Maar van iemand eisen dat hij iets bewijst omdat hij in een gesprek het woord feit noemt is belachelijk. Dit is geen wetenschappelijk forum en ook geen afstudeerscriptie.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:59 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Zoals ik je al minstens 83 keer eerder heb verteld, de bewijslast ligt altijd bij degene met de bijzondere claim. Jij kunt namelijk ook niet aantonen dat ik niet God ben, maar dat is geen argument om te stellen dat ik wel God ben.
Niet dat ik ook maar enige hoop heb dat dit nu voor de verandering wel tot je doordringt, maar ik blijf het tegen beter weten in proberen.
Maar welke groep, dat weet dus niemand, want er is niks bewezen...quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:08 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Feit blijft dat 1 groep gelijk heeft en 1 groep niet.
Omdat jij ze als argument ziet waarschijnlijk...quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:13 schreef Michielos het volgende:
[..]
die argumenten van jou zullen nooit wennen.
Zie sjoeps post .quote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:59 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Zoals ik je al minstens 83 keer eerder heb verteld, de bewijslast ligt altijd bij degene met de bijzondere claim.
ik denk er gewoon anders over maar als je je daar beter bij voelt , zeg het gerust nog 1297 keer hoor , verwacht er alleen niks van en accepteer dat op het einde van de dag jij de enige bent die met jouw waarheid moet leven .quote:Jij kunt namelijk ook niet aantonen dat ik niet God ben, maar dat is geen argument om te stellen dat ik wel God ben.
Niet dat ik ook maar enige hoop heb dat dit nu voor de verandering wel tot je doordringt, maar ik blijf het tegen beter weten in proberen.
In principe kan op dit moment alles nog inderdaad. Daarom durf ik er geen boude uitspraken over te doenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:12 schreef sjoep het volgende:
[..]
Maar welke groep, dat weet dus niemand, want er is niks bewezen...
Behalve dan dat die man dat gezegd heeft toen, en dat het slachtoffer 8 jaar na dato daar in de contreien gevonden is.
Wat er in de tussenliggende tijd gebeurd is?
Misschien is die paragnost de dader wel. Heeft hij dit allemaal in scene gezet voor zijn eigen gewin. Wie zal het zeggen...
Dit is het probleem, jij doet een bewering en kan deze vervolgens niet onderbouwen. En dan geef je als argument voor het gebrek aan onderbouwing dat het er niet toe doet omdat dit geen wetenschappelijk forum is noch een afstudeer scriptie. Dat klinkt als een cirkelredenatie (drog reden)quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:09 schreef sjoep het volgende:
[..]
Maar van iemand eisen dat hij iets bewijst omdat hij in een gesprek het woord feit noemt is belachelijk. Dit is geen wetenschappelijk forum en ook geen afstudeerscriptie.
De cirkel redenatie van hierboven liegt er niet om.quote:Het lijkt er bijna op alsof er geen gespreksstof is, en dús ga je maar zeuren over wat iemand volgens jou (en wie dan ook) fout gezegd heeft.
Je doet dan het zelfde als wat jij zegt over degenen die in paranormale zaken "geloven".
Je maakt iets van iets dat er niet is.
De contradictie is dat het strikken van schoenveters een reproduceerbaar en falsificeerbaar bewijs leverd: gestrikte schoenveters. Dit geldt helaas niet voor het uittreden.quote:
We kunnen nu ook een boom op zetten over wat dan een bijzondere claim is.
Voor de één is dat het kunnen strikken van een schoenveter namelijk, en voor de ander het 's nachts uittreden en in jouw woonkamer rotzooien met je schilderijtjes.
Dat is een aanname, geen feitquote:Maar iedereen weet wel dat jij bedoelt met "bijzonder", namelijk, iets dat buiten de norm valt.
Wat is de norm precies? En waarom is het onmogelijk dat iets wetenschappelijk te verklaren is als het volgens deze, en ook jouw, norm paranormaal is? Wie bepaald deze normen?quote:Voor heel veel mensen (en voor steeds meer mensen) ligt die norm echter helemaal ergens anders. En dat is blijkbaar niet voor te stellen of te accepteren.
Elke discussie in TRU komt terug op dat basisprincipe.
Toevallig, is de definitie van het woord "bijzonder" gewoon vast gesteld, en mag je dat wel als een feit beschouwen:quote:
Voor wat betreft de rest:quote:Van Dale schrijft:
1bij·zon·der [biezonder] bn; meer -, -st of meest - 1 afwijkend vh gewone:
Ja joh, leg het probleem lekker bij mij neerquote:Dit is het probleem, jij doet een bewering en kan deze vervolgens niet onderbouwen. En dan geef je als argument voor het gebrek aan onderbouwing dat het er niet toe doet omdat dit geen wetenschappelijk forum is noch een afstudeer scriptie. Dat klinkt als een cirkelredenatie (drog reden)
quote:Wat is de norm precies? En waarom is het onmogelijk dat iets wetenschappelijk te verklaren is als het volgens deze, en ook jouw, norm paranormaal is? Wie bepaald t deze normen?
Ik heb even je spelling gefixtquote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:41 schreef Dartanion het volgende:
Wat is de norm precies? En waarom is het onmogelijk dat iets wetenschappelijk te verklaren is als het volgens deze, en ook jouw, norm paranormaal is? Wie bepaalt deze normen?
Dat klopt, het woord bijzonder bestaat. Maar de kern van jou zin was dat de algemene mening is dat _led_ zijn mening over bijzonder algemeen bekend is. Terwijl dit niet zo is. Wederom een drogredenatie van jouw kant.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:50 schreef sjoep het volgende:
[..]
Toevallig, is de definitie van het woord "bijzonder" gewoon vast gesteld, en mag je dat wel als een feit beschouwen:
Het verschil is dat ik mijn uitspraken prima kan onderbouwen. Jij aan de andere kant, doet uitspraken over een bepaald onderwerp en geeft aan die niet te hoeven onderbouwen omdat dit geen wetenschappelijk forum is noch een afstudeerscriptie.quote:Voor wat betreft de rest:
Ja joh, leg het probleem lekker bij mij neer
Precies wat ik omschrijf doe jij.
Bedankt voor je hulpvaardigheid. Helaas was deze hulp niet nodig voor een correctie interpretatie van mijn zin, dit was bij jou wel het geval namelijk.quote:Als klap op de vuurpijl ga je ook nog mijn interpunctie fixen....
Zal ik jou ook even helpen ja?![]()
[..]
Juistem.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:57 schreef sjoep het volgende:
Wie bepaalt deze norm?
Ieder voor zich. Maar daar gaan mensen nogal eens aan voorbij.
Bijna iedereen valt wel buiten een norm. Misschien wel iedereen zelfs.
Ik ben blij dat je een uitblinker bent op het gebied van spelling. Helaas rammelt je beargumentatie aan alle kanten. Hij gebruikte de term 'bijzonder' (dus geen dubbele aanhalings tekens) om aan te geven dat het om beweringen ging die buiten de gangbare wetenschap omgingen. En het is nog al wiedes dat je dan gefundeerde argumenten en feiten kunt aandragen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:57 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ik heb even je spelling gefixt
Deze opmerking ging over een uitspraak die _Led_ deed, en jij trekt 'm hier uit z'n verband.
Het gaat over dat _Led_ zegt dat "iemand die een bijzondere claim doet bewijslast heeft".
Het heeft niks met wetenschappelijk te maken.
Net zo goed als dat je over "feit" kunt discussieren, kun je over "bijzonder" discussieren.
Maar dat had ik allemaal al uitgelegd, maar heb je blijkbaar niet (goed) gelezen.
Je dwaalt nu wel heel erg af. Het ging om de norm c.q. definitie van 'bijzonder'.quote:Wie bepaalt deze norm?
Ieder voor zich. Maar daar gaan mensen nogal eens aan voorbij.
Bijna iedereen valt wel buiten een norm. Misschien wel iedereen zelfs.
Ja en de definitie is ook voor iedereen op een andere manier toepasbaar. Ligt er maar net aan wat ze normaal en als binnen de norm beschouwen, alles daar buiten is 'bijzonder' voor degene die het zo ziet.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:10 schreef Dartanion het volgende:
Je dwaalt nu wel heel erg af. Het ging om de norm c.q. definitie van 'bijzonder'.
Nou, maar dat geldt dus net zo goed voor jouquote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:09 schreef sjoep het volgende:
[..]
Maar van iemand eisen dat hij iets bewijst omdat hij in een gesprek het woord feit noemt is belachelijk. Dit is geen wetenschappelijk forum en ook geen afstudeerscriptie.
Het lijkt er bijna op alsof er geen gespreksstof is, en dús ga je maar zeuren over wat iemand volgens jou (en wie dan ook) fout gezegd heeft.
Je doet dan het zelfde als wat jij zegt over degenen die in paranormale zaken "geloven".
Je maakt iets van iets dat er niet is.
We kunnen nu ook een boom op zetten over wat dan een bijzondere claim is.
Voor de één is dat het kunnen strikken van een schoenveter namelijk, en voor de ander het 's nachts uittreden en in jouw woonkamer rotzooien met je schilderijtjes.
Maar iedereen weet wel dat jij bedoelt met "bijzonder" namelijk, iets dat buiten de norm valt.
Voor heel veel mensen (en voor steeds meer mensen) ligt die norm echter helemaal ergens anders. En dat is blijkbaar niet voor te stellen of te accepteren.
Elke discussie in TRU komt terug op dat basisprincipe.
Ja, en ik accepteer datquote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:35 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nou, maar dat geldt dus net zo goed voor jou
Nee, dat er verschil zit in wat voor iemand bijzonder is. En dat dan voor jou bijvoorbeeld iets anders is dan voor mij.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:32 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dat je iets maakt van iets wat er niet is ?
Ik denk dat er vrij weinig mensen zijn die praten met overleden mensen niet als bijzonder zullen beschouwen, maar ik zou me darin natuurlijk kunnen vergissen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:05 schreef sjoep het volgende:
[..]
Nee, dat er verschil zit in wat voor iemand bijzonder is. En dat dan voor jou bijvoorbeeld iets anders is dan voor mij.
Ja, ik denk dat je je daarin vergist.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:22 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik denk dat er vrij weinig mensen zijn die praten met overleden mensen niet als bijzonder zullen beschouwen, maar ik zou me darin natuurlijk kunnen vergissen.
Ik denk het niet, immers als veel mensen het zouden kunnen zou het niet bijzonder zijn maar normaal.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 18:24 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat je je daarin vergist.
Maar hoe dan ook, het is jouw norm, en niet die van iedereen.
http://www.encyclo.nl/begrip/normaalquote:gemiddeld, doorsnee, gewoon, standaard, ideaal, normaliter, doorgaans, gebruikelijk, gewoonlijk, in de regel, loodlijn
Ik ken de definitie van normaal hoorquote:Op vrijdag 17 juli 2009 18:44 schreef Mdk het volgende:
[..]
Ik denk het niet, immers als veel mensen het zouden kunnen zou het niet bijzonder zijn maar normaal.
[..]
http://www.encyclo.nl/begrip/normaal
Dat ie is opgepakt is sowieso een feit hoor:quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:09 schreef M_Schtoppel het volgende:
Michielos,
Bewijs maar eens dat Hurkos echt is opgepakt voor fraude. Dat verhaal is absoluut waar en iedereen moet dat maar geloven. Maar een politieagent is verkeerd gequote als het om een paragnost gaat die achteraf gelijk blijkt te hebben.
Als of de k.....debunkers niet dingen naar hun hand hadden kunnen zetten over Hurkos.
Zie je nou zelf niet in hoe in- en intriest je redenatie is?
Aha, de kranten en de politie zitten in het complot!quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:09 schreef M_Schtoppel het volgende:
Michielos,
Bewijs maar eens dat Hurkos echt is opgepakt voor fraude. Dat verhaal is absoluut waar en iedereen moet dat maar geloven. Maar een politieagent is verkeerd gequote als het om een paragnost gaat die achteraf gelijk blijkt te hebben.
Als of de k.....debunkers niet dingen naar hun hand hadden kunnen zetten over Hurkos.
Zie je nou zelf niet in hoe in- en intriest je redenatie is?
eehm nee. Iedereen van buitenaf die meehelpt aan een onderzoek zal heus wel een onderscheiding krijgen. Het lijkt me immers sterk dat je stank voor dank krijgt.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:50 schreef M_Schtoppel het volgende:
Zielige poesjes, wat lees ik op Wikipedia?
In de VS stond Hurkos bekend als The Psychic Detective (de helderziende onderzoeker.) Hij adviseerde onder meer Ronald Reagan en hielp bij veel politie-onderzoeken. Voor het mee helpen oplossen van enkele belangrijke zaken, heeft hij politieonderscheidingen gekregen, onder meer van Interpol. Hij heeft echter ook enige tijd in de gevangenis gezeten, wegens het zich voordoen als FBI-agent.
Kijk, dat van Interpol wordt door de tunnelkijkers weer niet vermeldt he? Nee, alleen weer het voordoen als FBI-agent.
Nu gaan jullie natuurlijk weer blaten dat de schrijver van Wikipedia het fout heeft en dat bla bla bla....
Hurkos heeft nog nooit zelf een zaak opgelost als je dat bedoelt hoor.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:16 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik vrees, mein lieber, dat dat niet is wat hier bedoelt wordt....
Yeah right, iemand krijgt een speldje omdat hij meegeholpen heeft, kom op man.
Daar hebben we een oud hollands gezegde voor: Waar rook is, is vuur.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:24 schreef M_Schtoppel het volgende:
Om dezelfde stupide reden als een Robbert van den Broeke (hallo, bent u daar?!) met poppetjes gaat zwaaien:
omdat ze ZO graag resultaten willen neerzetten dat ze zich laten tot trucjes om een en ander sterker over te laten komen. De allergrootste valkuil voor een paraagnost. Heel dom, maar ook heel verleidelijk om te doen.
Even weer op jouw tourquote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:50 schreef M_Schtoppel het volgende:
Zielige poesjes, wat lees ik op Wikipedia?
In de VS stond Hurkos bekend als The Psychic Detective (de helderziende onderzoeker.) Hij adviseerde onder meer Ronald Reagan en hielp bij veel politie-onderzoeken. Voor het mee helpen oplossen van enkele belangrijke zaken, heeft hij politieonderscheidingen gekregen, onder meer van Interpol. Hij heeft echter ook enige tijd in de gevangenis gezeten, wegens het zich voordoen als FBI-agent.
Kijk, dat van Interpol wordt door de tunnelkijkers weer niet vermeldt he? Nee, alleen weer het voordoen als FBI-agent.
Nu gaan jullie natuurlijk weer blaten dat de schrijver van Wikipedia het fout heeft en dat bla bla bla....
Waarschijnlijk doen ze dat wel als ze denken info te hebben, wie weet zijn de meest waardevolle tips uiteindelijk wel afkomstig van paragnosten, wie weet van gewoon mensen die wat weten, wij hier hebben daar geen idee van.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:16 schreef Dragorius het volgende:
Maar goed, ik heb toch ook een valide punt als ik me dan afvraag waarom dit soort paragnosten dan niet (al dan niet anoniem?) meehelpen bij zaken als Holloway en McCann(sp?) ?
Tja, da is koffiedik kijken, misschien wilde hij ideeen die hij had verifieren, info die geen hard bewijs was wel hard maken.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:18 schreef Michielos het volgende:
[..]
Hurkos heeft nog nooit zelf een zaak opgelost als je dat bedoelt hoor.
Daarom staat er ook bij "voor het meehelpen " i.p.v. "het oplossen van"
Mijn vraag aan jou is eigenlijk.. Waarom zou ene Hurkos zich als politie voordoen om informatie te gaan winnen bij derden?
Yup, bekende informatie konden ze nog een keer geven.quote:Op maandag 20 juli 2009 21:44 schreef Summers het volgende:
In het zesde zintuig plaats delict zijn er genoeg voorbeelden voorbij gekomen van informatie die niet de zaak oplossen maar wel kunnen helpen zoals de beschrijving van een dader en de plekken waar mensen zijn geweest .
Het schrijnende voorbeeld hiervan was overigens de finale van de eerste plaats delict tussen P. van der Hurk en Ingomar.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:42 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Yup, bekende informatie konden ze nog een keer geven.
Uiteindelijk heeft het allemaal niks geholpen, dat niet.
Ze zijn natuurlijk ook beter in het vertellen dat je 14 jaar geleden op je knie bent gevallen of dat je in de afgelopen 8 maanden iets bent kwijtgeraakt, of dat je iemand kent van wie de naam begint met een A, G, N, M, K, P, L of R of S of T.
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:42 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ze zijn natuurlijk ook beter in het vertellen dat je 14 jaar geleden op je knie bent gevallen of dat je in de afgelopen 8 maanden iets bent kwijtgeraakt, of dat je iemand kent van wie de voornaam begint met een A, G, N, M, K, P, L of R of S of T.
Oh, of de achternaam natuurlijk.
Inderdaad, in de tijd zijn vele voorbeelden voorbij gekomen door de paragnosten gegeven informatie die met geen mogelijkheid verteld konden worden. Misschien niet overal heel erg duidelijk bij iedereen maar de informatie was vaak treffend.quote:Op maandag 20 juli 2009 21:44 schreef Summers het volgende:
In het zesde zintuig plaats delict zijn er genoeg voorbeelden voorbij gekomen van informatie die niet de zaak oplossen maar wel kunnen helpen zoals de beschrijving van een dader en de plekken waar mensen zijn geweest .
Daarin blijven we dan van mening verschillen Bastard.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:29 schreef Bastard het volgende:
[..]
Inderdaad, in de tijd zijn vele voorbeelden voorbij gekomen door de paragnosten gegeven informatie die met geen mogelijkheid verteld konden worden. Misschien niet overal heel erg duidelijk bij iedereen maar de informatie was vaak treffend.
Ja vervolgens werd dan alles net zo hard gedebunked, en nogmaals in mijn ogen met een nog fantastischere mogelijkheden waarom die paragnost met die informatie kon komen. Hot reading, cold reading op zn limieten zal ik maar zeggen. Alles om vol te houden dat het ook anders kan zijn dan een echte reading.
Oplichters gaan ver voor hun scams hoor. Dit is als eens hier besproken geworden.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:29 schreef Bastard het volgende:
[..]
Inderdaad, in de tijd zijn vele voorbeelden voorbij gekomen door de paragnosten gegeven informatie die met geen mogelijkheid verteld konden worden. Misschien niet overal heel erg duidelijk bij iedereen maar de informatie was vaak treffend.
Ja vervolgens werd dan alles net zo hard gedebunked, en nogmaals in mijn ogen met een nog fantastischere mogelijkheden waarom die paragnost met die informatie kon komen. Hot reading, cold reading op zn limieten zal ik maar zeggen. Alles om vol te houden dat het ook anders kan zijn dan een echte reading.
Stel iemand geeft een beschrijving van een dader of wijst iemands huis aan , dat lijkt me nooit genoeg voor bijv een huiszoeking , een paragnost is geen "legale manier " om aan " bewijs " te komen .quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:42 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ze zijn natuurlijk ook beter in het vertellen dat je 14 jaar geleden op je knie bent gevallen of dat je in de afgelopen 8 maanden iets bent kwijtgeraakt, of dat je iemand kent van wie de voornaam begint met een A, G, N, M, K, P, L of R of S of T.
Oh, of de achternaam natuurlijk.
Maar weet je wat het is, dat van die luitjes die op tv komen, er grof geld mee verdienen enzo zo ver willen gaan kan ik nog wel begrijpen, zij schieten er echt veel mee op, veel aandacht, vaak een leuk zakcentje toch op z'n minst.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:32 schreef Flammie het volgende:
[..]
Oplichters gaan ver voor hun scams hoor. Dit is als eens hier besproken geworden.
Ik kan een goocheltruc uit de doeken doen waarvan je zult denken: OMG waarom is dit allemaal nodig.. zoo sterk deze verklaring.... zoveel moeite, zo ongelooflijk maar toch is het nodig om het gewenste effect te bereiken.
Zo ook met cold/hot reading. Je moet ver gaan om goede resultaten te boeken. De scam is gemaakt om succes mee te boeken en om je doel te bereiken (en je dit echt wil) gaat niets te ver.
Nu heb ik weinig vertrouwen in de mensheid, maar die man is wel degelijk bekend. Niet bij ons, maar wel bij anderen. Lijkt me een goede reclame voor eventuele nieuwe klanten, of verdere raadpleging door de politie. En dan hoeft hij het niet aan de grote klok te hangen, maar wat als je al bij hem komt als klant en je hoort tijdens of vlak voor de reading dat hij de politie heeft geholpen, dan kan ik me zo voorstellen dat je de reading op zich al een stuk positiever op gaat vatten of op zijn minst dat verhaal na je reading doorverteld en zo nieuwe klanten scoort.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Neem degene uit de OP, wie is het, wat is dit persoon opgeschoten met dit dan?
Er zijn talloze redenen waarom mensen zoiets doen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar weet je wat het is, dat van die luitjes die op tv komen, er grof geld mee verdienen enzo zo ver willen gaan kan ik nog wel begrijpen, zij schieten er echt veel mee op, veel aandacht, vaak een leuk zakcentje toch op z'n minst.
Maar hoe zit het dan bij a die luitjes die niet bekend zijn, die geen geld vragen, die zelfs hun naam niet bekend willen laten worden, waarom in godensnaam zoveel moeite steken in een scam waar je nooit wat mee op zal schieten?
Misschien dat dit stuk iets beter uitlegt dat het niet slechts een kwestie van juiste informatie geven is en de zaak is opgelost .quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:14 schreef _Led_ het volgende:
Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt...
quote:
Heb je het stuk zelf wel gelezen ?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:52 schreef Summers het volgende:
[..]
Misschien dat dit stuk iets beter uitlegt dat het niet slechts een kwestie van juiste informatie geven is en de zaak is opgelost .
[..]
Kortom, Sapaho kan zoveel zeggen, het is toch tekenend dat ze naar de krant gaan met het verhaal dat de politie er niks mee doet terwijl ze niet eens contact hebben opgenomen met de politie.quote:Volgens communicatiewoordvoerder Leo Dortland van de politie ligt het verhaal van Sapaho een stuk genuanceerder: "We hebben via de media kennisgenomen van de bevindingen van Sapaho over deze zaak. Niet rechtstreeks via Sapaho zelf. Maar Sapaho heeft geen opsporingsbevoegdheid en met bewijsmateriaal dat niet via de juridisch legale weg verkregen is, kunnen we technisch niets. Iedereen kan wel zeggen dat hij weet wie de dader is. Wij hebben duizenden uren in dit onderzoek gestoken, veel inspanning verricht om meer duidelijkheid te krijgen in deze zaak. Het is niet juist als nu het beeld ontstaat dat Sapaho in anderhalf jaar tijd even de dader heeft uitgezocht." Het Openbaar Ministerie (OM) bevestigt de lezing van de politie. Het OM meldt: "De zaak is overigens nog niet gesloten."
Ongeacht of de paragnost juiste informatie geeft of niet ,quote:
En uit het verhaal maak ik op dat die Sapaho gefrustreerd is omdat er niks met hun informatie werd gedaan en toen maar anderhalf jaar zelf onderzoek hebben gedaan , zoiets zal Van der Hurk misschien ook wel hebben gedaan , denk ik dan .quote:Maar Sapaho heeft geen opsporingsbevoegdheid en met bewijsmateriaal dat niet via de juridisch legale weg verkregen is, kunnen we technisch niets.
Dit is een beetje een lastige, wat de waarheid is durf ik niet te zeggen in deze, maar er bestaan geluidsfragmenten van de betreffende politiemacht die wel degelijk daar zeggen contact te hebben gehad met deze groep paragnosten, daarnaast dan de officiele mediaberichten dat dat niet waar is.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 14:15 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Heb je het stuk zelf wel gelezen ?
[..]
Kortom, Sapaho kan zoveel zeggen, het is toch tekenend dat ze naar de krant gaan met het verhaal dat de politie er niks mee doet terwijl ze niet eens contact hebben opgenomen met de politie.
Dit gebeurt wel vaker, een zogenaamde paragnost zegt dat ie de oplossing heeft maar wordt tegengewerkt door de politie. De politie kan enkel zeggen dat het onzin is, en dan zegt die zogenaamde paragnost "zie je wel dat ze me tegenwerken!". Win-win situatie dus.
Dit komt net zo vaak voor als "Ik heb met de politie een zaak opgelost maar ik mag er niet over praten.".
Fantastische uitspraken voor die zogenaamde paragnosten om op hun website te zetten of in hun te verschijnen boek om weer een beetje publiciteit te halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |