http://www.parool.nl/paro(...)niet-de-kas-in.dhtmlquote:Jeugd Baarsjes wil niet de kas in
AMSTERDAM - Een project in De Baarsjes om lastige jongeren aan een vakantiebaan in de kassen van Aalsmeer te helpen, is op een fiasco uitgelopen. Het stadsdeel zou het vervoer betalen en gaf een baangarantie. Er was op dertig man gehoopt, er meldden zich drie. Het project, waarvoor twintig mille euro was uitgetrokken, is dit jaar van de baan. Voor de drie wordt een oplossing gezocht.
Shanta Singh, fractievoorzitter van D66, stemde in mei tegen het PvdA-voorstel. Ze is niet verbaasd. ''Het is een nogal atypische gedachte te denken dat deze jongeren te porren zijn om vroeg uit hun bed te komen om in de kassen te werken.'' En ze vindt het niet de taak van de overheid, vakantiewerk te regelen. ''Er gaat al veel geld naar jongerenprojecten. Bovendien worden door de crisis mensen ontslagen in Aalsmeer.''
Het was uiteraard niet de bedoeling zoveel geld te besteden aan drie jongeren, zegt initiatiefnemer Rik Winsemius van de PvdA-fractie. Hij concludeert dat er te weinig tijd was om het project succesvol te maken. Volgend jaar moet het beter. ''Sinds de jaren negentig weten Amsterdam en Aalsmeer elkaar niet goed meer te vinden. Door dit soort projecten hopen we de relatie te herstellen.'' (HET PAROOL)
Daar mep je de spijker op z'n kopquote:Op donderdag 16 juli 2009 22:52 schreef LXIV het volgende:
Ik heb vroeger ook bij een tuinder gewerkt. Toen moest ik gewoon 15 km fietsen. Een busje was niet geregeld. Ik kwam wel gewoon iedere dag. Gek he?
En hoezo heeft dit 20.000 euro gekost? Een tuinder bellen om te vragen of hij 20 handjes kan gebruiken is zo duur toch niet?
Weet je hoe het werkt? Dezelfde (PVDA)-gemeenteambtenaren die dit bedenken zijn eigenaar-directeur van deze projectbureautjes. Die vangen die 20K sowieso wel. Dat is lekker verdienen voor een paar telefoontjes en het huren van een taxibusje. Er zijn overal in Nederland duizenden van dit soort projectbureautjes. Die koppen al dat geld dat vrijgemaakt wordt om de MKS te promoten lekker gemakkelijk in. Daarom is er ook nog steun voor dit soort absurde praktijken.
Links lullen, rechts vullen ofzoietsquote:Op donderdag 16 juli 2009 22:52 schreef LXIV het volgende:
Ik heb vroeger ook bij een tuinder gewerkt. Toen moest ik gewoon 15 km fietsen. Een busje was niet geregeld. Ik kwam wel gewoon iedere dag. Gek he?
En hoezo heeft dit 20.000 euro gekost? Een tuinder bellen om te vragen of hij 20 handjes kan gebruiken is zo duur toch niet?
Weet je hoe het werkt? Dezelfde (PVDA)-gemeenteambtenaren die dit bedenken zijn eigenaar-directeur van deze projectbureautjes. Die vangen die 20K sowieso wel. Dat is lekker verdienen voor een paar telefoontjes en het huren van een taxibusje. Er zijn overal in Nederland duizenden van dit soort projectbureautjes. Die koppen al dat geld dat vrijgemaakt wordt om de MKS te promoten lekker gemakkelijk in. Daarom is er ook nog steun voor dit soort absurde praktijken.
Ja, maar even serieus. Welke Nederlandse puber wil in de zomer in de kas werken en daar ook nog eens elke dag 30 tot 40 minuten voor moeten reizenquote:
Yep, en die werken nog hard ook. In Nederland is er geen volk meer te vinden die dit werk wil doen.quote:
quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:52 schreef LXIV het volgende:
Lijkt me helder.quote:Volgend jaar moet het beter.
Ik denk best wat, ik deed in de zomer ook altijd kutbaantjes maarja je wilt toch geld hebben om uit te gaan enz.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:02 schreef Adidah het volgende:
[..]
Ja, maar even serieus. Welke Nederlandse puber wil in de zomer in de kas werken en daar ook nog eens elke dag 30 tot 40 minuten voor moeten reizen?
heb het zelf ook vaak zat gedaan: mijn vader is tuinder. Maar 'men' heeft er tegenwoordig kennelijk iets op tegen om de handen vuil te maken.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:04 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Niks mis met een beetje je handen gebruiken. Heb ik zelf ook gedaan.
Exact.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:04 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Niks mis met een beetje je handen gebruiken. Heb ik zelf ook gedaan.
Maar als je uit de stad komt, dan ga je denk ik niet zo snel helemaal naar Aalsmeer om in de kassen te werken. Dan kom je eerder bij de supermarkt, McD of BK uit.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:08 schreef Againzender het volgende:
[..]
heb het zelf ook vaak zat gedaan: mijn vader is tuinder. Maar 'men' heeft er tegenwoordig kennelijk iets op tegen om de handen vuil te maken.
karakterloze luie flikkers zijn "jullie"quote:Op vrijdag 17 juli 2009 07:15 schreef ethiraseth het volgende:
In de kassen werken.Kom op zeg, keihard werken voor een loon wat nog magerder is dan de Mcdonalds of de Lidl biedt.
![]()
En dan die fokkers hier met hun "die jeugd van tegenwoordig, die maar niet wilt werken. Waar gaat het heen met de samenleving! In mijn tijd, TOEN werkten we pas hard! 48 uur per dag! En we moesten 40 kilometer bergopwaarts beide kanten op fietsen om er te komen en dat deden we lachend want wij gingen GELD verdienen!"
Ik heb dus vroeger wel in de kassen op het land gewerkt. Leuk werk is het niet maar als je geld wil hebben moest je toch iets doen. Vind het best hoor dat ze niet willen werken maar moeten ze ook niet zeuren dat ze geen geld hebben.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 07:30 schreef ethiraseth het volgende:
Er is niks karakterloos aan niet in Aalsmeer in de kassen te willen werken. Dat is een teken dat de jeugd weet wat ze wil en liever ander werk zoekt of helemaal geen geld heeft dan kutwerk te doen. Werken om het werken is waanzin en een houding die niet snel genoeg kan verdwijnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |