abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71048690
quote:
Jeugd Baarsjes wil niet de kas in

AMSTERDAM - Een project in De Baarsjes om lastige jongeren aan een vakantiebaan in de kassen van Aalsmeer te helpen, is op een fiasco uitgelopen. Het stadsdeel zou het vervoer betalen en gaf een baangarantie. Er was op dertig man gehoopt, er meldden zich drie. Het project, waarvoor twintig mille euro was uitgetrokken, is dit jaar van de baan. Voor de drie wordt een oplossing gezocht.

Shanta Singh, fractievoorzitter van D66, stemde in mei tegen het PvdA-voorstel. Ze is niet verbaasd. ''Het is een nogal atypische gedachte te denken dat deze jongeren te porren zijn om vroeg uit hun bed te komen om in de kassen te werken.'' En ze vindt het niet de taak van de overheid, vakantiewerk te regelen. ''Er gaat al veel geld naar jongerenprojecten. Bovendien worden door de crisis mensen ontslagen in Aalsmeer.''

Het was uiteraard niet de bedoeling zoveel geld te besteden aan drie jongeren, zegt initiatiefnemer Rik Winsemius van de PvdA-fractie. Hij concludeert dat er te weinig tijd was om het project succesvol te maken. Volgend jaar moet het beter. ''Sinds de jaren negentig weten Amsterdam en Aalsmeer elkaar niet goed meer te vinden. Door dit soort projecten hopen we de relatie te herstellen.'' (HET PAROOL)
http://www.parool.nl/paro(...)niet-de-kas-in.dhtml

Kosten: ¤20000.
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:46:13 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71048815
quote:
Volgend jaar moet het beter.
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:52:06 #4
144213 Adidah
Het was wraak
pi_71048906
Wie wil er dan ook in de kas werken ?
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:52:10 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71048908
Ik heb vroeger ook bij een tuinder gewerkt. Toen moest ik gewoon 15 km fietsen. Een busje was niet geregeld. Ik kwam wel gewoon iedere dag. Gek he?

En hoezo heeft dit 20.000 euro gekost? Een tuinder bellen om te vragen of hij 20 handjes kan gebruiken is zo duur toch niet?

Weet je hoe het werkt? Dezelfde (PVDA)-gemeenteambtenaren die dit bedenken zijn eigenaar-directeur van deze projectbureautjes. Die vangen die 20K sowieso wel. Dat is lekker verdienen voor een paar telefoontjes en het huren van een taxibusje. Er zijn overal in Nederland duizenden van dit soort projectbureautjes. Die koppen al dat geld dat vrijgemaakt wordt om de MKS te promoten lekker gemakkelijk in. Daarom is er ook nog steun voor dit soort absurde praktijken.
The End Times are wild
pi_71048945
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:52 schreef Adidah het volgende:
Polen.
pi_71048978
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:53 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Polen.
En hard ook
pi_71049009
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:52 schreef LXIV het volgende:
Ik heb vroeger ook bij een tuinder gewerkt. Toen moest ik gewoon 15 km fietsen. Een busje was niet geregeld. Ik kwam wel gewoon iedere dag. Gek he?

En hoezo heeft dit 20.000 euro gekost? Een tuinder bellen om te vragen of hij 20 handjes kan gebruiken is zo duur toch niet?

Weet je hoe het werkt? Dezelfde (PVDA)-gemeenteambtenaren die dit bedenken zijn eigenaar-directeur van deze projectbureautjes. Die vangen die 20K sowieso wel. Dat is lekker verdienen voor een paar telefoontjes en het huren van een taxibusje. Er zijn overal in Nederland duizenden van dit soort projectbureautjes. Die koppen al dat geld dat vrijgemaakt wordt om de MKS te promoten lekker gemakkelijk in. Daarom is er ook nog steun voor dit soort absurde praktijken.
Daar mep je de spijker op z'n kop
Hoog tijd dat zulke praktijken eens worden aangepakt.
pi_71049043
quote:

Links lullen, rechts vullen ofzoiets
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:58:01 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71049118
Onlangs sprak ik nog een neger, die geen werk had.

Ik vroeg hem waarom hij niet hier ging werken? Zijn monteursdiploma's (uit Suriname) werden hier niet geaccepteerd. Dat is rot, idd. Maar waarom ging hij dan niet proberen een Nederlands diploma te halen? In de schoolbankjes zitten was niks voor hem. Hij kon wel werk krijgen in Rotterdam, maar dat was veel te ver. Verhuizen ging ook niet, te veel gedoe. En ander werk dan? Nee, hij moest wel iets doen wat hij leuk vond, anders was hij niet happy.

Kortom, in principe mogelijkheden genoeg, maar voor iedere mogelijkheid een reden om het niet te doen. Het was zó stereotyperend! Dan weet je waarom Suriname van een welvarende rechtstaat in 1975 is afgegleden tot de huidige toestand en de helft hier naartoe gekomen is.
The End Times are wild
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:02:21 #11
144213 Adidah
Het was wraak
pi_71049265
quote:

[..]

Polen.
Ja, maar even serieus. Welke Nederlandse puber wil in de zomer in de kas werken en daar ook nog eens elke dag 30 tot 40 minuten voor moeten reizen ?
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:02:42 #12
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_71049279
quote:

[..]

Polen.
Yep, en die werken nog hard ook. In Nederland is er geen volk meer te vinden die dit werk wil doen.
En over een tijdje, als het in Polen allemaal nog beter gaat, willen de Polen ook niet meer.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_71049325
quote:

quote:
Volgend jaar moet het beter.
Lijkt me helder.
pi_71049330
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:02 schreef Adidah het volgende:

[..]

Ja, maar even serieus. Welke Nederlandse puber wil in de zomer in de kas werken en daar ook nog eens elke dag 30 tot 40 minuten voor moeten reizen ?
Ik denk best wat, ik deed in de zomer ook altijd kutbaantjes maarja je wilt toch geld hebben om uit te gaan enz.
pi_71049337
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:52 schreef Adidah het volgende:
Niks mis met een beetje je handen gebruiken. Heb ik zelf ook gedaan.
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:08:21 #16
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_71049503
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:04 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

heb het zelf ook vaak zat gedaan: mijn vader is tuinder. Maar 'men' heeft er tegenwoordig kennelijk iets op tegen om de handen vuil te maken.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_71049545
Projecten ? Als ze er nu enkele reis vliegtickets Casablanca voor gekocht hadden.
to the point!
pi_71049688
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:04 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Exact.
Daar leer je pas wat werken is, en is motiverend om je best te doen op school.

Laat dat beiden dingen zijn waar die jongens allergisch voor zijn.
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:13:50 #19
144213 Adidah
Het was wraak
pi_71049725
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:08 schreef Againzender het volgende:

[..]

heb het zelf ook vaak zat gedaan: mijn vader is tuinder. Maar 'men' heeft er tegenwoordig kennelijk iets op tegen om de handen vuil te maken.
Maar als je uit de stad komt, dan ga je denk ik niet zo snel helemaal naar Aalsmeer om in de kassen te werken. Dan kom je eerder bij de supermarkt, McD of BK uit.
pi_71052146
Belachelijk dat dit zoveel geld heeft gekost en dat de politiek zo naïef kon zijn. Tijd voor verandering!
Over twintig jaar ga ik de politiek in
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 07:15:34 #21
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71055190
In de kassen werken. Kom op zeg, keihard werken voor een loon wat nog magerder is dan de Mcdonalds of de Lidl biedt.

En dan die fokkers hier met hun "die jeugd van tegenwoordig, die maar niet wilt werken. Waar gaat het heen met de samenleving! In mijn tijd, TOEN werkten we pas hard! 48 uur per dag! En we moesten 40 kilometer bergopwaarts beide kanten op fietsen om er te komen en dat deden we lachend want wij gingen GELD verdienen!"
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 07:24:26 #22
215628 woid
let's get Friendly
pi_71055216
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 07:15 schreef ethiraseth het volgende:
In de kassen werken. Kom op zeg, keihard werken voor een loon wat nog magerder is dan de Mcdonalds of de Lidl biedt.

En dan die fokkers hier met hun "die jeugd van tegenwoordig, die maar niet wilt werken. Waar gaat het heen met de samenleving! In mijn tijd, TOEN werkten we pas hard! 48 uur per dag! En we moesten 40 kilometer bergopwaarts beide kanten op fietsen om er te komen en dat deden we lachend want wij gingen GELD verdienen!"
karakterloze luie flikkers zijn "jullie"
  vrijdag 17 juli 2009 @ 07:30:42 #23
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71055243
Er is niks karakterloos aan niet in Aalsmeer in de kassen te willen werken. Dat is een teken dat de jeugd weet wat ze wil en liever ander werk zoekt of helemaal geen geld heeft dan kutwerk te doen. Werken om het werken is waanzin en een houding die niet snel genoeg kan verdwijnen.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 07:36:31 #24
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_71055262
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 07:30 schreef ethiraseth het volgende:
Er is niks karakterloos aan niet in Aalsmeer in de kassen te willen werken. Dat is een teken dat de jeugd weet wat ze wil en liever ander werk zoekt of helemaal geen geld heeft dan kutwerk te doen. Werken om het werken is waanzin en een houding die niet snel genoeg kan verdwijnen.
Ik heb dus vroeger wel in de kassen op het land gewerkt. Leuk werk is het niet maar als je geld wil hebben moest je toch iets doen. Vind het best hoor dat ze niet willen werken maar moeten ze ook niet zeuren dat ze geen geld hebben.

Overigens die 20.000 zoals er al een paar mensen opgemerkt hebben linkse mensjes die even lekker geld vangen.
mai pen rai
  vrijdag 17 juli 2009 @ 07:50:09 #25
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71055340
Die jeugd zeurt toch ook niet? Het zijn volwassenen met hun "iedereen moet werken"-mentaliteit die wel even vonden dat ze moesten werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')