Waar heb je deze foto genomen?quote:Op zondag 19 juli 2009 10:49 schreef appelsjap het volgende:
[..]
+ Kleuren, scherpte, compositie.
- Ik vind de stang onderaan de foto nogal storend, zonder dat zou de foto een stuk mooier zijn geweest denk ik.
[ afbeelding ]
Groter @flickr. http://www.flickr.com/photos/djahani/3733952899/
Leuke foto, lekker gespeeld met scherptediepte...! Zou wel wat beter uitzien als je wat meer diagonaal van de onderwerp genomen had....quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:38 schreef P_B het volgende:
Hele mooie lijnen, ook van hoek tot hoek. Dat houdt de dynamiek erin. Je kan zien dat je echt hebt nagedacht over de compositie. Zwart wit verstrekt het effect dat je alleen naar die lijnen gaat kijken. Kan misschien iets meer "zwart-witter" en minder grijs-tonen om er uit te springen. Het meeste wat stoort is iets waar jij niks aan kan doen en dat is de brug erachter. Het breekt enorm de lijnen loodrecht naar beneden en dat haalt een toch een gedeelte van het abstracte effect weg.
Een beestje wat schijnbaar erg lekker had gegeten...
[ afbeelding ]
+ Kleuren (veel groen, perfecte combinatie met blauwe lucht). Compositie bevalt mij ook. Mooie fotoquote:Op zondag 19 juli 2009 14:41 schreef Neo-Mullen het volgende:
Dagje in Mondo Verde in Landgraaf:
[ afbeelding ]
groot
Leuke foto Ruud!quote:Op zondag 19 juli 2009 15:13 schreef Ruud het volgende:
[..]
+ Kleuren (veel groen, perfecte combinatie met blauwe lucht). Compositie bevalt mij ook. Mooie foto![]()
- Volgens mij is ie iets onscherp
Zelfportret van vanochtend:
[ afbeelding ]
Groter: http://farm3.static.flickr.com/2603/3735199762_eb15244000_b.jpg
Wow, vette foto!quote:Op zondag 19 juli 2009 16:25 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Leuke foto Ruud!
+ Leuk concept, technisch goed uitgevoerd
- Binnenkant van het huis een wat minder interessant decor misschien
Foto van mij @ vakantie:
[ afbeelding ]
groter @ Flickr
En ja, ik weet dat de kadering niet briljant is, maar die speedboot ging als een gek tekeer
Tja, die spiegel is redelijk groot en zwaar, dus dit was de enige mogelijkheidquote:Op zondag 19 juli 2009 16:25 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Leuke foto Ruud!
Hier; http://maps.google.nl/maps?source=ig&hl=nl&q=Keizer+Karelplein,+Nijmegen&ie=UTF8&geocode=FU4NFwMdv2VZAA&split=0quote:Op zondag 19 juli 2009 14:41 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Waar heb je deze foto genomen?
Persoonlijk vind ik dat het licht veel te onrustig is. Ik weet niet of je met het contract hebt gespeeld maar ik denk dat het in het echt een rustgevender plaatje was, dan dat je hier laat zien. Dat vind ik jammer.
Wel vind ik het erg mooi uitzien hoe het van het paars belichtte overgaat naar het groen belichtte. Wat dat betreft heb je goed gekeken naar je positie
Dagje in Mondo Verde in Landgraaf:
[ afbeelding ]
groot
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
quote:Op zondag 19 juli 2009 16:53 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Hier; http://maps.google.nl/maps?source=ig&hl=nl&q=Keizer+Karelplein,+Nijmegen&ie=UTF8&geocode=FU4NFwMdv2VZAA&split=0
Ik snap niet wat je nou onrustig vindt.Daar was ik vorige weekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het origineel is ook té... ligt dus niet aan jouw bewerking maar aan de lichten zelf. Ik vind het te fel. Bij de lichten is het uitgebeten wit terwijl ze rest van de foto weer te donker is om te zien. Dat contrast is te groot en maakt het onrustig in mijn ogen.Cuz I'm Mr. Brightside
+ Haarscherpquote:Op zondag 19 juli 2009 16:25 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Leuke foto Ruud!
Foto van mij @ vakantie:
[ afbeelding ]
groter @ Flickr
En ja, ik weet dat de kadering niet briljant is, maar die speedboot ging als een gek tekeer
-edit-
Oh, en de hele vakantie lang deze foto bekeken, maar pas thuis zag ik dat er een kleintje tussen zwom
Hm, idd, niet gezienquote:Op zondag 19 juli 2009 20:28 schreef Omniej het volgende:
Appelsjap: los van de te krappe kadering staat je foto ook een beetje scheef... Even rechtzetten scheelt al een stuk denk ik. Verder staat de splash er wel mooi op.
Ja, sorry, nooit geweten dat je dr maar 1 per dag mocht postenquote:Op zondag 19 juli 2009 20:34 schreef ElizabethR het volgende:
Stoere foto Appelsjap. Maar gezien de spelregels van dit topic had je hem pas morgen mogen posten
Ach, zolang er genoeg foto's van anderen tussendoor zitten is die regel er als je het mij vraagt om overtreden te worden.quote:Op zondag 19 juli 2009 20:34 schreef ElizabethR het volgende:
Stoere foto Appelsjap. Maar gezien de spelregels van dit topic had je hem pas morgen mogen posten
+ behoorlijk macro, scherptevlak daar waar je hem wilt.quote:
+ Mooi lijnenspelquote:Op maandag 20 juli 2009 08:13 schreef dragonrider het volgende:
@ouwesok
+ compositie, onder andere door het vierkantie vlak
- Met iets meer scherptediepte was wat meer van de bloem en misschien ook wel die druppel scherp geweest. Nu is echt alleen de voorkant van de bloem scherp.
[ afbeelding ]
Moooiquote:Op maandag 20 juli 2009 08:13 schreef dragonrider het volgende:
@ouwesok
+ compositie, onder andere door het vierkantie vlak
- Met iets meer scherptediepte was wat meer van de bloem en misschien ook wel die druppel scherp geweest. Nu is echt alleen de voorkant van de bloem scherp.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 20 juli 2009 10:34 schreef appelsjap het volgende:
[..]
+ Mooi lijnenspel
+ Haarscherp
+ Zwart/wit is erg mooi
- Achtergrond té onscherp, maar dat valt opzich wel mee.
Mooie foto
Mijne, ik blijf bezigGeschoten uit de auto, in Brussel
![]()
[ afbeelding ]
Groter@ flickr http://www.flickr.com/photos/djahani/3733985829/
Wow, vette fotoquote:Op maandag 20 juli 2009 11:54 schreef peejdorie het volgende:
[..]
+ leuk lijnenspel, dat je richting het onderwerp laat bewegen met je ogen.
- dat lijnenspel laat je richting de standbeelden verderop kijken, maar die zijn te klein om goed te zien, en bovendien overbelicht.
- te hard licht, waardoor sommige dingen onderbelicht zijn en andere juist overbelicht.
ook mijn eerste bijdrage aan dit topic. Geschoten in de ooijpolder bij nijmegen.
[ afbeelding ]
En waarom..?quote:Op maandag 20 juli 2009 13:02 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Wow, vette foto
Ik ga nu ff naar stad om een paar fotos te maken(Nijmegen)
Ik zou als ik jou was met deze foto mee doen aan de foto wedstrijd:
[FOT-wedstrijd centrale topic] Juli - Bloemen en planten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie foto, alleen jammer van de donkere hoeken van de foto (i.m.o.)quote:Op maandag 20 juli 2009 11:54 schreef peejdorie het volgende:
[..]
+ leuk lijnenspel, dat je richting het onderwerp laat bewegen met je ogen.
- dat lijnenspel laat je richting de standbeelden verderop kijken, maar die zijn te klein om goed te zien, en bovendien overbelicht.
- te hard licht, waardoor sommige dingen onderbelicht zijn en andere juist overbelicht.
ook mijn eerste bijdrage aan dit topic. Geschoten in de ooijpolder bij nijmegen.
[ afbeelding ]
Lees de OP even.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:54 schreef Baltar het volgende:
Hoi,
Net pas dit topic ontdekt, leuk.
Meteen dan een bijdrage van mij
[ afbeelding ]
de vignetting heb ik express toegevoegd, vind ik zelf wel wat toevoegen aan de sfeer en contrast. Maar ieder zijn voorkeur natuurlijk.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:54 schreef Baltar het volgende:
[..]
Mooie foto, alleen jammer van de donkere hoeken van de foto (i.m.o.)
De sfeer van de gehele foto vind ik in ieder geval erg lekker, fijn om naar te kijken.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 20 juli 2009 15:05 schreef Omniej het volgende:
Gave foto peejdorie.
Klein minpuntje is de wat uitgebeten lucht, maar de kleuren van het veld zijn echt héél erg gaaf.
Zeker, maar dan zou ik een meer donkere lucht verwachten, dan krijg je een wat somberder geheel, wat ik een beetje verwacht bij de vignetting. Verder een mooie fotoquote:Op maandag 20 juli 2009 15:47 schreef peejdorie het volgende:
[..]
de vignetting heb ik express toegevoegd, vind ik zelf wel wat toevoegen aan de sfeer en contrast. Maar ieder zijn voorkeur natuurlijk.
[..]
+kleuren, het contrast tussen zwart en kleurquote:Op maandag 20 juli 2009 14:54 schreef Baltar het volgende:
[..]
Mooie foto, alleen jammer van de donkere hoeken van de foto (i.m.o.)
De sfeer van de gehele foto vind ik in ieder geval erg lekker, fijn om naar te kijken.
[ afbeelding ]
Daar kun je nog wel wat aan doen in PS. Als je gaat naar het lagen palet, en dan klikt op de tab channels, krijg je de vier aparte kanalen van de foto te zien. Als je nu klikt op het RGB kanaal terwijl je de Ctrl toets ingedrukt houdt dan selecteren de highlights. Daarna klik je terug op de tab layers. Dan doe je Ctrl +J en er wordt een nieuwe laag aangemaakt met alleen die highlights. Kies dan voor blendingmethode multiply en voila. Is je veld nu te donker, dan kun je die weer even dodgen in een adjustment layer.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:47 schreef peejdorie het volgende:
[..]dankjewel, de lucht ben ik zelf ook niet heel erg tevreden over. Het was een vrij zonnige dag maar wel van die hele zware wolken. Lichtmeting het veld --> lucht overbelicht.
Een foto met een dergelijke beeld heeft voor mij vaak een wat strengere bewerking nodig om te slagen. Meer contrast of een kleurtint erin. Ook zou ik hem even rechtzetten.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:43 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
+kleuren, het contrast tussen zwart en kleur
- als je geen kennis van planten hebt is het nogal moeilijk te onderscheiden wat het is, ik ga er in elk geval van uit dat het een bloem is..
De mijne: Achter Theater Frascati in Amsterdam:
[ afbeelding ]
ja dat werkt inderdaad wel mooi, de lucht wordt bij enkele duplicaties van die layer wel een stuk dreigender. Ik heb nu echter de lucht uitgeknipt en daarop de bovenstaande methode toegepast. Hoe werkt die adjustment layer precies?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 02:52 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Daar kun je nog wel wat aan doen in PS. Als je gaat naar het lagen palet, en dan klikt op de tab channels, krijg je de vier aparte kanalen van de foto te zien. Als je nu klikt op het RGB kanaal terwijl je de Ctrl toets ingedrukt houdt dan selecteren de highlights. Daarna klik je terug op de tab layers. Dan doe je Ctrl +J en er wordt een nieuwe laag aangemaakt met alleen die highlights. Kies dan voor blendingmethode multiply en voila. Is je veld nu te donker, dan kun je die weer even dodgen in een adjustment layer.
Lagen samenvoegen, kind kan de was doen
+ erg leuk lijnenspel van stoelen / tafels / bakstenen! goed gezien.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:43 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
+kleuren, het contrast tussen zwart en kleur
- als je geen kennis van planten hebt is het nogal moeilijk te onderscheiden wat het is, ik ga er in elk geval van uit dat het een bloem is..
De mijne: Achter Theater Frascati in Amsterdam:
[ afbeelding ]
Gave foto! Die drigende lucht doet het hem in combinatie met het zwart/wit effectquote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:56 schreef peejdorie het volgende:
[..]
+ erg leuk lijnenspel van stoelen / tafels / bakstenen! goed gezien.
- het beeld zou misschien nog wat treffender zijn als alle stoelen dezelfde kleur hadden gehad, of bijvoorbeeld twee kleuren. Eventueel met wat PS werk is er nog meer uit te halen.
Nog eentje die ik in de ooijpolder gemaakt heb:
[ afbeelding ]
nu wel met dreigende lucht![]()
In het lagenpalet klikken op new layer terwijl je de alt toets indrukt. Je krijgt een pop-up. Ik geef de laag altijd een naam, in dit geval 'dodge'. Daarna kiezen voor blendingmode Overlay, en dan komt er een tick box tevoorschijn die je moet klikken en aangeven dat je die voor 50% met grijs wilt vullen. Dan oke klikken, en je hebt je adjustment layer. Om te dodgen pak je een zachte brush, opacity niet al te hoog, flow rond 70%, voorgrond wit, en penselen maar. Hetzelfde doe je om te burnen, maar dan natuurlijk met voorgrondkleur op zwart.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 14:51 schreef peejdorie het volgende:
[..]
ja dat werkt inderdaad wel mooi, de lucht wordt bij enkele duplicaties van die layer wel een stuk dreigender. Ik heb nu echter de lucht uitgeknipt en daarop de bovenstaande methode toegepast. Hoe werkt die adjustment layer precies?
Nice! De dreiging komt al goed over door de kleuren en de donkere wolken, maar die arme boompjes die gegeseld (schrijf ik dat goed?) worden door de wind, versterken het effect nog meer!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:56 schreef peejdorie het volgende:
[..]
- het beeld zou misschien nog wat treffender zijn als alle stoelen dezelfde kleur hadden gehad, of bijvoorbeeld twee kleuren. Eventueel met wat PS werk is er nog meer uit te halen.
[ afbeelding ]
+ Zoals gezegd: dreiging mooi weergegeven en de wind is goed zichtbaar in de bomen. Compositie is goed. Erg fraaie foto.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:56 schreef peejdorie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
+Scherpte.quote:Op woensdag 22 juli 2009 04:18 schreef Omniej het volgende:
Lekkere foto peejdorie.En @ Ruud:
+ De focus zit waar je 'm hebben wilt, de rest is mooi blurred. Het z/w doet het in deze foto ook goed vind ik.
- Wel is de achtergrond in mijn ogen nog wat te druk, en trekt 't dus nog te veel de aandacht...
[ afbeelding ]
quote:
Erg mooie macro!quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:29 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+Scherpte.
+ Die man springt er echt uit.
- Ik zie handen zweven zonder armen. Ik heb geen idee wat die man nu precies vast heeft met zijn andere zwevende hand.
- Toch echt te donker al zul je dat met opzet gedaan hebben.
Edit: Volgens mij is het een vrouw![]()
[ afbeelding ]
+ Heerlijke sfeer. Het doet mij denken aan de cover van de film Calvaire maar dan in het groen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:39 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Erg mooie macro!
Je hebt hem er goed scherp opgekregen (het voorste gedeelte in ieder geval) en de achtergrond blijft mooi, natuurlijk en zeker niet storend ^O
Echter jammer dat het achterste gedeelte van de wesp(?) niet scherp is. Ook jammer dat je ze vleugel niet volledig erop hebt staan.
Dansend paar in de spotlights:
[ afbeelding ]
Dankje voor het complimentquote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:06 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Heerlijke sfeer. Het doet mij denken aan de cover van de film Calvaire maar dan in het groen.
+ Mooie lichtval op die 2 bomen.
- Ik zie geen minpunt. Ik hou erg van zulk soort foto's.
Frame in frame.
[ afbeelding ]
Original: http://farm3.static.flickr.com/2613/3751382549_6af5373ffa_o.jpg
+ Leuk gezien!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:06 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Frame in frame.
[ afbeelding ]
Original: http://farm3.static.flickr.com/2613/3751382549_6af5373ffa_o.jpg
+ kleurenspel/lichtval erg leukquote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:07 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
+ Leuk gezien!Erg grappig
- Hij is scheef en er had wat meer belichting op het blauwe frame gemogen
Mijne van de dag;
[ afbeelding ]
ja tuurlijk, iets ligt zo of niet.. Ik heb ze daar niet neergelegd hoorquote:Op zondag 26 juli 2009 16:04 schreef Baltar het volgende:
[..]
+ kleurenspel/lichtval erg leuk![]()
-foto is onrustig doordat de paaltjes alle kanten opwijzen, had sterker gekund door alle dezelfde kant op te laten wijzen.
Mijn bijdrage voor vandaag:
[ afbeelding ]
Dat snap ik aan de ene kant wel, maar ik zou ze dan toch wat meer gestyled hebbenquote:Op zondag 26 juli 2009 16:27 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
ja tuurlijk, iets ligt zo of niet.. Ik heb ze daar niet neergelegd hoor
Kleuren zijn zacht en mooi, maar toch stoort de onscherpte (lijkt wel mist) op de voorgrond me een beetje. Het onderwerp staat centraal, maar dat heeft deze foto wel nodig denk ik.quote:Op zondag 26 juli 2009 16:04 schreef Baltar het volgende:
[..]
+ kleurenspel/lichtval erg leuk![]()
-foto is onrustig doordat de paaltjes alle kanten opwijzen, had sterker gekund door alle dezelfde kant op te laten wijzen.
Mijn bijdrage voor vandaag:
[ afbeelding ]
Juist niet!quote:Op zondag 26 juli 2009 17:06 schreef Baltar het volgende:
[..]
Dat snap ik aan de ene kant wel, maar ik zou ze dan toch wat meer gestyled hebben
Tnx,quote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:07 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
+ Leuk gezien!Erg grappig
- Hij is scheef en er had wat meer belichting op het blauwe frame gemogen
Mijne van de dag;
[ afbeelding ]
he he! iemand die t wel snapt thnxquote:
toch is gewoon je horizon scheef, gooi em maar door PS...quote:Op maandag 27 juli 2009 08:35 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Tnx,
Maar hij is niet scheef hoor. Ik heb hem express zo genomen. Of de graskant was scheef of de overkant van het water. Het was kiezen of delen.
Leuk concept, maar je hebt toch een wat vastere hand nodig, of iets meer scherp moeten stellenquote:Op maandag 27 juli 2009 21:30 schreef Mr.Cooper het volgende:
Plus: Leuke vormingen en compositie.
Min: Jammer dat je er niet helemaal recht voor stond.
[ afbeelding ]
Ik zie geen bewegingsonscherpte, welke sluitertijd had je Mr.Cooper?quote:Op maandag 27 juli 2009 22:45 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Leuk concept, maar je hebt toch een wat vastere hand nodig, of iets meer scherp moeten stellen
quote:Op maandag 27 juli 2009 19:45 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
toch is gewoon je horizon scheef, gooi em maar door PS...
Dit is recht... maakt verder niet uit hoor
[ afbeelding ]
laat maar je bent t niet waard...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:14 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet serieus hè?
Jij hebt nu de graslijn rechtgezet... De horizon staat in jouw 'verbetering' nu enorm scheef, terwijl hij in het origineel gewoon recht staat.
Controleer in de originele foto maar eens de rechte lijnen van het gebouw links op de achtergrond (is zo'n beetje het beste referentiepunt in de foto, aangezien er geen echte horizon zichtbaar is). Je zou ook de palen die langs het water staan kunnen gebruiken als referentiepunt...
Beide referentiepunten staan in het origineel recht, en bij jou niet meer. Kortom: niets mis met de foto van Wiebeldak.
ik vind het scheve kader dan weer wel heel sterk werken bij deze compositiequote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:14 schreef Omniej het volgende:
[..]
Jij hebt nu de graslijn rechtgezet... De horizon staat in jouw 'verbetering' nu enorm scheef, terwijl hij in het origineel gewoon recht staat.
Controleer in de originele foto maar eens de rechte lijnen van het gebouw links op de achtergrond (is zo'n beetje het beste referentiepunt in de foto, aangezien er geen echte horizon zichtbaar is). Je zou ook de palen die langs het water staan kunnen gebruiken als referentiepunt...
Beide referentiepunten staan in het origineel recht, en bij jou niet meer. Kortom: niets mis met de foto van Wiebeldak.
Zo is het, de graskant is geen horizon.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:14 schreef Omniej het volgende:
[..]
plus: die groene/witte kleurverloopquote:Op maandag 27 juli 2009 21:30 schreef Mr.Cooper het volgende:
Plus: Leuke vormingen en compositie.
Min: Jammer dat je er niet helemaal recht voor stond.
[ afbeelding ]
Jammer dat je op deze manier reageert...quote:
Ik vind hem toch niet haarscherp. Verder ook geen groot probleem, want het is en blijft n leuke fotoquote:Op maandag 27 juli 2009 22:50 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Ik zie geen bewegingsonscherpte, welke sluitertijd had je Mr.Cooper?
En ik denk dat je op de verkeerde foto reageerde
+ het mooie moment!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:30 schreef BlueCurl het volgende:
[..]
plus: die groene/witte kleurverloop
min: zal wel niet mogen maar ik kan niks negatiefs verzinnen
[ afbeelding ]
@ flickr
+ Voor een ongeinspireerde middag met wat koeien toch een sfeervolle foto zo. Ik mag dat effect wel.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:48 schreef Noxa het volgende:
[..]
+ het mooie moment!
- Saaie foto's had er 1 gepakt (rechts bovenin is het mooist imho) en had die groot gepost dan was het schitterend.
- vignetting in elke foto
- Je logo/watermerk in elk foto'tje :|
You can do better, als ik je Flickr foto's bekijk.
Mijn creatie. Ben vrij inspiratie loos het veld in gegaan. Koeien bleken daarop nog moeilijk te fotograferen dan ik dacht. Eigenwijze, nieuwsgierige beesten zijn het. Bleek ik ook nog eens een daverende flare te hebben. Kortom niet echt geslaagd. Maar dit heb ik er uit weten te persen.
Lomo after effect gedaan in Lightroom 2.
[ afbeelding ]
Flickr
Een bijproduct van het toevoegen van de noise? Volgens mij is het gewoon noise.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:45 schreef Cheiron het volgende:
(die ruis in de lucht is denk ik een bijproduct van het toevoegen van de noise icm het donkerder maken van diezelfde lucht.
Bedankt trouwens!
Ja, maar de ruis in de wolken is erger dan op de rest van de fotoquote:Op woensdag 29 juli 2009 16:01 schreef Omniej het volgende:
[..]
Een bijproduct van het toevoegen van de noise? Volgens mij is het gewoon noise.
Ik ben best wel benieuwd naar de originele foto eigenlijk.
So true!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:12 schreef Cheiron het volgende:
[..]
- Boven wat krap gekaderd voor de voorste koe
Ik reageer op je 2e versie omdat die in mijn ogen het mooiste is.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:12 schreef Cheiron het volgende:
na het commentaar een redo gedaan van de B&W conversie:
[ afbeelding ]
En groter @ Flickr d
quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:14 schreef Neo-Mullen het volgende:
Kasteel Strijthagen in Landgraaf:
[ afbeelding ]
HDR ofcourse
Goed gezienquote:Op donderdag 30 juli 2009 03:13 schreef Omniej het volgende:
[..]
In de reflectie in het water is het kleine gebouwtje weg.
Anyway, wel nette foto verder. Persoonlijk vind ik de HDR-bewerking wel wat te overdreven (dat het gebouw zelf daardoor paars is geworden is ook niet zo tof), maar dat zal smaak zijn.
Vreemd...quote:Op donderdag 30 juli 2009 03:13 schreef Omniej het volgende:
[..]
Nieuwe versie is veeeeeeeeeel mooierquote:Op woensdag 29 juli 2009 16:10 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ja, maar de ruis in de wolken is erger dan op de rest van de foto
En ElizabethR, die aanpak ga ik vanavond eens proberen!
-edit-
Nope, op de andere shots van de boot is de bovenkant zelfs nog meer "in" het land.
Wtf inderdaadquote:Op donderdag 30 juli 2009 03:13 schreef Omniej het volgende:
[..]
Foto is in de avond gemaakt, vandaar de ietswat paarse tint in de lucht.quote:Op donderdag 30 juli 2009 01:29 schreef Row-1 het volgende:
- Gebouw en bomen misschien wat te donker, beetje rare kleur voor overdag. (neem ik aan?)
+compositie is mooi, mooie kleurenquote:Op donderdag 30 juli 2009 16:09 schreef sjoemie_82 het volgende:
+ mooie lucht
- jammer dat de huizen er niet in hun geheel op staan
[ afbeelding ]
wel een beetje gepimpt mag toch wel hoop ik
+ Hahaha wat een boefjequote:Op donderdag 30 juli 2009 19:11 schreef SuPerTje het volgende:
[..]
+compositie is mooi, mooie kleuren
-linkerkant ziet er ietwat "te" gemaakt uit.
[ afbeelding ]
dank & Andenes, Noorwegenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:58 schreef Omniej het volgende:
@BlueCurl: mooi.Waar heb je die foto's genomen eigenlijk?
+Mooie setting, kleuren komen er tegen de achtergrond mooi uit.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:50 schreef snakelady het volgende:
crosover.
Fijne kleuren, de schuine compositie vind ik ook wel wat hebben maar had liever wat meer scherp gezien.
een bloemenmandje
[ afbeelding ]
Vind zelf de lichte vlek bovenin wel wat storend , misscyien dat ik die nog wegwerk.
+ Mooi verloop naar de zwarte achtergrondquote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:00 schreef SuPerTje het volgende:
[..]
+Mooie setting, kleuren komen er tegen de achtergrond mooi uit.
-Door de strik aan de rechterkant lijkt het mandje niet in het midden van de foto te staan.
(oudje, klik voor groter)
[ afbeelding ]
Mijn oog zegt ook van niet. Komt door lijn van de bergen, vertekent een beetjequote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:31 schreef Cheiron het volgende:
[ afbeelding ]
Groter @ Flickr
De horizon lijkt scheef, maar de straighten tool zegt echt van niet. Vaag?
+prachtige blauwtintenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:31 schreef Cheiron het volgende:
[..]
+ Mooi verloop naar de zwarte achtergrond
+ Leuke onderwerp, wat het een leuke foto maakt om naar te kijken
- Best wat ruis, plus de vraag of het misschien leuker was geweest om zn ogen nog scherp te hebben?
[ afbeelding ]
Groter @ Flickr
De horizon lijkt scheef, maar de straighten tool zegt echt van niet. Vaag?
Scherptediepte is idd wat weinig, maar niet echt storend. Heb je manual gefocust op het onderwerp?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:50 schreef snakelady het volgende:
crosover.
Fijne kleuren, de schuine compositie vind ik ook wel wat hebben maar had liever wat meer scherp gezien.
een bloemenmandje
[ afbeelding ]
Vind zelf de lichte vlek bovenin wel wat storend , misscyien dat ik die nog wegwerk.
+ interessant onderwerpquote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:49 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Gisteravond na een hoosbui vanaf de 18e verdieping:
[ afbeelding ]
(moet m'n sensor maar een keer schoonmaken...)
+ Zeer mooie lucht en ook mooi met die groothoek zo, met een standaardhoek was het lang niet zo'n leuke foto geworden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 10:58 schreef Exterior het volgende:
[..]
+ interessant onderwerp
- wel erg donker, vooral de rechterkant en onder ook
[ afbeelding ]
Groter
Niet helemaal vandaag gemaakt, maar wel net klaar met bewerken.
Ja, maar kon niet kiezenquote:Op zondag 2 augustus 2009 21:25 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik dacht altijd dat het maar om ÉÉN foto ging
Ben nog maar een beginneling maar wat mij opvalt:quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |