Ik moest het nog zeggenquote:Op zondag 12 juli 2009 18:35 schreef Mutant01 het volgende:
Je kan het niet tonen, omdat het er niet is.
Het is triest dat jij zo hardnekkig probeert te bengelen aan je eigen stelling die gewoon niet te bewijzen valt. Ik begrijp dat het je frustreert.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:37 schreef ExTec het volgende:
Dit is echt triest
Nee, een rechter waar het rode er vanaf spat hoeft z'n eigen mening niet mee te laten wegen, nee. Het hoeft niet.
En dat is neem ik aan de straw waar je je nu aan vastgrijpt?
Er moet zeker 'bewijs' komen dat dat wel zo is?
De politiek gaat daar niet over.quote:Klinkt goed. Maar ik denk dat de politiek geen zin heeft in die beerput.
Nog een keer; de PVV inhoudelijk bekritiseren heeft geen zin. Ze discussieren in een heel ander kader. Jouw hele referentiekader is voor de PVV iets wat morgen afgeschaft mag worden. En zolang JIJ geen oplossingen geeft, echte oplossingen dus, heeft de PVV een steeds groter aantal stemmers.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een onzin, ik bekritiseer de PVV overduidelijk inhoudelijk - er is geen sprake van enige ontkenning. Je bent er kennelijk niet van gediend als ik de PVV bekritiseer, maar dat is echt jouw probleem en niet de mijne.
Omdat je poogt met dat onderscheid een gedifferentieerd beleid te propageren, waarbij uiteraard de Islam (gezien je eerdere posts in allerlei andere topics) de underdog zal worden.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:39 schreef Py het volgende:
[..]
Hoezo?
En hoezo 'extreem' ipv 'gewoon' gevaarlijk?
Alleen laat IK me (in tegenstelling tot jou kennelijk) daar niet door chanteren. Ik ga wel inhoudelijk het debat aan, ook al discussiëren ze met een heel ander referentiekader. Het is bovendien niet het "een" of het ander, je kan heel goed de PVV bekritiseren en aanvallen op de standpunten en zelf daarnaast oplossingen aandragen.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nog een keer; de PVV inhoudelijk bekritiseren heeft geen zin. Ze discussieren in een heel ander kader. Jouw hele referentiekader is voor de PVV iets wat morgen afgeschaft mag worden. En zolang JIJ geen oplossingen geeft, echte oplossingen dus, heeft de PVV een steeds groter aantal stemmers.
Zal ik het eventjes heel hard zeggen? De grote stemmenwerver van Wilders hier ben JIJ.
Dit is een conclusie van jou. Je bedenkt dit nu dat ik dat wil en daar reageer je op.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat je poogt met dat onderscheid een gedifferentieerd beleid te propageren, waarbij uiteraard de Islam (gezien je eerdere posts in allerlei andere topics) de underdog zal worden.
Mutant, je schaadt zo het aanzien van de juridische wereld.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alleen laat IK me (in tegenstelling tot jouw kennelijk) daar niet door chanteren. Ik ga wel inhoudelijk het debat in, ook al discussiëren ze met een heel ander referentiekader. Het is bovendien niet het "een" of het ander, je kan heel goed de PVV bekritiseren en aanvallen op de standpunten en zelf daarnaast oplossingen aandragen.
Wat wil je dan met het specifieke onderscheid?quote:Op zondag 12 juli 2009 18:44 schreef Py het volgende:
[..]
Dit is een conclusie van jou. Je bedenkt dit nu dat ik dat wil en daar reageer je op.
Ik snap niet wat er raar is aan onderscheid maken tussen ideologie en cultuur
Het spijt me. Het was mijn kat, die liep over het toetsenbord.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:45 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Mutant, je schaadt zo het aanzien van de juridische wereld.
Paddy het was een grapje, daarom stond er ook een smiley achter. Het woord zeuren is van je eigen hand.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:28 schreef paddy het volgende:
[..]
Dus aan de ene kant moet iemand die dat zou willen niet zeuren? Als in mag je niet denken, en aan de andere kant denk je dus net zo over een andere groep?
Dus denk je in feite precies zo toch, maar verwijt je wel die ander zo te denken?
Dat kun je niet. Ik ben zelf een fervent voorstander van Wilders (laat hem de boel flink op de schop nemen na de volgende verkiezingen, wie weet zien veel moslims dan in dat ze hier niks te zoeken hebben of gaan ze eindelijk na hier 25 jaar gewoond te hebben eens Nederlands leren) en heb een HBO master. Niet écht een van die zogenaamd domme mensen die jij noemt. En over niet willen snappen gesproken, daar zijn mensen als jij zelf buitegewoon goed in. Niet willen snappen dat dit niet zo langer kan, niet willen snappen dat die zogenaamd "kleine groep raddraaiers" ondertussen een substantieël onderdeel uitmaakt van die betreffende bevolkingsgroep en niet willen snappen dat het pappen en nathouden beleid van de huidige regering niets doet om dat in te dammen.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mijn punt is dat het niet proberen te snappen, het niet willen snappen en het niet kunnen snappen, kortom domheid, de norm is geworden en de basis vormt van de 'meningsvorming' of althans het geblaat waar Wilders op drijft. Daar wordt ik keer op keer in bevestigd.
Ik zie niet hoe ik dan mijn punt moet maken zonder die woorden te gebruiken.
Nouja onderscheid maken tussen cultuur en ideologie. Is een bepaald soort gedrag nou cultuur of ideologie? Oorzaken onderkennen helpt bij de oplossing bedenken, toch?quote:Op zondag 12 juli 2009 18:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat wil je dan met het specifieke onderscheid?
Dat is idd een merkwaardig trekje in dit debat. Maar Wilders doet het ook als hij over de Koran begint en met Mein Kampf vergelijkt, dat is toch niet meer serieus te nemen. Het hele debat is in en in droevig om te zien.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:44 schreef Py het volgende:
[..]
Dit is een conclusie van jou. Je bedenkt dit nu dat ik dat wil en daar reageer je op.
Ik snap niet wat er raar is aan onderscheid maken tussen ideologie en cultuur
Dat jij denkt tussen de regels door te lezen wanneer Mutant01 wat zegt heeft niks te maken met het feit dat hij Marokkaan is wil je zeggen?quote:Op zondag 12 juli 2009 18:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, dus ik heb wat tegen allochtonen die vreet tentjes beginnen
Fijn dat je me het even laat weten, Mute, zo leer je jezelf nog eens kennen
Binnen een deel v/d Marokkaanse gemeenschap is er gebrek aan zelfreflectie (eigenlijk niet de juiste term, aangezien het gaat om reflectie op leden van de groep, maar goed). Mutant01 is Marokkaan, DUS hij ziet automatisch alle Marokkanen als goed denkt ExTec wel even te wetenquote:Op zondag 12 juli 2009 16:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Blijft aanhoudend overzichtelijk, mensen die vinden dat wilders soms houd snijd zijn 'racisten' of 'simpel'.
[..]
Je vergeet marokkanen. Dat zijn zo ongeveer de meest ranzige racisten van allemaal. Maar hand in eigen boezem blijft een brug te ver voor onze 'trotse vrome marokkaan'. Dan liever Turken en Surinamers noemen, toch?
Veel Marokkanen plaatsen zichzelf in onterecht de slachtofferrol, Mutant01 is Marokkaan DUS hij moet dat ook wel doen denkt ExTec wel even te wetenquote:Op zondag 12 juli 2009 16:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is wat jij graag wil. Het appeleert zo lekker aan dat warme slachtoffergevoel.
Ben je al klaargekomen?
De politiek is in een kramp geschoten en kan niet open over dit onderwerp debatteren.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:52 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Dat is idd een merkwaardig trekje in dit debat. Maar Wilders doet het ook als hij over de Koran begint en met Mein Kampf vergelijkt, dat is toch niet meer serieus te nemen. Het hele debat is in en in droevig om te zien.
Het is idd een cruciaal onderscheid. Als je het niet maakt valt het onderscheid tussen politiek en ideologie en cultuur en dagelijkse leven weg, dat is heel gevaarlijk en bovendien ook ontzettend irritant om in te leven. Wilders doet het, maar sommige andere partijen, pvda etc, ook als ze alle mensen van dezelfde afkomst op een hoop gooien en subsidie verstrekken/macht geven aan religieuze instanties.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:51 schreef Py het volgende:
[..]
Nouja onderscheid maken tussen cultuur en ideologie. Is een bepaald soort gedrag nou cultuur of ideologie? Oorzaken onderkennen helpt bij de oplossing bedenken, toch?
Ik weet niet wat de uitkomst is. Misschien jij wel en wil je die mij in de mond leggen. Dat is jouw probleem dan.
Precies. We kunnen het onderwerp beter outsourcen aan een dorpje in Siberie waar de mensen er daar over gaan debatteren en misschien wel met iets zinnigs komen.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:58 schreef Py het volgende:
[..]
De politiek is in een kramp geschoten en kan niet open over dit onderwerp debatteren.
Dat referentiekader is gebaseerd op overdrijvingen, leugens en cirkelredeneringen. Alle reden juist om dat inhoudelijk aan te vallen.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nog een keer; de PVV inhoudelijk bekritiseren heeft geen zin. Ze discussieren in een heel ander kader. Jouw hele referentiekader is voor de PVV iets wat morgen afgeschaft mag worden. En zolang JIJ geen oplossingen geeft, echte oplossingen dus, heeft de PVV een steeds groter aantal stemmers.
Da's wel weer erg links hè, een rapportje laten opstellen en daarover gaan discussierenquote:Op zondag 12 juli 2009 19:02 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Precies. We kunnen het onderwerp beter outsourcen aan een dorpje in Siberie waar de mensen er daar over gaan debatteren en misschien wel met iets zinnigs komen.
In dat geval zal ik niet terughoudend zijn in het gebruik van dergelijke kwalificaties.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:49 schreef SadKingBilly het volgende:
Dat kun je niet.
Wat bedoel je precies met 'de boel' en hoe ziet het "flink op de schop nemen' eruit?quote:Ik ben zelf een fervent voorstander van Wilders (laat hem de boel flink op de schop nemen na de volgende verkiezingen, wie weet zien veel moslims dan in dat ze hier niks te zoeken hebben of gaan ze eindelijk na hier 25 jaar gewoond te hebben eens Nederlands leren) en heb een HBO master.
Jawel hoor. Ondanks de niveaudaling in het onderwijs maakt een dergelijk papiertje de domheid wel laakbaarder, maar sluit die deze geenzins uit.quote:Niet écht een van die zogenaamd domme mensen die jij noemt.
Klopt, als ik iets niet snap dan leidt dat bij mij niet tot de mening dat het dan niks kan wezen, dus in die zin kan ik omgaan met het feit dat ik dingen niet begrijp. Helaas het niet snappen voor velen aanleiding om juist harder te gaan roepen.quote:En over niet willen snappen gesproken, daar zijn mensen als jij zelf buitegewoon goed in.
Dan lijkt me dan geen goede basis om "de boel flink op de schop te nemen'.quote:Niet willen snappen dat dit niet zo langer kan, niet willen snappen dat die zogenaamd "kleine groep raddraaiers" ondertussen een substantieël onderdeel uitmaakt van die betreffende bevolkingsgroep en niet willen snappen dat het pappen en nathouden beleid van de huidige regering niets doet om dat in te dammen.
En natuurlijk heeft Wilders ook niet de oplossing; sterker nog soms bazelt hij volledig uit zijn nek.
Het is niet hun bestaansgrond, dat moet ik ze nageven.quote:Maar dat doen pvda'ers ook - en misschien nog wel erger.
En een iemand die zomaar aanneemt dat je links moet zijn om vast te stellen dat Wilders het moet hebben van domme mensen, al dan niet met een HBO-diploma heeft een sterke behoefte aan simplisme, naast het uitbraken van oubollige clichés.quote:Want wat is er terecht gekomen van de mooie beloften van de laatste verkiezingen? Feit is dat de politiek altijd afdammend werkt; wil jij een miljoen voor een bepaald doel en de rest wil er helemaal geen geld aan besteden dan heb je met mazzel na veel onderhandelen een half miljoen tot je beschikking. Zo werkt Wilders ook; hoog inzetten om uiteindelijk nog enigzins wat over te houden.
Mensen die dat nog steeds niet inzien, dié zijn pas dom bezig. En vaak kun je er niks aan doen dat je dingen niet kunt inzien - is een kwestie van opvoeding en afkomst. Zoals ik eerder gezegd heb, iemand die voor zijn 20e niet links is heeft geen hart, iemand die na zijn 20e nog links is heeft geen hersens.
Waarom gebeurt dat dan niet? Dat snap ik niet. Het zou toch een peuleschil moeten zijn om sommige van zijn uitspraken onderuit te halen?quote:Op zondag 12 juli 2009 19:02 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat referentiekader is gebaseerd op overdrijvingen, leugens en cirkelredeneringen. Alle reden juist om dat inhoudelijk aan te vallen.
Dan heb jij nog geen Siberische discussies meegemaakt!!quote:Op zondag 12 juli 2009 19:04 schreef Py het volgende:
[..]
Da's wel weer erg links hè, een rapportje laten opstellen en daarover gaan discussieren
Hehe.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:35 schreef Py het volgende:
[..]
Ik voel iets bloeien tussen jou en Mo![]()
Maar laat dat je beeld niet teveel vertroebelen en bedenk dat niet iedereen zo goed en lief is als jouw Mo.
Dus kan je negatieve geluiden over bepaalde aspecten van de multiculti samenleving niet zomaar aan de kant schuiven met het argument dat jij en Mo zo leuk met elkaar omgaanquote:Op zondag 12 juli 2009 19:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Hehe.
Nee maar dat beseffen de mensen die een multiculturele samenleving waarderen denk ik ook wel. Ik heb al een paar dingen genoemd waarmee ik moeite heb, en het zou heel dom zijn de problemen met Marokkaanse probleemjongeren te ontkennen.
Dat heb ik ook nergens gedaan, laat je niet misleiden door de verdraaiingen die Ex-Tec aan onze uitspraken geeft.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:15 schreef Py het volgende:
[..]
Dus kan je negatieve geluiden over bepaalde aspecten van de multiculti samenleving niet zomaar aan de kant schuiven met het argument dat jij en Mo zo leuk met elkaar omgaan![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |