abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71615588
Gisteren heeft mijn vriend een paar duiven geschoten en nu heb ik dus een aantal heerlijke duivenborstjes

Zaterdag gaan we lekker BBQ'en met vrienden dus daar wil ik ze op gooien.
Normaal als je ze in de pan bakt gebruik ik alleen wat peper en zout. Zal dat voor de BBQ voldoende zijn of heeft iemand anders een andere suggestie?
pi_71618894
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:19 schreef covie het volgende:
Gisteren heeft mijn vriend een paar duiven geschoten en nu heb ik dus een aantal heerlijke duivenborstjes

Zaterdag gaan we lekker BBQ'en met vrienden dus daar wil ik ze op gooien.
Normaal als je ze in de pan bakt gebruik ik alleen wat peper en zout. Zal dat voor de BBQ voldoende zijn of heeft iemand anders een andere suggestie?
Schiet hij die duiven gewoon van het dak af?
-weg, zie banmeldtopic-
pi_71620185
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:39 schreef guapo het volgende:

[..]

Schiet hij die duiven gewoon van het dak af?
nee hoor volgens mij mag dat niet eens.

Zijn opa heeft een jachtterrein dus dat zijn in principe dezelfde duiven, alleen zitten ze dan net op het verkeerde moment op de verkeerde plek.

Het is ook niet de bedoeling dat je zomaar wat neerknalt natuurlijk.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:36:34 #104
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71620313
Moet dat vlees dan niet eerst een paar weken besterven?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_71621140
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:36 schreef golfer het volgende:
Moet dat vlees dan niet eerst een paar weken besterven?
Een paar weken lijkt me wel heel lang, dan loopt het vanzelf alweer weg

Nee met dit weer kan je beter wild niet te lang laten besterven, bij duiven hoeft dat ook zo lang niet.
Een paar uurtjes laten liggen, daarna schoonmaken en gewoon de pan/koelkast in.

Biij groot wild dan laten ze het meestal een paar dagen op een koele plek besterven, maar volgens mij ook niet meer dan een dag of 5.
pi_71621189
Dus dat zijn in principe dezelfde duiven die je in en rond winkelcentra ziet dwarrelen? Die hele vieze zeg maar? Met tumoren en bulten?

Hm.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_71621656
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:10 schreef Jarno het volgende:
Dus dat zijn in principe dezelfde duiven die je in en rond winkelcentra ziet dwarrelen? Die hele vieze zeg maar? Met tumoren en bulten?

Hm.
ja en ze gaan lekker zaterdag op de BBQ maar voor ik t zelf opeet kijk ik wel of de tumoren een beetje weg geschroeid zijn hoor.

haha nee deze hebben gewoon nog 2 pootjes. kweet niet, denk dat die duiven uit de steden niet zo snel meer terug de natuur ingaan geen idee.
Zal t eens vragen.

maar nu weet ik nog niet of er wat lekkerders voor is behalve alleen wat peper en zout..
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:08:06 #108
128548 pavv
The computer says NO
pi_71625944
op vakantie lekker de Weber Go Anywhere meegehad en prima stukjes vlees op bereid...

Nu zijn we weer thuis en hebben we het mooie weer mee teruggenomen dus vanavond gaat de grotere Weber weer aan

wat schaft de pot (o.a.):

- gemarineerde lamskotelletjes
- warmgerookte zalm
- wat Black Tiger shrimps
- pittig gemarineerde Ribeye
- zelfgemaakte hamburgers .....flinke

ook een beetje groenvoer..

- Portobello's met Gorgonzola
- frisse salade (maakt de vrouw)
- geroosterde paprika
- geroosterde cherrytomaatjes

toe:
warme perziken met vanille roomijs

tegen de dorst hebben we
- prosecco (zooo 2007 maar wel lekker)
- wijn wit en rood
- bier
- PX sherry bij de perziken

woensdag 5 augustus 2009 @ 16:16:15 #109
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_71626158
Vanavond gaat de bbq weer aan. Voor het laatst met mijn vriendin want vanaf vrijdag is ze mijn vrouw
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:38:11 #110
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71626684
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:16 schreef kL0j00h het volgende:
Vanavond gaat de bbq weer aan. Voor het laatst met mijn vriendin want vanaf vrijdag is ze mijn vrouw
Dan kan je ermee stoppen daarna. Je hebt blijkbaar al genoeg indruk als man op haar gemaakt met fikkie stoken en lappen vlees roosteren om haar zover te krijgen dat ze met je trouwen gaat.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_71629144
Voor de mensen met een Weber, als jullie direct bbq-en met het deksel eraf, regelen jullie dan nog wat met de luchtschuif in de bodem ?
Of heeft dat niet echt veel invloed zonder deksel ?

Ik ga zo de bbq ff aansteken .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_71630907
Lekker hamburgers staan grillen net, leek net of ik autobanden op het vuur had zoveel rook kwam er van dat vet af

Wat doe ik hieraan
  woensdag 5 augustus 2009 @ 22:25:35 #113
58874 macferret
http://spiffsbbq.nl
pi_71635899
@ Covie, ik heb geen idee, nog nooit duif klaargemaakt, en al helemaal niet op de bbq. klinkt afgezaagd, maar ik zou hier eens kijken en lid worden, er zitten een paar beroepskoks (oa bbq) die vast meer hierover weten.

@Repeat, helemaal niks, deksel erop en lekker laten roken, doordat de deksel erop zit, is er niet genoeg zuurstof om vlammen te krijgen en zorgt de rook voor extra smaak. truc is, niet te veel kijken, ik stop er een digitale thermometer in (ikea heeft een goedkoop model) en til de deksel pas rond de 50C op en draai ze een keer om. officieel zijn ze gaar rond de 77C maar ik haal ze er altijd eerder af.

DIT
is bij mij thuis.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:28:46 #114
128548 pavv
The computer says NO
pi_71646693
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 18:20 schreef junkiexp het volgende:
Voor de mensen met een Weber, als jullie direct bbq-en met het deksel eraf, regelen jullie dan nog wat met de luchtschuif in de bodem ?
Of heeft dat niet echt veel invloed zonder deksel ?

Ik ga zo de bbq ff aansteken .
Ik gebruik de Weber echt alleen met de deksel er op.... zorgt voor een betere warmteverdeling, voorkomt opvlammen van de briketten door brandend vet, de hitte is veel beter te controleren

Ik denk dat de luchtschuif aan de onderzijde wel enige invloed heeft op de luchttoevoer/ luchtstroom( en dus de hitte) maar ik vermoed dat het nog knap lastig is om een constante temperatuur te realiseren. En uiteraard is de invloed van de onderste luchtschuif vel groter bij gebruik van de deksel.

een weber zonder deksel gebruiken is als rijden met je motorkap open
pi_71647951
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:28 schreef pavv het volgende:

[..]

Ik gebruik de Weber echt alleen met de deksel er op.... zorgt voor een betere warmteverdeling, voorkomt opvlammen van de briketten door brandend vet, de hitte is veel beter te controleren

Ik denk dat de luchtschuif aan de onderzijde wel enige invloed heeft op de luchttoevoer/ luchtstroom( en dus de hitte) maar ik vermoed dat het nog knap lastig is om een constante temperatuur te realiseren. En uiteraard is de invloed van de onderste luchtschuif vel groter bij gebruik van de deksel.

een weber zonder deksel gebruiken is als rijden met je motorkap open
Hoe weet jij zo zeker dat de onderste luchtschuif belangrijker is dan die in de deksel?
Ik hoorde namelijk altijd het tegenovergestelde.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_71649979
Is Hickory-hout, of hoe het ook in het Nederlands heet, echt van toegevoegde waarde?
Merk je echt als je hout toevoegd als je lang en indirect op lage temperatuur BBQ 't?
Faal van de eeuw.
pi_71650398
Met deksel heb je toch geen sfeer. Het mooie is juist het grillen, naar je vlees kijken en elke minuut omdraaien Je mist het complete bbqgevoel met deksel. Imo dan
  donderdag 6 augustus 2009 @ 15:36:06 #118
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_71653454
Wat repeat zegt idd. Mij lijkt het met deksel zo'n saaie bedoening. Je mikt je vlees erop, deksel dicht en de rest gebeurt vanzelf. Juist de vlammen die oplaaien, de rookontwikkeling, het in de gaten houden van je vlees geeft het bbq-gevoel imo
To infinity…and beyond!
pi_71653528
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:27 schreef huhggh het volgende:
Is Hickory-hout, of hoe het ook in het Nederlands heet, echt van toegevoegde waarde?
Merk je echt als je hout toevoegd als je lang en indirect op lage temperatuur BBQ 't?
Hickory hout heb ik nog nooit gebruikt.
Wel houtsnippers gemaakt van Jack Daniels vaten, voor het indirect grillen.
En dat geeft een lekkere smaak aan het eten, ik vind het wel een toegevoegde waarde hebben.
pi_71653594
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:27 schreef huhggh het volgende:
Dat Firespice spul van Weber zelf (enige merk waar ik ervaring mee heb) is serieus goed spul. Ze hebben Hickory en Mosquito geloof ik, en ik kan bijna geen BBQ meer zonder. Superlekker.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_71654788
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:39 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Hickory hout heb ik nog nooit gebruikt.
Wel houtsnippers gemaakt van Jack Daniels vaten, voor het indirect grillen.
En dat geeft een lekkere smaak aan het eten, ik vind het wel een toegevoegde waarde hebben.
Kan ik houtsnippers, van het juiste houtsoort, ook gewoon bij een een houthandel halen?
....jezus, wat klinkt dit als een stomme vraag, maar ik weet het antwoord eerlijk gezegd niet

Dat van Weber en Jack daniels-houtsnippers klinkt als: duur en exclusief, in de zin dat ik weer aardig wat kilometers in de auto moet gaan zitten om dat ergens te krijgen.
Voor m'n Weber-bovenrooster met scharnier moest ik vorige week ookal vanuit Den Haag naar Nuenen, Noord-Brabant, rijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door huhggh op 06-08-2009 20:01:10 ]
Faal van de eeuw.
pi_71654888
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:26 schreef huhggh het volgende:

[..]

Kan ik houtsnippers, van het juiste houtsoort, ook gewoon bij een een houthandel halen?
....jezus, wat klinkt dit als een stomme vraag, maar ik weet het antwoord eerlijk gezegd niet

Dat van Weber en Jack daniels-houtsnippers klinkt als: duur en exlucief, in de zin dat ik weer aardig wat kilometer in de auto moet gaan zitten om dat ergens te krijgen.
Voor m'n Weber-bovenrooster met scharnier moest ik vorige week ookal vanuit Den Haag naar Nuenen, Noord-Brabant, rijden.
Er zit toch wel een Intratuin of Praxis in de buurt? . Zo'n zakje, tsja, het kost je 7 euro maar je hebt er maar een handje van nodig. Ik vind dat altijd van die rare besparingen. Om dan opeens met houthandels te gaan experimenteren enzo. Straks krijg je nog rommel binnen die je helemaal niet binnen wil krijgen.
pi_71655794
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:30 schreef Jarno het volgende:

[..]

Er zit toch wel een Intratuin of Praxis in de buurt? . Zo'n zakje, tsja, het kost je 7 euro maar je hebt er maar een handje van nodig. Ik vind dat altijd van die rare besparingen. Om dan opeens met houthandels te gaan experimenteren enzo. Straks krijg je nog rommel binnen die je helemaal niet binnen wil krijgen.
Wij hebben in de buurt wel een Parxis, en daar hebben ze dus dat soort dingen?
Ik zal anders zaterdag wel eens kijken bij de Praxis en Hornbach.
Faal van de eeuw.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 17:52:05 #124
58874 macferret
http://spiffsbbq.nl
pi_71656979
2 repeat , probber het eens met en zonder deksel, dan zal je zien dat je vlees minder verbrand en veel sappiger is met deksel. maar zeker doen wat jou het beste (mooiste) bbq gevoel geeft, of dat nou met of zonder deksel is!
pi_71657122
Ik ben ook wel een BBQ amateur maar mijn BBQ is volgens mij altijd te heet?
Ik doet er kolen/briketten in met aanmaak blokjes en als de aanmaakblokjes uit zijn dan gaat het vlees erop.
De briketten/kolen zijn dan helemaal wit en dus hartstikke heet! Ik moet het vlees elke minuut ongeveer omdraaien want anders wordt het zwart!

Iemand een oplossing om rustiger te kunnen BBQ-en en dus niet elke minuut het vlees moeten omdraaien en dus zwart vlees wat aan de binnenkant net of nog niet helemaal gaar is...
Koning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')