abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71023947
Miss_sly, veel succes in het ziekenhuis. Hopelijk kan alles een beetje vlot achter elkaar .

Urla, nog eventjes... dan kan je beeb vasthouden .
Ik herken het wel een beetje. Bij Mirte hebben we die laatste weken een paar keer een CTG gehad en nog een keer een echo en dat vond ik toch wel prettig. Maar dat was 1 keer omdat ik haar minder voelde en een keer omdat ze bij controle een overslaand hartslagje had, toen hebben ze extra gecontroleerd, maar alles was goed gelukkig.
Fake it till you make it...
pi_71023961
Martine hihi ja pa heeft humor!

Aan mij wordt t ook gevraagd hoor of ik wel heul zeker weet dat t er maar 1 is want mn buik is toch wel echt eeeeeenorm! En dat terwijl mn vk juist zegt dat mn buik redelijk bescheiden is en dat k vooral naar binnen draag. Ik wens altijd heel hard dat er precies op dat moment een tweeling-mama aan komt hobbelen met een 8 maanden tweeling buik zodat die persoon es goed kan zien dat ie iets loos roept
maar helaas tot nu toe nog geen tweelingmama's gespot...
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_71024076
Succes dan straks bij de VK Mefke Ben benieuwd of je gelijk hebt
pi_71024084
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 08:34 schreef Nijna het volgende:
Miss_sly, veel succes in het ziekenhuis. Hopelijk kan alles een beetje vlot achter elkaar .

Urla, nog eventjes... dan kan je beeb vasthouden .
Ik herken het wel een beetje. Bij Mirte hebben we die laatste weken een paar keer een CTG gehad en nog een keer een echo en dat vond ik toch wel prettig. Maar dat was 1 keer omdat ik haar minder voelde en een keer omdat ze bij controle een overslaand hartslagje had, toen hebben ze extra gecontroleerd, maar alles was goed gelukkig.
Ik denk ook dat ik nu sneller aan de phone hang als ik het niet helemaal vertrouw. Het komt misschien ook wel een beetje omdat m'n broer 2 jaar geleden op het eind 1 van zijn tweelingzoontjes heeft verloren.
Het zal pas echt goed voelen als ze lekker op m'n buik ligt.

Vandaag 38 weken dus het komt echt steeds dichterbij.
pi_71024199
Martine, hihihi leuk sms-je van je pa!

Mefke, succes bij de vk!

Urla, zulke dingen maken het denk ik dan nog net even spannender... hopelijk blijft beeb niet nog 4 weken zitten . 38 weken, woei!
pi_71024292
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 08:52 schreef Nijna het volgende:
Martine, hihihi leuk sms-je van je pa!

Mefke, succes bij de vk!

Urla, zulke dingen maken het denk ik dan nog net even spannender... hopelijk blijft beeb niet nog 4 weken zitten . 38 weken, woei!
Dank je Hubbie praat tussendoor ook m'n buik bemoedigend toe dat ze mag komen.
Ze reageert wel op z'n stem dus misschien luisterd ze al wel naar papa. en besluit ze om kennis te komen maken.
M'n zoon heeft vanaf morgen ook vakantie dus minder chaos alles is er klaar voor.
pi_71024519
Gewoon persen Urla, weeën of niet

Ik moet vandaag even naar de Gyn (niet zw. gerelateerd) maar héél stiekem hoop ik dat die een echo nodig vindt
pi_71024548
Vrouwtje Theelepel heel erg veel sterkte vandaag

Karin echt prachtfoto’s! Ik doe lekker met de rest mee, denk ook een jongetje

Poppejans en Guus veel plezier bij de echo Ik denk Poppejans een jongetje en Guus een meisje

Miss succes in t ziekenhuis, het is gewoon een van de allerlaatste keren dat je er heen gaat voordat Senna er is!

Mefke succes bij de vk

Urla 38 weken alweer

Freecell dat zou toch leuk zijn, even mogen spieken

Ik ben vandaag 8 maanden zwanger En ik prijs me gelukkig met mijn buik, niemand heeft er commentaar op gehad tot nu toe. Iedereen vindt mn buik normaal van formaat en mooi Ik mag straks ook weer gezellig aan de ctg gaan liggen en daarna naar de gyn voor controle.
pi_71024564
Vrouwtje Theelepel en mannetje Theelepel heel veel sterkte vandaag en de dagen erna. Ik denk aan jullie. Kan helaas geen kaarsje branden (zit op kantoor) maar mijn gedachten zijn bij jullie.
  donderdag 16 juli 2009 @ 09:21:52 #110
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71024661

Pfffff, ben bijgelezen, wat een klus zeg! Sorry dat ik niet op jullie allemaal ga reageren, da's een onmogelijke klus

Vrouwtje-Theelepel, veel sterkte op deze moeilijke dag

Karin, mooie echo

En ik zag nog een enorm grote kat langskomen

Poppejans en Guuzewuus, veel plezier bij het baby kijken vandaag!

Urla, wat heftig van je broer zeg...

Mefke, jij ook in de herkansing op controle dus?
Ik mag vanmiddag ook naar de gyn nadat ik mijn afspraak van afgelopen maandag vergeten ben

Over (grote) buiken gesproken: die van mij is/lijkt dus echt gekrompen te zijn
Kreeg gister op mijn werk zowaar 3 drukknoopjes van mijn jasje dicht i.p.v. 1!
.... met gevoel voor drama....
pi_71024770
Bovenste knoopjes Kers? Gezakt?
  donderdag 16 juli 2009 @ 09:31:42 #112
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71024875
vrouwtje-theelepeltje, ook ik denk aan jullie vandaag...
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 16 juli 2009 @ 09:32:36 #113
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71024896
Bovenste laat ik sowieso altijd open, heb de afgelopen maanden steeds alleen het 2e knoopje dicht gehad. En gister konden ineens nog 2 eronder weer dicht! Buik wel degelijk gezakt
Scheelt ook dat mijn borsten helemaal niet gegroeid zijn nog, dat komt bij mij later pas zodra de bv op gang komt.
  donderdag 16 juli 2009 @ 09:55:52 #114
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71025362
O ja huup de "weet je zeker dat het er maar 1 is?" komt hier ook regelmatig voorbij Martineke die opmerking van je vader Met Linde is alles gelukkig redelijk oke. Zware griep, dus gewoon uitzieken arm schaapje.

Kersjes wat grappig zeg om zo te merken dat je buik gezakt is Ik moet trouwens om 11 uur bij de huisarts zijn voor extra urine controle en dan hoor ik meteen meer over of die bacterie is gevonden. Gisteren zei de assistente dat er wel een paar gevonden waren, maar dat ze niet wist of dat genoeg was.
  donderdag 16 juli 2009 @ 09:57:08 #115
100412 mefke79
komt goed!
pi_71025388
En alweer terug van de vk. Goedgekeurd en hoe...complimenten voor alles . Maar 1,8 aangekomen en dat is met vocht, dus heel netjes, kindje ligt inderdaad naar beneden en net boven het bekken, was goed gegroeid, buikje hangt ietsje lager dan eerst en een ijzer van 7,8 ! Over drie weken terug en dan al groeiecho. Gaat ineens hard nu...
Oja, en ik mag me er op gaan voorbereiden dat ik dus echt de 100 kilo ga halen...dat is iets minder maar ja, ik ben dan ook 184 hele centimeters lang....
Kersjes, jij ook succes bij de gyn vanmiddag! En Asy, jij had een echo vandaag toch? Veel plezier! Freecell, gooi al je overtuigingskracht in de strijd, wie weet krijg je dan een echo, succes ermee!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 16 juli 2009 @ 09:58:58 #116
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71025424
Karin, wat een prachtig koppie krijgt je tweede

Vrouwtje theelepel, heel veel sterkte vandaag!

miss sly, succes in het zkh!

2 dames, veel plezier met jullie 20-wk echo's. Hopelijk is het allemaal goed.

stiemie, das wel irritant als je zulke opmerkingen krijgt!

kersjes, mss is beeb ingedaald? of heb je even wat minder vruchtwater? of houd je je buik gewoon in

ik lig weer heerlijk op de bank
vanmiddag weer naar de vlos. lijkt een eeuwigheid geleden
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_71025425
Goedemorgen plofbuikjes!!

Karin, wat een prachtige echo! En ik dacht bij het zien van dat gezichtje onmiddelijk aan een meisje. Maar ik heb het ALTIJD fout. (behalve bij mezelf)

Poppejans en Guuzewuus, heel veel plezier met baby-gluren vandaag! Blijft toch spannend! Ik ben erg benieuwd!

Hier ook altijd de vraag of er niet twee (en één keer zelfs drie) inzitten. Ik zeg dan vaak: Oh, je bedoelt dat je me héél dik vindt? Dank je!

En eindelijk een fatsoenlijke nacht achter de rug. Werd wel om zes uur wakker gemauwd door dezelfde buikbewaker Sisqo. Geen idee waar hij last van had, maar ben even gaan plassen met hem op schoot (sorry voor de mental image) en toen was 't weer goed.
pi_71025491
vrouwtje-theelepel, heel veel sterkte vandaag en komende tijd
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 16 juli 2009 @ 10:05:51 #119
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71025610
Tssss, plofbuikjes, moet je horen wie het zegt

Stiemie, spannend zeg. Ik hoop voor je dat het toch geen GBS is. En beterschap voor Linde

Mefke, fijn dat je bent goedgekeurd! En wat ben je lang zeg, dan is 100+ kilo voor een zwangere toch helemaal niet raar? Als ik met mijn 1m69 boven de 100 kilo zou uitkomen is dat natuurlijk weer een heel ander verhaal.....
  donderdag 16 juli 2009 @ 10:07:16 #120
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71025656
Mefke fijn dat alles oke was bij de verloskundige Hier ligt mijn meisje trouwens echt nog niet goed. Ik voel haar steeds alle kanten op draaien. Dan weer gefriemel boven, dan weer links, dan weer onder. Ach ze heeft nog wat tijd dus het zal wel goedkomen.
pi_71025674
Karin mooie echo trouwens.

Poppejans en Guuz veel plezier bij de echo vandaag.

Kers, is je buik gezakt? En anders is je kindje misschien gaan verliggen. Wel lekker dat je wat meer knoppjes dicht krijgt.
pi_71025745
Hier ben ik weer, alles was GOED
Enorm genoten van het gluren naar de baby, die gewoon al een echt mensje is met alles erop en eraan, zn knuistje voor zn gezichtje hield, en even zwaaide

enne, we hebben besloten in ons enthousiasme om het gewoon met iedereen te delen, mijn gevoel heeft me niet in de steek gelaten, het is een JONGEN
zo duidelijk als wat, het was het allereerste wat in beeld kwam Ik heb er een hele leuke foto van, ik zal zo even de foto's inscannen en komen showen
een jochie, een ventje
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_71025813
tot zover mijn voorspellingen

Gefeliciteerd met je goede echo en een zoon
  donderdag 16 juli 2009 @ 10:13:53 #124
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71025821
Een klein poppejantje voor Poppejans, wat leuk
pi_71025889
Poppejans, Een jochie!!!

Vrouwtje Theelepel, succes vandaag..

Karin, Prachtige echo's! Ik vind het ook wel een beetje een jongenskoppie hebben.

Dan waren er nog wat nieuwe echo's voor vandaag, maar die ben ik weer vergeten Weet alleen dat Asy morgen moet

Vandaag is mn vriend jarig en hebben we de hele dag visite Ik zal dus vanavond lekker kapot zijn. maar gelukkig mogen we morgen weer uitslapen

Fijne dag dames!!

[ Bericht 62% gewijzigd door Vlinder op 16-07-2009 10:23:03 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 16 juli 2009 @ 10:17:00 #126
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_71025897
Als het goed is komt McLaura vandaag thuis met Thijs!

Karin, wat een prachtige echo's zeg!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_71026031
Poppejans, wat fijn!! Gefeliciteerd met jullie kleine kerel!! En kom maar op met die foto's!

En McLaura, alvast welkom thuis! (en ook jou staat het vrij om foto's te plaatsen )
pi_71026104
Weet iemand of je after-bite (zo'n pen) mag gebruiken tijdens zwangerschap?
  donderdag 16 juli 2009 @ 10:24:25 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71026123
Poppejans, wat fijn dat alles goed was en gefeliciteerd met de blauwe muisjes.

Guus, jij nog succes voorstrakjes en Karin jij ook gefeliciteerd met een mooie echo.

v-t, zoals gezegd... ik denk aan jullie.
  donderdag 16 juli 2009 @ 10:26:31 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71026193
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:23 schreef lily het volgende:
Weet iemand of je after-bite (zo'n pen) mag gebruiken tijdens zwangerschap?
Ik heb geen idee, maar er is ook een kids versie met alleen natuurlijke ingredienten, die kan, lijkt mij, sowieso geen kwaad: http://www.babykraamtijd.nl/product/after_bite_kids_chr_20ml

Anders even in de winkel naar de bijsluiter vragen?
pi_71026493
Poppejans van harte met de goede echo en wat leuk een jongen!
pi_71026747
Karin, wat een mooi plaatje! Lastig hè, nieuwsgieriger zijn dan je vent Ik ken het!

Vrouwtje theelepel Sterkte...

Guuzewuus, Poppejans, echo's vandaag, yes? veel plezier!

Miss sly, je bent er al, maar alsnog succes in 't ziekenhuis vandaag

Urla, ga je voordringen? Ga je gang hoor!

Chan 8 maanden alweer

Poppejans een gezond knulletje!

En verder, eh, *meldt*. Dit gaat nog wel een paar weekjes duren ben ik bang
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 16 juli 2009 @ 10:44:59 #133
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_71026827
E-cho-fo-tos! E-cho-fo-tos! E-cho-fo-tos! hihihihi
Gefeliciteerd met je zoontje, en fijn dat alles goed was.

Hier kreeg ik net een telefoontje van het kinderdagverblijf, dat ze vanaf december 4 dagen voor ons hebben
Dit was degene met mijn persoonlijke voorkeur (lief is niet meegeweest toen, die lag ziek thuis) dus dat is extra fijn. Ze zitten een eindje lopen hier vandaan maar nog wel te doen te voet zeg maar. Dus als ik het om wat voor reden dan ook niet red om (op tijd) daar te zijn kan mijn man de kleine nog altijd ophalen.

Heppie de peppie, weer iets dat van het lijstje afgestreept kan worden
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  donderdag 16 juli 2009 @ 10:45:48 #134
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_71026862
Vrouwtje Theelepel en man, heel veel sterkte vandaag en de tijd die nog komen gaat
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_71027067
ik denk ook aan je, vrouw theelepel. sterkte!
pi_71027091
Voetje

Handje bij gezichtje

Gezichtje met hard spartelende handjes erbij

Dat is toch erg duidelijk
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_71027124
Dankjulliewel allemaal
Ik ben gewoon in mijn familie de allereerste die een zoon krijgt Ik heb helemaal geen neefjes in de familie

Fijn dat er plek is op het kdv Cara, das toch al een hele zorg minder!
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:01:08 #138
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71027321
ik ben zo enorm moe en duf Echt zo van: ik hang op de bank en verga van de dorst, maar alleen de gedachte al aan mezelf ophijsen en naar de keuken lopen is me eigenlijk al te veel
De kleine zit lekker te spelen en een DVD van Dribbel te kijken, maar ik voel me schuldig omdat het mooi weer is en ik eigenlijk het idee heb dat ik naar buiten moet met hem. Maar dan moet ik douchen, aankleden, actief doen... en ik heb er nu helemaal geen energie voor. Erg he?
Nou moet hij begin van de middag sowieso naar mijn moeder omdat de afspraak bij de gyn precies onder zijn potentiele slaapjestijd valt, maar het liefst was ik NU gewoon mijn bed in gedoken. Lamlendigheid, bah
pi_71027326
Poppejans wat fantastisch Een gezonde zoon
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:03:54 #140
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71027407
Poppejans, mooi! En wat zal je zoontje heerlijk verwend worden later met al die nichtjes!
pi_71027493
Mooie echo's, poppejans
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:26 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, maar er is ook een kids versie met alleen natuurlijke ingredienten, die kan, lijkt mij, sowieso geen kwaad: http://www.babykraamtijd.nl/product/after_bite_kids_chr_20ml

Anders even in de winkel naar de bijsluiter vragen?
Ja, die vond ik ook in mijn zoektocht op google naar info (maar ik vind dus niks).
Helaas zit ik tot 18.00 op kantoor en mijn enkel is dik en rood en jeukt vreselijk en ik heb wel een gewone after-bite pen bij me.

Ach ja, even doorbijten maar
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:08:46 #142
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_71027556
Kersjes herkenbaar, hier gisteravond om 22 uur naar bed gegaan, geslapen tot 09.30 uur, en ben zo duf als een hond, heb totaal geen energie, en het idee om verder te gaan in de slaapkamer met opruimen, word ik niet happy van.
kruip net zo lief terug m'n bed in.

Poppejans wat een mooie echofoto's
En wat kregen jullie allemaal uitgebreide echo's zeg, hier was het in 10 min echt wel bekeken,
meneer vloog er echt overheen
Ow dat ziet er goed uit en dat ook, en dat ook, hartje met 4 kamers, hoofdje kan ik niet goed zien omdat het goed onderin ligt, maar ziet er zo goed uit.
willen jullie het watermerk weten (geslacht) wij beide nee, hij okay dan was dit de echo.
3foto's maar niet echt zo duidelijk.
pi_71027763
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:08 schreef _Bar_ het volgende:

En wat kregen jullie allemaal uitgebreide echo's zeg, hier was het in 10 min echt wel bekeken,
meneer vloog er echt overheen
Ow dat ziet er goed uit en dat ook, en dat ook, hartje met 4 kamers, hoofdje kan ik niet goed zien omdat het goed onderin ligt, maar ziet er zo goed uit.
willen jullie het watermerk weten (geslacht) wij beide nee, hij okay dan was dit de echo.
3foto's maar niet echt zo duidelijk.
Nou dat is ook niet leuk zeg! Ik heb er echt zeker wel 30 min gelegen, en ze heeft alles heel rustig afgezocht, en erbij gezegd wat ze zag en wat ze ging meten en doen enzo. Ruggegraat,aorta, maag/buik,hartje met hartkamers,schedel, van binnen in de schedel, gezichtje of oogkassen goed waren en of lipje gesloten was, bovenbeentje e.d alles werd opgemeten en laten zien.
Dat ze zo van 3d naar binnen konden kijken in een hart enzo vond ik wel bijzonder
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:25:40 #144
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_71028110
Vrouwtje Theelepel heel veel sterkte gewenst, meer woorden kan ik niet bedenken momenteel.
Vind het vreselijk voor jullie.

Ik heb mijn angelsound verkocht .... nu voelt het toch wel definitief ik zal nooit meer zwanger zijn.
Stom dat zoiets toch een bepaald gevoel opwekt.
Mama van Isa en Ties
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:26:05 #145
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_71028126
dat hebben we ook allemaal wel gezien, maar in record tempo.
De medische die we in 2004 kregen was naar mijn idee ook veel rustiger en duurde langer.
dacht eigenlijk dat het nu normaal was, dat het zo snel moest.
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:30:14 #146
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_71028241
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:14 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Nou dat is ook niet leuk zeg! Ik heb er echt zeker wel 30 min gelegen, en ze heeft alles heel rustig afgezocht, en erbij gezegd wat ze zag en wat ze ging meten en doen enzo. Ruggegraat,aorta, maag/buik,hartje met hartkamers,schedel, van binnen in de schedel, gezichtje of oogkassen goed waren en of lipje gesloten was, bovenbeentje e.d alles werd opgemeten en laten zien.
Dat ze zo van 3d naar binnen konden kijken in een hart enzo vond ik wel bijzonder
Wat fijn dat je ook een goede echo hebt gehad!! Is toch weer een gerustelling!

Bij ons heeft ze er ook zeker een half uur over gedaan, er werden zoveel dingen genoemd waarvan ik helemaal geen weet had. En thuis heb ik alles nog eens nagekeken, dan zie je ook weer dingen die ik toen niet goed heb meegekregen.
pi_71028408
oh, Bucko, ik las een stukje terug dat je je kindje nog niet voelt.

Bij mijn 12 weken echo zei de echoscopist dat ik mijn kindje wel heel snel zou voelen. Enerzijds omdat bij mij de placenta helemaal aan de achterkant ligt en anderzijds omdat het mijn 3de zwangerschap is.
Maar ik voel dus ook nog niks (ik ben wel pas 16.4 zwanger).

Het zal bij jou wel niet meer lang duren, maar je hoeft je niet meteen zorgen te maken hoor. 19 weken is best nog vroeg om je kindje te voelen.
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:36:39 #148
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_71028410
Vrouwtje theelepel en hubby heel veel sterkte

Sly succes straks!

Karin, wat een mooie echo zeg!!!! Die is veel duidelijker dan die van onze frummel hihihi

[klaagmodus]
Vannacht even wakker geworden met enorme buik- en rugkrampen zeg. Leken wel voorweeën. Ga er maar vanuit dat het weer een groeistuip van mijn minibuik was.... Uiteindelijk weer de alom geroemde rooibosthee gemaakt, kruikje erbij en weer in bed gekropen. Nu ben ik helemaal doodop van de nacht. Gelukkig hoef ik maar een half dagje....
[/klaagmodus]
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:41:16 #149
190853 RockabeIIa
pi_71028536
Poppejans! Wat zei ik je Gaaf joh, een knul
Van harte
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:44:00 #150
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_71028614
Be dat vroeg ik me vanmorgen af, nadat ik wakker werd met fijne kramp
heb jij het vermoeden dat die staaf van lood zijn werk goed doet?
pi_71028619
Marlieske

Poppejans een ZOON

Ik heb sinds gisteravond weer van die menstruatie-achtige krampen, echt niet leuk, werd er 'snachts wakker van De beeb lig vast in het bekken, dus waar komt die kramp dan vandaan? Tis toch geen 'voorwerk' nu al hé?
Voor de zekerheid heb ik maar zo'n anti-lekding over de matras gelegd en ga ik vandaag eindelijk dat vluchtkoffertje eens inpakken
#geen
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:45:29 #152
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_71028653
het kan wel hoor wat voorwerk DuchessX
pi_71028654
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:41 schreef RockabeIIa het volgende:
Poppejans! Wat zei ik je Gaaf joh, een knul
Van harte
Dankje! Jij had het inderdaad goed, volgens mij zeiden meerdere hier dat ze een meisje dachten bij mij.
Ik heb de jurkjes en haarknipjes net meteen uit mn bewaardozen gehaald hahaha

Enne, nu wil ik natuurlijk helemaal weten wat de naam gaat worden van jullie knul
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:47:06 #154
190853 RockabeIIa
pi_71028704
Nu-uh Poppejans
pi_71028776
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Nu-uh Poppejans
De eerste letter dan of hoeveelheid lettergrepen
pi_71028807
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:45 schreef _Bar_ het volgende:
het kan wel hoor wat voorwerk DuchessX
Wat kan ik nog meer verwachten en wat zegt het over een evt. bevalling?

Overigens de vk vond dat ik wel erg veel nesteldrang had voor het tijdstip van mijn zwangerschap, en ze zei dat ze toch wel wilde dat de beeb nog 3 weken blijft zitten. Wordt er nu, samen met die krampen toch wel heul nerveus van merk ik...

Trouwens waardeloos geslapen, voel me nog steeds erg unhappy, blegh. Ook veel last van rug en bekken maar gelukkig kan ik zo weer naar de fysio-meneer

Sorry voor het geklaag en de negatieve stemming lieve dames. Begin een klein pietsietje op te raken ofzo.
#geen
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:54:45 #157
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71028909
Duchess, soms voelt dat nou eenmaal zo. Gelukkig mag je hier lekker spuien zoveel je wil, en lees je dat anderen ook je gevoelens herkennen

En die krampen had/heb ik ook, voorwerk is goed mogelijk

Bar, lekker slapen, ik fantaseer er over
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:56:52 #158
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_71028967
Het is idd beter voor de baby dat ze nog wel even een paar weekjes blijft zitten
Maar wat je nog meer kunt verwachten....
Harde buiken, idd die menstruatie achtige krampen,
en eigenlijk zegt dat allemaal relatief weinig, voorwerk kan lang aanhouden voordat de daadwerkelijke bevalling zich aankondigd.
meer ontspannen lijkt me nu niet echt op jou slaan, aangezien je helaas weinig kan ivm de vermoeidheid.
en ja als je het niet vertrouwd gewoon even bellen hoor naar de vlos, die zijn er tenslotte voor.
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:00:06 #159
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_71029055
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:54 schreef Kersjes het volgende:
Bar, lekker slapen, ik fantaseer er over
Ik ga niet meer terug m'n bed in, anders ben ik straks vanavond weer klaar wakker.
ga gewoon lekker kalm m'n dingen doen, en dan zie ik het wel.
pi_71029130
Kers & _Bar_ Thanks
#geen
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:06:30 #161
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71029258
poppejans, wat een mooie foto's!
en idd, zijn mannelijkheid vol in beeld
kannie zich later lekker voor schamen in de puberteit

en uiteraard helemaal dat het gezond is

manman, ik ga redelijk stuk van de bandenpijn
de komende dagen maar ff goed buikje smeren, en hopen dat er geen striae inschiet...
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:08:08 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71029321
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:06 schreef lily het volgende:
Mooie echo's, poppejans
[..]

Ja, die vond ik ook in mijn zoektocht op google naar info (maar ik vind dus niks).
Helaas zit ik tot 18.00 op kantoor en mijn enkel is dik en rood en jeukt vreselijk en ik heb wel een gewone after-bite pen bij me.

Ach ja, even doorbijten maar
Poppedein had vorige week een supertip. Een paracetamolletje fijn malen en daar een papje van maken, niet oplossen dus, maar echt een dikkig papje en dat op de beet/jeukende plek doen.
Degene die de tip opvolgde was erg aangemaan verrast.
En dit mag je dus als zwangere zeker weten doen. Heb je wel paracetamolletjes ergens op je werk?
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:09:32 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71029353
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:44 schreef _Bar_ het volgende:
Be dat vroeg ik me vanmorgen af, nadat ik wakker werd met fijne kramp
heb jij het vermoeden dat die staaf van lood zijn werk goed doet?
Het is koper en ehm... het heeft heel lang wel gewerkt (of niet en dan had ik gewoon mazzel) maar van de week had ik ineens wel behoorlijk kramp weer hoor.
Dus ja... of het nou echt werkt...
Ik heb er geen last van dus die 2 koperen buisjes liggen nog prima daar onder mijn matras.
pi_71030185
Poppejans! Een jongetje! En wat een mooie echo foto´s!
En volgens mij had ik nog helemaal niks gezegd over Karin haar echo foto´s. Ook echt super mooi, wat kan je dat goed zien al! Ik denk ook dat het een jongetje is

Duchess, vervelend dat je last van krampjes hebt en dat je je niet goed voelt

En ook nog een voor alle andere zwangeren met vervelende klachten en slaapgebrek enzo.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:41:24 #165
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_71030282
Goodmornings allemaal! Ik wilde vandaag eigenlijk voorzichtig weer proberen te gaan werken want gisteren voelde ik me wel een beetje beter, maar zowel mijn leidinggevende aan de telefoon als mijn lief gisteravond en vanochtend hadden zoiets van "eh, kijk nu éérst maar eens of het wel verantwoord is" dus toen vanmorgen de wekker ging heb ik precíes één keer mijn ogen geopend, op automatische piloot de wekker uitgezet en vervolgens deed ik ze net pas weer open.. Half één! Tjonge nou zeg..

Poppejans! Jeej!! Alles goed en ook al zo vreselijk genoten van de echo zeg, wat gááf! Leuk dat ze er bij jou zo de tijd voor namen zeg, wat is het geweldig om zo te mogen kijken he? En een jongetje, haha, ik had het fout, maar wat superleuk! En van een meisje zou je net zo enthousiast zijn, maar het gewoon wéten, dat is zo bijzonder op de één of andere manier! Volgens mij blijf je nu de hele dag stuiteren, net als ik gisteren En die foto's zijn ook zo heel erg lief zeg Die ene met dat knuistje zo bij het mondje, zou je zoon aan het duimen zijn geweest? Oh, had jij eigenlijk veel meidenspul gekocht? Bij mij gaat er één Hello Kitty boxpakje de kast in, voor de rest had ik eigenlijk nog niet zo veel (op wat unisex rompertjes, één unisex shirtje en één wel echt heel erg jongetjes-baseballpakje na dan)..

Vanavond is Guuzewuus dan aan de beurt he? Veel plezier alvast..
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:08 schreef Brighteyes het volgende:

Poppedein had vorige week een supertip. Een paracetamolletje fijn malen en daar een papje van maken, niet oplossen dus, maar echt een dikkig papje en dat op de beet/jeukende plek doen.
En dit mag je dus als zwangere zeker weten doen. Heb je wel paracetamolletjes ergens op je werk?
Dat was ik inderdaad En ja, dat werkt errug goed!

En BE, wat is nu precies de clou van die koperen pijpen? Die leg je onder je matras en dan krijg je minder kuitkramp? Begin zo hier en daar ook kramp te krijgen, dus elke tip is meegenomen (en sinds mijn pa ex-loodgieter is moet het niet zo heel moeilijk zijn wat koperen leidingen te scoren )..

DuchessX, gooi het er lekker uit joh, het is toch juist fijn dat we hier een beetje tegen elkaar aan mogen klagen en dat we elkaar begrijpen? We delen de leuke dingen met elkaar, maar daar houdt het toch niet mee op? Ik snap buitengewoon goed dat je erdoorheen zit, dat is niet zo raar toch? voor jou!

Bar, wat jammer dat ze bij jou zo knetterhard door die 20-wekenecho zijn gevlogen, ook stom Daar zou ik ook wel echt van gebaald hebben, ons dvd-tje duurt bijna 20 minuten.. Ik begreep ook van onze echoscopiste (zo leuk, we hebben tot nu toe altijd dezelfde gehad en ze herkende me ook weer ) dat er extra tijd ingeruimd wordt voor een 20-wekenecho, dus ik krijg dan echt zo'n gevoel dat als ze zo gehaast waren, ze zeker nog even iets anders wilden gaan doen ofzo. Bwuh!

Karin, die tweede foto is ook superdroppig zeg, echt heel lief Ik haal er niet echt iets uit hoor, en sinds ik het bij Poppejans ook knetterhard fout had doe ik maar niet meer roepen wat mijn gevoel is, haha!

Martine, whaha, je vader is echt cool! Zowel mijn pap als schoonpap had ik al ingehaald met mijn wijn-buik vóórdat ik zwanger werd, maar mijn lief heb ik nu wel ingehaald (mijn tieten ondertussen ook trouwens, terwijl daar toch ook dik een cup extra te vinden is), dus klaarblijkelijk kun je ook met je buik wedstrijden winnen
3!
pi_71030531
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:41 schreef Incantrix het volgende:
Poppejans! Jeej!! Alles goed en ook al zo vreselijk genoten van de echo zeg, wat gááf! Leuk dat ze er bij jou zo de tijd voor namen zeg, wat is het geweldig om zo te mogen kijken he? En een jongetje, haha, ik had het fout, maar wat superleuk! En van een meisje zou je net zo enthousiast zijn, maar het gewoon wéten, dat is zo bijzonder op de één of andere manier! Volgens mij blijf je nu de hele dag stuiteren, net als ik gisteren En die foto's zijn ook zo heel erg lief zeg Die ene met dat knuistje zo bij het mondje, zou je zoon aan het duimen zijn geweest? Oh, had jij eigenlijk veel meidenspul gekocht? Bij mij gaat er één Hello Kitty boxpakje de kast in, voor de rest had ik eigenlijk nog niet zo veel (op wat unisex rompertjes, één unisex shirtje en één wel echt heel erg jongetjes-baseballpakje na dan)..

Ik moet straks werken, maar vrees dat ik er met mn hoofd niet helemaal bij zal zijn soms, ben inderdaad nog helemaal in de wolken
Ik had best wel wat meisjesspul (vnl van voordat ik uberhaupt zwanger was en ook vnl tweedehands) wat jurkjes en ik had 2 Hello Kitty roze knuffels haha.. maar het doet me helemaal niks om het op te moeten bergen gelukkig!
Morgen gericht kleertjes shoppen!

Lekker dat je nog een dagje bent thuis gebleven, is echt niet verkeerd hoor! Het is soms ook best vermoeiend , wat er allemaal al niet in je lichaam gebeurd enzo
  Moderator donderdag 16 juli 2009 @ 12:50:22 #167
5428 crew  miss_sly
pi_71030557
Mooie echo's Poppejans En wat leuk, een jongetje

Duchess, wat naar dat je je zo voelt. GElukkig is het nog maar een paar weken, en voorwerk wil niet zeggen dat ze ook nu al komt, hoor. Kan best nog een tijdje duren, en dat is nu ook nog maar goed ook

HIer volledig goedgekeurd. Bloeddruk goed, ligging goed, CTG goed.
Goede info gekregen over hoe ze omgaan met de voedingen na de bevalling. Helaas zal een klein beetje bijvoeding wel noodzakelijk zijn, maar dat mag ik zelf doen met vingervoeden; Geen flesjes en toestanden, eerste uur blijft ze sowieso gewoon bij me, op mijn blote huid, en daarna wordt pas het eerste bloedsuiker getest. We moeten in het meest positieve geval iig 24 uur blijven, maar dat is goed te overzien.
Even allemaal uitgaande van alleen de diabetes, eventuele andere complicaties of een keizersnede ofzo zouden de zaak veranderen, maar daar gaan we maar gewoon niet van uit
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71030564
Poppejans een jongetje Super en wat fijn dat alles goed was En mooie foto’s! Dat voetje zo met het beentje, echt zo schattig

Vlindur van harte gefeliciteerd met je vriend

Ca.ra wat fijn dat de kinderopvang geregeld is Hier kwam gisteren ook het verlossende telefoontje, echt een last van mn schouders was dat!

McLaura alvast welkom thuis

Duchess ik was net bij de gyn en heb daar ook nog even gevraagd naar de mentruatieachtige krampen die ik had, maar dat was helemaal niks ergs zei ze, gewoon voorbereiding van de baarmoeder. Maar als ze regelmatig komen moet je natuurlijk wel aan de bel trekken! En verder gewoon hier schrijven hoe je je voelt hoor, ook al is dat niet zoals je zou willen

Incantrix goeiemorgen Doe nog even lekker rustig aan hoor, van meteen weer aan het werk gaan als het maar ietsjes beter gaat word ik vaak juist alleen maar beroerder achteraf..

Ik ben weer terug van de gyn, de ctg was weer prima, maar het viel me wel op dat er aardig wat harde buiken voorbij kwamen die dus als weeenactiviteit geregistreerd worden. Was niet erg zei de gyn, allemaal voorwerk Babytjelief ligt met zn hoofd flink in mn bekken, of hij echt klem ligt weet ik niet, maar het verklaart wel het rare zware af en toe beetje pijnlijke gevoel van onder
pi_71030605
Fijn dat alles goed is, miss_sly
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:08 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat heb ik wel. Thx voor de tip!
pi_71030633
Duchess, zelfs op je aller- allerchagrijnigst spreekt er nog positieve energie uit je posts... dus als jij wilt klagen moet je dat gewoon doen. We hebben allemaal zo onze moppermomenten en 't is heerlijk als je dat hier even kunt luchten!
pi_71030844
Poppejans ik weet niet of ik je al gefeliciteerd had met je jongen.... liever 2 keer dan helemaal niet
Joepie een jochie

Duchess, je mag best klagen hoor , lucht alleen maar op...
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:01:24 #172
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_71030888
heeeeeeey dames

Poppejans heeft de echo al gehad zie ik! en weer van die mooie duidelijke echo-foto's!
En ook een zoontje op komst!
wat fijn dat je er zo van hebt kunnen genieten!

@Guus, veel plezier voor vanavond met je echo! pas om 20 uur toch? nog ff wachten dus....

@Chan, 8 maanden-mijlpaal!

Ook ik denk aan vrouwtje theelepel en haar partner... vreselijk....

@Karin, ook al zo'n mooi beebje, helemaal af lijkt het al....

@Miss Sly, ik ben benieuwd hoe het gegaan is in het ziekenhuis en of je er veel van opgestoken hebt... en hoe je CTG was...

Ik heb echt LANG geslapen... was helemaal kapot gisteravond na mijn late dienst... en moet er nu nog 2.. dus ik heb lekker geen wekker gezet en heeeeeeel LANG geslapen..
(net als Icantrix haha)

en o ja, vandaag 16 weken! (klein jompeltje voor mezelf haha)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_71031121
Poppejans een knulletje, mooie plaatjes hoor

Duch, als je je er niet gerust op voelt kan je natuurlijk altijd de vk bellen he... als er regelmaat in zit enzo, zeker even doen. Hou jezelf in de gaten, balen dat je je niet lekker voelt zo .

Miss_sly, fijn dat alles goed was en je nu een idee hebt waar je aan toe bent.

Ik heb nog even wat dingen in huis gehaald die ik moest hebben, kadootje van beeb voor Mirte, luiers voor Mirte (je kan ze maar beter in huis hebben...), volgens mij heb ik echt alles nu, dus kind kan komen , maar dat duurt vast nog wel ff. Het is nog geen augustus
pi_71031165
Vrouwtje theelepel, heel erg veel sterkte vandaag

DuchessX je moet je niet verontschuldigen voor eventueel klagen. Je post juist altijd heel erg lief, vrolijk en positief. En je denkt aan iedereen. Ik vind je ook altijd erg dapper, zoals je je door je vermoeidheid heen slaat. En logisch dat je daar enorm van baalt. Maar het gaat weer over en dan heb je straks het mooiste geschenk ter wereld ervoor terug. En een super babyshowerparty (heet dat zo?) tussen de beestjes en daarna een supermooinieuwhoekhuis voor jullie drietjes

Incantrix ik vind jou ook altijd zo leuk en lief posten. Wilde ik gewoon even kwijt

Poppejans wat een mooie foto's

En die foto's van Karin... smelt!

Chan en miss_sly goedgekeurd, fijn!

Een voor iedereen die ik vergeten ben of het gewoon even nodig heeft.

Ik ga straks maar eens bellen met het kdv om te zien of er al een plekje vrij is in januari.

Vanavond ga ik naar de voorlichtingsavond poliklinisch bevallen in het ziekenhuis. Met filmpje van bijzondere bevalling. Ik vind het doodeng. Heb werkelijk waar nog nooit naar 'de bevalling' op tv gekeken. Vind het altijd zo eng. Zie ook erg tegen de bevalling op. Dat gaat toch nooit passen? Tijd om mijn kop uit het zand te halen.

ElisabethR!
pi_71031238
xenia, 't is ook eng. maar het kan, zie al die mensen op deze aardbol. en als 't echt niet past halen ze je kind er wel op een ander manier uit. hoe dan ook, ze gaat er komen!
(maar grappig hoe verschillend mensen daarmee omgaan. ik heb tijdens m'n zwangerschap al die 'De Bevalling' afleveringen verslonden. tot grote ergernis van G uiteraard. en bij elke geboorte huilde ik mee. )
pi_71031346
Poppejans, wat leuk... Een zoon
En fijn dat verder ook alles goed is gekeurd.
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:18:02 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71031404
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:41 schreef Incantrix het volgende:
En BE, wat is nu precies de clou van die koperen pijpen? Die leg je onder je matras en dan krijg je minder kuitkramp? Begin zo hier en daar ook kramp te krijgen, dus elke tip is meegenomen (en sinds mijn pa ex-loodgieter is moet het niet zo heel moeilijk zijn wat koperen leidingen te scoren )..
Het is zo'n grootmoeders-tip en die zegt dat een stukje koper onder je bed kramp helpt te voorkomen.
En dus heb ik gewoon een stukje koperen pijp gehaald bij de gamma, F daar 2 stukjes af laten zagen en die liggen nu op de lattenbodem onder mijn matras.

Het leek me nou echt zo'n baat het niet dan schaadt het niet tip waar ik wel wat mee kon.
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:18:41 #178
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_71031428
Miss_sly lijkt me een opgelucht en of fijn gevoel dat je nu weer wat meer weet over hoe en wat straks als je je meisje bij je hebt liggen

Nijna, wat lief en idd je kunt het niet vroeg genoeg in huis hebben

@ BE dank je wel voor je antwoord
jammer dat je er dan net wel weer last van gehad hebt
pi_71031526
Oh wat zijn jullie toch allemaal lief! Thanks

Incantrix en BJ wat hebben jullie lekker geslapen Hartstikke goed!!!

Poppejans morgen lekker jongenskleertjes shoppen!!! Zóooo leuk!

Miss, wat fijn dat je nu duidelijkheid hebt hoe het allemaal verder zal verlopen

Chan 8 maanden Je bent nét iets eerder als ik, ik ben zaterdag 8 maanden Fijn dat de CTG in orde was

BE, gaat het met jou allemaal goed? Behalve dat die nare krampen weer even terug zijn? Tis voor jou toch ook steeds spannender nu hé

Guus veel plezier met de echo straks!

Allemaal een goede dag gewenst
Ca_ra kinderopvang geregeld! Woei! Is toch ook een soort mijlpaal hoor

Oeh Xenia, spannend hoor die voorlichting, ik ben ook naar zo'n bijeenkomst geweest. Was erg confronterend maar ook mooi om te zien. Let maar eens op de reacties van de vrouwen die hun net geboren baby bij zich krijgen...ik zat er bij te snotteren hoor

McLaura, ben je weer lekker thuis inmiddels, met je kleine ventje? Hoe gaat het met jou en Thijs?

Davinia voor jou, wat rot al die pijn
#geen
pi_71031573
Ohh Bix, ik zie het helemaal voor me. Jij al die afleveringen huilend en wel volgen en G zich maar ergeren Hij ging vast vaak vissen in die periode
Hoewel ik dus nog nooit een bevalling heb gezien (niet op tv en niet irl), heb ik wel verhalen van vrienden en collega's gehoord die heel naar waren. Bij 1 was de baby overleden door de navelstreng om het nekje. Bij de ander was het schoudertje gebroken. Dat soort verhalen blijven maar door mijn hoofd spoken. Maar je hebt gelijk, miljoenen vrouwen kunnen het, dus ik ook
pi_71031687
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:21 schreef DuchessX het volgende:
Oeh Xenia, spannend hoor die voorlichting, ik ben ook naar zo'n bijeenkomst geweest. Was erg confronterend maar ook mooi om te zien. Let maar eens op de reacties van de vrouwen die hun net geboren baby bij zich krijgen...ik zat er bij te snotteren hoor
Ik herinner me nog dat je schreef dat een van de vrouwen meteen naar haar baby greep zodra die eruit was en dat je dat heel emotioneel vond om te zien. Kon ik me zo goed voorstellen. Ik zal ook te snotteren toen ik dat las.
pi_71031913
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:13 schreef bixister het volgende:
(maar grappig hoe verschillend mensen daarmee omgaan. ik heb tijdens m'n zwangerschap al die 'De Bevalling' afleveringen verslonden. tot grote ergernis van G uiteraard. en bij elke geboorte huilde ik mee. )
echt? haha

Ik vind het vreselijk. Ik kijk dat soort programma's echt nooit
Brrr, bevallingen op tv (doorzappen aub)
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:38:01 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71032076
Gaat goed hier hoor DuchessX, nog ong. 2 uurtjes werken en dan begint mijn verlof!
En dan wil ik toch echt als de sodemieter dit weekend het kamertje in gaan richten want hoewel ik het niet denk mág het natuurlijk wel al over 2 weken!

De vorige keer was ik er trouwens echt heilig van overtuigd dat de baby te laat zou komen en heb ik daar ook echt niet aan getwijfeld. Nu probeer ik mezelf dat ook weer voor te houden, omdat het me toen heel veel rust geeft, maar toch is er een stemmetje in mijn hoofd dat zegt 'wat nou als...'. Lastig! Ik wil er niet aan toegeven namelijk.
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:38:45 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71032096
Oh, en ik verslond alle bevallingsprogramma's ook hoor! Ook toen ik niet zwanger was.
Heerlijk en dan idd meebrullen op het eind.

* Brighteyes heeft sowieso wel een tik voor medische programma's.

En nu weer even snel aan het werk. De tijd vliegt echt!
pi_71032111
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:23 schreef Xenia het volgende:
Ohh Bix, ik zie het helemaal voor me. Jij al die afleveringen huilend en wel volgen en G zich maar ergeren Hij ging vast vaak vissen in die periode
we hadden toen nog een woning met een kamer-en-suite, dus de tussendeuren konden dicht. en dan ging hij in 't andere deel een oorlogscomputerspelletje spelen. of afwassen ('t was vrij vroeg op de avond op tv, herinner ik me). of met een kussen op z'n hoofd op de bank liggen. maar 's avonds viste hij toen niet zo vaak nee (nu we aan een slootje wonen wel).

en natuurlijk ken ik ook die angsten, het is gewoon een loeispannende bedoening. en zo'n cruciaal moment! maar ook zo bijzonder, en zo mooi. (al zou ik er nu de tv niet meer voor aanzetten hoor, als dat er op kwam ).
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:57:24 #186
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_71032681
Je word gemakkelijker bij een 2de zwangerschap Be, och komt allemaal wel goed, en dan ineens moet en zal het allemaal aan kant zijn, moet het af zijn.
Hier een periode gehad dat het mij niet snel genoeg kon gaan, en nu het kindje er eigenlijk al in kan slapen, en verschoond en gebadderd kan worden, blijven die laatste dingen ook beetje liggen weer.
oa een rolgordijnje en een gordijn. en iets van een rekje ofzo om iets op te zetten en of te hangen
  donderdag 16 juli 2009 @ 14:05:26 #187
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_71032942
Duchess, ik sluit me even bij de rest aan om je gerust te stellen hoor. Zo nu en dan mag je best even laten weten hoe het gaat en hoe je je voelt. Ten eerste een opluchting voor jezelf om het even kwijt te kunnen, en de opbeurende berichtjes te lezen van de rest. Maar wie weet ook wel een steun in de rug voor een lurker of andere mensen die het moeilijk hebben. Weten dat je niet de enige bent scheelt vaak ook al

En ik weet niet hoe het bij jou is, maar ik heb sinds ik thuis zit zo weinig te vertellen voor mijn gevoel. Geen grappige of juist stomme dingen die op het werk zijn gebeurd. Geen leuke verhalen van wat de kinderen vandaag weer uitgespookt hebben zoals bij de dames die al moeder zijn. Bankhangen en tv kijken en boekje lezen, dat is het wel een beetje hier. Zo nu en dan komt er iemand op de koffie (fijn!) maar over het algemeen is het maar saai. Dus de negatieve dingen die je te melden hebt springen er voor je gevoel misschien meer uit. Maar je bent echt geen zeurkous in mijn ogen hoor, en bij anderen ook niet als ik het zo lees.

Ik gun je in ieder geval een zo goed mogelijke laatste maand. Je ziet er op de foto's wel steeds meer 'stralend zwanger' uit hoor Hopelijk doet je gevoel mee met de buitenkant. En anders is het ook niet erg, dan zijn hier genoeg schouders om even op uit te huilen.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_71033344
Chan en Miss_sly goedgekeurd jeuh!

wij gaan morgen maar es naar die voorlichtingsdag in het ziekenhuis. Ben benieuwd. En ik ga op aandringen van mn lief ook mn tas maar es pakken
hier een beetje hetzelfde als wat jij beschrijft Chan, af en toe zo'n gek gevoel van onder,een beetje drukkend ofzo en soms wat steken. En nog steeds veel harde buiken en wat van die menstruatiekrampjes. Laat het maar lekker goed voorwerken, alles wat er nu gebeurt hoeft straks niet in 1 keer nog te gebeuren op D-Day

Net de laatste dingetjes gekocht die echt-echt nog nodig waren voor de beeb dus we zijn dr klaar voor en ik heb een nieuw dekbedovertrekset gekocht ik hou zo van verse dekbedsets
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 16 juli 2009 @ 14:19:50 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71033448
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:57 schreef _Bar_ het volgende:
Je word gemakkelijker bij een 2de zwangerschap Be, och komt allemaal wel goed, en dan ineens moet en zal het allemaal aan kant zijn, moet het af zijn.
Hier een periode gehad dat het mij niet snel genoeg kon gaan, en nu het kindje er eigenlijk al in kan slapen, en verschoond en gebadderd kan worden, blijven die laatste dingen ook beetje liggen weer.
oa een rolgordijnje en een gordijn. en iets van een rekje ofzo om iets op te zetten en of te hangen
Ik zei al tegen F, alles wat er moet gebeuren mocht het zomaar ineens gebeuren dan moet er een schroef in het plafond waar het wiegje komt te hangen, de rest komt dan wel.
  donderdag 16 juli 2009 @ 14:23:36 #190
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71033586
Poppejans een zoon! Wat leuk zeg! Lijkt het nou maar zo of zijn er ineens weer heel veel jongetjes in aantocht?

En BE bijna met verlof

Duchess iedereen heeft wel eens een baaldag hoor. Niks om je schuldig over te voelen

Nou het huisartsenbezoek was geen succes. Eerst dacht de assistente dat ik gisteren al geweest was, toen dacht ze dat ik kwam om na te laten kijken of ik een blaasontsteking had en vervolgens vroeg ze of ik het gevoel had dat de blaasontsteking weg was terwijl ik nooit het gevoel had gehad dat ik een blaasontsteking had. Vervolgens ging ze de urine nakijken, (was dus nog niet geheel vrij van bacterien) en ik vroeg of ik het potje weer mee kon nemen (had zo'n avent afsluitbaar bakje gebruikt). Dus ze gooit het bakje leeg in de gootsteen en bedacht toen dat dat niet slim was. Dus ik weer in een bekertje piesen en nu weer een week op kweek afwachten... Over die streptokokbacterie stond wel een aantekening in de computer, maar die begreep ze niet dus dat hoor ik ook volgende week
  donderdag 16 juli 2009 @ 14:26:26 #191
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_71033701
daar ben je mooi klaar mee Stieme, hopelijk volgende week meer geluk.... echt stom
  donderdag 16 juli 2009 @ 14:44:17 #192
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71034293
BE bijna verlof!

Zo leuk al die mensen die bijna klaar zijn, de spanning, wanneer zou het komen, hoe ziet het eruit, etc. oh, kan niet wachten! (dan is de zw schp namlijk voorbij )

Miss, fijn dat je bent goedgekeurd, en dat ze mbt de voeding van senna ook aan lijken te lsuiten bij je wensen!

cara, kinderopvang geregeld! Och, dat moet nog... we moeten een paar maanden overvruggen tot freddie plek heeft op het kdv... wordt wrs een gastouder, maar moeten we nog wel ff regelen...

duchess, ik sluit me aan bij de rest
pi_71034713
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:23 schreef Stiemie het volgende:
Dus ik weer in een bekertje piesen en nu weer een week op kweek afwachten... Over die streptokokbacterie stond wel een aantekening in de computer, maar die begreep ze niet dus dat hoor ik ook volgende week
ik lees hier niet helemaal mee, maar las hier iets over urine controle en streptokokbacterie...kunnen ze aan je urine zien af je daar draagster van bent?
Mocht ik nog een 2e keer zwanger willen raken moet ik dat nl ook laten controleren omdat Dana daarmee in t ziekenhuis heeft gelegen en de kans bestaat dat ik er draagster van ben.
Dacht dat ze dat controleerde via een uitstrijkje
pi_71034977
BE, bijna verlof

Stiemie, wat een muts...
  donderdag 16 juli 2009 @ 15:16:02 #195
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71035357
Bla bla bla volgens de dokter kunnen ze dat ook aan je urine zien en aangezien ze dat nu toch op kweek zetten... Ik las op internet ook over een uitstrijkje inderdaad en dat je bij een 2e altijd rekening moet houden met die bacterie als je 'm al eens hebt gehad.
pi_71035781
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 15:16 schreef Stiemie het volgende:
Bla bla bla volgens de dokter kunnen ze dat ook aan je urine zien en aangezien ze dat nu toch op kweek zetten... Ik las op internet ook over een uitstrijkje inderdaad en dat je bij een 2e altijd rekening moet houden met die bacterie als je 'm al eens hebt gehad.
oke thnx voor je antwoord
pi_71036052
Stiemie wat een ongelovelijke doos van een dokters assistente. Wij hebben er geloof ik ook zo eentje. Mijn man had een bloedtest laten doen voor allergie onderzoek bij de huisarts en moest na een x aantal dagen/weken terug bellen voor het resultaat. Dus de assistente tegen hem gezegt toen hij belde; u moet maar contact opnemen met een allergie arts. Ik moest een week later naar de dokter en toch maar eens gevraagd naar de resultaten van het allergie onderzoek omdat de assistente zo een stom antwoord had gegeven.

Duch, soms lucht alleen het van je afschrijven hoe je je voelt al een heel stuk om de lucht te klaren en geloof me we zitten echt niet allemaal 24/7 op een roze wolk. Het is heel begrijpelijk dat je je niet altijd je-van-het voelt en zeker op het eind ben je het ook wel zat. Ik was het beide keren op het eind ook meer dan zat en was blij dat ik mijn eigen lichaam weer terug had na een bevalling. Gewoon zelf je schoenen bijv dicht kunnen doen, of niet als een complete invalide te worden behandeld als je badkamer wilt uit soppen.

BE, lekker met verlof!! Geniet nog even van je rustige dagen. En idd wiegje is zo opgehangen in jouw geval. Zou me er niet te druk om maken, je hebt alles toch in huis?

Zo nou ga ik maar weer eens wat nuttigs doen hier.
  donderdag 16 juli 2009 @ 15:49:49 #198
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71036584
Ik heb veel gelezen maar het meeste ben ik weer kwijt...

Ik heb wel nog onthouden dat BE (bijna) verlof heeft!
En dat Stiemie te maken had met een vervelende assistente...
Ow en en en dat Poppejans een prachtig poppejantje aan het bakken is.
En Karin, had ik gisteren al gezegd dat jij ook een mooi kindje in je buik hebt? Anders bij deze...

En ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik heb morgen mijn echo...
  donderdag 16 juli 2009 @ 17:09:41 #199
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71039248
Stiemie, lekker handig weer

Miss_Sly en Chan allebei goedgekeurd!

Asy, wat spannend morgen! Hopelijk kun je nog een beetje slapen vannacht

Ca.ra, het klinkt voor een buitenstaander misschien als luilekkerland, maar ik kan me goed voorstellen dat het erg vervelend is om constant thuis te moeten zitten. En dat al zo lang! Gelukkig schiet je zwangerschap al lekker op en geloof me, als de baby er straks is dan heb je 's avonds verhalen voor 10 en allesbehalve sleur Serieus, in het begin vind je elke poepluier, elke voeding en elke baddersessie een memorabel hoogtepunt

Ik ben ook goedgekeurd bij de gyn. Baby ligt zo goed als ingedaald dus da's mooi, en ik kreeg idd hetzelfde te horen als Chan over de menstruatieachtige krampjes.
Toen ik vroeg of de baby straks per definitie ter observatie moet blijven vanwege de GBS wist ze het niet, ik had een nieuwe gyn die pas net in dit ziekenhuis werkzaam is, maar ze heeft het voor me opgezocht in de protocollen: Het ligt er maar net aan in de hoeveelste week ik beval, hoe lang de bevalling duurt, oftewel: hoe lang lig ik aan het ab-infuus voordat de kleine door het geboortekanaal (=besmettingshaard) komt en het belangrijkste: hoe doet de baby zelf het, vertoont hij direct al verontrustende signalen enzo.
Ze adviseerde me voor de zekerheid wel rekening te houden met 24 uur moeten blijven omdat het VU ziekenhuis nou eenmaal best snel besluit tot opname onder het mom "better safe than sorry". Ik hield er al rekening mee maar moest toch even slikken

Verder heb ik ondanks mijn lamlendigheid van vanm orgen een leuke middag gehad
Met Devin en mijn moeder naar het winkelcentrum geweest, de zwanger kadodoos opgehaald, ijsje gegeten, naar de speeltuin... Als ik eenmaal actief bent gaat het allemaal wel, alleen dat opstarten viel me even zwaar
  donderdag 16 juli 2009 @ 17:42:28 #200
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_71040413
Ha Kers, fijn dat je een leuke middag hebt gehad. En ook dat het wat duidelijker is wat er gaat gebeuren qua streptokokken. Of nouja, dat het dus eigenlijk gewoon afwachten gaat worden hoe de situatie zich ontwikkelt. En in principe hebben ze gelijk ook he, better safe than sorry.

Ach het is ook wel luilekkerland op een bepaalde manier, het thuiszitten. Alleen soms weet je van gekkigheid niet meer wat je moet doen. En ik MAG ook helemaal niks. Nog geen wasje in de machine gooien. Manlief is als de dood dat ik flauwval op de keldertrap
Een paar dingetjes met de hand afwassen gaat nog wel, maar bijvoorbeeld de vaatwasser in- of uitruimen niet, dan krijg ik meteen harde buiken. Stofzuigen idem dito. Dus ik zie allerlei werk liggen, kan er niks aan doen, en weet dat mijn man dat allemaal moet doen als hij thuiskomt van het werk. Dat is wel even zwaar of raar of hoe je dat ook wilt noemen. Maar ik mag me maar gelukkig prijzen met zo'n man die dat ook allemaal zonder mopperen doet! Hij moppert alleen maar als ik stiekem zelf wat gedaan heb

Maar je krijgt er wel een lading respect bij voor mensen die wegens arbeidsongeschiktheid thuiszitten zo hoor. Ik bedenk me altijd maar dat het bij mij straks over is, en dan heb ik inderdaad dat kleintje en allerlei leuks om naartoe te leven. Maar als je gewoon weet dat het zo is en het niet beter gaat worden.... dat lijkt me toch wel heftig.

Maar weer even algemeen: fijn om te lezen dat iedereen weer goedgekeurd is. Hopelijk hebben de opgezwollen en kortademige dames niet al te veel last van het warme weer vandaag.

Oh en ik heb lekker twee soort-van-mijlpalen achter elkaar! Vandaag 31 weken en morgen precies 2 maanden te gaan voor de bevalling. Jeuj!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')