Gelukkig is het hier relatief veilig. De tuinen zijn bijna afgesloten, hij heeft gewoon een gaatje gevonden.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:44 schreef flaister het volgende:
jij hebt mazzel!
9 van de 10 keer blijft liggen op de snelweg oid.
Nou, hij kwam ook als wegloper in het asiel terecht, dus helemaal zeker ben ik niet. Bij mij was hij niet eerder weggelopen maar ik ben zeker bang dat hij het weer doet natuurlijk. Daar moeten we nog over nadenken.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:47 schreef Greys het volgende:
Wat super!
Was hij al vaker weggelopen? Ben je bang dat hij het weer zal doen?
Een kattenren een optie in je tuin?quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou, hij kwam ook als wegloper in het asiel terecht, dus helemaal zeker ben ik niet. Bij mij was hij niet eerder weggelopen maar ik ben zeker bang dat hij het weer doet natuurlijk. Daar moeten we nog over nadenken.
Oh dankjewelquote:
Beetje groot en erg veel begroeiing. Ik heb wel een kleine ren voor het kattenhok die dicht kan, dus dat houden we nog wel een tijdje vol als we voor portier voor de andere katten spelen.quote:
Oh wat goed. Ik heb altijd asielkatten, dus je hebt het niet voor het kiezen want van een buitenkat maak je nog maar zelden een binnenkat.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:51 schreef trovey het volgende:
Gefeliciteerd met je het weer vinden van je kat.
Mijn katten willen gelukkig niet verder dan een afgezet balkon. Ik heb er ooit eentje per ongeluk aan de straatzijde buitengesloten. Meneer zat 's morgens nog voor de deur te wachten tot ik de deur weer opendeed. Geen stap verzet....veel te eng joh
Iets dat ik zelf heb ontworpenquote:Op woensdag 15 juli 2009 16:08 schreef Lienekien het volgende:
Fijn dat 'ie terug is.
Wat moet ik me voorstellen bij een kattenhok?
Geweldig he. Jos is nu een bloemetje naar die mevrouw aan het brengen. Fijn dat er zulke mensen zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:10 schreef beequeen het volgende:
Wat een mazzel Disana. Gelukkig is Huub Chris terug op honk.
"Nooit meer naar huis" gaat voor Huub Chris dus niet op.
Hij vertoont wel wat "Huub-trekjes". Eerst rotzooi trappen en het daarna goedmaken.quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:11 schreef Disana het volgende:
Geweldig he. Jos is nu een bloemetje naar die mevrouw aan het brengen. Fijn dat er zulke mensen zijn.
Daarnet stond Chris op tafel mijn gezicht te likken. Het gaat dus al beter met het humeur.
Hehehehe. Jammer dat we hem geen Huub meer kunnen noemen he?quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:14 schreef beequeen het volgende:
[..]
Hij vertoont wel wat "Huub-trekjes". Eerst rotzooi trappen en het daarna goedmaken.
Heb je de foto's vanSophie al gezien in SHO?
Dankjewelquote:
Ja, we zijn echt blij. Hij ligt gewoon bij te komen en af en toe eet hij wat.quote:
Ik heb hier ook twee asielkatten zitten maar die waren het buitenleven blijkbaar zat (eentje is hoogstwaarschijnlijk in het wild geboren en de andere kwam na een aanrijding met een auto in het asiel) want ook deze twee dames willen niet verder dan het balkon. Die buitengesloten kater is een Noorse Boskat die inderdaad nooit het buitenleven heeft gekend en dus ook blijkbaar niet wil leren kennen want sindsdien wil hij niet eens meer in de buurt komen van de voordeur. Tja -10 graden C viel blijkbaar vies tegen als je een warm ligdekentje gewend bent 's nachts.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh wat goed. Ik heb altijd asielkatten, dus je hebt het niet voor het kiezen want van een buitenkat maak je nog maar zelden een binnenkat.
Bedankt voor je medeleven. Ondanks dat hij van mij en mijn vriend nog niet echt had gehoeven. Komt er 23augustus een andere kitten. Deze krijgen we van de fokster en Fire heeft ook echt een speelkameraadje nodig. Ik heb er wel zin in maar ik mis Snowy ook nog steeds heel erg.quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, we zijn echt blij. Hij ligt gewoon bij te komen en af en toe eet hij wat.
Ik heb via je sig het hele verhaal van Snowy gelezen. Wat een lijdensweg, en wat heb je je er dapper doorheen geslagen. Soms wil het gewoon niet goed aflopen, hoeveel je ook voor je beestje doet. In februari overleed mijn Devon Rex kater bij de dierenarts, ook nadat we alles hadden gedaan wat maar mogelijk was.
Mooi dat ze het binnen prima vinden. Maar vantevoren weet je nooit wat een kat graag wil als je hem/haar niet zelf hebt opgevoed.quote:Op donderdag 16 juli 2009 01:14 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb hier ook twee asielkatten zitten maar die waren het buitenleven blijkbaar zat (eentje is hoogstwaarschijnlijk in het wild geboren en de andere kwam na een aanrijding met een auto in het asiel) want ook deze twee dames willen niet verder dan het balkon. Die buitengesloten kater is een Noorse Boskat die inderdaad nooit het buitenleven heeft gekend en dus ook blijkbaar niet wil leren kennen want sindsdien wil hij niet eens meer in de buurt komen van de voordeur. Tja -10 graden C viel blijkbaar vies tegen als je een warm ligdekentje gewend bent 's nachts.
Natuurlijk mis je Snowy nog. Mijn speciale kat overleed een jaar geleden en nog denk ik vaak aan haar, zoals ook aan Najib die in februari overleed. Toch heb ik al twee nieuwe katten... ook als gezelschap voor elkaar.quote:Op donderdag 16 juli 2009 08:09 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Bedankt voor je medeleven. Ondanks dat hij van mij en mijn vriend nog niet echt had gehoeven. Komt er 23augustus een andere kitten. Deze krijgen we van de fokster en Fire heeft ook echt een speelkameraadje nodig. Ik heb er wel zin in maar ik mis Snowy ook nog steeds heel erg.
En noorse boskatten hebben nog wel zo'n dikke vacht maar denk dat onze coons -10 buiten ook niet als prettig ervaren.
Je hebt gelijk, maar ik heb ook een andere kat uit het asiel gehad (die is helaas voortijdig overleden aan kanker) maar toen heb ik wel even gevraagd of die kat een binnen of buitenkat was. Vaak weten medewerkers dat wel na een tijdje. Er zat toen ook een hele mooie rode kater maar helaas was een echte superbuitenkat dus niets voor mij. Een kat die hier kwam aanlopen en die toch echt wel eens rondje wilden lopen heb ik altijd aan de lijn uitgelaten...geen gezicht maar wel veilig als je een paar grote wegen in de buurt hebt. Toen ik het balkon wilde afzetten was dat blijkbaar voor haar ook voldoende en genoot ze net als jou kat gewoon van het zonnetje en alles wat er te zien was, Uiteindelijk is ze 19 jaar oud geworden.quote:Op donderdag 16 juli 2009 10:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Mooi dat ze het binnen prima vinden. Maar vantevoren weet je nooit wat een kat graag wil als je hem/haar niet zelf hebt opgevoed.
Ik heb ook één poes die het liefst binnen zit, maar zelfs zij wil 's ochtends in de zomer op een bepaald zonnig plekje in de tuin zitten.
Ik houd een paar smaakjes exclusief, zoals Whiskas sardinesquote:Op donderdag 16 juli 2009 12:37 schreef Cat22 het volgende:
Fijn, zo'n goednieuws topic.![]()
Whiskas snoepjes zijn ook hier heel therapeutisch bij vermeend onrecht.
Oh prachtig, 19 jaar. Een afgezet balkon is natuurlijk geweldig, en heel veilig. Bijna alle katten vinden een frisse neus af en toe lekker. Maar de echte buitenkat krijg je zelfs met een balkon niet meer tevreden.quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:22 schreef trovey het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar ik heb ook een andere kat uit het asiel gehad (die is helaas voortijdig overleden aan kanker) maar toen heb ik wel even gevraagd of die kat een binnen of buitenkat was. Vaak weten medewerkers dat wel na een tijdje. Er zat toen ook een hele mooie rode kater maar helaas was een echte superbuitenkat dus niets voor mij. Een kat die hier kwam aanlopen en die toch echt wel eens rondje wilden lopen heb ik altijd aan de lijn uitgelaten...geen gezicht maar wel veilig als je een paar grote wegen in de buurt hebt. Toen ik het balkon wilde afzetten was dat blijkbaar voor haar ook voldoende en genoot ze net als jou kat gewoon van het zonnetje en alles wat er te zien was, Uiteindelijk is ze 19 jaar oud geworden.
Elke kat is geweldig op zijn/haar eigen manier, ik weet zeker dat je ook van Rossi zult gaan houdenquote:Op donderdag 16 juli 2009 15:49 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij krijgen Rossi idd als compensatie gratis. Hij is van dezelfd moeder als Snowy alleen een andere vader. vader bleek dus ziek te zijn. Snowy was een geweldig beest en leek sprekend op zijn moeder. Hopelijk heeft Rossi ook een beetje van dit geweldige karakter geerfd.
Nou ik zou dat ook alleen als uiterste oplossing doen hoor. En tegen twee adresjes is niets, maar als hij echt steeds in de war is en wegloopt dan zou het uiteindelijk niet anders kunnen. Op de een of andere manier lijkt het wel alsof hij vergeet dat hij hier woont.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:52 schreef Cat22 het volgende:
Maar waarom wil je hem per se binnen houden dan? Niet dat ik daarop tegen ben, absoluut niet, maar Chris lijkt me echt een kat die helemaal wegkwijnt binnen. Dan heeft hij maar twee eetadresjes, is toch ook niet zo probleem? Of mis ik iets in dit verhaal?
Ik vind het wat snel om hem hiervoor terug naar het asiel te bregen.
Ja die Arjen is wel aanspreekbaar maar hij denkt te gauw dat hij een kat moet opvangen. Ik hoop niet dat hij zo is als die mevrouw die kennelijk denkt te weten wat het beste is voor andermans kat. Wat moet dat frustrerend geweest zijn zeg.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:57 schreef Lienekien het volgende:
Wat vervelend, zit je weer in onzekerheid.
Eerst maar eens met die buurtgenoot praten, dan. Is dat een normaal aanspreekbaar iemand?
Ik ken het geval van een vrouw die moedwillig katten uit de buurt met voer naar haar huis lokte. De kat van een familie die ik daar kende, zat meer bij die vrouw dan thuis. Met haar viel niet te praten. De kat is toen verhuisd naar een dochter van de familie. Ze hadden liever dat 'ie daar zat dan bij die vrouw.
Maar is hij er ook ongelukkig van? Of ben jij degene die er last van heeft?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou ik zou dat ook alleen als uiterste oplossing doen hoor. En tegen twee adresjes is niets, maar als hij echt steeds in de war is en wegloopt dan zou het uiteindelijk niet anders kunnen. Op de een of andere manier lijkt het wel alsof hij vergeet dat hij hier woont.
Ja natuurlijk maak ik me elke keer ongerust, maar het gaat om Chris zelf. De vorige keer is hij een drukke weg een eind verderop overgestoken.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:38 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Maar is hij er ook ongelukkig van? Of ben jij degene die er last van heeft?
Gewoon een open vraag hoor.
Fijn dat hij weer is gearriveerd!
Ja met de buurman hebben we gesproken en hij haalt de kat niet meer aan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:13 schreef Greys het volgende:
Maar is dat echt 'weglopen' dan?
Katten die buiten komen lopen toch wel vaker de hele buurt af en komen niet elke nacht thuis?
Het is prachtig weer, die zal de zomer wel in zijn bol hebben.
Buurjongen al gesproken dat hij je kat niet moet voeren?
Ja, één keer kwam hij uit zichzelf terug na vier dagen, maar de dag erna was hij alweer vertrokken. Dan weet hij blijkbaar wel dat hij hier ook kan komen, maar ik vraag me dan echt af waar hij nog meer zit al die tijd dat hij weg is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:57 schreef Greys het volgende:
Maar hij is toch ook al een keer uit zichzelf teruggekomen na een paar dagen?
Dan begrijpt hij toch dat het zijn huis is?Of snap ik het nou gewoon verkeerd?
Maak ik me dan misschien teveel zorgen? Ik heb nog nooit een kat gehad die dit deed. Chris zijn record is tot nog toe 3 weken en toen moesten we hem dus zelf ophalen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:12 schreef lies1947 het volgende:
onze gato doet precies hetzelfde: het is begonnen in het voorjaar. ik denk dat meneer zich uitermate vermaakt die "stapdagen"van hem. (sommige mannen hebben dat toch ook wel??).
maar even serieus: het is heel vervelend, ik lig de hele nacht te wachten tot ik het kattenluikje hoor en dan blijkt het zijn broertje weer te zijn. het record is 13 dagen weg.meestal een dag of 2, maar dan nog.
ineens zit hij dan 's morgens weer luid spinnend en aanhalig, alsof er niets aan de hand is, weer in de keuken, slaapt en dag zijn roes uit, eet zijn buikje vol en doei!!, daar gaat meneer weer......
en het is eigenlijk best wel een watje.
Oh maar dat dacht ik ook niet hoor Greysquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:37 schreef Greys het volgende:
Ik onderken je probleem ook echt niet hoor Disana, sorry als het zo overkomt.
Wil het niet afdoen als 'dat doen wel meer katten, da's normaal'.
Snap dat het echt helemaal naar voelt af en toe als hij met zijn volgegeten buik weer op stap gaat en dan een paar dagen of langer gewoon niet terug komt, zou ik ook niets vinden![]()
Ik heb er vast al drie keer overheen gelezen, maar hoe lang hadden jullie hem toen hij voor het eerst die drie weken weg liep? Hoe lang was hij toen al bij jullie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |