quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:15 schreef _Led_ het volgende:[..]
Heb je het stuk zelf wel gelezen ?
[..]
Kortom, Sapaho kan zoveel zeggen, het is toch tekenend dat ze naar de krant gaan met het verhaal dat de politie er niks mee doet terwijl ze niet eens contact hebben opgenomen met de politie.
Dit gebeurt wel vaker, een zogenaamde paragnost zegt dat ie de oplossing heeft maar wordt tegengewerkt door de politie. De politie kan enkel zeggen dat het onzin is, en dan zegt die zogenaamde paragnost "zie je wel dat ze me tegenwerken!". Win-win situatie dus.
Dit komt net zo vaak voor als "Ik heb met de politie een zaak opgelost maar ik mag er niet over praten.".
Fantastische uitspraken voor die zogenaamde paragnosten om op hun website te zetten of in hun te verschijnen boek om weer een beetje publiciteit te halen.
Dit is een beetje een lastige, wat de waarheid is durf ik niet te zeggen in deze, maar er bestaan geluidsfragmenten van de betreffende politiemacht die wel degelijk daar zeggen contact te hebben gehad met deze groep paragnosten, daarnaast dan de officiele mediaberichten dat dat niet waar is.
Wat ik heb begrepen eruit(verhalen van politie en van deze groep) is dat ze wel degelijk contact hebben proberen te zoeken, al hun info door hebben gegeven, maar geen enkel antwoord ontvingen, gewoon genegeerd werden eigenlijk, dat ze na talloze keren van contact zoeken de media pas opgezocht hebben.
Maar al met al is dat hele gedoe een beetje vaag, niemand weet om welke info het gaat, of dat de zaak werkelijk zou kunnen oplossen.
Wel is duidelijk dat politie niet die groep heeft aangehaalt voor hulp, maar dat dat via familie-lijnen is gegaan en dat de groep paragnosten niet bij hun leest is gebleven, maar zelfs detective's en alles heeft ingehuurd om info te staven.
Het is zelfs zo ver gegaan dat ze op ten duur een aantal verdachten hebben aangewezen, waarvan er 1 is aangevallen e zijn auto van is vernield(die onschuldig bleek te zijn achteraf!).
Wat dan wel weer laat zien dat het minder verstandig is er zo mee om te gaan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.