Schiet hij die duiven gewoon van het dak af?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:19 schreef covie het volgende:
Gisteren heeft mijn vriend een paar duiven geschoten en nu heb ik dus een aantal heerlijke duivenborstjes![]()
Zaterdag gaan we lekker BBQ'en met vrienden dus daar wil ik ze op gooien.
Normaal als je ze in de pan bakt gebruik ik alleen wat peper en zout. Zal dat voor de BBQ voldoende zijn of heeft iemand anders een andere suggestie?
nee hoor volgens mij mag dat niet eens.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:39 schreef guapo het volgende:
[..]
Schiet hij die duiven gewoon van het dak af?
Een paar weken lijkt me wel heel lang, dan loopt het vanzelf alweer wegquote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:36 schreef golfer het volgende:
Moet dat vlees dan niet eerst een paar weken besterven?
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:10 schreef Jarno het volgende:
Dus dat zijn in principe dezelfde duiven die je in en rond winkelcentra ziet dwarrelen? Die hele vieze zeg maar? Met tumoren en bulten?
Hm.
Dan kan je ermee stoppen daarna. Je hebt blijkbaar al genoeg indruk als man op haar gemaakt met fikkie stoken en lappen vlees roosteren om haar zover te krijgen dat ze met je trouwen gaat.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:16 schreef kL0j00h het volgende:
Vanavond gaat de bbq weer aan. Voor het laatst met mijn vriendin want vanaf vrijdag is ze mijn vrouw
Ik gebruik de Weber echt alleen met de deksel er op.... zorgt voor een betere warmteverdeling, voorkomt opvlammen van de briketten door brandend vet, de hitte is veel beter te controlerenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:20 schreef junkiexp het volgende:
Voor de mensen met een Weber, als jullie direct bbq-en met het deksel eraf, regelen jullie dan nog wat met de luchtschuif in de bodem ?
Of heeft dat niet echt veel invloed zonder deksel ?
Ik ga zo de bbq ff aansteken.
Hoe weet jij zo zeker dat de onderste luchtschuif belangrijker is dan die in de deksel?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:28 schreef pavv het volgende:
[..]
Ik gebruik de Weber echt alleen met de deksel er op.... zorgt voor een betere warmteverdeling, voorkomt opvlammen van de briketten door brandend vet, de hitte is veel beter te controleren
Ik denk dat de luchtschuif aan de onderzijde wel enige invloed heeft op de luchttoevoer/ luchtstroom( en dus de hitte) maar ik vermoed dat het nog knap lastig is om een constante temperatuur te realiseren. En uiteraard is de invloed van de onderste luchtschuif vel groter bij gebruik van de deksel.
een weber zonder deksel gebruiken is als rijden met je motorkap open![]()
Hickory hout heb ik nog nooit gebruikt.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:27 schreef huhggh het volgende:
Is Hickory-hout, of hoe het ook in het Nederlands heet, echt van toegevoegde waarde?
Merk je echt als je hout toevoegd als je lang en indirect op lage temperatuur BBQ 't?
Dat Firespice spul van Weber zelf (enige merk waar ik ervaring mee heb) is serieus goed spul. Ze hebben Hickory en Mosquito geloof ik, en ik kan bijna geen BBQ meer zonder. Superlekker.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:27 schreef huhggh het volgende:
Is Hickory-hout, of hoe het ook in het Nederlands heet, echt van toegevoegde waarde?
Merk je echt als je hout toevoegd als je lang en indirect op lage temperatuur BBQ 't?
Kan ik houtsnippers, van het juiste houtsoort, ook gewoon bij een een houthandel halen?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:39 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Hickory hout heb ik nog nooit gebruikt.
Wel houtsnippers gemaakt van Jack Daniels vaten, voor het indirect grillen.
En dat geeft een lekkere smaak aan het eten, ik vind het wel een toegevoegde waarde hebben.
Er zit toch wel een Intratuin of Praxis in de buurt?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:26 schreef huhggh het volgende:
[..]
Kan ik houtsnippers, van het juiste houtsoort, ook gewoon bij een een houthandel halen?
....jezus, wat klinkt dit als een stomme vraag, maar ik weet het antwoord eerlijk gezegd niet![]()
Dat van Weber en Jack daniels-houtsnippers klinkt als: duur en exlucief, in de zin dat ik weer aardig wat kilometer in de auto moet gaan zitten om dat ergens te krijgen.
Voor m'n Weber-bovenrooster met scharnier moest ik vorige week ookal vanuit Den Haag naar Nuenen, Noord-Brabant, rijden.
Wij hebben in de buurt wel een Parxis, en daar hebben ze dus dat soort dingen?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:30 schreef Jarno het volgende:
[..]
Er zit toch wel een Intratuin of Praxis in de buurt?. Zo'n zakje, tsja, het kost je 7 euro maar je hebt er maar een handje van nodig. Ik vind dat altijd van die rare besparingen. Om dan opeens met houthandels te gaan experimenteren enzo. Straks krijg je nog rommel binnen die je helemaal niet binnen wil krijgen.
Volgens mij is het een Webber met een luchtschuif onder en eentje in de deksel.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:44 schreef macferret het volgende:
wat voor soort bbq heb je? en dan niet perse het merk, maar meer: met/zonder deksel, heb je luchtschuiven? je kan er ook wat minder kolen op doen, en bv de kolen aan 1 kant en het vlees meer aan de andere kant, dus niet direct boven de kolen. heb je luchtschuiven en een deksel, dan kan je de temp regelen, soms kan je ook het rooster in hoogte verplaatsen.
Dat dus Tha-dark, reserveer een stuk zonder kolen, ik doe ongeveer 50/50, dus de helft met kolen, en de helft zonder.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:44 schreef macferret het volgende:
en bv de kolen aan 1 kant en het vlees meer aan de andere kant, dus niet direct boven de kolen..
Zie hier het antwoord op je probeemquote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:26 schreef huhggh het volgende:
[..]
Dat van Weber en Jack daniels-houtsnippers klinkt als: duur en exlucief, in de zin dat ik weer aardig wat kilometer in de auto moet gaan zitten om dat ergens te krijgen.
OK, bedankt, zal morgen meteen contact met ze opnemen of ik langs kan komen om wat op te halen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:11 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Zie hier het antwoord op je probeem
http://www.cobb.nl/shop/shop.aspx?gangpad=lekker
huh...waar schrijf ik dat dan?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:12 schreef huhggh het volgende:
[..]
Hoe weet jij zo zeker dat de onderste luchtschuif belangrijker is dan die in de deksel?
Ik hoorde namelijk altijd het tegenovergestelde.
Als ik lekker op gemak aan het bbq-en ben dan gaat de deksel ook dicht.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:28 schreef pavv het volgende:
[..]
Ik gebruik de Weber echt alleen met de deksel er op.... zorgt voor een betere warmteverdeling, voorkomt opvlammen van de briketten door brandend vet, de hitte is veel beter te controleren
Ik denk dat de luchtschuif aan de onderzijde wel enige invloed heeft op de luchttoevoer/ luchtstroom( en dus de hitte) maar ik vermoed dat het nog knap lastig is om een constante temperatuur te realiseren. En uiteraard is de invloed van de onderste luchtschuif vel groter bij gebruik van de deksel.
een weber zonder deksel gebruiken is als rijden met je motorkap open![]()
whehehe, daar lijkt het wel op hèquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:20 schreef Schranseman het volgende:
Als dans heb je polynaise gekozen?
Heb jij nog enig idee dat het soort/merk bier invloed heeft op de uiteindelijke smaak van het kippetje?quote:Op maandag 10 augustus 2009 09:43 schreef Xlarge het volgende:
Zaterdag 2 dansende kippetjes gemaakt, 1 met een pittige marinade, de andere in een ketjap marinade.
[ afbeelding ]
Ik maak het altijd metr Heineken, dus ik kan het niet vergelijken.quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:24 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Heb jij nog enig idee dat het soort/merk bier invloed heeft op de uiteindelijke smaak van het kippetje?
Doe jij een vol blikje bier "erin" of een halvol blikje?
Superbedankt. Ik had één kip gemaakt met een standaard rub, de andere met jouw citroen/honing marinade. Dat was lekker! Een echte aanrader!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:40 schreef Schranseman het volgende:
Ik gebruik voor de bierkip meestal een droge kruidenmix (rub), maar je kan ook zeker een marinade gebruiken. Ik heb wat marinades op m'n site staan, hier en wat kruidemixen, die staan hier. Pekelen kan natuurlijk ook, dat is bijna hetzelfde als marineren, maar dan met zout.
Als je marineert is een ziploc zak wel handig. Die kan je bij de marskramer halen. Die van 3 liter is ideaal!
Strepen zijn niet van de visklem, heb hem zelf ingesneden zodat "marinade" er wat beter in zou trekken en het wat minder krom trekt. Heb het inderdaad niet indirect met deksel kunnen doen, dus heb vis eerst goed gegrild aan beide kanten en toen aan de rand van de kolen nog vijf minuten laten garen, werkte prima.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:43 schreef Schranseman het volgende:
Zeebaars ziet er goed (de rest ook trouwens). Aan de strepen te zien een visklem gebruikt? krijg jij dan je ketel wel dicht?
Courgettes laten zich makkelijk grillen, zelf hou ik er echter niet echt vanquote:Op maandag 24 augustus 2009 12:01 schreef sanger het volgende:
Wat voor groenten doen jullie eigenlijk op de BBQ?
Ik wel, maar mijn vrouw ook nietquote:Op maandag 24 augustus 2009 12:04 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Courgettes laten zich makkelijk grillen, zelf hou ik er echter niet echt van
Lekkerquote:Op maandag 24 augustus 2009 12:06 schreef Xlarge het volgende:
Voor vanavond heb ik een lekkere zalmforel voor op de bbq.
Ik ga vandaag alleen nog even visklem ,zoals boven, beschreven kopen
Gevulde puntpaprika. lekker!quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Iemand misschien gerechten met gevulde paprika ofzo?
quote:
Inderdaad lekkerquote:
Nee, dat weer net niet. Misschien wel leuk om een keer te maken inderdaadquote:
Wat zit er op de ananas?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 06:23 schreef macferret het volgende:
Toetje!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
-Paprika's, zoals al langs kwamen. Worden heerlijk zacht en zoet als je ze lang genoeg laat liggen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:01 schreef sanger het volgende:
Wat voor groenten doen jullie eigenlijk op de BBQ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |