Dat kan ik nog weleens proberen. Nadeel is dat kapotgekrabt alufolie wellicht opgegeten wordt.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:58 schreef Leintjeuh het volgende:
Probeer anders eens om aluminuimfolie op de slaapkamerdeur vast te maken met plakband! En dan vooral op de plekken waar TerrorKat krabt! Krabt vast he-le-maal niet lekker. En het is haske diervriendelijk
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat kan ik nog weleens proberen. Nadeel is dat kapotgekrabt alufolie wellicht opgegeten wordt.
Ik had ook nog gedacht aan het plakken van een spiegel op de deur. Zouden ze aan zichzelf krabben?
Verder bedankt voor de tips, de simpelst uitvoerbare is tot nu toe de stofzuiger.
Is wel een extreem narcistische kater dan.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:19 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]![]()
die is dan de hele nacht met het spiegelbeeld aan het spelen
Is die link niet te vervangen door "krabbelen = stofzuiger"?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:14 schreef Whiskers het volgende:
Het nadeel van kattenbeestjes is dat ze heeeeel volhardend zijn... Als het ze eenmaal één keer gelukt is door te krabbelen aan deur, de deur in kwestie open te krijgen (door mensen achter die deur) is de link krabbelen=deur open, er eigenlijnk niet meer uit te krijgen, hoe lang je ook consequent blijft.
waar laten jullie de katten als jullie niet thuis zijn? kun je ze daar niet 's nachts ook laten?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Woonkamer is geen optie. Onze bank willen we graag wat langer houden dan 1 jaar.
Dan zijn ze op de zelfde plek als waar ze 's nachts zijn: gang beneden, gang boven en de werkkamer.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:55 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
waar laten jullie de katten als jullie niet thuis zijn? kun je ze daar niet 's nachts ook laten?
Dan hebben ze niet veel ruimte! Hier mag Phoebe in principe het hele huis door, tot nog toe heeft ze alleen 2 kleine matjes flink te grazen genomen, maar als dat d'r van de bank houdt vind ik het best.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan zijn ze op de zelfde plek als waar ze 's nachts zijn: gang beneden, gang boven en de werkkamer.
Ik las hier dus laatst over, katten hebben geurkliertjes onder hun pootjes en als ze eenmaal ergens hebben gekrabd, dan blijven ze dat ruiken en daar krabbelen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:58 schreef aiemkoel het volgende:
De mijne doet dat ook, maar dan op de vloerbedekking van de trap (gaat 'ie op z'n rug liggen en gebruikt de onderkant/voorkant als 'krabpaal')...
Enorrem lief beest, maar ik krijg het hem niet afgeleerd. Bij een geluid of wat dan rent'ie als een idioot weg, en aangezien het in de hal is, hoort hij mij van veraf al aankomen en is de vogel al gevlogen.
Hij hééft gewoon een krabpaal, maar weet niet wat'ie met dat ding allemaal kan volgens mij.
Erbij zetten heeft geen zin, en met catnipspray gaat hij er alleen maar lief tegen doen.
Hoe krijg je een kat aangeleerd dat hij op een krabpaal kan krabben? Of is het een verkeerd model of zo?
Daarnaast heeft hij alle bewegingsruimte die hij wil in huis, mag overal komen. Ik vind het juist wel lekker om een kat aan mijn voeteneind te hebben liggen...je moet je dekbed alleen wat vaker vervangen.
Heb ik inderdaad ook al gedaan...maar hij blijft er straal voorbij lopen. Ook in combinatie met zo'n afweergeur op de trap.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:39 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Ik las hier dus laatst over, katten hebben geurkliertjes onder hun pootjes en als ze eenmaal ergens hebben gekrabd, dan blijven ze dat ruiken en daar krabbelen.
Als je hem aan de paal wilt laten krabbelen, dan kun je hem met zn voetkussentjes over de krabpaal wrijven, dan komt zijn geur daar aan en wil ie (hopelijk) in het vervolg daar vaker aan krabbelen! Misschien helpt dit? Eventueel een aantal malen herhalen, zodat zn geur er goed opkomt?!
Het is niet heel ruim, maar ze kunnen toch een flink eind rennen. Als ik zie hoe ze soms al met de bank omgaan als we er bij zijn, vrees ik voor de meubels als we ze er een dag alleen laten. In de vakantie mogen ze trouwens wel in de slaapkamer, die we dan catproof maken.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dan hebben ze niet veel ruimte! Hier mag Phoebe in principe het hele huis door, tot nog toe heeft ze alleen 2 kleine matjes flink te grazen genomen, maar als dat d'r van de bank houdt vind ik het best.
Bij ons hangt een klamboe die na het bezoek van de katten rap zijn functionaliteit verliest.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:49 schreef Bluezz het volgende:
Wij geven onze kat 's ochtends geen eten, maar als we thuiskomen.
Rest vd dag zitten er knabbeltjes in het bakje. Maar daar heb je nu niks meer aan natuurlijk
En we laten de slpkmr deur dag en nacht open, als ze dat eenmaal gewend zijn is dat ook niet echt meer een uitdagende speelkamer hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |