abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 15 juli 2009 @ 15:42:03 #1
137949 Disana
pi_71003359
Vandaag precies 3 weken geleden liep onze nieuwe kater Chris weg. We hebben hem overal met foto gemeld, veel gezocht en natuurlijk briefjes opgehangen.

Vandaag meldde zich een mevrouw die hem een paar straten verderop zag rondlopen. Ze vertrouwde het niet omdat hij klaaglijk miauwde en wat kale plekken had... dus ging ze op internet zoeken en vond zijn foto en ons telefoonnummer.

Zo zie je maar dat overal melden kan helpen, en dat je nooit te snel de hoop op moet geven.

Momenteel zit Chris nog met een boos hoofd en een zwiepende staart in het kattenhok (hij kan nu niet naar buiten). We hopen dat hij snel bijtrekt... Whiskas moet ons daarbij helpen

woensdag 15 juli 2009 @ 15:44:39 #2
248749 flaister
daarom, omdat, gewoon
pi_71003464
jij hebt mazzel!
9 van de 10 keer blijft hij/zij liggen op de snelweg oid.
pi_71003503
Goed nieuws-topic!

† In Memoriam † woensdag 15 juli 2009 @ 15:46:22 #4
137949 Disana
pi_71003521
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 15:44 schreef flaister het volgende:
jij hebt mazzel!
9 van de 10 keer blijft liggen op de snelweg oid.
Gelukkig is het hier relatief veilig. De tuinen zijn bijna afgesloten, hij heeft gewoon een gaatje gevonden.
  woensdag 15 juli 2009 @ 15:46:25 #5
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_71003522
Wat een geluk zeg!!
You were born as an original. Don't die as a copy.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 15 juli 2009 @ 15:47:32 #6
163650 Greys
pi_71003575
Wat super!
Was hij al vaker weggelopen? Ben je bang dat hij het weer zal doen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † woensdag 15 juli 2009 @ 15:48:32 #7
137949 Disana
pi_71003603
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 15:47 schreef Greys het volgende:
Wat super!
Was hij al vaker weggelopen? Ben je bang dat hij het weer zal doen?
Nou, hij kwam ook als wegloper in het asiel terecht, dus helemaal zeker ben ik niet. Bij mij was hij niet eerder weggelopen maar ik ben zeker bang dat hij het weer doet natuurlijk. Daar moeten we nog over nadenken.
pi_71003655
Het is trouwens een mooi beestje
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 15 juli 2009 @ 15:51:36 #9
163650 Greys
pi_71003702
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 15:48 schreef Disana het volgende:

[..]

Nou, hij kwam ook als wegloper in het asiel terecht, dus helemaal zeker ben ik niet. Bij mij was hij niet eerder weggelopen maar ik ben zeker bang dat hij het weer doet natuurlijk. Daar moeten we nog over nadenken.
Een kattenren een optie in je tuin?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71003710
Gefeliciteerd met je het weer vinden van je kat.
Mijn katten willen gelukkig niet verder dan een afgezet balkon. Ik heb er ooit eentje per ongeluk aan de straatzijde buitengesloten. Meneer zat 's morgens nog voor de deur te wachten tot ik de deur weer opendeed. Geen stap verzet....veel te eng joh
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  † In Memoriam † woensdag 15 juli 2009 @ 15:53:46 #11
137949 Disana
pi_71003777
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 15:50 schreef Ada. het volgende:
Het is trouwens een mooi beestje
Oh dankjewel

Hij is 6. We hadden hem Huub genoemd maar toen kwamen we erachter dat hij luisterde naar de naam die het asiel hem had gegeven. Heel vreemd, maar ach, als het werkt dan laat je het gewoon zo.

Hij wordt al wat minder chagrijnig, hij staat nu naast het toetsenbord.
  † In Memoriam † woensdag 15 juli 2009 @ 15:55:41 #12
137949 Disana
pi_71003842
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 15:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Een kattenren een optie in je tuin?
Beetje groot en erg veel begroeiing. Ik heb wel een kleine ren voor het kattenhok die dicht kan, dus dat houden we nog wel een tijdje vol als we voor portier voor de andere katten spelen.
  † In Memoriam † woensdag 15 juli 2009 @ 15:56:39 #13
137949 Disana
pi_71003881
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 15:51 schreef trovey het volgende:
Gefeliciteerd met je het weer vinden van je kat.
Mijn katten willen gelukkig niet verder dan een afgezet balkon. Ik heb er ooit eentje per ongeluk aan de straatzijde buitengesloten. Meneer zat 's morgens nog voor de deur te wachten tot ik de deur weer opendeed. Geen stap verzet....veel te eng joh
Oh wat goed. Ik heb altijd asielkatten, dus je hebt het niet voor het kiezen want van een buitenkat maak je nog maar zelden een binnenkat.
  woensdag 15 juli 2009 @ 16:08:21 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71004298
Fijn dat 'ie terug is.

Wat moet ik me voorstellen bij een kattenhok?
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † woensdag 15 juli 2009 @ 16:10:23 #15
135305 beequeen
Lost.
pi_71004371
Wat een mazzel Disana. Gelukkig is Huub Chris terug op honk.
"Nooit meer naar huis" gaat voor Huub Chris dus niet op.
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
  † In Memoriam † woensdag 15 juli 2009 @ 16:10:53 #16
137949 Disana
pi_71004389
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:08 schreef Lienekien het volgende:
Fijn dat 'ie terug is.

Wat moet ik me voorstellen bij een kattenhok?
Iets dat ik zelf heb ontworpen In de keuken zit het kattenluik dat erop uitkomt. Het is ongeveer 1.20 meter hoog en 1.80 meter diep en lang. Bedekt met dat groene stevige gaas, en een schuifpaneel dat normaliter open staat zodat ze naar buiten kunnen. Het is ideaal om katten aan buiten te laten wennen (de tuin, de geuren, de geluiden). Ze kunnen er ook op zitten, lekker in de zon in de ochtend.
  † In Memoriam † woensdag 15 juli 2009 @ 16:11:55 #17
137949 Disana
pi_71004421
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:10 schreef beequeen het volgende:
Wat een mazzel Disana. Gelukkig is Huub Chris terug op honk.
"Nooit meer naar huis" gaat voor Huub Chris dus niet op.
Geweldig he. Jos is nu een bloemetje naar die mevrouw aan het brengen. Fijn dat er zulke mensen zijn.

Daarnet stond Chris op tafel mijn gezicht te likken. Het gaat dus al beter met het humeur.
  † In Memoriam † woensdag 15 juli 2009 @ 16:14:28 #18
135305 beequeen
Lost.
pi_71004512
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:11 schreef Disana het volgende:

Geweldig he. Jos is nu een bloemetje naar die mevrouw aan het brengen. Fijn dat er zulke mensen zijn.

Daarnet stond Chris op tafel mijn gezicht te likken. Het gaat dus al beter met het humeur.
Hij vertoont wel wat "Huub-trekjes". Eerst rotzooi trappen en het daarna goedmaken.

Heb je de foto's van Sophie al gezien in SHO?
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
  † In Memoriam † woensdag 15 juli 2009 @ 16:15:03 #19
137949 Disana
pi_71004537
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:14 schreef beequeen het volgende:

[..]

Hij vertoont wel wat "Huub-trekjes". Eerst rotzooi trappen en het daarna goedmaken.

Heb je de foto's van Sophie al gezien in SHO?
Hehehehe. Jammer dat we hem geen Huub meer kunnen noemen he?

Oh, ik ga gauw even kijken.
  woensdag 15 juli 2009 @ 16:17:24 #20
254498 Druktemaker
Donateur Asielactie 2009
pi_71004625
Mooie foto.
She might forget you, her pussy wont.
  † In Memoriam † woensdag 15 juli 2009 @ 16:20:21 #21
137949 Disana
pi_71004720
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:17 schreef Druktemaker het volgende:
Mooie foto.
Dankjewel

Nu even de deur uit om extra Whiskas in huis te halen. Hij mag wel wat verwend worden (verder staan er altijd Prins brokjes waar alle katten gek op zijn).

Ben echt blij.
pi_71013187
watfijn dat hij weer terug is.
  † In Memoriam † woensdag 15 juli 2009 @ 21:40:28 #23
137949 Disana
pi_71014848
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 20:50 schreef ferrari_rood het volgende:
watfijn dat hij weer terug is.
Ja, we zijn echt blij. Hij ligt gewoon bij te komen en af en toe eet hij wat.

Ik heb via je sig het hele verhaal van Snowy gelezen. Wat een lijdensweg, en wat heb je je er dapper doorheen geslagen. Soms wil het gewoon niet goed aflopen, hoeveel je ook voor je beestje doet. In februari overleed mijn Devon Rex kater bij de dierenarts, ook nadat we alles hadden gedaan wat maar mogelijk was.
pi_71021938
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 15:56 schreef Disana het volgende:

[..]

Oh wat goed. Ik heb altijd asielkatten, dus je hebt het niet voor het kiezen want van een buitenkat maak je nog maar zelden een binnenkat.
Ik heb hier ook twee asielkatten zitten maar die waren het buitenleven blijkbaar zat (eentje is hoogstwaarschijnlijk in het wild geboren en de andere kwam na een aanrijding met een auto in het asiel) want ook deze twee dames willen niet verder dan het balkon. Die buitengesloten kater is een Noorse Boskat die inderdaad nooit het buitenleven heeft gekend en dus ook blijkbaar niet wil leren kennen want sindsdien wil hij niet eens meer in de buurt komen van de voordeur. Tja -10 graden C viel blijkbaar vies tegen als je een warm ligdekentje gewend bent 's nachts.

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 16-07-2009 01:57:15 ]
Optimist tot in de kist
pi_71023684
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, we zijn echt blij. Hij ligt gewoon bij te komen en af en toe eet hij wat.

Ik heb via je sig het hele verhaal van Snowy gelezen. Wat een lijdensweg, en wat heb je je er dapper doorheen geslagen. Soms wil het gewoon niet goed aflopen, hoeveel je ook voor je beestje doet. In februari overleed mijn Devon Rex kater bij de dierenarts, ook nadat we alles hadden gedaan wat maar mogelijk was.
Bedankt voor je medeleven. Ondanks dat hij van mij en mijn vriend nog niet echt had gehoeven. Komt er 23augustus een andere kitten. Deze krijgen we van de fokster en Fire heeft ook echt een speelkameraadje nodig. Ik heb er wel zin in maar ik mis Snowy ook nog steeds heel erg.

En noorse boskatten hebben nog wel zo'n dikke vacht maar denk dat onze coons -10 buiten ook niet als prettig ervaren.
  † In Memoriam † donderdag 16 juli 2009 @ 10:01:43 #26
137949 Disana
pi_71025487
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 01:14 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik heb hier ook twee asielkatten zitten maar die waren het buitenleven blijkbaar zat (eentje is hoogstwaarschijnlijk in het wild geboren en de andere kwam na een aanrijding met een auto in het asiel) want ook deze twee dames willen niet verder dan het balkon. Die buitengesloten kater is een Noorse Boskat die inderdaad nooit het buitenleven heeft gekend en dus ook blijkbaar niet wil leren kennen want sindsdien wil hij niet eens meer in de buurt komen van de voordeur. Tja -10 graden C viel blijkbaar vies tegen als je een warm ligdekentje gewend bent 's nachts.
Mooi dat ze het binnen prima vinden. Maar vantevoren weet je nooit wat een kat graag wil als je hem/haar niet zelf hebt opgevoed.

Ik heb ook één poes die het liefst binnen zit, maar zelfs zij wil 's ochtends in de zomer op een bepaald zonnig plekje in de tuin zitten.
  † In Memoriam † donderdag 16 juli 2009 @ 10:05:22 #27
137949 Disana
pi_71025592
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 08:09 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Bedankt voor je medeleven. Ondanks dat hij van mij en mijn vriend nog niet echt had gehoeven. Komt er 23augustus een andere kitten. Deze krijgen we van de fokster en Fire heeft ook echt een speelkameraadje nodig. Ik heb er wel zin in maar ik mis Snowy ook nog steeds heel erg.

En noorse boskatten hebben nog wel zo'n dikke vacht maar denk dat onze coons -10 buiten ook niet als prettig ervaren.
Natuurlijk mis je Snowy nog. Mijn speciale kat overleed een jaar geleden en nog denk ik vaak aan haar, zoals ook aan Najib die in februari overleed. Toch heb ik al twee nieuwe katten... ook als gezelschap voor elkaar.

Krijg je je nieuwe kitten gratis als compensatie? Dat zou wel aardig van de fokster zijn.
pi_71030160
Fijn, zo'n goednieuws topic.

Whiskas snoepjes zijn ook hier heel therapeutisch bij vermeend onrecht.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_71035592
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:01 schreef Disana het volgende:

[..]

Mooi dat ze het binnen prima vinden. Maar vantevoren weet je nooit wat een kat graag wil als je hem/haar niet zelf hebt opgevoed.

Ik heb ook één poes die het liefst binnen zit, maar zelfs zij wil 's ochtends in de zomer op een bepaald zonnig plekje in de tuin zitten.
Je hebt gelijk, maar ik heb ook een andere kat uit het asiel gehad (die is helaas voortijdig overleden aan kanker) maar toen heb ik wel even gevraagd of die kat een binnen of buitenkat was. Vaak weten medewerkers dat wel na een tijdje. Er zat toen ook een hele mooie rode kater maar helaas was een echte superbuitenkat dus niets voor mij. Een kat die hier kwam aanlopen en die toch echt wel eens rondje wilden lopen heb ik altijd aan de lijn uitgelaten...geen gezicht maar wel veilig als je een paar grote wegen in de buurt hebt. Toen ik het balkon wilde afzetten was dat blijkbaar voor haar ook voldoende en genoot ze net als jou kat gewoon van het zonnetje en alles wat er te zien was, Uiteindelijk is ze 19 jaar oud geworden.
Optimist tot in de kist
pi_71036561
Wij krijgen Rossi idd als compensatie gratis. Hij is van dezelfd moeder als Snowy alleen een andere vader. vader bleek dus ziek te zijn. Snowy was een geweldig beest en leek sprekend op zijn moeder. Hopelijk heeft Rossi ook een beetje van dit geweldige karakter geerfd.
  † In Memoriam † vrijdag 17 juli 2009 @ 08:37:19 #31
137949 Disana
pi_71055712
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:37 schreef Cat22 het volgende:
Fijn, zo'n goednieuws topic.

Whiskas snoepjes zijn ook hier heel therapeutisch bij vermeend onrecht.
Ik houd een paar smaakjes exclusief, zoals Whiskas sardines Op die manier is het goed testen als je denkt dat je kat misschien ziek is: gewoon zo'n blikje of pakje aanspreken.
  † In Memoriam † vrijdag 17 juli 2009 @ 08:39:19 #32
137949 Disana
pi_71055737
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 15:22 schreef trovey het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar ik heb ook een andere kat uit het asiel gehad (die is helaas voortijdig overleden aan kanker) maar toen heb ik wel even gevraagd of die kat een binnen of buitenkat was. Vaak weten medewerkers dat wel na een tijdje. Er zat toen ook een hele mooie rode kater maar helaas was een echte superbuitenkat dus niets voor mij. Een kat die hier kwam aanlopen en die toch echt wel eens rondje wilden lopen heb ik altijd aan de lijn uitgelaten...geen gezicht maar wel veilig als je een paar grote wegen in de buurt hebt. Toen ik het balkon wilde afzetten was dat blijkbaar voor haar ook voldoende en genoot ze net als jou kat gewoon van het zonnetje en alles wat er te zien was, Uiteindelijk is ze 19 jaar oud geworden.
Oh prachtig, 19 jaar. Een afgezet balkon is natuurlijk geweldig, en heel veilig. Bijna alle katten vinden een frisse neus af en toe lekker. Maar de echte buitenkat krijg je zelfs met een balkon niet meer tevreden.
  † In Memoriam † vrijdag 17 juli 2009 @ 08:41:25 #33
137949 Disana
pi_71055771
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 15:49 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij krijgen Rossi idd als compensatie gratis. Hij is van dezelfd moeder als Snowy alleen een andere vader. vader bleek dus ziek te zijn. Snowy was een geweldig beest en leek sprekend op zijn moeder. Hopelijk heeft Rossi ook een beetje van dit geweldige karakter geerfd.
Elke kat is geweldig op zijn/haar eigen manier, ik weet zeker dat je ook van Rossi zult gaan houden

Ik vind het wel redelijk dat de fokster een ander katje aanbiedt.
  † In Memoriam † vrijdag 24 juli 2009 @ 12:47:15 #34
137949 Disana
pi_71282199
Nou, hij is alweer weg, dit is al de tweede dag.

Toen hij terug was heb ik hem eerst twee dagen binnen gehouden, wat redelijk lastig is omdat ik nog meer katten heb. Daarna mocht hij overdag naar buiten ('s nachts iedereen binnen) en dat ging prima. Hij bleef in de buurt en was ook veel binnen.

Mij viel op dat hij meermaals bij een deur aan het eind van de tuinen zat. Alsof hij ergens op zat te wachten. Daar woont iemand die ook katten heeft, er zit zo'n zenderluikje. Het is iemand die ook wel eens eerder een kat van mij voerde tot ik erachter kwam en vertelde dat het mijn kat is.

Nu vermoed ik dat deze persoon met Chris' verdwijningen heeft te maken. Ofwel Chris is erdoor in de war geraakt, ofwel Chris zit daarbinnen. Ik heb deze Arjen nog niet kunnen spreken.

Als dit zo doorgaat zit er niets anders op dan via het asiel (waar hij vandaan komt) een plek zoeken waar Chris niet naar buiten kan. Dat zou ik wel heel jammer vinden.
pi_71282380
Maar waarom wil je hem per se binnen houden dan? Niet dat ik daarop tegen ben, absoluut niet, maar Chris lijkt me echt een kat die helemaal wegkwijnt binnen. Dan heeft hij maar twee eetadresjes, is toch ook niet zo probleem? Of mis ik iets in dit verhaal?
Ik vind het wat snel om hem hiervoor terug naar het asiel te bregen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  † In Memoriam † vrijdag 24 juli 2009 @ 12:53:24 #36
137949 Disana
pi_71282418
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 12:52 schreef Cat22 het volgende:
Maar waarom wil je hem per se binnen houden dan? Niet dat ik daarop tegen ben, absoluut niet, maar Chris lijkt me echt een kat die helemaal wegkwijnt binnen. Dan heeft hij maar twee eetadresjes, is toch ook niet zo probleem? Of mis ik iets in dit verhaal?
Ik vind het wat snel om hem hiervoor terug naar het asiel te bregen.
Nou ik zou dat ook alleen als uiterste oplossing doen hoor. En tegen twee adresjes is niets, maar als hij echt steeds in de war is en wegloopt dan zou het uiteindelijk niet anders kunnen. Op de een of andere manier lijkt het wel alsof hij vergeet dat hij hier woont.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 12:57:38 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71282577
Wat vervelend, zit je weer in onzekerheid.

Eerst maar eens met die buurtgenoot praten, dan. Is dat een normaal aanspreekbaar iemand?

Ik ken het geval van een vrouw die moedwillig katten uit de buurt met voer naar haar huis lokte. De kat van een familie die ik daar kende, zat meer bij die vrouw dan thuis. Met haar viel niet te praten. De kat is toen verhuisd naar een dochter van de familie. Ze hadden liever dat 'ie daar zat dan bij die vrouw.
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † vrijdag 24 juli 2009 @ 13:03:47 #38
137949 Disana
pi_71282819
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 12:57 schreef Lienekien het volgende:
Wat vervelend, zit je weer in onzekerheid.

Eerst maar eens met die buurtgenoot praten, dan. Is dat een normaal aanspreekbaar iemand?

Ik ken het geval van een vrouw die moedwillig katten uit de buurt met voer naar haar huis lokte. De kat van een familie die ik daar kende, zat meer bij die vrouw dan thuis. Met haar viel niet te praten. De kat is toen verhuisd naar een dochter van de familie. Ze hadden liever dat 'ie daar zat dan bij die vrouw.
Ja die Arjen is wel aanspreekbaar maar hij denkt te gauw dat hij een kat moet opvangen. Ik hoop niet dat hij zo is als die mevrouw die kennelijk denkt te weten wat het beste is voor andermans kat. Wat moet dat frustrerend geweest zijn zeg.

Maar het meest heb ik nog het gevoel dat Chris een beetje in de war is over waar hij thuis hoort. Hij is tenslotte ook zwervend gevonden. Het gaat allemaal prima in huis en hij voelt zich goed, totdat hij kennelijk iets verder van huis loopt.
  † In Memoriam † vrijdag 24 juli 2009 @ 14:37:48 #39
137949 Disana
pi_71286638
Hij is terug!

Alsof er niets gebeurd is komt hij na twee hele dagen binnen wandelen. Honger had hij wel.
pi_71286684
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 12:53 schreef Disana het volgende:

[..]

Nou ik zou dat ook alleen als uiterste oplossing doen hoor. En tegen twee adresjes is niets, maar als hij echt steeds in de war is en wegloopt dan zou het uiteindelijk niet anders kunnen. Op de een of andere manier lijkt het wel alsof hij vergeet dat hij hier woont.
Maar is hij er ook ongelukkig van? Of ben jij degene die er last van heeft?

Gewoon een open vraag hoor.

Fijn dat hij weer is gearriveerd!
  † In Memoriam † vrijdag 24 juli 2009 @ 14:41:28 #41
137949 Disana
pi_71286772
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:38 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Maar is hij er ook ongelukkig van? Of ben jij degene die er last van heeft?

Gewoon een open vraag hoor.

Fijn dat hij weer is gearriveerd!
Ja natuurlijk maak ik me elke keer ongerust, maar het gaat om Chris zelf. De vorige keer is hij een drukke weg een eind verderop overgestoken.

Maar nu is hij uit zichzelf teruggekomen, dat geeft hoop.
  † In Memoriam † maandag 3 augustus 2009 @ 20:49:21 #42
137949 Disana
pi_71574453
Ik weet echt niet meer wat ik met Chris aan moet. Hij was nauwelijks terug of hij liep alweer weg na een nacht binnen te zijn geweest, verwend en tevreden en al.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:13:04 #43
163650 Greys
pi_71603636
Maar is dat echt 'weglopen' dan?
Katten die buiten komen lopen toch wel vaker de hele buurt af en komen niet elke nacht thuis?
Het is prachtig weer, die zal de zomer wel in zijn bol hebben.
Buurjongen al gesproken dat hij je kat niet moet voeren?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:51:28 #44
137949 Disana
pi_71605084
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:13 schreef Greys het volgende:
Maar is dat echt 'weglopen' dan?
Katten die buiten komen lopen toch wel vaker de hele buurt af en komen niet elke nacht thuis?
Het is prachtig weer, die zal de zomer wel in zijn bol hebben.
Buurjongen al gesproken dat hij je kat niet moet voeren?
Ja met de buurman hebben we gesproken en hij haalt de kat niet meer aan.

Het is echt weglopen. Dit is al de vijfde keer en hij is alweer een aantal dagen weg. We vinden hem terug, hij zit weer tevreden te smikkelen en op de bank, en de volgende dag is hij weer verdwenen. Het is net of hij niet begrijpt dat dit zijn thuis is.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:57:23 #45
163650 Greys
pi_71605275
Maar hij is toch ook al een keer uit zichzelf teruggekomen na een paar dagen?
Dan begrijpt hij toch dat het zijn huis is? Of snap ik het nou gewoon verkeerd?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71605700
onze gato doet precies hetzelfde: het is begonnen in het voorjaar. ik denk dat meneer zich uitermate vermaakt die "stapdagen"van hem. (sommige mannen hebben dat toch ook wel??).
maar even serieus: het is heel vervelend, ik lig de hele nacht te wachten tot ik het kattenluikje hoor en dan blijkt het zijn broertje weer te zijn. het record is 13 dagen weg.meestal een dag of 2, maar dan nog.
ineens zit hij dan 's morgens weer luid spinnend en aanhalig, alsof er niets aan de hand is, weer in de keuken, slaapt en dag zijn roes uit, eet zijn buikje vol en doei!!, daar gaat meneer weer......
en het is eigenlijk best wel een watje.
  † In Memoriam † dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:12:01 #47
137949 Disana
pi_71607728
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:57 schreef Greys het volgende:
Maar hij is toch ook al een keer uit zichzelf teruggekomen na een paar dagen?
Dan begrijpt hij toch dat het zijn huis is? Of snap ik het nou gewoon verkeerd?
Ja, één keer kwam hij uit zichzelf terug na vier dagen, maar de dag erna was hij alweer vertrokken. Dan weet hij blijkbaar wel dat hij hier ook kan komen, maar ik vraag me dan echt af waar hij nog meer zit al die tijd dat hij weg is.
  † In Memoriam † dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:14:51 #48
137949 Disana
pi_71607840
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:12 schreef lies1947 het volgende:
onze gato doet precies hetzelfde: het is begonnen in het voorjaar. ik denk dat meneer zich uitermate vermaakt die "stapdagen"van hem. (sommige mannen hebben dat toch ook wel??).
maar even serieus: het is heel vervelend, ik lig de hele nacht te wachten tot ik het kattenluikje hoor en dan blijkt het zijn broertje weer te zijn. het record is 13 dagen weg.meestal een dag of 2, maar dan nog.
ineens zit hij dan 's morgens weer luid spinnend en aanhalig, alsof er niets aan de hand is, weer in de keuken, slaapt en dag zijn roes uit, eet zijn buikje vol en doei!!, daar gaat meneer weer......
en het is eigenlijk best wel een watje.
Maak ik me dan misschien teveel zorgen? Ik heb nog nooit een kat gehad die dit deed. Chris zijn record is tot nog toe 3 weken en toen moesten we hem dus zelf ophalen.

Ja ik snap heel goed hoe het voelt. Je maakt je toch zorgen en hoopt op een terugkeer. En precies als bij jou doet hij of er niets aan de hand is om vervolgens weer te vertrekken.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:37:54 #49
163650 Greys
pi_71608748
Ik onderken je probleem ook echt niet hoor Disana, sorry als het zo overkomt.
Wil het niet afdoen als 'dat doen wel meer katten, da's normaal'.
Snap dat het echt helemaal naar voelt af en toe als hij met zijn volgegeten buik weer op stap gaat en dan een paar dagen of langer gewoon niet terug komt, zou ik ook niets vinden

Ik heb er vast al drie keer overheen gelezen, maar hoe lang hadden jullie hem toen hij voor het eerst die drie weken weg liep? Hoe lang was hij toen al bij jullie?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:44:17 #50
137949 Disana
pi_71609073
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:37 schreef Greys het volgende:
Ik onderken je probleem ook echt niet hoor Disana, sorry als het zo overkomt.
Wil het niet afdoen als 'dat doen wel meer katten, da's normaal'.
Snap dat het echt helemaal naar voelt af en toe als hij met zijn volgegeten buik weer op stap gaat en dan een paar dagen of langer gewoon niet terug komt, zou ik ook niets vinden

Ik heb er vast al drie keer overheen gelezen, maar hoe lang hadden jullie hem toen hij voor het eerst die drie weken weg liep? Hoe lang was hij toen al bij jullie?
Oh maar dat dacht ik ook niet hoor Greys Blij dat je zegt dat jij het ook niets zou vinden. Ik zit hier in de stad, hierachter is het enorm veilig maar als hij gaat zwerven komt hij natuurlijk al gauw in het verkeer terecht.

We hebben hem sinds half mei, en hij is eigenlijk meer weg dan thuis geweest. Eerst dacht ik nog dat hij wel zou aarden als ik hem 's nachts binnen zou houden (want de eerste twee keer liep hij in het donker weg). Maar hij loopt op echt elk tijdstip weg.

Ik dacht dat ik wel raad wist met katten, maar dit is echt iets waarvoor ik geen enkele oplossing weet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')