abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 juli 2009 @ 14:52:29 #76
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71067725
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:46 schreef LoggedIn het volgende:
Waarom wordt er in het nieuwsbericht niks vermeldt over hoe de buurtbewoners aangepakt gaan worden? Die hebben nu wel even iemand's leven op z'n kant gelegd
Grapjas... wel een beetje realistisch blijven he!?
pi_71067782
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:46 schreef LoggedIn het volgende:
Waarom wordt er in het nieuwsbericht niks vermeldt over hoe de buurtbewoners aangepakt gaan worden? Die hebben nu wel even iemand's leven op z'n kant gelegd
Ben benieuwd of Hart van Nederland van SBS6 er een reportage over maakt idd.
I´m back.
pi_71067841
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:53 schreef Re het volgende:
waar rook is is vuur natuurlijk
Jij was toch ook ooit veroordeeld voor een zedenmisdrijf? Meen ik ergens gelezen te hebben!

Hoppa: rook...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_71067980
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:52 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Wanneer ik een vlieg doodsla of iets anders doe wat niet volgens mijn normen en waarden door de beugel kan, mag je wat mij betreft eigen rechter spelen en mij aanvallen.

...uiteraard heb ik daar dan weer mijn eigen mening over, of dat volgens MIJN normen en waarden wel acceptabel is dat jij mij aanvalt, dus uiteindelijk spelen we beide eigen rechter. Prima toch? Dan is het onderling geregeld, zonder tussenkomst van derden die de situatie niet volgens onze waarden en normen kan beoordelen.
Wat een simpel sociaal contract.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:09:56 #80
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_71068336
quote:

[..]

Wanneer ik een vlieg doodsla of iets anders doe wat niet volgens mijn normen en waarden door de beugel kan, mag je wat mij betreft eigen rechter spelen en mij aanvallen.

...uiteraard heb ik daar dan weer mijn eigen mening over, of dat volgens MIJN normen en waarden wel acceptabel is dat jij mij aanvalt, dus uiteindelijk spelen we beide eigen rechter. Prima toch? Dan is het onderling geregeld, zonder tussenkomst van derden die de situatie niet volgens onze waarden en normen kan beoordelen.
Prima toch? Meen je dat nou serieus?

1. Piet slaat vlieg dood
2. Jan mishandelt Piet omdat hij een vlieg heeft doodgeslagen
3. Piet slaat Jan het ziekenhuis in omdat hij hem onterecht mishandeld heeft
4. De vader van Jan neemt wraak op Piet omdat hij Jan onterecht het ziekenhuis in heeft geslagen
5. Etcetera etcetera....

Dat lijkt jou wel een prettige samenleving?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:11:34 #81
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71068394
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:20 schreef Roscovitch het volgende:

[..]

Ja stel je kind zegt dat hij het was maar er is geen enkel bewijs van politie (dus je weet het niet 100% zeker) zou ik dat wel doen. Maar dat komt omdat je gevoel dan mee speelt.
Om dit soort opmerkingen alleen al zouden sommige mensen geen ouders moeten worden. Of wordt je als ouder vanzelf een soort van primitieveling die enkel uit zeer egocentrische redenen uiting wilt geven aan zijn/haar wraakgevoelens?

Dus je hebt dan iemand helemaal lens getrapt? En op welke manier denk je dan dat je je kind heb geholpen? Je denkt dat het trauma van de aanranding minder erg aanvoelt als daar je daar boven op een trauma van een ingesloten ouder boven opgooit ofzow?

Kinderachtige, emotionele primitievelingen, sommige ouders...
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_71068426
Wat ik me afvraag is waarom de buurt zo zeker was (is?) van hun zaak.
pi_71068446
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:12 schreef nikk het volgende:
De vraag is of ze dat waren. Het lijkt vooral het papegaaiencircuit te zijn geweest in de sfeer van: zie je wel, het staat ook al op hyves.
pi_71068466
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:11 schreef Semisane het volgende:

[..]

Om dit soort opmerkingen alleen al zouden sommige mensen geen ouders moeten worden. Of wordt je als ouder vanzelf een soort van primitieveling die enkel uit zeer egocentrische redenen uiting wilt geven aan zijn/haar wraakgevoelens?

Dus je hebt dan iemand helemaal lens getrapt? En op welke manier denk je dan dat je je kind heb geholpen? Je denkt dat het trauma van de aanranding minder erg aanvoelt als daar je daar boven op een trauma van een ingesloten ouder boven opgooit ofzow?
Wraak is net zo elementair menselijk als liefde.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:13:47 #85
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71068491
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:09 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

1. Piet slaat vlieg dood
4. De vader van Jan neemt wraak op Piet omdat hij Jan onterecht het ziekenhuis in heeft geslagen
5. Etcetera etcetera....

Ja, want als Piet weet dat Jan wel eens boos kan worden wanneer hij een vlieg dood slaat, laat hij die vlieg gewoon rustig vliegen. Jan blij, vlieg blij, en ook Piet blij.
pi_71068533
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:13 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ja, want als Piet weet dat Jan wel eens boos kan worden wanneer hij een vlieg dood slaat, laat hij die vlieg gewoon rustig vliegen. Jan blij, vlieg blij, en ook Piet blij.
Je overschat de preventieve werking van lijfstraffen schromelijk. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:15:54 #87
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71068582
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:12 schreef nikk het volgende:
Omdat het dom-klapveeachtige-telegraaf-lezende-niet-nadenkende debielen zijn? Ik doe maar even een gok.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:16:21 #88
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_71068596
quote:

[..]

En als Piet weet dat Jan homoseksualiteit een misdaad vindt, blijft ie toch gewoon gezellig in de kast? Fuck vrijheid, we moeten ons laten leiden door (angst voor) andermans normen!
pi_71068610
quote:

[..]

Ben je serieus of echt zo naief?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_71068614
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:13 schreef nikk het volgende:

[..]

Wat wil je daarmee zeggen?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:17:18 #91
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71068637
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:14 schreef Jarno het volgende:

[..]

Je overschat de preventieve werking van lijfstraffen schromelijk. .
Het wordt nu natuurlijk allemaal in het belachelijke overtrokken, en dat is op zich ook wel grappig, maar als wat meer mensen zouden optreden wanneer er iets zou gebeuren (oftewel een grote sociale controle), dan zou je idd als gevolg hebben dat die sociale controle preventief werkt.
pi_71068664
SCH, een pedofiel die vrij rondloopt is veel erger dan een keer een zeer vervelend misverstand.
-
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:18:09 #93
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71068672
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat wil je daarmee zeggen?
Dat een verlangen naar wraak/genoegdoening/gerechtigheid een normale menselijke emotie is.
pi_71068690
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:17 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Het wordt nu natuurlijk allemaal in het belachelijke overtrokken, en dat is op zich ook wel grappig, maar als wat meer mensen zouden optreden wanneer er iets zou gebeuren (oftewel een grote sociale controle), dan zou je idd als gevolg hebben dat die sociale controle preventief werkt.
Sociale controle is heel iets anders dan eigenrichting. Dat woordje optreden is heel cruciaal.
pi_71068705
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:17 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dream on.

Er zijn gewoon mensen die niet sporen, punt. Die zullen zich niks aantrekken van TBS, van camera's, van lijfstraffen of van zelfs de doodstraf. En ik denk dat we pedo's voor het gemak best onder de club die niet spoort kunnen scharen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_71068713
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:18 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dat een verlangen naar wraak/genoegdoening/gerechtigheid een normale menselijke emotie is.
Dat lijkt me nogal een open deur. Het gaat dan nog steeds om een gevoel niet om een daad.
pi_71068719
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:09 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

1. Piet slaat vlieg dood
5. Etcetera etcetera....

Nee, Jan moet uit de samenleving gehaald worden, dan is het na punt 1 klaar. Maar wanneer het OM en de rechter falen gaat het mis.

Waarom mag een pedofiel na een straf weer vrij de samenleving in? De veiligheid van kinderen is toch veel belangrijker dan het welzijn van zo iemand?
-
pi_71068722
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:18 schreef Yi-Long het volgende:

De emotie is misschien wel menselijk, maar handelen naar die emotie weer niet.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:19:18 #99
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71068723
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:16 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ben je serieus of echt zo naief?
Het voorbeeld dat gegeven werd was al niet meer echt serieus te nemen, dus ik ging alleen theoretisch verder op dat voorbeeld. In de praktijk is dat uiteraard anders, zoals even later al uitlegde...
pi_71068738
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:17 schreef Ritmo het volgende:
SCH, een pedofiel die vrij rondloopt is veel erger dan een keer een zeer vervelend misverstand.
Nou nee hoor, een pedofiel is op zich natuurlijk helemaal geen gevaar.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:19:56 #101
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71068748
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:13 schreef nikk het volgende:

[..]

Ja, daar zou ik het ook opgooien...want dan hoef je namelijk lekker niet meer na te denken...niks zo tegennatuurlijk als rationaliteit.

Oh wacht...
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:20:21 #102
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71068759
quote:
, tenzij je het zelf bent natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:22:58 #103
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71068824
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:20 schreef Re het volgende:

[..]

, tenzij je het zelf bent natuurlijk
Welnee, want die randdebielen zullen nooit uit gaan van de situatie waarin zij het slachtoffer worden. "Want ik doe toch helemaal niks slechts?" Nee, inderdaad, deze gast ook niet...
pi_71068843
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Een pedofiel die nog nooit wat gedaan heeft is een potentieel gevaar, maar zolang die niets doet kun je hem idd niets maken.

Maar iemand die zich al een keer vergrepen heeft is daar dus in staat toe en het risico is er dat hij het nog een keer doet. Zijn welzijn heeft weinig prioriteit meer.
-
pi_71068966
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:23 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Een pedofiel die nog nooit wat gedaan heeft is een potentieel gevaar, maar zolang die niets doet kun je hem idd niets maken.

Maar iemand die zich al een keer vergrepen heeft is daar dus in staat toe en het risico is er dat hij het nog een keer doet. Zijn welzijn heeft weinig prioriteit meer.
Onzin. Ieders welzijn doet er toe. Daar hebben we een rechtssysteem voor.
Pedo's die niet aan hun sexuele verlangen toegeven zijn het probleem niet. Ik ben er van overtuigd dat het gevaarlijk is ze op te jagen en ze vogelvrij te verklaren zoals de Van Hertums van deze wereld doen. Dan hebben ze niks meer te verliezen en worden ze gevaarlijk.

Ik heb soms de idee dat die wraaklustige volksgericht mensen meer bezig zijn om hun eigen frustraties af te reageren dan dat ze het nou zo enorm voor kinderen opnemen.
pi_71069095
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Onzin. Ieders welzijn doet er toe. Daar hebben we een rechtssysteem voor.
Pedo's die niet aan hun sexuele verlangen toegeven zijn het probleem niet. Ik ben er van overtuigd dat het gevaarlijk is ze op te jagen en ze vogelvrij te verklaren zoals de Van Hertums van deze wereld doen. Dan hebben ze niks meer te verliezen en worden ze gevaarlijk.
Dat ben ik met je eens hoor. Ik vind niet dat iemand die nooit iets gedaan heeft gestraft moet worden. Maar ALS hij de fout ingaat, moet die maar des te harder de lasten dragen. Als het rechtssysteem goed was, had een pedofiel kunnen kiezen tussen vrijwillige chemische castratie of in een inrichting verblijven.
-
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:30:54 #107
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_71069118
quote:

[..]

Grapjas... wel een beetje realistisch blijven he!?
Wtf? ramen ingooien is normaal? Waar woon je? kom ik dat even bij jou doen... onder het mom van het muggenbeschermingsfront
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_71069144
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:19 schreef vanhal het volgende:

[..]

De emotie is misschien wel menselijk, maar handelen naar die emotie weer niet.
Waarom is handelen naar die emotie niet menselijk? Is handelen uit liefde dat ook niet?
pi_71069155
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:30 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens hoor. Ik vind niet dat iemand die nooit iets gedaan heeft gestraft moet worden. Maar ALS hij de fout ingaat, moet die maar des te harder de lasten dragen. Als het rechtssysteem goed was, had een pedofiel kunnen kiezen tussen vrijwillige chemische castratie of in een inrichting verblijven.
Chemische castratie Ik weet het niet hoor. Ik ben een voorstander van betere begeleiding en toezicht. Gebeurt ook steeds meer maar dat moet je niet van dit soort volkswoede hebben, dat doorkruist het nogal.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:32:14 #110
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_71069161
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:30 schreef Ritmo het volgende:

[..]

hmm, zelfde maar voor alcohilsten, junks en andersdenkenden invoeren maar? Oh, en vergeet automobilsiten niet, die traumatiseren nog véél meer mensen
Ecosia
pi_71069167
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:31 schreef nikk het volgende:

[..]

Waarom is handelen naar die emotie niet menselijk? Is handelen uit liefde dat ook niet?
Wel menselijk, niet wenselijk
pi_71069177
quote:

We hadden het geloof ik het spelen van eigen rechter, het wraak nemen, niet over de liefde.
pi_71069353
quote:
Ah, bijna gelynched worden en je huis slopen is tegenwoordig niks meer dan 'een zeer vervelend misverstand'.

Zeg gewoon meteen dat je dit soort eigenrichting eigenlijk wel prima vindt als je een vent bent .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:38:08 #114
3542 Gia
User under construction
pi_71069368
Het vreemde van dit verhaal is wel dat de hele buurt er van overtuigd was.

Toen dit hier enkele jaren terug in de straat speelde, waren de meningen echt verdeeld. Veel mensen stonden achter die man, anderen geloofden de kinderen. Maar het leidde niet tot een volksgericht, er werden niet eens ramen ingegooid.

Ben het er overigens mee eens dat een veroordeelde pedofiel niet meer terug de maatschappij in zou moeten mogen. 't Is namelijk niet iets dat 'geneest'. Homofilie is namelijk ook geen ziekte. Pedofilie ook niet.

Met dat verschil dat een homofiel uiting kan en mag geven aan zijn gevoelens in Nederland en een pedofiel mag dat niet.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:39:59 #115
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_71069435
quote:

[..]

Ik vraag me af of je deze actie uberhaupt wel kan plaatsen onder de elementaire vorm van wraak... er is niks om wraak op te nemen in dit geval...
put
your
clothes
on!
pi_71069475
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:38 schreef Gia het volgende:
Homofilie is namelijk ook geen ziekte. Pedofilie ook niet.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:43:16 #117
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71069538
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:41 schreef Jarno het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
het is idd wel een maatschappelijk/ethische ziekte natuurlijk
pi_71069574
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:38 schreef SCH het volgende:

[..]

bron

Daarom moet je dus nooit voor eigen rechter spelen.
Zolang de politie slechts 15 % van alle misdaden weet op te lossen en die zogenaamde onafhankelijke slinkse klootzakken in een wit toga veelal taakstrafjes uitdelen ja destemeer mensen voor eigen rechter gaan spelen.
Het is zeer begrijpelijk dat die bewoners in actie komen. Als je geen kinderen heb kun je over zoiets ook geen oordelen vellen .
to the point!
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:46:13 #119
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_71069628
zo heeft elke cultuur wat, van "ons" mogen mannen met elkaar batsen, en in andere landen trouwen ze met 9 jarige kinderen
Ecosia
pi_71069651
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:44 schreef turnpoint76 het volgende:
Zolang de politie slechts 15 % van alle misdaden weet op te lossen en die zogenaamde onafhankelijke slinkse klootzakken in een wit toga veelal taakstrafjes uitdelen ja destemeer mensen voor eigen rechter gaan spelen.
Het is zeer begrijpelijk dat die bewoners in actie komen. Als je geen kinderen heb kun je over zoiets ook geen oordelen vellen .
Oh mijn God, is het mogelijk om nog meer dooddoeners in één post te plaatsen?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:47:29 #121
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71069668
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:44 schreef turnpoint76 het volgende:

[..]

ahhh toch knap om links de schuld te geven van je eigen holbewoner gedrag
pi_71069745
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:47 schreef turnpoint76 het volgende:

[..]

Nixs ander te meldden theejurk..
Nee. Ik vind dat laffe inhoudsloze posten onder een kloonnaam erg storend, vooral in deze discussie die best aardig verliep. Lees je eigen trollende post dan even terug. Wat wil je dan zeggen? Ik zie je de hele dag over slinks dit en slinks dat posten, zet het in je onderschrift, dan ben je direct klaar.
pi_71069965
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Chemische castratie Ik weet het niet hoor. Ik ben een voorstander van betere begeleiding en toezicht. Gebeurt ook steeds meer maar dat moet je niet van dit soort volkswoede hebben, dat doorkruist het nogal.
Ja hoor, hoe zie je dat voor je? En als het dan nog fout gaat, wat gebeurd er dan met die begeleiding?
-
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:58:38 #124
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_71070115
Jongens, ik heb al fakkels en hooivorken bij het tuincentrum gehaald.

Kan er iemand goedkoop aan pek en veren komen?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_71070130
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:54 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ja hoor, hoe zie je dat voor je? En als het dan nog fout gaat, wat gebeurd er dan met die begeleiding?
Dat gebeurt nu al. De politie weet wie het zijn en waar ze wonen. Er is begeleiding en er zijn mensen om op terug te vallen en mee te praten. Dat is een heel traject. Zorg ervoor dat de mensen niet te onzichtbaar worden, dat ze mee blijven doen en gemonitord worden. Kan prima, nooit een garantie op 100 procent succes uiteraard maar dat heb je nooit.
pi_71070148
quote:
Snap je dan echt niet dat als je iemand die onschuldig is uit maakt voor pedofiel je echt een leven vernield? Wat mij betreft is een onschuldige die gestraft wordt altijd vele malen erger dan een schuldige die niet gestraft wordt.
pi_71070167
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:58 schreef EdvandeBerg het volgende:
Jongens, ik heb al fakkels en hooivorken bij het tuincentrum gehaald.

Kan er iemand goedkoop aan pek en veren komen?
Kilootje rotte eieren nog hier. Een brandstapel iemand?
pi_71070213
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb nog wel wat kolen voor de bbq over!
pi_71070282
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:19 schreef SCH het volgende:

[..]

In theorie. Of in fantasie lala land.
pi_71070310
Als op deze manier de woede en frustratie die er onder de bevolking spelen een uitlaatklep vinden dan is dat niet leuk voor de onschuldige man. Het beste wat hij kan doen als hij niks op zijn kerfstok heeft is op een rustig moment op een paar mondige vrouwen afstappen en netjes de hele situatie uitleggen en excuses van de buurt eisen. Met een beetje een goed aanpak werkt de volks tam-tam goed genoeg om de rust terug te doen brengen.

Als hij schuldig is dan zoekt hij het verder maar uit, verhuist hij toch naar een grote stad om daar in alle anonimiteit verder te leven.
pi_71070316
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:19 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ja, daar zou ik het ook opgooien...want dan hoef je namelijk lekker niet meer na te denken...niks zo tegennatuurlijk als rationaliteit.

Oh wacht...
Emotie is dan ook nooit rationeel. En gelukkig maar.
pi_71070349
Vermeende pedofiel uit huis getreiterd
quote:
EMMELOORD - Buurtbewoners hebben een vermeende pedofiel uit zijn huis in Emmeloord verjaagd, meldde de politie vrijdag.

De man verhuisde vorig weekeinde met stille trom en onder politiebescherming. Buurtbewoners denken dat hij een pedofiel is en gooiden de ruiten van zijn huis daarom meerdere keren in.

Toen twee kleine meisjes vorige week melding deden van ontucht in de wijk, laaiden de gemoederen helemaal hoog op. De ramen van de woning werden opnieuw twee keer ingegooid.

Een brief die op de vriendensite Hyves circuleert, gooide nog meer olie op het vuur. Daarin wordt de man betiteld als veroordeeld pedofiel.

Veroordeeld

De gemeente Noordoostpolder en de politie ontkennen dat. ''Deze man is nooit voor iets veroordeeld'', verzekert een politiewoordvoerster. Of er op dit moment zaken tegen hem lopen, kan ze niet zeggen.

De Emmeloorder heeft volgens de politie ook niks te maken met de recente ontuchtzaak, waarbij twee meisjes van vier en zes zijn betast door een nog onbekende man.

De burgemeester van Noordoostpolder riep de bewoners in de wijk op om vooral niet zelf op zoek te gaan naar de dader.

Eigen rechter

''We snappen de onrust in de Rivierenbuurt best wel, maar mensen moeten niet voor eigen rechter gaan spelen. Daarmee kan je onschuldige mensen beschadigen. Laat ons ons werk doen'', aldus de politiezegsvrouw.

[url=http://www.telegraaf.nl/binnenland/4422824/__Vermeende_pedo_uit_huis_getreiterd__.html?p=5,2
]http://www.telegraaf.nl/binnenland/4422824/__Vermeende_pedo_uit_huis_getreiterd__.html?p=5,2[/quote][/url]

Of er op dit moment zaken tegen hem lopen, kan ze niet zeggen.
Justitie schept helaas zelf ook onduidelijjkheid ; Men moet gewoon duidelijk aangeven ofdat er wel of niet wat loopt tegen deze man. Als de politie hun werk naar behoren zou doen, dan zouden deze taferelen helemaal niet voor hoeven te komen.
to the point!
pi_71070455
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:05 schreef turnpoint76 het volgende:
[..]

Justitie schept helaas zelf ook onduidelijjkheid ; Men moet gewoon duidelijk aangeven ofdat er wel of niet wat loopt tegen deze man. Als de politie hun werk naar behoren zou doen, dan zouden deze taferelen helemaal niet voor hoeven te komen.
Duidelijkheid zat:
- ''Deze man is nooit voor iets veroordeeld''
- De Emmeloorder heeft volgens de politie ook niks te maken met de recente ontuchtzaak,
- De burgemeester van Noordoostpolder riep de bewoners in de wijk op om vooral niet zelf op zoek te gaan naar de dader.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:08:57 #134
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_71070490
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:05 schreef turnpoint76 het volgende:
[..]

Gelukkig, tenminste nog 1 nederlander die geen fuck meer geeft om privacy
Ecosia
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:11:02 #135
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71070585
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:04 schreef nikk het volgende:

[..]

Emotie is dan ook nooit rationeel. En gelukkig maar.
Nee, het is jammer dat men niet vaker wat rationeler is ipv van dat emotionele geneuzel.

Emoties hebben hun functie, maar zijn in dit soort zaken duidelijk niet op hun plaats.
pi_71070611
Beter idee misschien: een veroordeelde pedofiel bij z'n vrijlating een document laten ondertekenen dat hij bij nog een veroordeling direct verplicht meewerkt aan chemische castratie en een aantal jaren cel tussen de 'gewone' gevangenen ipv een beschermde cel kan verwachten. Als die pedofiel echt z'n leven wil beteren dan tekent ie het contract.
-
pi_71070658
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:11 schreef Semisane het volgende:

[..]

Nee, het is jammer dat men niet vaker wat rationeler is ipv van dat emotionele geneuzel.

Emoties hebben hun functie, maar zijn in dit soort zaken duidelijk niet op hun plaats.
In dit soort zaken waarschijnlijk niet inderdaad. Maar dat was ook niet de vraag waar ik op reageerde.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:12:48 #138
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71070671
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:03 schreef buachaille het volgende:
Als op deze manier de woede en frustratie die er onder de bevolking spelen een uitlaatklep vinden dan is dat niet leuk voor de onschuldige man. Het beste wat hij kan doen als hij niks op zijn kerfstok heeft is op een rustig moment op een paar mondige vrouwen afstappen en netjes de hele situatie uitleggen en excuses van de buurt eisen. Met een beetje een goed aanpak werkt de volks tam-tam goed genoeg om de rust terug te doen brengen.

Als hij schuldig is dan zoekt hij het verder maar uit, verhuist hij toch naar een grote stad om daar in alle anonimiteit verder te leven.
Ja joh idd, dan past die man zich toch maar gewoon aan... Het is vooral niet de buurt die even verantwoordelijkheid moet nemen voor hun idiote gedrag...nee...natuurlijk niet.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:15:03 #139
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71070768
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:12 schreef nikk het volgende:

[..]

In dit soort zaken waarschijnlijk niet inderdaad. Maar dat was ook niet de vraag waar ik op reageerde.
Jij geeft aan dat emoties natuurlijk zijn, ik geef min of meer aan dat ratio dat ook is en tevens geef ik aan dat emotioneel geneuzel geen plek heeft in dit soort zaken...maar dat was meer een "afterthought".
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:15:34 #140
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_71070787
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:11 schreef Ritmo het volgende:
Beter idee misschien: een veroordeelde pedofiel bij z'n vrijlating een document laten ondertekenen dat hij bij nog een veroordeling direct verplicht meewerkt aan chemische castratie en een aantal jaren cel tussen de 'gewone' gevangenen ipv een beschermde cel kan verwachten. Als die pedofiel echt z'n leven wil beteren dan tekent ie het contract.
alsof castratie gaat helpen tegen "betasten"
Ecosia
pi_71070798
Waarom zou chemische castratie nou zo'n wondermiddel zijn opeens? .
pi_71070816
GMTA Jump.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:17:25 #143
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_71070864
idd jarno
Ecosia
pi_71070974
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:03 schreef nikk het volgende:

[..]

In theorie. Of in fantasie lala land.
In de praktijk.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:23:23 #145
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_71071086
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Spietsen! Dat hadden we al lang niet meer gedaan!
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:29:01 #146
3542 Gia
User under construction
pi_71071311
In sommige landen hebben ze betere oplossingen:

Schoolklas stenigt moordenaar
pi_71073173
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:29 schreef Gia het volgende:
In sommige landen hebben ze betere oplossingen:

Schoolklas stenigt moordenaar
tja, maar dat is dan toch meer een directe reactie op wat je voor je eigen ogen ziet gebeuren, geen opgeklopte hype via hyves
pleased to meet you
  vrijdag 17 juli 2009 @ 17:58:01 #148
162543 MooieLuL
er is maar één lul zo mooi
pi_71073739
"burgemeester Willem ridder van Rappard" lolwut?

Afrikaanse praktijken.
ja echt...tjeck Feaubeaux! :')
pi_71074460
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:24 schreef Jumparound het volgende:
van de fp:
[..]

En die heeft het weer weg van Stopkinderporno.com
Ik dacht dat dergelijke sites niet meer mochten? Ze plaatsen nu geen adressen meer, maar linken naar?
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
  vrijdag 17 juli 2009 @ 18:48:53 #150
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_71074842
quote:
Mensen die eigen rechter spelen en daarbij uit blinde woede een onschuldig persoon het leven zuur maken zijn veel erger dan pedofielen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')