Of je leest de OP even goed. Dat is dus geen optie. Weggeven ook niet trouwensquote:
Is wel een optie, je had het beestje eerder al moeten leren dat op bed of aan de deur en of/klamboe rommelen verboden is.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Of je leest de OP even goed. Dat is dus geen optie. Weggeven ook niet trouwens.
Wij willen de katten niet op de slaapkamer hebben. Punt uit. Ik houd van m'n nachtrust en ik vind het niet prettig als die boefjes 's nachts over ons heen gaan lopen en bij ons op bed liggen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:38 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Is wel een optie, je had het beestje eerder al moeten leren dat op bed of aan de deur en of/klamboe rommelen verboden is.
Je kan beter een middagje de boel volgen en alsnog alles afleren, ipv hier om raad gaan zitten vragen.
Hup ga eens wat moeite doen voor dat beessielief!
Kijk. Daar heb ik wat aan! Dat is nog eens het proberen waard!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:41 schreef Ferry_76 het volgende:
Stofzuiger voor de deur zetten als je naar bed gaat in de 'aan' stand met de stekker naast het bed. Als je de kat hoort even de stekker in het stopcontact steken.
Ik heb zelf twee enorme lieve poezels, heeft ook genoeg moeite gekost. Alles is ze af en aan te leren. dus ik oordeel over iets waar ik zelf al blijkbaar verder in ben dan jij.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Wij willen de katten niet op de slaapkamer hebben. Punt uit. Ik houd van m'n nachtrust en ik vind het niet prettig als die boefjes 's nachts over ons heen gaan lopen en bij ons op bed liggen.
Daarbij zijn we heel intensief bezig om ze goed op te voeden. We corrigeren meteen als ze iets doen wat ze niet mogen en vooral zus Lola pikt dat goed op. Bo is wat hardleers en springt graag overal op waar hij dat niet mag.
We doen dus genoeg moeite voor onze beessies. Dit is echter gewoon een heel irritant probleem en we zijn zelf door de opties heen. Dus daarom vraag ik advies.
Oordeel niet over situaties waar je geen weet van hebt.
Je wilt niet weten wat al tegen die deur aan hebben gegooidquote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:45 schreef Qwea het volgende:
Tennisballen meenemen, en als je hem bij de deur hoort, keihard tennisballen tegen die deur aanpleuren?
De ene kat is de andere niet. Bo wil gewoon niet luisteren maar is clever genoeg om te weten dat ie straf krijgt als ie het doet. Dat weerhoudt hem echter niet.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:46 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Ik heb zelf twee enorme lieve poezels, heeft ook genoeg moeite gekost. Alles is ze af en aan te leren. dus ik oordeel over iets waar ik zelf al blijkbaar verder in ben dan jij.
OT: stofzuigertip is ideaal.
my gawdquote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Je wilt niet weten wat al tegen die deur aan hebben gegooid. Schoenen, boeken, whatever voorhanden was
. Meneer is not impressed.
Thnx!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:47 schreef Marijkezwolle het volgende:
Poes die mij 's nachts wakker houdt - wat te doen?
Mijn poes had dezelfde gewoonte, maar ze heeft nu haar plekje in de badkamer gevonden (op een handdoek in de kast)Sinds we de badkamerdeur dus openlaten is er niets aan de hand
En brokjes heeft ze altijd voldoende omdat ze geen schrokop is. Dus bij ons was het echt enkel en alleen aandacht. Mocht jouw kat ook niet alles in 1 keer op eten, dan kun je overwegen wat droogvoer te laten staan voor 's nachts. En heeft ie een plekje waar ie lekker kan liggen slapen? Anders zou je daar ook nog even naar kunnen kijken (katten zijn dol op hoge plekjes)
In dat topic staan ook nog wel wat andere tips, misschien heb je daar nog wat aan.
Succes in elk geval, ik weet hoe vervelend het is!
Oeh, GMTAquote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:58 schreef Leintjeuh het volgende:
Probeer anders eens om aluminuimfolie op de slaapkamerdeur vast te maken met plakband! En dan vooral op de plekken waar TerrorKat krabt! Krabt vast he-le-maal niet lekker. En het is haske diervriendelijk
Dat kan ik nog weleens proberen. Nadeel is dat kapotgekrabt alufolie wellicht opgegeten wordt.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:58 schreef Leintjeuh het volgende:
Probeer anders eens om aluminuimfolie op de slaapkamerdeur vast te maken met plakband! En dan vooral op de plekken waar TerrorKat krabt! Krabt vast he-le-maal niet lekker. En het is haske diervriendelijk
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat kan ik nog weleens proberen. Nadeel is dat kapotgekrabt alufolie wellicht opgegeten wordt.
Ik had ook nog gedacht aan het plakken van een spiegel op de deur. Zouden ze aan zichzelf krabben?
Verder bedankt voor de tips, de simpelst uitvoerbare is tot nu toe de stofzuiger.
Is wel een extreem narcistische kater dan.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:19 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]![]()
die is dan de hele nacht met het spiegelbeeld aan het spelen
Is die link niet te vervangen door "krabbelen = stofzuiger"?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:14 schreef Whiskers het volgende:
Het nadeel van kattenbeestjes is dat ze heeeeel volhardend zijn... Als het ze eenmaal één keer gelukt is door te krabbelen aan deur, de deur in kwestie open te krijgen (door mensen achter die deur) is de link krabbelen=deur open, er eigenlijnk niet meer uit te krijgen, hoe lang je ook consequent blijft.
waar laten jullie de katten als jullie niet thuis zijn? kun je ze daar niet 's nachts ook laten?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Woonkamer is geen optie. Onze bank willen we graag wat langer houden dan 1 jaar.
Dan zijn ze op de zelfde plek als waar ze 's nachts zijn: gang beneden, gang boven en de werkkamer.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:55 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
waar laten jullie de katten als jullie niet thuis zijn? kun je ze daar niet 's nachts ook laten?
Dan hebben ze niet veel ruimte! Hier mag Phoebe in principe het hele huis door, tot nog toe heeft ze alleen 2 kleine matjes flink te grazen genomen, maar als dat d'r van de bank houdt vind ik het best.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan zijn ze op de zelfde plek als waar ze 's nachts zijn: gang beneden, gang boven en de werkkamer.
Ik las hier dus laatst over, katten hebben geurkliertjes onder hun pootjes en als ze eenmaal ergens hebben gekrabd, dan blijven ze dat ruiken en daar krabbelen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:58 schreef aiemkoel het volgende:
De mijne doet dat ook, maar dan op de vloerbedekking van de trap (gaat 'ie op z'n rug liggen en gebruikt de onderkant/voorkant als 'krabpaal')...
Enorrem lief beest, maar ik krijg het hem niet afgeleerd. Bij een geluid of wat dan rent'ie als een idioot weg, en aangezien het in de hal is, hoort hij mij van veraf al aankomen en is de vogel al gevlogen.
Hij hééft gewoon een krabpaal, maar weet niet wat'ie met dat ding allemaal kan volgens mij.
Erbij zetten heeft geen zin, en met catnipspray gaat hij er alleen maar lief tegen doen.
Hoe krijg je een kat aangeleerd dat hij op een krabpaal kan krabben? Of is het een verkeerd model of zo?
Daarnaast heeft hij alle bewegingsruimte die hij wil in huis, mag overal komen. Ik vind het juist wel lekker om een kat aan mijn voeteneind te hebben liggen...je moet je dekbed alleen wat vaker vervangen.
Heb ik inderdaad ook al gedaan...maar hij blijft er straal voorbij lopen. Ook in combinatie met zo'n afweergeur op de trap.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:39 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Ik las hier dus laatst over, katten hebben geurkliertjes onder hun pootjes en als ze eenmaal ergens hebben gekrabd, dan blijven ze dat ruiken en daar krabbelen.
Als je hem aan de paal wilt laten krabbelen, dan kun je hem met zn voetkussentjes over de krabpaal wrijven, dan komt zijn geur daar aan en wil ie (hopelijk) in het vervolg daar vaker aan krabbelen! Misschien helpt dit? Eventueel een aantal malen herhalen, zodat zn geur er goed opkomt?!
Het is niet heel ruim, maar ze kunnen toch een flink eind rennen. Als ik zie hoe ze soms al met de bank omgaan als we er bij zijn, vrees ik voor de meubels als we ze er een dag alleen laten. In de vakantie mogen ze trouwens wel in de slaapkamer, die we dan catproof maken.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dan hebben ze niet veel ruimte! Hier mag Phoebe in principe het hele huis door, tot nog toe heeft ze alleen 2 kleine matjes flink te grazen genomen, maar als dat d'r van de bank houdt vind ik het best.
Bij ons hangt een klamboe die na het bezoek van de katten rap zijn functionaliteit verliest.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:49 schreef Bluezz het volgende:
Wij geven onze kat 's ochtends geen eten, maar als we thuiskomen.
Rest vd dag zitten er knabbeltjes in het bakje. Maar daar heb je nu niks meer aan natuurlijk
En we laten de slpkmr deur dag en nacht open, als ze dat eenmaal gewend zijn is dat ook niet echt meer een uitdagende speelkamer hoor
Oeps, en hier ga je de fout mee in, maar dat begrijp je wel he?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:47 schreef Duvel het volgende:
Het is niet heel ruim, maar ze kunnen toch een flink eind rennen. Als ik zie hoe ze soms al met de bank omgaan als we er bij zijn, vrees ik voor de meubels als we ze er een dag alleen laten. In de vakantie mogen ze trouwens wel in de slaapkamer, die we dan catproof maken.
Dat gaat niet. Er zit geen deur meer tussen de kamerdeur en de slaapkamerdeur. De trap is open, dus we kunnen niet realiseren dat ze niet meer de trap op kunnen. Wil ik eigenlijk ook niet, want dan wordt de leefruimte wel erg klein.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:22 schreef Bluezz het volgende:
Ok, dus hij MOET dichtblijven die deur.
Dan wordt het echt lastig.... slaap je boven? Is snachts de kamerdeur beneden dicht doen met eten en kattenbak een optie? Zodat ze niet eens de trap opkomen?
Het gekke is dat Lola na haar sterilisatie (met wat complicaties) zowat een week op de slaapkamer heeft gezeten omdat ze niet bij haar broer mocht. Nu glipt ze wel eens naar binnen als ik de deur open doe, maar ze staat nooit voor de deur te piepen of te krabben. Krijg van haar niet de indruk dat ze met alle geweld naar die kamer toe wil.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:23 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Oeps, en hier ga je de fout mee in, maar dat begrijp je wel he?
Weten die katten veel wanneer het proof is of vakantie
Ik snap het, maar ik vind het ook zo zielig om die beesten die paar vierkante meter te ontzeggen...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:23 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Oeps, en hier ga je de fout mee in, maar dat begrijp je wel he?
Ja, is ook zo.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:04 schreef Duvel het volgende:
Ik snap het, maar ik vind het ook zo zielig om die beesten die paar vierkante meter te ontzeggen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |