quote:Op zondag 12 juli 2009 11:16 schreef Gert het volgende:
Tegenwind voor Mario Been
VENLO - De eerste weken bij Feyenoord ging het van een leien dakje voor Mario Been, maar inmiddels is het de nieuwe trainer weer duidelijk dat hij aan een zware klus is begonnen. Het spel van zijn ploeg in de eerste serieuze oefenwedstrijd tegen VVV-Venlo was voor rust uitermate teleurstellend. Bovendien is van hogerhand de zoektocht naar een nieuwe doelman stopgezet.
"We hebben te horen gekregen dat het potje leeg is en dat er echt niks meer kan", aldus Been na het 2-2 gelijkspel. "We zullen verder moeten met de keepers die we hebben. Dat betekent dat ook Erwin Mulder weer in beeld komt. Het is nodig dat we nu een duidelijke keuze maken, want we kunnen niet aan het veranderen blijven."
Bijkomend probleem is dat Rob van Dijk een achillespeesblessure heeft en niet meegaat naar het trainingskamp in Portugal. Darley Torres, die tegen VVV de hele wedstrijd keepte, en A-junior Kostas Lamprou zijn voorlopig de enige twee keepers. Wellicht komt daar Mulder weer bij, al was vorige week eigenlijk 'definitief' besloten dat hij verhuurd zou worden.
In Portugal zou de Tsjechische doelman Martin Lejsal van FC Brno worden getest, maar na het directiebesluit is zijn stage afgeblazen. Been reageerde teleurgesteld, maar ook realistisch. "Een tijdje geleden kon er helemaal niks. Mensen van buiten de club hebben toch mogelijk gemaakt dat Fernandez, Cissé en Ignjatovic zijn gekomen. Dat is meer dan waar we eerder op hadden gerekend. Nu moeten we een pas op de plaats maken, maar Leo Beenhakker heeft gezegd het niet op te geven. En er blijven toch magische krachten rond die Kuip hangen."
Nog eens een beroep doen op geldschieter Pim Blokland is volgens Been echter niet reëel. Met een knipoog: "Dan moet Blokland straks zelf weer gaan werken."
telegraaf
quote:Been waarschuwt Makaay
Mario Been is via uitlatingen in De Telegraaf openlijk de strijd aangegaan met Roy Makaay, die hij te afwachtend vindt spelen. "Je kunt wel in de rondte lopen en half druk geven, maar dan gebeurt er niks. Dan kun je wel zeggen 'Roy heeft het nooit gedaan', maar hij zal het moeten doen als we niet nog eens zo'n jaar als het vorige willen meemaken. Iedereen zal honderd procent moeten geven. Ik hoop dat dat duidelijk is geworden en anders zien we tegen Sporting Lissabon wel hoe de ploeg eruitziet."
quote:Mario Been: "Aangereden door een Honda"
Feyenoord-coach Mario Been was na afloop van de eerste echte test, tegen VVV-Venlo, maar deels tevreden over de prestaties van zijn team. "De eerste helft was ongelofelijk teleurstellend", aldus de oefenmeester.
De eerste testcase van de Stadionclub tegen VVV-Venlo verliep niet geheel volgens plan. De promovendus wist de Rotterdammers op een remise te houden (2-2), waarna het de strafschoppen beter nam. De beloning voor de Venlonaren was de jaarlijkse Herman Teeuwen Memorial.
Dat VVV-Venlo er met die prijs vandoor ging, daar zal niemand in Rotterdam-Zuid over malen. De manier waarop Feyenoord zich in het eerste bedrijf manifesteerde, zal meer zorgen baren. Zo ook bij Been. "De eerste helft was ongelofelijk teleurstellend. Vandaar die wissels in de rust. Ik eiste meer, was ontevreden", liet Been na afloop optekenen.
Vooral Roy Makaay, die in de pauze werd vervangen door de debuterende Sekou Cissé, moest het ontgelden. "Roy moet vooral meer bewegen. Druk zetten en aanspeelbaar zijn. Dat heeft hij in het verleden nooit gedaan, maar moet hij nu leren. Daarom die wissel", verduidelijkte de oefenmeester.
Over de tweede helft was de coach duidelijk meer te spreken. "Toen zag ik het Feyenoord zoals ik het graag wil zien, met prachtige goals. Daarna krijgen we meer kansen, maar maken ze niet. Zakken we uiteindelijk toch weer weg. We liepen teveel achteruit. Sja, en dan worden we aangereden door een Honda", grapte Been over de gelijkmaker van Keisuke Honda.
"Er moet nog een hoop gebeuren, dat heeft deze wedstrijd aangetoond. Een waardevolle match wat dat betreft. We moeten leren er vol voor te gaan, dat heb ik vandaag niet gezien. Wat ik van Cissé vond? Dat is een jongen met veel potentie, maar hij moet nog veel leren. Ik ben wel tevreden over zijn eerste twee werkdagen", besloot Been zijn monoloog.
Sinds jaren weer eens een trainer die dat durft idd. Vanaf het eerste tijdperk van Marwijk heb ik dat niet meer gezien.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:24 schreef Kopbal het volgende:
Als hij Makaay op de bank zet zou dat echt een heldenactie zijn.
Dat zou perfect zijn voor Feyenoord, helaasquote:Op zondag 12 juli 2009 11:24 schreef Kopbal het volgende:
Als hij Makaay op de bank zet zou dat echt een heldenactie zijn.
Mooi toch. Ben alleen bang dat Makaay niet echt een spits is die er gemotiveerd door raakt als ie een stap terug wordt gezet...quote:Op zondag 12 juli 2009 11:27 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dat zou perfect zijn voor Feyenoord, helaas.
Been is wel een coach met ballen die zulke beslissingen durft te nemen.
graag. Dan liever iemand in het veld die wel veel loopt en nog eens een bal op het middenveld pakt dan dat het spook niets doet. Overigens hoop ik wel dat hij genoeg ego overheeft om het zich aan te trekken en z'n ballen eraf te trainen en om beter terug te komen, want in potentie kan hij de meest waardevolle speler voor ons zijn.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:29 schreef Kopbal het volgende:
Als Makaay net zoals vorig seizoen zo'n 20 wedstrijden per seizoen geen knikker raakt dan mag een trainer best wel een keer maatregelen tegen nemen.
Van Dijk, zoals het er nu naar uitziet.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:34 schreef RayMania het volgende:
Wie wordt trouwens de 1e keeper?
quote:De eerste weken bij Feyenoord ging het van een leien dakje voor Mario Been, maar inmiddels is het de nieuwe trainer weer duidelijk dat hij aan een zware klus is begonnen.
Het spel van zijn ploeg in de eerste serieuze oefenwedstrijd tegen VVV-Venlo was voor rust uitermate teleurstellend. Bovendien is van hogerhand de zoektocht naar een nieuwe doelman stopgezet.
"We hebben te horen gekregen dat het potje leeg is en dat er echt niks meer kan", aldus Been na het 2-2 gelijkspel. "We zullen verder moeten met de keepers die we hebben. Dat betekent dat ook Erwin Mulder weer in beeld komt. Het is nodig dat we nu een duidelijke keuze maken, want we kunnen niet aan het veranderen blijven."
Bijkomend probleem is dat Rob van Dijk een achillespeesblessure heeft en niet meegaat naar het trainingskamp in Portugal. Darley Torres, die tegen VVV de hele wedstrijd keepte, en A-junior Kostas Lamprou zijn voorlopig de enige twee keepers. Wellicht komt daar Mulder weer bij, al was vorige week eigenlijk 'definitief' besloten dat hij verhuurd zou worden.
In Portugal zou de Tsjechische doelman Martin Lejsal van FC Brno worden getest, maar na het directiebesluit is zijn stage afgeblazen. Been reageerde teleurgesteld, maar ook realistisch. "Een tijdje geleden kon er helemaal niks. Mensen van buiten de club hebben toch mogelijk gemaakt dat Fernandez, Cissé en Ignjatovic zijn gekomen. Dat is meer dan waar we eerder op hadden gerekend. Nu moeten we een pas op de plaats maken, maar Leo Beenhakker heeft gezegd het niet op te geven. En er blijven toch magische krachten rond die Kuip hangen."
Nog eens een beroep doen op geldschieter Pim Blokland is volgens Been echter niet reëel. Met een knipoog: "Dan moet Blokland straks zelf weer gaan werken."
Niets mogelijk is na de afgelopen transfers? Ik zie juist erg veel kansen dit seizoen.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:57 schreef TN-FR het volgende:
ouderwets negatief nieuws? Tyft toch op, je mag toch wel zo realistisch inzien dat er niets mogelijk is na de afgelopen transfers.
Als je dit al negatief vindt, moet je eens naar de financiële resultaten kijken van Feijenoord.
Ja hij is al oud en hij kan niet anders gaan spelen want dat is ondoenlijk? Schei toch uit.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Mario Been (there done that) wil Makaay anders laten spelen. Hij voetbalt al zijn hele leven op deze manier.![]()
²
Je begrijpt me verkeerd, er is qua transfers zeer weinig tot niets mogelijk. Ik voorspel zelf ook een beter seizoen dan vorig jaar, niet zo moeilijk ook met dit spelersmateriaal.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Niets mogelijk is na de afgelopen transfers? Ik zie juist erg veel kansen dit seizoen.
Nou, die zit voorlopig ook weer bij Feyenoord..quote:Vitesse heeft liever linksback dan Nicky Hofs
11 juli 2009
Nicky Hofs staat niet bovenaan de prioriteitenlijst van Vitesse-trainer Theo Bos. De oefenmeester geeft de voorkeur aan een nieuwe linksback.
"Nicky Hofs is noodzaak, we moeten goed kijken waar we het geld aan uit gaan geven. Maar Nicky is een apart verhaal, omdat hij een Arnhemse jongen is en met zijn agressiviteit en zijn drive wel wat kan toevoegen", zegt Bos tegen Radio Gelderland. Tegen NAC, zaterdag, speelde Dalibor Stevanovic achter de spitsen.
Tegen NAC Breda kreeg de Tsjechische proefspeler Zdenek Koukal een kans links in de verdediging. Over hem neemt de technische staf op korte termijn een beslissing. Vitesse heeft ook nog een andere kandidaat, aldus Bos.
Je kan hem wel de theorie leren, maar in de praktijk komt het er gewoon op neer dat hij die gewenste kwaliteiten niet heeft. En dat krijg je er echt niet meer in op die leeftijd. Je kan van Hofland ook niet opeens verwachten dat hij mannetjes gaat passeren.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:06 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja hij is al oud en hij kan niet anders gaan spelen want dat is ondoenlijk? Schei toch uit.
Ben het wel met je eens dat je van Makaay geen totáál ander soort voetballer meer maakt. Maar ik zie echt niet in waarom het niet mogelijk zou zijn om wat accenten te verleggen. Alls Been vroegtijdig druk wil gaan uitoefenen op de helft van de tegenpartij, moet Makaay daar gewoon aktief in mee doen, en het zelfs initiëren, als frontman. Dat gelul dat hij dan te moe wordt om die ene kans te benutten als die komt...quote:Op zondag 12 juli 2009 13:20 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Je kan hem wel de theorie leren, maar in de praktijk komt het er gewoon op neer dat hij die gewenste kwaliteiten niet heeft. En dat krijg je er echt niet meer in op die leeftijd. Je kan van Hofland ook niet opeens verwachten dat hij mannetjes gaat passeren.
Makaay is nooit een speler geweest die de hele wedstrijden ballen probeert af te pakken en ze op eigen helft komt ophalen bij z'n medespelers. Hij moet in de zestien staan, goede ballen krijgen en scoren.
Het lukte zelfs niet bij Huntelaar en die is tien jaar jonger.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:01 schreef TC03 het volgende:
Makaay kan zich natuurlijk ook best een beetje aanpassen qua speelstijl. Hij is gewoon een mens met een functionerend lichaam, dus ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.
Dat is dan ook een prutser.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:10 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Het lukte zelfs niet bij Huntelaar en die is tien jaar jonger.
Gewoon af en toe in de bal komen en kaatsen is al goed.quote:Een beetje doorjagen moet Makaay uiteraard wel kunnen (al heeft hij niet de techniek, timing en explosiviteit om ook daadwerkelijk een bal af te pakken), maar actief meevoetballen kan hij gewoon niet. Je hebt dan echt niets aan hem.
Klaas Jan Huntelaarquote:
vervelend ventje ben je ook! Hoeveel CL goals heeft Makaay en hoeveel KJ?quote:Op zondag 12 juli 2009 14:22 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Klaas Jan Huntelaar
143 doelpunten uit 196 wedstrijden
13 doelpunten uit 21 interlands
Roy Makaay
249 doelpunten uit 502 wedstrijden
6 doelpunten uit 43 interlands
Geen dank. Ik doe het graag.
Wat doe je graag? Serieus reageren op een 'grapje'?quote:Op zondag 12 juli 2009 14:22 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Klaas Jan Huntelaar
143 doelpunten uit 196 wedstrijden
13 doelpunten uit 21 interlands
Roy Makaay
249 doelpunten uit 502 wedstrijden
6 doelpunten uit 43 interlands
Geen dank. Ik doe het graag.
Huntelaar heeft nog helemaal geen CL gespeeld (net zoals Makaay op die leeftijd), dus die vraag zal ik beantwoorden als hij de leeftijd van 34 heeft bereikt. Dan zijn dat er gegarandeerd meer als Makaay.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:24 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
vervelend ventje ben je ook! Hoeveel CL goals heeft Makaay en hoeveel KJ?
leuke voor de plank misgeslagen.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:07 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Huntelaar heeft nog helemaal geen CL gespeeld (net zoals Makaay op die leeftijd), dus die vraag zal ik beantwoorden als hij de leeftijd van 34 heeft bereikt. Dan zijn dat er gegarandeerd meer als Makaay.
Huntelaar heeft er daarvan ook 26 in de Eerste Divisie gemaakt. Op dat "makkelijke" niveau heeft Makaay nooit hoeven acteren.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:07 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Huntelaar heeft nog helemaal geen CL gespeeld (net zoals Makaay op die leeftijd), dus die vraag zal ik beantwoorden als hij de leeftijd van 34 heeft bereikt. Dan zijn dat er gegarandeerd meer als Makaay.
Oh, was het een garpjequote:Op zondag 12 juli 2009 15:29 schreef Ruud het volgende:
Wat doe je graag? Serieus reageren op een 'grapje'?
Zelfs zonder die 26 heeft hij een hogere efficientie. Maar dat is verder niet belangrijk. Ruud deed een grapje.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Huntelaar heeft er daarvan ook 26 in de Eerste Divisie gemaakt. Op dat "makkelijke" niveau heeft Makaay nooit hoeven acteren.
Alsof dat al niet duidelijk wasquote:Op zondag 12 juli 2009 16:13 schreef BertMaalderink het volgende:
Maar dat is verder niet belangrijk. Ruud deed een grapje.
Honda is niet eens een spits en die scoorde er gisteren 2. Voor meneer Makaay is het nog teveel moeite om 1 keer te scoren tegen VVV.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:15 schreef buddyb het volgende:
been weet zelf ook wel dat makaay op z'n 34ste niet meer kan veranderen, maar hij zo iig een argument om hem op de bank te zetten. ik zie ook liever cisse in de spits, hij kan er best 15 maken. en hij is gewoon veel beweeglijker.
Bruins heeft tot nu toe de meeste goals gemaakt en hij is een aanvallende middenvelder. Je punt?quote:Op zondag 12 juli 2009 17:19 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Honda is niet eens een spits en die scoorde er gisteren 2. Voor meneer Makaay is het nog teveel moeite om 1 keer te scoren tegen VVV.
Was het nog gezellig op Eindhoven CS gister?quote:Op zondag 12 juli 2009 17:22 schreef Happel het volgende:
hallo kinders.
Vlaar en Bahia gaan het goed doen dit jaar. En anders hebben we onze Servische slager nogquote:Op zondag 12 juli 2009 17:25 schreef BliksemSchigt het volgende:
Toch is het zonde dat je met zoveel jeugdig talent op het middenveld en in de aanval, het achterin dit seizoen gaat afleggen tegen de andere ploegen uit de top 5.
Zolang er mensen bestaan die Huntelaar een prutser vinden, en die bestaan, zie ik niet in waarom ik het als grapje had moeten opvatten.quote:
Ben erg benieuwd naar Vlaar. Dit seizoen moet toch wel zijn tweede doorbraak betekenen, anders gaat de tijd wel erg dringen.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:32 schreef TJDoornbos het volgende:
Vlaar en Bahia gaan het goed doen dit jaar. En anders hebben we onze Servische slager nog
Zit niet op mijn route.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:26 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Was het nog gezellig op Eindhoven CS gister?
Het spel zegt mij genoeg. Al is het misschien wat vroeg om te oordelen.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:24 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Waarom? Een 2-2 tegen VVV zegt mij niet zoveel.
Misschien kan Makaay naar Excelsior in plaats van Kermit Erasmus?quote:Been ontevreden over Makaay
12 juli 2009
Trainer Mario Been verlangt meer van Roy Makaay. Dat zei de Rotterdamse oefenmeester na de oefenwedstrijd tegen VVV.
Been vindt dat Makaay meer moet brengen bij Feyenoord. Hij was met name ontevreden over de manier waarop de aanval van Feyenoord in de eerste helft tegen VVV opereerde. Been voegde daaraan toe dat hij niet de strijd aan wil gaan met routinier Makaay, maar dat hij tot nu toe teleurgesteld is over de prestaties van de aanvalsleider.
Been wil volgens mij dat Makaay op helft van tegenstander de zooi vastzet en daar vooral blijft.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:05 schreef heiden6 het volgende:
Ik had nu juist gehoopt dat Been de kwaliteiten van Makaay wel zou gaan benutten, en hem niet het hele veld over zou laten draven zodat we net als vorig jaar in feite helemaal geen spits meer hebben.
Dat wil ik ook graag.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:44 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Been wil volgens mij dat Makaay op helft van tegenstander de zooi vastzet en daar vooral blijft.
Iedere kijker zag zaterdag dat het team veel meer voetbal had in de tweede helft met Wijnaldum, Cisse, Bruins en Biseswar.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:44 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Been wil volgens mij dat Makaay op helft van tegenstander de zooi vastzet en daar vooral blijft.
quote:ERWIN MULDER SLUIT MAANDAG AAN BIJ GROEP
Erwin Mulder sluit maandag weer aan bij de groepstraining van Feyenoord. De 20-jarige keeper trainde afgelopen week mee met Excelsior, terwijl Feyenoord stagiair Kamil Contofalsky testte. Mulder neemt in de selectie voor het trainingskamp in Portugal de plaats van Rob van Dijk. De ervaren doelman kampt momenteel met een overbelaste achillespees en maakt de trip naar Portugal niet mee.
‘Ik kreeg tijdens het trainingskamp wat last van die pees en dat werd eigenlijk steeds erger’, legt Van Dijk uit. ‘Donderdag is er een echo gemaakt en die was in principe goed. Er was geen scheur te zien, maar wel wat vocht. Dat duidt op overbelasting en dat kan alleen met rust genezen. Meereizen naar Portugal heeft dan geen enkele zin. Ik meld me deze week in De Kuip voor hersteltraining. Het doel is om begin volgende week weer op het veld te kunnen staan.’
Ook weer boven water? Man man man wat een dag gisterquote:
quote:Op zondag 12 juli 2009 19:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
Waarom je nog voor Makaay zou kiezen is me echt een raadsel.
quote:
quote:Ein geiles Tor von Roy Makaay!
Omdat als je hem goed bediend hij dodelijk is in de zestien wellicht?quote:Op zondag 12 juli 2009 19:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Iedere kijker zag zaterdag dat het team veel meer voetbal had in de tweede helft met Wijnaldum, Cisse, Bruins en Biseswar.
Waarom je nog voor Makaay zou kiezen is me echt een raadsel.
Precies, ligt gewoon aan het systeem. Bij Bayern had hij Pizarro naast zich en kon hij in de luwte spelen, nu weet IEDEREEN, omdat Makaay de enige spits is, dat de bal daar naartoe gaat..quote:Op zondag 12 juli 2009 20:36 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Omdat als je hem goed bediend hij dodelijk is in de zestien wellicht?
Jullie vergeten voor het gemak inderdaad dat je je aan kan passen aan de tegenstander. Met 1 spits is dat nogal makkelijk dekken als de wedstrijd in evenwicht is.quote:Op zondag 12 juli 2009 21:02 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Precies, ligt gewoon aan het systeem. Bij Bayern had hij Pizarro naast zich en kon hij in de luwte spelen, nu weet IEDEREEN, omdat Makaay de enige spits is, dat de bal daar naartoe gaat..
Goed nieuwsquote:Feyenoord heeft Chunsoo Lee per direct verkocht aan Al Nassr uit Saudi-Arabië. De Zuid-Koreaanse aanvaller doorstond zondag de medische keuring bij zijn nieuwe club en werd vervolgens aan de pers voorgesteld. Feyenoord en Al Nassr hadden al enige tijd overeenstemming over de transfer, waarna nu ook Lee een contract met de Saudische topclub overeen is gekomen. Lee wordt bij Al Nassr ploeggenoot van oud-Feyenoorder Hossam Ghaly.
Lee kwam in 2007 over van Ulsan Hyundai en speelde 12 competitieduels voor Feyenoord. De aanvaller begon het vorige seizoen op huurbasis bij het in de Zuid-Koreaanse K-League uitkomende Samsung Blue Wings, waarna hij afgelopen februari doorverhuurd werd aan het in dezelfde competitie actieve Chunnam Dragons. In die overeenkomst liet Feyenoord opnemen dat het Lee deze zomer zou kunnen verkopen, een optie waar met de verkoop aan Al Nassr gebruik van is gemaakt. Lee was actief op twee WK’s en had in Rotterdam nog een contract tot de zomer van 2011.
Als je de Cler en Tiendalli verkoopt, wie wil je dan als wissel op die posities?quote:Op zondag 12 juli 2009 21:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Oja die hadden we ook nog.
Nu Slory, Hofs, de Cler, Landzaat, Tiendalli en de Guzman nog.
el Akchaoui halen. Rechtsback zou eventueel Leerdam of Fer kunnen spelen maar ik moet toegeven dat dat niet ideaal is.quote:Op zondag 12 juli 2009 22:07 schreef Juk het volgende:
[..]
Als je de Cler en Tiendalli verkoopt, wie wil je dan als wissel op die posities?
El Ak lijkt me veel te duur, tenzij je alle eerder genoemde namen verkoopt. Maar dan nog zal het echt heel krap worden.quote:Op zondag 12 juli 2009 22:09 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
el Akchaoui halen. Rechtsback zou eventueel Leerdam of Fer kunnen spelen maar ik moet toegeven dat dat niet ideaal is.
Ik meen dat El Ak een gelimiteerde transfersom in zijn contract heeft zitten.quote:Op zondag 12 juli 2009 22:19 schreef Juk het volgende:
[..]
El Ak lijkt me veel te duur, tenzij je alle eerder genoemde namen verkoopt. Maar dan nog zal het echt heel krap worden.
Ik ben persoonlijk wel voor Gio op linksback. Ik krijg het idee dat hij als controlerende middenvelder net te kort komt.
9 ton inderdaad. Maar Been heeft al aangegeven geen linksback meer te halen en de belofte bij NEC gedaan om geen spelers daar weg te kapen.quote:Op zondag 12 juli 2009 22:21 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik meen dat El Ak een gelimiteerde transfersom in zijn contract heeft zitten.
De Cler moet toch wel voor een miljoen te slijten zijn in het buitenland?quote:El-Akchaoui: "Kijken waar mijn plafond ligt"
Youssouf El-Akchaoui maakt er geen geheim van dat hij graag komende zomer de overstap wil maken naar Feyenoord. De 28-jarige linksback staat hoog op het verlanglijstje van de nieuwe coach Mario Been, met wie hij nu al samenwerkt bij NEC.
"Ik heb ambities, wil kijken waar mijn plafond ligt, maar ik heb het goed naar mijn zin bij NEC en heb nog een contract voor twee jaar", antwoordt hij in AD Sportwereld op de vraag hoe groot de kans is, dat hij komende zomer naar de Kuip gaat. "Natuurlijk zou ik graag bij Feyenoord willen voetballen. Ik heb er niet voor niets acht jaar in de jeugd gespeeld. Maar het is logisch dat ik me eerst wil concentreren op NEC."
Naar verludit bevat het contract van El Akchaoui, die met zes doelpunten opvallend genoeg clubtopscorer van NEC is, een gelimiteerde transfersom van 900.000 euro.
Klopt, maar er is al wel een relletje geweest in Nijmegen. Volgens mij wilde spelersgroep dat er met een stemronde bepaald werd wie er aanvoerder zou zijn dit seizoen. En dat terwijl Lodeweges hem al tot aanvoerder had benoemt. Nu heeft hij zijn aanvoerdersband ingeleverd.quote:Op zondag 12 juli 2009 22:22 schreef Kopbal het volgende:
[..]
9 ton inderdaad. Maar Been heeft al aangegeven geen linksback meer te halen en de belofte bij NEC gedaan om geen spelers daar weg te kapen.
Niet als de Cler wordt verkocht.quote:Op zondag 12 juli 2009 22:27 schreef TC03 het volgende:
Hij komt toch niet, Been heeft toch al aangegeven dat de spaarpot leeg is?
quote:Op zondag 12 juli 2009 22:30 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Als de Cler en Landzaat vertrekken hebben we een joden-vrij elftal
Het grote Feijenoordtopic #492: Met jong elan!quote:Op zondag 12 juli 2009 22:30 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hmm oké, maar lijkt me wel heel hypothetisch.
Nee hoor.quote:Op zondag 12 juli 2009 22:30 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Als de Cler en Landzaat vertrekken hebben we een joden-vrij elftal
Ja oké.quote:Op zondag 12 juli 2009 22:32 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Het grote Feijenoordtopic #492: Met jong elan!
Beetje kort door de bocht. Met Vlaar, Fernandez en Ignjatovic zijn er toch wel drie nieuwe verdedigers bij gekomen, waardoor er sowieso meer opties zijn dan vorig jaar. Of het echt beter wordt is afwachten, maar de spelers zullen niet gekocht zijn om Feyenoord te verzwakken.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:25 schreef BliksemSchigt het volgende:
Toch is het zonde dat je met zoveel jeugdig talent op het middenveld en in de aanval, het achterin dit seizoen gaat afleggen tegen de andere ploegen uit de top 5.
zouden we daar nog wat voor hebben gekregen?quote:DEFINITIEF: Al-Nassr neemt Feyenoord-miskoop Lee over
Chun-Soo Lee vertrekt bij Feyenoord. De Koreaan, die nooit kon overtuigen bij de Stadionclub verkast naar Saudi-Arabië, waar hij gaat spelen bij Al-Nassr. Dit meldt Feyenoord op het digitale thuis.
Bij Al-Nassr staat Hossam Ghaly, tevens een oud-speler van Feyenoord, al onder contract. De club keurde Lee zondagmiddag uitgebreid en aansluitend aan de keuring tekende hij een contract. Feyenoord en Al-Nassr hadden reeds een akkoord bereikt over de overgang.
De 28-jarige Lee werd door Feyenoord twee jaar terug voor, naar verluidt, twee miljoen euro gekocht van Ulsan Hyundai Horang-i. Afgelopen seizoen speelde de Koreaan echter geen wedstrijd voor de Rotterdammers. Hij werd uitgeleend aan Samsung Blue Wings en Chunnam Dragons.
In het seizoen 2007/08, het eerste contractjaar van Lee, maakte de speler in twaalf duels zijn opwachting namens Feyenoord. Bij de Rotterdammers had hij nog een doorlopend contract tot 2011.
quote:VENLO - VVV-Feyenoord was een minuut of twintig oud, toen Mario Been langs de zijlijn demonstratief het hoofd schudde.
Kevin Hofland had met de bal aan zijn voet naar Roy Makaay gezocht, maar de spits bleek onvindbaar. Dromerig sjokte de aanvaller tussen twee Venlose verdedigers, een meter of vijftig verderop.
,,Van een spits van Feyenoord verwacht ik gewoon méér,’’ verzuchtte Been na het 2-2 gelijkspel. Al in de rust had de coach zijn aanvaller van het veld gehaald, ten teken dat het menens was. Zolang Makaay zich in het veld niet nadrukkelijker profileert, staat de spits serieus ter discussie bij de nieuwe trainer.
,,Ik verwacht dat hij zijn ploeggenoten helpt,’’ aldus Been. ,,Door op de juiste momenten druk te zetten op de tegenstander, maar ook door in balbezit een aanspeelpunt te zijn. Als hij dat niet kan opbrengen, komen we nooit aan het voetbal toe dat ik wil spelen met Feyenoord. Roy brengt gewoon te weinig.’’
Het wordt de komende weken een boeiende strijd tussen trainer en speler. Juist Makaay parasiteert al een voetballeven lang op zijn specifieke, lome speelstijl. Een stijl van wachten, loeren en opeens toeslaan. In Duitsland leverde het hem een prachtige bijnaam op – ‘Das Phantom’, het spook – als eerbetoon aan een onzichtbare voetballer die altijd en overal scoort.
Ook bij een zwalkend Feyenoord kwam hij in twee seizoenen tot 29 competitiegoals, maar twijfels groeiden er ook. Is Makaay bruikbaar in een elftal dat houvast nodig heeft? Word je als ploeg beter van een spits die soms helemaal niet meedoet?
Bert van Marwijk, Gertjan Verbeek en Leon Vlemmings stelden zich die vragen ook, maar geen van drieën ging de confrontatie zo aan als Been. Al tijdens het trainingskamp in Tegelen sprak de coach veelvuldig met Makaay. ,,Maar vervolgens moet hij het wel laten zién,’’ vindt Been. ,,Je kunt wel in de rondte lopen en half druk zetten, maar dan gebeurt er niets.’’
De coach heeft bij zijn strijd meer alternatieven achter de hand dan zijn voorgangers. In Venlo bracht Been bewust Sekou Cissé in de ploeg voor Makaay, de aankoop die nog amper had getraind. In dubbel opzicht gaf hij een signaal af; Makaay is niet meer onomstreden en Feyenoord heeft voorin meer opties dan voorheen. ,,Als we volgende week tegen Sporting Lissabon spelen, moeten we maar eens goed bekijken wie er dan gaan spelen,’’ aldus de trainer.
Niet alleen Makaay werd geprikkeld, ook linksback Tim de Cler en aanvaller Andwélé Slory maakten tegen VVV al na één helft plaats. Voor rust oogde Feyenoord als de lusteloze ploeg van vorig seizoen, door plichtmatig rond te hobbelen tegen een scherpere tegenstander.
Veruit de beste speler van het veld liep bovendien bij de thuisploeg; Keisuke Honda was iedereen de baas op het middenveld. De Japanner tekende hoogstpersoonlijk voor de 1-0 ruststand, na slordig balverlies van Makaay. In de tweede helft kende Feyenoord al snel een opleving, geïnspireerd door de invallers Wijnaldum en Fer. De laatste maakte gelijk met een fraai afstandsschot, Bruins bracht Feyenoord kort daarop op voorsprong: 2-1.
Kort nadat oud-Feyenoorder Patrick Paauwe in het veld was gekomen voor zijn nieuwe club VVV, was het weer gelijk. Honda krulde een vrije trap schitterend in de bovenhoek: 2-2. ,,Al met al een nuttige oefenwedstrijd,’’ vond Been. ,,Over de eerste helft ben ik ongelooflijk teleurgesteld. Ik zag een ploeg zonder beweging, inspiratieloos was het. Daarna heb ik ook dingen gezien die positief waren.’’
quote:'Feyenoord ontvangt 800.000 euro voor overbodige Lee'
Naar verluidt heeft Feyenoord een bedrag van 800.000 euro overgehouden aan de transfer van de overbodige Chun-Soo Lee naar de Arabische club Al Nassr. Of de Rotterdammers dit geld kunnen besteden aan het contracteren van een nieuwe keeper is niet duidelijk. Algemeen Directeur Eric Gudde gaf eerder aan dat de Stadionclub zich alleen nog kan versterken bij de eventuele verkoop van een
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
Zo dan, in nog fellere bewoordingen dan de eerdere stukjes... Hij geeft 'm echt gewoon ongenadig op z'n flikker eigenlijk... ben benieuwd hoe dat uit gaat werken....quote:
Dat is waar. Daarnaast is Been gewoon eerlijk, dat is sowieso nooit echt slecht.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:00 schreef Ritmo het volgende:
Zeker wel ferme taal van Been, al moet je daar bij hem wat minder zwaar aan tillen dan bij b.v. Van Marwijk, aangezien Been gewoon wat emotioneler en rechtstreekers kan reageren. Flinke valse start tussen die 2 dus, ben benieuwd of Makaay misschien toch niet alsnog vertrekt deze zomer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |