Gelukkig is het hier relatief veilig. De tuinen zijn bijna afgesloten, hij heeft gewoon een gaatje gevonden.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:44 schreef flaister het volgende:
jij hebt mazzel!
9 van de 10 keer blijft liggen op de snelweg oid.
Nou, hij kwam ook als wegloper in het asiel terecht, dus helemaal zeker ben ik niet. Bij mij was hij niet eerder weggelopen maar ik ben zeker bang dat hij het weer doet natuurlijk. Daar moeten we nog over nadenken.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:47 schreef Greys het volgende:
Wat super!
Was hij al vaker weggelopen? Ben je bang dat hij het weer zal doen?
Een kattenren een optie in je tuin?quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou, hij kwam ook als wegloper in het asiel terecht, dus helemaal zeker ben ik niet. Bij mij was hij niet eerder weggelopen maar ik ben zeker bang dat hij het weer doet natuurlijk. Daar moeten we nog over nadenken.
Oh dankjewelquote:
Beetje groot en erg veel begroeiing. Ik heb wel een kleine ren voor het kattenhok die dicht kan, dus dat houden we nog wel een tijdje vol als we voor portier voor de andere katten spelen.quote:
Oh wat goed. Ik heb altijd asielkatten, dus je hebt het niet voor het kiezen want van een buitenkat maak je nog maar zelden een binnenkat.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:51 schreef trovey het volgende:
Gefeliciteerd met je het weer vinden van je kat.
Mijn katten willen gelukkig niet verder dan een afgezet balkon. Ik heb er ooit eentje per ongeluk aan de straatzijde buitengesloten. Meneer zat 's morgens nog voor de deur te wachten tot ik de deur weer opendeed. Geen stap verzet....veel te eng joh
Iets dat ik zelf heb ontworpenquote:Op woensdag 15 juli 2009 16:08 schreef Lienekien het volgende:
Fijn dat 'ie terug is.
Wat moet ik me voorstellen bij een kattenhok?
Geweldig he. Jos is nu een bloemetje naar die mevrouw aan het brengen. Fijn dat er zulke mensen zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:10 schreef beequeen het volgende:
Wat een mazzel Disana. Gelukkig is Huub Chris terug op honk.
"Nooit meer naar huis" gaat voor Huub Chris dus niet op.
Hij vertoont wel wat "Huub-trekjes". Eerst rotzooi trappen en het daarna goedmaken.quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:11 schreef Disana het volgende:
Geweldig he. Jos is nu een bloemetje naar die mevrouw aan het brengen. Fijn dat er zulke mensen zijn.
Daarnet stond Chris op tafel mijn gezicht te likken. Het gaat dus al beter met het humeur.
Hehehehe. Jammer dat we hem geen Huub meer kunnen noemen he?quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:14 schreef beequeen het volgende:
[..]
Hij vertoont wel wat "Huub-trekjes". Eerst rotzooi trappen en het daarna goedmaken.
Heb je de foto's vanSophie al gezien in SHO?
Dankjewelquote:
Ja, we zijn echt blij. Hij ligt gewoon bij te komen en af en toe eet hij wat.quote:
Ik heb hier ook twee asielkatten zitten maar die waren het buitenleven blijkbaar zat (eentje is hoogstwaarschijnlijk in het wild geboren en de andere kwam na een aanrijding met een auto in het asiel) want ook deze twee dames willen niet verder dan het balkon. Die buitengesloten kater is een Noorse Boskat die inderdaad nooit het buitenleven heeft gekend en dus ook blijkbaar niet wil leren kennen want sindsdien wil hij niet eens meer in de buurt komen van de voordeur. Tja -10 graden C viel blijkbaar vies tegen als je een warm ligdekentje gewend bent 's nachts.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh wat goed. Ik heb altijd asielkatten, dus je hebt het niet voor het kiezen want van een buitenkat maak je nog maar zelden een binnenkat.
Bedankt voor je medeleven. Ondanks dat hij van mij en mijn vriend nog niet echt had gehoeven. Komt er 23augustus een andere kitten. Deze krijgen we van de fokster en Fire heeft ook echt een speelkameraadje nodig. Ik heb er wel zin in maar ik mis Snowy ook nog steeds heel erg.quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, we zijn echt blij. Hij ligt gewoon bij te komen en af en toe eet hij wat.
Ik heb via je sig het hele verhaal van Snowy gelezen. Wat een lijdensweg, en wat heb je je er dapper doorheen geslagen. Soms wil het gewoon niet goed aflopen, hoeveel je ook voor je beestje doet. In februari overleed mijn Devon Rex kater bij de dierenarts, ook nadat we alles hadden gedaan wat maar mogelijk was.
Mooi dat ze het binnen prima vinden. Maar vantevoren weet je nooit wat een kat graag wil als je hem/haar niet zelf hebt opgevoed.quote:Op donderdag 16 juli 2009 01:14 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb hier ook twee asielkatten zitten maar die waren het buitenleven blijkbaar zat (eentje is hoogstwaarschijnlijk in het wild geboren en de andere kwam na een aanrijding met een auto in het asiel) want ook deze twee dames willen niet verder dan het balkon. Die buitengesloten kater is een Noorse Boskat die inderdaad nooit het buitenleven heeft gekend en dus ook blijkbaar niet wil leren kennen want sindsdien wil hij niet eens meer in de buurt komen van de voordeur. Tja -10 graden C viel blijkbaar vies tegen als je een warm ligdekentje gewend bent 's nachts.
Natuurlijk mis je Snowy nog. Mijn speciale kat overleed een jaar geleden en nog denk ik vaak aan haar, zoals ook aan Najib die in februari overleed. Toch heb ik al twee nieuwe katten... ook als gezelschap voor elkaar.quote:Op donderdag 16 juli 2009 08:09 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Bedankt voor je medeleven. Ondanks dat hij van mij en mijn vriend nog niet echt had gehoeven. Komt er 23augustus een andere kitten. Deze krijgen we van de fokster en Fire heeft ook echt een speelkameraadje nodig. Ik heb er wel zin in maar ik mis Snowy ook nog steeds heel erg.
En noorse boskatten hebben nog wel zo'n dikke vacht maar denk dat onze coons -10 buiten ook niet als prettig ervaren.
Je hebt gelijk, maar ik heb ook een andere kat uit het asiel gehad (die is helaas voortijdig overleden aan kanker) maar toen heb ik wel even gevraagd of die kat een binnen of buitenkat was. Vaak weten medewerkers dat wel na een tijdje. Er zat toen ook een hele mooie rode kater maar helaas was een echte superbuitenkat dus niets voor mij. Een kat die hier kwam aanlopen en die toch echt wel eens rondje wilden lopen heb ik altijd aan de lijn uitgelaten...geen gezicht maar wel veilig als je een paar grote wegen in de buurt hebt. Toen ik het balkon wilde afzetten was dat blijkbaar voor haar ook voldoende en genoot ze net als jou kat gewoon van het zonnetje en alles wat er te zien was, Uiteindelijk is ze 19 jaar oud geworden.quote:Op donderdag 16 juli 2009 10:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Mooi dat ze het binnen prima vinden. Maar vantevoren weet je nooit wat een kat graag wil als je hem/haar niet zelf hebt opgevoed.
Ik heb ook één poes die het liefst binnen zit, maar zelfs zij wil 's ochtends in de zomer op een bepaald zonnig plekje in de tuin zitten.
Ik houd een paar smaakjes exclusief, zoals Whiskas sardinesquote:Op donderdag 16 juli 2009 12:37 schreef Cat22 het volgende:
Fijn, zo'n goednieuws topic.![]()
Whiskas snoepjes zijn ook hier heel therapeutisch bij vermeend onrecht.
Oh prachtig, 19 jaar. Een afgezet balkon is natuurlijk geweldig, en heel veilig. Bijna alle katten vinden een frisse neus af en toe lekker. Maar de echte buitenkat krijg je zelfs met een balkon niet meer tevreden.quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:22 schreef trovey het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar ik heb ook een andere kat uit het asiel gehad (die is helaas voortijdig overleden aan kanker) maar toen heb ik wel even gevraagd of die kat een binnen of buitenkat was. Vaak weten medewerkers dat wel na een tijdje. Er zat toen ook een hele mooie rode kater maar helaas was een echte superbuitenkat dus niets voor mij. Een kat die hier kwam aanlopen en die toch echt wel eens rondje wilden lopen heb ik altijd aan de lijn uitgelaten...geen gezicht maar wel veilig als je een paar grote wegen in de buurt hebt. Toen ik het balkon wilde afzetten was dat blijkbaar voor haar ook voldoende en genoot ze net als jou kat gewoon van het zonnetje en alles wat er te zien was, Uiteindelijk is ze 19 jaar oud geworden.
Elke kat is geweldig op zijn/haar eigen manier, ik weet zeker dat je ook van Rossi zult gaan houdenquote:Op donderdag 16 juli 2009 15:49 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij krijgen Rossi idd als compensatie gratis. Hij is van dezelfd moeder als Snowy alleen een andere vader. vader bleek dus ziek te zijn. Snowy was een geweldig beest en leek sprekend op zijn moeder. Hopelijk heeft Rossi ook een beetje van dit geweldige karakter geerfd.
Nou ik zou dat ook alleen als uiterste oplossing doen hoor. En tegen twee adresjes is niets, maar als hij echt steeds in de war is en wegloopt dan zou het uiteindelijk niet anders kunnen. Op de een of andere manier lijkt het wel alsof hij vergeet dat hij hier woont.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:52 schreef Cat22 het volgende:
Maar waarom wil je hem per se binnen houden dan? Niet dat ik daarop tegen ben, absoluut niet, maar Chris lijkt me echt een kat die helemaal wegkwijnt binnen. Dan heeft hij maar twee eetadresjes, is toch ook niet zo probleem? Of mis ik iets in dit verhaal?
Ik vind het wat snel om hem hiervoor terug naar het asiel te bregen.
Ja die Arjen is wel aanspreekbaar maar hij denkt te gauw dat hij een kat moet opvangen. Ik hoop niet dat hij zo is als die mevrouw die kennelijk denkt te weten wat het beste is voor andermans kat. Wat moet dat frustrerend geweest zijn zeg.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:57 schreef Lienekien het volgende:
Wat vervelend, zit je weer in onzekerheid.
Eerst maar eens met die buurtgenoot praten, dan. Is dat een normaal aanspreekbaar iemand?
Ik ken het geval van een vrouw die moedwillig katten uit de buurt met voer naar haar huis lokte. De kat van een familie die ik daar kende, zat meer bij die vrouw dan thuis. Met haar viel niet te praten. De kat is toen verhuisd naar een dochter van de familie. Ze hadden liever dat 'ie daar zat dan bij die vrouw.
Maar is hij er ook ongelukkig van? Of ben jij degene die er last van heeft?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou ik zou dat ook alleen als uiterste oplossing doen hoor. En tegen twee adresjes is niets, maar als hij echt steeds in de war is en wegloopt dan zou het uiteindelijk niet anders kunnen. Op de een of andere manier lijkt het wel alsof hij vergeet dat hij hier woont.
Ja natuurlijk maak ik me elke keer ongerust, maar het gaat om Chris zelf. De vorige keer is hij een drukke weg een eind verderop overgestoken.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:38 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Maar is hij er ook ongelukkig van? Of ben jij degene die er last van heeft?
Gewoon een open vraag hoor.
Fijn dat hij weer is gearriveerd!
Ja met de buurman hebben we gesproken en hij haalt de kat niet meer aan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:13 schreef Greys het volgende:
Maar is dat echt 'weglopen' dan?
Katten die buiten komen lopen toch wel vaker de hele buurt af en komen niet elke nacht thuis?
Het is prachtig weer, die zal de zomer wel in zijn bol hebben.
Buurjongen al gesproken dat hij je kat niet moet voeren?
Ja, één keer kwam hij uit zichzelf terug na vier dagen, maar de dag erna was hij alweer vertrokken. Dan weet hij blijkbaar wel dat hij hier ook kan komen, maar ik vraag me dan echt af waar hij nog meer zit al die tijd dat hij weg is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:57 schreef Greys het volgende:
Maar hij is toch ook al een keer uit zichzelf teruggekomen na een paar dagen?
Dan begrijpt hij toch dat het zijn huis is?Of snap ik het nou gewoon verkeerd?
Maak ik me dan misschien teveel zorgen? Ik heb nog nooit een kat gehad die dit deed. Chris zijn record is tot nog toe 3 weken en toen moesten we hem dus zelf ophalen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:12 schreef lies1947 het volgende:
onze gato doet precies hetzelfde: het is begonnen in het voorjaar. ik denk dat meneer zich uitermate vermaakt die "stapdagen"van hem. (sommige mannen hebben dat toch ook wel??).
maar even serieus: het is heel vervelend, ik lig de hele nacht te wachten tot ik het kattenluikje hoor en dan blijkt het zijn broertje weer te zijn. het record is 13 dagen weg.meestal een dag of 2, maar dan nog.
ineens zit hij dan 's morgens weer luid spinnend en aanhalig, alsof er niets aan de hand is, weer in de keuken, slaapt en dag zijn roes uit, eet zijn buikje vol en doei!!, daar gaat meneer weer......
en het is eigenlijk best wel een watje.
Oh maar dat dacht ik ook niet hoor Greysquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:37 schreef Greys het volgende:
Ik onderken je probleem ook echt niet hoor Disana, sorry als het zo overkomt.
Wil het niet afdoen als 'dat doen wel meer katten, da's normaal'.
Snap dat het echt helemaal naar voelt af en toe als hij met zijn volgegeten buik weer op stap gaat en dan een paar dagen of langer gewoon niet terug komt, zou ik ook niets vinden![]()
Ik heb er vast al drie keer overheen gelezen, maar hoe lang hadden jullie hem toen hij voor het eerst die drie weken weg liep? Hoe lang was hij toen al bij jullie?
quote:Weglopen; Katers die niet gecastreerd zijn, hebben zeker in het voorjaar de neiging om dagenlang van huis weg te zijn, met alle risico's van dien. Ze komen nogal eens flink gehavend terug vanwege vechtpartijen met concurrenten.
Ja, hij is gecastreerd dus dat is het niet. Hij was trouwens al gecastreerd toen hij werd gevonden en naar het asiel gebracht, dus het is ook geen oude gewoonte denk ik (hij is 6).quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:52 schreef Greys het volgende:
En is hij gecastreerd?
Zal wel he, als hij uit het asiel komt. Want anders zou dat nog een oplossing kunnen zijn:
Ach jee. Hij zal wel verder op onderzoek zijn gegaan. Geef de hoop niet op hoor, eenmalig gebeurt dit wel vaker en vaak komt zo'n beestje dan ook wel weer terug (meestal 's nachts).quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:32 schreef Gummibeer79 het volgende:
Wij zitten in hetzelfde probleem.
Onze (geholpen) kater van 4 jaar oud heeft 3 jaar binnengezeten. Begon zaken te slopen, dus misschien kon hij zijn energie niet kwijt.
Voorzichtig begonnen met buiten laten. Eerst alleen maar op het balkon, of eronder, maar nooit ver weg.
Begin deze week is ie een nachtje weg geweest, maar zat de volgende ochtend al te wachten om naar binnen te kunnen.
De avond erop zat ie uitgebreid te mauwen, want meneer wilde naar buiten.
Da's nu 3 nachten geleden, en dat zijn we niet van 'm gewend...
Wel al als vermist opgegeven... Hopelijk komt ie nu toch echt moe (en voldaan) snel weer thuis eten en slapen....
Laten we het hopen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Ach jee. Hij zal wel verder op onderzoek zijn gegaan. Geef de hoop niet op hoor, eenmalig gebeurt dit wel vaker en vaak komt zo'n beestje dan ook wel weer terug (meestal 's nachts).
Mijn Chris werd teruggevonden door mijn melding op de Vermist pagina van onze Dierenambulance, misschien is dat bij jullie ook mogelijk? En bij het asiel kun je in het algemeen ook een vermissing opgeven.
En jij sterkte!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:27 schreef Gummibeer79 het volgende:
[..]
Laten we het hopen.
Ik heb het doorgegeven bij het Dierenasiel hier en bij Amivedi.
Hij is gechipt, dus mocht er wat gebeuren, dan is ie traceerbaar....
maar, 't is niet leuk
Wat een lief kopjequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:27 schreef Gummibeer79 het volgende:
[..]
Laten we het hopen.
Ik heb het doorgegeven bij het Dierenasiel hier en bij Amivedi.
Hij is gechipt, dus mocht er wat gebeuren, dan is ie traceerbaar....
maar, 't is niet leuk
Mocht iemand in de omgeving WC Woensel Eindhoven dit mormel hebben gezien: laat het alsjeblieft weten ...
[ afbeelding ]
Nou... dat is alweer een tijdje geleden. Sindsdien is hij nog drie keer weggelopen en nu is hij ook alweer een week spoorloos.quote:
`quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou... dat is alweer een tijdje geleden. Sindsdien is hij nog drie keer weggelopen en nu is hij ook alweer een week spoorloos.
Echt hopeloos.
Mijn andere katten genieten ook enorm van de zon. Jammer dat het vannacht (ik zit in Groningen dus het blijft hier nog wat langer mooi) en de komende dagen weer minder wordt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:41 schreef Ole het volgende:
[..]
`
ohw jeeNiet op de datum gelet.
Jij ook veel sterkte dan maar![]()
net nog even gecheckt: mijnheer ligt in de tuin, vlak naast de deur gelukkig
Nee, geen tweede huis bij ons weten, we hebben alle mensen in dit blok al gesproken. We hebben wel inderdaad geprobeerd hem een bandje met kokertje om te doen, maar daar werd hij helemaal gek van.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:47 schreef krijtlijk het volgende:
Heeft je kat misschien nog een 2e huis? Dan zou je het beestje een adreskokertje kunnen omdoen zodat het eventuele andere baasje contact met jou kan opnemen?
Ja dan heb je wel mazzel als je zulke relaxte buren hebtquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:09 schreef Ole het volgende:
Mijn -inmiddels overleden- kat ging gewoon bij de buren op bed liggenGelukkig vonden ze het wel grappig..
Moet kunnenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:31 schreef krijtlijk het volgende:
Of mijn buurman die 's nachts wakker werd en het gevoel had dat hij werd bekeken, hij draait zich om en op zijn nachtkastje zit mijn kat naar hem te staren.
Sorry, beetje offtopic.
Wat fijn!quote:Op zondag 9 augustus 2009 11:37 schreef Gummibeer79 het volgende:
Meneer is terug!
En hij heeft even geen behoefte om naar buiten te gaan...:)
Vier dagen is al erg, kun je nagaan hoe het voelt als hij gewoon niet terug komt. Hij is nu alweer 10 dagen weg.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:06 schreef lies1947 het volgende:
[ afbeelding ]
gato was ook al weer 4 dagen op stap, je zou er bijna aan gewend raken.
hij slaap nu bij.
Ja, 3 weken. Hij kon wennen door via het kattenluik in een gesloten ren te gaan zitten en alles te zien en ruiken, dus toen hij helemaal vrij mocht, ging het de eerste anderhalve week ofzo ook prima want hij bleef in de buurt. Toen begon de ellende.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:00 schreef Aneurism het volgende:
Heeft Chris wel een paar weken binnen gezeten om te wennen aan zijn nieuwe huisje?
Oh wat verdrietig moppie. Ik voel met je mee.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:40 schreef -moppie- het volgende:
Afgelopen vrijdag was ons Juul zoals altijd ook op pad gegaan, helaas was ze zaterdagochtend niet terug. Vanochtend wilde ik haar aanmelden bij Amivedi en helaas stond daar de melding....
Ze is zaterdagnacht op de hoek van de straat aangereden, een lieve mevrouw had haar zondagochtend vroeg van de weg gehaald en in de berm gelegd. Vanochtend hebben we haar opgehaald en begraven![]()
![]()
Daar zag ik onlangs een post over ja. Het is moeilijk uit te leggen, maar zo'n systeem is hier geen optie.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 08:13 schreef ColtZ40 het volgende:
Petsafe Deluxe In-Ground Cat Fence System
Ja, dat had ik aangegeven, omdat ik gewoon wel een plekje over heb voor een andere kat en omdat ik weet dat het asiel bomvol zit.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:35 schreef Greys het volgende:
Ah wat lullig dat het zo moet gaan. Maar ik snap dat dit steeds zenuwslopend voor jullie is.
En zielig voor Chris ook, dat ie weer achter de tralies gaatMaar wel begrijpelijk hoor van jullie kant.
Vind het heel naar voor je![]()
Ben ik de enige die dat zinnetje in de mail van het asiel '... als er iets geschikts voor jullie bij zit' een beetje raar vind klinken?Of had je aangegeven Disana dat je eventueel graag een andere kat zou willen?
Dankjewel Rewimo. Ja echt naar, en het is ook zo'n mooie lieverd, ik hoop dat iemand hem gauw weer uitkiest.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:41 schreef Rewimo het volgende:
Arme jij, en arme ChrisWat naar joh, maar zo kan het natuurlijk ook niet. Sterkte!
Dat is lief van je!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, dat had ik aangegeven, omdat ik gewoon wel een plekje over heb voor een andere kat en omdat ik weet dat het asiel bomvol zit.
Dat geloof ik zeker! Dit is ook niet hoe jij het in je hoofd had hoe het zou gaan lopen natuurlijk!quote:Ik voel me echt rot kan ik je vertellen.
Laten we op het beste hopen, ik vraag het asiel of ze me op de hoogte willen houden.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:02 schreef -moppie- het volgende:
Och Disana, wat erg!![]()
Ik leef met je mee en duim voor Chris dat hij heel snel weer een goed plekje mag krijgen.
Maar die komt binnenkort - als Manon gewend is- in dit topic.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:32 schreef Harajuku. het volgende:
Ik had al bij katten gekeken, maar ze zijn snel daar, Manon is al geplaatst en dus geen foto
Ja jammer he, ik had ook nog een PrintScreen willen maken.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:32 schreef Harajuku. het volgende:
Ik had al bij katten gekeken, maar ze zijn snel daar, Manon is al geplaatst en dus geen foto
Ik laat haar eerst maar een avondje met rust. Ze zat echt te schreeuwen en hyperventileren in de taxi (en heeft en passant mijn blouse aan rafels getrokken door het deurtje van de mand heen).quote:
Pics van je blouse.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik laat haar eerst maar een avondje met rust. Ze zat echt te schreeuwen en hyperventileren in de taxi (en heeft en passant mijn blouse aan rafels getrokken door het deurtje van de mand heen).
Nee helaas. Ik heb ernaar gevraagd maar ze vertelde dat ze net een nieuw computersysteem hebben waarin dat soort informatie niet meer voorkomt. Erg jammer vind ik.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:37 schreef Greys het volgende:
Fijn dat het Chris niet zo heel erg leek te deren Disana, dat maakte het misschien toch íetsje makkelijker.
Maar het blijft rot, voor jullie en voor hem.
Hebben ze de 'omstandigheden' verteld waarom jullie nieuwe kat eerst geadopteerd was en toen toch weer teruggebracht is?
Manon is echt drie keer niks he?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:05 schreef Rewimo het volgende:
Nieuwe poes, nieuwe kansenAl blijft het naar waarom het zo moest natuurlijk. Ik hoop dat jullie veel plezier van Manon krijgen! Moet ze wel een fatsoenlijke kattennaam krijgen inderdaad
Zou gauw ik kan maak ik foto'squote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:48 schreef Mama_Mia het volgende:
Oooh ik ben benieuwd naar foto's van deze nieuwe poezeldameeen echte theemuts dus qua gewicht
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou... er zitten flinke gaten in hoor. En in mijn zij ook
quote:
Hij is mooi he, zo persoonlijk als hij je aankijkt. Ik hoop dat er gauw iemand voor valt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:56 schreef FP128 het volgende:
[..]
die kop van dat beest zo van "wat ben jij nou aan het doen met dat zwarte ding en die ronde spiegel die eruit steekt (camera)"
Hij kan binnenkort een foto van mijn nieuwe lubberkat krijgen, verder ga ik niet!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:10 schreef Aneurism het volgende:
[..]Denk dat dat juist het leuke eraan is voor em.
Komt de beschrijving een beetje overeen met jouw kat? Ik hoop oprecht van niet. Kun je niet bij de Dierenambulance informeren? Als hij op Amivedi is gemeld is hij misschien ook wel opgehaald.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 10:28 schreef Gummibeer79 het volgende:
Onze kat is nu al weer 5 nachten weg.....
Was de vorige keer een paar dagen binnen geweest, maardaarna begon het blijkbaar weer te borrelen....
Op Amivedi wel een melding van een doodgereden kater, wel een paar kilometer verderop.
Ik hoop niet dat 't 'm is.... nog geen reactie terug....
Oh jee... blijven hopen hoor.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:44 schreef Gummibeer79 het volgende:
Omschrijving is overeenkomstig....
Ik hou me vast aan het feit dat meneer niet uniek is in zijn uiterlijk en het best wel erg ver is...
Ik heb een foto meegestuurd naar amivedi. Zij hebben ook een foto...
Hopelijk is het een andere...
Dat hoop ik toch echt nietquote:Op zondag 16 augustus 2009 20:06 schreef nokwanda het volgende:
Misschien is het ook wel een echte Manon
Ik heb een andere image host genomen, als het goed is staat ze er nu wel.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:07 schreef nokwanda het volgende:
Helaas niet. ben wel benieuwd naar Manon
Ja vind je? Voor mij is zo'n theemutsje eens heel wat anders, en ik vind het zelf ook leuk te zien hoe ze het aanpakt: heel rustig stap voor stap, maar wel alle knuffels incasseren die ze maar kan krijgen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 07:14 schreef Rewimo het volgende:
Ze ziet er goed uitEn ze kijkt zo wijs
Lief hoor!
Ja? Ik ben de laatste jaren zo aan kleine raskatjes gewend geweest (wel allemaal uit het asiel hoor) dus voor mij is het flink wennen zo'n gigantisch aai-oppervlakquote:Op maandag 17 augustus 2009 17:57 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik vind Poffel ook wel lief hoormaar ik hou ook wel van ronde poesjes [mits ze gezond zijn natuurlijk
]
Dat zijn inderdaad stevige beestjes met een mooie dikke vachtquote:Op maandag 17 augustus 2009 19:48 schreef Rewimo het volgende:
Wij hebben Britten (en Schotten), die zijn ook lekker rondIk hou van stevige katten
Mathilda vind ik wel bij haar passen
We zijn eruit: Mathilda! En jij hebt geholpen de doorslag te gevenquote:
Het was meneertje niet!quote:
Heb je ook Amivedi en de plaatselijke Dierenambulance ingelicht? Bij de 3 weken en ook bij de 2 weken dat Chris weg was waren het mensen die hem vonden en de Dierenambulance belden waardoor ik hem weer terug kreeg. Ik weet niet hoe het bij jou is, maar onze Dierenambulance heeft ook een pagina waarop je vermiste dieren met foto kunt zetten.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:30 schreef Gummibeer79 het volgende:
[..]
Het was meneertje niet!
Gelukkig maar...
Wel inmiddels postertjes opgehangen overal... is nu al 9 nachten dta hij zich niet heeft gemeld....
Hij is , met foto, geplaatst bij Amivedi, ook bij de dieropvang. Geen losse dierenambualnce hier namelijk.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Heb je ook Amivedi en de plaatselijke Dierenambulance ingelicht? Bij de 3 weken en ook bij de 2 weken dat Chris weg was waren het mensen die hem vonden en de Dierenambulance belden waardoor ik hem weer terug kreeg. Ik weet niet hoe het bij jou is, maar onze Dierenambulance heeft ook een pagina waarop je vermiste dieren met foto kunt zetten.
Dat laatste kan ook, ik hoop het niet voor je. Maar het kan best lang duren, geef de hoop nog niet op.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:48 schreef Gummibeer79 het volgende:
[..]
Hij is , met foto, geplaatst bij Amivedi, ook bij de dieropvang. Geen losse dierenambualnce hier namelijk.
We gaan nu rochting de 2 weken.
We gaan er nu toch serieus rekening mee houden dat hij verdwaald is, of misschien ergens anders een thuis heeft gevonden...
Ik hoop het ook voor jullie. Mijn vriendin kreeg eens na drie maanden haar kat terug: mensen zagen hem in het bos vogels vangen en meldden het bij het asiel. Houd je vermissingsrapporten dus up to date (hier verlopen ze na een tijdje).quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:03 schreef Gummibeer79 het volgende:
Het kattenluikje staat open, op een kier, en we roepen 'm nog elke avond...
Het heeft geen zin om te gaan zoeken, want waar moet je beginnen....
Ik hoop dat we 'm nog terug zien....
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:29 schreef Disana het volgende:
UPDATE
Een uur geleden kon ik Chris na twee weken weer ophalen bij een mevrouw die de Dierenambulance had gebeld. Middels de chip wisten ze mij te vinden.
Chris is mager en uitgedroogd maar heeft inmiddels weer gegeten en gedronken.
We hebben besloten dat het zo niet langer kan. Chris loopt gewoon elke keer weg en loopt daarbij gevaar. Ik heb het asiel waar hij vandaan komt vast gemaild met de vraag of ik hem voor herplaatsing terug kan brengen.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:40 schreef Disana het volgende:
Ik laat haar eerst maar een avondje met rust. Ze zat echt te schreeuwen en hyperventileren in de taxi (en heeft en passant mijn blouse aan rafels getrokken door het deurtje van de mand heen).
Poes Mathilde woont nu 15 dagen bij jullie , hoe gaat het verder?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 08:19 schreef Disana het volgende:
'Manon' kwam gisteravond tevoorschijn en heeft uren bij ons op de bank gelegen, spinnend en kroelend. Ze is nog niet helemaal door haar angst heen, want toen ik vandaag de gordijnen open deed rende ze toch maar weer weg. We doen het gewoon heel rustig aan tot ze alle geluiden kent.
Ben wel heel blij dat ze door de grootste angst heen is. Het is een schat van een poes en ze gaat duidelijk de schade inhalen van het gebrek aan knuffels in het asiel
Wat een lelijke foto's! Je kan beter jouw foto uit het begin van het topic naar ze toesturenquote:Op maandag 24 augustus 2009 @ 19:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat laatste kan ook, ik hoop het niet voor je. Maar het kan best lang duren, geef de hoop nog niet op.
Chris is nu op de asielsite gezet:
http://www.dierenasiels.com/specskat.cfm?id=189316
Kan in de tuin: 'ja'.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:58 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Wat een lelijke foto's! Je kan beter jouw foto uit het begin van het topic naar ze toesturen
En wat een leukerd is MathildaToffe naam ook!
quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:26 schreef Disana het volgende:
Chris is nu op de asielsite gezet:
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:58 schreef MissBliss het volgende:
Wat een lelijke foto's! Je kan beter jouw foto uit het begin van het topic naar ze toesturen
quote:
Het verhaal zonder aanvulling van dierenopvang Zuidwolde.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:47 schreef Greys het volgende:
Chris, mijn hart breekt toch wel een beetje als ik die foto's zo zie *slik*.
Stuur ze in vredesnaam een betere foto inderdaad.
En die beschrijving er bij... ze doen ook geen enkele moeite om wel iets positiefs over Chris te melden he? Je kunt ook eerlijk zijn met toch een positieve toon.
Zo krijgt ie nooit een nieuw baasje natuurlijk![]()
Ze doet het enorm goed gelukkig. Ze zit nu ook in het open raam en voor de keukendeur buiten (tuin, veilig) en is daar wel nog heel voorzichtig in. De schoot van mijn vriend is haar lievelingsplek. Het is een heel zachtaardige poes die graag knuffelt en ook haar buikje aanbiedt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:42 schreef Sinarades het volgende:
[..]
[..]
[..]
Poes Mathilde woont nu 15 dagen bij jullie , hoe gaat het verder?
Erg he, die foto's. Zo zal er in elk geval niemand voor hem kiezen op basis van de site. Ik moet ze maar mailen inderdaad en zeggen dat ze die foto die ik maakte ook nog hebben.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:58 schreef MissBliss het volgende:
[..]
En wat een leukerd is MathildaToffe naam ook!
Wel verdorie, dat was me niet eens opgevallen. Ik ga ze mailen. Bedankt dat je er even op wijst.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:22 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Kan in de tuin: 'ja'.Alleen als het een overdekte katteren is. En die foto's doen hen inderdaad echt geen recht.
Ik was ook de rest van de avond aangedaan toen ik hem daar zo zag staan op de site. Ondanks alles voel je je toch ook verantwoordelijk, en ik kan alleen maar hopen dat hij het zelf niet zo erg vindt om daar te zitten. Ook ben ik zo bang dat het op het volgende adres weer niet goed gaat. Want hoe weten ze dat hij goed is met kleine kinderen... van mij hebben ze dat niet.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:47 schreef Greys het volgende:
Chris, mijn hart breekt toch wel een beetje als ik die foto's zo zie *slik*.
Stuur ze in vredesnaam een betere foto inderdaad. En die beschrijving er bij... ze doen ook geen enkele moeite om wel iets positiefs over Chris te melden he? Je kunt ook eerlijk zijn met toch een positieve toon.
Zo krijgt ie nooit een nieuw baasje natuurlijk![]()
Tante Tilletje is leuk!
Ik snap het ook niet hoor want ik had een heel verhaal meegenomen toen ik hem terugbracht, daar waren ze nog zo blij mee. Dat verhaal is voornamelijk positief, zoals dat hij zelfs de dierenarts kopjes gaf tijdens het onderzoek en dat de dierenarts daar heel gecharmeerd door was.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:01 schreef Sinarades het volgende:
Het verhaal zonder aanvulling van dierenopvang Zuidwolde.
Foto van Chris buiten bij zijn ex-thuis oogt mooier dan de foto in de dierenopvang.
De omschrijving van Chris dat hij vaak wegloopt zal denk ik meer afstoten dan de niet zo gunstig genomen foto's , niemand wil die spanning, afwachting en onrust van een kat die dagen of weken van thuis is.
http://www.dierenasiels.com/specskat.cfm?id=189316quote:Hallo Jxxx,
Ik weet niet waar de mail met de foto's terecht zijn gekomen maar bij deze
heb ik de foto er bij gezet, het is idd een mooie foto,
Ik wilde voorstellen dat u zelf een opzetje wil schrijven zoals u dat graag
zou zien. Dan kan ik dat hier voorleggen aan de webbeheerders.
In ieder geval bedankt voor het mee denken zodat Chris snel geplaatst kan
worden.
Met vriendelijke groet,
Antoinette Luders
Fijn om te lezen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:00 schreef Disana het volgende:
Ze doet het enorm goed gelukkig. Ze zit nu ook in het open raam en voor de keukendeur buiten (tuin, veilig) en is daar wel nog heel voorzichtig in. De schoot van mijn vriend is haar lievelingsplek. Het is een heel zachtaardige poes die graag knuffelt en ook haar buikje aanbiedt.
Ja, zal ook de drukte zijn geweest , stagaires, heel mooi dat deze foto erbij staat, goed dat ze je dequote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:28 schreef Disana het volgende:
Het is wel een goed asiel, ik zei het toch!
Wens Chris een hele goede nieuwe plek, die gaven jullie ook al , ja, toch het beste voor Chris.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:05 schreef Disana het volgende:
Ik was ook de rest van de avond aangedaan toen ik hem daar zo zag staan op de site.
Nu ik jullie reacties lees schieten me weer de tranen in de ogen. Ik ga mailen want het moet echt beter.
Dankjewel Sinarades, ik wens hem ook het allerbeste, een plek waar hij nooit meer weg hoeft.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:03 schreef Sinarades het volgende:
[..]
Fijn om te lezen.
[..]
Ja, zal ook de drukte zijn geweest , stagaires, heel mooi dat deze foto erbij staat, goed dat ze je de
kans aanbieden om zelf een opzetje te schrijven zoals je dat graag zou zien voorop hun website.
[..]
Wens Chris een hele goede nieuwe plek, die gaven jullie ook al , ja, toch het beste voor Chris.
Het is heel mooi dat pleegouders zelf een beschrijving mogen geven, want wie kent de katjes beter dan zij. Zo ben ik ook aan mij Safaa gekomen (nu 13 maanden, toen 7), gewoon omdat de pleegvader haar zo goed beschreven had en de beschrijving mij aantrok.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:55 schreef Cat22 het volgende:
Fijn dat je een eigen opzetje mag sturen. Spaart hen weer tijd en wie kent hem beter en kan een mooier verhaal over hem schrijven dan jij?
Toen ik vorig jaar mijn moederpoes naar het asiel moest brengen nadat haar kinderen groot waren werd het me specifiek gevraagd. Natuurlijk was mijn verhaal weer veel te uitgebreidMaar ze hebben er een mooie samenvatting van gemaakt en me zelfs nog gebeld met wat vragen. .
Maar ook ik moest even slikken toen ik haar op de site zag staan, ook al wist ik dat dat erbij hoort.
De pleegvader van mijn Safaa en ik zouden elkaar nog een keer bellen, maar ik had zijn nummer niet bewaard en hij belde niet. Ergens vind ik dat ook wel best, want zodra je het beestje in huis neemt is het natuurlijk toch jouw beestje.quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:01 schreef Cat22 het volgende:
Ze is in ieder geval geadopteerd, maar de details weet ik niet.
Ja ik denk dat de mensen hun nieuwe beestjes direct loskoppelen van de vorige verzorger. Dat heb ik tenminste bij mezelf gemerkt.quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:06 schreef Cat22 het volgende:
Maar het is wel altijd leuk om één keer te horen hoe het gaat.
Vinnik nog altijd jammer bij mijn pleegkittens van vorig jaar: geen enkele eigenaar heeft nog wat laten weten. En het was toch wel leuk geweest om een puber-groeifoto van het kleine spul op de mail te krijgen. Maar zo gaan die dingen.
Oh, dat is jammer. Lijkt mij ook dat daar meer aan de hand was.quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:36 schreef Cat22 het volgende:
Nou moet ik zeggen dat ik van Naartjie ook nooit meer een foto oid heb opgestuurd naar zijn gastgezin., maar dat had er meer mee te maken dat ik een lege cd had achtergelaten waarop zij heel veel kittens foto's zouden zetten: nooit gekregen.![]()
En hij de eerste weken diarree had en ik herhaalde malen hen heb gebeld voor advies en de voicemail heb ingesproken: nooit iets gehoord.![]()
Later hoorde ik dat ze na dit nestje geen kittens meer hadden opgevangen, dus er zal wel meer aan de hand zijn geweest.
Staat die foto ergens hier op het forum? Even zoeken.quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:19 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik laat de fokker ook altijd nog wat weten plus een foto. En de meest hillarische foto van Fire heb ik toen ook nog gestuurd. Volgens mij konden ze dat wel waarderen.
Leuk zo'n felicitatiemailtjequote:Op dinsdag 1 september 2009 11:47 schreef Harajuku. het volgende:
Ik stuur nog steeds af en toe iets naar 't huis waar Jazz vandaan komt. Maar nu wel veel minder dan in het begin natuurlijk. Als ik hen was zou ik dat ook willen, soit.
Deed het ook bij Bob, maar die mensen leek het weinig te interesserenJammer.
Charlie ook. En 20 september hebben we nest reünie ook nog. Kreeg ook een felicitatiemailtje van hen toen hij één werd eind juli
In foto's van katten tig topics terug. Zal hem zo even opzoeken en hier neer zetten.quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Staat die foto ergens hier op het forum? Even zoeken.
Ja, maar deze pleegvader zou zelf bellen en deed dat nooit, terwijl ik zijn nummer kwijt was. Nou moet ik erbij zeggen dat hijzelf Safaa het minst leuke katje van de drie vond omdat ze nooit op schoot kwam en vrij klein en slank was.quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:16 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik heb de ouders van mijn redcat kitten ook nog een aantal foto's gestuurd, heb ook foto's nog gekregen van toen ze net opgevangen was daar, dat was zeker wel leuk. Daarna nog een keer een foto gestuurd maar daar verder niks op gehoord. Vind het eigenlijk wel normaal om even te laten weten hoe het gaat, ze hebben toch je monstertje de eerste weken opgevangen en opgevoed!
Oh ja, die ben ik wel eens tegengekomen. Leuke shotquote:Op dinsdag 1 september 2009 16:22 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
In foto's van katten tig topics terug. Zal hem zo even opzoeken en hier neer zetten.
Edit: Deze foto.
[ afbeelding ]
Oh ik bedoelde het ook absoluut niet als verwijt naar jou toe hoor!quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, maar deze pleegvader zou zelf bellen en deed dat nooit, terwijl ik zijn nummer kwijt was. Nou moet ik erbij zeggen dat hijzelf Safaa het minst leuke katje van de drie vond omdat ze nooit op schoot kwam en vrij klein en slank was.
Nee joh... ik zat me gewoon te herinneren hoe het ook alweer was gegaanquote:Op woensdag 2 september 2009 21:21 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Oh ik bedoelde het ook absoluut niet als verwijt naar jou toe hoor!Sorry als je dat zo opvatte
Nou moe, daar waren je ouders ook mooi klaar meequote:Op donderdag 3 september 2009 12:56 schreef M0nr03 het volgende:
mijn ouders hebben ruim 13 jr geleden een poesje uit het asiel gehaald, ze wisten nog niet zoveel over het beestje en toen bleek ze na een tijdje drachtig te zijn. een collega van mijn vader heeft toen 2 kittens over genomen en wij kregen regelmatig een update van de 2 heren met foto's.
nu hebben we zelf een poesje uit het asiel gehaald. zouden de medewerkers van het asiel het ook leuk vinden te horen hoe ze het bij ons doet?
lijkt me wel leuk om over een maandje een mail te sturen.
Nou da's dan maar goed ookquote:Op donderdag 3 september 2009 14:25 schreef M0nr03 het volgende:
@ Disana enorm off topic, maar het was zo'n leuke tijd. we hebben de kittens ruim 12 weken thuis gehad vanwege vakantie tijd. we hebben hele stabiele kittens afgeleverd hihi.
onze nieuwe kat is heel nieuwsgierig en loopt graag achter je aan. meteen het 1ste uur kwam ze al kopjes brengen. de autorit heeft ze volgens mij heel interessant, ze heeft heel de tijd gekeken en gesnuffeld maar niet klagelijk gemauwt. na 2 uur was ze haar afgesloten kamer al zat en heeft ze kamer bij kamer de rest van het huis bekeken. ben echt heel trots op haar, het is zo'n gezellig poesje, je snapt niet dat mensen haar niet kwijt zijn.
Ja maar daar staat tegenover dat het een knappe jongen is en een schat en heel gemakkelijk. Maar dat hebben ze er allemaall niet op gezet. Zoals iemand hier eerder opmerkte staat er echt niets positiefs over hem op de site (over andere katten wel): http://www.dierenasiels.com/specskat.cfm?id=189316quote:Op woensdag 16 september 2009 15:36 schreef M0nr03 het volgende:
jeetje dat is idd niet leuk voor zo'n kat. als ik de geschiedenis zou weten dan had ik hem ook niet meegenomen hoor. stel dat hij weer wegloopt en dan die onzekerheid.
hoe is het met mathilde?
quote:Op woensdag 16 september 2009 16:19 schreef Disana het volgende:
Ja maar daar staat tegenover dat het een knappe jongen is en een schat en heel gemakkelijk. Maar dat hebben ze er allemaall niet op gezet. Zoals iemand hier eerder opmerkte staat er echt niets positiefs over hem op de site (over andere katten wel): http://www.dierenasiels.com/specskat.cfm?id=189316
Nog iets vernomen?quote:Op woensdag 30 september 2009 17:56 schreef Disana het volgende:
Ik heb vandaag geen gehoor gekregen dus maar een mail gestuurd. Ik zou zo graag willen horen 'Ja het waren heel lieve mensen die meteen voor hem vielen'. Niet dat ze hem maar gekozen hebben omdat er niks beters was ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |