http://www.parool.nl/paro(...)niet-de-kas-in.dhtmlquote:Jeugd Baarsjes wil niet de kas in
AMSTERDAM - Een project in De Baarsjes om lastige jongeren aan een vakantiebaan in de kassen van Aalsmeer te helpen, is op een fiasco uitgelopen. Het stadsdeel zou het vervoer betalen en gaf een baangarantie. Er was op dertig man gehoopt, er meldden zich drie. Het project, waarvoor twintig mille euro was uitgetrokken, is dit jaar van de baan. Voor de drie wordt een oplossing gezocht.
Shanta Singh, fractievoorzitter van D66, stemde in mei tegen het PvdA-voorstel. Ze is niet verbaasd. ''Het is een nogal atypische gedachte te denken dat deze jongeren te porren zijn om vroeg uit hun bed te komen om in de kassen te werken.'' En ze vindt het niet de taak van de overheid, vakantiewerk te regelen. ''Er gaat al veel geld naar jongerenprojecten. Bovendien worden door de crisis mensen ontslagen in Aalsmeer.''
Het was uiteraard niet de bedoeling zoveel geld te besteden aan drie jongeren, zegt initiatiefnemer Rik Winsemius van de PvdA-fractie. Hij concludeert dat er te weinig tijd was om het project succesvol te maken. Volgend jaar moet het beter. ''Sinds de jaren negentig weten Amsterdam en Aalsmeer elkaar niet goed meer te vinden. Door dit soort projecten hopen we de relatie te herstellen.'' (HET PAROOL)
Daar mep je de spijker op z'n kopquote:Op donderdag 16 juli 2009 22:52 schreef LXIV het volgende:
Ik heb vroeger ook bij een tuinder gewerkt. Toen moest ik gewoon 15 km fietsen. Een busje was niet geregeld. Ik kwam wel gewoon iedere dag. Gek he?
En hoezo heeft dit 20.000 euro gekost? Een tuinder bellen om te vragen of hij 20 handjes kan gebruiken is zo duur toch niet?
Weet je hoe het werkt? Dezelfde (PVDA)-gemeenteambtenaren die dit bedenken zijn eigenaar-directeur van deze projectbureautjes. Die vangen die 20K sowieso wel. Dat is lekker verdienen voor een paar telefoontjes en het huren van een taxibusje. Er zijn overal in Nederland duizenden van dit soort projectbureautjes. Die koppen al dat geld dat vrijgemaakt wordt om de MKS te promoten lekker gemakkelijk in. Daarom is er ook nog steun voor dit soort absurde praktijken.
Links lullen, rechts vullen ofzoietsquote:Op donderdag 16 juli 2009 22:52 schreef LXIV het volgende:
Ik heb vroeger ook bij een tuinder gewerkt. Toen moest ik gewoon 15 km fietsen. Een busje was niet geregeld. Ik kwam wel gewoon iedere dag. Gek he?
En hoezo heeft dit 20.000 euro gekost? Een tuinder bellen om te vragen of hij 20 handjes kan gebruiken is zo duur toch niet?
Weet je hoe het werkt? Dezelfde (PVDA)-gemeenteambtenaren die dit bedenken zijn eigenaar-directeur van deze projectbureautjes. Die vangen die 20K sowieso wel. Dat is lekker verdienen voor een paar telefoontjes en het huren van een taxibusje. Er zijn overal in Nederland duizenden van dit soort projectbureautjes. Die koppen al dat geld dat vrijgemaakt wordt om de MKS te promoten lekker gemakkelijk in. Daarom is er ook nog steun voor dit soort absurde praktijken.
Ja, maar even serieus. Welke Nederlandse puber wil in de zomer in de kas werken en daar ook nog eens elke dag 30 tot 40 minuten voor moeten reizenquote:
Yep, en die werken nog hard ook. In Nederland is er geen volk meer te vinden die dit werk wil doen.quote:
quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:52 schreef LXIV het volgende:
Lijkt me helder.quote:Volgend jaar moet het beter.
Ik denk best wat, ik deed in de zomer ook altijd kutbaantjes maarja je wilt toch geld hebben om uit te gaan enz.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:02 schreef Adidah het volgende:
[..]
Ja, maar even serieus. Welke Nederlandse puber wil in de zomer in de kas werken en daar ook nog eens elke dag 30 tot 40 minuten voor moeten reizen?
heb het zelf ook vaak zat gedaan: mijn vader is tuinder. Maar 'men' heeft er tegenwoordig kennelijk iets op tegen om de handen vuil te maken.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:04 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Niks mis met een beetje je handen gebruiken. Heb ik zelf ook gedaan.
Exact.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:04 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Niks mis met een beetje je handen gebruiken. Heb ik zelf ook gedaan.
Maar als je uit de stad komt, dan ga je denk ik niet zo snel helemaal naar Aalsmeer om in de kassen te werken. Dan kom je eerder bij de supermarkt, McD of BK uit.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:08 schreef Againzender het volgende:
[..]
heb het zelf ook vaak zat gedaan: mijn vader is tuinder. Maar 'men' heeft er tegenwoordig kennelijk iets op tegen om de handen vuil te maken.
karakterloze luie flikkers zijn "jullie"quote:Op vrijdag 17 juli 2009 07:15 schreef ethiraseth het volgende:
In de kassen werken.Kom op zeg, keihard werken voor een loon wat nog magerder is dan de Mcdonalds of de Lidl biedt.
![]()
En dan die fokkers hier met hun "die jeugd van tegenwoordig, die maar niet wilt werken. Waar gaat het heen met de samenleving! In mijn tijd, TOEN werkten we pas hard! 48 uur per dag! En we moesten 40 kilometer bergopwaarts beide kanten op fietsen om er te komen en dat deden we lachend want wij gingen GELD verdienen!"
Ik heb dus vroeger wel in de kassen op het land gewerkt. Leuk werk is het niet maar als je geld wil hebben moest je toch iets doen. Vind het best hoor dat ze niet willen werken maar moeten ze ook niet zeuren dat ze geen geld hebben.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 07:30 schreef ethiraseth het volgende:
Er is niks karakterloos aan niet in Aalsmeer in de kassen te willen werken. Dat is een teken dat de jeugd weet wat ze wil en liever ander werk zoekt of helemaal geen geld heeft dan kutwerk te doen. Werken om het werken is waanzin en een houding die niet snel genoeg kan verdwijnen.
Er is nog genoeg jeugd die wel in de kassen werkt.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 07:30 schreef ethiraseth het volgende:
Er is niks karakterloos aan niet in Aalsmeer in de kassen te willen werken. Dat is een teken dat de jeugd weet wat ze wil en liever ander werk zoekt of helemaal geen geld heeft dan kutwerk te doen. Werken om het werken is waanzin en een houding die niet snel genoeg kan verdwijnen.
Dus lekker teren op de samenleving.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 07:30 schreef ethiraseth het volgende:
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 08:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is nog genoeg jeugd die wel in de kassen werkt.
Het ergste is dat deze jeugd nu geld verdiend, en spaart, en dat de PVDA over 10 jaar gaat roepen dat de Baarsjesmensen zo zielig zijn en nooit kansen gehad hebben en het geld dat de rest tijdens hun jeugd verdiend heeft afpakt en aan die Baarsjesmensen gaat brengen.
En dat is nu het verschil. Want de Baarsjesjeugd krijgt kans om te werken in de schoot geworpen, maar komt gewoon niet. Deze jeugd krijgt gratis opleidingen en begeleidingen aangeboden, maar wil liever rondhangen en blowen. En over 15 jaar gaat de PVDA roepen dat de uitkeringen weer omhoog moeten en dat er meer geld naar achterstandswijken moet. Want deze mensen zijn zo zielig en hebben nooit een kans gehad.
Maar die 3 jongeren wonen dus over 15 jaar uitgerekend niet meer in een kansenwijk. Die redden het wel. En gaan dus belasting betalen voor de17 die op hun bed bleven liggen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 08:58 schreef kikoooooo het volgende:
Deze naïviteit van de politiek is gewoon echt zielig...
Props wel voor die 3 jongeren die WEL kwamen opdagen.![]()
En terecht toch? Ik moest vroeger ook gewoon werken van mijn ouwe.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 07:50 schreef ethiraseth het volgende:
Die jeugd zeurt toch ook niet? Het zijn volwassenen met hun "iedereen moet werken"-mentaliteit die wel even vonden dat ze moesten werken.
Die jeugd zeurt wel. Dat het maar een saaie boel is, dat er geen activiteiten zijn, dat ze geen hangplek hebben: dat zijn immers de redenen die worden aangehaald om andere mensen lastig te vallen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 07:50 schreef ethiraseth het volgende:
Die jeugd zeurt toch ook niet? Het zijn volwassenen met hun "iedereen moet werken"-mentaliteit die wel even vonden dat ze moesten werken.
Money for nothing?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 07:30 schreef ethiraseth het volgende:
Dat is een teken dat de jeugd weet wat ze wil
In de raad van commissarissen van een grote financial? CEO van RDS? Loverboy?quote:en liever ander werk zoekt
En hun scooters, uitgaan & blingbling dan?quote:of helemaal geen geld heeft
Zeker als jongere heb je weinig keuze en zal je dus gewoon even lekker wat minder leuk werk moeten doen voor je geld. Iets met karakter enzo.quote:dan kutwerk te doen. Werken om het werken is waanzin en een houding die niet snel genoeg kan verdwijnen.
en deze jeugd is de rede dat over 30 jaar NL is verpaupert, eruit zal gaan zien als 1 grote achterbuurt.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 07:50 schreef ethiraseth het volgende:
Met alle respect, maar niet willen werken vind ik prima. Maar dan ook niet op andermans geld teren.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 07:30 schreef ethiraseth het volgende:
Ondertussen hangt 'de jeugd van de baarsjes' op mercator plein en lopen ze te janken "Ooh we zijn zo zielug niemand wil ons aannemen we kunnen nergens geld verdienen discriminatie discriminatie!!"quote:Op vrijdag 17 juli 2009 07:50 schreef ethiraseth het volgende:
Dat mogen ze dan ook doen. Betekent niet dat er iemand naar ze hoeft te luisteren.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:38 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Ondertussen hangt 'de jeugd van de baarsjes' op mercator plein en lopen ze te janken "Ooh we zijn zo zielug niemand wil ons aannemen we kunnen nergens geld verdienen discriminatie discriminatie!!"
schaar jezelf dan ook maar onder de sufkutten, niemand zegt hier dat nederland verpaupert is.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:09 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat mogen ze dan ook doen. Betekent niet dat er iemand naar ze hoeft te luisteren.
Echt, wat een stelletje oude sufkutten zitten hier. Alleen maar kunnen roepen over hoe Nederland verpaupert als de jeugd niet in de kassen () wilt werken en hoe hard zij vroeger wel niet werkten. Als jullie echt zo hard werkten als hier wordt gezegd zaten zoveel mensen niet onder werktijd op Fok te posten. Maar ondertussen wel klagen over de jeugd.
Ik neem aan dat ik geen citaten van oude Grieken hoef te posten die ook al beweerden dat de jeugd lui was en er niks van terecht zou komen omdat ze zwak waren? Dat was 2500 jaar geleden en toen riep men precies hetzelfde. Maar nee, deze keer gaat het ECHT werkelijk waar helemaal fout met de jeugd.![]()
HaHaquote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:38 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Ondertussen hangt 'de jeugd van de baarsjes' op mercator plein en lopen ze te janken "Ooh we zijn zo zielug niemand wil ons aannemen we kunnen nergens geld verdienen discriminatie discriminatie!!"
Achterbuurtenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:31 schreef woid het volgende:
[..]
en deze jeugd is de rede dat over 30 jaar NL is verpaupert, eruit zal gaan zien als 1 grote achterbuurt.
want ach.. waarom zal je moe worden voor zaken die niet jezelf aan gaan.
nogmaals, luie flikkers.
Het probleem met deze jongeren is dat ze probleemjongeren zijn. Dus geen gewone jongeren, maar probleemjongeren. Het zijn van die lui die een slechte jeugd hebben gehad - iets waarmee ze bij jouw PvdA nog altijd mee wegkomen, als ze ergens op worden betrapt - en ze doen er alles aan om dat zo te houden. Die slechte jeugd dus.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:09 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat mogen ze dan ook doen. Betekent niet dat er iemand naar ze hoeft te luisteren.
En, wat vind je daar van?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:22 schreef Meh7 het volgende:
Die jongens wilden gewoon lekker dichtbij in een AH-to go werken, maar daar werden ze "toevallig" geweigerd.
Dat ze geweigerd worden als ze normaal werk zoeken, maar vies werk aangeboden krijgen en niet willen doen?quote:
vies werk???quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:25 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat ze geweigerd worden als ze normaal werk zoeken, maar vies werk aangeboden krijgen en niet willen doen?
uitkering/subsidies intrekken, lijkt me erg simpel en niet op veel weerstand te stuiten.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:21 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het probleem met deze jongeren is dat ze probleemjongeren zijn. Dus geen gewone jongeren, maar probleemjongeren. Het zijn van die lui die een slechte jeugd hebben gehad - iets waarmee ze bij jouw PvdA nog altijd mee wegkomen, als ze ergens op worden betrapt - en ze doen er alles aan om dat zo te houden. Die slechte jeugd dus.
Als het aan mij lag, dan lieten we die jongelui in hun sop gaarkoken, en sloten we ze na fout gedrag net zo lang op totdat ze zich wel wisten te gedragen. Maar zo werkt het niet in Nederland. Dit soort jongelui moet je koesteren, want het zijn lopende gouden kippen voor de gagen en gogen van het subsidiewerk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |