abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 juli 2009 @ 10:14:03 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_70926246
quote:
Rel over vingerafdruk in pas
DEN HAAG - Juristen en burgerrechtenorganisaties komen in het geweer tegen de opslag van de vingerafdrukken van alle Nederlanders in een landelijke database.

Zij vinden dat de regeling de mensenrechten en regels op gebied van privacywetgeving overtreedt.

Vanaf 21 september worden van iedereen die een nieuw paspoort aanvraagt, vingerafdrukken afgenomen. Deze lichaamskenmerken komen volgens EU-regels in de pas te staan, en worden daarnaast ook opgeslagen in een databank. Dat laatste wordt alleen door Nederland gedaan. De officier van justitie kan bij opsporingsonderzoeken gebruik maken van deze gegevens.

Morgen en woensdag buigt het Mensenrechtencomité van de Verenigde Naties in Genève zich over de vraag of deze regeling in strijd is met de mensenrechten. "Ook het risico van diefstal van deze gegevens door onbevoegden is veel te groot", aldus vicevoorzitter Caroline Forder van het Nederlands Juristen Comité voor de Mensenrechten (NJCM) dat het onderwerp op de agenda heeft gezet.

Twee andere burgerrechtenorganisaties, Vrijbits en Privacy First, willen een klacht tegen de Nederlandse Staat indienen bij het Europese Hof voor de Rechten van de Mens. Volgens deze partijen heeft de overheid 'een grens overschreden'.

bron
Laat Balkenende maar bloeden
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_70926323
vanaf 21 september pas? kan ik voor die datum mooi nog even mijn paspoort verlengen
pi_70926386
het werd tijd dat iemand iets deed aan de waanzin van onze "regering".

vinden ze het nog raar als straks alle stemmen naar wilders gaan.
niet dat hij nou zo lekker is maar de gevestigde orde is sowieso al te lang aan de macht.
pi_70926400
Ik heb toch niets te verbergen dus mijn vingerafdruk kunnen ze niet krijgen.
pi_70926417
quote:
Op maandag 13 juli 2009 10:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
net of wilders je privacy beschermt
pi_70926434
Ik heb er ook totaal geen behoefte aan om weer in een of andere vage database te komen. Elektronisch patïentendossier, ov chipkaart, rekeningrijden, bonuskaart,etc. etc. Ergens moeten we een grens trekken.

Ze gaan ook gezichtsscans opslaan.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  maandag 13 juli 2009 @ 10:25:11 #7
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_70926511
Als iemand een misdrijf begaat gewoon in die database stoppen.
Maar vrijwillig een vingerafdruk ''afstaan''..nee liever niet.
pi_70926623
Die gasten zijn trouwens wel erg onduidelijk. Eerst was het 28 juni en nu is het ineens weer 21 september. Bij de gemeentehuis in mijn omgeving zeiden ze nog, toen ik m'n nieuwe pas op had gehaald, dat het misschien zelfs tot volgend jaar uit kan lopen. Maar goed, toch maar meteen de pas genomen voor 28 juni. Wie weet wat er kon gebeuren.
pi_70926630
Lambiekje
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_70926640
HET IS UN COMPLOT!!11!EINZ!!!
  maandag 13 juli 2009 @ 10:30:10 #11
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70926651
Niet in pas, maar in centrale database.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 13 juli 2009 @ 10:31:30 #12
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_70926678
Waar kan de gewone burger zijn steun betuigen of er aan mee helpen iets tegen deze waanzin te doen??
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_70926694
quote:

niet dat hij nou zo lekker is maar de gevestigde orde is sowieso al te lang aan de macht.
Wilders wil onze privacy nog veel meer indammen dan de andere partijen. Allemaal om ons te beschermen tegen de grote, boze islam. Maar het is tekenend dat jij dit zegt, want zo denken veel mensen erover. Die denken dat Wilders een vrijheidsstrijder is die vecht voor onze rechten, het tegendeel is echter waar. Gek genoeg spint Wilders wel garen bij dit soort berichten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_70926726
quote:
Op maandag 13 juli 2009 10:29 schreef DutchErrorist het volgende:
Lambiekje
Lees jij wel de OP of reken jij het topic direct af op de TS?
  Donald Duck held maandag 13 juli 2009 @ 10:38:27 #15
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_70926847
Er zitten wel grote risico's aan. Alle databases zijn te kraken en zo eentje als deze is natuurlijk helemaal razend interessant. Als je de afbeelding van een vingerafdruk hebt, is het een koud kunstje om daarvan een mal te maken waarmee je vervolgens afdrukken kunt gaan achterlaten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 13 juli 2009 @ 10:59:08 #16
138914 Slappy
ambtenaar
pi_70927429
Volgens mij is het een samenzwering
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_70927637
En volgens mij is het grootste deel van onze bevolking gewoon achterlijk, aangezien iedereen dit soort berichten met de mantel der liefde blijft bedekken.
pi_70928152
Hopelijk word dit ook door de landelijke media opgepikt, hopelijk word de rest van NL een beetje wakker waar de overheid mee bezig is.
Al ben ik bang dat grootste deel van de (achterlijke) Nederlanders reageert ja ik heb toch niks te verbergen.

Ik schaam me er voor dat ik ook paar jaar geleden ook zo nog dacht , maarja toen was ik 14 ofzo.
............................
  † In Memoriam † maandag 13 juli 2009 @ 11:27:07 #19
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_70928322
quote:
Op maandag 13 juli 2009 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
En volgens mij is het grootste deel van onze bevolking gewoon achterlijk, aangezien iedereen dit soort berichten met de mantel der liefde blijft bedekken.
De overheid hoeft alleen maar de pedofielen- en terroristenkaart te trekken en elke privacyschendende maatregel gaat als zoete koek naar binnen.
Carpe Libertatem
pi_70928326
quote:
Op maandag 13 juli 2009 10:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lees jij wel de OP of reken jij het topic direct af op de TS?
Het tweede. Ik kan geen 1 topic van lambiekje serieus nemen
  maandag 13 juli 2009 @ 11:29:11 #21
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_70928393
quote:
Op maandag 13 juli 2009 10:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Er zitten wel grote risico's aan. Alle databases zijn te kraken en zo eentje als deze is natuurlijk helemaal razend interessant. Als je de afbeelding van een vingerafdruk hebt, is het een koud kunstje om daarvan een mal te maken waarmee je vervolgens afdrukken kunt gaan achterlaten.
Idd, en de overheid is toch al zo goed in het laten slingeren van USB sticks enzo....

Nee, ben er niet blij mee dat de overheid dit gaat doen en ik hoop ook dat de media dit op pakt en dit groot gaat opblazen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Donald Duck held maandag 13 juli 2009 @ 11:29:19 #22
46149 __Saviour__
pi_70928397
quote:
Op maandag 13 juli 2009 11:27 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

De overheid hoeft alleen maar de pedofielen- en terroristenkaart te trekken en elke privacyschendende maatregel gaat als zoete koek naar binnen.
Dat is inderdaad het gemene trucje. Vooral het pedofielargument is favoriet. Want dan kun je ineens haast niet meer tegen zo'n voorgestelde maatregel zijn, want dan krijg je gelijk zelf de beschuldigingen naar je toegeworpen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held maandag 13 juli 2009 @ 11:31:08 #23
46149 __Saviour__
pi_70928454
Hoe makkelijk het is om vingerafdrukken na te maken:

❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_70928689
quote:

[..]

Idd, want achter elke boom schuilt een boosaardige moslimterrorist die ons hetgeen waar wij voor staan wil vernietigen. Dus mensen accepteer deze privacy-beperkende maatregelen om ons te redden van de boze moslims.

Wij hebben helemaal niets te vrezen voor terrorisme.
pi_70930494
quote:
Op maandag 13 juli 2009 10:31 schreef honda1990 het volgende:
Waar kan de gewone burger zijn steun betuigen of er aan mee helpen iets tegen deze waanzin te doen??
info bij onzeprivacy punt nl
Indien je mee wil helpen om mensen te informeren.
Vrijbit is meer van het actie-voeren
pi_70930742
quote:
Op maandag 13 juli 2009 10:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wilders wil onze privacy nog veel meer indammen dan de andere partijen. Allemaal om ons te beschermen tegen de grote, boze islam. Maar het is tekenend dat jij dit zegt, want zo denken veel mensen erover. Die denken dat Wilders een vrijheidsstrijder is die vecht voor onze rechten, het tegendeel is echter waar. Gek genoeg spint Wilders wel garen bij dit soort berichten.
Ja dat komt omdat driekwart van de Wilders aanhangers te dom is om zijn programma daadwerkelijk te lezen, maar alleen luistert naar zijn one liners of hem bij voorbaat al tof vind omdat hij tegen de buitenlanders en islam is .

Helaas zijn dit dus de mensen die op hem stemmen en zorgen dat hij straks een aardig aantal zetels krijgt ben ik bang.

Maarja het grootste deel van de bevolking weet sowieso niet waar ze het over hebben, die bepalen hun stem door subjectieve stukjes uit de Telegraaf of door een zin als "We betalen al genoeg aan de hoge heren in Den Haag, dus ik stem op Wilders want hij wil minder ambtenaren."
pi_70930804
Rel.

Grapjas.

pi_70930938
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:51 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja dat komt omdat driekwart van de Wilders aanhangers te dom is om zijn programma daadwerkelijk te lezen, maar alleen luistert naar zijn one liners of hem bij voorbaat al tof vind omdat hij tegen de buitenlanders en islam is .

Helaas zijn dit dus de mensen die op hem stemmen en zorgen dat hij straks een aardig aantal zetels krijgt ben ik bang.

Maarja het grootste deel van de bevolking weet sowieso niet waar ze het over hebben, die bepalen hun stem door subjectieve stukjes uit de Telegraaf of door een zin als "We betalen al genoeg aan de hoge heren in Den Haag, dus ik stem op Wilders want hij wil minder ambtenaren."
Eigenlijk zouden mensen pas een stembiljet moeten krijgen nadat ze een of ander examen hebben gedaan waaruit blijkt dat zij op de hoogte zijn van wat er speelt in ons land en waar de partijen voor staan. Nu krijgen randdebielen ook een stem en dat moet voorkomen worden.
pi_70931185
De titel van het artikel (en dus ook van dit topic) is niet helemaal correct. Het gaat niet zozeer om het opnemen van vingerafdrukken in je pas, maar vooral om het feit dat de vingerafdrukken van alle Nederlanders in een centrale database worden opgeslagen.

Dat is een probleem, niet vanwege het legitieme gebruik, maar juist vanwege de enorme impact die voortvloeit uit misbruik van die database. Stel je voor dat een database met op de persoon herleidbare biometrische kenmerken van __alle__ Nederlanders in verkeerde handen valt. Of stel je voor dat we over 15 jaar een corrupte regering hebben. Of stel je voor dat we over 15 jaar in een politiestaat leven. Wie is er dan nog zo blij met die database?
  maandag 13 juli 2009 @ 13:41:17 #31
52357 Lambiekje
pi_70932308
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:
De titel van het artikel (en dus ook van dit topic) is niet helemaal correct. Het gaat niet zozeer om het opnemen van vingerafdrukken in je pas, maar vooral om het feit dat de vingerafdrukken van alle Nederlanders in een centrale database worden opgeslagen.

Dat is een probleem, niet vanwege het legitieme gebruik, maar juist vanwege de enorme impact die voortvloeit uit misbruik van die database. Stel je voor dat een database met op de persoon herleidbare biometrische kenmerken van __alle__ Nederlanders in verkeerde handen valt. Of stel je voor dat we over 15 jaar een corrupte regering hebben. Of stel je voor dat we over 15 jaar in een politiestaat leven. Wie is er dan nog zo blij met die database?
ik wil niet vervelend zijn maar we leven al in een politiestaat aangezien de Eerste Kamer dit met vingerafdrukken er zo door heeft geloodst.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_70933245
met dank aan Pechtold van D66

De gelaatsscan zal als eerste biometrische kenmerk in de Nederlandse reisdocumenten (paspoort en Nederlandse identiteitskaart) worden ingevoerd, daarna volgt de vingerscan. Dat schrijft minister Pechtold (BVK) in een brief aan de Tweede Kamer.

http://www.minbzk.nl/actueel?ActItmIdt=53246
pi_70939858
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:41 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ik wil niet vervelend zijn maar we leven al in een politiestaat aangezien de Eerste Kamer dit met vingerafdrukken er zo door heeft geloodst.
Of dat al zo is is niet relevant voor het argument.
pi_70939906
quote:
Op maandag 13 juli 2009 10:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wat kan het jou schelen? Alsof jij een paspoort nodig hebt, wanneer ben je voor het laatst buiten geweest, laat staan het buitenland?
  maandag 13 juli 2009 @ 18:04:15 #35
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70940073
quote:
Op maandag 13 juli 2009 10:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, dit is ook niet fris.
  maandag 13 juli 2009 @ 20:30:15 #36
52357 Lambiekje
pi_70944601
quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:55 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Wat kan het jou schelen? Alsof jij een paspoort nodig hebt, wanneer ben je voor het laatst buiten geweest, laat staan het buitenland?
3 juli in Zürich, zwitserland (anders roep je weer Friesland)
  maandag 13 juli 2009 @ 20:34:43 #37
123170 alors
zlata1234
pi_70944764
Nou er zijn ook een paar wakker geworden hoor

Het stond zelf op de voorpagina van de krant, ik wist niet wat ik zag!
know'm sayin?
word? word.
  maandag 13 juli 2009 @ 21:02:17 #38
52357 Lambiekje
pi_70945782
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:34 schreef alors het volgende:
Nou er zijn ook een paar wakker geworden hoor

Het stond zelf op de voorpagina van de krant, ik wist niet wat ik zag!
as usual plaatsen de kranten als het eigenlijk te laat is. Waarom zou dát toch gebeuren.
pi_70946290
top actie
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_70946335
quote:

Sukkel, Geert Wilders is juist vóór deze maatregel.
  maandag 13 juli 2009 @ 21:19:52 #41
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_70946382
Ik heb bijna geen vingerafdrukken meer door veelvuldig met droogijs en ontsmettingsmiddelen te werken, ik ben benieuwd hoe ze dat bij mij gaan opvangen, maar ik heb net een weekje mijn nieuwe paspoort, dus dat is zorg voor later (dan hebben we misschien een andere MP)
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_70946391
Ow dankje door dit topic weet ik dat ik mn paspoort moet laten verlengen.
pi_70946492
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:19 schreef ouderejongere het volgende:
Ik heb bijna geen vingerafdrukken meer door veelvuldig met droogijs en ontsmettingsmiddelen te werken, ik ben benieuwd hoe ze dat bij mij gaan opvangen, maar ik heb net een weekje mijn nieuwe paspoort, dus dat is zorg voor later (dan hebben we misschien een andere MP)
Ik zit er over te denken om mijn vingerafdrukken ook te laten wissen.

Zou het tijd worden voor een nieuwe "vingerafdrukloze" beweging op Fok!?
  maandag 13 juli 2009 @ 21:34:34 #44
52357 Lambiekje
pi_70946938
quote:
Douane. Waarom heb jij geen vingerafdrukken. Droogijs. Mitkommen, jij crimineel. Agent met mitrailleur op je slaap. Wat ben jij van plan mannetje. Reichstagbrand zeker , geef het maar toe kl*tzak. En ondertussen is de pandbrigade je PC en inboedel aan het confisqueren. De telefoon gaat. Vervolgens gilt de agent: "Wat moet jij met naaktfotos van Maddie. Je bent zeker vriend van Dutroux"
Naast gevangenisstraf ook 1 miljard boete voor 50 gedownloade Disney Films.

zomaar even een situatie waar je kunt belanden vanwege je verminkte vingertoppen
  maandag 13 juli 2009 @ 21:47:25 #45
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_70947522
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:34 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Douane. Waarom heb jij geen vingerafdrukken. Droogijs. Mitkommen, jij crimineel. Agent met mitrailleur op je slaap. Wat ben jij van plan mannetje. Reichstagbrand zeker , geef het maar toe kl*tzak. En ondertussen is de pandbrigade je PC en inboedel aan het confisqueren. De telefoon gaat. Vervolgens gilt de agent: "Wat moet jij met naaktfotos van Maddie. Je bent zeker vriend van Dutroux"
Naast gevangenisstraf ook 1 miljard boete voor 50 gedownloade Disney Films.

zomaar even een situatie waar je kunt belanden vanwege je verminkte vingertoppen

Maar het kan ook zomaar gebeuren dat je bij de Gamma met een bijl in je handen staat, uiteindelijk toch een grotere pakt en koopt en dat de volgende klant de eerste bijl die jij vasthield koopt en daarmee zijn buurman in mootjes hakt. Jouw vingerafdrukken worden gevonden DUS jij bent de dader.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  maandag 13 juli 2009 @ 22:08:07 #46
52357 Lambiekje
pi_70948342
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:47 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

je snapt wel waar ik op doel. Ik trok het wat naar het extreme
quote:
Maar het kan ook zomaar gebeuren dat je bij de Gamma met een bijl in je handen staat, uiteindelijk toch een grotere pakt en koopt en dat de volgende klant de eerste bijl die jij vasthield koopt en daarmee zijn buurman in mootjes hakt. Jouw vingerafdrukken worden gevonden DUS jij bent de dader.

Omdat je buurman het met handschoenen heeft gedaan.

En om eerlijk te zijn ik denk dat het nog vervelende situaties gaat opleveren omdat je alibi niet sluitend is.
Mobieltje hoeft bv al niet per sé de dichstbijzijnde paal te pakken....

Als een crimineel je id heeft gekloond (zoals aangetoond kan het al met wardriving) kan het lelijk situatie voor je op leveren.

Ik denk dat het eerst heel goed fout moet gaan voor dat het kabinet beseft dat het zo niet werkt. En eigenlijk daarmee de politie een opsporings methode om zeep heeft geholpen.

Criminaliteit krijgt een level up op deze manier
  maandag 13 juli 2009 @ 22:39:08 #47
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_70949579
quote:
Check het wel even voordat je op vakantie gaat naar de US. Je zou er zomaar problemen mee kunnen krijgen.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_70950922
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:57 schreef KoosVogels het volgende:
Eigenlijk zouden mensen pas een stembiljet moeten krijgen nadat ze een of ander examen hebben gedaan waaruit blijkt dat zij op de hoogte zijn van wat er speelt in ons land en waar de partijen voor staan. Nu krijgen randdebielen ook een stem en dat moet voorkomen worden.
Zoiets is al ingevoerd. Mensen die zich in dit onderwerp verdiepen en weigeren hun vingerafdrukken te geven voor een paspoort kunnen geen nieuw paspoort krijgen en kunnen op korte termijn dus niet meer stemmen.
pi_70951598
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:

15 jaar? De politiestaat is dichterbij dan je denkt..

Verder natuurlijk goed als organisaties zich inzetten om dit soort vormen van schending van mensenrechten en privacy door onze overheid aan te pakken Sowieso moet die shit uberhaupt niet in m'n paspoort komen
  maandag 13 juli 2009 @ 23:32:24 #50
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_70951674
Komen ze nu mee. . Ivm vakantiedrukte uitgesteld, eigenlijk zou die maatregel eind juni al ingegaan zijn
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 13 juli 2009 @ 23:40:07 #51
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_70952000
Dit is toch dweilen met de kraan open man. Als je dan toch zo begaan bent met privacy als onderdeel van de mensenrechten, wees dan consequent en pak alles aan. Dus: opzouten met die bewaarplicht.
pi_70952470
Wat is het probleem om je vingerafdruk af te staan?
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  maandag 13 juli 2009 @ 23:53:34 #53
Profeta Pluriforma
pi_70952523
quote:
Op maandag 13 juli 2009 23:51 schreef Paaskonijn het volgende:
Het probleem is dat je als onschuldige burger op voorhand als potentiële crimineel wordt beschouwd. Dat lijkt mij niet geheel de bedoeling.
  † In Memoriam † maandag 13 juli 2009 @ 23:55:13 #54
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_70952592
quote:
Op maandag 13 juli 2009 23:53 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Het probleem is dat je als onschuldige burger op voorhand als potentiële crimineel wordt beschouwd. Dat lijkt mij niet geheel de bedoeling.
Volgens mij is dat exact wat de bedoeling is.
Carpe Libertatem
  maandag 13 juli 2009 @ 23:57:09 #55
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_70952666
quote:
Op maandag 13 juli 2009 23:40 schreef servus_universitas het volgende:
Dit is toch dweilen met de kraan open man. Als je dan toch zo begaan bent met privacy als onderdeel van de mensenrechten, wees dan consequent en pak alles aan. Dus: opzouten met die bewaarplicht.
Ik vind het al heel wat dat er nu een 'rel' als het al zo mag heten is ontstaan hierover.

De afgelopen 99 keer liet Nederland zich gedwee, met hier en daar een beetje tegensputteren, naar de slachtbank leiden.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  dinsdag 14 juli 2009 @ 00:01:48 #56
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70952840
quote:
Op maandag 13 juli 2009 10:31 schreef honda1990 het volgende:
Lid worden van een partij die tegen deze database is - zoals bijvoorbeeld de SP, en wellicht andere linkse partijen, en dan actief meedoen met de lokale en landelijke politiek.

Voorstemmers:

PvdA, VVD, ChristenUnie, SGP, CDA, PVV en het lid Verdonk. (Verdonk had toen nog geen eigen partij)

Tegenstemmers:

Groen Links, SP, Partij voor de Dieren, D'66.

Het lijkt er dus op dat je bij een LINKSE PARTIJ moet gaan zitten..... met uitzondering van de PvdA zijn het alleen rechtse en/of Christenpartijen die voor hebben gestemd.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 14 juli 2009 @ 00:01:57 #57
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_70952843
quote:
Op maandag 13 juli 2009 11:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Idd, want achter elke boom schuilt een boosaardige moslimterrorist die ons hetgeen waar wij voor staan wil vernietigen. Dus mensen accepteer deze privacy-beperkende maatregelen om ons te redden van de boze moslims.

Wij hebben helemaal niets te vrezen voor terrorisme.
En zeker niet meer dan alle andere EU-landen, waar deze database helemaal niet wordt ingevoerd.
Ik vraag me toch af wat nou het werkelijke doel is van die opgeslagen gegevens. Het wordt allemaal wel steeds schimmiger.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_70952860
quote:
We zijn het land met de meeste telefoontaps, recent is de bewaarplicht ingevoerd zodat NL op internet die gerespecteerde titel ook kan neerzetten, nu moeten we allemaal vingerafdrukken inleveren en de overheid gaat eens fijn een database aanleggen met al die shit. Daarnaast willen ze ook actief gaan dataminen om mensen te profileren, over een paar jaar word rekeningrijden ingevoerd zodat de overheid 24/7 kan volgen waar je bent, ...

Het is niet zozeer dat stipje inkt, als de trend die we zien. Over een paar jaar zitten we hier praktisch gezien met een algeheel verbod op privacy, en ik heb er geen vertrouwen in dat al die shit door de overheid veilig bewaard wordt en uitsluitend gebruikt wordt voor dingen waar ik als burger, die rechten hoort te hebben, achter sta.

De overheid heeft geen fuck te zoeken in m'n prive leven, en ze hebben mij gewoon met rust te laten en te respecteren zo lang ik andere mensen geen opzettelijke schade toebreng. Maar wat de overheid doet is gewoon dik over ons heen schijten en gewoon steeds proberen de grens te verleggen - onder het mom van terrorisme en wat voor onzin ze allemaal nog meer verzinnen om het goed te praten.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 00:03:22 #59
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_70952897
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:02 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

We zijn het land met de meeste telefoontaps, recent is de bewaarplicht ingevoerd zodat NL op internet die gerespecteerde titel ook kan neerzetten, nu moeten we allemaal vingerafdrukken inleveren en de overheid gaat eens fijn een database aanleggen met al die shit. Daarnaast willen ze ook actief gaan dataminen om mensen te profileren, over een paar jaar word rekeningrijden ingevoerd zodat de overheid 24/7 kan volgen waar je bent, ...

Het is niet zozeer dat stipje inkt, als de trend die we zien. Over een paar jaar zitten we hier praktisch gezien met een algeheel verbod op privacy, en ik heb er geen vertrouwen in dat al die shit door de overheid veilig bewaard wordt en uitsluitend gebruikt wordt voor dingen waar ik als burger, die rechten hoort te hebben, achter sta.

De overheid heeft geen fuck te zoeken in m'n prive leven, en ze hebben mij gewoon met rust te laten en te respecteren zo lang ik andere mensen geen opzettelijke schade toebreng. Maar wat de overheid doet is gewoon dik over ons heen schijten en gewoon steeds proberen de grens te verleggen onder het mom van terrorisme en wat voor onzin ze allemaal nog meer verzinnen om het goed te praten.
I couldn't agree more.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 00:04:02 #60
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70952922
quote:

Dan wordt het dus tijd om op de SP te stemmen. Wilders is namelijk VOOR de vingerafdrukken.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 14 juli 2009 @ 00:17:20 #61
52357 Lambiekje
pi_70953296
quote:
het staat compleet op je RFID chip een onverlaat kan voor een paar tientjes een scanner kopen. Rondrijden in de auto is genoeg om jouw ID te stelen.

Vingerafdrukken zijn vanaf een glas in een uurtje nagemaakt.

Kijk anders even deze Netwerk aflevering. Eerste deel gaat nog over dood MJ. Tweede deel gaat over de gevaren van het nieuwe paspoort.
De deskundige moet zo wat huilen van de reacties van mensen "Ik heb niets te verbergen".
  dinsdag 14 juli 2009 @ 00:20:02 #62
52357 Lambiekje
pi_70953368
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

En zeker niet meer dan alle andere EU-landen, waar deze database helemaal niet wordt ingevoerd.
Ik vraag me toch af wat nou het werkelijke doel is van die opgeslagen gegevens. Het wordt allemaal wel steeds schimmiger.
De stippenkaart zo als de geinfiltreerde Duitsers in onze ambtenarij eisten in 37/38/39. En toen werd het mei 1940.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 00:24:02 #63
52357 Lambiekje
pi_70953470
quote:

[..]

Rondslingerende USB-sticks. Onbedoeld, knullig hoe je het noemen wilt . Maar als 17 mlj gegevens op straat liggen dan kan een crimineel leuk shoppen.

Daarnaast hoe kunnen we zien of de data van je profiel wel klopt. Bij wie moet je wezen dat het gecorrigeerd wordt. En is het dan al direct overal gerepliceerd en wat is de leidende versie?!?
quote:
De overheid heeft geen fuck te zoeken in m'n prive leven, en ze hebben mij gewoon met rust te laten en te respecteren zo lang ik andere mensen geen opzettelijke schade toebreng. Maar wat de overheid doet is gewoon dik over ons heen schijten en gewoon steeds proberen de grens te verleggen - onder het mom van terrorisme en wat voor onzin ze allemaal nog meer verzinnen om het goed te praten.
Met een Joris D als S.G. produceert NL ook nog eens zelf de pedo. Daarnaast is NL ook al de topproducent van bestialogische pr0n.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 00:27:36 #64
52357 Lambiekje
pi_70953568
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:04 schreef maartena het volgende:

[..]

Dan wordt het dus tijd om op de SP te stemmen. Wilders is namelijk VOOR de vingerafdrukken.
Volgens mij heeft geen enkele Tweede kamerlid notie wat het nu echt inhoud. En wat het voor gevolgen heeft als het op straat ligt.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 00:31:59 #65
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70953681
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Alleen door de informatie die op de RFID chip staat te toetsen aan een database kan worden nagegaan of de informatie op de RFID chip - die bewijsbaar aan te passen valt (niet op afstand trouwens) - inderdaad overeenkomt met de identiteit die erbij hoort.

Als het paspoort van vredelievende Nederlandse burger Achmed op vakantie in Marokko gejat wordt, en terrorist Abdullah weet de RFID chip te voorzien van zijn EIGEN vingerafdruk, om vervolgens onder de identiteit van Achmed naar de EU te reizen, dan kan er aan de database direct getoetst worden dat er iets niet klopt, waar dat met de informatie alleen op de RFID chip niet kan.

Het is eigenlijk ook vreemd dat een hoop tegenstanders van deze database tevens degenen zijn die aangeven dat de RFID chip gehacked kan worden..... maar als je dan een controle database hebt waaraan getoetst kan worden, dan is het ook niet goed.

Overigens wat betreft databases in de rest van de EU: Het Verenigd Koninkrijk gaat ook een database aanleggen. Buiten de EU is het al jaren de gewoonte een vingerafdruk af te geven als je een rijbewijs haalt in de VS. Dit is dan wel per staat verschillend, maar een groot deel van de Amerikaanse staten hebben een vingerafdruk database bij de DMV.

Ik heb er eerlijk gezegd ook weinig problemen mee.....

Overigens zeggen een aantal regeringen dat ze geen database aanleggen, maar gezien de macht van geheime diensten - ook in Europa - wat geeft de garantie dat ze dat ook niet doen? Dan heb ik het liever in het openbaar, waar alle officiële regeringsfunctionarissen er vanaf weten, en niet alleen hen die weten wat er precies onder het budget-kopje "geheime operaties" waarvan slechts enkelen weten hoe de miljoenen die er heen gaan worden gebruikt.
-
  dinsdag 14 juli 2009 @ 00:37:45 #66
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70953863
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:27 schreef Lambiekje het volgende:
Volgens mij heeft geen enkele Tweede kamerlid notie wat het nu echt inhoud. En wat het voor gevolgen heeft als het op straat ligt.
Volgens mij heeft niemand iets aan een database die een vingerafdruk koppelt aan een naam. Okay, je zou iemand kunnen opzetten voor moord door zijn vingerafdrukken overal te plaatsen, maar dat kan al sinds jaar en dag zonder database. (Ik moet even naar de WC, en hop.... overal in de WC zijn vingerafdrukken te vinden van die persoon, even afnemen, en klaar).

Wat veel interessanter is, zijn de databases die al jaren bestaan zoals de basisadministratie, sofinummers en gegevens over je kredietwaardigheid. Deze databases worden natuurlijk vrij streng beveiligd, en ik denk dat de beveiliging van vingerafdrukken niet minder zal zijn.

Ook erg interessant is de database die de telecom operators bijhouden over de locatie van je GSM telefoon als je van cel naar cel, en van regio naar regio reist. Natuurlijk kun je een GSM uitzetten, en bewijst dit alleen de locatie van de fysieke telefoon, maar dergelijke gegevens zijn echt VEEL interessanter dan de vingerafdrukken van een persoon, waar je weinig mee kan.

De SP is wel de partij die echt het meeste tegensputtert tegen deze database. De rechtse partijen zijn stuk voor stuk voor.
-
  dinsdag 14 juli 2009 @ 00:38:36 #67
67978 HenryHill
pi_70953886
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:01 schreef maartena het volgende:
Tegenstemmers: Groen Links, SP, Partij voor de Dieren, D'66.

Het lijkt er dus op dat je bij een LINKSE PARTIJ moet gaan zitten..... met uitzondering van de PvdA zijn het alleen rechtse en/of Christenpartijen die voor hebben gestemd.
Kom kom. D'66 is welliswaar redelijk progressief, maar dat maakt ze nog niet links. Bij mijn weten hebben ze altijd redelijk in het centrum binnen het links-rechts spectrum gezeten, zoals je van een pragmatische partij zou mogen verwachten.

Even los daarvan: Ik geloof echt dat D66 m.b.t. privacy weet waar het over praat, en ik geloof ook echt dat D66 uit principe tegen privacy-beperkende maatregelen is.
Alleen... ik geloof ook dat D66 zijn idealen misschien wat te snel laat varen als ze daarmee zetels kunnen winnen of er een plaats in de regering mee kunnen krijgen. Geen idee wat me dit gevoel heeft gegeven, overigens.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  dinsdag 14 juli 2009 @ 00:41:56 #68
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70953976
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:38 schreef HenryHill het volgende:
Kom kom. D'66 is welliswaar redelijk progressief, maar dat maakt ze nog niet links. Bij mijn weten hebben ze altijd redelijk in het centrum binnen het links-rechts spectrum gezeten, zoals je van een pragmatische partij zou mogen verwachten.
Ben ik het ook helemaal mee eens, ben zelf namelijk ook D'66 stemmer. Het is een centrumpartij inderdaad, meer economisch rechts dan links.

Maar net zoals er een linkse partij VOOR de vingerafdrukken is (PvdA), kan het dus ook prima dat een centrale partij TEGEN is, zoals D'66.
-
  dinsdag 14 juli 2009 @ 00:44:18 #69
67978 HenryHill
pi_70954034
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:31 schreef maartena het volgende:
Het is eigenlijk ook vreemd dat een hoop tegenstanders van deze database tevens degenen zijn die aangeven dat de RFID chip gehacked kan worden..... maar als je dan een controle database hebt waaraan getoetst kan worden, dan is het ook niet goed.
Deze impasse is trouwens vrij makkelijk te voorkomen door per RFID-chip alleen centraal een "checksum" (hash-waarde, bijv. MD5) op te slaan van de gegevens die op de RFID-chip behoren te staan.

Zo is het wel gemakkelijk om te controleren of er met de gegevens op de kaart geknoeid is, maar is het niet nodig om dezelfde gegevens ook nog eens centraal in een database op te slaan.
Nodeloos om te zeggen dat onze lieve overheid juist het liefst een centrale, makkelijk te doorzoeken database wil...
pi_70954102
TerugVind Privacy.....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 14 juli 2009 @ 02:53:38 #71
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70955763
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:44 schreef HenryHill het volgende:
Deze impasse is trouwens vrij makkelijk te voorkomen door per RFID-chip alleen centraal een "checksum" (hash-waarde, bijv. MD5) op te slaan van de gegevens die op de RFID-chip behoren te staan.
Maar is het niet zo dat die checksum ook gekraakt kan worden op zo'n manier dat de informatie op de chip - met valse vingerafdruk - correct lijkt te zijn? Ofwel de checksum waarde veranderd niet, de vingerafdruk gegevens wel? Bij mijn weten IS het namelijk mogelijk om een valse MD5 checksum te hebben..... of eigenlijk exact dezelde MD5 checksum, maar andere gegevens die eraan gekoppeld zijn.

Of is een checksum echt 100% feilloos?
-
  dinsdag 14 juli 2009 @ 07:24:54 #72
52357 Lambiekje
pi_70956362
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:31 schreef maartena het volgende:

[..]

Alleen door de informatie die op de RFID chip staat te toetsen aan een database kan worden nagegaan of de informatie op de RFID chip - die bewijsbaar aan te passen valt (niet op afstand trouwens) - inderdaad overeenkomt met de identiteit die erbij hoort.
JUIST op afstand.
quote:
Als het paspoort van vredelievende Nederlandse burger Achmed op vakantie in Marokko gejat wordt, en terrorist Abdullah weet de RFID chip te voorzien van zijn EIGEN vingerafdruk, om vervolgens onder de identiteit van Achmed naar de EU te reizen, dan kan er aan de database direct getoetst worden dat er iets niet klopt, waar dat met de informatie alleen op de RFID chip niet kan.

Overigens wat betreft databases in de rest van de EU: Het Verenigd Koninkrijk gaat ook een database aanleggen. Buiten de EU is het al jaren de gewoonte een vingerafdruk af te geven als je een rijbewijs haalt in de VS. Dit is dan wel per staat verschillend, maar een groot deel van de Amerikaanse staten hebben een vingerafdruk database bij de DMV.

Ik heb er eerlijk gezegd ook weinig problemen mee.....

Overigens zeggen een aantal regeringen dat ze geen database aanleggen, maar gezien de macht van geheime diensten - ook in Europa - wat geeft de garantie dat ze dat ook niet doen? Dan heb ik het liever in het openbaar, waar alle officiële regeringsfunctionarissen er vanaf weten, en niet alleen hen die weten wat er precies onder het budget-kopje "geheime operaties" waarvan slechts enkelen weten hoe de miljoenen die er heen gaan worden gebruikt.
Volgens mij heb jij het Netwerk aflevering niet gezien.
pi_70956456
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:17 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

het staat compleet op je RFID chip een onverlaat kan voor een paar tientjes een scanner kopen. Rondrijden in de auto is genoeg om jouw ID te stelen.

Vingerafdrukken zijn vanaf een glas in een uurtje nagemaakt.

Kijk anders even deze Netwerk aflevering. Eerste deel gaat nog over dood MJ. Tweede deel gaat over de gevaren van het nieuwe paspoort.
De deskundige moet zo wat huilen van de reacties van mensen "Ik heb niets te verbergen".
Hier alleen de reportage zelf
pi_70956461
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 07:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

JUIST op afstand.
, zie ook de informatie op onzeprivacy.nl over de RFID chip en het paspoort
pi_70956482
quote:

[..]

Dit, dus.

En ja, het grootste deel der Nederlanders ís achterlijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 14 juli 2009 @ 08:56:58 #76
52357 Lambiekje
pi_70957257
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 07:49 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dit, dus.

En ja, het grootste deel der Nederlanders ís achterlijk.
In die zin dat als ze iets aangerijkt wordt in de wind slaan. Nederland is voornamelijk intellectueel achterlijk. En alleen iets accepteren als het wetenschappelijk bewezen (wat naar mijn idee inmiddels ook een wassen neus angezien Elsevier met 6tal neptijdschriften). De dommeblondjes die meer van zonnebrillen weten kun je het niet kwalijk nemen.

Nu met het vingerafdruk komt men de krant/media pas in actie als het telaat is, als het al de Eerste Kamer gepaseerd is. Deze hele discussie had 2 jaar geleden gevoerd moeten worden.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:41:44 #77
Profeta Pluriforma
pi_70968179
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 08:56 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

In die zin dat als ze iets aangerijkt wordt in de wind slaan. Nederland is voornamelijk intellectueel achterlijk. En alleen iets accepteren als het wetenschappelijk bewezen (wat naar mijn idee inmiddels ook een wassen neus angezien Elsevier met 6tal neptijdschriften). De dommeblondjes die meer van zonnebrillen weten kun je het niet kwalijk nemen.

Nu met het vingerafdruk komt men de krant/media pas in actie als het telaat is, als het al de Eerste Kamer gepaseerd is. Deze hele discussie had 2 jaar geleden gevoerd moeten worden.
De politiek van een land dat vrij (geweest) is, zou zon regel uberhaupt niet moeten accepteren
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:31:15 #79
pi_70971484
quote:
Goed voor de algemene bewustwording, maar tegen de staat win je geen rechtszaak.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 14 juli 2009 @ 17:27:45 #80
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70973317
Het enige werkende protest is collectief keihard weigeren.

De rest is zonde van je tijd.

Maar wie nu niet inziet hoe onze veiligheid en vrijheid feitelijk compleet te grabbel worden gegooid zal het nooit inzien vrees ik. Ik wou nog wel D'66 stemmen, maar vanaf heden ben ik dus echt partijloos.

En ik ben best een redelijk mens hoor. Soms wellicht wat snel aangebrand, maar verder alleszins redelijk. Maar ik krijg hier hele hevige relzin van.
Intelligent, but fucked up.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 19:50:01 #81
52357 Lambiekje
pi_70977939
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Goed voor de algemene bewustwording, maar tegen de staat win je geen rechtszaak.
En dat is een ZEER kwalijke zaak. En daarvoor zou inprincipe de boel opgeheven moeten worden. Zij dienen voor ons NIET andersom. Vuile smerige machtswellusttelingen.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:27:34 #82
pi_70981473
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:27 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Het enige werkende protest is collectief keihard weigeren.

De rest is zonde van je tijd.

Maar wie nu niet inziet hoe onze veiligheid en vrijheid feitelijk compleet te grabbel worden gegooid zal het nooit inzien vrees ik. Ik wou nog wel D'66 stemmen, maar vanaf heden ben ik dus echt partijloos.

En ik ben best een redelijk mens hoor. Soms wellicht wat snel aangebrand, maar verder alleszins redelijk. Maar ik krijg hier hele hevige relzin van.
Er zou iets georganiseerd moeten worden, inderdaad. Als we het van officiële, sterk onderbouwde aanklachten moeten hebben, staan we tegenover een hopeloze zaak. Dat is na de strijd tegen het paddoverbod al afdoende bewezen.

Maar ja, wie zet de eerste stap? En hoeveel mensen zijn werkelijk bereid tot een protest?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 23:26:28 #83
52357 Lambiekje
pi_70985451
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Er zou iets georganiseerd moeten worden, inderdaad. Als we het van officiële, sterk onderbouwde aanklachten moeten hebben, staan we tegenover een hopeloze zaak. Dat is na de strijd tegen het paddoverbod al afdoende bewezen.

Maar ja, wie zet de eerste stap? En hoeveel mensen zijn werkelijk bereid tot een protest?
Bij een protest wordt je tegenwoordig opgepakt. Het is niet meer zo vrijblijvend als met BAN DE BOM.

Er MOET gewoon een Volkert op staan die Balkenende framed voor het laten misbruiken van Amalia (sorry) in een van Joris Demminks kinderhandel.

Of Volkert moet knoeien met overdosis van het gewilde vaccin wat Amelie (JPs dochter) toegedient krijgt en sterft waarbij Ab Klink geframed wordt.

Nee beter is eigenlijk alle kinderen (sorry landsbelang) moeten van onze facsistleiders ontvoerd, mishandeld, gewaterboard en verminkt worden om deze motherfuckers tot stoppen te dwingen.

Roepen van dat willen we niet. Of spandoeken met dat willen we niet. Of rond macheren op het Hof
Dat stadium is al lang passé. Alleen met gelijke kracht kunnen we nog wat doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lambiekje op 14-07-2009 23:41:16 ]
  dinsdag 14 juli 2009 @ 23:55:14 #84
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70986557
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 07:24 schreef Lambiekje het volgende:
JUIST op afstand.
Ik had het niet over uitlezen, maar over het wijzigen van de informatie. Daarvoor is apparatuur nodig die direct in contact staat met de chip volgens mij.
-
  dinsdag 14 juli 2009 @ 23:56:02 #85
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70986577
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 02:53 schreef maartena het volgende:
Maar is het niet zo dat die checksum ook gekraakt kan worden op zo'n manier dat de informatie op de chip - met valse vingerafdruk - correct lijkt te zijn? Ofwel de checksum waarde veranderd niet, de vingerafdruk gegevens wel? Bij mijn weten IS het namelijk mogelijk om een valse MD5 checksum te hebben..... of eigenlijk exact dezelde MD5 checksum, maar andere gegevens die eraan gekoppeld zijn.

Of is een checksum echt 100% feilloos?
Heeft iemand een antwoord op deze vraag? Hoe waterdicht is zo'n checksum?
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:08:54 #86
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70986958
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:26 schreef Lambiekje het volgende:
Bij een protest wordt je tegenwoordig opgepakt.
Onzin, het demonstratierecht bestaat nog steeds in Nederland. Alleen als je je gaat misdragen, dan kun je in de kraag gevat worden. Maar als je netjes als organiserende groep toestemming vraagt in Den Haag, en de Haagse politie wijst je een mooie route toe die altijd langs de 2e kamer gaat, dan kun je vrijelijk demonstreren in dit land.

Het grootste probleem is eigenlijk hoe apathisch Nederland en Nederlanders zijn geworden. We demonstreren en protesteren het liefst vanuit de luie stoel, we ondertekenen maar al te graag online petities waar niemand ooit wat mee doet, we klagen graag op fora en andere online mediums..... Maar de tijden van GROTE demonstraties zijn voorbij.

In 2004 is nog ooit een grote demonstratie geweest tegen Balkenende 2 (CDA/VVD/D66) tegen het algemene beleid van dat kabinet, maar eigenlijk was men voor het laatst ECHT emotioneel betrokken bij een onderwerp in de jaren 80, toen men massaal meerdere keren protesteerde tegen de plaatsing van Amerikaanse kruisraketten in Nederland.

De wijze van demonstreren die men nu bedacht is komt in principe neer op het NU aanvragen van het paspoort, en dan maar HOPEN dat iemand anders.... vooral dus iemand anders het voor elkaar krijgt om de wet weer te wijzigen.

Met de PVV als grootste partij in de peiling en voorstander van de vingerafdrukken, en de SP eigenlijk de enige partij die echt fel TEGEN de vingerafdrukken is, lijkt het er ook nog eens op dat tenzij zowel dit kabinet, en een eventueel toekomstig kabinet Wilders vrij snel vallen, dat uiterlijk 2014 toch echt iedere paspoort of ID kaart eigenaar voorzien is van een plekje in die database.

Ik denk ook niet dat het een belangrijk genoeg onderwerp is. Je eigen baan, gezin, sociale leven, etc is toch echt wel 10 keer belangrijker dan zorgen dat de SP de verkiezingen wint om vervolgens een streep door deze wet te halen. DUS haalt men nu een paspoort, en over 5 jaar dan toch weer braafjes in de rij voor een vingerafdruk.

Tja, dan kun je net zo goed wachten op de natuurlijke verloop van je paspoort.
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:40:37 #87
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_70987853
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:08 schreef maartena het volgende:

[..]

Onzin, het demonstratierecht bestaat nog steeds in Nederland. Alleen als je je gaat misdragen, dan kun je in de kraag gevat worden. Maar als je netjes als organiserende groep toestemming vraagt in Den Haag, en de Haagse politie wijst je een mooie route toe die altijd langs de 2e kamer gaat, dan kun je vrijelijk demonstreren in dit land.

Het grootste probleem is eigenlijk hoe apathisch Nederland en Nederlanders zijn geworden. We demonstreren en protesteren het liefst vanuit de luie stoel, we ondertekenen maar al te graag online petities waar niemand ooit wat mee doet, we klagen graag op fora en andere online mediums..... Maar de tijden van GROTE demonstraties zijn voorbij.

In 2004 is nog ooit een grote demonstratie geweest tegen Balkenende 2 (CDA/VVD/D66) tegen het algemene beleid van dat kabinet, maar eigenlijk was men voor het laatst ECHT emotioneel betrokken bij een onderwerp in de jaren 80, toen men massaal meerdere keren protesteerde tegen de plaatsing van Amerikaanse kruisraketten in Nederland.

De wijze van demonstreren die men nu bedacht is komt in principe neer op het NU aanvragen van het paspoort, en dan maar HOPEN dat iemand anders.... vooral dus iemand anders het voor elkaar krijgt om de wet weer te wijzigen.

Met de PVV als grootste partij in de peiling en voorstander van de vingerafdrukken, en de SP eigenlijk de enige partij die echt fel TEGEN de vingerafdrukken is, lijkt het er ook nog eens op dat tenzij zowel dit kabinet, en een eventueel toekomstig kabinet Wilders vrij snel vallen, dat uiterlijk 2014 toch echt iedere paspoort of ID kaart eigenaar voorzien is van een plekje in die database.

Ik denk ook niet dat het een belangrijk genoeg onderwerp is. Je eigen baan, gezin, sociale leven, etc is toch echt wel 10 keer belangrijker dan zorgen dat de SP de verkiezingen wint om vervolgens een streep door deze wet te halen. DUS haalt men nu een paspoort, en over 5 jaar dan toch weer braafjes in de rij voor een vingerafdruk.

Een van de laatste grote protestacties was meen ik van ambtenaren, een jaar of wat geleden. De opkomstcijfers liepen uiteen van 80.000 tot meer dan 200.000. Er stonden wat politici van achter de ramen te kijken. Sindsdien gebeurt er eigenlijk niets meer. Waarom zouden de mensen ook? Ze hebben commerciële televisie, er is eten op tafel, de meesten kunnen op vakantie. En zat bijstandsmensen hebben het beter dan werkenden. Demonstreren? De twee standaard dooddoeners: er verandert toch niets, of je wordt uitgemaakt voor randdebiel.

Het ziet er gewoon naar uit dat we over een aantal jaar een grote groep mensen iets horen zeggen als 'wir haben es nicht gewusst'. Helaas is de techniek al wat verder dan de gaskamers van toen en zullen er dus ook wat meer doden te betreuren zijn. Mensen in een groep zijn dom.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 15 juli 2009 @ 01:23:16 #88
pi_70988771
quote:

[..]

Bij een protest wordt je tegenwoordig opgepakt. Het is niet meer zo vrijblijvend als met BAN DE BOM.

Er MOET gewoon een Volkert op staan die Balkenende framed voor het laten misbruiken van Amalia (sorry) in een van Joris Demminks kinderhandel.

Of Volkert moet knoeien met overdosis van het gewilde vaccin wat Amelie (JPs dochter) toegedient krijgt en sterft waarbij Ab Klink geframed wordt.

Nee beter is eigenlijk alle kinderen (sorry landsbelang) moeten van onze facsistleiders ontvoerd, mishandeld, gewaterboard en verminkt worden om deze motherfuckers tot stoppen te dwingen.

Roepen van dat willen we niet. Of spandoeken met dat willen we niet. Of rond macheren op het Hof

Nee. Gewoon, nee.
De waarde van een mensenleven is altijd groter dan die van een vingerafdruk.
  woensdag 15 juli 2009 @ 01:24:10 #89
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_70988783
Mooi zo, voor 21 september dus al m'n nieuwe paspoort scoren.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  woensdag 15 juli 2009 @ 01:34:04 #90
pi_70988912
quote:
-knip-
Spijker op zijn kop. De tijd van maatschappelijke betrokkenheid is blijkbaar voorbij, of in elk geval het handelen daarnaar. Maar misschien is dat ook niet zo vreemd, want hoeveel zin hebben demonstraties in dit land in het verleden nou gehad? Er wordt nu eenmaal erg weinig geluisterd door de politiek.
Misschien is de Duitse wijze van protest nog de beste; een vingerafdruk van een verantwoordelijke te pakken zien te krijgen en die overal rond laten slingeren.
pi_70992000
quote:

[..]

recent is de bewaarplicht ingevoerd zodat NL op internet die gerespecteerde titel ook kan neerzetten,
Dat is een EU maatregel, niet alleen iets van Nederland.
quote:
nu moeten we allemaal vingerafdrukken inleveren en de overheid gaat eens fijn een database aanleggen met al die shit.
Wederom iets dat voortkomt uit internationale afspraken, niet iets van Nederland alleen.
pi_70992057
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 01:24 schreef Aanvoerder het volgende:
Mooi zo, voor 21 september dus al m'n nieuwe paspoort scoren.
En dan kan je er niet mee naar landen die een vingerafdruk in het paspoort willen zien...
  woensdag 15 juli 2009 @ 09:25:40 #93
52357 Lambiekje
pi_70992222
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:55 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik had het niet over uitlezen, maar over het wijzigen van de informatie. Daarvoor is apparatuur nodig die direct in contact staat met de chip volgens mij.
dat weet ik niet. Maar waarom zou een duurder modeltje niet full-duplex zijn.
  Moderator woensdag 15 juli 2009 @ 09:30:30 #94
18653 crew  D.
pi_70992310
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 01:23 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nee. Gewoon, nee.
De waarde van een mensenleven is altijd groter dan die van een vingerafdruk.
Maar niet die van 16 miljoen vingerafdrukken
pi_70993109
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:56 schreef maartena het volgende:

[..]

Heeft iemand een antwoord op deze vraag? Hoe waterdicht is zo'n checksum?
Ligt er helemaal aan hoe de checksum gemaakt is. Als deze maar gecompliceerd genoeg is, is de kans op een dubbele kleiner dan het aantal mensen dat nu de aarde bevolkt.

Echter is dat bij de checksum op het paspoort niet het geval. Uit mn hoofd is de kans op een dubbele checksum iets van 1 op 5 miljoen. Met andere woorden, 1 op de 3/4 mensen krijgen een dubbele checksum.
  woensdag 15 juli 2009 @ 10:09:24 #96
52357 Lambiekje
pi_70993147
quote:

[..]

paar jaar terug was een 911 demonstratie afgebroken omdat T-shirts met 911 inside job kwetsend is.
Kom op. Er is sinds ban de bom geen ECHTE protest meer geweest.

Net als met krakersbewegingen. De oproer veroorzakers zijn vermomde agenten om de boel op te hitsen.
quote:
waarom? Kennelijk is men bang voor M.E. Intelligentie straalt het i.i.g. niet uit.
quote:
kan me niet heugen dat er een demonstratie was.
quote:
Er moet iets gebeuren met het hacken van JPs paspoort en vingerafdruk. Waarbij een echt lelijk delict wordt gepleegd.

Waarom konden Duitse hackers het wel flikken een jaar of wat terug zodat men daar zo iets had van dit gaat niet werken met vingerafdrukken??!
quote:
in wezen zijn we al redeloos verloren door het diepe diepe slaap van mensen met enig au
quote:

ik hoop zo dat het systeem faalt en dat de overheid nog verder van huis is.
pi_70993351
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 09:12 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Dat is een EU maatregel, niet alleen iets van Nederland.
[..]

Wederom iets dat voortkomt uit internationale afspraken, niet iets van Nederland alleen.
Onzin, de database is puur een Nederlands dingetje. En daarbij, wat maakt het uit wie de regels maakt? Ze kunnen namelijk net zo hard verandert/afgeschaft worden. Zie bijvoorbeeld Duitsland (geen verplichting) en het feit dat justitie wel toegang krijgt tot de database (was eerder niet)
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 09:15 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

En dan kan je er niet mee naar landen die een vingerafdruk in het paspoort willen zien...
Ik wil niet eens naar een land dat mij bij de grens al als verdachte behandeld.
  woensdag 15 juli 2009 @ 16:41:06 #98
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71005436
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 10:09 schreef Lambiekje het volgende:
Er moet iets gebeuren met het hacken van JPs paspoort en vingerafdruk. Waarbij een echt lelijk delict wordt gepleegd.
Je komt niet eens bij JP in de buurt als hij reist omdat hij altijd beveiliging bij zich heeft. Zodra hij geen premier meer is moet hij zelf voor die beveiliging betalen, maar ik verwacht echt niet dat iemand JP's paspoort steelt om er iets mee te doen.

En is dit ook niet een beetje extreem? Lekker in je luie stoel blijven zitten en hopen dat er iets met JP's paspoort gebeurd?
quote:
Waarom konden Duitse hackers het wel flikken een jaar of wat terug zodat men daar zo iets had van dit gaat niet werken met vingerafdrukken??!
Bron? Bij mijn weten moet je een paspoort toch echt in handen hebben om de gegevens erop te kunnen wijzigen. Op afstand kun je de gegevens alleen lezen. (Binnen een meter geloof ik).
quote:
ik hoop zo dat het systeem faalt en dat de overheid nog verder van huis is.
Tja, en dan is het dus maar hopen dat de SP gaat regeren met Groen Links en D'66..... want zodra de PVV aan de macht komt - een enorm voorstander van deze database - denk ik dat we nog wel meer van dat soort zaken gaan zien.
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 16:46:21 #99
pi_71005619
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 09:30 schreef D. het volgende:

[..]

Jawel.
  woensdag 15 juli 2009 @ 16:49:16 #100
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71005729
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 10:07 schreef RvLaak het volgende:
Ligt er helemaal aan hoe de checksum gemaakt is. Als deze maar gecompliceerd genoeg is, is de kans op een dubbele kleiner dan het aantal mensen dat nu de aarde bevolkt.

Echter is dat bij de checksum op het paspoort niet het geval. Uit mn hoofd is de kans op een dubbele checksum iets van 1 op 5 miljoen. Met andere woorden, 1 op de 3/4 mensen krijgen een dubbele checksum.
Waar ik eigenlijk naar toe wil is wat de mogelijkheden zijn om de data op de chip te wijzigen, maar TOCH de originele checksum af te geven.

Met andere woorden, als het paspoort wordt gechecked..... is het mogelijk dat de vingerafdruk veranderd is, maar de checksum die wordt afgegeven dezelfde is als de string aan characters die bekend is in de database?

Een andere, gerelateerde vraag: Als de chip kapot gaat, (en zowel hash als vingerafdruk onleesbaar), wie verifieerd dat de vingerafdruk die de persoon op dat moment bij de douane moet afgeven ter verificatie..... ook inderdaad de juiste is? Bij mijn weten kan DAT alleen door de vingerafdruk te vergelijken met een vingerafdruk in een database.

Ik bedoel, anders vermorzel je gewoon de chip, en dan kun je vingerafdrukken afnemen wat je wil bij de douane, maar als je geen afdruk hebt om te vergelijken moet je eigenlijk maar aannnemen dat het de juiste is, en dat die persoon ook bij die identiteit hoort.....

Of zie ik het verkeerd?
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 16:49:58 #101
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71005762
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 09:30 schreef D. het volgende:
Een mensenleven is belangrijker dan 16 miljoen vingerafdrukken.
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 16:51:50 #102
pi_71005849
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:41 schreef maartena het volgende:

[..]

Bron? Bij mijn weten moet je een paspoort toch echt in handen hebben om de gegevens erop te kunnen wijzigen. Op afstand kun je de gegevens alleen lezen. (Binnen een meter geloof ik).
Volgens mij heeft hij het over een paar Duitsers die een glas met de vingerafdrukken van een minister hebben bemachtigd, en die overal hebben laten slingeren. Ook een idee.

edit: het bericht
  woensdag 15 juli 2009 @ 16:58:42 #103
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71006132
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 10:18 schreef RvLaak het volgende:
Onzin, de database is puur een Nederlands dingetje.
Onzin. In Europa is ook het VK is ook bezig met een database, en IBM levert de hardware. (zie hierboven geposte link)

De VS heeft al JAREN een database met vingerafdrukken van alle immigranten (onder andere ik), en tegenwoordig moeten zelfs toeristen een vingerafdruk afgeven als ze de VS binnenkomen..... en JA, die komen in een database. Voor mijn Californische rijbewijs moest ik in 2002 ook een vingerafdruk afgeven.

Ook Japan heeft een vingerafdrukkendatabase. Nu nog alleen voor immigranten en toeristen.
quote:
Ik wil niet eens naar een land dat mij bij de grens al als verdachte behandeld.
Waarom zie je jezelf als "verdachte" als de vingerafdruk wordt gecontroleerd? In Ieder geval kun je over 5 jaar - het laatste jaar waarop je een Nederlands paspoort hebt zonder vingerafduk - niet eens meer in Nederland wonen of door Schiphol vliegen als je zo denkt..... Want Nederland zal je dan bij de grens behandelen als "verdachte".

Hoe staan de emigratieplannen?
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 17:00:48 #104
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71006199
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Volgens mij heeft hij het over een paar Duitsers die een glas met de vingerafdrukken van een minister hebben bemachtigd, en die overal hebben laten slingeren. Ook een idee.

edit: het bericht
Ja, maar dat kan ook al vele jaren natuurlijk...... ze kunnen daarmee ook de vingerafdrukken verspreiden over het appartement van een vermoord hoertje en de minister in kwestie beschuldigen.

En wederom: Alleen als de vingerafdruk in een database zit, kan deze worden vergeleken met wat er daadwerkelijk aan je biologische vinger zit natuurlijk.
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 17:31:03 #105
188877 Stupendous76
pi_71007293
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:58 schreef maartena het volgende:

[..]

Onzin. In Europa is ook het VK is ook bezig met een database, en IBM levert de hardware. (zie hierboven geposte link)
En het VK heeft dan problemen omdat verschillende internationale verdragen worden overtreden. Of ze zich er iets van aantrekken is een tweede.
quote:
De VS heeft al JAREN een database met vingerafdrukken van alle immigranten (onder andere ik), en tegenwoordig moeten zelfs toeristen een vingerafdruk afgeven als ze de VS binnenkomen..... en JA, die komen in een database. Voor mijn Californische rijbewijs moest ik in 2002 ook een vingerafdruk afgeven.
En wat heeft het dan opgeleverd? Is er minder criminaliteit door buitenlanders? Zijn er aanslagen voorkomen? Er worden geen valse identiteiten meer afgegeven door verdachten?
quote:
Ook Japan heeft een vingerafdrukkendatabase. Nu nog alleen voor immigranten en toeristen.
[..]

Waarom zie je jezelf als "verdachte" als de vingerafdruk wordt gecontroleerd? In Ieder geval kun je over 5 jaar - het laatste jaar waarop je een Nederlands paspoort hebt zonder vingerafduk - niet eens meer in Nederland wonen of door Schiphol vliegen als je zo denkt..... Want Nederland zal je dan bij de grens behandelen als "verdachte".
Zodra een overheid bezit krijgt van om het even welke privacy gevoelige informatie en ze die gaat gebruiken, hoef je jezelf niet meer als verdachte te voelen, dan ben je het. En er zijn zat voorbeelden te geven dat dat nuttig kan zijn (bijstandsfraude, kinderporno, terrorisme) en er zijn maar een paar voorbeelden te geven die aantonen dat het niet nuttig is (staatsterreur, oorlog, misdaden tegen de menselijkheid) Helaas begrijpen maar weinig mensen dat de pro-voorbeelden legio zijn, maar bijzonder dicht bij de anti-voorbeelden liggen. "Wir haben es nicht gewusst..."
quote:
Die beginnen zich langzaam toch te vormen. Maar vooraleer het zover komt zal er wel ergens iets grondig mis zijn gegaan, zo lang hoef je niet te wachten op menselijke stommiteiten.
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 15 juli 2009 @ 17:37:40 #106
188877 Stupendous76
pi_71007509
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 17:00 schreef maartena het volgende:

[..]

Ja, maar dat kan ook al vele jaren natuurlijk...... ze kunnen daarmee ook de vingerafdrukken verspreiden over het appartement van een vermoord hoertje en de minister in kwestie beschuldigen.

En wederom: Alleen als de vingerafdruk in een database zit, kan deze worden vergeleken met wat er daadwerkelijk aan je biologische vinger zit natuurlijk.
quote:
Justitie stopt zeer privacygevoelige informatie van buitenstaanders in strafdossiers.
De bedoeling is openheid over de opsporing, het effect is dat privégegevens van derden in handen van criminelen vallen.

Startinformatie
Om rechters en advocaten optimaal inzicht te geven in het verloop van opsporingsonderzoeken, stopt het Openbaar Ministerie ook zeer gevoelige privégegevens van buitenstaanders in strafdossiers. Dat kan criminelen wel erg in de kaart spelen. Advocaat Peter Plasman komt steeds vaker privé-informatie van derden in zijn stukken tegen. ''Terwijl dergelijke gegevens toch prachtige startinformatie zijn voor een misdrijf.''

Relevant
Uit tal van strafzaken rond fraude en oplichting is bekend dat criminelen azen op dergelijke informatie. “Zo was in Amsterdam een bende Nigerianen actief die naar post hengelde in brievenbussen, juist om achter de naam, het adres en het rekeningnummer van de bewoner te komen. Met die informatie wisten ze een nieuwe bankpas aan te vragen, die ze later ook weer uit de bus hengelden,” herinnert advocaat Peter Plasman zich. “Nu geeft justitie dergelijke informatie over toevallig passerende derden gewoon weg in het dossier tegen mijn cliënt. Dat is ook geen fout of een incident. Het gaat er tegenwoordig systematisch, standaard in. Wij advocaten roepen natuurlijk ook altijd dat we alles moeten kunnen zien wat de politie heeft onderzocht, maar ergens is het toch niet meer relevant, zou je denken. Ik ben behalve advocaat ook burger, en hik er toch wel tegenaan dat dit soort informatie zo rondslingert.”

"Schokkend"
Op verzoek van NOVA en Het Parool, heeft hoogleraar recht en informatisering in lid van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid Corien Prins de in het dossier gevoegde stukken bestudeerd. ‘Schokkend’, is haar oordeel. “Ik denk dat wij inmiddels zoveel stappen hebben gezet in het alsmaar verzamelen van gegevens van mensen, dat wij als overheid eigenlijk niet meer weten wat er nou precies mee gebeurt,” zegt Prins. “Het is zo vanzelfsprekend geworden dat wij informatie opvragen, en het is haast wel vanzelfsprekend geworden dat wij informatie verstrekken, dat we er niet meer kritisch bij stilstaan: wil ik dit verstrekken aan deze persoon?”

Naïef
De vrees dat al die informatie in verkeerde handen belandt, vindt Prins gerechtvaardigd. “Ik hoor mensen geregeld zeggen: ‘Ik heb toch niks te verbergen’. Maar wat mij betreft is dat uitermate naïef. Dit geval laat het weer zien, hoeveel gegevens er in hoeveel dossiers terechtkomen. Die komen niet alleen terecht bij overheid en bedrijfsleven, maar vervolgens ook in het verlengde daarvan bij allerlei personen waarvan ik denk: daar wil ik vooral niet bekend zijn, met deze gegevens over mij.”
En dan hebben we het nog niet eens over vingerafdrukken, irisscans of DNA...

Oh ja, over die irisscans:
quote:
Vingerafdruk wellicht weg uit paspoort
Gepubliceerd: 15 juli 2009 13:20 | Gewijzigd: 15 juli 2009 13:22
Door onze redacteur Barbara Rijlaarsdam

Genève, 15 juli. Minister Hirsch Ballin (Justitie, CDA) sluit niet uit dat op termijn de vingerafdrukken in paspoorten worden vervangen voor irisscans. Dat zei hij gisteren na afloop van de eerste zittingsdag van het Mensenrechtencomité van de Verenigde Naties in Genève, waar hij vragen moest beantwoorden over de situatie in Nederland.

Vanuit dat VN-comité kwam kritiek op de nieuwe paspoortwet die onlangs in de Eerste Kamer werd aangenomen. Ook in Nederland waren politici en deskundigen kritisch. Zij vrezen dat de database met vingerafdrukken voor andere doeleinden wordt gebruikt, zoals opsporing en vervolging van criminelen. Dat was ook de voornaamste vraag waarop de Britse mensenrechtenadvocaat en hoogleraar rechten Nigel Rodley gisteren een antwoord wilde hebben. „Het schijnt namelijk erg makkelijk te zijn om zulke data kwijt te raken”, voegde hij daar aan toe. „Daar weet mijn land alles van.” Zo raakten in 2007 twee cd’s van de belastingdienst met gegevens van 25 miljoen Britten zoek.

Met een irisscan zouden de vingerafdrukken niet meer nodig zijn in het paspoort. Aangezien bijvoorbeeld een inbreker wel zijn vingerafdruk maar niet zijn iris kan achterlaten, is de database niet geschikt voor de politie.

Ook kwam er vanuit het comité kritiek op het Nederlandse euthanasiebeleid. De Amerikaanse hoogleraar rechten Ruth Wedgwood zette vraagtekens bij het „grote aantal gevallen” van actieve levensbeëindiging. In 2008 kwamen bij de toetsingscommissie meer dan 2.300 meldingen binnen. Wedgwood betwijfelt of bejaarden en dementerenden voldoende bescherming krijgen en of zij niet tegen hun wil euthanasie plegen. Zij wil dat alle euthanasie-aanvragen vooraf door een rechter worden beoordeeld. Want, zei de Amerikaanse, bij euthanasie geldt hetzelfde als bij de doodstraf:

„Once it’s done, it’s done.”

Volgens Hirsch Ballin, die vandaag verder zou gaan met de beantwoording van de vragen van het comité, is er geen sprake van „steeds meer gevallen van euthanasie”. Er zijn nu alleen minder ongemelde gevallen, benadrukte de minister. „De meldingsplicht wordt beter nageleefd.”
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 15 juli 2009 @ 19:20:20 #107
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71010534
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 17:31 schreef Stupendous76 het volgende:
En het VK heeft dan problemen omdat verschillende internationale verdragen worden overtreden. Of ze zich er iets van aantrekken is een tweede.
Welke internationale verdragen? En waarom overtreedt Nederland die niet?
quote:
En wat heeft het dan opgeleverd? Is er minder criminaliteit door buitenlanders? Zijn er aanslagen voorkomen? Er worden geen valse identiteiten meer afgegeven door verdachten?
Vooropgesteld: Het Amerikaanse paspoort is nog niet voorzien van een chip.

Zijn aanslagen voorkomen? Ik weet in ieder geval dat gangleden van Mexicaanse gangs die zijn uitgezet door de vingerafdruk identificatie niet meer terug de VS in kwamen, dus om criminelen buiten de deur te houden heeft het zeker geholpen.

Valse identiteiten worden natuurlijk wel afgegeven, en daar ligt ook nu net het punt: Een RFID chip kan kapot gaan, en als je met een kapotte chip aan de grens staat, wat dan? Binnenlaten op naam/foto, of controleren aan een database of de vingerafdruk klopt?
quote:
Zodra een overheid bezit krijgt van om het even welke privacy gevoelige informatie en ze die gaat gebruiken, hoef je jezelf niet meer als verdachte te voelen, dan ben je het. En er zijn zat voorbeelden te geven dat dat nuttig kan zijn (bijstandsfraude, kinderporno, terrorisme) en er zijn maar een paar voorbeelden te geven die aantonen dat het niet nuttig is (staatsterreur, oorlog, misdaden tegen de menselijkheid) Helaas begrijpen maar weinig mensen dat de pro-voorbeelden legio zijn, maar bijzonder dicht bij de anti-voorbeelden liggen. "Wir haben es nicht gewusst..."
Ik vraag me dan toch of in hoeverre de vingerafdruk echt een gevaar zijn voor de privacy. Gegevens als hetgeen dat nu al in de basisadministratie staat zijn in principe veel gevaarlijker. Er wordt het argument gevoerd dat de vingerafdrukken gebruikt kunnen worden om vals bewijs te plaatsen, maar daar hebben ze nu ook al geen database voor nodig, dat doen ze al decennia met de "gestolen glas" tactiek zoals bij de Duitse minister hierboven beschreven.

Tevens ben ik het er wel mee eens dat zo'n database misbruikt zou kunnen worden..... het geeft Herr Fuhrer Föhnkopf Wilders straks een mooie database........ maar ook zonder die database kan hij alle moslims al gaan deporteren natuurlijk.
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 20:47:58 #108
188877 Stupendous76
pi_71013113
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:20 schreef maartena het volgende:

[..]

Welke internationale verdragen? En waarom overtreedt Nederland die niet?
Omdat Nederland het wil gaan doen en Engeland al een aantal dingen gedaan heeft.
quote:
[..]

Vooropgesteld: Het Amerikaanse paspoort is nog niet voorzien van een chip.

Zijn aanslagen voorkomen? Ik weet in ieder geval dat gangleden van Mexicaanse gangs die zijn uitgezet door de vingerafdruk identificatie niet meer terug de VS in kwamen, dus om criminelen buiten de deur te houden heeft het zeker geholpen.

Valse identiteiten worden natuurlijk wel afgegeven, en daar ligt ook nu net het punt: Een RFID chip kan kapot gaan, en als je met een kapotte chip aan de grens staat, wat dan? Binnenlaten op naam/foto, of controleren aan een database of de vingerafdruk klopt?
Het helpt dus allemaal niet zo heel veel. Plus inderdaad: stel je chip gaat kapot. Dan mag jij moeite gaan doen om aan te tonen dat jij bent wie je zegt dat je bent. En daar is nu net zo'n paspoort voor bedoelt.
Overigens, als vingerafdrukken zo gemakkelijk kunnen worden uitgelezen, kunnen ze ook worden gekopieerd. Irisscans trouwens ook, het gaat enkel om bepaalde kenmerken die opgeslagen worden (zouden ze namelijk het dubbele aantal kenmerken opslaan, dan is de betrouwbaarheid namelijk vele malen hoger. Maar dat doen ze dan weer niet )
quote:
[..]

Ik vraag me dan toch of in hoeverre de vingerafdruk echt een gevaar zijn voor de privacy. Gegevens als hetgeen dat nu al in de basisadministratie staat zijn in principe veel gevaarlijker. Er wordt het argument gevoerd dat de vingerafdrukken gebruikt kunnen worden om vals bewijs te plaatsen, maar daar hebben ze nu ook al geen database voor nodig, dat doen ze al decennia met de "gestolen glas" tactiek zoals bij de Duitse minister hierboven beschreven.
Daar heb je wel gelijk mee. Maar toch: als ze het niet nodig hebben hoeven ze het ook niet te hebben. En ze hebben het niet nodig, want je bent nergens van verdacht.
quote:
Tevens ben ik het er wel mee eens dat zo'n database misbruikt zou kunnen worden..... het geeft Herr Fuhrer Föhnkopf Wilders straks een mooie database........ maar ook zonder die database kan hij alle moslims al gaan deporteren natuurlijk.
Klopt. En om maar wéér de Tweede Wereldoorlog er bij te halen: ook zonder onze administratie waren er genoeg Joden/zigeuners/homo's afgevoerd (mede dankzij genoeg mensen die wel even wat informatie wilden delen met de Gestapo), maar juist met die administratie werd het wel erg gemakkelijk.
Repent, Pray, Forgive
  Donald Duck held woensdag 15 juli 2009 @ 20:53:29 #109
46149 __Saviour__
pi_71013324
In de kijk van deze maand (die met dat grote nucleaire logo op de voorkant) staat een interessant artikel over vingerafdrukken en wat er allemaal mis mee kan gaan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:17:03 #110
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71014060
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 20:47 schreef Stupendous76 het volgende:
Plus inderdaad: stel je chip gaat kapot. Dan mag jij moeite gaan doen om aan te tonen dat jij bent wie je zegt dat je bent. En daar is nu net zo'n paspoort voor bedoelt.
Overigens, als vingerafdrukken zo gemakkelijk kunnen worden uitgelezen, kunnen ze ook worden gekopieerd. Irisscans trouwens ook, het gaat enkel om bepaalde kenmerken die opgeslagen worden
En dat is ook het punt dat ik probeer te maken. Stel, Achmed de brave Nederlandse Marokkaan gaat op vakantie naar Marokko, en raakt daar zijn paspoort kwijt. Paspoort blijkt gestolen, dus hij gaat naar de Nederlandse ambassade aldaar, regelt een nood document, en reist weer naar Nederland om vervolgens weer gewoon een nieuw paspoort aan te vragen bij de gemeente. Achmed blij, Nederland blij, nietwaar?

Maar intussen is dat paspoort terecht gekomen bij Mohamed de terrorist. Die laat door een expert het paspoort vervalsen met informatie van een vrijwillige fundamentalistische Marokkaan - "brave" Abdul - in Nederland die zelf nog nooit gereisd heeft. Hij weet ook van de vingerafdrukken.

Stel nou dat zo'n vingerafdruk alleen met een hash/checksum geverifieerd kan worden, dan zou hij in principe die chip kunnen vermorzelen, en vervolgens in de rij gaan staan om als brave Nederlandse Abdul het land binnen te komen. Immers, de chip is kapot, geen hash, geen checksum, geen vingerafdruk uit te lezen.

Om na te gaan dat deze persoon ook ECHT de juiste Abdul is, en niet Mohamed de terrorist..... kunnen ze alleen nog maar kijken of de vingerafdrukken die biologisch gezien onkoppelbaar aan de vingers van Mohamed vast zitten, passen bij de vingerafdrukken - die van Abdul dus - in de database. Bestaat deze database, dan wordt Mohamed direct gearresteerd. (En misschien rollen ze zo ook een terroristengroepje op waar de echte Abdul in zit) Bestaat de database niet, dan kunnen ze niets anders dan de beste man door te laten..... als het paspoort en de gegevens verder lijken te kloppen.
quote:
Klopt. En om maar wéér de Tweede Wereldoorlog er bij te halen: ook zonder onze administratie waren er genoeg Joden/zigeuners/homo's afgevoerd (mede dankzij genoeg mensen die wel even wat informatie wilden delen met de Gestapo), maar juist met die administratie werd het wel erg gemakkelijk.
Ras/Geloof/Sexuele voorkeur etc, valt dan wel weer niet af te leiden uit vingerafdrukken... Alleen de naam tot wie die vingerafdruk behoort, en met namen kun je ook wat natuurlijk. Mijn gok is dat Wilders vooral voorstander is van deze database zodat hij gemakkelijk alle Marokkanen die in aanraking zijn geweest met de politie (gebaseerd op naam) makkelijk in de gaten kan houden en eventueel uitzetten.

Ach, ik kan er eerlijk gezegd ook niet wakker van liggen. Mijn vingerafdrukken - alle 10 - zijn al bij de CIA bekend, en liggen opgeslagen in Washington D.C.
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 22:20:51 #111
pi_71016296
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 17:00 schreef maartena het volgende:

[..]

Door het voorbeeld dat je net noemde uit te voeren, kun je op een duidelijke manier aantonen hoe makkelijk een valse beschuldiging gemaakt is. Het is makkelijker aan vingerafdrukken te komen dan aan DNA, maar vingerafdrukken kunnen toch doorslaggevend zijn in een rechtszaak. Stel nou dat het niet om een minister gaat, maar om een veel minder ´belangrijk´ persoon. Een persoon met lage maatschappelijke status, zonder alibi. Het is heel makkelijk om zo iemand erin te luizen en verdacht te maken. Zeker als van elke Nederlander, ook onschuldige burgers zonder strafblad, de vingerafdrukken bekend zijn. Je moet dan als verdachte maar hopen dat justitie bereid is verder te kijken, want simpel vingerafdrukken vergelijken is veel makkelijker. Zeker als de pers in je nek staat te hijgen... We hebben in het verleden al gezien wat voor sprongen een kat in het nauw kan maken.
  woensdag 15 juli 2009 @ 22:37:49 #112
Profeta Pluriforma
pi_71016987
quote:

[..]

Oproepen tot dit soort gruwelijkheden getuigt van een verwerpelijke barbaarse denkwijze. Als je je hiertoe verlaagt heb je geen enkel recht van spreken.
pi_71017314
Apart voorbeeld vond ik de redenering van de rechter nav de moord in Lelystad. Mogelijke verdachten waren de AIVD of de vrouw van de vermoorde man in kwestie; de laatste stond terecht (en kreeg 12 jaar). Een van de (volgens de krant) redeneringen van de rechter was dat het voor inlichtingendiensten niet gebruikelijk is om iemand dmv messteken om het leven te brengen. Voor vrouwen natuurlijk wel, zeker bij passionele crimes maar het is wel een erg simpele redenering. Hoe moeilijk is het om zo'n standaard methode van vrouwen na te bootsen als je jezelf buiten schot wilt houden als verdachte? Ik heb niet de indruk dat er erg 'moeilijk' gedacht wordt bij rechtbanken.
  donderdag 16 juli 2009 @ 00:37:20 #114
52357 Lambiekje
pi_71021259
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 22:37 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Oproepen tot dit soort gruwelijkheden getuigt van een verwerpelijke barbaarse denkwijze. Als je je hiertoe verlaagt heb je geen enkel recht van spreken.
Gelijke monniken, gelijke kappen.

Klopt dat het barbaars is. Daarom ook de sorry tussen haakjes. Ik denk dat het een understatement is als we hun kinderen verminken. Het klinkt cru en het is cru maar TOTAAL in het niets wat zij ons aandoen dag in dag uit. Zóóó fucking slecht is onze overheid en deinzen nergens voor terug om de NWO plannen tot uitvoering te brengen. Ik denk dat het de enige tool nog over is om duidelijk te maken dat we het niet langer pikken.

We moeten echt Balkenende, Rouvoet en Klink als Wickerman afbranden. Stadium met woorden is al passéé. Protesteren met een NEE, dult men toch niet. Dat is een lachtertje voor ze. Zie het Lissabon verdrag.

[ Bericht 16% gewijzigd door Lambiekje op 16-07-2009 00:51:45 ]
pi_71021290
Vandaag ging het er ook over in RTL boulavard: http://www.rtl.nl/system/(...)YXZpX3BsYWluLnhtbCAg

Had wel meer verwacht van die Bram Moszkowicz, ja ik weet er niks van hoor hij lijkt ook wel een kuddenschaap net zoals als de rest.
  donderdag 16 juli 2009 @ 00:51:14 #116
52357 Lambiekje
pi_71021506
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 00:38 schreef sander89 het volgende:
Vandaag ging het er ook over in RTL boulavard: http://www.rtl.nl/system/(...)YXZpX3BsYWluLnhtbCAg

Had wel meer verwacht van die Bram Moszkowicz, ja ik weet er niks van hoor hij lijkt ook wel een kuddenschaap net zoals als de rest.
Net de link bekeken. En ja duidelijk dat meneer Moszkowicz er echt 0,0 van af weet
pi_71021648
Wat een gedoe. Mensen met aluhoedjes op die de overheid voor maffia aanzien. Het zal me echt een reet roesten als de overheid mijn vingerafdrukken wil, heb niks te verbergen.

En uiteraard, bijna alles is te frauderen. Maar is dit soort zaken niet alleen maar beter voor de veiligheid van de burger?
Hoi.
pi_71021743
ik heb geen bezwaar tegen mijn vingerafdruk in mijn pas, waar wel tegen die database
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 00:57 schreef pekel het volgende:
Wat een gedoe. Mensen met aluhoedjes op die de overheid voor maffia aanzien. Het zal me echt een reet roesten als de overheid mijn vingerafdrukken wil, heb niks te verbergen.
nu niet nee, maar wie weet hoe de toekomst loopt. in WO2 bijvoorbeeld, vonden de nazi's die nederlandse registers met gegevens van joden erg handig.
pi_71021781
quote:
Tja als alle gegevens goed mee omgegaan word en veilig bewaard worden zou ik het ook al minder erg vinden, al zal ik nog steeds tegenstander zijn.

Kijk is alleen al hoeveel lekken er bij de AIVD/politie/overheid waren de afgelopen jaren, dat kunnen ze ook zo met je vingerafdrukken doen en dan is je identiteit stelen erg makkelijk incl vingerafdrukken.
En dan zit je zelf in de problemen wat jij moet gaan bewijzen dat jij het niet was.

Elk systeem faalt gewoon, al verschillen de percentages natuurlijk.
Hoeveel tientallen mensen zitten/zatten er wel niet onterecht in een gevangenis.
  donderdag 16 juli 2009 @ 07:25:21 #120
52357 Lambiekje
pi_71023450
quote:

En uiteraard, bijna alles is te frauderen. Maar is dit soort zaken niet alleen maar beter voor de veiligheid van de burger?
Kijk eens naar de links en viedootjes. Deze opmerking is het aller aller aller aller domst om te maken.
Dommer bestaat niet.

Dit soort jammerlijke opmerkingen is het funest. Meteen maar de gevangenis in.

Overigens mag je ik PIN-code. Hoe vaak heb je sex. Welke pornovideobanden kijk je? Welke camping bezoekje.
Hoe vaak bel je met je vrouw? Waar parkeer je?

300.000 ambtenaren mogen dat allemaal wel weten straks?
  donderdag 16 juli 2009 @ 07:27:57 #121
138914 Slappy
ambtenaar
pi_71023465
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 07:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Kijk eens naar de links en viedootjes. Deze opmerking is het aller aller aller aller domst om te maken.
Dommer bestaat niet.
Is er een dokter in de zaal?
Het is maar goed dat niemand jou fantasie verhalen serieus neemt,waarom ga je geen World of Warcraft doen tussen dat soort klapjostis pas je prima bij
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  donderdag 16 juli 2009 @ 07:30:42 #122
138914 Slappy
ambtenaar
pi_71023472
  donderdag 16 juli 2009 @ 08:39:50 #123
Profeta Pluriforma
pi_71024010
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 00:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Klopt dat het barbaars is. Daarom ook de sorry tussen haakjes. Ik denk dat het een understatement is als we hun kinderen verminken. Het klinkt cru en het is cru maar TOTAAL in het niets wat zij ons aandoen dag in dag uit. Zóóó fucking slecht is onze overheid en deinzen nergens voor terug om de NWO plannen tot uitvoering te brengen. Ik denk dat het de enige tool nog over is om duidelijk te maken dat we het niet langer pikken.

We moeten echt Balkenende, Rouvoet en Klink als Wickerman afbranden. Stadium met woorden is al passéé. Protesteren met een NEE, dult men toch niet. Dat is een lachtertje voor ze. Zie het Lissabon verdrag.
Ik kan niet zeggen dat ik last heb van de overheid. Ik vind Nederland nog steeds een fijn land om te wonen. Je kletst mijns inziens dan ook enorm uit je nek als je zegt dat de overheid ons dag in dag uit van alles aan doet. Ik geloof dat de huidige overheid handelt naar goeddunken en niet met snode plannen in het achterhoofd. Het probleem is echter dat de overheid niet luistert naar de burger en ook niet naar specialisten. Ze lijkt zo gefixeerd op de missie waardoor het grotere geheel (met name de nadelen en gevaren) haar ontgaat.

Geweld is niet het antwoord en dat je je woede dan ook nog eens wilt botvieren op onschuldige kinderen is te verwerpelijk voor woorden.
pi_71024230
quote:

[..]

Dommer bestaat niet.

Dit soort jammerlijke opmerkingen is het funest. Meteen maar de gevangenis in.

Overigens mag je ik PIN-code. Hoe vaak heb je sex. Welke pornovideobanden kijk je? Welke camping bezoekje.
Hoe vaak bel je met je vrouw? Waar parkeer je?

300.000 ambtenaren mogen dat allemaal wel weten straks?
Hier spreidt je weer je totale gebrek aan kennis ten toon, een burger-ambtenaar heeft niks te zoeken in zeg een politie database, en kan daar ook gewoon niet bij. Dingen als waar jij bent geweest/je op af rukt kunnen ze al helemaal niet zien, ook niet met de voorgestelde maatregelen zoals de vingerafdruk in het paspoort.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 16 juli 2009 @ 09:01:05 #125
52357 Lambiekje
pi_71024331
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 07:27 schreef Slappy het volgende:

[..]

Is er een dokter in de zaal?
Het is maar goed dat niemand jou fantasie verhalen serieus neemt,waarom ga je geen World of Warcraft doen tussen dat soort klapjostis pas je prima bij
Verdiep je nu maar echt voor dat je door een ID-theft onschuldig in de gevangenis beland.
Rondrijden in een auto met een RFID-scanner is voldoende om een paspoort te klonen.

We zijn nog nog NOOIT zo onveilig geweest. Ook de deskundige zeggen dat "ik-heb-niets-te-verbergen" kwalijke, naieve en domme opmerkingen zijn.
  donderdag 16 juli 2009 @ 09:13:22 #126
52357 Lambiekje
pi_71024516
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 08:39 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ik kan niet zeggen dat ik last heb van de overheid. Ik vind Nederland nog steeds een fijn land om te wonen.
Vóór 911 ja. Midjaren 80/90 was het wel oke vertoeven. Maar alles wat in 50 jaar opgebouwd is aan rechten, vrijheden wordt nu met harde hand teruggedraaid zoals de situatie was tijdens Hitlersregime.
Men is hard bezig de stippenkaart weer in te voeren met de EPD.
quote:
Je kletst mijns inziens dan ook enorm uit je nek als je zegt dat de overheid ons dag in dag uit van alles aan doet.
Letterlijk en figuurlijk. Kijk nu eens naar wat er allemaal is ingevoerd sinds 911. Wat voor verboden?
quote:
Ik geloof dat de huidige overheid handelt naar goeddunken en niet met snode plannen in het achterhoofd.
Alle 12/15 jarige meisjees verminken met een vaccin wat EXPLICIET niet werkt tegen baarmoederhalskanker aangezien HPV daar niet de schuldige in is. Dat er vervolgens maar 40% komt op dagen heeft het RIVM agressief en woest gemaakt.

Deze prikactie is en wordt nergens anders om gedaan vanwege de sterilisatie.
quote:
Het probleem is echter dat de overheid niet luistert naar de burger en ook niet naar specialisten. Ze lijkt zo gefixeerd op de missie waardoor het grotere geheel (met name de nadelen en gevaren) haar ontgaat.
doelbewust ontgaat.

Ze luistert ook niet naar het eisenpakket van EU. Ze gaan in alles 10 stappen verder.
quote:
Geweld is niet het antwoord en dat je je woede dan ook nog eens wilt botvieren op onschuldige kinderen is te verwerpelijk voor woorden.
Ik weet ook wel dat je geweld niet met geweld moet vergelden. Maar een andere manier om die nazi-cocksuckers door de knieen te laten gaan is er niet.

Waarom botviert dan de overheid hun nazibeleid wel uit op onze kinderen!?
pi_71026224
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 09:01 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Verdiep je nu maar echt voor dat je door een ID-theft onschuldig in de gevangenis beland.
Rondrijden in een auto met een RFID-scanner is voldoende om een paspoort te klonen.
Hoho, dan heb je enkel de digitale gegevens, niet ineens een 1 op 1 fysieke kopie van het paspoort waar je mee aan de haal kan gaan. En wat is de kans dat een crimineel, net jou paspoort uitleest van de 10+ miljoen die er in omloop zijn? En de afstanden waarop je zo'n ding uit kan lezen worden gemeten in meters, dus als dat ding op zolder ligt van de gemiddelde doorzonwoning moet zo'n crimineel zowat in de voortuin staan. Hoe staat dat in verhouding tot de voordelen ervan, die ID-theft dus moeilijker maken?
quote:
We zijn nog nog NOOIT zo onveilig geweest. Ook de deskundige zeggen dat "ik-heb-niets-te-verbergen" kwalijke, naieve en domme opmerkingen zijn.
Wat ik voel/meen zal ik lekker even zelf weten, dat hoef jij of een zelf uitgeroepen deskundige me niet te vertellen, alsjeblieftdankjewel. Ik ben me terdege bewust van de mogelijkheden etc van dit soort systemen, sterker nog, veel van de Geo-ICT producten en software die ik dagelijks gebruik worden ook door overheidsinstanties gebruikt om bijvoorbeeld dit soort gegevens op te slaan en te analyseren, en ik persoonlijk voel mij nu veiliger (oa bij het uitstappen) dan een paar jaar geleden, dit komt oa door een aantal buurt initiatieven van de gemeente, strengere handhaving en betere controle op ongewenste personen in de samenleving.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 16 juli 2009 @ 10:44:57 #128
52357 Lambiekje
pi_71026826
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:27 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Hoho, dan heb je enkel de digitale gegevens, niet ineens een 1 op 1 fysieke kopie van het paspoort waar je mee aan de haal kan gaan. En wat is de kans dat een crimineel, net jou paspoort uitleest van de 10+ miljoen die er in omloop zijn? En de afstanden waarop je zo'n ding uit kan lezen worden gemeten in meters, dus als dat ding op zolder ligt van de gemiddelde doorzonwoning moet zo'n crimineel zowat in de voortuin staan. Hoe staat dat in verhouding tot de voordelen ervan, die ID-theft dus moeilijker maken?
Terug naar de papieren versie. zonder enig chip gebeuren. Niets is veiliger. Het is volstrekte WAANZIN dat we het dag in dag uit bij ons dienen te dragen.

Daar gaat dus niet om of de kans bestaat of je slachtoffer wordt. Je overbuurman kan je een hak zetten.

Er staat dus nu schreeuwend boven je hoofd als textballon wie je bent. Je BSN. Iedere klootviool kan het uitzoeken hoe en wat op die ohzo goed beveildige wagenwijd openstaane WIFI computers van het ziekenhuis.
quote:
[..]

Wat ik voel/meen zal ik lekker even zelf weten, dat hoef jij of een zelf uitgeroepen deskundige me niet te vertellen, alsjeblieftdankjewel. Ik ben me terdege bewust van de mogelijkheden etc van dit soort systemen, sterker nog, veel van de Geo-ICT producten en software die ik dagelijks gebruik worden ook door overheidsinstanties gebruikt om bijvoorbeeld dit soort gegevens op te slaan en te analyseren, en ik persoonlijk voel mij nu veiliger (oa bij het uitstappen) dan een paar jaar geleden, dit komt oa door een aantal buurt initiatieven van de gemeente, strengere handhaving en betere controle op ongewenste personen in de samenleving.
WAT VEILIGER !!!!! ! ben jij gek geworden. Onveiliger is het dan ooit te voren.
pi_71027153
Krijgen we dat gejank over privacy weer. En over 'n enge schaduwoverheid die stiekem allerlei slechts wil doen aan de Nederlandse bevolking. Hou toch op, geniet eens van 't leven in plaats van door middel van debiele praatjes angst te zaaien op gronden waar je zelf geen benul van hebt. Dan maar naief, van mij mogen ze mijn vingerafdrukken hebben en ik vind het ook geen probleem mijn paspoort te laten zien aan dienstdoende agenten. Levert mij een stuk minder stress op dan me over dat soort onzinnige zaken op te winden.
Die privacybeschermers zijn vast dezelfde mensen als de mensen die enorm boos, zo niet bijna agressief worden tegen agenten die hen aanhouden omdat ze geen licht op de fiets hebben Gelijk naar de overheid wijzen. Neem eens je eigen verantwoordelijkheid.
pi_71028793
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:44 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Terug naar de papieren versie. zonder enig chip gebeuren. Niets is veiliger. Het is volstrekte WAANZIN dat we het dag in dag uit bij ons dienen te dragen.

Daar gaat dus niet om of de kans bestaat of je slachtoffer wordt. Je overbuurman kan je een hak zetten.

Er staat dus nu schreeuwend boven je hoofd als textballon wie je bent. Je BSN. Iedere klootviool kan het uitzoeken hoe en wat op die ohzo goed beveildige wagenwijd openstaane WIFI computers van het ziekenhuis.
[..]
De papieren versie was te fraudegevoelig, en de RFID chip in het paspoort heeft zo weinig vermogen, dat de reguliere afstand waarop je hem nog goed uit kan lezen rond de 10 cm volgens de specificatie is, en met een extra grote antenne lukt het je nog tot een 25cm, volgens het universteitsonderzoek naar het illegaal uitlezen van die chip, waar jij je waarschijnlijk op baseert. En wat je dan uit kan lezen, is enkel de foutcode omdat je de goede toegangscode niet weet, en ja die verschillen per land, dus die informatie zou je er uit kunnen halen door pal naast iemand te gaan staan, that's it. Er is een hack tooltje in omloop, maar die kan nou net niet de chips uit de Duitse en Nederlandse paspoorten lezen. Maar net als bij de oude paspoorten is dit een doorgaand iets, fraudeurs proberen het te omzeilen, en overheden passen zich daar weer op aan. Niks nieuws, alleen is het nu digitaal ipv analoog. Er zijn inmiddels ook verhalen over het op een meter of 10 uit kunnen lezen van de chips, en ze te kunnen klonen, maar daarvoor is er alweer een nieuwe sterkere beveiliging verplicht gesteld.

Jij denkt dus serieus dat zeg de buurman van een willekeurige Nederlander de kennis heeft om zo'n apparaat te bouwen, dit vervolgens zo dichtbij opstelt om die chip te kunnen lezen, een blanco paspoort met chip regelt, dit paspoort helemaal opmaakt, met intact houding van alle fysieke beveiligingen van het document zelf (watermerken, hologrammen, stempels, gelaagde papier, reliëf inkt etc etc), inclusief een identieke analoge afdruk van de digitaal opgeslagen foto, welke dus nog niet eens uit te lezen is met de beschikbare hack-tools? Riiight, nou dan moeten we maar heeeeel erg oppassen met z'n allen, en vooral de buren niet meer op de koffie vragen...

quote:
WAT VEILIGER !!!!! ! ben jij gek geworden. Onveiliger is het dan ooit te voren.
Mijn mening over wie hier gek is laat ik even in het midden for argument sake, maar ik weet niet wat je je in je hoofd haalt om mij te vertellen hoe ik me wel/niet zou moeten of mogen voelen? Als ik zeg dat ik me veiliger voel, heb je dat maar als feit te accepteren, of je het er nou mee eens bent of niet.
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:08:23 #131
52357 Lambiekje
pi_71029323
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:56 schreef Taurus het volgende:
Krijgen we dat gejank over privacy weer. En over 'n enge schaduwoverheid die stiekem allerlei slechts wil doen aan de Nederlandse bevolking. Hou toch op, geniet eens van 't leven in plaats van door middel van debiele praatjes angst te zaaien op gronden waar je zelf geen benul van hebt. Dan maar naief, van mij mogen ze mijn vingerafdrukken hebben en ik vind het ook geen probleem mijn paspoort te laten zien aan dienstdoende agenten. Levert mij een stuk minder stress op dan me over dat soort onzinnige zaken op te winden.
Die privacybeschermers zijn vast dezelfde mensen als de mensen die enorm boos, zo niet bijna agressief worden tegen agenten die hen aanhouden omdat ze geen licht op de fiets hebben Gelijk naar de overheid wijzen. Neem eens je eigen verantwoordelijkheid.
Dat wordt dus nu langzamerhand afgepakt.
pi_71029394
quote:

[..]

-geleut-
Zeg Lambiekje, ga alsjeblieft emigreren. Ik betaal je enkele ticket wel. Vraag me af of je dit echt serieus meent.

En vergeet je alu-hoedje niet mee te nemen.
Hoi.
pi_71029434
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:58 schreef maartena het volgende:

[..]

Heel simpel, op dit moment wordt in Nederland enkel van verdachten de vingerafdrukken afgenomen. Niet van mensen die niet verdacht worden.

De emigratieplannen zijn niet aanwezig. Ik heb liever dat dit soort regelingen helemaal niet worden doorgevoerd, of weer worden afgeschaft. Laf vluchten naar een ander land lost ook niets op.

Dat andere landen dit al hebben doorgevoerd, maakt het nog geen goede maatregel. Of wil jij beweren dat het opsluiten van mensen die het niet eens zijn met de regering een goed beleid is? Noord-Korea, China, Cuba en andere landen doen dat immers ook. Misschien moeten dat in Nederland ook maar invoeren.
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:13:15 #134
52357 Lambiekje
pi_71029463
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:50 schreef fruityloop het volgende:

[..]

De papieren versie was te fraudegevoelig, en de RFID chip in het paspoort heeft zo weinig vermogen, dat de reguliere afstand waarop je hem nog goed uit kan lezen rond de 10 cm volgens de specificatie is, en met een extra grote antenne lukt het je nog tot een 25cm, volgens het universteitsonderzoek naar het illegaal uitlezen van die chip, waar jij je waarschijnlijk op baseert.
JEZUS CHRISTUS wat loop je achter. 20 tot 100 meter is het uitleesbaar.
quote:
En wat je dan uit kan lezen, is enkel de foutcode omdat je de goede toegangscode niet weet, en ja die verschillen per land, dus die informatie zou je er uit kunnen halen door pal naast iemand te gaan staan, that's it. Er is een hack tooltje in omloop, maar die kan nou net niet de chips uit de Duitse en Nederlandse paspoorten lezen.
Je loopt achter. 10 sec en je paspoort is gekloond.
quote:
Maar net als bij de oude paspoorten is dit een doorgaand iets, fraudeurs proberen het te omzeilen, en overheden passen zich daar weer op aan. Niks nieuws, alleen is het nu digitaal ipv analoog. Er zijn inmiddels ook verhalen over het op een meter of 10 uit kunnen lezen van de chips, en ze te kunnen klonen, maar daarvoor is er alweer een nieuwe sterkere beveiliging verplicht gesteld.

Jij denkt dus serieus dat zeg de buurman van een willekeurige Nederlander de kennis heeft om zo'n apparaat te bouwen, dit vervolgens zo dichtbij opstelt om die chip te kunnen lezen, een blanco paspoort met chip regelt, dit paspoort helemaal opmaakt, met intact houding van alle fysieke beveiligingen van het document zelf (watermerken, hologrammen, stempels, gelaagde papier, reliëf inkt etc etc), inclusief een identieke analoge afdruk van de digitaal opgeslagen foto, welke dus nog niet eens uit te lezen is met de beschikbare hack-tools? Riiight, nou dan moeten we maar heeeeel erg oppassen met z'n allen, en vooral de buren niet meer op de koffie vragen...

Door wat voor mongool ben jij voorgelicht?
quote:
[..]

Mijn mening over wie hier gek is laat ik even in het midden for argument sake, maar ik weet niet wat je je in je hoofd haalt om mij te vertellen hoe ik me wel/niet zou moeten of mogen voelen? Als ik zeg dat ik me veiliger voel, heb je dat maar als feit te accepteren, of je het er nou mee eens bent of niet.
Hoe veiliger jij denkt dat je bent, hoe onveiliger het in realiteit is.
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:14:55 #135
52357 Lambiekje
pi_71029510
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:10 schreef pekel het volgende:

[..]

Zeg Lambiekje, ga alsjeblieft emigreren. Ik betaal je enkele ticket wel. Vraag me af of je dit echt serieus meent.

En vergeet je alu-hoedje niet mee te nemen.
Ik meen het serieus. Die opmerking die je maakt is zonder enig twijfel het stomst wat je kunt zeggen.
KIJKEN VERPLICHT
pi_71029612
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik meen het serieus. Die opmerking die je maakt is zonder enig twijfel het stomst wat je kunt zeggen.
KIJKEN VERPLICHT

Zoek een leven. Alsjeblieft, doe het voor mij.

Is dat trouwens een standaardzinnetje van je? "Het stomst wat je kunt zeggen"?
Hoi.
pi_71029704
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 08:55 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Hier spreidt je weer je totale gebrek aan kennis ten toon, een burger-ambtenaar heeft niks te zoeken in zeg een politie database, en kan daar ook gewoon niet bij. Dingen als waar jij bent geweest/je op af rukt kunnen ze al helemaal niet zien, ook niet met de voorgestelde maatregelen zoals de vingerafdruk in het paspoort.
De vingerafdrukken komen dan ook niet in een politie-database, maar in een aparte database waar alle gemeentes, de politie, wss het leger en de rest van de overheid toegang toe heeft.

Dat ze een hoop niet kunnen zien aan je vingerafdrukken klopt, maar denk je nou werkelijk dat de vele databases die er zijn niet gekoppeld zijn? Dat zou enorm naïef zijn van je.

Het is ongeveer hetzelfde als het bouwen van een flatgebouw van 40 verdiepingen. Gaat ook 1 stap per keer.
pi_71029735
[Lalaland]
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 00:37 schreef Lambiekje het volgende:

Jij wordt elke dag een beetje gestoorder he... Psycho's zoals jij doen deze discussie geen goed.

[/Lalaland]

Ik vind het opslaan van dit soort gegevens van onschuldige mensen een zeer slechte zaak. De kans dat je verdachte wordt van een misdrijf wordt in een klap veel groter. De kans dat onschuldigen veroordeelt worden ook.

Mooi voorbeeld is die vrouw die in een fabriek werkte in duitsland waar ze buisjes maakten om DNA gevonden bij misdrijven in op te slaan. Door een productie fout waren de buisjes niet steriel en werd de vrouw (lopende band medewerkster) verdacht van diverse moorden, diefstallen enz. enz.
pi_71029806
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:27 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Een digitale kopie is ook aan te passen. "FF" je eigen naam zetten in de gegevens en de kopie wegschrijven op een vals paspoort met RFID chip. ID-Theft is dus makkelijker geworden, niet moeilijker.
pi_71029893
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:18 schreef pekel het volgende:

[..]

FF serieus, bekijk die netwerkaflevering maar ff (link van lambiekje). Dan zul je iig meer weten over de slechte kanten van het nieuwe paspoort.
pi_71030592
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

JEZUS CHRISTUS wat loop je achter. 20 tot 100 meter is het uitleesbaar.
[..]
Bewijs?
quote:
Je loopt achter. 10 sec en je paspoort is gekloond.
[..]
Uitlezen is nog niet hetzelfde als klonen, en 1 gekloonde chip is nog lang geen bruikbaar paspoort. Met klonen ziet de crimineel de inhoudelijke gegevens van de chip niet, hij kan enkel een bit voor bit kopie maken, maar zonder de rest van het paspoort heeft hij daar nog niks aan, anders zou hij bij de eerste de beste controle door de mand vallen met de RFID gegevens van de buurman en de foto van een lokale caissière afgedrukt in het paspoort. Zoals je hopelijk weet is de afgedrukte foto in het paspoort digitaal versleuteld op de RFID cjip in het paspoort, en die gegevens zijn dus niet uit te lezen, niet van 5 cm, niet van 50 cm en ook niet van die 100m.
quote:
Door wat voor mongool ben jij voorgelicht?
[..]
Voel je je aangesproken?
quote:
Hoe veiliger jij denkt dat je bent, hoe onveiliger het in realiteit is.
Ze willen juist dat je denkt en ditvan je zeepkistje schreeuwt voor ze, zo doe jij het afleidende werk voor ze, wie is hier nou de hersenloze chemische slaaf van de NWO, hmmmm?
pi_71030672
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:25 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Een digitale kopie is ook aan te passen. "FF" je eigen naam zetten in de gegevens en de kopie wegschrijven op een vals paspoort met RFID chip. ID-Theft is dus makkelijker geworden, niet moeilijker.
En dat kan dus niet in dit geval, want die beveiliging is niet gekraakt, je kan de chip 1op 1 klonen met wat moeite en kennis, en de technologie die dat mogelijk maakt heeft een afstand van grofweg 25cm nodig, dit oa door de lage bitrate van het datatransport tussen de chip en de lezer. Maar je kan de data zelf niet muteren, laat staan deze aanpassen aan zeg de foto in het paspoort zelf.

Verder is dit te voorkomen door een simpel hoesje wat de RFID chip niet leesbaar maakt, dus een soort van draagbare kooi van faraday. En de meeste mensen hebben hun paspoort in een vorm van bescherming zitten, dus dan is het hele probleem nagenoeg theoretisch. zo'n hoesje zou de gemeente er simpelweg bij kunnen doen? Bij een paspoort controle op zeg schiphol moet je hem toch open houden en afgeven, dus dan zou het wel om een erg dedicated terrorist crimineel moeten gaan om daar nog tussen te komen.
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:40:25 #143
52357 Lambiekje
pi_71032150
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:51 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Bewijs?
[..]
http://www.foxnews.com/story/0,2933,531720,00.html
quote:
Uitlezen is nog niet hetzelfde als klonen, en 1 gekloonde chip is nog lang geen bruikbaar paspoort. Met klonen ziet de crimineel de inhoudelijke gegevens van de chip niet, hij kan enkel een bit voor bit kopie maken, maar zonder de rest van het paspoort heeft hij daar nog niks aan, anders zou hij bij de eerste de beste controle door de mand vallen met de RFID gegevens van de buurman en de foto van een lokale caissière afgedrukt in het paspoort. Zoals je hopelijk weet is de afgedrukte foto in het paspoort digitaal versleuteld op de RFID cjip in het paspoort, en die gegevens zijn dus niet uit te lezen, niet van 5 cm, niet van 50 cm en ook niet van die 100m.
[..]
hackers software laat echt wel iets anders zien.
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:41:49 #144
52357 Lambiekje
pi_71032179
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:18 schreef pekel het volgende:

[..]

je weet dat met deze mentaliteit de deportaties in de jaren 40 tot een succes brachten.
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:43:30 #145
52357 Lambiekje
pi_71032228
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:22 schreef The_End het volgende:
[Lalaland]
[..]

Jij wordt elke dag een beetje gestoorder he... Psycho's zoals jij doen deze discussie geen goed.

[/Lalaland]

Ik vind het opslaan van dit soort gegevens van onschuldige mensen een zeer slechte zaak. De kans dat je verdachte wordt van een misdrijf wordt in een klap veel groter. De kans dat onschuldigen veroordeelt worden ook.

Mooi voorbeeld is die vrouw die in een fabriek werkte in duitsland waar ze buisjes maakten om DNA gevonden bij misdrijven in op te slaan. Door een productie fout waren de buisjes niet steriel en werd de vrouw (lopende band medewerkster) verdacht van diverse moorden, diefstallen enz. enz.
heb je een nieuws artikel.
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:49:30 #146
188877 Stupendous76
pi_71032446
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:56 schreef Taurus het volgende:
Justitie stopt zeer privacygevoelige informatie van buitenstaanders in strafdossiers.
Repent, Pray, Forgive
pi_71057202
quote:
Dat is dus de foutcode die zo'n chip uitgeeft als je er ongeautoriseerd verbinding mee wil maken, hetzelfde als wat die Nederlandse Prof. heeft bewezen. Dat is ook het enige, je ziet géén persoonlijke gegevens, laat staan dat je die aan kan passen naar eigen goeddunken om er misbruik van te maken. Het enige wat er in naar voren komt is dat het een mogelijkheid bied om personen te volgen, iets wat opsporingsinstanties al honderden jaren doen trouwens, met het blote oog, met een peiling van je semafoon vroeger, toen via de GSM en nu dus via de RFID chip van een paspoort als je die bij je hebt, zonder een vorm van afscherming er om heen. Iets wat relatief simpel is trouwens, en ook volledig legaal, mocht je er druk om maken.
quote:
hackers software laat echt wel iets anders zien.
Riiight, dat weet jij dan weer wel uiteraard, waarom staat dat dan niet in het artikel? Dat had het pas echt de moeite waard gemaakt.
pi_71057267
quote:
Dit na eisen van de advocatuur onder het mom dat ze voor een effectieve verdediging van hun cliënt alle gegevens in moeten zien, en nu kunnen ze er weer lekker tegenaan schoppen. Mooi stukje zelfbevlekking..
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:19:22 #149
52357 Lambiekje
pi_71059947
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:44 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat is dus de foutcode die zo'n chip uitgeeft als je er ongeautoriseerd verbinding mee wil maken, hetzelfde als wat die Nederlandse Prof. heeft bewezen. Dat is ook het enige, je ziet géén persoonlijke gegevens, laat staan dat je die aan kan passen naar eigen goeddunken om er misbruik van te maken. Het enige wat er in naar voren komt is dat het een mogelijkheid bied om personen te volgen, iets wat opsporingsinstanties al honderden jaren doen trouwens, met het blote oog, met een peiling van je semafoon vroeger, toen via de GSM en nu dus via de RFID chip van een paspoort als je die bij je hebt, zonder een vorm van afscherming er om heen. Iets wat relatief simpel is trouwens, en ook volledig legaal, mocht je er druk om maken.

[..]

Riiight, dat weet jij dan weer wel uiteraard, waarom staat dat dan niet in het artikel? Dat had het pas echt de moeite waard gemaakt.
zucht je snapt het echt niet wat voor problemen dit met het chippaspoort op levert.
pi_71062122
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:19 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

zucht je snapt het echt niet wat voor problemen dit met het chippaspoort op levert.
Er zijn geen problemen, behalve dan de apen en beren die jij denkt te zien op basis van halfbakken feiten en selectief geschreven internet artikelen. En die enge toepassingen zoals mensen volgen in een menigte zijn ook niks nieuws, dat gebeurd al honderden jaren door opsporingsinstanties, maar dan met andere, meer low-tech hulpmiddelen.

De gegevens op die RFID chips zijn itt die op de ov-chipkaart wel beveiligd met encryptie, en die beveiliging is niet gebroken, het enige wat kwaadwillenden kunnen is een (per land) unieke foutcode laten genereren door de RFID chip in een paspoort een verzoek tot communicatie te sturen, zodat je de nationaliteit van de drager kan achterhalen,of als je erg dichtbij het paspoort kan komen, de chip klonen. that's it.

Dat klonen zou mogelijk een probleem kunnen zijn, maar bij de lowtech fraude met identiteiten, bijvoorbeeld bij CC transacties in winkels waar ze je paspoort willen zien, heb je er geen ruk aan, want dan moet je een volledig vervalst paspoort hebben, sterker nog, dan gebruiken ze die hele RFID chip niet. En waar ze die wel gebruiken, bijvoorbeeld op schiphol, wordt je foto in het paspoort vergeleken met die is opgeslagen in de chip, en dan kom je niet weg met een een gekloonde chip van iemand die grofweg op je lijkt, zeker niet als er in de toekomst een 3D foto in opgeslagen wordt, tesamen met je vingerafdruk.

En die Amerikaanse journalist verteld nergens hoe groot zijn antenne wel niet was om die foutcode vanaf zo'n afstand te kunnen triggeren, gezien het feit dat hij dit deed vanuit een auto zal dat wel een forse geweest zijn.
pi_71062702
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:20 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Er zijn geen problemen, behalve dan de apen en beren die jij denkt te zien op basis van halfbakken feiten en selectief geschreven internet artikelen. En die enge toepassingen zoals mensen volgen in een menigte zijn ook niks nieuws, dat gebeurd al honderden jaren door opsporingsinstanties, maar dan met andere, meer low-tech hulpmiddelen.

De gegevens op die RFID chips zijn itt die op de ov-chipkaart wel beveiligd met encryptie, en die beveiliging is niet gebroken, het enige wat kwaadwillenden kunnen is een (per land) unieke foutcode laten genereren door de RFID chip in een paspoort een verzoek tot communicatie te sturen, zodat je de nationaliteit van de drager kan achterhalen,of als je erg dichtbij het paspoort kan komen, de chip klonen. that's it.

Dat klonen zou mogelijk een probleem kunnen zijn, maar bij de lowtech fraude met identiteiten, bijvoorbeeld bij CC transacties in winkels waar ze je paspoort willen zien, heb je er geen ruk aan, want dan moet je een volledig vervalst paspoort hebben, sterker nog, dan gebruiken ze die hele RFID chip niet. En waar ze die wel gebruiken, bijvoorbeeld op schiphol, wordt je foto in het paspoort vergeleken met die is opgeslagen in de chip, en dan kom je niet weg met een een gekloonde chip van iemand die grofweg op je lijkt, zeker niet als er in de toekomst een 3D foto in opgeslagen wordt, tesamen met je vingerafdruk.

En die Amerikaanse journalist verteld nergens hoe groot zijn antenne wel niet was om die foutcode vanaf zo'n afstand te kunnen triggeren, gezien het feit dat hij dit deed vanuit een auto zal dat wel een forse geweest zijn.
Heb je de netwerk aflevering überhaupt gezien? Daar werd heel netjes een paspoort gekopieerd. En dat was een "simpele" hacker. Als hij dat kan, kunnen andere dat ook. De techniek om die dingen op afstand uit te lezen bestaat al lang. Kwestie van de 2 ff op elkaar aansluiten.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:51:14 #152
52357 Lambiekje
pi_71063129
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:37 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Heb je de netwerk aflevering überhaupt gezien? Daar werd heel netjes een paspoort gekopieerd. En dat was een "simpele" hacker. Als hij dat kan, kunnen andere dat ook. De techniek om die dingen op afstand uit te lezen bestaat al lang. Kwestie van de 2 ff op elkaar aansluiten.
ik vraag het me ook af. Of hij wel de aflevering heeft gezien...
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:56:40 #153
52357 Lambiekje
pi_71063370
pi_71063430
quote:
Minority Report komt tot leven
pi_71064456
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:37 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ja, en wat heb je aan de digitale kopie van de chip uit andermans paspoort? Dan moet je dus het fysieke voorkomen van het gekloonde paspoort aanpassen aan de gegevens die op de chip staan, en die weet je niet als crimineel, want je kan hem alleen klonen, niet de opgeslagen gegevens inlezen, laat staan muteren.

We hebben het hier over een deel van het paspoort wat te klonen is, en je kan er weliswaar een scanpaal oid mee voor de war houden, maar een fysieke paspoortcontrole niet, want de gegevens die de marechaussee uitleest uit de chip zullen nooit en te nimmer overeen komen met de persoon die dat ding afgeeft.

Laten we even de boel op een rij zetten, want er lopen 2 dingen wat door elkaar heen heb ik het idee.

Uitlezen:
De RFID chip in het paspoort is een land-specifieke code te ontfutselen door er een gecodeerd signaal op los te laten, dit signaal is vergelijkbaar met dat van een officiële lezer zoals in gebruik door de marechaussee, echter is deze niet voorzien van de benodigde sleutel, waardoor je niet de gegevens uitleest, maar die foutcode retour krijgt. Bewezen werkende afstand hiervoor was bij de eerste demo 10 cm, en is later ook bewezen met een relatief kleine antenne tot 25cm. Die Amerikaanse journalist deed dit vanaf een aantal meters, maar vanuit een auto, en die was uitgerust met een antenne die een hele ruit van een portier bedekte, en een laptop om de boel aan te sturen.

Klonen:
De RFID chip in het paspoort is te klonen, net als elke RFID chip. Dit vergt zoals je in de meeste filmpjes ziet, een kaartlezer en een blanco chip. Voor het uitlezen van dat ding, wordt deze uit het paspoort gesneden, en in een dummy pasje geplaatst om hem te kunnen gebruiken in de kaartlezer, of met wordt deze op afstand uitgelezen, maar dat is een afstand vergelijkbaar met de afstand die je hebt tot zeg een treinpassagier, en wordt wederom gemeen in cm's aangezien de transfer-rate niet echt bijster hoog is. Dan heb je dus een fysieke toegang nodig tot het paspoort om hem te kunnen slopen, dus je moet hem stelen, of je moet enige tijd met een laptop en antenne naast iemand kunnen zitten om de chip uit te kunnen lezen.

Mocht je dat onopvallend lukken, dan nog heb je enkel een chipje met wat bits en bytes welke een persoon beschrijven, en een aantal van die kenmerken kan je mogelijk nog afleiden uit het voorkomen van het slachtoffer, maar de belangrijke biometrische gegevens zoals een vingerafdruk niet, dus dan ben je nog niet veel verder op weg naar een bruikbaar paspoort, welke uit nog een aantal fysieke beschermingsmaatregelen bestaat, oa de hologrammen, geëtste foto, anti-kopieer inkt, etc etc.

Wat die hacker dus kan, is slechts een klein deel van het hele proces wat een werkend vals/gekopieerd paspoort oplevert. En dat uitlezen kunnen jij en ik ook relatief gemakkelijk namaken met wat googlen naar de broncode en bestelde electronica bij Conrad. Nou woeptiedoe, dat is spannend.. Ware het niet dat handige MTS'ers dit al sinds jaar en dag doen met die kopieerkaarten op school etc, waar ze je voor een kratje pils weer een paar euro extra op geven.

Pas als er enige vorm van inbraak is op de daadwerkelijk opgeslagen gegevens ga ik me werkelijk zorgen maken, want dan is de ramp niet te overzien inderdaad. Dat er controle op is door dit soort onderzoekers is ook mooi, en houdt de mensen scherp, maar dit hele verhaal is simpelweg te voorkomen door goed op je paspoort te passen, net als vroeger, en er bij twijfel even zo'n anti-RFID hoesje omheen te doen.
pi_71065112
quote:
Dat mogen ze wat mij betreft meteen afschaffen, ik zou het iig niet willen, maar we hebben het hier over een vrijwillig project, waar mensen zich voor op moesten geven, dus niet via een vage opt-out clausule oid. Ik ben wel benieuwd hoeveel van de 4500 benaderde eigenaren hier aan mee werkt..
pi_71066127
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:38 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat mogen ze wat mij betreft meteen afschaffen, ik zou het iig niet willen, maar we hebben het hier over een vrijwillig project, waar mensen zich voor op moesten geven, dus niet via een vage opt-out clausule oid. Ik ben wel benieuwd hoeveel van de 4500 benaderde eigenaren hier aan mee werkt..
Een kwart werkt mee. En dit is toch niet erg? Het is niet van de overheid, dus het wordt niet vroeg of laat ingezet om je geld uit je zakken te kloppen. En dat het niet van de overheid is betekent ook dat ze zich aan de privacy wetgeving moeten houden en waarschijnlijk respect hebben voor je als klant en mens. Ik vind het wel origineel bedacht
pi_71066732
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:04 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Een kwart werkt mee. En dit is toch niet erg? Het is niet van de overheid, dus het wordt niet vroeg of laat ingezet om je geld uit je zakken te kloppen. En dat het niet van de overheid is betekent ook dat ze zich aan de privacy wetgeving moeten houden en waarschijnlijk respect hebben voor je als klant en mens. Ik vind het wel origineel bedacht
Het is de heilige graal van marketing op het moment, location based marketing, ze willen niks liever dan winkelende meisjes die een H&M voorbij lopen even een smsje sturen om je te lokken etc, maar dat is meer op GSM technologie gebaseerd, maar dit is dan nog wel een vrij specifiek iets, en het heeft wel wat origineels inderdaad.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 14:26:14 #159
52357 Lambiekje
pi_71066884
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:22 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ja, en wat heb je aan de digitale kopie van de chip uit andermans paspoort? Dan moet je dus het fysieke voorkomen van het gekloonde paspoort aanpassen aan de gegevens die op de chip staan, en die weet je niet als crimineel, want je kan hem alleen klonen, niet de opgeslagen gegevens inlezen, laat staan muteren.

We hebben het hier over een deel van het paspoort wat te klonen is, en je kan er weliswaar een scanpaal oid mee voor de war houden, maar een fysieke paspoortcontrole niet, want de gegevens die de marechaussee uitleest uit de chip zullen nooit en te nimmer overeen komen met de persoon die dat ding afgeeft.

Laten we even de boel op een rij zetten, want er lopen 2 dingen wat door elkaar heen heb ik het idee.

Uitlezen:
De RFID chip in het paspoort is een land-specifieke code te ontfutselen door er een gecodeerd signaal op los te laten, dit signaal is vergelijkbaar met dat van een officiële lezer zoals in gebruik door de marechaussee, echter is deze niet voorzien van de benodigde sleutel, waardoor je niet de gegevens uitleest, maar die foutcode retour krijgt. Bewezen werkende afstand hiervoor was bij de eerste demo 10 cm, en is later ook bewezen met een relatief kleine antenne tot 25cm. Die Amerikaanse journalist deed dit vanaf een aantal meters, maar vanuit een auto, en die was uitgerust met een antenne die een hele ruit van een portier bedekte, en een laptop om de boel aan te sturen.

Klonen:
De RFID chip in het paspoort is te klonen, net als elke RFID chip. Dit vergt zoals je in de meeste filmpjes ziet, een kaartlezer en een blanco chip. Voor het uitlezen van dat ding, wordt deze uit het paspoort gesneden, en in een dummy pasje geplaatst om hem te kunnen gebruiken in de kaartlezer, of met wordt deze op afstand uitgelezen, maar dat is een afstand vergelijkbaar met de afstand die je hebt tot zeg een treinpassagier, en wordt wederom gemeen in cm's aangezien de transfer-rate niet echt bijster hoog is. Dan heb je dus een fysieke toegang nodig tot het paspoort om hem te kunnen slopen, dus je moet hem stelen, of je moet enige tijd met een laptop en antenne naast iemand kunnen zitten om de chip uit te kunnen lezen.

Mocht je dat onopvallend lukken, dan nog heb je enkel een chipje met wat bits en bytes welke een persoon beschrijven, en een aantal van die kenmerken kan je mogelijk nog afleiden uit het voorkomen van het slachtoffer, maar de belangrijke biometrische gegevens zoals een vingerafdruk niet, dus dan ben je nog niet veel verder op weg naar een bruikbaar paspoort, welke uit nog een aantal fysieke beschermingsmaatregelen bestaat, oa de hologrammen, geëtste foto, anti-kopieer inkt, etc etc.

Wat die hacker dus kan, is slechts een klein deel van het hele proces wat een werkend vals/gekopieerd paspoort oplevert. En dat uitlezen kunnen jij en ik ook relatief gemakkelijk namaken met wat googlen naar de broncode en bestelde electronica bij Conrad. Nou woeptiedoe, dat is spannend.. Ware het niet dat handige MTS'ers dit al sinds jaar en dag doen met die kopieerkaarten op school etc, waar ze je voor een kratje pils weer een paar euro extra op geven.

Pas als er enige vorm van inbraak is op de daadwerkelijk opgeslagen gegevens ga ik me werkelijk zorgen maken, want dan is de ramp niet te overzien inderdaad. Dat er controle op is door dit soort onderzoekers is ook mooi, en houdt de mensen scherp, maar dit hele verhaal is simpelweg te voorkomen door goed op je paspoort te passen, net als vroeger, en er bij twijfel even zo'n anti-RFID hoesje omheen te doen.
Heb je Suspect Nation gezien?
Eentje die al wat maandjes online staat. De techniek is inmiddels al véél verder.
pi_71067685
quote:
quote:
“There’s no piece of this that’s invasive,” said Trudy Hardy, manager of Mini’s marketing department. “It’s a completely voluntary program, and there is zero confidential information in the fob.”
Vrijwillig Lambiekje, vrijwillig.
pi_71068171
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:26 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Eentje die al wat maandjes online staat. De techniek is inmiddels al véél verder.
Dan zal daar vast ook enig online bewijs voor zijn? Dat soort types zoeken maar al te graag de publiciteit als ze een organisatie te kakken kunnen zetten, dat hebben we inmiddels wel gemerkt.Laat daar dan alsjeblieft eens iets van zien, ze kunnen wel van alles zeggen in een filmpje, dat maakt het nog geen werkelijkheid..
pi_71068211
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:26 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En dit is trouwens verre van een inhoudelijke reactie op mijn post, welke ik nog wel op prijs zou stellen.
pi_71145715
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:22 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Alles wat te kopiëren is, is te wijzigen. Of wil jij dat ontkennen? Men heeft jaren beweerd dat een MD5 hash niet te kraken viel, toch is dit gebeurt. Schijnt nog een simpele hack geweest te zijn ook, maar goed.

Zodra je de gegevens in je handen hebt, kun je die aanpassen. In het geval van het paspoort is het heel simpel een kwestie van de foto wijzigen en je komt een fysieke controle door.
quote:

Uitlezen:
Zoals je hier kan lezen, is de afstand geen 10 cm, maar 3m. Het gaat over de paspoorten in Z-Korea, maar Nederland gebruikt dezelfde chips.
quote:
Klonen:
Onzin, een close-range scanner kun je hier kopen. Komt geen snijden aan te pas.
quote:
Één van de argumenten van de overheid was (en mogelijk is) dat het nieuwe paspoort minder goed na te maken is. Dit geeft al impliciet aan dat er valse paspoorten zijn die slecht tot niet te onderscheiden zijn van de echte. De kenmerken die jij dus aanhaalt, zijn al geen probleem meer voor vervalsers.
quote:

Een paar artikelen hier over:
Elektronisch paspoort binnen vijf minuten gekopiëerd (HCC)
Nederlandse tool kloont paspoort chip (Security.nl)
’Chip-paspoort eenvoudig te vervalsen’ (Trouw)
Paspoorten hacken vanuit de auto (Bright.nl)

Voor meer artikelen, klik hier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')