Waarom wil je perse short gaan, en wacht je niet gewoon een paar dagen om goedkoper long te gaan? Wie short ging op 256, zal blij mogen zijn als die er nog break even uitkomt mijn inziens..quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:02 schreef pberends het volgende:
[..]
Zeker, maar ik zei er ook bij dat de veiligere strategie was om de komende dagen af te wachten (liefst t/m expiratie) om vervolgens een zijwaartse cq positieve beweging te zien en vervolgens (goedkoper) short te gaan. AEX duikt volgende week wel weer even onder de 255.
Dat zou kunnen inderdaad, maar m'n eerste target was 256. Die werd gehaald dus exit longs, eerste shorts in positie. Ik had niet verwacht dat we hoger zouden gaan. Maar zelfs als dat gebeurde ga ik uit van een false breakout. Misschien koop ik bij expiratie shorts bij, zou zomaar kunnen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:21 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Waarom wil je perse short gaan, en wacht je niet gewoon een paar dagen om goedkoper long te gaan? Wie short ging op 256, zal blij mogen zijn als die er nog break even uitkomt mijn inziens..
Ok, kies er zelf voor mijn calls aan te houden, en bij terugval bij te kopen. 300 here we comequote:Op donderdag 16 juli 2009 17:57 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat zou kunnen inderdaad, maar m'n eerste target was 256. Die werd gehaald dus exit longs, eerste shorts in positie. Ik had niet verwacht dat we hoger zouden gaan. Maar zelfs als dat gebeurde ga ik uit van een false breakout. Misschien koop ik bij expiratie shorts bij, zou zomaar kunnen.
Je lijkt gelijk te krijgen... lijkt.quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:03 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ok, kies er zelf voor mijn calls aan te houden, en bij terugval bij te kopen. 300 here we come
US indices lijken vandaag topje te hebben gezet, maar dat dachten velen mensen eerder ook. Afgelopen 4 dagen van 875 naar 940, eens moet de fun voorbij zijn.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:30 schreef pberends het volgende:
[..]
Je lijkt gelijk te krijgen... lijkt.
Roubini is goed, maar ik ben meer bearish dan Roubini, althans, op lange termijn (2010-2012).quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[Kneale mode] What do you think of the comments of Roubini, pberens? Still your hero? [/Kneale-mode]
maar even een linkje, omdat er allerlei vervolg linkjes in het artikel staan: http://www.cnbc.com/id/31947275
overigens begrijp ik niet waarom de kop luidt dat het ergste over is, maar Roubini een drop eind vorig jaar mogelijk acht. Zouden we dat een hedge kunnen noemen? Gewoon twee tegenstrijdige dingen voorspellen, krijg je in ieder geval 1 x gelijk?
quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:53 schreef LXIV het volgende:
De naam Roubini lijkt voor mij teveel op Houdini. Dan ga ik twijfelen.
hoe zou je hier als belegger uberhaupt rekening willen houden. Waarom eigenlijk?quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:57 schreef pberends het volgende:
[..].
Overigens houdt Roubini, evenals vele bullish analisten, geen rekening met "externe factoren".
Ik heb het over (false flag-)aanslagen, Mexicaanse Griep, oorlog met Noord-Korea, Iran, Israël, Pakistan, enzovoorts.
Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar men (de economen) houdt er gewoon nauwelijks of geen rekening mee. Om het over de val van de euro of de dollar nog maar niet te hebben, of weet ik veel welke vette lijk er nog opeens uit de kast komt (Black Swan).
Ach, al die conspiracy-onzin, daar valt toch geen geld mee te verdienen. Je moet met de markt meedoen als deze goed voelt en wat afbouwen als het slechter voelt. Zo kun je je kapitaal met meer rendement dan de index laten groeien.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:57 schreef pberends het volgende:
[..].
Overigens houdt Roubini, evenals vele bullish analisten, geen rekening met "externe factoren".
Ik heb het over (false flag-)aanslagen, Mexicaanse Griep, oorlog met Noord-Korea, Iran, Israël, Pakistan, enzovoorts.
Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar men (de economen) houdt er gewoon nauwelijks of geen rekening mee. Om het over de val van de euro of de dollar nog maar niet te hebben, of weet ik veel welke vette lijk er nog opeens uit de kast komt (Black Swan).
Jij denkt dat geopolitieke gebeurtenissen geen invloed hebben? Je kunt je wel indenken wat er mogelijk zou kunnen gebeuren. Een aanval op Iran is best een waarschijnlijkheid. Daar hoor je echt wel rekening mee te houden (door bijvoorbeeld olie niet te shorten).quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
hoe zou je hier als belegger uberhaupt rekening willen houden. Waarom eigenlijk?
Als je denkt dat er altijd een ramp op gebeuren staat, kun je beter in een hutje in Idaho gaan wonen met genoeg munitie, noodrantsoenen en de stripeditie van Mein Kampf.
Serieus, wat moet ik hiermee? Er kan altijd iets gebeuren, positief of negatief. Kan ik daar iets mee?
Zeker, Europese aandelen kun je goedkoop noemen. Maar dat doet er niet toe, want de K/W in Europa is wel vaker beter geweest dan in de VS.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ach, al die conspiracy-onzin, daar valt toch geen geld mee te verdienen. Je moet met de markt meedoen als deze goed voelt en wat afbouwen als het slechter voelt. Zo kun je je kapitaal met meer rendement dan de index laten groeien.
Ik denk juist dat veel bedrijven begin dit jaar expres veel troep hebben afgeschreven omdat het toen toch normaal was en de koers toch al op haar dieptepunt. Dan kunnen ze nu juist weer mooie cijfers brengen. Er zijn genoeg fondsen die fundamenteel, op basis van KW en winstgroei, gewoon hartstikke goedkoop zijn. Als je meer dan 5% dividentrendement kunt krijgen en het bedrijf is solide dan kun je toch altijd kopen? Dan maakt de koers eigenlijk niet zoveel uit.
Ik bedoel te zeggen dat als het divrend zo goed is, je de aandelen gewoon kunt aanhouden om dat te vangen zonder er verder in te handelen. Dus als die K/W laag blijft (dus de koers enkel maar met de winst meegroeit), dan ben je iig gehedged voor inflatie én heb je nog een aardig rendement op je vermogen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:11 schreef pberends het volgende:
[..]
Zeker, Europese aandelen kun je goedkoop noemen. Maar dat doet er niet toe, want de K/W in Europa is wel vaker beter geweest dan in de VS.
Financiële instellingen hebben pas 1/3 afgeschreven van wat ze zouden moeten doen (de beruchte 4 biljoen van het IMF).
Die fout heb ik ook wel eens gemaakt. Met grote aantallen ook nog. En daarna dus het dubbele weer verkopen. Dat kost je dus nog best wel wat geld.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
eens met LXIV
overigens vind ik het moeilijk genoeg om 'koop' en 'verkoop' uit elkaar te houden, laat staan de geopolitieke last op mijn schouders te dragen.
Kocht per abuis onlang 750 stukken Exact ipv ze te verkopen
Ik begreep het al niet, de order was uitgevoerd, en toch stonden er nog stukken in mijn portefeuille..... gelukkig stond er genoeg aanbod....
sterker nog, da's langjarig bovengemiddeld. Zou je bijna vergeten met die turbo's sprinters en andere supergeleveragde producten.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik bedoel te zeggen dat als het divrend zo goed is, je de aandelen gewoon kunt aanhouden om dat te vangen zonder er verder in te handelen. Dus als die K/W laag blijft (dus de koers enkel maar met de winst meegroeit), dan ben je iig gehedged voor inflatie én heb je nog een aardig rendement op je vermogen.
Voor een vast rendement van 8%+ zou ik zo tekenen. Dat is mooi genoeg.
Oh zeker, een deel van het geopolitieke gebeuren interesseert me geen flikker (zoals het Palestina-Israel-conflict), omdat ik niet inzie wat dat met de wereldeconomie te maken heeft. Maar een aanval op Iran of een kernbom op Seoul kan dramatische gevolgen hebben. Moet je voorstellen wat een kernbom op Seoul doet met de psyche van beleggers. Die worden compleet krank.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:14 schreef LXIV het volgende:
Ik kan je min of meer verzekeren dat er geen aanval op Iran komt. Amerika heeft zijn handen vol aan Afghanistan en Irak, Israel zal het alleen niet doen omdat de gevolgen niet te overzien zijn en verder heeft niemand er zin in. De varkensgriep is niet veel dodelijker dan de gewone griep en veroorzaakt ook niet meer werkuitval. Een terroristische aanslag heeft eigenlijk maar effect op een heel klein gebied en al zeker niet op de economie (muv iets op schaal 911, maar dat verwacht ik niet).
Je merkt juist dat heel veel belangrijk nieuws de beurzen relatief ongemoeid laat. In de oorlog begin dit jaar tussen Israel en Palestina stegen de beurzen juist.
En verder: hoe kun je nu ooit beleggen als je bang bent voor nieuws? Er gebeurt altijd wel iets op de wereld, al zolang er beurzen zijn. Of de AEX nu op 220 of op 270 staat verandert daar niks aan.
nou ja, vijf tientjes incl. kosten, vraag en bied lagen erg dicht bij elkaar. Maar dat moet ik niet vaker doen idd.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die fout heb ik ook wel eens gemaakt. Met grote aantallen ook nog. En daarna dus het dubbele weer verkopen. Dat kost je dus nog best wel wat geld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |