abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juli 2009 @ 19:13:56 #241
206679 Laertes
Everybody lies
pi_71010347
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 18:45 schreef Pandora73 het volgende:
Euhm niet om lullig te doen Laertes, maar het is wel waar dat in principe alles giftig is, als je er maar genoeg van binnenkrijgt. Van te veel water drinken kan je ook doodgaan, en in een omgeving met zuivere zuurstof kan je ook niet heel lang overleven.
Wat niet weg neemt dat je datzelfde water en diezelfde zuurstof ook nodig hebt om te kunnen leven. It's all in the dosage...
Dat is zeker waar, maar een onzinnig argument.
Ik vind het persoonlijk al een wonder genoeg dat we zo in elkaar zitten dat we gemiddeld 75 jaar lang een behoorlijk regelmatige lichaamstemperatuur kunnen houden. 2,5 graden hoger of lager en je hebt hoge koorts of onderkoeling.
Het gaat altijd en overal om de gulden middenweg en te veel ergens van is nooit goed, toch?
"What do you think? Is he seizing or dancing?"
  woensdag 15 juli 2009 @ 19:14:29 #242
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71010358
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 18:41 schreef Laertes het volgende:

[..]

Doe dat maar niet. Jouw standpunt is van een hypocrisie waar je u tegen zegt.

Als je op weg naar waar je heen gaat wordt aangereden door een bus is de kans groot dat je leven gered wordt door de Nederlandse gezondheidszorg. Daar is vaccinatie een deel van.

Het feit dat je een vaccin als 'gif' en iets slechts beschouwt (die vergelijking met MDMA, what?!) laat zien dat je duidelijk niet op de hoogte bent van de werkelijkheid. Je hebt zoiets vast een keer van een gefrustreerde grote neef o.i.d gehoord.

De keuze om een drug te gebruiken heeft niks te maken met de keuze om een vaccin te krijgen of niet.
De keuze om een drug te gebruiken is een keuze om je lichaam een metabolische last op te leggen om een goed gevoel te krijgen, ten koste van het enige lichaam dat je hebt.
Het krijgen van een vaccin staat daar lijnrecht tegenover.

Ik heb zelfs het argument dat 'alles giftig is! Zelfs zuurstof!' langs zien komen. Denk even na, aub.

Ik ben van mening dat mensen die farmaceutische concerns, ziekenhuizen en artsen per definitie van allerlei kwaad beschuldigen dan ook maar the fuck uit een ziekenhuis moeten blijven.
Schandalig, dat mensen in de hand die ze voert bijten, maar gulzig door blijven eten.

Keerzijde van de geneeskunde anno 2009. Geen natuurlijke selectie meer. En dat is zelfs op Fok! te merken.
Bedgrijp me even goed hier:

Ik heb niets meer dan respect voor mensen die levens redden en artsen zijn geweldig.

Ik vertrouw de pharma industrie die vaccins maakt niet zo.

Dat mag toch? Ergens een andere kijk op hebben?

Dat neemt niets weg van het feit dat ik artsen een geweldige taak vind uitvoeren.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  woensdag 15 juli 2009 @ 19:15:49 #243
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71010405
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik erger me hier ook kapot aan, vind het pure laster.
Begin jij nu ook al en lees even alles terug ik heb nergens artsen en ziekenhuizen ergens van beschuldigd.
Alleen vaccins vertrouw ik niet.
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_71010418
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:12 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Dat kan je prima laten testen op wat er allemaal inzit door onafhankelijke partijen.
welke onafhankelijke partijen ken jij dan die beschikken over een laboratorium met analyse aparatuur en bij voorkeur ook een proefdierstation ? En waar hebben ze die apparatuur dan gekocht ? en het personeel, zijn die dan ook 'onafhankelijk' opgeleidt ?
  woensdag 15 juli 2009 @ 19:17:46 #245
206679 Laertes
Everybody lies
pi_71010464
Absoluut, een kritische houding is alleen maar goed.

Het gaat wederom om de middenweg
"What do you think? Is he seizing or dancing?"
  woensdag 15 juli 2009 @ 19:17:51 #246
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71010466
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 17:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Toch wel fijn he, dat je beschermd bent voor diverse ziektes door de vaccinaties die je als kind hebt gekregen.
Wie zegt dat?

Misschien heb ik gewoon een goed afweersysteem.

Je weet niet dat het door vaccinaties komt.
Dat kun je gewoonweg never nooit aantonen.

Misschien heb ik over 20 jaar wel kanker door die troep die vroeger in me is gespoten. (Valt overigens ook niet aan te tonen.)

En luister even goed ik zeg niet dat dat zo is maar het is zeker wel een mogelijkheid.
pi_71010740
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:17 schreef HugoBaas het volgende:
En luister even goed ik zeg niet dat dat zo is maar het is zeker wel een mogelijkheid.
De mogelijkheid dat je AIDS geneest met bidden is net zo waarschijnlijk.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_71010924
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 15:43 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Alleen in combinatie met andere anti-bacteriele stoffen is het bewezen dat het het effect kan versterken. Los is het zinloos, en er is ook geen enkele wetenschappelijke (onafhankelijke) studie die het tegendeel bewijst. Er zijn wel gevallen bekend van zilververgiftiging door het gebruik van dit middel.
En waarom moet het dan zo duur zijn? Het is geen puur zilver namelijk, maar industrieel zilver. Moet zo te maken zijn zonder al te veel kosten, op basis van electrolyse onstaat het eindproduct.

Enkele gevaren:

Zilversulfadiazine kan leiden tot:

Ontwikkeling van een pseudoeschara
Ontsteking
Zwelling
Vertraagde re-epithelisatie (oftewel, nieuwe huid laat op zich wachten )
Behoefte verband regelmatig opnieuw aan te brengen
Gaas kan zich aan wonden hechten en daardoor bij verwijdering pijn en trauma aan het wondbed veroorzaken
En toch verkopen apotheken Urgotul S.Ag voor brandwonden. Waarom is dat dan op de markt? M'n moeder kreeg het door een dokter in Frankrijk voorgeschreven.
I'll be back
pi_71011222
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:33 schreef Gavin_de_Becker het volgende:

[..]

En toch verkopen apotheken Urgotul S.Ag voor brandwonden.
Apotheken verkopen ook allerlei homeopathische middelen.

Ik ben verder niet zo bekend met de Urgotul gaaszalf met zilver erin, een kort rondje Medline geeft wel wat reviews waar geen significant verschil te vinden is tussen producten met en zonder zilvertoevoeging. Het zilver-ingrediënt hoeft niet de werkzame stof te zijn maar betekent ook niet dat het een onzin-zalf is.
  woensdag 15 juli 2009 @ 19:46:56 #250
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_71011336
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:42 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Apotheken verkopen ook allerlei homeopathische middelen.
wat bewezen werkt dus wat is je argument?!
quote:
Ik ben verder niet zo bekend met de Urgotul gaaszalf met zilver erin, een kort rondje Medline geeft wel wat reviews waar geen significant verschil te vinden is tussen producten met of zonder zilvertoevoeging. Het zilver-ingrediënt hoeft niet de werkzame stof te zijn maar betekent ook niet dat het een onzin-zalf is.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_71011432
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:46 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

wat bewezen werkt dus wat is je argument?!
[..]

Ik heb helemaal niks met homeopathische middelen. Begrijp me niet verkeerd, ik zet me zelfs in om medische studenten in te lichten over integrative medicine, maar dan wel voor die soorten die een wetenschappelijke basis hebben, een basis die plausibel, te begrijpen en te verifiëren is.

Homeopathie, dat je een stof oneindig veel verdunt totdat er geen enkel werkzaam molecuul meer in het water kan zitten, daar geloof ik niet in. Fytotherapie dan weer wel, je kunt aantonen dat in bepaalde planten stoffen zitten die werkzaam zijn in het menselijk lichaam. Het eeuwige voorbeeld st. Janskruid bijvoorbeeld.

Dr. Severijnen doet mooi werk op dit gebied in Nijmegen. Deze site zal je wel bevallen
  woensdag 15 juli 2009 @ 19:57:14 #252
52357 Lambiekje
pi_71011587
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:50 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niks met homeopathische middelen. Begrijp me niet verkeerd, ik zet me zelfs in om medische studenten in te lichten over integrative medicine, maar dan wel voor die soorten die een wetenschappelijke basis hebben, een basis die plausibel, te begrijpen en te verifiëren is.

Homeopathie, dat je een stof oneindig veel verdunt totdat er geen enkel werkzaam molecuul meer in het water kan zitten, daar geloof ik niet in. Fytotherapie dan weer wel, je kunt aantonen dat in bepaalde planten stoffen zitten die werkzaam zijn in het menselijk lichaam. Het eeuwige voorbeeld st. Janskruid bijvoorbeeld.

Dr. Severijnen doet mooi werk op dit gebied in Nijmegen. Deze site zal je wel bevallen
Logo ontworpen met de 7 chakras. Dat is al heel wat anders dan de reguliere geneeskunde.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 15 juli 2009 @ 20:29:50 #253
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71012556
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:50 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Interresante man en een goed betoog op zijn site moet ik zeggen!
Die pdf van zijn betoog doel ik op.
pi_71012816
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:15 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Begin jij nu ook al en lees even alles terug ik heb nergens artsen en ziekenhuizen ergens van beschuldigd.
Ik wel hoor!

Als het aan mij lag zou er een meldingsplicht voor medische fouten zijn, zouden operatiekamers zwarte dozen hebben die alles registreren, zou bij elk overlijden een externe rechtsdokter autopsie uitvoeren.
Controles op werktijden invoeren, net zoals bij vrachtvervoer en autobussen gebeurt. Niet aan de opgegeven rusttijden houden: boete. Foutje begaan, patient dood en je blijkt al 25 uur dienst te hebben? Beroepsverbod en een jaartje de cel in.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gavin_de_Becker op 15-07-2009 21:14:16 ]
I'll be back
pi_71012982
Dan krijg je Amerikaanse toestanden waar artsen op de weg doorrijden als ze langs een ongeluk komen omdat ze bang zijn aangeklaagd te worden.
pi_71013159
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 20:44 schreef Cerbie het volgende:
Dan krijg je Amerikaanse toestanden waar artsen op de weg doorrijden als ze langs een ongeluk komen omdat ze bang zijn aangeklaagd te worden.
Dat dus. Gavin, je bent een mongool. Of een trol.
  woensdag 15 juli 2009 @ 20:51:18 #257
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71013219
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 20:38 schreef Gavin_de_Becker het volgende:

[..]

Ik wel hoor!

Als het aan mij lag zou er een meldingsplicht voor medische fouten zijn, zouden operatiekamers zwarte dozen hebben die alles registreren, zou bij elk overlijden een externe rechtsdokter autopsie uitvoeren.
Controles op werktijden invoeren, net zoals bij vrachtvervoer en autobussen gebeurt. Niet aan de opgegeven rusttijden houden: boete. Fourje begaan, patient dood en je blijkt al 25 uur dienst te hebben? Beroepsverbod en een jaartje de cel in.
Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens.
Tuurlijk als een patient dood gaat tijdens een operatie o.i.d. moet dat onderzocht worden en in geval van nalatigheid kan er een straf worden opgelegd.

Een meldingspliicht voor medische fouten vind ik ook een goed idee.

Maar we moeten geen Amerikaanse toestanden krijgen. Straks durven doktoren uit angst voor de gevolgen geen operaties meer te doen.

Maar verder gaat deze topic reeks over inenten dus dit hoort daar niet echt bij.
pi_71013542
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 20:49 schreef mr.happy het volgende:

[..]

Dat dus. Gavin, je bent een mongool. Of een trol.
natuurlijk

'Sterftecijfer ziekenhuizen kan met duizenden omlaag"
I'll be back
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:04:37 #259
52357 Lambiekje
pi_71013684
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 20:38 schreef Gavin_de_Becker het volgende:

[..]

Ik wel hoor!

Controles op werktijden invoeren, net zoals bij vrachtvervoer en autobussen gebeurt. Niet aan de opgegeven rusttijden houden: boete. Fourje begaan, patient dood en je blijkt al 25 uur dienst te hebben? Beroepsverbod en een jaartje de cel in.
Maar in Nederland is het geval dat artsen waarvan bekend is dat ze knoeien, patienten dood maakt door (expresse) onzorgvuldigheid of gewoon volstrekte enge ziektes aanpraten om maar bigpharma shit te kunnen afzetten, wordt het ettelijke jaren het hand boven het hoofd gehouden. Pas als expatienten de boel laten escaleren wordt er erkend van, je we wisten van zijn onkunde.

Dat is Nederlandse gezondheidzorg. Fouten zien ontstaan maar er uiteraard niets aan doen want rotzooi van BigPharma doorzetten en leugens verkopen aan patienten is een hoger goed.
pi_71013733
quote:
De werkwijze in Nederlandse ziekenhuizen leidt ertoe dat menselijke fouten daar bij patiënten
volgens de best beschikbare cijfers elf doden per dag eisen (Inspectie voor de Gezondheidszorg,
2000; Baan et al., 2001).
Concreet betekent dat dat in een groep van vijftig vriend(inn)en en familieleden gemiddeld één
iemand overlijdt, twee á drie mensen permanent invalide worden, veertien tijdelijk invalide en een
onbekend aantal mensen andere gezondheidsschade ondervindt. Een ernstig voorbeeld van
andere gezondheidsschade is een paar jaar korter leven na orgaanschade als gevolg van een
verkeerd medicijn.
Bron was in december 2005: http://www.arbeidshygiene(...)dekooper%20paper.pdf maar de link werkt niet meer...
I'll be back
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')