abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71031687
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:21 schreef DuchessX het volgende:
Oeh Xenia, spannend hoor die voorlichting, ik ben ook naar zo'n bijeenkomst geweest. Was erg confronterend maar ook mooi om te zien. Let maar eens op de reacties van de vrouwen die hun net geboren baby bij zich krijgen...ik zat er bij te snotteren hoor
Ik herinner me nog dat je schreef dat een van de vrouwen meteen naar haar baby greep zodra die eruit was en dat je dat heel emotioneel vond om te zien. Kon ik me zo goed voorstellen. Ik zal ook te snotteren toen ik dat las.
pi_71031913
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:13 schreef bixister het volgende:
(maar grappig hoe verschillend mensen daarmee omgaan. ik heb tijdens m'n zwangerschap al die 'De Bevalling' afleveringen verslonden. tot grote ergernis van G uiteraard. en bij elke geboorte huilde ik mee. )
echt? haha

Ik vind het vreselijk. Ik kijk dat soort programma's echt nooit
Brrr, bevallingen op tv (doorzappen aub)
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:38:01 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71032076
Gaat goed hier hoor DuchessX, nog ong. 2 uurtjes werken en dan begint mijn verlof!
En dan wil ik toch echt als de sodemieter dit weekend het kamertje in gaan richten want hoewel ik het niet denk mág het natuurlijk wel al over 2 weken!

De vorige keer was ik er trouwens echt heilig van overtuigd dat de baby te laat zou komen en heb ik daar ook echt niet aan getwijfeld. Nu probeer ik mezelf dat ook weer voor te houden, omdat het me toen heel veel rust geeft, maar toch is er een stemmetje in mijn hoofd dat zegt 'wat nou als...'. Lastig! Ik wil er niet aan toegeven namelijk.
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:38:45 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71032096
Oh, en ik verslond alle bevallingsprogramma's ook hoor! Ook toen ik niet zwanger was.
Heerlijk en dan idd meebrullen op het eind.

* Brighteyes heeft sowieso wel een tik voor medische programma's.

En nu weer even snel aan het werk. De tijd vliegt echt!
pi_71032111
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:23 schreef Xenia het volgende:
Ohh Bix, ik zie het helemaal voor me. Jij al die afleveringen huilend en wel volgen en G zich maar ergeren Hij ging vast vaak vissen in die periode
we hadden toen nog een woning met een kamer-en-suite, dus de tussendeuren konden dicht. en dan ging hij in 't andere deel een oorlogscomputerspelletje spelen. of afwassen ('t was vrij vroeg op de avond op tv, herinner ik me). of met een kussen op z'n hoofd op de bank liggen. maar 's avonds viste hij toen niet zo vaak nee (nu we aan een slootje wonen wel).

en natuurlijk ken ik ook die angsten, het is gewoon een loeispannende bedoening. en zo'n cruciaal moment! maar ook zo bijzonder, en zo mooi. (al zou ik er nu de tv niet meer voor aanzetten hoor, als dat er op kwam ).
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:57:24 #186
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_71032681
Je word gemakkelijker bij een 2de zwangerschap Be, och komt allemaal wel goed, en dan ineens moet en zal het allemaal aan kant zijn, moet het af zijn.
Hier een periode gehad dat het mij niet snel genoeg kon gaan, en nu het kindje er eigenlijk al in kan slapen, en verschoond en gebadderd kan worden, blijven die laatste dingen ook beetje liggen weer.
oa een rolgordijnje en een gordijn. en iets van een rekje ofzo om iets op te zetten en of te hangen
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 16 juli 2009 @ 14:05:26 #187
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_71032942
Duchess, ik sluit me even bij de rest aan om je gerust te stellen hoor. Zo nu en dan mag je best even laten weten hoe het gaat en hoe je je voelt. Ten eerste een opluchting voor jezelf om het even kwijt te kunnen, en de opbeurende berichtjes te lezen van de rest. Maar wie weet ook wel een steun in de rug voor een lurker of andere mensen die het moeilijk hebben. Weten dat je niet de enige bent scheelt vaak ook al

En ik weet niet hoe het bij jou is, maar ik heb sinds ik thuis zit zo weinig te vertellen voor mijn gevoel. Geen grappige of juist stomme dingen die op het werk zijn gebeurd. Geen leuke verhalen van wat de kinderen vandaag weer uitgespookt hebben zoals bij de dames die al moeder zijn. Bankhangen en tv kijken en boekje lezen, dat is het wel een beetje hier. Zo nu en dan komt er iemand op de koffie (fijn!) maar over het algemeen is het maar saai. Dus de negatieve dingen die je te melden hebt springen er voor je gevoel misschien meer uit. Maar je bent echt geen zeurkous in mijn ogen hoor, en bij anderen ook niet als ik het zo lees.

Ik gun je in ieder geval een zo goed mogelijke laatste maand. Je ziet er op de foto's wel steeds meer 'stralend zwanger' uit hoor Hopelijk doet je gevoel mee met de buitenkant. En anders is het ook niet erg, dan zijn hier genoeg schouders om even op uit te huilen.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_71033344
Chan en Miss_sly goedgekeurd jeuh!

wij gaan morgen maar es naar die voorlichtingsdag in het ziekenhuis. Ben benieuwd. En ik ga op aandringen van mn lief ook mn tas maar es pakken
hier een beetje hetzelfde als wat jij beschrijft Chan, af en toe zo'n gek gevoel van onder,een beetje drukkend ofzo en soms wat steken. En nog steeds veel harde buiken en wat van die menstruatiekrampjes. Laat het maar lekker goed voorwerken, alles wat er nu gebeurt hoeft straks niet in 1 keer nog te gebeuren op D-Day

Net de laatste dingetjes gekocht die echt-echt nog nodig waren voor de beeb dus we zijn dr klaar voor en ik heb een nieuw dekbedovertrekset gekocht ik hou zo van verse dekbedsets
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 16 juli 2009 @ 14:19:50 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71033448
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:57 schreef _Bar_ het volgende:
Je word gemakkelijker bij een 2de zwangerschap Be, och komt allemaal wel goed, en dan ineens moet en zal het allemaal aan kant zijn, moet het af zijn.
Hier een periode gehad dat het mij niet snel genoeg kon gaan, en nu het kindje er eigenlijk al in kan slapen, en verschoond en gebadderd kan worden, blijven die laatste dingen ook beetje liggen weer.
oa een rolgordijnje en een gordijn. en iets van een rekje ofzo om iets op te zetten en of te hangen
Ik zei al tegen F, alles wat er moet gebeuren mocht het zomaar ineens gebeuren dan moet er een schroef in het plafond waar het wiegje komt te hangen, de rest komt dan wel.
  donderdag 16 juli 2009 @ 14:23:36 #190
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71033586
Poppejans een zoon! Wat leuk zeg! Lijkt het nou maar zo of zijn er ineens weer heel veel jongetjes in aantocht?

En BE bijna met verlof

Duchess iedereen heeft wel eens een baaldag hoor. Niks om je schuldig over te voelen

Nou het huisartsenbezoek was geen succes. Eerst dacht de assistente dat ik gisteren al geweest was, toen dacht ze dat ik kwam om na te laten kijken of ik een blaasontsteking had en vervolgens vroeg ze of ik het gevoel had dat de blaasontsteking weg was terwijl ik nooit het gevoel had gehad dat ik een blaasontsteking had. Vervolgens ging ze de urine nakijken, (was dus nog niet geheel vrij van bacterien) en ik vroeg of ik het potje weer mee kon nemen (had zo'n avent afsluitbaar bakje gebruikt). Dus ze gooit het bakje leeg in de gootsteen en bedacht toen dat dat niet slim was. Dus ik weer in een bekertje piesen en nu weer een week op kweek afwachten... Over die streptokokbacterie stond wel een aantekening in de computer, maar die begreep ze niet dus dat hoor ik ook volgende week
  donderdag 16 juli 2009 @ 14:26:26 #191
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_71033701
daar ben je mooi klaar mee Stieme, hopelijk volgende week meer geluk.... echt stom
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 16 juli 2009 @ 14:44:17 #192
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71034293
BE bijna verlof!

Zo leuk al die mensen die bijna klaar zijn, de spanning, wanneer zou het komen, hoe ziet het eruit, etc. oh, kan niet wachten! (dan is de zw schp namlijk voorbij )

Miss, fijn dat je bent goedgekeurd, en dat ze mbt de voeding van senna ook aan lijken te lsuiten bij je wensen!

cara, kinderopvang geregeld! Och, dat moet nog... we moeten een paar maanden overvruggen tot freddie plek heeft op het kdv... wordt wrs een gastouder, maar moeten we nog wel ff regelen...

duchess, ik sluit me aan bij de rest
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_71034713
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:23 schreef Stiemie het volgende:
Dus ik weer in een bekertje piesen en nu weer een week op kweek afwachten... Over die streptokokbacterie stond wel een aantekening in de computer, maar die begreep ze niet dus dat hoor ik ook volgende week
ik lees hier niet helemaal mee, maar las hier iets over urine controle en streptokokbacterie...kunnen ze aan je urine zien af je daar draagster van bent?
Mocht ik nog een 2e keer zwanger willen raken moet ik dat nl ook laten controleren omdat Dana daarmee in t ziekenhuis heeft gelegen en de kans bestaat dat ik er draagster van ben.
Dacht dat ze dat controleerde via een uitstrijkje
pi_71034977
BE, bijna verlof

Stiemie, wat een muts...
Fake it till you make it...
  donderdag 16 juli 2009 @ 15:16:02 #195
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71035357
Bla bla bla volgens de dokter kunnen ze dat ook aan je urine zien en aangezien ze dat nu toch op kweek zetten... Ik las op internet ook over een uitstrijkje inderdaad en dat je bij een 2e altijd rekening moet houden met die bacterie als je 'm al eens hebt gehad.
pi_71035781
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 15:16 schreef Stiemie het volgende:
Bla bla bla volgens de dokter kunnen ze dat ook aan je urine zien en aangezien ze dat nu toch op kweek zetten... Ik las op internet ook over een uitstrijkje inderdaad en dat je bij een 2e altijd rekening moet houden met die bacterie als je 'm al eens hebt gehad.
oke thnx voor je antwoord
pi_71036052
Stiemie wat een ongelovelijke doos van een dokters assistente. Wij hebben er geloof ik ook zo eentje. Mijn man had een bloedtest laten doen voor allergie onderzoek bij de huisarts en moest na een x aantal dagen/weken terug bellen voor het resultaat. Dus de assistente tegen hem gezegt toen hij belde; u moet maar contact opnemen met een allergie arts. Ik moest een week later naar de dokter en toch maar eens gevraagd naar de resultaten van het allergie onderzoek omdat de assistente zo een stom antwoord had gegeven.

Duch, soms lucht alleen het van je afschrijven hoe je je voelt al een heel stuk om de lucht te klaren en geloof me we zitten echt niet allemaal 24/7 op een roze wolk. Het is heel begrijpelijk dat je je niet altijd je-van-het voelt en zeker op het eind ben je het ook wel zat. Ik was het beide keren op het eind ook meer dan zat en was blij dat ik mijn eigen lichaam weer terug had na een bevalling. Gewoon zelf je schoenen bijv dicht kunnen doen, of niet als een complete invalide te worden behandeld als je badkamer wilt uit soppen.

BE, lekker met verlof!! Geniet nog even van je rustige dagen. En idd wiegje is zo opgehangen in jouw geval. Zou me er niet te druk om maken, je hebt alles toch in huis?

Zo nou ga ik maar weer eens wat nuttigs doen hier.
  donderdag 16 juli 2009 @ 15:49:49 #198
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71036584
Ik heb veel gelezen maar het meeste ben ik weer kwijt...

Ik heb wel nog onthouden dat BE (bijna) verlof heeft!
En dat Stiemie te maken had met een vervelende assistente...
Ow en en en dat Poppejans een prachtig poppejantje aan het bakken is.
En Karin, had ik gisteren al gezegd dat jij ook een mooi kindje in je buik hebt? Anders bij deze...

En ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik heb morgen mijn echo...
  donderdag 16 juli 2009 @ 17:09:41 #199
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71039248
Stiemie, lekker handig weer

Miss_Sly en Chan allebei goedgekeurd!

Asy, wat spannend morgen! Hopelijk kun je nog een beetje slapen vannacht

Ca.ra, het klinkt voor een buitenstaander misschien als luilekkerland, maar ik kan me goed voorstellen dat het erg vervelend is om constant thuis te moeten zitten. En dat al zo lang! Gelukkig schiet je zwangerschap al lekker op en geloof me, als de baby er straks is dan heb je 's avonds verhalen voor 10 en allesbehalve sleur Serieus, in het begin vind je elke poepluier, elke voeding en elke baddersessie een memorabel hoogtepunt

Ik ben ook goedgekeurd bij de gyn. Baby ligt zo goed als ingedaald dus da's mooi, en ik kreeg idd hetzelfde te horen als Chan over de menstruatieachtige krampjes.
Toen ik vroeg of de baby straks per definitie ter observatie moet blijven vanwege de GBS wist ze het niet, ik had een nieuwe gyn die pas net in dit ziekenhuis werkzaam is, maar ze heeft het voor me opgezocht in de protocollen: Het ligt er maar net aan in de hoeveelste week ik beval, hoe lang de bevalling duurt, oftewel: hoe lang lig ik aan het ab-infuus voordat de kleine door het geboortekanaal (=besmettingshaard) komt en het belangrijkste: hoe doet de baby zelf het, vertoont hij direct al verontrustende signalen enzo.
Ze adviseerde me voor de zekerheid wel rekening te houden met 24 uur moeten blijven omdat het VU ziekenhuis nou eenmaal best snel besluit tot opname onder het mom "better safe than sorry". Ik hield er al rekening mee maar moest toch even slikken

Verder heb ik ondanks mijn lamlendigheid van vanm orgen een leuke middag gehad
Met Devin en mijn moeder naar het winkelcentrum geweest, de zwanger kadodoos opgehaald, ijsje gegeten, naar de speeltuin... Als ik eenmaal actief bent gaat het allemaal wel, alleen dat opstarten viel me even zwaar
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 16 juli 2009 @ 17:42:28 #200
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_71040413
Ha Kers, fijn dat je een leuke middag hebt gehad. En ook dat het wat duidelijker is wat er gaat gebeuren qua streptokokken. Of nouja, dat het dus eigenlijk gewoon afwachten gaat worden hoe de situatie zich ontwikkelt. En in principe hebben ze gelijk ook he, better safe than sorry.

Ach het is ook wel luilekkerland op een bepaalde manier, het thuiszitten. Alleen soms weet je van gekkigheid niet meer wat je moet doen. En ik MAG ook helemaal niks. Nog geen wasje in de machine gooien. Manlief is als de dood dat ik flauwval op de keldertrap
Een paar dingetjes met de hand afwassen gaat nog wel, maar bijvoorbeeld de vaatwasser in- of uitruimen niet, dan krijg ik meteen harde buiken. Stofzuigen idem dito. Dus ik zie allerlei werk liggen, kan er niks aan doen, en weet dat mijn man dat allemaal moet doen als hij thuiskomt van het werk. Dat is wel even zwaar of raar of hoe je dat ook wilt noemen. Maar ik mag me maar gelukkig prijzen met zo'n man die dat ook allemaal zonder mopperen doet! Hij moppert alleen maar als ik stiekem zelf wat gedaan heb

Maar je krijgt er wel een lading respect bij voor mensen die wegens arbeidsongeschiktheid thuiszitten zo hoor. Ik bedenk me altijd maar dat het bij mij straks over is, en dan heb ik inderdaad dat kleintje en allerlei leuks om naartoe te leven. Maar als je gewoon weet dat het zo is en het niet beter gaat worden.... dat lijkt me toch wel heftig.

Maar weer even algemeen: fijn om te lezen dat iedereen weer goedgekeurd is. Hopelijk hebben de opgezwollen en kortademige dames niet al te veel last van het warme weer vandaag.

Oh en ik heb lekker twee soort-van-mijlpalen achter elkaar! Vandaag 31 weken en morgen precies 2 maanden te gaan voor de bevalling. Jeuj!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_71040645
Duch, ik hoop dat je met extra ferrograd je ijzer wat meer op peil krijgt, en dat je dan wel wat minder moe blijft!
pi_71040924
Hey, allemaal bedankt voor de felicitaties! Ik ben sinds vanmorgen weer thuis!

Alles is goed, Thijs is wat afgevallen (300 gram) maar hij doet het verder prima!

Enne... mijn 'onverwachte bevallingsverhaal, voor de liefhebbers :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Overigens is de 'derde naamgever' van Thijs, Harolds opa Jakob, vanmiddag overleden. Hij was al enige tijd niet lekker, is geopereerd, bleek vanbinnen een puinhoop (een aantal darmperforaties) en is nadat de arts vanochtend heeft gezegd niks meer te kunnen doen, vanmiddag aan een hartstilstand overleden.)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_71041483
Oeh Laura, wat een prachtig ventje
En gecondoleerd met het verlies van je Liefs opa

en nu ga ik je bevallingsverhaal lezen

edit: gelezen! Klinkt toch nog wel vrij rustig, ondanks het onverwachte ervan. Hoe heb je het achteraf ervaren? je wilde het verloop toch graag ook van te voren weten door je A...en nog wat letters?
Lotte!
Noah!
pi_71041550
Laura, wat een prachtig ventje! Met haartjes

En gecondoleerd Heeft hij Thijs nog wel kunnen zien?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_71041581
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:22 schreef innepin het volgende:
Laura, wat een prachtig ventje! Met haartjes

En gecondoleerd Heeft hij Thijs nog wel kunnen zien?
Nee, hij was sinds vrijdag al buiten kennis, maar het is hem wel meerdere keren verteld.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_71041821
Jeetje wat een verhaal Laura, maar het klinkt mij ergens nog heel rustig of althans met orde te zijn gegaan, helemaal niet chaotisch of zo... Hoop dat je dat zelf ook zo ervaren hebt?! Wel gecondoleerd inderdaad met je schoonopa, lijkt me ook erg cru zo. Wel tof dat jullie Thijs naar hem vernoemd hebben dan.
pi_71041846
Laura gecondoleerd met je liefs opa
wat is Thijs een lekker ventje!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_71041867
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:34 schreef Lijnloos het volgende:
Jeetje wat een verhaal Laura, maar het klinkt mij ergens nog heel rustig of althans met orde te zijn gegaan, helemaal niet chaotisch of zo... Hoop dat je dat zelf ook zo ervaren hebt?! Wel gecondoleerd inderdaad met je schoonopa, lijkt me ook erg cru zo. Wel tof dat jullie Thijs naar hem vernoemd hebben dan.
Het is ook idd gestructureerd gegaan, maar wel heel snel!!!

Wij hadden met 20 weken de namen al, en vinden het wel jammer dat opa zich waarschijnlijk niet realiseert dat hij vermoemd is.
  donderdag 16 juli 2009 @ 18:54:25 #209
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71042271
Laura, je bent al thuis met je mooie zoon!
Is het je uiteindelijk mee of tegengevallen? Debevalling zelf dan he? Niet het eindresultaat
Ow en natuurlijk nog gecondoleerd met H.'s opa...

Ik ben net gauw even naar de babyplanet gereden voor een voedingskussen (op aanraden van fysio) en een bh. Ik ben nu gezegend met cup G. Joost mag weten waar ik eindig
pi_71042460
Ohw McLaura, wat een mooi manneke!
Wat is dat snel gegaan zeg die bevalling, hoe is het nu met jou?
Succes met je herstel!
Gecondoleerd met het overlijden van opa van lief .

Lief heeft weekend, even wat bijtanken dus de komende dagen...
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')