abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71048690
quote:
Jeugd Baarsjes wil niet de kas in

AMSTERDAM - Een project in De Baarsjes om lastige jongeren aan een vakantiebaan in de kassen van Aalsmeer te helpen, is op een fiasco uitgelopen. Het stadsdeel zou het vervoer betalen en gaf een baangarantie. Er was op dertig man gehoopt, er meldden zich drie. Het project, waarvoor twintig mille euro was uitgetrokken, is dit jaar van de baan. Voor de drie wordt een oplossing gezocht.

Shanta Singh, fractievoorzitter van D66, stemde in mei tegen het PvdA-voorstel. Ze is niet verbaasd. ''Het is een nogal atypische gedachte te denken dat deze jongeren te porren zijn om vroeg uit hun bed te komen om in de kassen te werken.'' En ze vindt het niet de taak van de overheid, vakantiewerk te regelen. ''Er gaat al veel geld naar jongerenprojecten. Bovendien worden door de crisis mensen ontslagen in Aalsmeer.''

Het was uiteraard niet de bedoeling zoveel geld te besteden aan drie jongeren, zegt initiatiefnemer Rik Winsemius van de PvdA-fractie. Hij concludeert dat er te weinig tijd was om het project succesvol te maken. Volgend jaar moet het beter. ''Sinds de jaren negentig weten Amsterdam en Aalsmeer elkaar niet goed meer te vinden. Door dit soort projecten hopen we de relatie te herstellen.'' (HET PAROOL)
http://www.parool.nl/paro(...)niet-de-kas-in.dhtml

Kosten: ¤20000.
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:46:13 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71048815
quote:
Volgend jaar moet het beter.
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:52:06 #4
144213 Adidah
Het was wraak
pi_71048906
Wie wil er dan ook in de kas werken ?
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:52:10 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71048908
Ik heb vroeger ook bij een tuinder gewerkt. Toen moest ik gewoon 15 km fietsen. Een busje was niet geregeld. Ik kwam wel gewoon iedere dag. Gek he?

En hoezo heeft dit 20.000 euro gekost? Een tuinder bellen om te vragen of hij 20 handjes kan gebruiken is zo duur toch niet?

Weet je hoe het werkt? Dezelfde (PVDA)-gemeenteambtenaren die dit bedenken zijn eigenaar-directeur van deze projectbureautjes. Die vangen die 20K sowieso wel. Dat is lekker verdienen voor een paar telefoontjes en het huren van een taxibusje. Er zijn overal in Nederland duizenden van dit soort projectbureautjes. Die koppen al dat geld dat vrijgemaakt wordt om de MKS te promoten lekker gemakkelijk in. Daarom is er ook nog steun voor dit soort absurde praktijken.
The End Times are wild
pi_71048945
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:52 schreef Adidah het volgende:
Polen.
pi_71048978
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:53 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Polen.
En hard ook
pi_71049009
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:52 schreef LXIV het volgende:
Ik heb vroeger ook bij een tuinder gewerkt. Toen moest ik gewoon 15 km fietsen. Een busje was niet geregeld. Ik kwam wel gewoon iedere dag. Gek he?

En hoezo heeft dit 20.000 euro gekost? Een tuinder bellen om te vragen of hij 20 handjes kan gebruiken is zo duur toch niet?

Weet je hoe het werkt? Dezelfde (PVDA)-gemeenteambtenaren die dit bedenken zijn eigenaar-directeur van deze projectbureautjes. Die vangen die 20K sowieso wel. Dat is lekker verdienen voor een paar telefoontjes en het huren van een taxibusje. Er zijn overal in Nederland duizenden van dit soort projectbureautjes. Die koppen al dat geld dat vrijgemaakt wordt om de MKS te promoten lekker gemakkelijk in. Daarom is er ook nog steun voor dit soort absurde praktijken.
Daar mep je de spijker op z'n kop
Hoog tijd dat zulke praktijken eens worden aangepakt.
pi_71049043
quote:

Links lullen, rechts vullen ofzoiets
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:58:01 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71049118
Onlangs sprak ik nog een neger, die geen werk had.

Ik vroeg hem waarom hij niet hier ging werken? Zijn monteursdiploma's (uit Suriname) werden hier niet geaccepteerd. Dat is rot, idd. Maar waarom ging hij dan niet proberen een Nederlands diploma te halen? In de schoolbankjes zitten was niks voor hem. Hij kon wel werk krijgen in Rotterdam, maar dat was veel te ver. Verhuizen ging ook niet, te veel gedoe. En ander werk dan? Nee, hij moest wel iets doen wat hij leuk vond, anders was hij niet happy.

Kortom, in principe mogelijkheden genoeg, maar voor iedere mogelijkheid een reden om het niet te doen. Het was zó stereotyperend! Dan weet je waarom Suriname van een welvarende rechtstaat in 1975 is afgegleden tot de huidige toestand en de helft hier naartoe gekomen is.
The End Times are wild
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:02:21 #11
144213 Adidah
Het was wraak
pi_71049265
quote:

[..]

Polen.
Ja, maar even serieus. Welke Nederlandse puber wil in de zomer in de kas werken en daar ook nog eens elke dag 30 tot 40 minuten voor moeten reizen ?
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:02:42 #12
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_71049279
quote:

[..]

Polen.
Yep, en die werken nog hard ook. In Nederland is er geen volk meer te vinden die dit werk wil doen.
En over een tijdje, als het in Polen allemaal nog beter gaat, willen de Polen ook niet meer.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_71049325
quote:

quote:
Volgend jaar moet het beter.
Lijkt me helder.
pi_71049330
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:02 schreef Adidah het volgende:

[..]

Ja, maar even serieus. Welke Nederlandse puber wil in de zomer in de kas werken en daar ook nog eens elke dag 30 tot 40 minuten voor moeten reizen ?
Ik denk best wat, ik deed in de zomer ook altijd kutbaantjes maarja je wilt toch geld hebben om uit te gaan enz.
pi_71049337
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:52 schreef Adidah het volgende:
Niks mis met een beetje je handen gebruiken. Heb ik zelf ook gedaan.
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:08:21 #16
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_71049503
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:04 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

heb het zelf ook vaak zat gedaan: mijn vader is tuinder. Maar 'men' heeft er tegenwoordig kennelijk iets op tegen om de handen vuil te maken.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_71049545
Projecten ? Als ze er nu enkele reis vliegtickets Casablanca voor gekocht hadden.
to the point!
pi_71049688
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:04 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Exact.
Daar leer je pas wat werken is, en is motiverend om je best te doen op school.

Laat dat beiden dingen zijn waar die jongens allergisch voor zijn.
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:13:50 #19
144213 Adidah
Het was wraak
pi_71049725
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:08 schreef Againzender het volgende:

[..]

heb het zelf ook vaak zat gedaan: mijn vader is tuinder. Maar 'men' heeft er tegenwoordig kennelijk iets op tegen om de handen vuil te maken.
Maar als je uit de stad komt, dan ga je denk ik niet zo snel helemaal naar Aalsmeer om in de kassen te werken. Dan kom je eerder bij de supermarkt, McD of BK uit.
pi_71052146
Belachelijk dat dit zoveel geld heeft gekost en dat de politiek zo naïef kon zijn. Tijd voor verandering!
Over twintig jaar ga ik de politiek in
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 07:15:34 #21
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71055190
In de kassen werken. Kom op zeg, keihard werken voor een loon wat nog magerder is dan de Mcdonalds of de Lidl biedt.

En dan die fokkers hier met hun "die jeugd van tegenwoordig, die maar niet wilt werken. Waar gaat het heen met de samenleving! In mijn tijd, TOEN werkten we pas hard! 48 uur per dag! En we moesten 40 kilometer bergopwaarts beide kanten op fietsen om er te komen en dat deden we lachend want wij gingen GELD verdienen!"
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 07:24:26 #22
215628 woid
let's get Friendly
pi_71055216
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 07:15 schreef ethiraseth het volgende:
In de kassen werken. Kom op zeg, keihard werken voor een loon wat nog magerder is dan de Mcdonalds of de Lidl biedt.

En dan die fokkers hier met hun "die jeugd van tegenwoordig, die maar niet wilt werken. Waar gaat het heen met de samenleving! In mijn tijd, TOEN werkten we pas hard! 48 uur per dag! En we moesten 40 kilometer bergopwaarts beide kanten op fietsen om er te komen en dat deden we lachend want wij gingen GELD verdienen!"
karakterloze luie flikkers zijn "jullie"
  vrijdag 17 juli 2009 @ 07:30:42 #23
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71055243
Er is niks karakterloos aan niet in Aalsmeer in de kassen te willen werken. Dat is een teken dat de jeugd weet wat ze wil en liever ander werk zoekt of helemaal geen geld heeft dan kutwerk te doen. Werken om het werken is waanzin en een houding die niet snel genoeg kan verdwijnen.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 07:36:31 #24
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_71055262
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 07:30 schreef ethiraseth het volgende:
Er is niks karakterloos aan niet in Aalsmeer in de kassen te willen werken. Dat is een teken dat de jeugd weet wat ze wil en liever ander werk zoekt of helemaal geen geld heeft dan kutwerk te doen. Werken om het werken is waanzin en een houding die niet snel genoeg kan verdwijnen.
Ik heb dus vroeger wel in de kassen op het land gewerkt. Leuk werk is het niet maar als je geld wil hebben moest je toch iets doen. Vind het best hoor dat ze niet willen werken maar moeten ze ook niet zeuren dat ze geen geld hebben.

Overigens die 20.000 zoals er al een paar mensen opgemerkt hebben linkse mensjes die even lekker geld vangen.
mai pen rai
  vrijdag 17 juli 2009 @ 07:50:09 #25
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71055340
Die jeugd zeurt toch ook niet? Het zijn volwassenen met hun "iedereen moet werken"-mentaliteit die wel even vonden dat ze moesten werken.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 08:44:33 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71055815
quote:
Er is nog genoeg jeugd die wel in de kassen werkt.

Het ergste is dat deze jeugd nu geld verdiend, en spaart, en dat de PVDA over 10 jaar gaat roepen dat de Baarsjesmensen zo zielig zijn en nooit kansen gehad hebben en het geld dat de rest tijdens hun jeugd verdiend heeft afpakt en aan die Baarsjesmensen gaat brengen.

En dat is nu het verschil. Want de Baarsjesjeugd krijgt kans om te werken in de schoot geworpen, maar komt gewoon niet. Deze jeugd krijgt gratis opleidingen en begeleidingen aangeboden, maar wil liever rondhangen en blowen. En over 15 jaar gaat de PVDA roepen dat de uitkeringen weer omhoog moeten en dat er meer geld naar achterstandswijken moet. Want deze mensen zijn zo zielig en hebben nooit een kans gehad.
The End Times are wild
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 17 juli 2009 @ 08:51:05 #27
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71055948
quote:
Dus lekker teren op de samenleving.
Daar hebben ze een woord voor: parasieten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 08:55:33 #28
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_71056050
PvdA
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_71056051
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 08:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is nog genoeg jeugd die wel in de kassen werkt.

Het ergste is dat deze jeugd nu geld verdiend, en spaart, en dat de PVDA over 10 jaar gaat roepen dat de Baarsjesmensen zo zielig zijn en nooit kansen gehad hebben en het geld dat de rest tijdens hun jeugd verdiend heeft afpakt en aan die Baarsjesmensen gaat brengen.

En dat is nu het verschil. Want de Baarsjesjeugd krijgt kans om te werken in de schoot geworpen, maar komt gewoon niet. Deze jeugd krijgt gratis opleidingen en begeleidingen aangeboden, maar wil liever rondhangen en blowen. En over 15 jaar gaat de PVDA roepen dat de uitkeringen weer omhoog moeten en dat er meer geld naar achterstandswijken moet. Want deze mensen zijn zo zielig en hebben nooit een kans gehad.
iets met spijker en kop
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_71056106
Deze naïviteit van de politiek is gewoon echt zielig...

Props wel voor die 3 jongeren die WEL kwamen opdagen.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:01:33 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71056180
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 08:58 schreef kikoooooo het volgende:
Deze naïviteit van de politiek is gewoon echt zielig...

Props wel voor die 3 jongeren die WEL kwamen opdagen.
Maar die 3 jongeren wonen dus over 15 jaar uitgerekend niet meer in een kansenwijk. Die redden het wel. En gaan dus belasting betalen voor de17 die op hun bed bleven liggen.
The End Times are wild
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:02:16 #32
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_71056192
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 07:50 schreef ethiraseth het volgende:
Die jeugd zeurt toch ook niet? Het zijn volwassenen met hun "iedereen moet werken"-mentaliteit die wel even vonden dat ze moesten werken.
En terecht toch? Ik moest vroeger ook gewoon werken van mijn ouwe.

Een keus had ik niet, onder het mom van; 'We willen niet dat je de hele vakantie bij huis rond gaat hangen!' mocht kleine SicSicSics vanf zijn 15e elke zomervakantie fijn aan de slag!

Ik ben er geen klap slechter van geworden.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_71056263
quote:
Die jeugd zeurt wel. Dat het maar een saaie boel is, dat er geen activiteiten zijn, dat ze geen hangplek hebben: dat zijn immers de redenen die worden aangehaald om andere mensen lastig te vallen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:05:58 #34
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_71056277
quote:
Dat is een teken dat de jeugd weet wat ze wil
Money for nothing?
quote:
en liever ander werk zoekt
In de raad van commissarissen van een grote financial? CEO van RDS? Loverboy?
quote:
of helemaal geen geld heeft
En hun scooters, uitgaan & blingbling dan?
quote:
dan kutwerk te doen. Werken om het werken is waanzin en een houding die niet snel genoeg kan verdwijnen.
Zeker als jongere heb je weinig keuze en zal je dus gewoon even lekker wat minder leuk werk moeten doen voor je geld. Iets met karakter enzo.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:31:15 #35
215628 woid
let's get Friendly
pi_71056862
quote:
en deze jeugd is de rede dat over 30 jaar NL is verpaupert, eruit zal gaan zien als 1 grote achterbuurt.
want ach.. waarom zal je moe worden voor zaken die niet jezelf aan gaan.
nogmaals, luie flikkers.
pi_71057301
quote:
Met alle respect, maar niet willen werken vind ik prima. Maar dan ook niet op andermans geld teren.

Maar dat is natuurlijk niet wat je bedoelt. Je bedoelt niet dat de jeugd verantwoordelijkheid neemt voor "liever geen kutwerk doen" en "werken om te werken is waanzin", nee, je bedoelt dat anderen dan maar de gevolgen van die houding moeten dragen.

En ja, dat is karakterloos.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:17:07 #37
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_71058092
Ik ben enkele jaren geleden eens betrokken geweest bij een soortgelijk project. Dat had ongeveer hetzelfde resultaat. Jongeren zonder startkwalificaties kregen alles op een presenteerblaadje aangeboden, maar gaven de voorkeur aan uitslapen, hangen, blowen en makkelijk geld.

Die paar die wel meewerkten, kwamen bovendien vrijwel altijd te laat waardoor het project uiteindelijk maar werd stopgezet. Heeft de gemeente hier toen ook behoorlijk veel geld gekost al waren er geen bureautjes en dergelijke bij betrokken.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_71058724
quote:
Ondertussen hangt 'de jeugd van de baarsjes' op mercator plein en lopen ze te janken "Ooh we zijn zo zielug niemand wil ons aannemen we kunnen nergens geld verdienen discriminatie discriminatie!!"
pi_71058762
Socialisme werkt niet. Wat een verrassing (blijkbaar voor de meesten in deze topic)
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:09:23 #40
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71063881
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:38 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Ondertussen hangt 'de jeugd van de baarsjes' op mercator plein en lopen ze te janken "Ooh we zijn zo zielug niemand wil ons aannemen we kunnen nergens geld verdienen discriminatie discriminatie!!"

Dat mogen ze dan ook doen. Betekent niet dat er iemand naar ze hoeft te luisteren.

Echt, wat een stelletje oude sufkutten zitten hier. Alleen maar kunnen roepen over hoe Nederland verpaupert als de jeugd niet in de kassen ( ) wilt werken en hoe hard zij vroeger wel niet werkten. Als jullie echt zo hard werkten als hier wordt gezegd zaten zoveel mensen niet onder werktijd op Fok te posten. Maar ondertussen wel klagen over de jeugd.

Ik neem aan dat ik geen citaten van oude Grieken hoef te posten die ook al beweerden dat de jeugd lui was en er niks van terecht zou komen omdat ze zwak waren? Dat was 2500 jaar geleden en toen riep men precies hetzelfde. Maar nee, deze keer gaat het ECHT werkelijk waar helemaal fout met de jeugd.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:54:58 #41
215628 woid
let's get Friendly
pi_71065793
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:09 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dat mogen ze dan ook doen. Betekent niet dat er iemand naar ze hoeft te luisteren.

Echt, wat een stelletje oude sufkutten zitten hier. Alleen maar kunnen roepen over hoe Nederland verpaupert als de jeugd niet in de kassen ( ) wilt werken en hoe hard zij vroeger wel niet werkten. Als jullie echt zo hard werkten als hier wordt gezegd zaten zoveel mensen niet onder werktijd op Fok te posten. Maar ondertussen wel klagen over de jeugd.

Ik neem aan dat ik geen citaten van oude Grieken hoef te posten die ook al beweerden dat de jeugd lui was en er niks van terecht zou komen omdat ze zwak waren? Dat was 2500 jaar geleden en toen riep men precies hetzelfde. Maar nee, deze keer gaat het ECHT werkelijk waar helemaal fout met de jeugd.
schaar jezelf dan ook maar onder de sufkutten, niemand zegt hier dat nederland verpaupert is.
en er wordt ook niet gegeneralizeerd m.b.t. de complete jeugd.
pi_71065841
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:38 schreef Ra-z het volgende:

[..]

HaHa
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_71066069
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:31 schreef woid het volgende:

[..]

en deze jeugd is de rede dat over 30 jaar NL is verpaupert, eruit zal gaan zien als 1 grote achterbuurt.
want ach.. waarom zal je moe worden voor zaken die niet jezelf aan gaan.
nogmaals, luie flikkers.
Achterbuurten
  vrijdag 17 juli 2009 @ 14:02:39 #44
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_71066070
waar staat dat dit de gemaakte kosten zijn? er is 20 mil. uitgetrokken voor het project, niet uitgegeven
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_71066686
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:09 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Het probleem met deze jongeren is dat ze probleemjongeren zijn. Dus geen gewone jongeren, maar probleemjongeren. Het zijn van die lui die een slechte jeugd hebben gehad - iets waarmee ze bij jouw PvdA nog altijd mee wegkomen, als ze ergens op worden betrapt - en ze doen er alles aan om dat zo te houden. Die slechte jeugd dus.

Als het aan mij lag, dan lieten we die jongelui in hun sop gaarkoken, en sloten we ze na fout gedrag net zo lang op totdat ze zich wel wisten te gedragen. Maar zo werkt het niet in Nederland. Dit soort jongelui moet je koesteren, want het zijn lopende gouden kippen voor de gagen en gogen van het subsidiewerk
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_71066746
Die jongens wilden gewoon lekker dichtbij in een AH-to go werken, maar daar werden ze "toevallig" geweigerd.
pi_71066794
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:22 schreef Meh7 het volgende:
Die jongens wilden gewoon lekker dichtbij in een AH-to go werken, maar daar werden ze "toevallig" geweigerd.
En, wat vind je daar van?
pi_71066848
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:23 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat ze geweigerd worden als ze normaal werk zoeken, maar vies werk aangeboden krijgen en niet willen doen?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 14:29:20 #49
215628 woid
let's get Friendly
pi_71066986
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:25 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat ze geweigerd worden als ze normaal werk zoeken, maar vies werk aangeboden krijgen en niet willen doen?
vies werk???
pi_71067079
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:21 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het probleem met deze jongeren is dat ze probleemjongeren zijn. Dus geen gewone jongeren, maar probleemjongeren. Het zijn van die lui die een slechte jeugd hebben gehad - iets waarmee ze bij jouw PvdA nog altijd mee wegkomen, als ze ergens op worden betrapt - en ze doen er alles aan om dat zo te houden. Die slechte jeugd dus.

Als het aan mij lag, dan lieten we die jongelui in hun sop gaarkoken, en sloten we ze na fout gedrag net zo lang op totdat ze zich wel wisten te gedragen. Maar zo werkt het niet in Nederland. Dit soort jongelui moet je koesteren, want het zijn lopende gouden kippen voor de gagen en gogen van het subsidiewerk
uitkering/subsidies intrekken, lijkt me erg simpel en niet op veel weerstand te stuiten.
pi_71067131
En wie gooit er weer geld over de balk met een suf idee wat toch niet gaat werken: de PvdA.
pi_71067398
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:29 schreef woid het volgende:

[..]

vies werk???
Je wordt er toch vies van? Daarnaast is het lichamelijk zwaar werk. Er was geen 20.000 euro voor nodig om te voorspellen dat jongeren uit de Baarsjes daar geen zin in hebben. Die drie die wel zijn gegaan, zijn waarschijnlijk onder druk van ouders/familie wezen kijken.

Is het onlogisch? Je hebt geen status, er is geen toekomstperspectief, het is vies en lichamelijk zwaar werk. Nee, het is niet onlogisch dat ze daar geen zin in hebben. Is het de eigen schuld van die jongeren dat ze in hun gangstercultuurtje hangen op straat belangrijker vonden dan huiswerk maken en opletten op school? Natuurlijk.

De vraag is, je zit ermee opgescheept, wat doe je eraan? Uitkering afpakken? Mogelijk. Het gevolg daarvan kan zijn dat er een aantal van die gasten toch nog een baan gaat zoeken, maar een aantal de criminaliteit in zullen gaan. Uiteindelijk zit je er weer mee opgescheept, al zijn het maar de kosten van het verblijf in de gevangenis en het traject daaromheen.
pi_71067434
quote:

[..]

Wat is er vies aan werken in kassen? En wat is het probleem met werk dat vies is? Kijk je wel eens "Dirty jobs" met Mike Rowe?
pi_71067517
quote:

IDD!

Zeker 90% van al het belastinggeld verdwijnt in de zakken van "consultants" en "managers" die deze projecten beheren. Het maakt niet of deze projecten succesvol zijn of niet. Liever niet eigenlijk, want als het probleem blijft bestaan zal de voedingsbodem voor deze projecten ook in leven blijven. Iets waar de "consultants en managers" aardig wat doekoe aan verdienen. Het is een soort carrousel van geld verschuiven. Een overheidsbudget is iets om op te maken, als je dat niet doet verdwijnt het budget want dan was het niet "nodig".
pi_71067603
quote:
Hij concludeert dat er te weinig tijd was om het project succesvol te maken. Volgend jaar moet het beter.
Een zweep schijnt vrij effectief te zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_71067657
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Een zweep schijnt vrij effectief te zijn.
Ervaringen uit het (slavernij-)verleden?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 14:53:01 #57
215628 woid
let's get Friendly
pi_71067742
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:42 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Je wordt er toch vies van? Daarnaast is het lichamelijk zwaar werk. Er was geen 20.000 euro voor nodig om te voorspellen dat jongeren uit de Baarsjes daar geen zin in hebben. Die drie die wel zijn gegaan, zijn waarschijnlijk onder druk van ouders/familie wezen kijken.

Is het onlogisch? Je hebt geen status, er is geen toekomstperspectief, het is vies en lichamelijk zwaar werk. Nee, het is niet onlogisch dat ze daar geen zin in hebben. Is het de eigen schuld van die jongeren dat ze in hun gangstercultuurtje hangen op straat belangrijker vonden dan huiswerk maken en opletten op school? Natuurlijk.

De vraag is, je zit ermee opgescheept, wat doe je eraan? Uitkering afpakken? Mogelijk. Het gevolg daarvan kan zijn dat er een aantal van die gasten toch nog een baan gaat zoeken, maar een aantal de criminaliteit in zullen gaan. Uiteindelijk zit je er weer mee opgescheept, al zijn het maar de kosten van het verblijf in de gevangenis en het traject daaromheen.
eens

hoewel de gevangenis en het traject daaromheen weer voor werkgelegenheid zorgen
  vrijdag 17 juli 2009 @ 14:53:43 #58
215628 woid
let's get Friendly
pi_71067762
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:50 schreef Meh7 het volgende:

[..]

sm prostitutie
pi_71067764
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:53 schreef woid het volgende:

[..]

eens

hoewel de gevangenis en het traject daaromheen weer voor werkgelegenheid zorgen
Misschien kunnen die 3 van de 20 dan bij de politie gaan om de rest (preventief) in de gaten te houden. Hebben ze meteen werk.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 14:54:21 #60
215628 woid
let's get Friendly
pi_71067789
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:53 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Misschien kunnen die 3 van de 20 dan bij de politie gaan om de rest in de gaten te houden. Hebben ze meteen werk.
pi_71067861
quote:
Je hebt wel gelijk dat er een industrie is ontstaan, die vanzelfsprekend als eerste prioriteit heeft om zichzelf in leven te houden. Werkgelegenheidsprojecten voor lastige lageropgeleiden creeeren vooral veel werkgelegenheid voor hogeropgeleiden die daaraan heel makkelijk verdienen. Er zijn heel veel bedrijfjes die nog nooit een andere opdrachtgever hebben gehad dan de overheid.

Het probleem is denk dat de politici vinden dat ze een probleem moeten 'aanpakken', maar dan weten ze niet hoe, dan gaan ambtenaren wat verzinnen, want ze moeten iets verzinnen. En dan komt er een bureautje wat het wil doen. Maar in dat stadium is het eigenlijk al een gepasseerd station. Er is al besloten dat er iets moet gebeuren en er is een plan om iets te laten gebeuren. Of het plan dan deugt of niet wordt eigenlijk niet meer getoetst, want iedereen is blij dat het van zijn bord af is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_71069187
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:23 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Aan de ene kant zeer fout. Maar als je op lelylaan kijkt wat voor asocialen daar werken ( asociaal gedrag naar zowel klanten als medewerkers) is het niet verbazend. 'ze' verneuken het voor zichzelf.

vroegah ook bij de AH (sierplein) gewerkt, 40 colli per uur vullen was de norm maar dan moesten ze te hard werken, jaren lang hebben de chefs Marokkanen aangenomen en keer op keer ging het mis, toen is de bezem erdoor gegaan en hebben ze intern besloten dat er geen Marokkanen meer aangenomen worden de derving schoot omlaag en klanten waren een stuk tevredener over hoe ze behandeld werden.

nu zit er een andere chef, die die 'regel' weer heeft afgeschaft en zijn de medewerkers bijna alleen nog maar marrokaans, nou is het weer een grootse tyfusbende. dus ja het hoort niet maar het is wel logisch
pi_71069476
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:50 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ja je kunt er genoeg kritiek op hebben, maar gewerkt werd er wel natuurlijk.
pi_71069523
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja je kunt er genoeg kritiek op hebben, maar gewerkt werd er wel natuurlijk.
Elk nadeel heb zn voordeel?
pi_71069929
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:33 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Aan de ene kant zeer fout. Maar als ....

... dus ja het hoort niet maar het is wel logisch
Ik doe zelf wetenschappelijk onderzoek, en heb jarenlang met allerlei nationaliteiten gewerkt. Er is slechts een nationaliteit die er negatief uitspringt, en dat zijn de Chinezen. Ik heb met drie Chinezen gewerkt die ik zo aan zou nemen, maar de rest was echt huilen met de pet op. Vooral de Chinezen die hun opleiding in China hebben genoten, zijn niet te vertrouwen. Die jatten je ideeen onder je neus vandaan.

Ik kijk dus ook wel vier keer uit voordat ik een Chinees aanneem. Is dat fout? Misschien wel. Is het logisch? Dat ook.

Dus - om een lang verhaal kort te maken - ik snap je wel.
pi_71070062
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:43 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wat is er vies aan werken in kassen? En wat is het probleem met werk dat vies is? Kijk je wel eens "Dirty jobs" met Mike Rowe?
Zie post boven je.
pi_71070222
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:42 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Elk nadeel heb zn voordeel?
Inderdaad, hoewel in dit geval de nadelen natuurlijk de voordelen wel wat overstijgen. Het is m.i. wel in metaforische zin een meer realistische optie. Ik denk niet dat het erg realistisch is om te verwachten dat je die jongeren op deze manier aan het werk krijgt. Er moet denk ik óf echt een goede financiële motivatie zijn of er moet repressie tegenover staan. Dat eerste lijkt mij echter niet echt een wenselijke optie die bovendien op de lange termijn juist een averechts effect kan hebben (als die jongeren een riant loon ontvangen voor werk in de kassen, zullen ze misschien daarna minder geneigd zijn om werk aan te pakken dat een stuk minder betaald). Het tweede lijkt me niet echt een realistische optie. We hebben in Nederland nou eenmaal geen arbeidsplicht.
pi_71071316
quote:

[..]

Alles waar je je handjes bij moet wassen is vies werk?
pi_71071433
Binnenkort de kassen te Almere op Discovery.

vrijdag 17 juli 2009 @ 16:41:25 #70
215628 woid
let's get Friendly
pi_71071690
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:29 schreef Disorder het volgende:

[..]

Alles waar je je handjes bij moet wassen is vies werk?
Alles waarbij je je handjes uit de mouwen moet steken is vies werk!
pi_71071764
Laten we met z'n alle doen alsof in de kas werken het mooiste is wat iemand kan overkomen. Daarom staat heel Nederland te springen om zulk werk en moest er 20.000 euro gespendeerd worden om voor die jongens daar een plekje te kunnen regelen. Lucky bastards.
pi_71071854
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:43 schreef Meh7 het volgende:
Laten we met z'n alle doen alsof in de kas werken het mooiste is wat iemand kan overkomen. Daarom staat heel Nederland te springen om zulk werk en moest er 20.000 euro gespendeerd worden om voor die jongens daar een plekje te kunnen regelen. Lucky bastards.
Dat er 20.000 euro gespendeerd is, wil natuurlijk niet zeggen dat er 20.000 euro gespendeerd moest worden. Laten we daarnaast ook niet doen alsof er banen in de Limburgse mijnen werden aangeboden.
pi_71071975
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat er 20.000 euro gespendeerd is, wil natuurlijk niet zeggen dat er 20.000 euro gespendeerd moest worden. Laten we daarnaast ook niet doen alsof er banen in de Limburgse mijnen werden aangeboden.
Ik vind het sowieso geldverspilling. Nee, laten we inderdaad niet overdrijven. Hou voor ogen dat (probleem)jongeren uit Amsterdam een vakantiebaantje krijgen aangewezen waar ze de hele zomer lang mogen ploeteren in een kas. Gaat gewoon niet gebeuren.
pi_71072118
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:49 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik vind het sowieso geldverspilling. Nee, laten we inderdaad niet overdrijven. Hou voor ogen dat (probleem)jongeren uit Amsterdam een vakantiebaantje krijgen aangewezen waar ze de hele zomer lang mogen ploeteren in een kas. Gaat gewoon niet gebeuren.
Daar heb je eigenlijk wel een goed punt. Het is de kat op het water binden. Leuk voor ons om te klagen, maar het was een plan dat gedoemd was om te mislukken. Ploeteren laten we over aan de belastingbetaler.
pi_71072228
Wat een ongelooflijk dom plan. Het kan ook alleen de PvdA zijn die dit bedenkt.
pi_71072262
Wat ik vind dat die jongens hadden moeten doen, is het aannemen van die baan. Ervaring opdoen. Leren hoe het is om zwaar te moeten werken voor geld, zodat ze snakken naar een opleiding om "normaal" werk te kunnen doen. Maar dat is simpelweg niet realistisch.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 17:36:57 #77
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71073284
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat lijkt me nog niet eens een slechte optie. Verkoop het idee aan John de Mol en je maakt er nog winst op ook.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 22:54:57 #78
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71081347
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:21 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Mijn pvda? kom op zeg.
pi_71081437
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:57 schreef nikk het volgende:
Het kan ook alleen de PvdA zijn die dit bedenkt.
Nee, de oplossing van Geert is pas briljant.
pi_71087932
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 22:54 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Mijn pvda? kom op zeg.
Wat stem je dan? Je zou waarschijnlijk het liefst direct op het koningshuis stemmen, maar ja, dat kan niet. Dan komt de PvdA toch het dichtste in de buurt?
  † In Memoriam † zaterdag 18 juli 2009 @ 11:03:29 #81
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_71089519
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:45 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..] Een project in De Baarsjes om lastige jongeren aan een vakantiebaan in de kassen van Aalsmeer te helpen, is op een fiasco uitgelopen

http://www.parool.nl/paro(...)niet-de-kas-in.dhtml
Waarom zou je jongeren die geen geld nodig hebben willen helpen aan een vakantiebaan
Vakantiewerk is iets wat een jongeren moet willen, is * de drive* aanwezig dan zoeken ze zelf wel iets, zo niet, dan hebben ze geen vakantiebaantje nodig.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 11:08:59 #82
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71089595
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 07:22 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wat stem je dan? Je zou waarschijnlijk het liefst direct op het koningshuis stemmen, maar ja, dat kan niet. Dan komt de PvdA toch het dichtste in de buurt?
Aangezien ik een linkse student ben die van beestjes en plantjes houdt, D66 of groen-links. De PvdA is een beetje een net-niet partij. Ze hebben het hart m.i. wel op de juiste plaats, maar de manier waarop ze er vorm aan willen geven (zie bijvoorbeeld het plan waar dit topic om draait) geeft me geregeld dit gevoel:

zaterdag 18 juli 2009 @ 11:26:52 #83
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_71089886
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:49 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Tuurlijk gaat het niet gebeuren en denk dat je als tuinder ongemotiveerd personeel ook niet in je kas wil hebben. Ik vind het best hoor dat ze niet werken in kassen zolang ze maar niet om geld enzo zeuren.
Ik heb vroeger in kassen gewerkt echt lekker werk was het niet werd er vrij warm.
mai pen rai
pi_71090136
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Met alle respect, maar niet willen werken vind ik prima. Maar dan ook niet op andermans geld teren.

Maar dat is natuurlijk niet wat je bedoelt. Je bedoelt niet dat de jeugd verantwoordelijkheid neemt voor "liever geen kutwerk doen" en "werken om te werken is waanzin", nee, je bedoelt dat anderen dan maar de gevolgen van die houding moeten dragen.

En ja, dat is karakterloos.
Op andermans geld teren? Het is schoolgaande jeugd, die teert niet meer of minder op andermans geld dan ieder ander, tenzij er weer zo'n idioot plan als dit wordt bedacht. En als dit plan een andere doelgroep had gehad, autochtone jeugd uit een achterstandswijk, zou het resultaat zo ongeveer hetzelfde zijn, het is toch niet voor niets dat dit werk grotendeels door Polen gedaan wordt, die (zover ik weet) daarvoor minder krijgen dan het minimumloon.

Want tja hé, de groenten moeten betaalbaar blijven, het betalende publiek wil wat dat aangaat voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, wel goedkope groente willen hebben maar zelf niet willen werken in de kassen voor minder dan het minimumloon, dat laten we mooi over aan de import, de illegalen, en nu onze 'eigen' scholieren dit vieze werk voor bijna niets niet meer willen doen gaan we maar de allochtone scholier op de korrel nemen .. over karakterloos gesproken
pleased to meet you
  zaterdag 18 juli 2009 @ 11:42:58 #85
79262 Dwersdriever
pi_71090153
De vraag is, wat doe je dan met jongeren die amper een startkwalificatie hebben, wiens beheersing van de Nederlandse taal en omgangsvormen vaak te wensen overlaten en die een broertje dood hebben aan fysieke arbeid.
We Came A Long Time Ago
pi_71090195
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 11:03 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Waarom zou je jongeren die geen geld nodig hebben willen helpen aan een vakantiebaan
Vakantiewerk is iets wat een jongeren moet willen, is * de drive* aanwezig dan zoeken ze zelf wel iets, zo niet, dan hebben ze geen vakantiebaantje nodig.

Inderdaad..en anders is er altijd nog de criminaliteit, die is er wsl toch al
  zaterdag 18 juli 2009 @ 11:46:08 #87
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71090216
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 11:44 schreef qonmann het volgende:

[..]

Inderdaad..en anders is er altijd nog de criminaliteit, die is er wsl toch al
Want elke jongere die niet in de kassen wilt werken is inderdaad een crimineel.
pi_71090307
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 11:42 schreef Dwersdriever het volgende:
De vraag is, wat doe je dan met jongeren die amper een startkwalificatie hebben, wiens beheersing van de Nederlandse taal en omgangsvormen vaak te wensen overlaten en die een broertje dood hebben aan fysieke arbeid.
Die laat je in hun sop gaarkoken, totdat ze zelf inzien dat "a right to hapiness" gepaard gaat met hard werken. Het gros komt er uiteindelijk wel achter.
pi_71090333
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 11:46 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Want elke jongere die niet in de kassen wilt werken is inderdaad een crimineel.
de doelgroep van dit project was niet elke jongere...
pi_71090462
quote:
Nou, iemand in een voorbeeldfunctie, dus iemand die het wel heeft 'gemaakt', het vuur constant aan de schenen leggen, zoals geregeld gebeurt, is voor iemand met gemiddelde tot boven gemiddelde intelligentie iig geen goede inspiratiebron om je beste beentje voor te zetten.
pleased to meet you
  zaterdag 18 juli 2009 @ 12:03:04 #91
8875 Mdk
Smart-ass
pi_71090573
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 11:57 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou, iemand in een voorbeeldfunctie, dus iemand die het wel heeft 'gemaakt', het vuur constant aan de schenen leggen, zoals geregeld gebeurt, is voor iemand met gemiddelde tot boven gemiddelde intelligentie iig geen goede inspiratiebron om je beste beentje voor te zetten.
Lekker om de vraag heen draaien
Latest releases: http://www.dekooker.nl
  zaterdag 18 juli 2009 @ 12:05:10 #92
79262 Dwersdriever
pi_71090605
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 11:57 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik betwijfel sterk of wij het over dezelfde doelgroep hebben. Tenzij jij iemand zonder startkwalificatie, zonder baan, zonder school en met gebrekkige omgangsvormen wil omschrijven als iemand die het 'gemaakt' heeft. Feit is dat dit in grote en middelgrote steden een redelijk grote groep is. Het type projecten zoals beschreven in de OP hebben weinig kans van slagen, maar de vraag blijft....wat dan.
We Came A Long Time Ago
  † In Memoriam † zaterdag 18 juli 2009 @ 12:19:22 #93
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_71090894
quote:
Dit gaat over vakantiewerk en niet over vroegtijdige schoolverlaters die een baan moeten hebben.
pi_71090964
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:39 schreef beeer het volgende:
Socialisme werkt niet. Wat een verrassing (blijkbaar voor de meesten in deze topic)
Dat is een understatement
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_71091017
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 12:05 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik betwijfel sterk of wij het over dezelfde doelgroep hebben. Tenzij jij iemand zonder startkwalificatie, zonder baan, zonder school en met gebrekkige omgangsvormen wil omschrijven als iemand die het 'gemaakt' heeft. Feit is dat dit in grote en middelgrote steden een redelijk grote groep is. Het type projecten zoals beschreven in de OP hebben weinig kans van slagen, maar de vraag blijft....wat dan.
Ik heb het over de personen met voorbeeldfunctie voor deze doelgroep, dat is namelijk wat kinderen doen, zich optrekken aan voorbeelden .. zo zag ik een tijdje terug een docu over promoties bij de politie, daar heb je amper allochtonen aan de top en dat blijkt te komen omdat zij, zelfs al hebben ze wel de betere papieren, overgeslagen worden bij promoties .. en tja, hoe je publiekelijk te kakken wordt gezet mocht je als allochtoon burgemeester of staatssecretaris worden weten we ook ..

Dus waarom zou je je best nog doen, het is toch nutteloos is dan een vrij logische reactie voor iemand die geen al te groot licht is .. en hoe vermoeiend is leven en leren met dat perspectief voor een puber die wel over voldoende hersens beschikt? En dan is puber, je weet wel, van die opstandige hormonenbommen, het belangrijke woord, het zijn en blijven kinderen in de groei, om daarvan een volwassen en doordachte benadering te verwachten is ronduit absurd.
pleased to meet you
  zaterdag 18 juli 2009 @ 12:48:52 #96
8875 Mdk
Smart-ass
pi_71091429
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 12:26 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik heb het over de personen met voorbeeldfunctie voor deze doelgroep, dat is namelijk wat kinderen doen, zich optrekken aan voorbeelden .. zo zag ik een tijdje terug een docu over promoties bij de politie, daar heb je amper allochtonen aan de top en dat blijkt te komen omdat zij, zelfs al hebben ze wel de betere papieren, overgeslagen worden bij promoties .. en tja, hoe je publiekelijk te kakken wordt gezet mocht je als allochtoon burgemeester of staatssecretaris worden weten we ook ..

Dus waarom zou je je best nog doen, het is toch nutteloos is dan een vrij logische reactie voor iemand die geen al te groot licht is .. en hoe vermoeiend is leven en leren met dat perspectief voor een puber die wel over voldoende hersens beschikt? En dan is puber, je weet wel, van die opstandige hormonenbommen, het belangrijke woord, het zijn en blijven kinderen in de groei, om daarvan een volwassen en doordachte benadering te verwachten is ronduit absurd.
Grappig, hoe jij alles de schuld kan geven behalve de doelgroep zelf. Denk je dat het in de 'gangster' cultuur waarin zij leven het stoer is om bij de politie te gaan? Die groep waar het in dit topic om gaat zal echt niet bij de politie gaan als daar een aantal allochtonen lopen die het (in jouw termen) 'gemaakt' hebben. Overigens is hetgeen wat jij hier schrijft ook alweer achterhaald (Parool).

En wat probeer je met het tweede stukje nou duidelijk te maken? Dat het normaal is om je best maar niet te doen? Kansen zijn er voor iedereen. En met de positieve discriminatie zijn er op sommige gebieden zelfs nog meer kansen voor allochtonen dan autochtonen.
pi_71092336
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 12:48 schreef Mdk het volgende:

[..]

Grappig, hoe jij alles de schuld kan geven behalve de doelgroep zelf. Denk je dat het in de 'gangster' cultuur waarin zij leven het stoer is om bij de politie te gaan? Die groep waar het in dit topic om gaat zal echt niet bij de politie gaan als daar een aantal allochtonen lopen die het (in jouw termen) 'gemaakt' hebben. Overigens is hetgeen wat jij hier schrijft ook alweer achterhaald (Parool).
Hallo zeg, het zijn kinderen, grotendeels hier opgegroeid en gevormd door onze maatschappij .. en dat is een maatschappij met weinig allochtone rolmodellen in goede functies, want zelfs al lopen er minder allochtonen weg bij de politie, gepromoveerd naar hogere functies (want daar had ik het over) worden ze nog steeds niet.
quote:
En wat probeer je met het tweede stukje nou duidelijk te maken? Dat het normaal is om je best maar niet te doen? Kansen zijn er voor iedereen. En met de positieve discriminatie zijn er op sommige gebieden zelfs nog meer kansen voor allochtonen dan autochtonen.
Waar het vooral om gaat is of je je wel welkom voelt .. en wat denk je, zou jij je welkom voelen als je in de schoenen van bvb Aboutaleb stond, met al die leuke nieuwe benamingen voor Rotterdam ed? En ja, Aboutaleb is slim, die lacht erover, maar wat voor signaal is dat naar de opgroeiende kinderen?
pleased to meet you
pi_71092342
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 11:41 schreef moussie het volgende:

Op andermans geld teren? Het is schoolgaande jeugd, die teert niet meer of minder op andermans geld dan ieder ander
Schoolgaande jeugd teert weldegelijk op andermans geld. Dat is altijd zo (daar ben je jong voor, geen probleem), maar de mate waarin kan schelen. Je kan met een bijbaan je leuke dingen financieren, je kan ook bij de ouders het handje ophouden. En daar heb ik het over. Die gemakzucht.
quote:
En als dit plan een andere doelgroep had gehad, autochtone jeugd uit een achterstandswijk, zou het resultaat zo ongeveer hetzelfde zijn, het is toch niet voor niets dat dit werk grotendeels door Polen gedaan wordt, die (zover ik weet) daarvoor minder krijgen dan het minimumloon.
Onder minimumloon betalen is niet toegestaan. Het komt voor natuurlijk, maar de meeste bedrijven houden zich gewoon aan de regels. Polen zijn niet zo zeer goedkoper, ze zijn verkrijgbaar...

En dat natuurlijk omdat we mensen in de bijstand niet verplichten om die kas in te gaan of anders geen (volledige) uitkering. Want de handjes hebben we hier best rondlopen. Daar hoeven we geen Polen voor te halen.
quote:
Want tja hé, de groenten moeten betaalbaar blijven, het betalende publiek wil wat dat aangaat voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, wel goedkope groente willen hebben maar zelf niet willen werken in de kassen voor minder dan het minimumloon, dat laten we mooi over aan de import, de illegalen, en nu onze 'eigen' scholieren dit vieze werk voor bijna niets niet meer willen doen gaan we maar de allochtone scholier op de korrel nemen .. over karakterloos gesproken
Je maakt een denkfout. Het is voor een groot tuindersbedrijf niet zo simpel om illegalen of onderbetaalde polen aan de slag te zetten. Dat loopt in de gaten. Ook leuke fiscale truukjes (b.v. oogst verkopen aan Pools bedrijf die het vervolgens hier zelf van het land haalt) zijn door de FIOD aangepakt.

Jouw pleidooi dat iemand met een andere baan karakterloos is omdat hij niet in de kassen wenst te werken acht ik te belachelijk voor woorden overigens. Misschien dat ik je verkeerd versta (dan hoor ik het wel), maar anders vraag ik me toch werkelijk af wat je hebt geslikt voordat je met deze tekst kwam...
pi_71092410
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 11:50 schreef Lyrebird het volgende:

Die laat je in hun sop gaarkoken, totdat ze zelf inzien dat "a right to hapiness" gepaard gaat met hard werken. Het gros komt er uiteindelijk wel achter.
Het is "pursuit of hapiness". Je mag het nastreven, dat recht heb je. Het recht op geluk... dat bestaat niet (kan ook niet natuurlijk).

En ja, pursuit veronderstelt dat je zelf de handjes laat wapperen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DS4 op 18-07-2009 14:02:29 ]
pi_71092575
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 12:26 schreef moussie het volgende:

zo zag ik een tijdje terug een docu over promoties bij de politie, daar heb je amper allochtonen aan de top en dat blijkt te komen omdat zij, zelfs al hebben ze wel de betere papieren, overgeslagen worden bij promoties ..
Zo ken ik stukken waaruit "blijkt" dat er ook korpsen zijn waar allochtonen juist sneller promotie maakten vanwege het allochtoon zijn. En zie ook de discussie rondom vrouwen aan de top (het moet, ook al blijken ze niet voorradig...).
quote:
en tja, hoe je publiekelijk te kakken wordt gezet mocht je als allochtoon burgemeester of staatssecretaris worden weten we ook ..
Alle politici worden te kakken gezet. Kijk eens wat er met Vogelaar is gebeurd...

Je kan wel de slachtofferrol pakken, maar dat schiet bepaald niet op. Werken en jezelf bewijzen. Ik ken talloze voorbeelden van allochtonen die het wel gemaakt hebben. Personen met voorbeeldfuncties zijn er dus weldegelijk.
quote:
Dus waarom zou je je best nog doen, het is toch nutteloos is dan een vrij logische reactie voor iemand die geen al te groot licht is ..
Dat is gemakzucht. Hoe je het ook wendt of keert.
quote:
en hoe vermoeiend is leven en leren met dat perspectief voor een puber die wel over voldoende hersens beschikt? En dan is puber, je weet wel, van die opstandige hormonenbommen, het belangrijke woord, het zijn en blijven kinderen in de groei, om daarvan een volwassen en doordachte benadering te verwachten is ronduit absurd.
Het zal allemaal wel, maar er zijn heel veel jongeren die wel een bijbaan nemen, ook in de kassen. Ook ik heb toen ik jong was kutwerk geaccepteerd. Ik kreeg ook altijd kutwerk toebedeeld omdat ik geen eisen stelde aan het werk.

Dat is een houding. En die houding is m.i. exact de reden waarom ik nu het best wel aardig doe. Alleen is er altijd wel een reden te verzinnen dat het mij is komen aanwaaien door mensen die mij niet kennen. Over demotiveren gesproken. Alleen: ik laat mij niet demotiveren!
  zaterdag 18 juli 2009 @ 13:42:36 #101
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71092589
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is "persuit of hapiness". Je mag het nastreven, dat recht heb je. Het recht op geluk... dat bestaat niet (kan ook niet natuurlijk).

En ja, persuit veronderstelt dat je zelf de handjes laat wapperen.
Ik zal wel nooit gelukkig worden.
pi_71092610
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:31 schreef moussie het volgende:

gepromoveerd naar hogere functies (want daar had ik het over) worden ze nog steeds niet.
Slecht voorbeeld, want twee weken geleden nog in Twente meen ik...
quote:
Waar het vooral om gaat is of je je wel welkom voelt .. en wat denk je, zou jij je welkom voelen als je in de schoenen van bvb Aboutaleb stond, met al die leuke nieuwe benamingen voor Rotterdam ed? En ja, Aboutaleb is slim, die lacht erover, maar wat voor signaal is dat naar de opgroeiende kinderen?
Een signaal om nog harder je best te doen mag ik hopen.
pi_71092677
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:42 schreef Reya het volgende:

Ik zal wel nooit gelukkig worden.
Want?
pi_71093297
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:31 schreef DS4 het volgende:
Schoolgaande jeugd teert weldegelijk op andermans geld. Dat is altijd zo (daar ben je jong voor, geen probleem), maar de mate waarin kan schelen. Je kan met een bijbaan je leuke dingen financieren, je kan ook bij de ouders het handje ophouden. En daar heb ik het over. Die gemakzucht.
Ik had het dan ook over 'niet meer en niet minder'
quote:
Onder minimumloon betalen is niet toegestaan. Het komt voor natuurlijk, maar de meeste bedrijven houden zich gewoon aan de regels. Polen zijn niet zo zeer goedkoper, ze zijn verkrijgbaar...
Tja, maar scholieren in vakantiebaantjes zijn goedkoper
quote:
En dat natuurlijk omdat we mensen in de bijstand niet verplichten om die kas in te gaan of anders geen (volledige) uitkering. Want de handjes hebben we hier best rondlopen. Daar hoeven we geen Polen voor te halen.
hmz, we hebben volgens het CBS maar iets van 265.000 bijstandsgerechtigden onder de 65, dus ik denk dat je je daarop verkijkt.
quote:
Je maakt een denkfout. Het is voor een groot tuindersbedrijf niet zo simpel om illegalen of onderbetaalde polen aan de slag te zetten. Dat loopt in de gaten. Ook leuke fiscale truukjes (b.v. oogst verkopen aan Pools bedrijf die het vervolgens hier zelf van het land haalt) zijn door de FIOD aangepakt.
mwah, veel Polen werken nog steeds via uitzendbureau's, en die zijn niet altijd even bonafide .. maar ja, puur technisch gesproken heb je wel gelijk.
quote:
Jouw pleidooi dat iemand met een andere baan karakterloos is omdat hij niet in de kassen wenst te werken acht ik te belachelijk voor woorden overigens. Misschien dat ik je verkeerd versta (dan hoor ik het wel), maar anders vraag ik me toch werkelijk af wat je hebt geslikt voordat je met deze tekst kwam...
Ik vind het nogal overtrokken om iemand die dit vieze werk voor een schijntje niet wil doen voor karakterloos uit te maken .. dus ik vraag eigenlijk aan diegenen die dat zeggen om hun goed betaalde baantje op te geven en zelf voor het minimum in de kassen te gaan ploeteren, doe zelf wat voor je goedkope groente ipv een ander ervoor te laten opdraaien .. of betaal meer voor je groente zodat de tuinder zijn personeel beter kan betalen, ook een mogelijkheid
pleased to meet you
  zaterdag 18 juli 2009 @ 14:23:30 #105
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71093446
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Want?
Ik ben compleet apathisch.
pi_71093977
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 14:23 schreef Reya het volgende:

Ik ben compleet apathisch.
Daar kun je ook gelukkig mee worden.
pi_71094028
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 14:16 schreef moussie het volgende:

Ik vind het nogal overtrokken om iemand die dit vieze werk voor een schijntje niet wil doen voor karakterloos uit te maken ..
Je hebt hier eigenlijk gewoon gelijk. Bij deze: je krijgt het van me.
pi_71094101
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is "pursuit of hapiness". Je mag het nastreven, dat recht heb je. Het recht op geluk... dat bestaat niet (kan ook niet natuurlijk).

En ja, pursuit veronderstelt dat je zelf de handjes laat wapperen.
"Life, Liberty and the pursuit of Happiness" is iets wat voor de VS geldt. Kijk, van dat eerste en tweede is in Nederland weinig sprake, en die derde krijg je er dan gratis bij. Als je er voor wilt werken (en 50% belasting afdraagt).
  zaterdag 18 juli 2009 @ 15:42:49 #109
8875 Mdk
Smart-ass
pi_71095173
quote:

[..]

Hallo zeg, het zijn kinderen, grotendeels hier opgegroeid en gevormd door onze maatschappij .. en dat is een maatschappij met weinig allochtone rolmodellen in goede functies, want zelfs al lopen er minder allochtonen weg bij de politie, gepromoveerd naar hogere functies (want daar had ik het over) worden ze nog steeds niet.
[..]
Wat wil je hier nou precies mee zeggen? Juist de allochtonen die wel in hoge functies zijn laten zien dat het WEL kan en dat geeft de denken de mensen die zeggen dat het onmogelijk is. Gepromoveerd worden moet je bovendien ook verdienen en ook daar geld, de wel gepromoveerde allochtonen laten zien dat het gewoon kan, of wil je nu ook maar allochtonen willekeurig gaan promoveren omdat ze volgens jou zo weinig gepromoveerd worden. Juist positieve discriminatie werkt gewone discriminatie in de hand. Hoe denk je dat collega's tegen je aankijken als je minder gekwalificeerd bent dan je concurrent maar wel de baan krijgt wegens je geslacht of huidskleur?
quote:
Ja het gaat vast om het welkom voelen. Immers als je je niet welkom voelt kun je ook niet werken!
Hoge bomen vangen veel wind. Dat is van alle tijden, van alle culturen en van alle werelddelen. Ook niet allochtone politici krijgen kritiek over zich heen
quote:
Ik vind het nogal overtrokken om iemand die dit vieze werk voor een schijntje niet wil doen voor karakterloos uit te maken .. dus ik vraag eigenlijk aan diegenen die dat zeggen om hun goed betaalde baantje op te geven en zelf voor het minimum in de kassen te gaan ploeteren, doe zelf wat voor je goedkope groente ipv een ander ervoor te laten opdraaien .. of betaal meer voor je groente zodat de tuinder zijn personeel beter kan betalen, ook een mogelijkheid
Wat een vergelijking. Het gaat hier toch niet om mensen met een goedbetaalde baan die ze vragen om dat werk te doen?

Ik heb zelf ook gewoon als scholier in de kas gewerkt. Ja je moest douchen naderhand, je kleren konden de was in en het leverde niet veel op, maar een NORMALE scholier heeft vrij weinig te eisen. Je moet immers toch ergens beginnen. Zoals iemand anders al zei in dit topic: het ligt aan je instelling.
pi_71095205
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:42 schreef DS4 het volgende:
Zo ken ik stukken waaruit "blijkt" dat er ook korpsen zijn waar allochtonen juist sneller promotie maakten vanwege het allochtoon zijn. En zie ook de discussie rondom vrouwen aan de top (het moet, ook al blijken ze niet voorradig...).
Dat is dan ook maar redelijk recent, een inhaalslag van hetgeen er de laatste 20-30 jaar is blijven liggen .. nou daar heb je wat aan, zeker als het tegenover de autochtone bevolking gebracht wordt als positieve discriminatie die nogal wat tegenstand opwekt .. mosterd na de maaltijd dus.
quote:
Alle politici worden te kakken gezet. Kijk eens wat er met Vogelaar is gebeurd...
Nogal een verschil zeg, of je achteraf aangesproken wordt op je beleid of bij voorbaat aangesproken op je afkomst
quote:
Je kan wel de slachtofferrol pakken, maar dat schiet bepaald niet op. Werken en jezelf bewijzen. Ik ken talloze voorbeelden van allochtonen die het wel gemaakt hebben. Personen met voorbeeldfuncties zijn er dus weldegelijk.
En die kan je over het algemeen zoeken als een speld in de hooiberg
quote:
Dat is gemakzucht. Hoe je het ook wendt of keert.
Het zijn kinderen, dat lijkt iedereen maar te vergeten, en die kunnen moedeloos worden van die constante negativiteit rond hun bevolkingsgroep
quote:
Het zal allemaal wel, maar er zijn heel veel jongeren die wel een bijbaan nemen, ook in de kassen. Ook ik heb toen ik jong was kutwerk geaccepteerd. Ik kreeg ook altijd kutwerk toebedeeld omdat ik geen eisen stelde aan het werk.
Ik heb geen idee hoe dat zit in de rest van het land, maar wat hier in de Noordkop vroeger de vakantiebaantjes waren, bollen pellen en lelies koppen, wordt al een tijdje niet meer gedaan door scholieren
quote:
Dat is een houding. En die houding is m.i. exact de reden waarom ik nu het best wel aardig doe. Alleen is er altijd wel een reden te verzinnen dat het mij is komen aanwaaien door mensen die mij niet kennen. Over demotiveren gesproken. Alleen: ik laat mij niet demotiveren!
Tja, maar hoe voelt dat voor een klein Marokkaantje dat zowat vanaf de peuterspeelzaal het gevoel meekrijgt dat die hier eigenlijk niet welkom is (rot op naar je zandbak) .. die moet wel heel wat sterker in zijn schoenen staan dan jij, wil die zich niet laten demotiveren
pleased to meet you
pi_71096586
quote:

[..]

[..]

Niet om het één of ander, maar daar is allang een positieve discriminatie voor allochtonen in het leven geroepen. Hoeveel procent van Nederland is eigenlijk allochtoon? De helft van de leidende functies zou nl vervuld moeten worden door allochtonen dus ben nieuwsgierig of het niet gewoon discriminatie is tegenover de autochtoon (is nl voor mij net zo belangrijk als de allochtoon itt tot veel anderen)

Staphorst en benaming hoor ik je trouwens niet over.
Nou ja, wat mij voornamelijk stoort is toch wel de onzin over vies werk en allochtoon. De grootste lariekoek die je tegenwoordig ziet (misschien vroeger, maar allang niet meer) Ik zie bijna alleen maar autochtonen vies werk doen. Op de vuilnisstort , in de schoonmaak etc etc etc etc. Dus a.u.b verzin eens wat nieuws en pols eens hoe de rollen al jaren geleden omgedraaid zijn. In dit winkelcentrum werken bijna alleen maar allochtonen en zijn er heel veel Marokkaanse zaakjes (zoals kapper, bakker, cadeaushop, cafetaria etc etc) Waarvan nu de kapper en de bakker zes weken op vakantie is, dus gesloten.

Ik begin me werkelijk te storen aan dat zielige gejank autochtoon wil niet smerig worden en allochtoon doet jullie werk...lariekoek dus. (algemeen bedoeld)
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:02 schreef Adidah het volgende:

[..]

Niet om het één of ander, maar als vakantie werk hebben mijn autochtone broers allebei in de kassen gewerkt. Net als bij een vlees fabriek. Ikzelf maakte vroeger 1x per week 12 stallen schoon voor een uurtje les.

Heb ik het nog niet over het bosbessenplukken bollenpellen etc etc(waar ik overigens ook veel Surinaamse vrouwen aan het werk zag, dus doen alsof het aan een kleurtje ligt wil ik tegen spreken.

Ik merk zelf ook dat de jeugd niet graag meer werkt (of vieze handen maakt) ongeacht kleurtje. Alles verdient te weinig. Met lui zijn verdienen is nu eenmaal niet voor de gewone mens weggelegd.

Geen werk? Geen zakgeld. Ga je het bij elkaar stelen? Heel eenvoudig....i.p.v waarschuwing....de vakantie in de bak doorbrengen of voor niets werken in die kassen.

Je hoeft niets, maar dan moet je ook geen geld willen hebben en zoeken de ouders het maar met hun kroost uit. En vooral niet gaan janken dus.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_71096693
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:44 schreef moussie het volgende:
Nogal een verschil zeg, of je achteraf aangesproken wordt op je beleid of bij voorbaat aangesproken op je afkomst
In mijn beleving is er helemaal niet zoveel negatiefs over zowel Albayrak als Aboutaleb gemeld vooraf. Het is gemeld als zijnde bijzonder. Nou, dat was het ook. Maar die benadering was in de meeste kringen positief.
quote:
En die kan je over het algemeen zoeken als een speld in de hooiberg
Ik ken er zat. Niet bekend als in "BN-er", maar gewoon mensen die iedereen uit de buurt kent.
quote:
Het zijn kinderen, dat lijkt iedereen maar te vergeten, en die kunnen moedeloos worden van die constante negativiteit rond hun bevolkingsgroep
Negativiteit die wel concreet ergens vandaan komt en daar werken te veel van die jonge jochies gewoon aan mee...
quote:
Tja, maar hoe voelt dat voor een klein Marokkaantje dat zowat vanaf de peuterspeelzaal het gevoel meekrijgt dat die hier eigenlijk niet welkom is (rot op naar je zandbak) .. die moet wel heel wat sterker in zijn schoenen staan dan jij, wil die zich niet laten demotiveren
Peuters interesseert het doorgaans geen donder of iemand Marokkaans is, Turks, of Nederlander. Daarnaast ben ik half Duitser, dus geloof me: ik heb ook wel eens wat discriminerends naar mijn hoofd gekregen. En zo heeft iedereen op school wel wat tegenwind mogen ervaren.
pi_71100601
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 16:45 schreef Waterwereld het volgende:

Niet om het één of ander, maar daar is allang een positieve discriminatie voor allochtonen in het leven geroepen. Hoeveel procent van Nederland is eigenlijk allochtoon? De helft van de leidende functies zou nl vervuld moeten worden door allochtonen dus ben nieuwsgierig of het niet gewoon discriminatie is tegenover de autochtoon (is nl voor mij net zo belangrijk als de allochtoon itt tot veel anderen)
En die wordt dan ook als positief ervaren door de autochtoon. hé, gezien als wat het is, een als inhaalslag voor al die jaren dat allochtonen konden fluiten naar de betere baantjes .. .. of is het eerder zo dat de allochtoon nog een mentale schop na krijgt, de 'eigen volk eerst' mentaliteit die in eerste instantie gezorgd heeft voor die scheve verhoudingen is immers niet verdwenen is na zo'n maatregel, in tegendeel, de wrok was er al en wordt door zo'b maatregel alleen maar gevoed
quote:
Staphorst en benaming hoor ik je trouwens niet over.
huh, wat heeft de bijbelbelt te maken met jonge allochtonen uit de Baarsjes?
quote:
Nou ja, wat mij voornamelijk stoort is toch wel de onzin over vies werk en allochtoon. De grootste lariekoek die je tegenwoordig ziet (misschien vroeger, maar allang niet meer) Ik zie bijna alleen maar autochtonen vies werk doen. Op de vuilnisstort , in de schoonmaak etc etc etc etc. Dus a.u.b verzin eens wat nieuws en pols eens hoe de rollen al jaren geleden omgedraaid zijn. In dit winkelcentrum werken bijna alleen maar allochtonen en zijn er heel veel Marokkaanse zaakjes (zoals kapper, bakker, cadeaushop, cafetaria etc etc) Waarvan nu de kapper en de bakker zes weken op vakantie is, dus gesloten.
ooh, vandaar dat er zoveel autochtonen in de kassen werken .. of waren dat de Polen? En voor het geval het je niet is opgevallen, maar de 'interieurverzorger/ster' is 99 van 100 keer allochtoon, maar ja, dat loon is dan ook weer een flink stuk lager dan dat van een vuilnisman ..
quote:
Ik begin me werkelijk te storen aan dat zielige gejank autochtoon wil niet smerig worden en allochtoon doet jullie werk...lariekoek dus. (algemeen bedoeld)
Nou, ga dan lekker zelf bollen pellen of weet ik wat, even kijken hoe snel jij anders piept .. of wacht een paar jaar, dat het minimumloon in Polen etc even hoog is als hier en ze wegblijven, en jij je blauw mag gaan betalen voor je paprika uit de kassen omdat de tuinders anders geen personeel meer kunnen krijgen
quote:
Niet om het één of ander, maar als vakantie werk hebben mijn autochtone broers allebei in de kassen gewerkt. Net als bij een vlees fabriek. Ikzelf maakte vroeger 1x per week 12 stallen schoon voor een uurtje les.
Nou, en mij hebben ze vroeger voor gek verklaart omdat ik mijn kinderen geen bollen wou laten pellen, tot er ineens allemaal van die nieuwsberichten kwamen over bestrijdingsmiddelen die door je huid worden opgenomen en niet door je lichaam worden afgebroken, en dat dat spul niet zo goed is voor het genenmateriaal dat je doorgeeft, toen was ik ineens niet meer gek maar een heel verstandige vrouw met visie.
En tja, oa daarvoor hebben we nu wetten om kinderen te beschermen, dus of je broers heden ten dage nog in een fabriek zouden kunnen werken of in de kassen is nog maar de vraag .. of geloof jij zo'n tuinder op zijn mooie blauwe ogen dat het echt 14 dagen geleden is dat er voor het laatst gif werd gespoten?
quote:
Heb ik het nog niet over het bosbessenplukken bollenpellen etc etc(waar ik overigens ook veel Surinaamse vrouwen aan het werk zag, dus doen alsof het aan een kleurtje ligt wil ik tegen spreken.
Zoals gezegd, dat mag jeugd onder de 18 niet meer doen tenzij het spuiten met bestrijdingsmiddelen langer dan 14 dagen geleden is
quote:
Ik merk zelf ook dat de jeugd niet graag meer werkt (of vieze handen maakt) ongeacht kleurtje. Alles verdient te weinig. Met lui zijn verdienen is nu eenmaal niet voor de gewone mens weggelegd.
Precies .. presenteer het dan ook niet alsof het iets is dat alleen 'die karakterloze types' uit de Baarsjes doen
quote:
Geen werk? Geen zakgeld. Ga je het bij elkaar stelen? Heel eenvoudig....i.p.v waarschuwing....de vakantie in de bak doorbrengen of voor niets werken in die kassen.

Je hoeft niets, maar dan moet je ook geen geld willen hebben en zoeken de ouders het maar met hun kroost uit. En vooral niet gaan janken dus.
Huh, geen werk geen zakgeld? Ze willen toch geen zakgeld van jou dus waar bemoei je je mee? Even andermans schoolgaande kinderen willen verplichten om te gaan werken omdat het voor jezelf 'ook zo goed was' .. doe je dat ook met de verveelde 'schatjes' van de goed gesitueerde Nederlander of vindt je dat dan net even een brug te ver, zijn dat dan ineens wel andermans zaken waar je je niet mee hebt te bemoeien?

Voor de rest zie ik hier alleen maar autochtonen janken, dat die knapen niet in de kassen willen werken ..
pleased to meet you
  zaterdag 18 juli 2009 @ 19:42:52 #114
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_71100966
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 07:15 schreef ethiraseth het volgende:

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_71101310
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 16:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

In mijn beleving is er helemaal niet zoveel negatiefs over zowel Albayrak als Aboutaleb gemeld vooraf. Het is gemeld als zijnde bijzonder. Nou, dat was het ook. Maar die benadering was in de meeste kringen positief.
Tja, in de 'kringen' misschien wel, maar ondertussen stonden de kranten vol met de verhalen van Wilders en hoe absurd het is om een Marokkaan als burgemeester, van Rotterdam nog wel, aan te stellen .. Rabat aan de Maas .. en dat dan na te perikelen van de benoeming tot staatssecretaris, waarin hij met zoveel woorden stelt dat een eed van iemand met een dubbele nationaliteit niet te vertrouwen is, en niet te vergeten de heer Pastoors die er met zijn lege envelop tijdens de begroeting nog even een lekker kwetsend schepje boven doet.

Dat is dus mensen afrekenen op hun afkomst, van een totaal ander kaliber dan mensen afrekenen op hun beleid (of het gebrek eraan).
quote:
Ik ken er zat. Niet bekend als in "BN-er", maar gewoon mensen die iedereen uit de buurt kent.
Tja, maar is de ellende nou niet juist dat die mensen niet echt zichtbaar zijn voor de mensen in de arbeidersbuurten, de 'Vogelaarswijken'? En diegenen die dan weer wel zichtbaar zijn, ene Aboutaleb bvb, die wordt dan weer zo op zijn vel gezeten voor dingen waar die geen moer aan kan doen.
quote:
Negativiteit die wel concreet ergens vandaan komt en daar werken te veel van die jonge jochies gewoon aan mee...
Nah, je sleept het zo van generatie naar generatie, wat kan een jochie van 8 eraan doen dat zijn grote broer hangjeugd is, en ja, ik weet dat dat ook bij autochtonen zo werkt, maar daar heb je toch meer mensen die hun kinderen tot orde roepen, dat het kleintje er niets aan kan doen en niet verantwoordelijk is voor wat de grote broer doet. Dus ja, dan krijg je al gauw een neerwaartse spiraal ..

Daarnaast, elk kind vraagt om aandacht, die heeft die nodig om te kunnen groeien, en kinderen die geen positieve aandacht krijgen gaan dan meestal over op het vragen op een negatieve manier, stoute dingen doen om een reactie uit te lokken
quote:
Peuters interesseert het doorgaans geen donder of iemand Marokkaans is, Turks, of Nederlander. Daarnaast ben ik half Duitser, dus geloof me: ik heb ook wel eens wat discriminerends naar mijn hoofd gekregen. En zo heeft iedereen op school wel wat tegenwind mogen ervaren.
Wel eens is iets anders dan geregeld .. en geloof me, wat ik in de jaren rond 1980 mee heb gemaakt als voorlees- en opvangmoeder, in eerst de peuterspeelzaal en daarna kleuterschool, is met geen pen te beschrijven .. van die Glimmerveentjes in de dop, en uiteraard allemaal gehoord aan de ontbijttafel
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')