Grapjas... wel een beetje realistisch blijven he!?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:46 schreef LoggedIn het volgende:
Waarom wordt er in het nieuwsbericht niks vermeldt over hoe de buurtbewoners aangepakt gaan worden?Die hebben nu wel even iemand's leven op z'n kant gelegd
Ben benieuwd of Hart van Nederland van SBS6 er een reportage over maakt idd.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:46 schreef LoggedIn het volgende:
Waarom wordt er in het nieuwsbericht niks vermeldt over hoe de buurtbewoners aangepakt gaan worden?Die hebben nu wel even iemand's leven op z'n kant gelegd
Jij was toch ook ooit veroordeeld voor een zedenmisdrijf? Meen ik ergens gelezen te hebben!quote:
Wat een simpel sociaal contract.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:52 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wanneer ik een vlieg doodsla of iets anders doe wat niet volgens mijn normen en waarden door de beugel kan, mag je wat mij betreft eigen rechter spelen en mij aanvallen.
...uiteraard heb ik daar dan weer mijn eigen mening over, of dat volgens MIJN normen en waarden wel acceptabel is dat jij mij aanvalt, dus uiteindelijk spelen we beide eigen rechter. Prima toch? Dan is het onderling geregeld, zonder tussenkomst van derden die de situatie niet volgens onze waarden en normen kan beoordelen.
Prima toch? Meen je dat nou serieus?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:52 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wanneer ik een vlieg doodsla of iets anders doe wat niet volgens mijn normen en waarden door de beugel kan, mag je wat mij betreft eigen rechter spelen en mij aanvallen.
...uiteraard heb ik daar dan weer mijn eigen mening over, of dat volgens MIJN normen en waarden wel acceptabel is dat jij mij aanvalt, dus uiteindelijk spelen we beide eigen rechter. Prima toch? Dan is het onderling geregeld, zonder tussenkomst van derden die de situatie niet volgens onze waarden en normen kan beoordelen.
Om dit soort opmerkingen alleen al zouden sommige mensen geen ouders moeten worden.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:20 schreef Roscovitch het volgende:
[..]
Ja stel je kind zegt dat hij het was maar er is geen enkel bewijs van politie (dus je weet het niet 100% zeker) zou ik dat wel doen. Maar dat komt omdat je gevoel dan mee speelt.
De vraag is of ze dat waren. Het lijkt vooral het papegaaiencircuit te zijn geweest in de sfeer van: zie je wel, het staat ook al op hyves.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:12 schreef nikk het volgende:
Wat ik me afvraag is waarom de buurt zo zeker was (is?) van hun zaak.
Wraak is net zo elementair menselijk als liefde.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:11 schreef Semisane het volgende:
[..]
Om dit soort opmerkingen alleen al zouden sommige mensen geen ouders moeten worden.Of wordt je als ouder vanzelf een soort van primitieveling die enkel uit zeer egocentrische redenen uiting wilt geven aan zijn/haar wraakgevoelens?
Dus je hebt dan iemand helemaal lens getrapt? En op welke manier denk je dan dat je je kind heb geholpen? Je denkt dat het trauma van de aanranding minder erg aanvoelt als daar je daar boven op een trauma van een ingesloten ouder boven opgooit ofzow?
Ja, want als Piet weet dat Jan wel eens boos kan worden wanneer hij een vlieg dood slaat, laat hij die vlieg gewoon rustig vliegen. Jan blij, vlieg blij, en ook Piet blij.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:09 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Prima toch? Meen je dat nou serieus?
1. Piet slaat vlieg dood
2. Jan mishandelt Piet omdat hij een vlieg heeft doodgeslagen
3. Piet slaat Jan het ziekenhuis in omdat hij hem onterecht mishandeld heeft
4. De vader van Jan neemt wraak op Piet omdat hij Jan onterecht het ziekenhuis in heeft geslagen
5. Etcetera etcetera....
Dat lijkt jou wel een prettige samenleving?
Je overschat de preventieve werking van lijfstraffen schromelijk.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:13 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ja, want als Piet weet dat Jan wel eens boos kan worden wanneer hij een vlieg dood slaat, laat hij die vlieg gewoon rustig vliegen. Jan blij, vlieg blij, en ook Piet blij.
Omdat het dom-klapveeachtige-telegraaf-lezende-niet-nadenkende debielen zijn?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:12 schreef nikk het volgende:
Wat ik me afvraag is waarom de buurt zo zeker was (is?) van hun zaak.
En als Piet weet dat Jan homoseksualiteit een misdaad vindt, blijft ie toch gewoon gezellig in de kast? Fuck vrijheid, we moeten ons laten leiden door (angst voor) andermans normen!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:13 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ja, want als Piet weet dat Jan wel eens boos kan worden wanneer hij een vlieg dood slaat, laat hij die vlieg gewoon rustig vliegen. Jan blij, vlieg blij, en ook Piet blij.
Ben je serieus of echt zo naief?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:13 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee zeggen?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:13 schreef nikk het volgende:
[..]
Wraak is net zo elementair menselijk als liefde.
Het wordt nu natuurlijk allemaal in het belachelijke overtrokken, en dat is op zich ook wel grappig, maar als wat meer mensen zouden optreden wanneer er iets zou gebeuren (oftewel een grote sociale controle), dan zou je idd als gevolg hebben dat die sociale controle preventief werkt.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je overschat de preventieve werking van lijfstraffen schromelijk..
Sociale controle is heel iets anders dan eigenrichting. Dat woordje optreden is heel cruciaal.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:17 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Het wordt nu natuurlijk allemaal in het belachelijke overtrokken, en dat is op zich ook wel grappig, maar als wat meer mensen zouden optreden wanneer er iets zou gebeuren (oftewel een grote sociale controle), dan zou je idd als gevolg hebben dat die sociale controle preventief werkt.
Dream on.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:17 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Het wordt nu natuurlijk allemaal in het belachelijke overtrokken, en dat is op zich ook wel grappig, maar als wat meer mensen zouden optreden wanneer er iets zou gebeuren (oftewel een grote sociale controle), dan zou je idd als gevolg hebben dat die sociale controle preventief werkt.
Dat lijkt me nogal een open deur. Het gaat dan nog steeds om een gevoel niet om een daad.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:18 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat een verlangen naar wraak/genoegdoening/gerechtigheid een normale menselijke emotie is.
Nee, Jan moet uit de samenleving gehaald worden, dan is het na punt 1 klaar. Maar wanneer het OM en de rechter falen gaat het mis.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:09 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Prima toch? Meen je dat nou serieus?
1. Piet slaat vlieg dood
2. Jan mishandelt Piet omdat hij een vlieg heeft doodgeslagen
3. Piet slaat Jan het ziekenhuis in omdat hij hem onterecht mishandeld heeft
4. De vader van Jan neemt wraak op Piet omdat hij Jan onterecht het ziekenhuis in heeft geslagen
5. Etcetera etcetera....
Dat lijkt jou wel een prettige samenleving?
De emotie is misschien wel menselijk, maar handelen naar die emotie weer niet.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:18 schreef Yi-Long het volgende:
Dat een verlangen naar wraak/genoegdoening/gerechtigheid een normale menselijke emotie is.
Het voorbeeld dat gegeven werd was al niet meer echt serieus te nemen, dus ik ging alleen theoretisch verder op dat voorbeeld. In de praktijk is dat uiteraard anders, zoals even later al uitlegde...quote:
Nou nee hoor, een pedofiel is op zich natuurlijk helemaal geen gevaar.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:17 schreef Ritmo het volgende:
SCH, een pedofiel die vrij rondloopt is veel erger dan een keer een zeer vervelend misverstand.
Ja, daar zou ik het ook opgooien...want dan hoef je namelijk lekker niet meer na te denken...niks zo tegennatuurlijk als rationaliteit.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:13 schreef nikk het volgende:
[..]
Wraak is net zo elementair menselijk als liefde.
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:17 schreef Ritmo het volgende:
SCH, een pedofiel die vrij rondloopt is veel erger dan een keer een zeer vervelend misverstand.
Welnee, want die randdebielen zullen nooit uit gaan van de situatie waarin zij het slachtoffer worden. "Want ik doe toch helemaal niks slechts?" Nee, inderdaad, deze gast ook niet...quote:
Een pedofiel die nog nooit wat gedaan heeft is een potentieel gevaar, maar zolang die niets doet kun je hem idd niets maken.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou nee hoor, een pedofiel is op zich natuurlijk helemaal geen gevaar.
Onzin. Ieders welzijn doet er toe. Daar hebben we een rechtssysteem voor.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:23 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Een pedofiel die nog nooit wat gedaan heeft is een potentieel gevaar, maar zolang die niets doet kun je hem idd niets maken.
Maar iemand die zich al een keer vergrepen heeft is daar dus in staat toe en het risico is er dat hij het nog een keer doet. Zijn welzijn heeft weinig prioriteit meer.
Dat ben ik met je eens hoor. Ik vind niet dat iemand die nooit iets gedaan heeft gestraft moet worden. Maar ALS hij de fout ingaat, moet die maar des te harder de lasten dragen. Als het rechtssysteem goed was, had een pedofiel kunnen kiezen tussen vrijwillige chemische castratie of in een inrichting verblijven.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin. Ieders welzijn doet er toe. Daar hebben we een rechtssysteem voor.
Pedo's die niet aan hun sexuele verlangen toegeven zijn het probleem niet. Ik ben er van overtuigd dat het gevaarlijk is ze op te jagen en ze vogelvrij te verklaren zoals de Van Hertums van deze wereld doen. Dan hebben ze niks meer te verliezen en worden ze gevaarlijk.
Wtf? ramen ingooien is normaal? Waar woon je? kom ik dat even bij jou doen... onder het mom van het muggenbeschermingsfrontquote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:52 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Grapjas... wel een beetje realistisch blijven he!?
Waarom is handelen naar die emotie niet menselijk? Is handelen uit liefde dat ook niet?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:19 schreef vanhal het volgende:
[..]
De emotie is misschien wel menselijk, maar handelen naar die emotie weer niet.
Chemische castratiequote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:30 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens hoor. Ik vind niet dat iemand die nooit iets gedaan heeft gestraft moet worden. Maar ALS hij de fout ingaat, moet die maar des te harder de lasten dragen. Als het rechtssysteem goed was, had een pedofiel kunnen kiezen tussen vrijwillige chemische castratie of in een inrichting verblijven.
hmm, zelfde maar voor alcohilsten, junks en andersdenkenden invoeren maar? Oh, en vergeet automobilsiten niet, die traumatiseren nog véél meer mensenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:30 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens hoor. Ik vind niet dat iemand die nooit iets gedaan heeft gestraft moet worden. Maar ALS hij de fout ingaat, moet die maar des te harder de lasten dragen. Als het rechtssysteem goed was, had een pedofiel kunnen kiezen tussen vrijwillige chemische castratie of in een inrichting verblijven.
Wel menselijk, niet wenselijkquote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:31 schreef nikk het volgende:
[..]
Waarom is handelen naar die emotie niet menselijk? Is handelen uit liefde dat ook niet?
We hadden het geloof ik het spelen van eigen rechter, het wraak nemen, niet over de liefde.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:31 schreef nikk het volgende:
Waarom is handelen naar die emotie niet menselijk? Is handelen uit liefde dat ook niet?
Ah, bijna gelynched worden en je huis slopen is tegenwoordig niks meer dan 'een zeer vervelend misverstand'.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:17 schreef Ritmo het volgende:
Ik vraag me af of je deze actie uberhaupt wel kan plaatsen onder de elementaire vorm van wraak... er is niks om wraak op te nemen in dit geval...quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:31 schreef nikk het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:38 schreef Gia het volgende:
Homofilie is namelijk ook geen ziekte. Pedofilie ook niet.
het is idd wel een maatschappelijk/ethische ziekte natuurlijkquote:
Zolang de politie slechts 15 % van alle misdaden weet op te lossen en die zogenaamde onafhankelijke slinkse klootzakken in een wit toga veelal taakstrafjes uitdelen ja destemeer mensen voor eigen rechter gaan spelen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:38 schreef SCH het volgende:
[..]
bron
Daarom moet je dus nooit voor eigen rechter spelen.
Oh mijn God, is het mogelijk om nog meer dooddoeners in één post te plaatsen?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:44 schreef turnpoint76 het volgende:
Zolang de politie slechts 15 % van alle misdaden weet op te lossen en die zogenaamde onafhankelijke slinkse klootzakken in een wit toga veelal taakstrafjes uitdelen ja destemeer mensen voor eigen rechter gaan spelen.
Het is zeer begrijpelijk dat die bewoners in actie komen. Als je geen kinderen heb kun je over zoiets ook geen oordelen vellen .
ahhh toch knap om links de schuld te geven van je eigen holbewoner gedragquote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:44 schreef turnpoint76 het volgende:
[..]
Zolang de politie slechts 15 % van alle misdaden weet op te lossen en die zogenaamde onafhankelijke slinkse klootzakken in een wit toga veelal taakstrafjes uitdelen ja destemeer mensen voor eigen rechter gaan spelen.
Het is zeer begrijpelijk dat die bewoners in actie komen. Als je geen kinderen heb kun je over zoiets ook geen oordelen vellen .
Nee. Ik vind dat laffe inhoudsloze posten onder een kloonnaam erg storend, vooral in deze discussie die best aardig verliep. Lees je eigen trollende post dan even terug. Wat wil je dan zeggen? Ik zie je de hele dag over slinks dit en slinks dat posten, zet het in je onderschrift, dan ben je direct klaar.quote:
Ja hoor, hoe zie je dat voor je? En als het dan nog fout gaat, wat gebeurd er dan met die begeleiding?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Chemische castratieIk weet het niet hoor. Ik ben een voorstander van betere begeleiding en toezicht. Gebeurt ook steeds meer maar dat moet je niet van dit soort volkswoede hebben, dat doorkruist het nogal.
Dat gebeurt nu al. De politie weet wie het zijn en waar ze wonen. Er is begeleiding en er zijn mensen om op terug te vallen en mee te praten. Dat is een heel traject. Zorg ervoor dat de mensen niet te onzichtbaar worden, dat ze mee blijven doen en gemonitord worden. Kan prima, nooit een garantie op 100 procent succes uiteraard maar dat heb je nooit.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:54 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja hoor, hoe zie je dat voor je? En als het dan nog fout gaat, wat gebeurd er dan met die begeleiding?
Snap je dan echt niet dat als je iemand die onschuldig is uit maakt voor pedofiel je echt een leven vernield? Wat mij betreft is een onschuldige die gestraft wordt altijd vele malen erger dan een schuldige die niet gestraft wordt.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:17 schreef Ritmo het volgende:
Kilootje rotte eieren nog hier. Een brandstapel iemand?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:58 schreef EdvandeBerg het volgende:
Jongens, ik heb al fakkels en hooivorken bij het tuincentrum gehaald.
Kan er iemand goedkoop aan pek en veren komen?
Ik heb nog wel wat kolen voor de bbq over!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Kilootje rotte eieren nog hier. Een brandstapel iemand?
In theorie. Of in fantasie lala land.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou nee hoor, een pedofiel is op zich natuurlijk helemaal geen gevaar.
Emotie is dan ook nooit rationeel. En gelukkig maar.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:19 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ja, daar zou ik het ook opgooien...want dan hoef je namelijk lekker niet meer na te denken...niks zo tegennatuurlijk als rationaliteit.
Oh wacht...
]http://www.telegraaf.nl/binnenland/4422824/__Vermeende_pedo_uit_huis_getreiterd__.html?p=5,2[/quote][/url]quote:EMMELOORD - Buurtbewoners hebben een vermeende pedofiel uit zijn huis in Emmeloord verjaagd, meldde de politie vrijdag.
De man verhuisde vorig weekeinde met stille trom en onder politiebescherming. Buurtbewoners denken dat hij een pedofiel is en gooiden de ruiten van zijn huis daarom meerdere keren in.
Toen twee kleine meisjes vorige week melding deden van ontucht in de wijk, laaiden de gemoederen helemaal hoog op. De ramen van de woning werden opnieuw twee keer ingegooid.
Een brief die op de vriendensite Hyves circuleert, gooide nog meer olie op het vuur. Daarin wordt de man betiteld als veroordeeld pedofiel.
Veroordeeld
De gemeente Noordoostpolder en de politie ontkennen dat. ''Deze man is nooit voor iets veroordeeld'', verzekert een politiewoordvoerster. Of er op dit moment zaken tegen hem lopen, kan ze niet zeggen.
De Emmeloorder heeft volgens de politie ook niks te maken met de recente ontuchtzaak, waarbij twee meisjes van vier en zes zijn betast door een nog onbekende man.
De burgemeester van Noordoostpolder riep de bewoners in de wijk op om vooral niet zelf op zoek te gaan naar de dader.
Eigen rechter
''We snappen de onrust in de Rivierenbuurt best wel, maar mensen moeten niet voor eigen rechter gaan spelen. Daarmee kan je onschuldige mensen beschadigen. Laat ons ons werk doen'', aldus de politiezegsvrouw.
[url=http://www.telegraaf.nl/binnenland/4422824/__Vermeende_pedo_uit_huis_getreiterd__.html?p=5,2
Duidelijkheid zat:quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:05 schreef turnpoint76 het volgende:
Vermeende pedofiel uit huis getreiterd
[..]
Of er op dit moment zaken tegen hem lopen, kan ze niet zeggen.
Justitie schept helaas zelf ook onduidelijjkheid ; Men moet gewoon duidelijk aangeven ofdat er wel of niet wat loopt tegen deze man. Als de politie hun werk naar behoren zou doen, dan zouden deze taferelen helemaal niet voor hoeven te komen.
Gelukkig, tenminste nog 1 nederlander die geen fuck meer geeft om privacyquote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:05 schreef turnpoint76 het volgende:
Vermeende pedofiel uit huis getreiterd
[..]
Of er op dit moment zaken tegen hem lopen, kan ze niet zeggen.
Justitie schept helaas zelf ook onduidelijjkheid ; Men moet gewoon duidelijk aangeven ofdat er wel of niet wat loopt tegen deze man. Als de politie hun werk naar behoren zou doen, dan zouden deze taferelen helemaal niet voor hoeven te komen.
Nee, het is jammer dat men niet vaker wat rationeler is ipv van dat emotionele geneuzel.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:04 schreef nikk het volgende:
[..]
Emotie is dan ook nooit rationeel. En gelukkig maar.
In dit soort zaken waarschijnlijk niet inderdaad. Maar dat was ook niet de vraag waar ik op reageerde.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:11 schreef Semisane het volgende:
[..]
Nee, het is jammer dat men niet vaker wat rationeler is ipv van dat emotionele geneuzel.
Emoties hebben hun functie, maar zijn in dit soort zaken duidelijk niet op hun plaats.
Ja joh idd, dan past die man zich toch maar gewoon aan...quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:03 schreef buachaille het volgende:
Als op deze manier de woede en frustratie die er onder de bevolking spelen een uitlaatklep vinden dan is dat niet leuk voor de onschuldige man. Het beste wat hij kan doen als hij niks op zijn kerfstok heeft is op een rustig moment op een paar mondige vrouwen afstappen en netjes de hele situatie uitleggen en excuses van de buurt eisen. Met een beetje een goed aanpak werkt de volks tam-tam goed genoeg om de rust terug te doen brengen.
Als hij schuldig is dan zoekt hij het verder maar uit, verhuist hij toch naar een grote stad om daar in alle anonimiteit verder te leven.
Jij geeft aan dat emoties natuurlijk zijn, ik geef min of meer aan dat ratio dat ook is en tevens geef ik aan dat emotioneel geneuzel geen plek heeft in dit soort zaken...maar dat was meer een "afterthought".quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:12 schreef nikk het volgende:
[..]
In dit soort zaken waarschijnlijk niet inderdaad. Maar dat was ook niet de vraag waar ik op reageerde.
alsof castratie gaat helpen tegen "betasten"quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:11 schreef Ritmo het volgende:
Beter idee misschien: een veroordeelde pedofiel bij z'n vrijlating een document laten ondertekenen dat hij bij nog een veroordeling direct verplicht meewerkt aan chemische castratie en een aantal jaren cel tussen de 'gewone' gevangenen ipv een beschermde cel kan verwachten. Als die pedofiel echt z'n leven wil beteren dan tekent ie het contract.
Spietsen! Dat hadden we al lang niet meer gedaan!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Kilootje rotte eieren nog hier. Een brandstapel iemand?
tja, maar dat is dan toch meer een directe reactie op wat je voor je eigen ogen ziet gebeuren, geen opgeklopte hype via hyvesquote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:29 schreef Gia het volgende:
In sommige landen hebben ze betere oplossingen:
Schoolklas stenigt moordenaar
En die heeft het weer weg van Stopkinderporno.comquote:
Mensen die eigen rechter spelen en daarbij uit blinde woede een onschuldig persoon het leven zuur maken zijn veel erger dan pedofielen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:17 schreef Ritmo het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |