meldt zich Politicologie, mogelijk rechten erbij over een jaar of meerdere jaartjes
Iedereen gaat naar de El-CID week (wat een naam) iemand al een kamer?
Ik heb wel zo'n dik boekwerk ontvangen ja, maar dat was nog van voor ik me had aangemeld voor de week, atm is m'n postadres afgesloten, dus moet ik telkens bij de buurvrouw vragen of er post is (Geweldig he, m'n moeder vertrouwt met niet als ze weg is terwijl ik nu wel 2 weken alleen ben bij m'n vaderquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:01 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Jup, ik ga naar de EL CID. Heb jij al dat boekje ontvangen (je toegansbewijs o.i.d.)?
Ook heb ik al een kamer. De tweede keer hospiteren al.
Ik zou het nu alvast maar doen. Over 2 jaar kost het volgen van 2 studies zeer waarschijnlijk duizenden euri per jaar aan collegegeld. Zie het Twee studies topic...quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:27 schreef Fingon het volgende:
meldt zich Politicologie, mogelijk rechten erbij over een jaar of meerdere jaartjes
Ja ja ja!quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:49 schreef phileine_ het volgende:
leidsche studente meldt zich!
rechtenfalert, in september begin k aan psychologie. ben el cid mentor trouwens![]()
oja, per 1 september komen er in mn huis 2 kamers vrij, dus als hier nog kamerzoekenden rondkijken..?
Ik heb via SLS gehospiteerd. Gewoon mailtje sturen en hospiteren maar. Gaat heel makkelijk en snel.quote:
Zit jen u in een verenigingshuis of een gewoon huis?quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:35 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Ik heb via SLS gehospiteerd. Gewoon mailtje sturen en hospiteren maar. Gaat heel makkelijk en snel.
Gewoon huis. Leden van zowel Augustinus als Quintus.quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:06 schreef Fingon het volgende:
[..]
Zit jen u in een verenigingshuis of een gewoon huis?
Word jij lid van een van die verenigingen?quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:37 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Gewoon huis. Leden van zowel Augustinus als Quintus.
Ja. Ja. Worden geregistreerd op je cijferlijst, maar dat heeft op zich verder geen nut dan.quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:37 schreef Microtechs het volgende:
Mag je eigenlijk vakken buiten je bachelor doen? Mag je dan tentamen doen? Zoja wat gebeurt er met de ects?
ok mooiquote:Op woensdag 29 juli 2009 21:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ja. Ja. Worden geregistreerd op je cijferlijst, maar dat heeft op zich verder geen nut dan.
Je moet wel even goed kijken hoe je dat precies regelt. Het is strikt genomen op zich niet de bedoeling, dus je moet het dan wel presenteren als dat je een keuzevak gaat doen. Op de website van de studie staat vaak een overzicht van de vakken die je iig als keuzevak kunt doen. Als ie daar bij staat dan kun je het zeker doen.quote:
welk huis zit je?quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:37 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Gewoon huis. Leden van zowel Augustinus als Quintus.
Ah ok, da's wat minder. Dus de keuzevakken > wel tentamen en al het andere alleen aanschuiven.quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:28 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je moet wel even goed kijken hoe je dat precies regelt. Het is strikt genomen op zich niet de bedoeling, dus je moet het dan wel presenteren als dat je een keuzevak gaat doen. Op de website van de studie staat vaak een overzicht van de vakken die je iig als keuzevak kunt doen. Als ie daar bij staat dan kun je het zeker doen.
In sommige gevallen zou je je voor die andere studie in moeten schrijven.
Dus ietsjes minder simpel dan ik eerst meldde helaas.
Welke studie doe je?
Laat ik voor de zekerheid maar even naar het verhaal over keuzevakken van Rechten verwijzen:quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:22 schreef Microtechs het volgende:
[..]
Ah ok, da's wat minder. Dus de keuzevakken > wel tentamen en al het andere alleen aanschuiven.![]()
Ik begin in september met rechten, maar wil ook de taalvakken van Japans gaan volgen ( hoef er geen papiertje voor te hebben, zou alleen mooi geweest zijn als je wel jezelf kon toetsen) Eigenlijk lijkt mij de hele studie leuk, maar als 2de studie doen lijkt me zwaar
quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Laat ik voor de zekerheid maar even naar het verhaal over keuzevakken van Rechten verwijzen:
http://www.law.leidenuniv(...)n.html#mogelijkheden
Maar wat echt bepalend is, is of ze bij het Instituur Japans je willen toelaten... ik kan dat nog niet egt vinden op hun website..
Je kunt je iig hiervoor inschrijven, en dan doe je niet de tentamens enzo
http://www.studiegids.lei(...)kket_japanse_studies
Anyway, alvast wat inspiratie, mss even de studieadviseurs bellen
Cleveringaplaats 1quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:25 schreef snorie het volgende:
Hey,
Ik begin dit jaar ook met studeren in Leiden en wel Nederlandse taal en cultuur.
Gelijk even een lekenvraag: Bij ons programma voor de eerstejaarsdag staat
geen adres of naam van een gebouw maar er staat 1167/003c. Zou iemand mij
kunnen vertellen in welk gebouw ik dan zit?![]()
Alvast bedankt,
snorie
Daarom wilde ik je even testenquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:01 schreef snorie het volgende:
Bedankt:p, maar ik dacht dat 1167 P.N. van Eyckhof 1 was?
Ik zou het ook fout kunnen hebben aangezien ik er nog nooit
ben geweest.
snorie
quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
(die eerstejaars hoeven tegenwoordig ook helemaal niets meer zelf te doen![]()
)
IIG niet in de FSW geloof ik :/quote:Op zondag 13 september 2009 22:39 schreef Microtechs het volgende:
Worden in Leiden hoorcolleges opgenomen?
>.< Heb uitgerekend nu een flu
Niet standaard nee... vorig jaar is er bij mij (toen 2ejaars psychologie) één vak op video opgenomen en online gezet. Er waren wel experimenten met andere vakken maar dat was niet goed bevallen geloof ik.quote:Op zondag 13 september 2009 22:39 schreef Microtechs het volgende:
Worden in Leiden hoorcolleges opgenomen?
>.< Heb uitgerekend nu een flu
Je kunt heus wel eens een hoorcollege missen hoor, als er geen verplichte aanwezigheid is..quote:Op zondag 13 september 2009 23:45 schreef Microtechs het volgende:
Ok, jammer. Dan moet ik wel gaan (boek lezen gaat al helemaal niet meer)
Ik zal wel proberen afgezonderd te zitten en een zakdoek voor mijn mondEn nu maar hopen dat niemand ziek van mij wordt.
(Ben eerder door hun ziek geworden, sjeezs wat een gekuch daar:N )
(koortsigheid valt reuze mee, alleen veel niezen)
Heb je geen vrienden die het hoorcollege bijwonen en aantekeningen voor je willen maken en doormailen? Door H1N1 wordt bij ons in ieder geval iedereen met griep verzocht om thuis te blijven en uit te zieken.quote:Op zondag 13 september 2009 23:45 schreef Microtechs het volgende:
Ok, jammer. Dan moet ik wel gaan (boek lezen gaat al helemaal niet meer)
Ik zal wel proberen afgezonderd te zitten en een zakdoek voor mijn mondEn nu maar hopen dat niemand ziek van mij wordt.
(Ben eerder door hun ziek geworden, sjeezs wat een gekuch daar:N )
(koortsigheid valt reuze mee, alleen veel niezen)
Nee maar je bent nu wel lekker vatbaarquote:Op maandag 14 september 2009 14:40 schreef Microtechs het volgende:
Had gekund ja , ik ben weer eens koppig geweest en was toch gegegaan![]()
Kleine kans dat ik H1N1 heb, heb geen koorts meer namelijk (nooit echt gehad ook)
* halve Leidenaar meldtquote:
Dat dusquote:Op woensdag 23 september 2009 14:30 schreef IHVK het volgende:
Hoe zwaar telt een tussentijdse toets ?
Waarschijnlijk is dit een veel te algemene vraag
Het PdelaC? Valt toch wel mee?quote:Op woensdag 30 september 2009 07:46 schreef Soempie het volgende:
Hoi allemaal, ik kom me hier even melden. Over een paar weken begin ik als gaststudent in Leiden. Gister heb ik toestemming gekregen om een aantal vakken te mogen volgen bij sociale wetenschappen.![]()
Ik heb al gezien dat het een afschuwelijk gebouw is waar ik straks zit.
quote:Op woensdag 30 september 2009 11:17 schreef Bravebart het volgende:
De kelder van het FSW is wel leuk hoor Soempie.
Niet echt...quote:Op woensdag 30 september 2009 11:17 schreef Bravebart het volgende:
De kelder van het FSW is wel leuk hoor Soempie.
Maarja je bent ook Mod..quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:25 schreef IHVK het volgende:
Nee alle mensen in Leiden hebben wel een leven.
Behalve ik.
Mensen die in Rotterdam studeren zitten sowieso de hele dag op Fok!.
Studeer je dan toevallig ook deeltijd aan de EURquote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:25 schreef IHVK het volgende:
Nee alle mensen in Leiden hebben wel een leven.
Behalve ik.
Mensen die in Rotterdam studeren zitten sowieso de hele dag op Fok!.
Dat gebouw is inderdaad afzichtelijk.quote:Op woensdag 30 september 2009 07:46 schreef Soempie het volgende:
Hoi allemaal, ik kom me hier even melden. Over een paar weken begin ik als gaststudent in Leiden. Gister heb ik toestemming gekregen om een aantal vakken te mogen volgen bij sociale wetenschappen.![]()
Ik heb al gezien dat het een afschuwelijk gebouw is waar ik straks zit.
Truequote:Op woensdag 30 september 2009 10:03 schreef Florian_ het volgende:
Het KOG is natuurlijk de mooiste faculteit.
Helemaal niet.quote:Op donderdag 5 november 2009 09:42 schreef kirsten. het volgende:
gemeld: 1e jaars Biomedische Wetenschappen.
Maar ja, dit topic idd dood.
http://www.mareonline.nl/artikel/0910/09/0401/quote:Studenten tevreden over Leiden
Verschillende studies worden door hoogleraren tot Nederlandse top gerekend
Leiden is volgens hoogleraren de op een na beste brede universiteit van Nederland. Dat blijkt uit een onderzoek dat onlangs werd gepubliceerd in het studie themanummer van het opinieblad Elsevier.
DOOR VINCENT BONGERS Leiden haalde 20 procent van de stemmen en moest het daarmee alleen afleggen tegen de universiteit van Utrecht dat met 39 procent van de stemmen een ruime voorsprong heeft op de concurrentie.
Studenten beoordeelden in het onderzoek hun eigen opleiding. Deelnemers gaven rapportcijfers aan bijvoorbeeld de faciliteiten, de kwaliteit van docenten en het niveau van de geboden stof. Bijna 6000 studenten vulden de enquęte in.
Meer dan 2000 universitaire hoofddocenten en hoogleraren vergeleken opleidingen van concurrenten in de zogeheten Faculty Rating. Er zijn in totaal 48 opleidingen onderzocht.
De universiteit Leiden telt, samen met de Radboud Universiteit Nijmegen, over de hele linie de meeste tevreden studenten. Bij beide universiteiten geven studenten acht opleidingen het hoogste cijfer
De opleiding wiskunde in Leiden staat zowel bij hoogleraren als studenten nummer één. Studenten waarderen wiskunde zelfs met een 8,3. Opvallend genoeg is het de enige Leidse studie waar studenten en docenten het over eens zijn.
Ook Engelse taal en cultuur en Geschiedenis nemen de toppositie in bij studenten. Datzelfde geldt voor biomedische en farmaceutische wetenschappen. Verder zijn notarieel recht en fiscaal recht het beste in Leiden volgens studenten. Vooral fiscaal recht springt er uit met een cijfer van 7,9. Dat is een stuk hoger dan bij de andere universiteiten.
De hoogleraren vinden vier Leidse studies de beste van Nederland: pedagogiek, godgeleerdheid en natuur- en sterrenkunde en het al eerder genoemde wiskunde.
De drie grootste studies in Leiden: Nederlands recht, psychologie en geneeskunde scoren goed tot zeer goed bij studenten. Geneeskunde behaalt een mooie tweede plaats. Psychologie staat ook tweede. Rechten moet het met een derde plaats doen.
De hoogleraren zijn minder tevreden over de Leidse opleidingen psychologie en geneeskunde. Psychologie staat vijfde en geneeskunde scoort slechts een zesde plaats. Het is overigens de vraag of de Elsevier-enquętes en rapportcijfers grote invloed hebben op de studiekeuze van een aankomende student. Volgens marketingdeskundigen professor Peter Verhoef van de universiteit van Groningen en professor Philip Hans Franses van de Erasmus universiteit in ieder geval niet. Zij publiceerden vorig jaar een onderzoek waaruit bleek dat er nauwelijks een verband is tussen de keuze van een student en het onderzoek.
De nabijheid van een universiteit dicht bij de woonplaats en de aantrekkelijkheid van een studentenstad zijn ook belangrijke factoren in de studiekeuze. Maar daar wordt niet naar gevraagd in de Elsevier-enquęte.
Ik heb er net al weer 1 gemistquote:
Het is nog lelijker dan op de foto's.quote:Op woensdag 30 september 2009 09:27 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Het PdelaC? Valt toch wel mee?
Zo waar. En ik kijk er altijd op uit als ik op m'n trein sta te wachtenquote:Op dinsdag 10 november 2009 15:47 schreef Soempie het volgende:
[..]
Het is nog lelijker dan op de foto's.
Dat het gebouw tegenover het station staat is wel weer heel handig voor mij.quote:Op donderdag 12 november 2009 20:18 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Zo waar. En ik kijk er altijd op uit als ik op m'n trein sta te wachten
Vond je het college wel leuk?
Mijn studie bevalt me prima maar ik wil niet in Leiden op kamers. Het is inderdaad een heel mooie stad, maar na een paar weken was de nieuwigheid er wel weer vanaf en begon ik me een beetje te ergeren aan de straatstenen die ongelijk liggen (behoorlijk struikelgevaar) en de bussen die levensgevaarlijk door de stad racenquote:Op vrijdag 13 november 2009 15:55 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat het gebouw tegenover het station staat is wel weer heel handig voor mij.![]()
Het college is wel leuk. De docent kan goed vertellen, maar ik heb nog niet heel veel nieuws gehoord. Hoe bevalt jouw studie in Leiden? Zit je er ook op kamers? Ik heb vorige week na het college door Leiden gewandeld en het lijkt me best wel een leuke stad.Was er voor vrijdag nog nooit geweest.
Voor het KOG niet mag ik hopen? Let een beetje op je woorden hequote:Op vrijdag 13 november 2009 18:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik snap niet dat ze niet een gebouw voor het KOG zetten. Verbetert het uitzicht, maar iemand moet daar toch een duur kantoorgebouw oid willen neerzetten? Het is vlakbij het station!
Ach shit, voor het PdC natuurlijk, al die afkortingen ook.....quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:07 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
[quote]Voor het KOG niet mag ik hopen? Let een beetje op je woorden he![]()
![]()
Noem het PdC dan ook gewoon de FSW, dan weet iedereen waar je het over hebtquote:Op vrijdag 13 november 2009 23:35 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ach shit, voor het PdC natuurlijk, al die afkortingen ook.....![]()
gelukkig is er iemand wakker in dit topic.
En idd, niemand komt aan het KOG natuurlijk
Dat bedoel ik!quote:Op zaterdag 14 november 2009 10:09 schreef Fingon het volgende:
[..]
Noem het PdC dan ook gewoon de FSW, dan weet iedereen waar je het over hebt
Zeg dan gewoon geel gebouw, dan weet ik het ookquote:Op zaterdag 14 november 2009 10:09 schreef Fingon het volgende:
[..]
Noem het PdC dan ook gewoon de FSW, dan weet iedereen waar je het over hebt
beetje laat maar: ja!quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:57 schreef CherryLips het volgende:
Even een vette bump hoor, maar zijn er hier mensen die in Leiden Engels studeren/gestudeerd hebben?
Doe dat dan ff gewoon in dit draadje, anderen willen dit ook weten lijkt mequote:Op zaterdag 17 april 2010 20:56 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
beetje laat maar: ja!
ik kan t aanraden, goeie opleiding in Leiden
verder staat mn PM box open
Nou ja, het leek me heel leuk, maar het feest gaat niet door aangezien het m'n tweede Master zou worden en het collegegeld dan tien keer zo hoog wordtquote:Op zaterdag 17 april 2010 22:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Doe dat dan ff gewoon in dit draadje, anderen willen dit ook weten lijkt me
http://www.mareonline.nl/artikel/0910/30/0103/quote:Latijn verdwijnt van bul
Het Latijn zal niet langer prijken op bullen van de Leidse universiteit. Dat heeft het college van bestuur besloten.
De regeling gaat het komende collegejaar in en geldt voor bachelor en masterdiploma’s. Die zullen in het Engels en het Nederlands worden opgesteld. Eredoctoraten en doctorsbullen worden niet aangepast.
Getekend! Zwalve ook zo te zien, niet zo gekquote:Op donderdag 3 juni 2010 12:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hee mensen: dit kan toch niet!?
[..]
http://www.mareonline.nl/artikel/0910/30/0103/
Er worden al demonstraties gehouden en al 1500 sympathisanten hebben een petitie tegen het besluit ondertekend., zie hier http://www.mareonline.nl/artikel/0910/32/0101/
Oftewel: TEKEN DE PETITIE! hier: http://petities.nl/petitie/behoud-latijn-op-de-leidse-bul#tabs
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |