Ik denk ook dat ik nu sneller aan de phone hang als ik het niet helemaal vertrouw. Het komt misschien ook wel een beetje omdat m'n broer 2 jaar geleden op het eind 1 van zijn tweelingzoontjes heeft verloren.quote:Op donderdag 16 juli 2009 08:34 schreef Nijna het volgende:
Miss_sly, veel succes in het ziekenhuis. Hopelijk kan alles een beetje vlot achter elkaar.
Urla, nog eventjes... dan kan je beeb vasthouden.
Ik herken het wel een beetje. Bij Mirte hebben we die laatste weken een paar keer een CTG gehad en nog een keer een echo en dat vond ik toch wel prettig. Maar dat was 1 keer omdat ik haar minder voelde en een keer omdat ze bij controle een overslaand hartslagje had, toen hebben ze extra gecontroleerd, maar alles was goed gelukkig.
Dank je Hubbie praat tussendoor ook m'n buik bemoedigend toe dat ze mag komen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 08:52 schreef Nijna het volgende:
Martine, hihihi leuk sms-je van je pa!
Mefke, succes bij de vk!
Urla, zulke dingen maken het denk ik dan nog net even spannender... hopelijk blijft beeb niet nog 4 weken zitten. 38 weken, woei!
Ik heb geen idee, maar er is ook een kids versie met alleen natuurlijke ingredienten, die kan, lijkt mij, sowieso geen kwaad: http://www.babykraamtijd.nl/product/after_bite_kids_chr_20mlquote:Op donderdag 16 juli 2009 10:23 schreef lily het volgende:
Weet iemand of je after-bite (zo'n pen) mag gebruiken tijdens zwangerschap?
Ja, die vond ik ook in mijn zoektocht op google naar info (maar ik vind dus niks).quote:Op donderdag 16 juli 2009 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, maar er is ook een kids versie met alleen natuurlijke ingredienten, die kan, lijkt mij, sowieso geen kwaad: http://www.babykraamtijd.nl/product/after_bite_kids_chr_20ml
Anders even in de winkel naar de bijsluiter vragen?
Nou dat is ook niet leuk zeg! Ik heb er echt zeker wel 30 min gelegen, en ze heeft alles heel rustig afgezocht, en erbij gezegd wat ze zag en wat ze ging meten en doen enzo. Ruggegraat,aorta, maag/buik,hartje met hartkamers,schedel, van binnen in de schedel, gezichtje of oogkassen goed waren en of lipje gesloten was, bovenbeentje e.d alles werd opgemeten en laten zien.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:08 schreef _Bar_ het volgende:
En wat kregen jullie allemaal uitgebreide echo's zeg, hier was het in 10 min echt wel bekeken,
meneer vloog er echt overheen
Ow dat ziet er goed uit en dat ook, en dat ook, hartje met 4 kamers, hoofdje kan ik niet goed zien omdat het goed onderin ligt, maar ziet er zo goed uit.
willen jullie het watermerk weten (geslacht) wij beide nee, hij okay dan was dit de echo.
3foto's maar niet echt zo duidelijk.
Wat fijn dat je ook een goede echo hebt gehad!! Is toch weer een gerustelling!quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:14 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Nou dat is ook niet leuk zeg! Ik heb er echt zeker wel 30 min gelegen, en ze heeft alles heel rustig afgezocht, en erbij gezegd wat ze zag en wat ze ging meten en doen enzo. Ruggegraat,aorta, maag/buik,hartje met hartkamers,schedel, van binnen in de schedel, gezichtje of oogkassen goed waren en of lipje gesloten was, bovenbeentje e.d alles werd opgemeten en laten zien.
Dat ze zo van 3d naar binnen konden kijken in een hart enzo vond ik wel bijzonder
Dankje! Jij had het inderdaad goed, volgens mij zeiden meerdere hier dat ze een meisje dachten bij mij.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:41 schreef RockabeIIa het volgende:
Poppejans! Wat zei ik jeGaaf joh, een knul
Van harte
De eerste letter danquote:
Wat kan ik nog meer verwachten en wat zegt het over een evt. bevalling?quote:
Ik ga niet meer terug m'n bed in, anders ben ik straks vanavond weer klaar wakker.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:54 schreef Kersjes het volgende:
Bar, lekker slapen, ik fantaseer er over![]()
Poppedein had vorige week een supertip. Een paracetamolletje fijn malen en daar een papje van maken, niet oplossen dus, maar echt een dikkig papje en dat op de beet/jeukende plek doen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:06 schreef lily het volgende:
Mooie echo's, poppejans
[..]
Ja, die vond ik ook in mijn zoektocht op google naar info (maar ik vind dus niks).
Helaas zit ik tot 18.00 op kantoor en mijn enkel is dik en rood en jeukt vreselijk en ik heb wel een gewone after-bite pen bij me.
Ach ja, even doorbijten maar
Het is koper en ehm... het heeft heel lang wel gewerkt (of niet en dan had ik gewoon mazzel) maar van de week had ik ineens wel behoorlijk kramp weer hoor.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:44 schreef _Bar_ het volgende:
Be dat vroeg ik me vanmorgen af, nadat ik wakker werd met fijne kramp
heb jij het vermoeden dat die staaf van lood zijn werk goed doet?
Dat was ik inderdaadquote:Op donderdag 16 juli 2009 12:08 schreef Brighteyes het volgende:
Poppedein had vorige week een supertip. Een paracetamolletje fijn malen en daar een papje van maken, niet oplossen dus, maar echt een dikkig papje en dat op de beet/jeukende plek doen.
Degene die de tip opvolgde was erg aangemaan verrast.
En dit mag je dus als zwangere zeker weten doen. Heb je wel paracetamolletjes ergens op je werk?
Ik moet straks werken, maar vrees dat ik er met mn hoofd niet helemaal bij zal zijn soms, ben inderdaad nog helemaal in de wolkenquote:Op donderdag 16 juli 2009 12:41 schreef Incantrix het volgende:
Poppejans! Jeej!! Alles goed en ook al zo vreselijk genoten van de echo zeg, wat gááf! Leuk dat ze er bij jou zo de tijd voor namen zeg, wat is het geweldig om zo te mogen kijken he? En een jongetje, haha, ik had het fout, maar wat superleuk! En van een meisje zou je net zo enthousiast zijn, maar het gewoon wéten, dat is zo bijzonder op de één of andere manier! Volgens mij blijf je nu de hele dag stuiteren, net als ik gisterenEn die foto's zijn ook zo heel erg lief zeg
Die ene met dat knuistje zo bij het mondje, zou je zoon aan het duimen zijn geweest? Oh, had jij eigenlijk veel meidenspul gekocht? Bij mij gaat er één Hello Kitty boxpakje de kast in, voor de rest had ik eigenlijk nog niet zo veel (op wat unisex rompertjes, één unisex shirtje en één wel echt heel erg jongetjes-baseballpakje na dan)..
Ja, dat heb ik wel. Thx voor de tip!quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:08 schreef Brighteyes het volgende:
Poppedein had vorige week een supertip. Een paracetamolletje fijn malen en daar een papje van maken, niet oplossen dus, maar echt een dikkig papje en dat op de beet/jeukende plek doen.
Degene die de tip opvolgde was erg aangemaan verrast.
En dit mag je dus als zwangere zeker weten doen. Heb je wel paracetamolletjes ergens op je werk?
Het is zo'n grootmoeders-tip en die zegt dat een stukje koper onder je bed kramp helpt te voorkomen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:41 schreef Incantrix het volgende:
En BE, wat is nu precies de clou van die koperen pijpen? Die leg je onder je matras en dan krijg je minder kuitkramp? Begin zo hier en daar ook kramp te krijgen, dus elke tip is meegenomen (en sinds mijn pa ex-loodgieter is moet het niet zo heel moeilijk zijn wat koperen leidingen te scoren)..
Ik herinner me nog dat je schreef dat een van de vrouwen meteen naar haar baby greep zodra die eruit was en dat je dat heel emotioneel vond om te zien. Kon ik me zo goed voorstellen. Ik zal ook te snotteren toen ik dat las.quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:21 schreef DuchessX het volgende:
Oeh Xenia, spannend hoor die voorlichting, ik ben ook naar zo'n bijeenkomst geweest. Was erg confronterend maar ook mooi om te zien. Let maar eens op de reacties van de vrouwen die hun net geboren baby bij zich krijgen...ik zat er bij te snotteren hoor
echt? hahaquote:Op donderdag 16 juli 2009 13:13 schreef bixister het volgende:
(maar grappig hoe verschillend mensen daarmee omgaan. ik heb tijdens m'n zwangerschap al die 'De Bevalling' afleveringen verslonden.tot grote ergernis van G uiteraard. en bij elke geboorte huilde ik mee.
)
we hadden toen nog een woning met een kamer-en-suite, dus de tussendeuren konden dicht. en dan ging hij in 't andere deel een oorlogscomputerspelletje spelen. of afwassen ('t was vrij vroeg op de avond op tv, herinner ik me). of met een kussen op z'n hoofd op de bank liggen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:23 schreef Xenia het volgende:
Ohh Bix, ik zie het helemaal voor me. Jij al die afleveringen huilend en wel volgen en G zich maar ergerenHij ging vast vaak vissen in die periode
![]()
Ik zei al tegen F, alles wat er moet gebeuren mocht het zomaar ineens gebeuren dan moet er een schroef in het plafond waar het wiegje komt te hangen, de rest komt dan wel.quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:57 schreef _Bar_ het volgende:
Je word gemakkelijker bij een 2de zwangerschap Be, och komt allemaal wel goed, en dan ineens moet en zal het allemaal aan kant zijn, moet het af zijn.
Hier een periode gehad dat het mij niet snel genoeg kon gaan, en nu het kindje er eigenlijk al in kan slapen, en verschoond en gebadderd kan worden, blijven die laatste dingen ook beetje liggen weer.
oa een rolgordijnje en een gordijn. en iets van een rekje ofzo om iets op te zetten en of te hangen
ik lees hier niet helemaal mee, maar las hier iets over urine controle en streptokokbacterie...kunnen ze aan je urine zien af je daar draagster van bent?quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:23 schreef Stiemie het volgende:
Dus ik weer in een bekertje piesen en nu weer een week op kweek afwachten... Over die streptokokbacterie stond wel een aantekening in de computer, maar die begreep ze niet dus dat hoor ik ook volgende week
oke thnx voor je antwoordquote:Op donderdag 16 juli 2009 15:16 schreef Stiemie het volgende:
Bla bla bla volgens de dokter kunnen ze dat ook aan je urine zien en aangezien ze dat nu toch op kweek zetten... Ik las op internet ook over een uitstrijkje inderdaad en dat je bij een 2e altijd rekening moet houden met die bacterie als je 'm al eens hebt gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |