abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71143275
quote:
Op maandag 20 juli 2009 11:10 schreef Re het volgende:
trouwens: zelf aanklooien met medicijnen van dit kaliber is natuurlijk niet echt verstandig
Ik moet ze eigenlijk nemen, maar ik word er ontzettend druk van. Bovendien wil ik niet afhankelijk worden. Vandaar dat ik dat alleen doe als de nood het hoogst is.
pi_71209390
het zou kunnen dat je met bijvoorbeeld ritaline beter gaat presteren, beter aan je planningen kunt houden. Maar je moet er ook rekening mee houden dat je je anders kunt gaan voelen. De persoon die je met de medicatie bent is niet de persoon die je eigenlijk "echt" bent. Het kan dus ook zo zijn dat je dat niet als prettig zult ervaren omdat je jezelf niet echt kan zijn. Dit vind ik ook wel iets om in je achterhoofd te houden.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_71211299
Hoe lang moet je ritalin gebruiken om de effecten te merken?

Zou ik het bijvoorbeeld kunnen gebruiken in periodes waarin ik de concentratie nodig heb, maar niet continu? (bv. alleen gebruiken in tentamenperiodes).

Soms lees ik dat je het lang moet gebruiken om de effecten te merken, maar op andere plaatsen lees ik weer dat mensen soms een pilletje nemen als ze het nodig vinden.

De redenen hierboven genoemd zijn namelijk waarom ik geen continue medicatie wil.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_71211474
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:51 schreef oompaloompa het volgende:
Hoe lang moet je ritalin gebruiken om de effecten te merken?

Zou ik het bijvoorbeeld kunnen gebruiken in periodes waarin ik de concentratie nodig heb, maar niet continu? (bv. alleen gebruiken in tentamenperiodes).

Soms lees ik dat je het lang moet gebruiken om de effecten te merken, maar op andere plaatsen lees ik weer dat mensen soms een pilletje nemen als ze het nodig vinden.

De redenen hierboven genoemd zijn namelijk waarom ik geen continue medicatie wil.
Nee Ritalin werkt direct. Het is alleen wel zo dat je een tijdje nodig hebt om te wennen aan het medicijn. In het begin kun je dus bijwerkingen hebben. Ik neem aan dat je standaard last hebt van bijwerkingen als je maar 'af en toe' een pilletje neemt.
pi_71211510
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:57 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Nee Ritalin werkt direct. Het is alleen wel zo dat je een tijdje nodig hebt om te wennen aan het medicijn. In het begin kun je dus bijwerkingen hebben. Ik neem aan dat je standaard last hebt van bijwerkingen als je maar 'af en toe' een pilletje neemt.
En wat zijn dan de meest voorkomende bijwerkingen? En in welke sterkte, ik bedoel vaak staat er bv. hoofdpijn maar hoofdpijn zou een lichte irritatie kunnen zijn, maar ook van het niveau migraine.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_71211560
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:58 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

En wat zijn dan de meest voorkomende bijwerkingen? En in welke sterkte, ik bedoel vaak staat er bv. hoofdpijn maar hoofdpijn zou een lichte irritatie kunnen zijn, maar ook van het niveau migraine.
Nervositeit leidt tot misselijkheid, gebrek aan eetlust. Bovendien, als het is uitgewerkt, dan krijg ik daarna altijd een kutgevoel.
pi_71211757
tvp
  woensdag 22 juli 2009 @ 14:33:16 #58
238488 Crapbag
I love crap
pi_71214832
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:58 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

De eerste week dat ik met Ritalin begon ging het wel. Ik had wel wat last van hoofdpijn, maar dan meer een drukkende dan stekende hoofdpijn en wat licht in mijn hoofd/duizelig. Na een dikke week begon de ellende van meer bijwerkingen, echt duizelig zijn, zwaar gevoel in armen en benen, misselijk, flinke hoofdpijn. Kortom me écht niet lekker voelen. Maar dat is na een dag of vijf weggetrokken en nu heb ik nergens meer last van.

En wat de rebound betreft: ik merk wel dat ik 's avonds weer drukker ben en mijn hoofd "vol" zit, maar daar kan ik voorlopig wel mee leven. Het is niet zo dat ik dan een enorm rotgevoel heb of me helemaal niet lekker voel. Maar ja dat is natuurlijk wel voor iedereen anders
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_71215069
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 13:00 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Nervositeit leidt tot misselijkheid, gebrek aan eetlust.
Een vriend van me is sinds een half jaar gediagnostiseerd ADHD'er en Ritalin-gebruiker. Door de Ritalin heeft hij geen trek meer in snoep, chips, etc en bij hem vlogen de kilo's er af.

Ik denk eigenlijk wel dat de bijwerkingen per persoon zullen verschillen en ook afhankelijk zullen zijn van de dosering...
pi_71215203
Bedankt voor de info. Ga het denk ik gewoon eens proberen.
  woensdag 22 juli 2009 @ 14:58:43 #61
238488 Crapbag
I love crap
pi_71215617
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 14:40 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Een vriend van me is sinds een half jaar gediagnostiseerd ADHD'er en Ritalin-gebruiker. Door de Ritalin heeft hij geen trek meer in snoep, chips, etc en bij hem vlogen de kilo's er af.

Ik denk eigenlijk wel dat de bijwerkingen per persoon zullen verschillen en ook afhankelijk zullen zijn van de dosering...
Oh ja, dat heb ik trouwens ook. Ben nu ongeveer 3 a 4 kilo afgevalen in een maand, gewoon omdat ik echt geen zin meer heb in tussendoortjes en zoetigheid. Maar ja, dat vind ik dan weer niet zo'n ramp omdat er wel een paar kilo's vanaf mochten
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
  Moderator woensdag 22 juli 2009 @ 15:13:49 #62
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_71216204
Gebrek aan eetlust komt volgens mij vrijwel altijd voor. De eerste paar weken at ik echt niks en ben ik afgevallen (en heb al ondergewicht ) maar nu is mijn eetlust weer hetzelfde als voorheen

Ik denk dat het verstandig is om een tijdje Ritalin te slikken om eraan te wennen. Daarna kun je het innemen wanneer je het nodig acht. Ik gebruik het doordeweek de hele dag als ik moet werken en studeren, maar op vrije dagen wanneer ik niets hoef slik ik geen Ritalin
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 22 juli 2009 @ 15:21:25 #63
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71216466
Nou ja, dat zou ik nog niet eens zo erg vinden. Mijn chips- en snoepconsumptie rijst echt de pan uit en het is een wonder dat ik nog niet zwaar overgewicht heb.

edit: deel twee van mn verhaal verkeerde topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')