Generaliserende mensen zullen dat inderdaad denken. Net zoals mensen die denken dat iedereen op dance festivals drugaddicts zijn, omdat er 75 personen aangehouden zijn van de 40000.. dat is 1.875%.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:01 schreef MrDrako het volgende:
wat denkt de rest van de bevolking nu over defensie? dat het een stel junks zijn ofzo??
dat heeft met incompetentie van de politie te maken, de realiteit is dat, afhankelijk van het feest, 75% of meer aan de drugs zit.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:16 schreef Sanderrrr het volgende:
Net zoals mensen die denken dat iedereen op dance festivals drugaddicts zijn, omdat er 75 personen aangehouden zijn van de 40000.. dat is 1.875%.
mja maar zo denkt half nederland toch?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:16 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Generaliserende mensen zullen dat inderdaad denken. Net zoals mensen die denken dat iedereen op dance festivals drugaddicts zijn, omdat er 75 personen aangehouden zijn van de 40000.. dat is 1.875%.
Tja het is wel een beroepsgroep waar naar verhouding veel gebruikt wordt. Er komen ook vrij veel drugsschandalen naar buiten. Over dealende en smokkelende militairen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:01 schreef MrDrako het volgende:
wat denkt de rest van de bevolking nu over defensie? dat het een stel junks zijn ofzo??
opzich is hij wel een goed voorbeeld.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:48 schreef Adfundum het volgende:
Dat van die voorbeeldfunctie vind ik altijd zo'n gelul, daar heeft hij niet om gevraagd. Als je een keer met je kop op tv bent geweest heb je gelijk een voorbeeldfunctie. Hij wil gewoon de beste zijn op zijn gebied en daar heeft defensie mooi gebruik van gemaakt door hem als levend reclame-object voor het leger te gebruiken.
Dat coke niet helemaal in het perfecte plaatje past en hij dus geschorst/ontslagen wordt is logisch, dat zijn de regels bij defensie.
Hij blijft verantwoordelijk voor zijn eigen daden, niet voor de rest van Nederland.
Toch wel door te kiezen voor het topsportklasje van Defensie heeft hij er voor gekozen een uithangbord te worden en moet hij weten dat uitspattingen met drugs of doping aan alle kanten uitgelicht zullen worden.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:48 schreef Adfundum het volgende:
Dat van die voorbeeldfunctie vind ik altijd zo'n gelul, daar heeft hij niet om gevraagd.
Hij gaat toch zelf pontificaal fungeren in advertenties voor de landmachtquote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:48 schreef Adfundum het volgende:
Dat van die voorbeeldfunctie vind ik altijd zo'n gelul, daar heeft hij niet om gevraagd. Als je een keer met je kop op tv bent geweest heb je gelijk een voorbeeldfunctie. Hij wil gewoon de beste zijn op zijn gebied en daar heeft defensie mooi gebruik van gemaakt door hem als levend reclame-object voor het leger te gebruiken.
Dat coke niet helemaal in het perfecte plaatje past en hij dus geschorst/ontslagen wordt is logisch, dat zijn de regels bij defensie.
Hij blijft verantwoordelijk voor zijn eigen daden, niet voor de rest van Nederland.
Ik zeg toch ook dat het logisch is dat hij ontslagen wordt, dat geldt voor iedere militair, of hij nu uithangbordje voor defendie is of ergens in de spoelkeuken werkt.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:50 schreef MrDrako het volgende:
uh Adfundum, hij heeft er zelf voor gekozen bij defensie te werken, daar zaten kennelijk voorwaarden aan gebonden, en daar is hij mee akkoord gegaan.
maar daar heeft hij zelf voor gekozenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:54 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat het logisch is dat hij ontslagen wordt, dat geldt voor iedere militair, of hij nu uithangbordje voor defendie is of ergens in de spoelkeuken werkt.
Ik vind alleen dat die voorbeeldfunctie die als extra last om zijn schouders wordt gehangen niet terecht.
op welke kazerne kun je bier voor een kwartje halen dan??quote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:36 schreef Peder het volgende:
Bier voor een kwartje, maar binnenkort mag je niet eens meer roken in je vrije tijd...?
Whats next? Verbod op niezen?
Vertrutting, ik zeg het je!
Echte soldaten spuiten speed in de nek en verkrachten meisjes van onder de 12 jaar...
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:36 schreef Peder het volgende:
Bier voor een kwartje, maar binnenkort mag je niet eens meer roken in je vrije tijd...?
Whats next? Verbod op niezen?
Vertrutting, ik zeg het je!
Echte soldaten spuiten speed in de nek en verkrachten meisjes van onder de 12 jaar...
quote:Amerikaans leger onderzoekt totaal rookverbod
WASHINGTON - Het Pentagon onderzoekt of er in het Amerikaanse leger een totaalverbod op tabak moet komen. Dat bericht de nieuwszender CNN.
Een studie, die het Pentagon had besteld, stelt voor om over een periode van 5 tot 10 jaar een algeheel verbod op tabak in te stellen in het Amerikaanse leger. Roken zou op korte termijn de militaire paraatheid niet ten goede komen en over de langere termijn tot ernstige gezondheidsproblemen leiden.
Maar de voorstellen vallen niet overal in goede aarde. Zo zegt de gepensioneerde generaal Russel Honore dat strijdende soldaten nood hebben aan een sigaret, en opperen anderen dat het Amerikaanse leger nu al een hoog zelfmoordpercentage kent.
De medische top van het Pentagon onderzoekt nu de studie en zal vervolgens aanbevelingen doen bij de leiding van het defensieministerie en bij minister van Defensie Robert Gates.
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:48 schreef Adfundum het volgende:
Iedere militair heeft een voorbeeldfunctie, niet alleen als je oo bent.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:55 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Je hebt een voorbeeldfunctie omdat je een Onderofficier bent ; Wat Yuri was.
Niet omdat je met je hoofd op tv bent geweest.
verder vind ik deze titel niet nodig, ik denk dat deze wel anders kan.
Hij kiest er zelf voor om het topsporttraject te volgen bij Defensie, waardoor hij werk en sport optimaal kan combineren en daarnaast constructief bezig kan zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:48 schreef Adfundum het volgende:
Was in eerste instantie eerder uit irritatie dat er nergens wat stond over ontslag,quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:55 schreef Pumatje het volgende:
[..]
daar zeg je het al. Bij de wet is wiet nog steeds een verboden middel.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:22 schreef Sloggi het volgende:
Ik vind het trouwens wel een beetje raar dat militairen geen wiet mogen gebruiken maar wel mogen drinken en roken. Wiet is in principe toch ook gewoon legaal te verkrijgen. Dat ze cokegebruik hard bestraffen vind ik volkomen terecht, maar wiet vind ik toch op zijn minst een twijfelgeval.
Niet alleen onderofficiers hebben een voorbeeld functie, maar alle militairen, van Soldaat der 3e klasse tot Brigade-Generaal. Het kan een burger namelijk geen kont schelen wat je bent, ze zien een groen pak. En vaak kunnen ze het verschil niet eens zien tussen bijvoorbeeld een sergeant en een kapiteinquote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:55 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Jij blijft me echt verbazen met stompzinnige gedachtes.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:55 schreef Pumatje het volgende:
quote:
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:30 schreef Guus Muisarm het volgende:
Nee.
Z'n hele taak was om prijzen te vergaren en als UITHANGBORD te dienen voor nieuwe recruten en het imago van de krijgsmacht.
Sterker nog, als hij niet zo goed was op de ringen was hij niet eens in dienst gekomen. Je denkt toch niet werkelijk dat ze hem als ringennicht als voorbeeld stellen in Afganistan aan de soldaten als ze weer eens een dorpje platwalsen en een paar boeren hun land platbranden he?
Daar hebben ze echt wel andere sergeants voor.
...
...
...
Hoop ik.
Omdat ze het 3 jaar geleden niet konden bewijzen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:31 schreef Peter het volgende:
Als Defensie het al 3 jaar wist, waarom doen ze er pas iet mee als Van Gelder er zelf mee komt?
Juist, ik wou dit graag even aanvullen. Ik hoop dat je je hier in kanvinden.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:34 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Waar de fuck heb jij het nu over?
Je bent 24/7 Militair.. en je merkt echt wel tijdens je Onderofficiers opleiding waar je aan moet voldoen en wat je moet gaan beseffen. Onder andere dat je altijd een voorbeeld moet zijn..Het maakt geen zak uit wat je bezigheid op het moment is.
Ook buiten dienst heeft jou gedrag invloed, en niet enkel strafrechtelijk zoals in dit geval maar als een Onderofficier heb jij gewoon meer verantwoordelijkheden en plichten danwel ongeschreven dan een manschap.
Dat jij dit niet begrijpt is niet mijn probleem, ik denk dat ik mijn punt inmiddels wel heb duidelijk gemaakt. En over jou laatste zinnen, ik snap niet eens wat je ermee probeert duidelijk te maken, maar mijn instinct zegt niet reageren.
Hij heeft daar wel degelijk om gevraagd. Hij is doelbewust in de Defensie-sportselectie gaan zitten, weet het doel daarvan (promotie, "gezond lichaam en gezonde geest" en all that), en weet dat hij daarom in de spotlights staat. Hij weet dat hij in ruil voor een rol als positief rolmodel van Defensie de gelegenheid kreeg om zich bovengemiddeld met sport bezig te houden.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:48 schreef Adfundum het volgende:
Dat van die voorbeeldfunctie vind ik altijd zo'n gelul, daar heeft hij niet om gevraagd.
Mwoah, je maakt het nu wel ietsje mooier dan het is. Heel simpel gesteld: als onderofficier kun je je maar beter als goed huisvader (m/v) gedragen, en verantwoordelijkheden niet uit de weg gaan. Bij een ongeluk rij je dus niet door, dat soort dingen. Maar veel gekker is het niet, hoor!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:34 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Waar de fuck heb jij het nu over?
Je bent 24/7 Militair.. en je merkt echt wel tijdens je Onderofficiers opleiding waar je aan moet voldoen en wat je moet gaan beseffen. Onder andere dat je altijd een voorbeeld moet zijn..Het maakt geen zak uit wat je bezigheid op het moment is. [quote]
Het idee dat je 24/7 militair bent is al lang geleden losgelaten. Maar het is wel zo dat je 24/7 als militair aansprakelijk bent voor je handelen. Klein, maar niet onbelangrijk verschil.
[quote]
Ook buiten dienst heeft jou gedrag invloed, en niet enkel strafrechtelijk zoals in dit geval maar als een Onderofficier heb jij gewoon meer verantwoordelijkheden en plichten danwel ongeschreven dan een manschap.
Als dat je boodschap is aan je manschappen dan wens ik je nog sterkte. Iedereen is voorbeeld voor iedereen. Manschappen trekken zich op aan oudere manschapen, of manschappen met de grootste bek. Het is jouw taak om aan de oudste manschappen te leren dat zij zich moeten gedragen, zodat de jongere garde zich daaraan confirmeert.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:31 schreef Pumatje het volgende:
Heatseeker,
Als onderofficier ben jij het voorbeeld voor je manschappen.
Een manschap is niet het voorbeeld voor de manschappen.
Lol. Je bedoelt hier dat ze hem nog het hand boven het hoofd hielden. Hij had al andere dingen waarmee een normale soldaat niet zou wegkomen. Ja, de coke is nooit "officieel" bevestigd. Wat niet wil zeggen dat het niet bevesitgd zou zijn overigens. Gewoon niet "officieel"quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:42 schreef Esses het volgende:
Omdat ze het 3 jaar geleden niet konden bewijzen.
Hij is niet in dienst als soldaat. Ja, hij heeft een rang als sergeant. Hij is gewoon een ringennicht. Als zeg Heineken 'm meer betaald zou hij als brouwer naar de Olypische spelen gaan.quote:Jbla bla bla
Samenhangend verhaalquote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:16 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Lol. Je bedoelt hier dat ze hem nog het hand boven het hoofd hielden. Hij had al andere dingen waarmee een normale soldaat niet zou wegkomen. Ja, de coke is nooit "officieel" bevestigd. Wat niet wil zeggen dat het niet bevesitgd zou zijn overigens. Gewoon niet "officieel"
[..]
Hij is niet in dienst als soldaat. Ja, hij heeft een rang als sergeant. Hij is gewoon een ringennicht. Als zeg Heineken 'm meer betaald zou hij als brouwer naar de Olypische spelen gaan.
HIJ HEEFT NIETS MET HET LEGER
Wat is daar zo moeilijk aan? Hij staat buiten dat wereldje en ziet zich niet als voorbeeld. Dat issie ook niet trouwens. Hij was een voorbeeld voor eventueele recruten. Als de idioot binnen is krijgt ie wel een andere sergeant.
Dat je als leger dan later toch iets ziet waardoor ie ontslagen moet worden swa. ietwat laat maar dat zijn we wel gewend inmiddels hier met die pokke zooi die we nu hebben.
Vroeger .. toen we nog dienstplichtigen hadden die de tank olymipcs wonnen van beroeps canadezen/amerikanen enzo ...
Maar goed , ik dwaal wat af. Sinds de dienstplicht weg is is ons leger achteruitgegaan.
Dat gezeur over zijn onderofficier zijn, elk bedrijf ziet kader (welk level ook) als voorbeeld voor personeel.
Zijn voorbeeld als top-sporter overstijgt wel het in de marge gebruiken van coke. Hij kon er blijkbaar goed mee leven verder.
Overigens, ik ben het er wel mee eens dat een soldaat ontslagen wordt door dope. Als ze strak staan kunnen er gekke dingen gebeuren als ze een geladen wapen in bezit hebben.
*teveel getypt tussen het bakken door, ik post en zoek het maar uit*
Ik weet hetquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |