Ik heb nog geen peilingen gezien over de vraag of de politiek bezig moet zijn met aanpak zonder oplossingen of mét oplossingen, maar de laatste peilingen van Maurice de Hond zeggen dat 80% van de kiezers (ik weet niet wat de groep precies is) niet op de PVV zegt te stemmen. Als alleen Geert Wilders voor die aanpak met oplossingen is -quote:Op zondag 12 juli 2009 21:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Kijk nou voor de grap even naar de peilingen en durf dan nog eens te zeggen dat je aanpak zonder oplossingen werkt.
Met zulke retoriek is het consequent dit ook te denken over de beleidsmakers en de politici die achter het beleid van bijvoorbeeld sociale achterstand van grote groepen minderheden of witte en zwarte scholen zijn blijven staan en elke vorm van kritiek hierop door politieke correctheid hebben weten te verstommen uit het oogpunt van met geduld komt alles op zijn pootjes terecht.quote:Op zondag 12 juli 2009 21:31 schreef KoosVogels het volgende:
Probleem is gewoon dat een groot deel van de bevolking achterlijk is. Dat blijkt wel uit de peilingen. En nee, het volk heeft niet gelijk.
Ze zitten op 32 zetels op dit moment. Dat begint al behoorlijk in de richting te komen dat andere partijen niet meer om ze heen kunnen om een regering te vorming. Dan kun je leukig gaan zitten doen dat 80% van de Nederlanders niet op ze stemmen, maar dat neemt niet weg dat ze dan genoeg stemmen hebben om een regering aan bijna de helft van zijn noodzakelijke stemmen te helpen.quote:Op zondag 12 juli 2009 21:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik heb nog geen peilingen gezien over de vraag of de politiek bezig moet zijn met aanpak zonder oplossingen of mét oplossingen, maar de laatste peilingen van Maurice de Hond zeggen dat 80% van de kiezers (ik weet niet wat de groep precies is) niet op de PVV zegt te stemmen. Als alleen Geert Wilders voor die aanpak met oplossingen is --, dan lijkt het mij electoraal verstandig gewoon voor die aanpak zonder oplossingen te gaan, maar misschien zijn er nog andere partijen die kennelijk óók voor een aanpak met oplossingen zijn?
Anderzijds kun je ook voorzichtig concluderen dat van een vanzelfsprekend breed draagvlak van het huidige (en gevoerde) beleid van integratie en immigratie geen sprake is.quote:Op zondag 12 juli 2009 21:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik heb nog geen peilingen gezien over de vraag of de politiek bezig moet zijn met aanpak zonder oplossingen of mét oplossingen, maar de laatste peilingen van Maurice de Hond zeggen dat 80% van de kiezers (ik weet niet wat de groep precies is) niet op de PVV zegt te stemmen. Als alleen Geert Wilders voor die aanpak met oplossingen is --, dan lijkt het mij electoraal verstandig gewoon voor die aanpak zonder oplossingen te gaan, maar misschien zijn er nog andere partijen die kennelijk óók voor een aanpak met oplossingen zijn?
Klopt. Maar... Uhm... Het een sluit het ander toch niet uit? Dat 80% van de Nederlanders niet op Geert Wilders en zijn apostelen stemt, betekent natuurlijk niet dat 20% niet op hem stemt en zo een grote partij vormt. Dit is logica. Ik zie niet in wat het met slapen te maken heeft.quote:Op zondag 12 juli 2009 21:38 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ze zitten op 32 zetels op dit moment. Dat begint al behoorlijk in de richting te komen dat andere partijen niet meer om ze heen kunnen om een regering te vorming. Dan kun je leukig gaan zitten doen dat 80% van de Nederlanders niet op ze stemmen, maar dat neemt niet weg dat ze dan genoeg stemmen hebben om een regering aan bijna de helft van zijn noodzakelijke stemmen te helpen.
70% van de Duitsers had nog nooit voor Hitler gestemd op de dag dat hij Kanselier werd. Slaap lekker.
Wat een argumentatie Koos, je hoort al aardig bij de elite zo.quote:Op zondag 12 juli 2009 21:31 schreef KoosVogels het volgende:
Probleem is gewoon dat een groot deel van de bevolking achterlijk is. Dat blijkt wel uit de peilingen. En nee, het volk heeft niet gelijk.
Ik doe mn bestquote:Op zondag 12 juli 2009 21:47 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Wat een argumentatie Koos, je hoort al aardig bij de elite zo.
Zo langzermerhand wordt iedereen dus wakkerquote:Fuck Youp van ’t Hek & Henk Hofland
‘De PVV wordt veruit de grootste partij van Nederland.’ Alstublieft, een voorspelling van niemand minder dan, jawel, Youp van ’t Hek! Werkt de redactie van NRC Handelsblad zich dagelijks het snot voor de ogen om iedereen die hen niet bevalt als extreemrechts te kunnen brandmerken, afgelopen weekend pakten de columnisten Youp van ’t Hek & Henk Hofland stevig uit naar aanleiding van de eerste Amsterdamse taxidode.
Zowel Youp als Henk - samen goed voor tenminste 100 (honderd) jaar taxi-ervaring - laken het buitengewoon slappe overheidsoptreden in Amsterdam. Onze Henk legt zelfs een verband met de talloze andere mislukte overheidsprojecten en weet zeker dat het tijdens zijn leven ‘niet meer goed komt’.
De columns van Youp & Henk vormen een ernstige tegenslag voor cultuurhistoricus Thomas von der Dunk. Thomas meent namelijk dat onze elite ‘Fuck you!’ moet durven zeggen tegen het plebs, het grauw, het klootjesvolk en het canaille als men weer eens klaagt over zegeningen van de Multiculturele Heilstaat. Zijn wij thans benieuwd of Thomas ‘Fuck Youp!’ gaat roepen, of ‘Fuck Henk!’.
Stef P. Spikkel
Visionair
De hele column: http://weblogs2.nrc.nl/yo(...)-commissie/#more-230quote:Grappig dat de door dat desastreuze metrolijntje afgetreden wethouder Herrema bij zijn afscheid ruimhartig werd geprezen om zijn doortastende aanpak van de taxicrisis op het CS. Hij kreeg een lang en hartelijk applaus van de gehele gemeenteraad. Heerlijk zoveel politieke zelfgenoegzaamheid. Maar de eerste dooie is dus gevallen en alles loopt nu naar elkaar te wijzen. De politie naar de politiek, de burgemeester naar de verkeersinspectie en Amsterdam naar Den Haag, maar dit doen ze nadat het jaren gierend uit de klauw is gelopen. Echt jaren. Dagelijks was de situatie meer dan levensgevaarlijk en dat het tot één dode beperkt is gebleven is dan ook ronduit verbazingwekkend. Hoe blind zijn we met zijn allen geweest? En nu? Nu gaan we met spoed wat doen. Wat? Iets? Wat voor iets? Maatregelen? Wat voor maatregelen? Dat is ingewikkeld. Eerst moet de Kamer terug zijn van het reces en dan moet er een nieuwe wet worden aangenomen, maar u weet dat het nogal stroperig is in Den Haag. En daarbij moet die nieuwe taxiwet Europees getoetst worden in Brussel. Je kan niet zomaar eigenhandig als lidstaat…
Wordt het geen tijd voor een commissie? Gewoon een lekkere commissie met wat doorgewinterde politici! Jongens en meisjes die weten hoe het klappen van de zweep klinkt! Aan wie ik denk? Ik denk aan Hanja Maij-Weggen, mevrouw Peijs, Elco Brinkman en het lijkt me een goed idee als Harry Borghouts voorzitter van het clubje wordt. Die schijnt weer tijd te hebben. En ondertussen zijn de politici verbaasd dat het volk zijn geloof in de politiek aan het verliezen is. Dat het volk keihard lacht om de commissies van Veerman en Dijksma, die te laf zijn om een naam te noemen. En ondertussen groeit Geert. De PVV wordt veruit de grootste partij van Nederland. Hoe zou dat toch komen? Misschien iets voor een commissie.
Youp is iemand die aan de zijlijn staat..al 25 jaar lang. Hij verdient grof geld met zijn wekelijkse afzeikcolumn in het NRC...en zelf vult ie ondertussen zijn zakken vele maken harder dan de politici waar hij kritiek op heeft en die hun nek wel durven uitsteken. Zo goedkoopquote:Op maandag 13 juli 2009 11:37 schreef Py het volgende:
Youp kan het vaak treffend schetsen idd
[..]
De hele column: http://weblogs2.nrc.nl/yo(...)-commissie/#more-230
Youp is geen politicus. Hij heeft, net als velen, een mening over ze. En die meningen van Youp willen zoveel mensen horen dat hij zijn beroep heeft kunnen maken van het verkondigen van zijn mening.quote:Op maandag 13 juli 2009 11:42 schreef qonmann het volgende:
[..]
Youp is iemand die aan de zijlijn staat..al 25 jaar lang. Hij verdient grof geld met zijn wekelijkse afzeikcolumn in het NRC...en zelf vult ie ondertussen zijn zakken vele maken harder dan de politici waar hij kritiek op heeft en die hun nek wel durven uitsteken. Zo goedkoop
Helemaal eens...maar goedkoop is het wel.quote:Op maandag 13 juli 2009 11:46 schreef Py het volgende:
[..]
Youp is geen politicus. Hij heeft, net als velen, een mening over ze. En die meningen van Youp willen zoveel mensen horen dat hij zijn beroep heeft kunnen maken van het verkondigen van zijn mening.
Zover hebben jij en ik het nog niet geschopt
Het is ook niet moeilijk als je om je heen kijkt iddquote:Op maandag 13 juli 2009 11:51 schreef qonmann het volgende:
[..]
Helemaal eens...maar goedkoop is het wel ..het is elke week vaak hetzelfde liedje/stramien/verhaal.
Schoppen tegen politici, en vooral als er eenmaal iets misgegaan is, dan weet Youp het zo goed.
Zou kunnen, maar het leidt er wel toe dat de politici steeds minder aanzien krijgen, ik denk ten onrechte.quote:Op maandag 13 juli 2009 11:56 schreef Py het volgende:
[..]
Het is ook niet moeilijk als je om je heen kijkt idd
Yeah, right.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is triest dat jij zo hardnekkig probeert te bengelen aan je eigen stelling die gewoon niet te bewijzen valt. Ik begrijp dat het je frustreert.
Ja, mate van politisering van de rechtspraak is de politiek z'n pakkie an. Alles is de politiek z'n pakkie an.quote:De politiek gaat daar niet over.
Zou je zeggen dat het werkt.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:02 schreef Hephaistos. het volgende:
Alle reden juist om dat inhoudelijk aan te vallen.
Tuurlijk is er ook veel ongefundeerde kritiek. Maar om te zeggen dat politici hun aanzien verliezen (als dat al zo is), omdat ze ten onrechte steeds belachelijk gemaakt worden, klopt ook niet.quote:Op maandag 13 juli 2009 12:01 schreef qonmann het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar het leidt er wel toe dat de politici steeds minder aanzien krijgen, ik denk ten onrechte.
Zij zijn het die zich nog ergens voor willen inzetten.
Op den duur zou dat kunnen leiden tot mindere poitici.
(waarom zou je nog politicus worden ? Vroeger of later wordt je toch keer op keer gepakt door mensen die aan de zijlijn staan (en het niet met je eens zijn) en je kunt je nauwelijks verdedigen)
Het is zo intens goedkoop om Veerman weer even in een hoek te drukken.
Op de inhoud van zijn adviezen gaat Youp niet in, maar een sneer uitdelen kan ie weer niet laten.
Waar zijn je oplossingen? Terwijl jij zit te discussieren heeft Wilders er weer 1000 stemmers bijgekregen.quote:Op maandag 13 juli 2009 12:01 schreef qonmann het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar het leidt er wel toe dat de politici steeds minder aanzien krijgen, ik denk ten onrechte.
Zij zijn het die zich nog ergens voor willen inzetten.
Op den duur zou dat kunnen leiden tot mindere poitici.
(waarom zou je nog politicus worden ? Vroeger of later wordt je toch keer op keer gepakt door mensen die aan de zijlijn staan (en het niet met je eens zijn) en je kunt je nauwelijks verdedigen)
Het is zo intens goedkoop om Veerman weer even in een hoek te drukken.
Op de inhoud van zijn adviezen gaat Youp niet in, maar een sneer uitdelen kan ie weer niet laten.
In de goede 'oude' tijd was het reactionair dat het volk monddood wilde houden. Nu is het 'progressief' geworden. Het kan verkeren zeggen ze wel.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:51 schreef Py het volgende:
Met als huidig hoogtepunt dat er geluiden opgaan om mensen die niet op de gevestigde orde gestemd hebben, hun stemrecht af te nemen omdat ze te dom zouden zijn om de politici te snappen
De wereld is een dynamisch iets en de mens een contextgevoelig wezen. Niets is absoluut.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
In de goede 'oude' tijd was het reactionair dat het volk monddood wilde houden. Nu is het 'progressief' geworden. Het kan verkeren zeggen ze wel.
Je kunt beter geen elite zijn. Ben je dat wel weet je bijna zeker dat het backfired.quote:Op maandag 13 juli 2009 14:10 schreef isogram het volgende:
En je hoeft beslist niet "elite" te zijn om het met die klagers oneens te zijn.
En nu even terug naar de realiteit; wie stemmen er in de verkiezingen?quote:Op maandag 13 juli 2009 14:10 schreef isogram het volgende:
Ter Horst steekt haar nek wat mij betreft terecht uit. Je hoeft maar even de reacties op een gemiddeld nieuwsbericht op de website van De Telegraaf te lezen om te zien om wat voor type klagers het gaat. Mensen die van klagen en schoppen hun beroep hebben gemaakt en die geen enkele moeite doen om zich ook maar enigszins in de materie te verdiepen, laat staan om gewoon goed te lezen wat er eigenlijk staat.
Er zijn best wat problemen in Nederland en die problemen kunnen beslist ook harder en effectiever worden aangepakt. Maar sommige mensen kunnen wel heel erg overdrijven. In hun ogen deugt niks meer. Het is goed dat zulke types eens met een tegengeluid worden geconfronteerd. En je hoeft beslist niet "elite" te zijn om het met die klagers oneens te zijn.
Dan zeg jij toch ook dat de mensen die nu kritiek hebben en op Wilders gestemd hebben, domme Telegraaflezers zijn. Alleen omdat er misschien 20 vaste reageerders de Telegraafsite lopen vol te schelden.quote:Op maandag 13 juli 2009 14:10 schreef isogram het volgende:
Ter Horst steekt haar nek wat mij betreft terecht uit. Je hoeft maar even de reacties op een gemiddeld nieuwsbericht op de website van De Telegraaf te lezen om te zien om wat voor type klagers het gaat. Mensen die van klagen en schoppen hun beroep hebben gemaakt en die geen enkele moeite doen om zich ook maar enigszins in de materie te verdiepen, laat staan om gewoon goed te lezen wat er eigenlijk staat.
Er zijn nog hele volksstammen die helemaal geen problemen zien. Sterker, die degenen die zeggen dat er problemen zijn, afschilderen als no-knows, onderbuikvolk, racisten en volksmenners. Tsja, daarmee krijg je die mensen niet stil, integendeel zelfs ...quote:Er zijn best wat problemen in Nederland en die problemen kunnen beslist ook harder en effectiever worden aangepakt. Maar sommige mensen kunnen wel heel erg overdrijven. In hun ogen deugt niks meer. Het is goed dat zulke types eens met een tegengeluid worden geconfronteerd. En je hoeft beslist niet "elite" te zijn om het met die klagers oneens te zijn.
Maar de huidige politiek vraagt zich af waar het in de beeldvorming is misgegaan. Want aan hun inhoud kan het niet gelegen hebben. Of nee, het lag misschien niet eens aan de beeldvorming, het komt gewoon omdat het volk de elite niet meer snapt. Als we dan roepen dat de nieuwe Hitler is opgestaan, dat schrikt die domme kiezers wel af. Wie wil er nou racist genoemd worden? Maar dat soort spastische reacties werkt dus alleen maar averechts.quote:Op maandag 13 juli 2009 14:35 schreef HiZ het volgende:
Ik bijvoorbeeld zou heel makkelijk kunnen zeggen dat er geen problemen zijn; ik woon in de grachtengordel, heb een huis en een baan en ik heb geen marokkaanse kutjochies o.i.d. in de buurt wonen. Raar genoeg denk ik toch dat er een probleem is; ik zie namelijk in de peilingen Wilders op 32 zetels staan. En ik denk dat daar dus een aanleiding voor is. En die aanleiding is dat de gevestigde politiek achter z'n eigen staart aanloopt bij het oplossen van echte reële problemen in het leven van kiezers.
Iedere Nederlander van 18 jaar en ouder heeft stemrecht. Lang niet iedereen gebruikt dat recht. Ik vind het in elk geval niet verkeerd om bepaalde mensen af en toe eens een spiegel voor te houden, zonder je af te vragen of je daar zelf populairder van wordt. De Geert Wilders uithangen is niet zo moeilijk. Een beetje schoppen en klagen is kinderspel; er is altijd wel iets om op te zeiken. Maar je mag bepaalde mensen best eens confronteren met het feit dat ze geen enkele kennis over een onderwerp hebben, maar wel het hardst schreeuwen.quote:Op maandag 13 juli 2009 14:25 schreef HiZ het volgende:
En nu even terug naar de realiteit; wie stemmen er in de verkiezingen?
Ik leg geen enkele link tussen Telegraaflezers en Wilders-stemmers. Ik neem alleen een bepaalde teneur waar. Een teneur van overal tegenaan schoppen, van alles roepen, maar feitelijk inhoudelijk bar weinig van de materie afweten. En ZELFS nog te beroerd zijn om het bericht in kwestie goed te lezen. Dit is ook het type mensen dat eerst eens met zichzelf geconfronteerd moet worden voordat je er een zinnig gesprek mee kunt voeren.quote:Op maandag 13 juli 2009 14:27 schreef Py het volgende:
Dan zeg jij toch ook dat de mensen die nu kritiek hebben en op Wilders gestemd hebben, domme Telegraaflezers zijn. Alleen omdat er misschien 20 vaste reageerders de Telegraafsite lopen vol te schelden. Volgens mij kun je beter in gesprek gaan met mensen als je vindt dat ze verkeerde ideeën hebben. Maar die discussie kan pas op gang komen als partijen niet eerst als dom en onwetend afgeschilderd worden. Het zal over visie, beleid e.d. moeten gaan en niet over het intelligentieniveau van kiezers, of een paar telegraafreacties representatief voor een hele groep kiezers willen laten zijn.
Anderen uitschelden of de kop in het zand steken, is ook geen oplossing. Dat onderken ik ook wel. Maar er zit een verschil tussen iemand voor 'racist' uitmaken of iemand erop wijzen dat zijn commentaren van geen enkele zelfrelectie of kennis van zaken getuigen. Wees gewoon realistisch. Benoem de problemen zoals die er zijn en pak die problemen voortvarend aan. Dat is uiteindelijk de beste remedie.quote:Op maandag 13 juli 2009 14:27 schreef Py het volgende:
Er zijn nog hele volksstammen die helemaal geen problemen zien. Sterker, die degenen die zeggen dat er problemen zijn, afschilderen als no-knows, onderbuikvolk, racisten en volksmenners. Tsja, daarmee krijg je die mensen niet stil, integendeel zelfs ...
Ok, maar dat doe je niet door te roepen dat ze dom zijn, maar door inhoudelijk uit te leggen waar alle PVV-stemmers de fout in gaan met hun gedachtengang.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:20 schreef isogram het volgende:
[..]
Iedere Nederlander van 18 jaar en ouder heeft stemrecht. Lang niet iedereen gebruikt dat recht. Ik vind het in elk geval niet verkeerd om bepaalde mensen af en toe eens een spiegel voor te houden, zonder je af te vragen of je daar zelf populairder van wordt. De Geert Wilders uithangen is niet zo moeilijk. Een beetje schoppen en klagen is kinderspel; er is altijd wel iets om op te zeiken. Maar je mag bepaalde mensen best eens confronteren met het feit dat ze geen enkele kennis over een onderwerp hebben, maar wel het hardst schreeuwen.
Dat mag niet, als het aan bepaalde mensen ligt. Want dan laat je Wilders stijgen in de peilingen.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:29 schreef Py het volgende:
[..]
Ok, maar dat doe je niet door te roepen dat ze dom zijn, maar door inhoudelijk uit te leggen waar alle PVV-stemmers de fout in gaan met hun gedachtengang.
Deel die kennis en verlicht de PVV-stemmer, zou ik zeggen. Toon aan dat je meer weet en grijp die kans om ze zich allemaal kapot te laten schamen dat ze ooit op Wilders hebben gestemd.
Wat heerlijk naïefquote:Op maandag 13 juli 2009 15:29 schreef Py het volgende:
[..]
Ok, maar dat doe je niet door te roepen dat ze dom zijn, maar door inhoudelijk uit te leggen waar alle PVV-stemmers de fout in gaan met hun gedachtengang.
Deel die kennis en verlicht de PVV-stemmer, zou ik zeggen. Toon aan dat je meer weet en grijp die kans om ze zich allemaal kapot te laten schamen dat ze ooit op Wilders hebben gestemd.
Dat stijgen gebeurt door dingen als dat proces over de vrijheid van meningsuiting. Of met termen als "deporteren".quote:Op maandag 13 juli 2009 15:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat mag niet, als het aan bepaalde mensen ligt. Want dan laat je Wilders stijgen in de peilingen.
Nouja, denken dat het op de huidige manier wel lukt, is misschien nog wel naïever. Dat blijkt ook uit de peilingen.quote:
Met het schetsen van een vals dilemma red je je er niet uit hoorquote:Op maandag 13 juli 2009 15:37 schreef Py het volgende:
[..]
Nouja, denken dat het op de huidige manier wel lukt, is misschien nog wel naïever. Dat blijkt ook uit de peilingen.
Hoezo?quote:Op maandag 13 juli 2009 15:38 schreef cultheld het volgende:
[..]
Met het schetsen van een vals dilemma red je je er niet uit hoor.
En dan een jaar lang zijn rommel opruimen? Doe maar niet.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:41 schreef mividaloca het volgende:
Eigenlljk moet gewoon iedereen op hem stemmen, dan kan de pvv regeren en binnen 1 maand valt het Kabinet omdat Wat Wilders wil gewoon niet Mogelijk is en niets oplost.
Ach kom, kijk nou zelf naar politiek Nederland het afgelopen jaar. Inhoud?quote:Op maandag 13 juli 2009 15:29 schreef Py het volgende:
Ok, maar dat doe je niet door te roepen dat ze dom zijn, maar door inhoudelijk uit te leggen waar alle PVV-stemmers de fout in gaan met hun gedachtengang. Deel die kennis en verlicht de PVV-stemmer, zou ik zeggen. Toon aan dat je meer weet en grijp die kans om ze zich allemaal kapot te laten schamen dat ze ooit op Wilders hebben gestemd.
Je doet net alsof er maar twee mogelijkheden zijn om met de opkomst van de PVV om te gaan. Er zijn meer (en betere) wegen die naar Rome leiden.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:43 schreef Py het volgende:
[..]
Hoezo?
Wat is dan het dilemma volgens jou, mbt de opkomst van de PVV, hun manier van politiek bedrijven, en de manier waarop andere partijen met de opkomst van de PVV om moeten gaan?
Sterker nog, je kan meerdere wegen tegelijk bewandelen. Iemand bekritiseren op de vorm, sluit kritiek op zijn inhoud niet uit. Het kan beide.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:44 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je doet net alsof er maar twee mogelijkheden zijn om met de opkomst van de PVV om te gaan. Er zijn meer (en betere) wegen die naar Rome leiden.
Mee eens. En we hebben er bovendien geen tijd voor, want we zijn wereldwijd veel te druk met het opruimen van de rommel die George W Bush heeft achtergelaten. Sommigen in Nederland zien Wouter Bos graag als boeman, maar de realiteit is dat de economische crisis valt te herleiden tot Bush-beleid, waardoor de Amerikaanse middenklasse in geldnood kwam...quote:Op maandag 13 juli 2009 15:43 schreef Meh7 het volgende:
En dan een jaar lang zijn rommel opruimen? Doe maar niet.
Yep, dat mag je van mij niet. Wat je van mij mag is echte oplossingen aandragen.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat mag niet, als het aan bepaalde mensen ligt. Want dan laat je Wilders stijgen in de peilingen.
Vertel Wilders dat even.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Yep, dat mag je van mij niet. Wat je van mij mag is echte oplossingen aandragen.
Ik ben van mening dat als je de PVV echt goed aan wil pakken, je bepaalde dingen van ze over moet nemen. Dat doe je dus niet door bijvoorbeeld te stellen dat de islam een gevaarlijk geloof is, maar ook niet door daar tegenover te stellen dat moslims per definitie hele warme mensen zijn en dat Marokkanen nog steeds heel erg worden benadeeld in het zoeken naar een baan (oftewel: maak geen automatische daders van ze, maar ook geen automatische slachtoffers).quote:Op maandag 13 juli 2009 15:45 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Sterker nog, je kan meerdere wegen tegelijk bewandelen. Iemand bekritiseren op de vorm, sluit kritiek op zijn inhoud niet uit. Het kan beide.
Wat is dan die meerwaarde en welk alternatief moeten de andere partijen daarvoor aanbieden?quote:Op maandag 13 juli 2009 15:51 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat als je de PVV echt goed aan wil pakken, je bepaalde dingen van ze over moet nemen. Dat doe je dus niet door bijvoorbeeld te stellen dat de islam een gevaarlijk geloof is, maar ook niet door daar tegenover te stellen dat moslims per definitie hele warme mensen zijn en dat Marokkanen nog steeds heel erg worden benadeeld in het zoeken naar een baan (oftewel: maak geen automatische daders van ze, maar ook geen automatische slachtoffers).
Wil je de PVV echt overbodig maken, dan moet je er voor zorgen dat het klootjesvolk de meerwaarde die ze momenteel in de PVV meent te zien, in de fatsoenlijke partijen zal gaan vinden.
Die meerwaarde is m.i. juist de harde taal die Wilders uitslaat. Zijn extreme ideeën. Ik zie de gevestigde partijen dat soort dingen niet zo snel doen. Wat wel mogelijk is, is dat er kleine verschuivingen ontstaan. Daarnaast denk ik dat het moeilijk concurreren is met iemand die in de oppositie zit en vermoedelijk daar zal blijven. Wilders zal waarschijnlijk niets waar hoeven maken. Hij kan roepen wat hij wil, hoe onrealiseerbaar of onrealistisch dan ook.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:51 schreef cultheld het volgende:
Wil je de PVV echt overbodig maken, dan moet je er voor zorgen dat het klootjesvolk de meerwaarde die ze momenteel in de PVV meent te zien, in de fatsoenlijke partijen zal gaan vinden.
Je hoort ook vaak dat mensen zeggen dat ze de gevestigde politiek niet meer geloven en bij gebrek aan beter, op Wilders hebben gestemd. Sinds Fortuijn is er een groep van tegen de 30% zwevende kiezers die je direct voor je kunt winnen als je een fatsoenlijk alternatief voor de PVV kunt bieden.quote:Op maandag 13 juli 2009 16:00 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Die meerwaarde is m.i. juist de harde taal die Wilders uitslaat. Zijn extreme ideeën. Ik zie de gevestigde partijen dat soort dingen niet zo snel doen. Wat wel mogelijk is, is dat er kleine verschuivingen ontstaan. Daarnaast denk ik dat het moeilijk concurreren is met iemand die in de oppositie zit en vermoedelijk daar zal blijven. Wilders zal waarschijnlijk niets waar hoeven maken. Hij kan roepen wat hij wil, hoe onrealiseerbaar of onrealistisch dan ook.
De meerwaarde is niet zozeer het schreeuwen (dat deed Jan Marijnissen ook en hij had daar beperkt succes mee, maar niet op dezelfde schaal als Wilders), maar meer het (kunnen) inspelen op de onbegrensde domheid van veel kiezers.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:54 schreef Py het volgende:
[..]
Wat is dan die meerwaarde en welk alternatief moeten de andere partijen daarvoor aanbieden?
Met Wilders discussieren heeft geen zin. Hij heeft zijn oplossingen al lang klaar.quote:
Ik hoop niet dat je nu in feite zegt dat het aan de beeldvorming ligt en dat er een sterke leider nodig is om de verloren schaapjes weer binnen te halen.quote:Op maandag 13 juli 2009 16:11 schreef cultheld het volgende:
[..]
De meerwaarde is niet zozeer het schreeuwen (dat deed Jan Marijnissen ook en hij had daar beperkt succes mee, maar niet op dezelfde schaal als Wilders), maar meer het (kunnen) inspelen op de onbegrensde domheid van veel kiezers.
Zo'n Balkenende die zegt dat we 'de calvinistische normen en waarden moeten respecteren' of een Bos die zegt dat we 'de boel bij elkaar moeten houden' maakt echt geen indruk. We hebben een tegengewicht nodig dat de retoriek van een Sarkozy of Obama beheerst, en niet alleen in staat is om de hoger opgeleide kiezer aan zich te binden, maar ook de uitbater van de kiosk, de bankwerker en de postbode voor zich weet te winnen.
Dat zegt ie inderdaad wel zo'n beetje. De duivel uitdrijven met Beëlzebub heet dat geloof ik.quote:Op maandag 13 juli 2009 16:31 schreef Py het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je nu in feite zegt dat het aan de beeldvorming ligt en dat er een sterke leider nodig is om de verloren schaapjes weer binnen te halen.
Daar ligt het wel degelijk aan. Een partijprogramma maakt op mij meer indruk dan de snelle babbel van een vlotte partijleider, maar voor een aanzienlijk deel van de kiezers gaat dit nou eenmaal niet op. Als je te arrogant bent om daar op in te spelen, moet je ook niet gaan zeuren als lager opgeleiden vervolgens op de PVV gaan stemmen.quote:Op maandag 13 juli 2009 16:31 schreef Py het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je nu in feite zegt dat het aan de beeldvorming ligt en dat er een sterke leider nodig is om de verloren schaapjes weer binnen te halen.
Kom op zeg, zit je nou serieus te zeggen dat Wilders een charismatische Führer is?quote:Op maandag 13 juli 2009 16:35 schreef cultheld het volgende:
[..]
Daar ligt het wel degelijk aan. Een partijprogramma maakt op mij meer indruk dan de snelle babbel van een vlotte partijleider, maar voor een aanzienlijk deel van de kiezers gaat dit nou eenmaal niet op. Als je te arrogant bent om daar op in te spelen, moet je ook niet gaan zeuren als lager opgeleiden vervolgens op de PVV gaan stemmen.
Waarom haal je Hitler erbij? Het succes van Obama en Sarkozy is voor een aanzienlijk deel te danken aan hun retorische vermogens. Wilders is hier ook een meester in (al voegt hij daar i.t.t. Obama en Sarkozy een hoop platitudes aan toe); zelfs de meest absurde standpunten gaan door zijn verkooppraatjes als warme broodjes over de toonbank..quote:Op maandag 13 juli 2009 16:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Kom op zeg, zit je nou serieus te zeggen dat Wilders een charismatische Führer is?
Wilders is niet het probleem, hij is een symptoom.
Je had het over echte oplossingen toch? Zeg maar oplossingen die realiteit kunnen worden.quote:Op maandag 13 juli 2009 16:27 schreef HiZ het volgende:
[..]
Met Wilders discussieren heeft geen zin. Hij heeft zijn oplossingen al lang klaar.
.....wat jij natuurlijk graag zou zien, maar wat verre van de waarheid afstaat.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:41 schreef mividaloca het volgende:
Eigenlljk moet gewoon iedereen op hem stemmen, dan kan de pvv regeren en binnen 1 maand valt het Kabinet omdat Wat Wilders wil gewoon niet Mogelijk is en niets oplost.
Het ergste tuig langdurig uit de groep halen (opsluiten) en opbouwers voor op de rest, de meelopers.quote:Op maandag 13 juli 2009 16:34 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat zegt ie inderdaad wel zo'n beetje. De duivel uitdrijven met Beëlzebub heet dat geloof ik.
Wat mij betref zouden ze in elke probleemwijk een avondklok voor jongere mogen invoeren en ruimhartig gebruik moeten maken van gebiedsverboden. Moet je eens kijken hoe snel de problemen worden opgelost, onder andere doordat ouders weer gedwongen worden zich bezig te houden met wat hun kinderen doen.
Als dat zo is dan snap ik niet dat Wilders populairder is dan Bosquote:Op maandag 13 juli 2009 16:35 schreef cultheld het volgende:
[..]
Daar ligt het wel degelijk aan. Een partijprogramma maakt op mij meer indruk dan de snelle babbel van een vlotte partijleider, maar voor een aanzienlijk deel van de kiezers gaat dit nou eenmaal niet op. Als je te arrogant bent om daar op in te spelen, moet je ook niet gaan zeuren als lager opgeleiden vervolgens op de PVV gaan stemmen.
Bos' zijn probleem is dat hij te vaak draait en ook nog eens omringd is door allerlei partijgenoten die hun partij allemaal een andere kant op willen duwen. Wilders heeft dit probleem niet, omdat hij alles bepaalt binnen zijn partij. Een onemanshow, maar dan wel met de invloed van 9 kamerleden (en in 2011 mogelijk die van 20+).quote:Op maandag 13 juli 2009 16:46 schreef Py het volgende:
[..]
Als dat zo is dan snap ik niet dat Wilders populairder is dan Bos
Ja, dat maakt wel uit.quote:Op maandag 13 juli 2009 16:42 schreef Py het volgende:
Misschien maakt het niet eens zo veel uit wat je doet.
Signalen afgeven is een tamelijk onzinnige en onmogelijke bezigheid voor de overheid.quote:Als je het maar doet en het signaal afgegeven wordt dat het niet meer gaat zoals het ging.
Zeg het heel vaak, en heel hard.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:38 schreef Meh7 het volgende:
Per saldo zal zijn negatieve imago hem stemmen kosten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |