abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70896968
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee. Ik lees dat iemand kritiek heeft op het simplisme van Wilders. Ik lees dat een ander graag meer kritiek zou willen zien van "de elite". Ik lees helemaal niets over een of andere Linkse Elite die zichzelf aldus benoemd heeft, laat staan dat duidelijk is uit wie die Zelfbenoemde Linkse Elite bestaat. Dát is duidelijk.

Maar als ik het goed begrijp is het niet de zelfbenoemde linkse elite, maar de door MrX1982 benoemde linkse elite, niet waar?
Tsja je kunt grappig proberen te doen maar de genoemde mensen zien zichzelf blijkbaar als de redding van Nederland omdat ze zogenaamd weten hoe het moet. Nogal elitair, zelfbenoemd en van linkse signatuur.

Zie daar de zelfbenoemde linkse elite.
  zondag 12 juli 2009 @ 12:20:38 #52
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_70896972
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat wordt dan mooi opgeheven door de gevallen waarin allochtone mensen uit autochtone wijken worden weggepest, autochtonen die autochtonen terroriseren, autochtonen die banken overvallen, autochtonen die Nederlandse meisjes verkrachten...
Natuurlijk begaan ook autochtonen (zware) criminele activiteiten, maar allochtonen zijn in de misdaadstatistieken zwaar oververtegenwoordigd. Neem het verschijnsel loverboys, de loverboys zijn bijna allemaal allochtoon, terwijl de slachtoffers meestal autochtoon zijn.
  zondag 12 juli 2009 @ 12:21:32 #53
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70896988
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:15 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Voorlopig zie ik een situatie waarin autochtonen uit bepaalde wijken worden weggepest, een autochtone klant door een allochtone taxichauffeur wordt doodgeslagen en een Nederlands meisje uit het niets door een Marokkaan in elkaar wordt geslagen.
Dit wij-zij denken doet ook Wilders aan mee....

Maar de feiten zijn de allochtonen vaak mede-allochtonen (verschrikkelijk woord) lastig vallen. Niks koloniseren dus. Niks islamisering. Niks taqiyya.

Ook is de overbevolking van allochtonene in de gevangenissen mede het gevolg van het feit dat daar de aandacht van de politie ligt. Dat trekt de boel extra scheef. Bovendien zit er een discrepantie tussen de politiestatistieken en de gevangenisstatistieken, waarbij het percentage allochtonen bij de politiestatistieken hoger ligt dan het percentage allochtonen in de gevangenis.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 12 juli 2009 @ 12:22:41 #54
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70897014
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:20 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Natuurlijk begaan ook autochtonen (zware) criminele activiteiten, maar allochtonen zijn in de misdaadstatistieken zwaar oververtegenwoordigd. Neem het verschijnsel loverboys, de loverboys zijn bijna allemaal allochtoon, terwijl de slachtoffers meestal autochtoon zijn.
Neem het verschijnsel doodrijden over de maximumsnelheid, dat zijn bijna allemaal autochtonen die er met een lichte straf vanaf komen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 12 juli 2009 @ 12:23:39 #55
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70897036
Even een crosspost trouwens, dit was ironisch bedoeld:
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:41 schreef Klopkoek het volgende:
Die slinkse zakkenvullers toch ook. De linkse politiek correcte kerk weet zich weer uitstekend te bedienen met mooie baantjes en declaraties maar ondertussen laten ze de hardwerkende burger in de steek. Straatterroristen, asielzoekertjes en ontwikkelingshulpindustrie weten zich in deze tijd uitstekend te bedruipen maar de gewone burger krijgt niks. Tijd voor een sterke man, een sterke leider die ons eruit trekt. Tijd voor Geert Wilders. We zullen met z'n allen de Kamer binnenmarcheren en orde op zaken gaan stellen. Bos op het schavot! We zullen, zoals onze grote roerganger het uistekend ziet, een eigen Guantanamo Bay op de Noordzee moeten bouwen waar we deze cultuurverraders, relativisten en soepsidie sloerpers zullen opsluiten wegen landverraad en verontachtzaming van het hardwerkende deel der brave burgers.

Dank u wel. Klopkoek heeft gesproken. Zo is het en niet anders. Tijd om iedereen in het gareel te krijgen en dezelfde neuzen dezelfde kant op te duwen. In ongehoorzame neuzen zullen we de botte bijl moeten zetten. Op de snelweg rijden we immers ook allemaal aan de rechtse kant, anders wordt het een zooitje, een linkse anarchie.

Dank u, dank u, dat ik dit even mocht zeggen. Applausje voor mezelf
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70897096
quote:
Slecht geïnformeerde mensen. Daar hoef je niet naar te luisteren. Die hebben geen punt. Die hebben het bij het verkeerde eind. En dat moet maar eens gezegd worden.
Dat roep ik als rechts stemmende al jaren maar helaas snappen linkse idioten dat nog steeds niet. Overigens een belabberd stukje indoctrinatie - als mensen teveel zelf gaan nadenken om op jouw regressief-linkse troepje geldverspillers te stemmen maak je ze gewoon net zo lang belachelijk tot ze uit schaamte weer gaan stemmen zoals twintig jaar geleden?

En om de vergelijking door te trekken dat Wilders geen heldere punten heeft behalve allochtonen; wat is er nu precies terecht gekomen van de mooie beloften die de linkse schijnpolitiek ons deed bij de vorige verkiezingen? Zelfs mensen uit eigen hoek beginnen te klagen dat er niks gebeurt, dat beloften domweg niet nagekomen worden of, erger nog, plannen en uitvoering precies tegengesteld zijn van wat ons voorgespiegeld werd.

Minder regeltjes en minder betutteling? Laat me niet lachen. Duidelijke taal vanuit Den Haag? Doe me een lol! Nakomen van beloften óf keihard geconfronteerd worden als dat niet gebeurt? Dream on.

De linkse elite moet eens gaan inzien dat ze voor DIT land, voor DIT volk werken en dat wanneer dat volk genoeg van ze heeft ze geen luxe rood pluche meer onder hun kont krijgen.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_70897110
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:41 schreef MrX1982 het volgende:
Denkwijze linkse elite: Wij weten wat goed voor u is. De burger: Nee dat weet ik zelf. Linkse elite: U zeikt.

Het is nogal opportunistisch en laf van de zelfbenoemde linkse elite. Al die jaren toen het volk keurig PvdA stemde omdat ze opkwamen voor het volk was het allemaal wel best en nu men de leugens van de PvdA doorziet is het volk ineens xenofoob en zeikt .
Exact, al die Wildersstemmers zijn niet op een magische manier uit de hemel neergedaald voor de laatste verkiezingen.
pi_70897121
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:20 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Tsja je kunt grappig proberen te doen
Ik ben grappig, ik hoef het niet te proberen. En ik ben op het moment heel serieus. Serieuze vragen.
quote:
maar de genoemde mensen zien zichzelf blijkbaar als de redding van Nederland omdat ze zogenaamd weten hoe het moet. Nogal elitair, zelfbenoemd en van linkse signatuur.

Zie daar de zelfbenoemde linkse elite.
Dit slaat nergens op! Er zit absoluut, totaal geen logica in deze alinea en dingen worden gewoon verzonnen. "Ze" (meaning: Guusje ter Horst en Thomas van der Dunk) zien zich als redding, want... want... ze zeggen het niet, hoor, dat ze de Redding van Nederland zijn, ze hebben simpelweg kritiek op Geert Wilders en Ter Horst hoopt dat andere mensen ook meer onderbouwde kritiek gaan leveren.

Er is nergens sprake van zichzelf de redding van Nederland vinden. Dat verzin jij nu ter plekke.

En zelfbenoemd? Waar héb je het over? Nergens noemen deze twee mensen zich de Linkse Elite. Ik lees het althans nergens. Nogmaals, dit is iets wat jij ter plekke verzint.

Kennelijk bestaat de Zelfbenoemde Linkse Elite uit de door MrX1982 tot Linkse Elite Benoemde Thomas van der Dunk en Guusje ter Horst.

Zie daar de "zelfbenoemde linkse elite".
  zondag 12 juli 2009 @ 12:27:07 #59
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70897125
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:48 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Waarom zeikt het volk en heeft de linkse elite gelijk.
Omdat de mensen die jij 'het volk' noemt (zij zijn niet 'het volk' maar gewoon een minderheid van het volk) achter een man en een partij aanlopen die dingen roept cq roepen die niet waar zijn, de tegenstellingen verscherpen om de onrust aan te wakkeren, zichzelf in het partijprogramma (of datgene wat er voor door moet gaan) tegenspreekt en ook nog eens geen rekening houdt met internationale verdragen en de impact van schending van dergelijke verdragen.

Kortom: 'het volk' loopt achter iemand aan die luchtkastelen verkoopt en 'het volk' weigert dat blijkbaar in te zien.
quote:
Je kunt het ook andersom zeggen.
Kun je doen, maar ik betwijfel of je het andersom sluitend kunt beargumenteren.
quote:
Het dedain druipt van deze opinie af en van democratie heeft men blijkbaar ook geen kaas gegeten.
Democratie is meer dan de tirannie van de meerderheid zoals Wilders die voor zich ziet. Bij een moderne democratie hoort ook respect voor de vrijheid en leefwijze van minderheden.

Maar ga dat een Wilders stemmer maar eens uitleggen.
Intelligent, but fucked up.
  zondag 12 juli 2009 @ 12:27:08 #60
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70897126
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:23 schreef Klopkoek het volgende:
Even een crosspost trouwens, dit was ironisch bedoeld:
[..]
Natuurlijk wist ik dat jouw post ironisch was. Desondanks vond ik hem goed geschreven! Zeker die metafoor van het rechts rijden is goed gevonden.

Daaruit blijkt maar weer dat rechtse denkbeelden zich beter lenen voor literatuur en poezie dan linkse denkbeelden. Dat is ook logisch aangezien in werkelijkheid rechts intuitief en gevoelsmatig is en links wetenschappelijk en rationeel.
The End Times are wild
  zondag 12 juli 2009 @ 12:29:28 #61
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_70897183
Ik vrees dat de Nederlandse samenleving dusdanig egalitair is dat elke (al dan niet zelfbenoemde) "elite" al snel een club van aanstellers wordt gevonden en dus geen enkel moreel gezag heeft.
pi_70897191
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

En dat was niet het eerste taxislachtoffer: http://www.telegraaf.nl/b(...)toffer___.html?p=4,1

Eigenlijk is taxislachtoffer de verkeerde benaming. Het moet multikulslachtoffer heten. Of die Marokkaan nu een bakker is die zijn klant doodmept met de deegroller, een onopgeleide taxichauffeur die met 100 km/hr door rood licht rijdt of een scholier die zijn leraar doodschiet.
  zondag 12 juli 2009 @ 12:30:00 #63
16715 Mylene
*schatje*
pi_70897198
Wat is het antwoord van die linkse elite op het feit dat Marokkaanse reljongeren woonwijken zuiveren van homo's en transeksuelen?
quote:
Een transseksueel is weggepest uit de wijk Zuilen in Utrecht. Dat heeft burgemeester Aleid Wolfsen van Utrecht vrijdagavond gezegd in het programma Pauw en Witteman. Uit de wijk zijn al eerder mensen weggepest vanwege hun seksuele geaardheid.
Jongeren krasten onder andere beledigende teksten in de voordeur van de vrouw. Het zou gaan om een groep van dertig tot veertig jongeren van Marokkaanse afkomst. Wolfsen sprak zijn afschuw uit over het wegpesten van de vrouw. Eerder vertrok onder anderen een lesbisch stel omdat het zich in de wijk bedreigd voelde. Naar aanleiding hiervan zijn maatregelen genomen, zoals het aanbrengen van ,,technische voorzieningen” om de jongeren scherper in de gaten te kunnen houden. Utrecht zet ook extra toezichthouders in.
quote:
Ook buren transseksueel getreiterd

UTRECHT - Eén van de buren die het heeft opgenomen voor de weggepeste transseksueel in de Utrechtse wijk Zuilen, wordt nu zelf getreiterd. Zijn auto werd afgelopen weekend vernield.

In de wijk blijft het onrustig. Een groep van dertig tot veertig Marokkanen treiterde een transseksueel weg aan de Harteveldlaan. Er werden onder meer eieren tegen haar huis gegooid. De vrouw vluchtte nadat haar deur werd beklad met discriminerende leuzen.

Eerder vertrok onder anderen een lesbisch stel omdat het zich in de wijk bedreigd voelde. Naar aanleiding hiervan zijn maatregelen genomen, zoals het aanbrengen van „technische voorzieningen” om de jongeren scherper in de gaten te kunnen houden. Utrecht zet ook extra toezichthouders in.
pi_70897200
Oh, minstens net zo walgelijk als de stumpers uit de politiek zijn de sneue stumpers die nog steeds alles begatelliseren; gewoon nét doen alsof allochtonen nog steeds gecriminaliseerd worden (in plaats van dat de politiek ze een hand boven het hoofd houdt), alsof we nog steeds hard op weg zijn naar een rechtsstaat waar de grote blanke man het voor het zeggen heeft en negers weer op plantages werken.

En dan vooral wanneer ze er heilig van overtuigd schijnen te zijn dat bijvoorbeeld marokkaantjes crimineel zijn omdat WIJ (lees: diezelfde grote blanke man) ze niet genoeg kansen geven. Ze klein willen houden. Want tsja, dan moeten ze toch wel bijna?!

quote:
Dat is ook logisch aangezien in werkelijkheid rechts intuitief en gevoelsmatig is en links wetenschappelijk en rationeel.
Mensen als jij dus. Waar durf jij die morele superieuriteit vandaan te halen? "ik ben beter dan jij want ik vind Wilders een idioot"... Zelfverheerlijking ten voeten uit en dat van zogenaamd politiek correcte, weldenkende ( ) en "tolerante" mensen.. Werkelijk te walgelijk voor woorden.

[ Bericht 13% gewijzigd door SadKingBilly op 12-07-2009 12:36:52 ]
-
-
pi_70897230
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:29 schreef Iblardi het volgende:
Ik vrees dat de Nederlandse samenleving dusdanig egalitair is dat elke (al dan niet zelfbenoemde) "elite" al snel een club van aanstellers wordt gevonden en dus geen enkel moreel gezag heeft.
Het maïsveld-verhaal, hè.
  † In Memoriam † zondag 12 juli 2009 @ 12:32:01 #66
137949 Disana
pi_70897245
Het is mode, toegestaan, en stoer om van alles te roepen over zaken waar je je niet in hebt verdiept. Waarom zou je nadenken, huilen met de wolven in het bos is veel makkelijker en leuker.

Er zijn mensen die zich wel in zaken hebben verdiept, zoals Thomas von der Dunk. Hij zal zichzelf geen elite noemen, hij heeft gewoon geleerd en nagedacht.

Ik heb er geen moeite mee deskundige mensen te waarderen als mijn meerdere op de vlakken waar ze goed in zijn. Maar ook hier is het leuker om te schoppen en schofferen, want waarom zou je zelf gaan nadenken.

Is het goed het woord elite nu te gaan gebruiken als tegenwicht tegen Wilders. Dat denk ik niet. Het werkt als een lap op een rode stier bij de van kennis gespeende schreeuwers. Ik denk dat het eerst flink fout moet gaan voor mensen weer gaan beseffen dat sommigen het écht beter weten.
pi_70897252
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:26 schreef Monidique het volgende:
Ik ben grappig, ik hoef het niet te proberen. En ik ben op het moment heel serieus. Serieuze vragen.
Wat jij wil .
quote:
Dit slaat nergens op! Er zit absoluut, totaal geen logica in deze alinea en dingen worden gewoon verzonnen. "Ze" (meaning: Guusje ter Horst en Thomas van der Dunk) zien zich als redding, want... want... ze zeggen het niet, hoor, dat ze de Redding van Nederland zijn, ze hebben simpelweg kritiek op Geert Wilders en Ter Horst hoopt dat andere mensen ook meer onderbouwde kritiek gaan leveren.

Er is nergens sprake van zichzelf de redding van Nederland vinden. Dat verzin jij nu ter plekke.

En zelfbenoemd? Waar héb je het over? Nergens noemen deze twee mensen zich de Linkse Elite. Ik lees het althans nergens. Nogmaals, dit is iets wat jij ter plekke verzint.

Kennelijk bestaat de Zelfbenoemde Linkse Elite uit de door MrX1982 tot Linkse Elite Benoemde Thomas van der Dunk en Guusje ter Horst.

Zie daar de "zelfbenoemde linkse elite".
Ik begrijp je obsessie niet voor een zin in mijn post maar misschien wil je het niet over de inhoud hebben. Heb je de OP wel gelezen of niet? Als je durft te beweren dat ze zichzelf niet als redding zien van Nederland lijkt het alsof je het bericht niet hebt gelezen. Doe dat eerst eens even en zuig dan verder.
  zondag 12 juli 2009 @ 12:32:25 #68
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70897258
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:30 schreef Mylene het volgende:
Wat is het antwoord van die linkse elite op het feit dat Marokkaanse reljongeren woonwijken zuiveren van homo's en transeksuelen?
[..]

[..]

Dat het klinklare lulkoek is. Vooral je woordkeuze is nogal achterlijk.

Voorts meen ik me te herinneren dat uit een redelijk recent onderzoek naar voren kwam dat autochtonen grotere potenrammers waren dan allochtonen, maar dat zou ik even na moeten zoeken.
Intelligent, but fucked up.
  zondag 12 juli 2009 @ 12:32:29 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70897259
quote:
[..]

[..]
Er wordt gewoon geen antwoord gegeven en het wordt zoveel mogelijk uit de media gehouden. Net zoals je van massale moordpartijen onder blanke boeren in Afrika eigenlijk nooit iets hoort. Als het niet op tv is dan bestaat het ook niet. Probleem opgelost.
The End Times are wild
pi_70897311
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er wordt gewoon geen antwoord gegeven en het wordt zoveel mogelijk uit de media gehouden. Net zoals je van massale moordpartijen onder blanke boeren in Afrika eigenlijk nooit iets hoort. Als het niet op tv is dan bestaat het ook niet. Probleem opgelost.
Hoe noem je het als een bepaalde categorie onevenredig vaak in de media komt, waardoor het enorm uitvergroot wordt?
  † In Memoriam † zondag 12 juli 2009 @ 12:37:19 #71
137949 Disana
pi_70897367
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:31 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het maïsveld-verhaal, hè.
Maaiveld

Wilders steekt zijn kop er ook bovenuit maar hij roept naar beneden dat het daarboven allemaal geen donder voorstelt.
pi_70897374
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:32 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Wat jij wil [ afbeelding ].
[..]

Ik begrijp je obsessie niet voor een zin in mijn post maar misschien wil je het niet over de inhoud hebben. Heb je de OP wel gelezen of niet? Als je durft te beweren dat ze zichzelf niet als redding zien van Nederland lijkt het alsof je het bericht niet hebt gelezen. Doe dat eerst eens even en zuig dan verder.
Kijk, je gaat nu giftig op mij doen, maar dat is niet nodig. Het is geen gezuig, het is eerder... elitaire, goed bedoelde volksverheffing.

Jij stelt iets (dat is inhoudelijk, hè), namelijk dat we hier te maken hebben met een zelfbenoemde linkse elite. Ik vind dat maar apart en vraag dus door. Wat blijkt? Jij hebt geen degelijke onderbouwing voor je stelling en eigenlijk is het zelfs zo dat zelfbenoemd in dit geval door MrX1982 benoemd betekent en dat nergens uit blijkt dat deze twee mensen De Elite zijn, kennelijk alleen omdat ze kritiek hebben op Geert Wilders en zijn kudde volgelingen.

Kortom, je stelling deugt niet; je verzint maar wat.

Het lijkt mij verstandig om voortaan, voor je een aanname uit, jezelf af te vragen: waarom denk ik dit? Klopt dit? Waar is dit op gebaseerd? Je zult dan zien dat jouw term "zelfbenoemde linkse elite" nergens op slaat en niets meer is dan een holle leus.

Dat lijkt mij een stuk verstandiger dan je frustraties (dat je holle leus niets dan een holle leus blijkt te zijn) verbaal op mij afreageren.
pi_70897404
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:37 schreef Disana het volgende:

[..]

Maaiveld
Uh, ja, !
  zondag 12 juli 2009 @ 12:41:53 #74
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70897494
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat klopt en vooral de rechtse media is goed om problemen onder het tapijt te schuiven en dat te vervangen door Michael Jackson-memorials, pijltjesgooien en Shownieuws-achtige rootzooi. En niet te vergeten de driemaal daagse Hart van Nederland uitzendingen die gaan over omgewaaide prullenbakken.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 12 juli 2009 @ 12:43:28 #75
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_70897540
Als het volk niet op de linkse elite stemt is het daar rap mee afgelopen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zondag 12 juli 2009 @ 12:44:13 #76
144262 thewishmaster
pi_70897556
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat klopt en vooral de rechtse media is goed om problemen onder het tapijt te schuiven en dat te vervangen door Michael Jackson-memorials, pijltjesgooien en Shownieuws-achtige rootzooi. En niet te vergeten de driemaal daagse Hart van Nederland uitzendingen die gaan over omgewaaide prullenbakken.
Ben jij nu echt zo'n wereldvreemd figuur dat achter elke boom een rechts complot ziet en hier op Fok regelmatig topics opent over die rechtse complotten of lijkt het maar zo?
pi_70897617
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:27 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Omdat de mensen die jij 'het volk' noemt (zij zijn niet 'het volk' maar gewoon een minderheid van het volk) achter een man en een partij aanlopen die dingen roept cq roepen die niet waar zijn, de tegenstellingen verscherpen om de onrust aan te wakkeren, zichzelf in het partijprogramma (of datgene wat er voor door moet gaan) tegenspreekt en ook nog eens geen rekening houdt met internationale verdragen en de impact van schending van dergelijke verdragen.
Samen met het CDA de grootste partij in de peilingen. Een niet onaanzienlijk deel van het volk. Als het slechts een minderheid is waar maakt men zich dan druk over? Blijkbaar is men bang voor Wilders.

Dingen roepen die niet waar zijn dat is nogal subjectief.
quote:
Kortom: 'het volk' loopt achter iemand aan die luchtkastelen verkoopt en 'het volk' weigert dat blijkbaar in te zien.
En waarom zouden andere partijen geen luchtkastelen verkopen?
quote:
Kun je doen, maar ik betwijfel of je het andersom sluitend kunt beargumenteren.
Je denkt dat de elite altijd gelijk heeft?
quote:
Democratie is meer dan de tirannie van de meerderheid zoals Wilders die voor zich ziet. Bij een moderne democratie hoort ook respect voor de vrijheid en leefwijze van minderheden.

Maar ga dat een Wilders stemmer maar eens uitleggen.
Dat is waar maar denken wat goed voor anderen is of wat ze moeten denken heeft niets met democratie te maken. Sowieso is de Nederlandse democratie verre van optimaal maar dat terzijde.
pi_70897742
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:37 schreef Monidique het volgende:

[..]

Kijk, je gaat nu giftig op mij doen, maar dat is niet nodig. Het is geen gezuig, het is eerder... elitaire, goed bedoelde volksverheffing.

Jij stelt iets (dat is inhoudelijk, hè), namelijk dat we hier te maken hebben met een zelfbenoemde linkse elite. Ik vind dat maar apart en vraag dus door. Wat blijkt? Jij hebt geen degelijke onderbouwing voor je stelling en eigenlijk is het zelfs zo dat zelfbenoemd in dit geval door MrX1982 benoemd betekent en dat nergens uit blijkt dat deze twee mensen De Elite zijn, kennelijk alleen omdat ze kritiek hebben op Geert Wilders en zijn kudde volgelingen.

Het lijkt mij verstandig om voortaan, voor je een aanname uit, jezelf af te vragen: waarom denk ik dit? Klopt dit? Waar is dit op gebaseerd? Je zult dan zien dat jouw term "zelfbenoemde linkse elite" nergens op slaat en niets meer is dan een holle leus.

Dat lijkt mij een stuk verstandiger dan je frustraties (dat je holle leus niets dan een holle leus blijkt te zijn) verbaal op mij afreageren.
Jij bent een typisch voorbeeld van wat hij bedoelde; en dan ook nog heel haudain "ik kan beter uit mijn woorden komen dan jij - dus heb ik gelijk"

Ach, mocht die Jihad daadwerkelijk ooit uitbreken en jullie worden net zo doodgemaakt als andere blanken kun je altijd nog met een verontwaardigd gezicht zeggen "hee, maar wíj hadden het toch goed met jullie voor? Waarom doen jullie dit nou?"

-
-
  † In Memoriam † zondag 12 juli 2009 @ 12:53:13 #79
137949 Disana
pi_70897774
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:51 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Jij bent een typisch voorbeeld van wat hij bedoelde; en dan ook nog heel haudain "ik kan beter uit mijn woorden komen dan jij - met andere woorden ik heb gelijk"

Ach, mocht die Jihad daadwerkelijk ooit uitbreken en jullie worden net zo doodgemaakt als andere blanken kun je altijd nog met een verontwaardigd gezicht zeggen "hee, maar wíj hadden het toch goed met jullie voor? Waarom doen jullie dit nou?"

Haudain?

Het is kennelijk heel moeilijk te accepteren dat sommige mensen op sommige vlakken meer weten dan jij
pi_70897826
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:37 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is jouw perceptie maar met die perceptie heb ik niets te maken en mijn perceptie van het bericht in de OP hoeft ook niet over een te komen met die van jouw.

Mijn bericht is duidelijk in zijn gehele context.
pi_70897847
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:51 schreef SadKingBilly het volgende:
Jij bent een typisch voorbeeld van wat hij bedoelde; en dan ook nog heel haudain "ik kan beter uit mijn woorden komen dan jij - met andere woorden ik heb gelijk"
Wel, woorden maken de inhoud, niet waar? Als iemand zegt dat de Linkse Elite zichzelf zo Benoemd heeft, dan zou je denken dat dat ook zo is. Zoals het er staat. Er is weinig ruimte voor interpretatie. Maar kennelijk is die zelfbenoemde linkse elite er niet, is het een verzinsel.

Het lijkt mij toch zinvol om verzinsels in inhoudelijke discussies duidelijk te maken, want voor je het weet gaan mensen nog daadwerkelijk denken dat er een zelfbenoemde linkse elite bestaat. En ik hou gewoon erg van de realiteit.

Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt met je 'jij bent een typisch voorbeeld van wat hij bedoelde', want voorzover ik weet ging het over een of andere vermeende zelfbenoemde linkse elite.
pi_70897927
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:29 schreef Iblardi het volgende:
Inderdaad.

Buiten dat zie ik ze verder ook niet als elite, zoals bijvoorbeeld kunstenaars, begaafde schrijvers, wetenschappers, ingenieurs, bouwers, etc. etc. De enige manier waarop ze hun elite-zijn kunnen benadrukken is zichzelf af te zetten tegen de Wilders-barbaren. Het is een innige verstrengeling waar beiden hun bestaansrecht vandaan halen, Wilders tegen de 'elite', die op hun beurt tegen het 'gepeupel'.

Grote storm in een glas kleinburgelijk water.
  zondag 12 juli 2009 @ 13:13:26 #83
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_70898399
quote:
[..]

[..]

"dat is een incideeentje, je mag nu niet alle marokkanen over 1 kam scheren "
hierom zou men juist op wilders moeten stemmen - men is bang om hun politiek correcte moraal kwijt te raken als ze hier iets aan doen en het af te doen als incidentje, lijkt wel.
pi_70898415
Von der Dunk behoort inderdaad tot een elite, nl de nazi-elite.

Ga maar na.

- Hij is Hamasaanhanger
- Israel moet dood
- Hij heeft een Duitse naam
- Hij schrijft alleen maar propagandastukjes
- De enige goed jood is een dode jood
- Etc., etc.
pi_70898420
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:13 schreef Manke het volgende:

[..]

"dat is een incideeentje, je mag nu niet alle marokkanen over 1 kam scheren "
hierom zou men juist op wilders moeten stemmen - men is bang om hun politiek correcte moraal kwijt te raken als ze hier iets aan doen en het af te doen als incidentje, lijkt wel.
Hoe achterlijk is het om het als een stelselmatige zuivering naar voren te brengen?
  zondag 12 juli 2009 @ 13:21:10 #86
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_70898608
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:14 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Hoe achterlijk is het om het als een stelselmatige zuivering naar voren te brengen?
Tja, die gasten zuiveren hun wijken van alles dat afwijkt van het straatbeeld - je leest er iig weinig over, dus geen idee of dat werkelijk zo is eigenlijk.
Wilders vergelijken met hitler is ook zo krom, omdat W nooit zal zuiveren a la endlösung.
pi_70898663
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
Von der Dunk behoort inderdaad tot een elite, nl de nazi-elite.

Ga maar na.

- Hij is Hamasaanhanger
- Israel moet dood
- Hij heeft een Duitse naam
- Hij schrijft alleen maar propagandastukjes
- De enige goed jood is een dode jood
- Etc., etc.
- Hij praat gek.
- Heeft een obsessie met het dragen van leer.
pi_70898677
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:21 schreef Manke het volgende:

Wilders vergelijken met hitler is ook zo krom, omdat W nooit zal zuiveren a la endlösung.
Dat zeiden ze over Hitler ook! .
  zondag 12 juli 2009 @ 13:25:36 #89
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_70898735
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat zeiden ze over Hitler ook! .
Denk je dat wilders daartoe in staat is?
hij zegt zelf dat als je je gedraagt als moslimzijnde dat je mag blijven en nog op hulp kan rekenen ook
pi_70898755
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

- Hij praat gek.
Ja dank je.

Kom jongens, help mee dit lijstje aan te vullen!
  zondag 12 juli 2009 @ 13:29:11 #91
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_70898846
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

- Hij praat gek.
- Hij heeft schandknaapjes van N-A afkomst?
  † In Memoriam † zondag 12 juli 2009 @ 13:30:17 #92
137949 Disana
  zondag 12 juli 2009 @ 13:31:13 #93
144262 thewishmaster
pi_70898907
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:30 schreef Disana het volgende:
Ik mag Thomas wel.

http://extra.volkskrant.n(...)00/Het_geroofde_land
Waarom verbaast het me nu niet dat hij bij de Volkskrant zit?
pi_70899081
Thomas von der Eigendunk

Er is een meer dan terecht verzet tegen de Linksche Elite. Het is alleen jammer dat een clown als Wilders die kar nu trekt. Fortuyn had visie, dat ontbeert Wilders.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 12 juli 2009 @ 13:39:03 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70899125
NOMEN EST OMEN

Dat was bij Wouter Irrgang al het geval en is zeker zo bij deze Thomas (goed)Dunk(vol). En vergeet vooral het goedgelovige van zijn voornaam Thomas niet!

Je hoeft eigenlijk helemaal niks van iemand te lezen om te weten wat voor vlees je in de kuip hebt. Goedgelovige Thomas Goeddunkvol is iemand die alle zoete multikulkoek slikt alsof het honing is. De naam volstaat.
The End Times are wild
pi_70899520
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:21 schreef Klopkoek het volgende:

Dit wij-zij denken doet ook Wilders aan mee....

Maar de feiten zijn de allochtonen vaak mede-allochtonen (verschrikkelijk woord) lastig vallen. Niks koloniseren dus. Niks islamisering. Niks taqiyya.

Ook is de overbevolking van allochtonene in de gevangenissen mede het gevolg van het feit dat daar de aandacht van de politie ligt. Dat trekt de boel extra scheef. Bovendien zit er een discrepantie tussen de politiestatistieken en de gevangenisstatistieken, waarbij het percentage allochtonen bij de politiestatistieken hoger ligt dan het percentage allochtonen in de gevangenis.
Even wat er de laatste paar jaar in mijn omgeving is gebeurd:

- Onze winkel overvallen: 3 maal
- Stiefvader gevolgd naar huis, zijn twee kleintjes(destijds 1 en 3 jaar oud) kregen een pistool op het hoofd met de toevoeging: "Kluis open of we schieten je kinderen af"
-zusje aangevallen door tuig met bierflesje in de Leidsestraat. Politie greep niet in, zij is uiteindelijk ontzet door voorbijgangers.
- zusje lastig gevallen, vrijwel dagelijks. Zij gaat niet meer uit in de buurt van het Leidseplein en gaat niet meer in een rokje het huis uit.
- Vriendin woont in de Diamantbuurt. Het woord kankerhoer ziet zij tegenwoordig als groet en ook zij haalt het niet meer in haar hoofd om in een rokje naar buiten te gaan. Overigens vond zij het woord kankerhoer een tijdje terug toch niet zo leuk om te horen, dus stak zij haar middelvinger op. Zij liep haar huis in en enkele minuten later vloog er een steen door de ruit.
-Zelf heb ik een discotheek in het centrum van Amsterdam gehad. Ik zal je niet vervelen met de ellende die ik daar heb gehad...

Enneh, nu raden hoe vaak de daders van bovenstaande autochtonen waren. Juist ja, nimmer...

Vermoedelijk is het niet zonder reden dat justitie de aandacht iets meer heeft liggen op bepaalde groepen...of hebben wij gewoon toevallig pech gehad dat we nog nooit een autochtone crimineel tegen zijn gekomen?

MIjn stiefvader is van Algerijnse origine, is dus zelf een allochtoon. Mag jij raden op wie hij wil gaan stemmen.. Ik probeer 'm dat overigens uit zijn hoofd te praten, daar ik niet denk dat Wilders de oplossing heeft. Wie die oplossingen wel heeft? Geen idee...daaarom denk ik dat ik de volgende keer blanco stem
  zondag 12 juli 2009 @ 13:58:49 #97
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_70899735
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:42 schreef Scorpie het volgende:
Hop, en de nazi-vergelijkingen vliegen weer over tafel En dan maar verwachten dat mensen de politiek serieus neemt met zulke achterlijke vergelijkingen
Wilders heeft al genoeg Nazi-vergelijkingen op zijn naam staan. Waarom wordt hij door zijn kiezers dan toch nog serieus genomen?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_70899773
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:58 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Wilders heeft al genoeg Nazi-vergelijkingen op zijn naam staan. Waarom wordt hij door zijn kiezers dan toch nog serieus genomen?
Een onderbouwde nazivergelijking is niets mis mee.

De koran en Mein Kampf zijn inderdaad heel wel vergelijkbaar. Allebei bagger geschreven haatboekjes.

Verschil is natuurlijk of je personen (individuen!) aanvalt of ideeen/ideologieen. Dat laatste moet immers altijd mogelijk blijven. Wat de Linksche Elite ook beweert.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 12 juli 2009 @ 14:00:59 #99
188345 Py
op zich
pi_70899782
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:30 schreef Disana het volgende:
Ik mag Thomas wel.

http://extra.volkskrant.n(...)00/Het_geroofde_land
Wat een dom stuk zeg. even dom als dat stuk uit de OP. Alsof er niet genoeg anti-oorlog en anti-westerse geluiden zijn. Alsof Bush de favoriete president was van alle westerlingen.
Die von der Donk heeft een enge, eenzijdige kijk op de dingen. Dit zijn het soort mensen die anderen hun stemrecht het liefst zouden ontnemen omdat ze zogenaamd te dom zouden zijn om de hoogbegaafde von der Dunk te begrijpen.
  zondag 12 juli 2009 @ 14:02:14 #100
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_70899808
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:25 schreef Manke het volgende:

[..]

Denk je dat wilders daartoe in staat is?
hij zegt zelf dat als je je gedraagt als moslimzijnde dat je mag blijven en nog op hulp kan rekenen ook
Dat mag ie dan ook wel eens een keertje voor de microfoon zeggen.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')