quote:
Op woensdag 15 juli 2009 08:43 schreef jagga het volgende:Gisteren diverse specs uitgeprobeerd, en dan eindelijk iets geknutseld wat voor mij persoonlijk heel goed werkt.
Kan iemand mij vertellen waarom ik op lvl 80 unholy spec zou moeten gaan?
Ik was unholy/frost en de dmg was redelijk, maar nu respecced naar blood/unholy, mijn god zeg
Blood spec heeft goede survivability, goede ap talents e.d. En toch zegt iedereen met een DK: je moet unholy gaan
of frost als je wilt tanken
blood zuigt.
iemand uitleg hierover?
Hoi WoW-wers, hier nog een addict.
Server: Aszune
Guild: Marauding Camelids
HORDE TILL I DIE! (nee ik heb geen Alli's
)
Op 80 heb ik nu een BoooooooomKiiiiiin (tbc main), Resto Sham voor de healz en frost dps / unh tonk DK (je raadt het al, wotlk main).
Runerider, 80 DK, Main character. main spec frost dps in 4/5 T8.5, offspec unh (aoe) tank.
Sjammert, 80 Sham, Full resto with a dash of ele (geen dual spec)
Mokaod, 80 druid, was feral tank/dps, nu boomkin omdat ik genoeg kreeg van die harige kont
Komkommage, oude vanilla main, 72 FFB Mage zonder FFB lol.
Ik speel mijn DK nu intensief voor een maandje of 6-7. Mijn guild draait Ulduar25, en we hebben naxx25 wat vaak gezien hehe. Heb zo'n beetje alle specs gehad in raids. Ik draai nu een Frost spec met single disease rotation, oftewel ik maak dankbaar gebruik van het Howling Blast glyphje. Who needs PS anyway. Moet waarschijnlijk gaan respeccen om het maximale effect te halen uit de tweede setbonus t8.
Over specs kunnen we lang praten. Het komt ook nogal neer op je voorkeur. Hoe speel jij graag? Eigenlijk komt het imo neer op het volgende:
DPS
Blood:
Single target pwnage, is op dit moment de spec waarin de hoogste raid dps uit komt geknald op bazen (trash is een ander verhaal) mits je de gear hebt. Probleem is echter je party buff. Die ap buff wordt nogal veel overschreven. Heb je regelmatig een hunter in je groep met zijn improved AP buff (hebben wij zo'n beetje altijd) speel je blood eigenlijk alleen voor jezelf. Je hebt geen positieve effecten op de raid en bent dus alleen bezig met je eigen dps. Deze spec heeft ook het hoogste percentage melee damage (white damage) van alle specs. Gear en melee caps zijn dus erg belangrijk. Armor Penetration is de bom.
Frost:
Haste, haste en nog eens haste. Improved Icy Talons is een zeer handige buff voor je Raid. Alleen een WF totem overwrite die buff, maar een WF totem heeft een beperkte range waardoor je buff vaker wel goed werkt dan niet. Ik speel persoonlijk het liefst Frost dps omdat dat gewoon de leukste nummertjes op je scherm geeft. Ik gooi er nu niet zelden Frost Strikes uit van boven de 20k zonder special buffs (natuurlijk wel raidbuffed) en dan 5 tot 7 achter elkaar. Critten ze allemaal tovert dat echt een glimlach op je gezicht. Spec heeft lagere white damage dan blood, maar weer meer magic damage. AoE gaat ook beter in deze spec door Howling Blast waarmee je iedere rotation begint (8x 7k crit in een blast is fun hehe). En die IIT buff zorgt ervoor dat mijn GM mij verboden heeft om een andere dps spec te kiezen. Stomme rogues en hun voorliefde voor haste...
Unholy:
Magic damage, aoe. Ook niet zoveel effect op de raid als je diseases niet meeneemt. De derde disease die je in je talents aan kunt zetten is wel weer te gek voor je raid. Doet hetzelfde als die curse of weetikveel van de locks waardoor locks full destro kunnen wat weer meer raiddamage betekent. Mocht je ook gaan voor imp unh presence heeft je raid wel ineens wat meer peper in de reet wat hier en daar (heigan, anyone?) erg handig kan zijn. Unholy schaalt ook het beste met lagere gear (meer damage in zelfde gear) door het grote aandeel magic damage, vandaar dat de meeste DK's de hoogste dps halen in Unh. Hun gear is gewoon nog niet zo goed. Frost en Blood schalen beter wat dat betreft. Unh is dus waarschijnlijk de spec met de meeste damage in early 80 gear. Zodra je T7 binnenharkt of misschien T8 zou ik eens gaan denken aan frost of blood.
Tank:
Blood:
Goede single target tank met hoge selfheal. Wordt echter niet als goede spec gezien doordat blood minder threat generation heeft als de andere twee specs en ook het meest afhankelijk is van expertise en hitrating. Die caps zijn gewoon erg lastig te halen als tank. 8% hit (ongeveer 295 rating afhankelijk van spec) of 415 wil je spellcapped zijn, en 60 expertise wil je die helemaal cappen. In de andere twee specs doe je meer magic damage waardoor de expertise cap niet meer zo heftig belangrijk is.
Frost:
Superieure damage mitigation en avoidance. Ook weer een single target tank, maar met wat meer aoe mogelijkheden als blood. Frost heeft ook de meeste cooldowns die de tank erg goed uitkomen.
Unh:
Think Protadin, oftewel, aoe tank. Ik persoonlijk merk dat ik in de unh tank spec veel meer en makkelijker threat genereer. Je hebt 3 actieve en 2 passieve aoe's tot je beschikking. Dit is meer een offtank dan een maintank, doordat single target threat wat lager is ten opzichte van frost, maar aoe threat is vele malen hoger. In deze spec heb je ook meer OHSH%T buttons dan in blood. En je Bone Shield is bijna overpowered voor tanks door de hidden cd op het verliezen van zo'n vliegend botje. Je krijgt dus gratis damage reduction van dat shield.
Overigens, eenieder die roept dat alleen Frost kan tanken geeft wel heel makkelijk weg dat hij van toeten nog Deathknights weet. Dat soort lui direct negeren. Ik durf bijna te wedden dat ze je proberen te vertellen hoe een DK werkt terwijl die DK van hun is blijven hangen op de 70 ofzo. Een DK heeft geen designated tank tree zoals paladdins en warriors protection hebben. Standaardsetup is 5/5/5, waarna er verder gespect wordt in de tree naar keuze. IEDERE build kan tanken, IEDERE build kan ook dpssen. Frost Presence maakt dat allemaal mogelijk. En gear natuurlijk, want met een te lage Defense gaan tanken is dodelijk, en dan niet alleen voor jou
Wil je nog meer info zou ik je aan willen raden om eens te gaan lezen op
http://elitistjerks.com. Niet al hun classmechanics kloppen, maar de DK threads zijn erg goed. Je vindt daar alles, van spec naar best in slot gear, van rotations tot glyphs, en al dat ondersteund met een theorycrafting tank die teveel wiskunde los laat op een Game
.
En Last but not Least, sorry voor de lange reply lol.
Grrrrr