Superbedankt. Ik had één kip gemaakt met een standaard rub, de andere met jouw citroen/honing marinade. Dat was lekker! Een echte aanrader!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:40 schreef Schranseman het volgende:
Ik gebruik voor de bierkip meestal een droge kruidenmix (rub), maar je kan ook zeker een marinade gebruiken. Ik heb wat marinades op m'n site staan, hier en wat kruidemixen, die staan hier. Pekelen kan natuurlijk ook, dat is bijna hetzelfde als marineren, maar dan met zout.
Als je marineert is een ziploc zak wel handig. Die kan je bij de marskramer halen. Die van 3 liter is ideaal!
Strepen zijn niet van de visklem, heb hem zelf ingesneden zodat "marinade" er wat beter in zou trekken en het wat minder krom trekt. Heb het inderdaad niet indirect met deksel kunnen doen, dus heb vis eerst goed gegrild aan beide kanten en toen aan de rand van de kolen nog vijf minuten laten garen, werkte prima.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:43 schreef Schranseman het volgende:
Zeebaars ziet er goed (de rest ook trouwens). Aan de strepen te zien een visklem gebruikt? krijg jij dan je ketel wel dicht?
Courgettes laten zich makkelijk grillen, zelf hou ik er echter niet echt vanquote:Op maandag 24 augustus 2009 12:01 schreef sanger het volgende:
Wat voor groenten doen jullie eigenlijk op de BBQ?
Ik wel, maar mijn vrouw ook nietquote:Op maandag 24 augustus 2009 12:04 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Courgettes laten zich makkelijk grillen, zelf hou ik er echter niet echt van
Lekkerquote:Op maandag 24 augustus 2009 12:06 schreef Xlarge het volgende:
Voor vanavond heb ik een lekkere zalmforel voor op de bbq.
Ik ga vandaag alleen nog even visklem ,zoals boven, beschreven kopen
Gevulde puntpaprika. lekker!quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Iemand misschien gerechten met gevulde paprika ofzo?
quote:
Inderdaad lekkerquote:
Nee, dat weer net niet. Misschien wel leuk om een keer te maken inderdaadquote:
Wat zit er op de ananas?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 06:23 schreef macferret het volgende:
Toetje!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
-Paprika's, zoals al langs kwamen. Worden heerlijk zacht en zoet als je ze lang genoeg laat liggen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:01 schreef sanger het volgende:
Wat voor groenten doen jullie eigenlijk op de BBQ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |