toch is gewoon je horizon scheef, gooi em maar door PS...quote:Op maandag 27 juli 2009 08:35 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Tnx,
Maar hij is niet scheef hoor. Ik heb hem express zo genomen. Of de graskant was scheef of de overkant van het water. Het was kiezen of delen.
Leuk concept, maar je hebt toch een wat vastere hand nodig, of iets meer scherp moeten stellenquote:Op maandag 27 juli 2009 21:30 schreef Mr.Cooper het volgende:
Plus: Leuke vormingen en compositie.
Min: Jammer dat je er niet helemaal recht voor stond.
[ afbeelding ]
Ik zie geen bewegingsonscherpte, welke sluitertijd had je Mr.Cooper?quote:Op maandag 27 juli 2009 22:45 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Leuk concept, maar je hebt toch een wat vastere hand nodig, of iets meer scherp moeten stellen
quote:Op maandag 27 juli 2009 19:45 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
toch is gewoon je horizon scheef, gooi em maar door PS...
Dit is recht... maakt verder niet uit hoor
[ afbeelding ]
laat maar je bent t niet waard...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:14 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet serieus hè?
Jij hebt nu de graslijn rechtgezet... De horizon staat in jouw 'verbetering' nu enorm scheef, terwijl hij in het origineel gewoon recht staat.
Controleer in de originele foto maar eens de rechte lijnen van het gebouw links op de achtergrond (is zo'n beetje het beste referentiepunt in de foto, aangezien er geen echte horizon zichtbaar is). Je zou ook de palen die langs het water staan kunnen gebruiken als referentiepunt...
Beide referentiepunten staan in het origineel recht, en bij jou niet meer. Kortom: niets mis met de foto van Wiebeldak.
ik vind het scheve kader dan weer wel heel sterk werken bij deze compositiequote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:14 schreef Omniej het volgende:
[..]
Jij hebt nu de graslijn rechtgezet... De horizon staat in jouw 'verbetering' nu enorm scheef, terwijl hij in het origineel gewoon recht staat.
Controleer in de originele foto maar eens de rechte lijnen van het gebouw links op de achtergrond (is zo'n beetje het beste referentiepunt in de foto, aangezien er geen echte horizon zichtbaar is). Je zou ook de palen die langs het water staan kunnen gebruiken als referentiepunt...
Beide referentiepunten staan in het origineel recht, en bij jou niet meer. Kortom: niets mis met de foto van Wiebeldak.
Zo is het, de graskant is geen horizon.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:14 schreef Omniej het volgende:
[..]
plus: die groene/witte kleurverloopquote:Op maandag 27 juli 2009 21:30 schreef Mr.Cooper het volgende:
Plus: Leuke vormingen en compositie.
Min: Jammer dat je er niet helemaal recht voor stond.
[ afbeelding ]
Jammer dat je op deze manier reageert...quote:
Ik vind hem toch niet haarscherp. Verder ook geen groot probleem, want het is en blijft n leuke fotoquote:Op maandag 27 juli 2009 22:50 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Ik zie geen bewegingsonscherpte, welke sluitertijd had je Mr.Cooper?
En ik denk dat je op de verkeerde foto reageerde
+ het mooie moment!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:30 schreef BlueCurl het volgende:
[..]
plus: die groene/witte kleurverloop
min: zal wel niet mogen maar ik kan niks negatiefs verzinnen
[ afbeelding ]
@ flickr
+ Voor een ongeinspireerde middag met wat koeien toch een sfeervolle foto zo. Ik mag dat effect wel.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:48 schreef Noxa het volgende:
[..]
+ het mooie moment!
- Saaie foto's had er 1 gepakt (rechts bovenin is het mooist imho) en had die groot gepost dan was het schitterend.
- vignetting in elke foto
- Je logo/watermerk in elk foto'tje :|
You can do better, als ik je Flickr foto's bekijk.
Mijn creatie. Ben vrij inspiratie loos het veld in gegaan. Koeien bleken daarop nog moeilijk te fotograferen dan ik dacht. Eigenwijze, nieuwsgierige beesten zijn het. Bleek ik ook nog eens een daverende flare te hebben. Kortom niet echt geslaagd. Maar dit heb ik er uit weten te persen.
Lomo after effect gedaan in Lightroom 2.
[ afbeelding ]
Flickr
Een bijproduct van het toevoegen van de noise? Volgens mij is het gewoon noise.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:45 schreef Cheiron het volgende:
(die ruis in de lucht is denk ik een bijproduct van het toevoegen van de noise icm het donkerder maken van diezelfde lucht.
Bedankt trouwens!
Ja, maar de ruis in de wolken is erger dan op de rest van de fotoquote:Op woensdag 29 juli 2009 16:01 schreef Omniej het volgende:
[..]
Een bijproduct van het toevoegen van de noise? Volgens mij is het gewoon noise.
Ik ben best wel benieuwd naar de originele foto eigenlijk.
So true!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:12 schreef Cheiron het volgende:
[..]
- Boven wat krap gekaderd voor de voorste koe
Ik reageer op je 2e versie omdat die in mijn ogen het mooiste is.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:12 schreef Cheiron het volgende:
na het commentaar een redo gedaan van de B&W conversie:
[ afbeelding ]
En groter @ Flickr d
quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:14 schreef Neo-Mullen het volgende:
Kasteel Strijthagen in Landgraaf:
[ afbeelding ]
HDR ofcourse
Goed gezienquote:Op donderdag 30 juli 2009 03:13 schreef Omniej het volgende:
[..]
In de reflectie in het water is het kleine gebouwtje weg.
Anyway, wel nette foto verder. Persoonlijk vind ik de HDR-bewerking wel wat te overdreven (dat het gebouw zelf daardoor paars is geworden is ook niet zo tof), maar dat zal smaak zijn.
Vreemd...quote:Op donderdag 30 juli 2009 03:13 schreef Omniej het volgende:
[..]
Nieuwe versie is veeeeeeeeeel mooierquote:Op woensdag 29 juli 2009 16:10 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ja, maar de ruis in de wolken is erger dan op de rest van de foto
En ElizabethR, die aanpak ga ik vanavond eens proberen!
-edit-
Nope, op de andere shots van de boot is de bovenkant zelfs nog meer "in" het land.
Wtf inderdaadquote:Op donderdag 30 juli 2009 03:13 schreef Omniej het volgende:
[..]
Foto is in de avond gemaakt, vandaar de ietswat paarse tint in de lucht.quote:Op donderdag 30 juli 2009 01:29 schreef Row-1 het volgende:
- Gebouw en bomen misschien wat te donker, beetje rare kleur voor overdag. (neem ik aan?)
+compositie is mooi, mooie kleurenquote:Op donderdag 30 juli 2009 16:09 schreef sjoemie_82 het volgende:
+ mooie lucht
- jammer dat de huizen er niet in hun geheel op staan
[ afbeelding ]
wel een beetje gepimpt mag toch wel hoop ik
+ Hahaha wat een boefjequote:Op donderdag 30 juli 2009 19:11 schreef SuPerTje het volgende:
[..]
+compositie is mooi, mooie kleuren
-linkerkant ziet er ietwat "te" gemaakt uit.
[ afbeelding ]
dank & Andenes, Noorwegenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:58 schreef Omniej het volgende:
@BlueCurl: mooi.Waar heb je die foto's genomen eigenlijk?
+Mooie setting, kleuren komen er tegen de achtergrond mooi uit.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:50 schreef snakelady het volgende:
crosover.
Fijne kleuren, de schuine compositie vind ik ook wel wat hebben maar had liever wat meer scherp gezien.
een bloemenmandje
[ afbeelding ]
Vind zelf de lichte vlek bovenin wel wat storend , misscyien dat ik die nog wegwerk.
+ Mooi verloop naar de zwarte achtergrondquote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:00 schreef SuPerTje het volgende:
[..]
+Mooie setting, kleuren komen er tegen de achtergrond mooi uit.
-Door de strik aan de rechterkant lijkt het mandje niet in het midden van de foto te staan.
(oudje, klik voor groter)
[ afbeelding ]
Mijn oog zegt ook van niet. Komt door lijn van de bergen, vertekent een beetjequote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:31 schreef Cheiron het volgende:
[ afbeelding ]
Groter @ Flickr
De horizon lijkt scheef, maar de straighten tool zegt echt van niet. Vaag?
+prachtige blauwtintenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:31 schreef Cheiron het volgende:
[..]
+ Mooi verloop naar de zwarte achtergrond
+ Leuke onderwerp, wat het een leuke foto maakt om naar te kijken
- Best wat ruis, plus de vraag of het misschien leuker was geweest om zn ogen nog scherp te hebben?
[ afbeelding ]
Groter @ Flickr
De horizon lijkt scheef, maar de straighten tool zegt echt van niet. Vaag?
Scherptediepte is idd wat weinig, maar niet echt storend. Heb je manual gefocust op het onderwerp?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:50 schreef snakelady het volgende:
crosover.
Fijne kleuren, de schuine compositie vind ik ook wel wat hebben maar had liever wat meer scherp gezien.
een bloemenmandje
[ afbeelding ]
Vind zelf de lichte vlek bovenin wel wat storend , misscyien dat ik die nog wegwerk.
+ interessant onderwerpquote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:49 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Gisteravond na een hoosbui vanaf de 18e verdieping:
[ afbeelding ]
(moet m'n sensor maar een keer schoonmaken...)
+ Zeer mooie lucht en ook mooi met die groothoek zo, met een standaardhoek was het lang niet zo'n leuke foto geworden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 10:58 schreef Exterior het volgende:
[..]
+ interessant onderwerp
- wel erg donker, vooral de rechterkant en onder ook
[ afbeelding ]
Groter
Niet helemaal vandaag gemaakt, maar wel net klaar met bewerken.
Ja, maar kon niet kiezenquote:Op zondag 2 augustus 2009 21:25 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik dacht altijd dat het maar om ÉÉN foto ging
Ben nog maar een beginneling maar wat mij opvalt:quote:
Mwah, dat valt nog wel mee. Op 1/25 kan ik nog prima foto's uit de losse pols schieten. Ligt er ook een beetje aan hoe vast je hand is natuurlijk, maar het is absoluut geen onmogelijk sluitertijd imo.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:18 schreef Cheiron het volgende:
maar de 1.25e uit de losse hand is vragen om een bewogen foto
Als je de rode bloem van SFRje wegcropt, komt óf de bovenkant van het onderwerp er niet helemaal op, óf je snijdt de foto heel dicht langs de zweefvlieg. Ik vind hem eigenlijk wel goed gecropt (als-ie is gecropt) zo.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:32 schreef Davita het volgende:
@SFRje
+ Compositie. Het onderwerp van je foto staat niet pontificaal in het midden, dat heeft absoluut wat!
- Ik zou de rode bloem rechtbovenin wegcroppen. Die leidt de aandacht wat af.
Dan mijn foto:
[ afbeelding ]
De foto is in Stockholm genomen, uit de losse pols.
Ik ben vooral benieuwd naar wat jullie van de compositie en de DoF vinden.
Ik geef zelf maar vast een minpunt: Ik vind het jammer dat het nest er niet helemaal opstaat.
Niet te zuinig ookquote:
File > Export al geprobeerd?quote:[ link | afbeelding ]
Klik foto voor groter.
Sorry voor de vage kadering, maar ik weet nog niet precies hoe Lightroom werkt..
Het was inderdaad gezellig, ik hoefde in ieder geval niet om een glimlach te vragen, ze zaten al te lachen, het enige wat ze deden even naar de camera kijkenquote:
Hij is gecropt iddquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:07 schreef WurM het volgende:
[..]
Als je de rode bloem van SFRje wegcropt, komt óf de bovenkant van het onderwerp er niet helemaal op, óf je snijdt de foto heel dicht langs de zweefvlieg. Ik vind hem eigenlijk wel goed gecropt (als-ie is gecropt) zo.
Ja, werkt niet zoals ik wil.. Ik exporteer in het "Presentatie" venster zodat ik mijn naam linksonder krijg, maar ik krijg de kader en achtergrond er gratis bij....quote:
+ kleur!quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:32 schreef Davita het volgende:
Dan mijn foto:
[ afbeelding ]
De foto is in Stockholm genomen, uit de losse pols.
Ik ben vooral benieuwd naar wat jullie van de compositie en de DoF vinden.
Ik geef zelf maar vast een minpunt: Ik vind het jammer dat het nest er niet helemaal opstaat.
enorm stoere foto maareh... dat is vast geen levend exemplaar geweestquote:
Damn... Waarom krijg ik dit soort krengen nou nooit vliegend te pakken?quote:
Ohh die onder "vlogen" vind ik het mooistquote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:57 schreef P_B het volgende:
Ik moest wel een beetje lachen. Mijn eerste gedachte was: "Joh, je ziet de touwtjes toch wel! Photoshop of Green Screen FTW!!1!!!1"
Maar deze was very much alive and kicking. Normaal hangen deze beestjes eventjes in de lucht, schieten ze weer weg en doen ze hetzelfde op een andere plek. Dit exemplaar had er zin in, en ik weet niet waarom, maar hij (of zij) bleef consequent heel laag bij een andere hangen die druk bezig was met de bloemetjes. Later kwam er nog eentje bij en werden ze even echt boos dus ik vermoed dat het een beetje flirten en versieren was. Voor mij in ieder geval een uitgelezen mogelijkheid om eens te proberen om ze in vlucht vast te leggen.
De geposte foto had ik er even snel doorheen gejast maar binnenkort doe ik de rest en dan komen ze in het macro-topic. En "bewijslast" dat ze echt vlogen...
Het zijn ook geen bijen zo te zienquote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:27 schreef Omniej het volgende:
[..]
Damn... Waarom krijg ik dit soort krengen nou nooit vliegend te pakken?
(althans, niet van zo dichtbij én fatsoenlijk in de focus)
woh, netjesquote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:27 schreef Omniej het volgende:
[..]
Damn... Waarom krijg ik dit soort krengen nou nooit vliegend te pakken?
(althans, niet van zo dichtbij én fatsoenlijk in de focus)
Ja, maar niet langer dan 1 of 2 seconden.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:35 schreef McGilles het volgende:
[..]
Het zijn ook geen bijen zo te zienDeze blijven meestal redelijk op 1 en dezelfde plek zweven
+ Weerspiegelingquote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:21 schreef firewirecable het volgende:
+ wel een mooie zachte dof
- Ik mis de essentiële scherpte die je bij een macro foto verwacht, en verder vind ik de positie van de vleugels (of anders gezegd het afdruk moment van de foto) wat ongelukkig waardoor het lijkt dat de vlieg geen vleugels heeft, en dat is nou een essentieel onderdeel van vliegen ;-)
T2/BCN
[ link | afbeelding ]
+ Die man of vrouw die zijn hondje uitlaat.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:26 schreef appelsjap het volgende:
[..]
+ Weerspiegeling
+ Mooie lijnen
- Snel op uitgekeken
[ afbeelding ]
Groter @flickr http://www.flickr.com/photos/djahani/3794612095/
Dit vind ik trouwens een heel erg toffe foto! Alleen jammer dat zijn hoofd in de reflectie er niet helemaal op staat maar dat is natuurlijk vrij moeilijk omdat jij niet door muren heen kan lopen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:21 schreef firewirecable het volgende:
+ wel een mooie zachte dof
- Ik mis de essentiële scherpte die je bij een macro foto verwacht, en verder vind ik de positie van de vleugels (of anders gezegd het afdruk moment van de foto) wat ongelukkig waardoor het lijkt dat de vlieg geen vleugels heeft, en dat is nou een essentieel onderdeel van vliegen ;-)
T2/BCN
[ link | afbeelding ]
lijkt er wel op .. aangezien de wolken "door de foto trekken"quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:52 schreef hipy123 het volgende:
hoe heb je dat gemaakt? statief + zelfontspanner en dan ca 30sec open laten staan?
Juist, alleen 60 sec. open laten staanquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:52 schreef hipy123 het volgende:
hoe heb je dat gemaakt? statief + zelfontspanner en dan ca 30sec open laten staan?
Dan moet ik toch wel wat verder gaan, ik kijk bij mij in de straat tegen huizen aan en een weiland ofzo is niet echt op loopafstand.quote:Row-1: Mooie posing met die wolken zo, alleen is het weinig spannend.
De volgende keer de straat op gaan i.p.v. een "uitzicht belemmerend" achtertuintje. Er is echt meer te zien dan enkel een scheve gevel en een dennenboom.
Dat wat jij omschrijft had ik ook in gedachtenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:23 schreef Omniej het volgende:
Foto van firewirecable spreekt mij ook wel aan, ik hou hier wel van.
Nagenoeg perfecte (zo niet perfecte) symmetrie, strakke lijnen, en mooi de (snelle, haastig overkomende) beweging van die vent vastgelegd. Dat het hoofd van de man er in de weerspiegeling niet op staat vind ik niet zo'n probleem... Er staat wat mij betreft precies genoeg vloer en plafond op de foto, erg netjes dus deze.
Enige minpuntje is de donkere schaduw (het lijkt bijna een vlek) rechts bovenaan de foto, maar afgezien van dat complimenten.
Wiebeldak: ook erg fraai. Had persoonlijk de lucht wat minder uitgebeten willen zien aan de rechterkant van de molen, maar de foto heeft een vrij 'softe' look (doordat de planten vooraan in de focus zitten denk ik?) die mij wel aanspreekt. Het deel aan de overkant van het water krijgt een beetje een sprookjesachtige uitstraling daardoor.Kan even geen betere manier vinden om het te omschrijven.
Leuk.
bedankt!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:14 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
http://labs.adobe.com/tec(...)board_shortcuts.html
Als je de rest van de OP dan ook nog leest, komt alles helemaal goed. Vooral dit deel is belangrijk:quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:58 schreef hipy123 het volgende:
TJa ik zat al te denken aan resizen maar hoe
zo heb hem geresized
quote:En lees het volgende 10 keer en knoop het goed in je oren
* Geen foto plaatsen zonder 1 positief punt en 1 verbeter punt te noemen over de laatstgeplaatste foto
Wauw, wat een scherpte, pose en kleurenquote:Op zondag 9 augustus 2009 20:33 schreef P_B het volgende:
Oke, was ik braaf aan het tikken, komt er na een dag of wat stilstand wel commentaar tussen... *zucht*
Omdat firewirecable het ook vast leuk vindt om wat over zijn foto te horen neem ik die ook even mee...
Direct herkenbare stijl met simpele lijnen en ge-wel-dig contrast. Het heldere blauw van de lucht laat de wolken goed uitkomen en worden als leuk detail weerspiegeld in het gebouw. Positie van de wolken is ook goed gekozen: rechts nog een grote wolk om die anders loze ruimte op te vullen. Belichting is uitstekend: detail, en nagenoeg geen overbelichte delen, in de lichte wolken maar ook detail in de schaduwpartijen. Enige mini-minpunt is dat het gebouw over het algemeen hele subtiele overgangen van licht naar donker heeft, behalve aan de onderkant. Daar gaat het wat abrupt. Maar weer een geweldige foto!
Hagedis van hipy123: geinig kiekeboe-moment en de hagedis zelf is goed belicht. Geen gekke verschillen tussen licht en donker. De uitsnede is veel te ruim waardoor de hagedis wegvalt en er veel nutteloze rotsen te zien zijn. Van de linkerkant en onderkant kan een heel stuk af, en van de bovenkant een beetje. De hagedis komt daarom meer als onderwerp naar voren. Verder zijn de rosten door het flitsen compleet ontdaan van elke vorm van structuur en halen op deze manier de natuurlijke omgeving weg die je bij een hagedis verwacht.
Mijn lieveheersbeestje.
[ afbeelding ]
Het spijt me, af en toe post ik net even iets te snel zonder de regels goed door te lezen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:32 schreef Omniej het volgende:
Seriously... Een paar posts naar boven wordt er nog iemand terechtgewezen omdat hij geen commentaar plaatst over de voorgaande foto, en we hebben d'r meteen weer een.
Echt: als je niet eens bereid bent om zelfs maar de laatste 3, 4 posts uit het topic te lezen (of voor mijn part alleen de OP), wat verwacht je dan van dit topic vraag ik me af?
Het doet de foto van P_B weinig eer aan in ieder geval, en ook je eigen foto lijkt me eigenlijk wel commentaar waard.
+ Prachtige DoF, details goed zichtbaar, mooie kleuren.quote:
Staat je monitor wel goed gekalibreerd dan? Ik zie het hertje prima.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:09 schreef Cheiron het volgende:
Hij is een beetje donker Ruud, ik moest echt zoeken naar het hertje.
Op het werk niet denk ikquote:Op maandag 10 augustus 2009 12:13 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Staat je monitor wel goed gekalibreerd dan? Ik zie het hertje prima.
Jammer van al die twijgjes voor zijn gezicht Ruud.
Inderdaad, maar niets aan te doen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:13 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Staat je monitor wel goed gekalibreerd dan? Ik zie het hertje prima.
Jammer van al die twijgjes voor zijn gezicht Ruud.
Dit is genomen met een compact camera, en ik ben niet zo van het bewerken. flitsen moest wel omdat je anders gewoon een donker gat ziet. structuur weg? dat vind ik ook wel onzin. ja het is overbelicht maar dat kon niet anders ivm met de het donkere zwarte gat. geen enkele foto is perfect, ik hoop dat dat ook niet direct verwacht wordt.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:33 schreef P_B het volgende:
Hagedis van hipy123: geinig kiekeboe-moment en de hagedis zelf is goed belicht. Geen gekke verschillen tussen licht en donker. De uitsnede is veel te ruim waardoor de hagedis wegvalt en er veel nutteloze rotsen te zien zijn. Van de linkerkant en onderkant kan een heel stuk af, en van de bovenkant een beetje. De hagedis komt daarom meer als onderwerp naar voren. Verder zijn de rosten door het flitsen compleet ontdaan van elke vorm van structuur en halen op deze manier de natuurlijke omgeving weg die je bij een hagedis verwacht.
je het gaat om de stick in dit geval. Vaak zie je het andersom stick niet scherp maar persoon. We wilde eens wat anders proberen haha.quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:52 schreef Ruud het volgende:
+ Compositie, achtergrond, mooie vertekening van de stick.
- Ik neem aan dat het de bedoeling was om een stukje van de stick scherp te krijgen, maar ik had liever gezien dat het gezicht scherp was. Het scherpe gedeelte is niet echt boeiend nu.
[ afbeelding ]
Groter: http://farm4.static.flickr.com/3566/3807915320_3b7c0666cf_b.jpg
Geen enkele foto is perfect, maar dat betekent niet dat imperfecties niet besproken mogen worden; dit hele topic draait daar juist om. Als alle foto's hier maar een beetje opgehemeld worden, heeft niemand er wat aan.quote:Op maandag 10 augustus 2009 15:05 schreef hipy123 het volgende:
Dit is genomen met een compact camera, en ik ben niet zo van het bewerken. flitsen moest wel omdat je anders gewoon een donker gat ziet. structuur weg? dat vind ik ook wel onzin. ja het is overbelicht maar dat kon niet anders ivm met de het donkere zwarte gat. geen enkele foto is perfect, ik hoop dat dat ook niet direct verwacht wordt.
Haha die vent ben ik haha mijn vrouw heeft de foto gemaakt.quote:Op maandag 10 augustus 2009 15:24 schreef Omniej het volgende:
[..]
Geen enkele foto is perfect, maar dat betekent niet dat imperfecties niet besproken mogen worden; dit hele topic draait daar juist om. Als alle foto's hier maar een beetje opgehemeld worden, heeft niemand er wat aan.
Soms zul je inderdaad wel móeten flitsen om het onderwerp op de foto te krijgen, maar dat betekent niet dat zo'n flits geen nadelige effecten kan hebben. Ik zou zeggen: probeer de kritiek die mensen hier geven een beetje als tip te beschouwen...
Edit: Crap, vergeet ik nog op de foto van sjoemie_82 te reageren.
Wilde nog even kwijt dat ik het juist heel mooi vind dat een deel van de stick scherp is, en niet z'n gezicht. De stick beschouw ik ook als het onderwerp; die vent zegt niet zo heel erg veel. Het zou wat anders geweest als hij daar in z'n complete ijshockey-outfit had gestaan, maar op deze manier ligt de focus wat mij betreft perfect.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:09 schreef Cheiron het volgende:
Hij is een beetje donker Ruud, ik moest echt zoeken naar het hertje.
Bij mij is het prima, maar toch maar even beeldscherm kalibreren.quote:
Ik zal hem thuis nog eens met gekalibreerd beeldscherm bekijken, maar zeker in de kleine variant valt het hertje een beetje weg in de omgeving. NIet alleen omdat het geheel aan de donkere kant is, maar ook omdat het hertje nog achter iets staat met 3/4e van zn lichaam. Mijn oog werd getrokken naar de donkre struiken. Daar doelde ik ook een beetje op met "ik moest het hertje zoeken".quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:26 schreef Ruud het volgende:
[..]
[..]
Bij mij is het prima, maar toch maar even beeldscherm kalibreren.
Inderdaad een beetje druk ja, maar kon niet andersquote:Op maandag 10 augustus 2009 17:06 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ik zal hem thuis nog eens met gekalibreerd beeldscherm bekijken, maar zeker in de kleine variant valt het hertje een beetje weg in de omgeving. NIet alleen omdat het geheel aan de donkere kant is, maar ook omdat het hertje nog achter iets staat met 3/4e van zn lichaam. Mijn oog werd getrokken naar de donkre struiken. Daar doelde ik ook een beetje op met "ik moest het hertje zoeken".
De grotere versie (stond die er al meteen?) is dit allemaal veel minder, al vind ik de foto dan nog te druk met dingen voor het hertje en om hem heen, en het blad + boom op de voorgrond.
quote:Maarja, dan sta je in het bos.. dan snap ik dat je geen lenzen gaat wisselen hebt
He Sjoemie, je post wel een erg groot formaat (3168 x 1122) deze keerquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:44 schreef sjoemie_82 het volgende:
+ apart beest veel details
- kleuren wat flets
[ afbeelding ]
voor de gene die het willen weten een ijshockeystick
Hah ja ik zag het ook excuses aan iedereen haha volgende keer eerst photorazor er over heen en dan naar de 600 pixels haha nogmaals excusesquote:Op maandag 10 augustus 2009 23:07 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
He Sjoemie, je post wel een erg groot formaat (3168 x 1122) deze keerMijn verbinding had er nogal moeite mee.
Voor je foto:
+ Heel vet effect/ b/w bewerking.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:40 schreef kvdv het volgende:
@inspi:
+ standpunt, nu is het net of de wagen na een lange tijd te hebben staan verstoffen een kijkje buiten neemt. In gedachten hoor ik de motor al aanslaan en zie ik hem met een volle spurt gas wegkarren uit die schuur.
- compositie, niet echt over nagedacht lijkt me... "heey een oude brandweer auto->klik". Te ver ingezoomd ook, ik had liever die schuur in z'n geheel gezien ipv deze halve uitsnede. Daarnaast vind ik de foto net wat te rood.
[ afbeelding ]
heb het aangepast is wel erg irri voor de rest idd.quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:07 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
He Sjoemie, je post wel een erg groot formaat (3168 x 1122) deze keerMijn verbinding had er nogal moeite mee.
Voor je foto:
Ik kon moeilijk tegen al die mensen zeggen dat ze ff weg moetenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:51 schreef snakelady het volgende:
appelsjap, mooie countouren van de mensen, vind de foto alleen een beetje druk maar wel goed gezien!
Mijn jongste telg
[ afbeelding ]
+ Vlijm scherp. Mooie heldere oogjes. Dof is precies goed.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:51 schreef snakelady het volgende:
appelsjap, mooie countouren van de mensen, vind de foto alleen een beetje druk maar wel goed gezien!
Mijn jongste telg
[ afbeelding ]
+ Leuk perspectief gekozen en mooie kleurenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:29 schreef miss-piggy het volgende:
+ Paard is mooi helder en achtergrond is niet te druk, zodat het er mooi bij past.
- Ik had iets meer ruiter willen zien, deze valt nu half weg, ook al ging het hier volgens mij echt om het paard.
[ afbeelding ]
Super mooie foto, props.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:24 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
+ Leuk perspectief gekozen en mooie kleuren
- Je onderwerp is maar deels in beeld en het onscherpe deel onder in beeld is imo te groot en daardoor nogal storend.
[ afbeelding ]
Genomen op Aruba
+ Dit is gewoon een prachtig scherp plaatje. Die zou zo in een tijdschrift oid kunnen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:24 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
+ Leuk perspectief gekozen en mooie kleuren
- Je onderwerp is maar deels in beeld en het onscherpe deel onder in beeld is imo te groot en daardoor nogal storend.
[ afbeelding ]
Genomen op Aruba
@Row-1, hij staat er weer, geen idee waarom die ineens weg was.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:31 schreef Row-1 het volgende:
@Curiosity:
This photo is currently unavailable ?:O
Als de foto het weer doet post ik nog wat commentaar
De mijne:
In harderwijk, bij de haven stond dit figuur.
[ afbeelding ]
+ Spannend, sfeervol, bijna zwartwit..quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:31 schreef Row-1 het volgende:
@Curiosity:
Wow wat een mooie foto.
+Fraai beest, stoere look
- Boven te krap gecropt vind ik, en jammer dat ie niet helemaal recht van voren is
De mijne:
In harderwijk, bij de haven stond dit figuur.
[ afbeelding ]
Dobbelstenen horen ook bij poker hoor.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 08:52 schreef VicEd het volgende:
- Waarom de dobbelstenen? voor de compositie mooi, maar had je ze weggelaten dan was het echt een "pokerfoto" geworden, nu wat meer algemeen. Geeft wel iets extra's aan de foto, zeker doordat ze doorzichtig zijn)
Bedankt! Leuk dat je hem zo mooi vind!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 08:52 schreef VicEd het volgende:
Ten eerst prachtige foto!
+ Belichting is heel mooi gedaan (ga hem thuis nog even goed bekijken met betere monitor)
(hoe heb je de setup gedaan? wat voor lichtbron?)
- Waarom de dobbelstenen? voor de compositie mooi, maar had je ze weggelaten dan was het echt een "pokerfoto" geworden, nu wat meer algemeen. Geeft wel iets extra's aan de foto, zeker doordat ze doorzichtig zijn)
+ Mooi licht, apart sfeertjequote:
Om ff heel direct te doen: Te rommelig.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:34 schreef Jongeheer123 het volgende:
@ ViceED: Leuke speling met de ''bokeh'' (focus) op de vrouw in het midden. Dat maakt hem interessant om naar te kijken.
Misschien zou de foto mooier zijn als je hem wat verder weg had genomen (of wat minder had gecropt).
[ afbeelding ]
Vancouver, Canada
Mooie foto, alleen iets teveel gecroppt volgens mij waardoor ie een beetje onscherp isquote:Op zondag 16 augustus 2009 13:06 schreef firewirecable het volgende:
+ Zeer mooi sfeertje, en mooi formaat. De reflectie op het water doet het ook goed.
- Ik vind de voorgrond net te donker waardoor je gaat zoeken naar detail. Of de hele voorgrond donkerder maken zodat het enkel een silhouet is, of lichter maken zodat je niet iets meer detail ziet.
PRBB (Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona)
[ link | afbeelding ]
woooow die linker gast heeft écht veel tanden!quote:
Zeker, leuk!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:26 schreef VicEd het volgende:
Pizzahut: Bedankt voor die foto van de set-up. Daar leer je nou veel van!
Mooie sfeer met het licht en de vlakken op de onderste helft van de foto. De bovenste helft doet me helaas niet zo veelquote:Op zondag 16 augustus 2009 13:06 schreef firewirecable het volgende:
+ Zeer mooi sfeertje, en mooi formaat. De reflectie op het water doet het ook goed.
- Ik vind de voorgrond net te donker waardoor je gaat zoeken naar detail. Of de hele voorgrond donkerder maken zodat het enkel een silhouet is, of lichter maken zodat je niet iets meer detail ziet.
PRBB (Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona)
[ link | afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |