quote:Op zondag 12 juli 2009 11:16 schreef Gert het volgende:
Tegenwind voor Mario Been
VENLO - De eerste weken bij Feyenoord ging het van een leien dakje voor Mario Been, maar inmiddels is het de nieuwe trainer weer duidelijk dat hij aan een zware klus is begonnen. Het spel van zijn ploeg in de eerste serieuze oefenwedstrijd tegen VVV-Venlo was voor rust uitermate teleurstellend. Bovendien is van hogerhand de zoektocht naar een nieuwe doelman stopgezet.
"We hebben te horen gekregen dat het potje leeg is en dat er echt niks meer kan", aldus Been na het 2-2 gelijkspel. "We zullen verder moeten met de keepers die we hebben. Dat betekent dat ook Erwin Mulder weer in beeld komt. Het is nodig dat we nu een duidelijke keuze maken, want we kunnen niet aan het veranderen blijven."
Bijkomend probleem is dat Rob van Dijk een achillespeesblessure heeft en niet meegaat naar het trainingskamp in Portugal. Darley Torres, die tegen VVV de hele wedstrijd keepte, en A-junior Kostas Lamprou zijn voorlopig de enige twee keepers. Wellicht komt daar Mulder weer bij, al was vorige week eigenlijk 'definitief' besloten dat hij verhuurd zou worden.
In Portugal zou de Tsjechische doelman Martin Lejsal van FC Brno worden getest, maar na het directiebesluit is zijn stage afgeblazen. Been reageerde teleurgesteld, maar ook realistisch. "Een tijdje geleden kon er helemaal niks. Mensen van buiten de club hebben toch mogelijk gemaakt dat Fernandez, Cissé en Ignjatovic zijn gekomen. Dat is meer dan waar we eerder op hadden gerekend. Nu moeten we een pas op de plaats maken, maar Leo Beenhakker heeft gezegd het niet op te geven. En er blijven toch magische krachten rond die Kuip hangen."
Nog eens een beroep doen op geldschieter Pim Blokland is volgens Been echter niet reëel. Met een knipoog: "Dan moet Blokland straks zelf weer gaan werken."
telegraaf
quote:Been waarschuwt Makaay
Mario Been is via uitlatingen in De Telegraaf openlijk de strijd aangegaan met Roy Makaay, die hij te afwachtend vindt spelen. "Je kunt wel in de rondte lopen en half druk geven, maar dan gebeurt er niks. Dan kun je wel zeggen 'Roy heeft het nooit gedaan', maar hij zal het moeten doen als we niet nog eens zo'n jaar als het vorige willen meemaken. Iedereen zal honderd procent moeten geven. Ik hoop dat dat duidelijk is geworden en anders zien we tegen Sporting Lissabon wel hoe de ploeg eruitziet."
quote:Mario Been: "Aangereden door een Honda"
Feyenoord-coach Mario Been was na afloop van de eerste echte test, tegen VVV-Venlo, maar deels tevreden over de prestaties van zijn team. "De eerste helft was ongelofelijk teleurstellend", aldus de oefenmeester.
De eerste testcase van de Stadionclub tegen VVV-Venlo verliep niet geheel volgens plan. De promovendus wist de Rotterdammers op een remise te houden (2-2), waarna het de strafschoppen beter nam. De beloning voor de Venlonaren was de jaarlijkse Herman Teeuwen Memorial.
Dat VVV-Venlo er met die prijs vandoor ging, daar zal niemand in Rotterdam-Zuid over malen. De manier waarop Feyenoord zich in het eerste bedrijf manifesteerde, zal meer zorgen baren. Zo ook bij Been. "De eerste helft was ongelofelijk teleurstellend. Vandaar die wissels in de rust. Ik eiste meer, was ontevreden", liet Been na afloop optekenen.
Vooral Roy Makaay, die in de pauze werd vervangen door de debuterende Sekou Cissé, moest het ontgelden. "Roy moet vooral meer bewegen. Druk zetten en aanspeelbaar zijn. Dat heeft hij in het verleden nooit gedaan, maar moet hij nu leren. Daarom die wissel", verduidelijkte de oefenmeester.
Over de tweede helft was de coach duidelijk meer te spreken. "Toen zag ik het Feyenoord zoals ik het graag wil zien, met prachtige goals. Daarna krijgen we meer kansen, maar maken ze niet. Zakken we uiteindelijk toch weer weg. We liepen teveel achteruit. Sja, en dan worden we aangereden door een Honda", grapte Been over de gelijkmaker van Keisuke Honda.
"Er moet nog een hoop gebeuren, dat heeft deze wedstrijd aangetoond. Een waardevolle match wat dat betreft. We moeten leren er vol voor te gaan, dat heb ik vandaag niet gezien. Wat ik van Cissé vond? Dat is een jongen met veel potentie, maar hij moet nog veel leren. Ik ben wel tevreden over zijn eerste twee werkdagen", besloot Been zijn monoloog.
Sinds jaren weer eens een trainer die dat durft idd. Vanaf het eerste tijdperk van Marwijk heb ik dat niet meer gezien.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:24 schreef Kopbal het volgende:
Als hij Makaay op de bank zet zou dat echt een heldenactie zijn.
Dat zou perfect zijn voor Feyenoord, helaasquote:Op zondag 12 juli 2009 11:24 schreef Kopbal het volgende:
Als hij Makaay op de bank zet zou dat echt een heldenactie zijn.
Mooi toch. Ben alleen bang dat Makaay niet echt een spits is die er gemotiveerd door raakt als ie een stap terug wordt gezet...quote:Op zondag 12 juli 2009 11:27 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dat zou perfect zijn voor Feyenoord, helaas.
Been is wel een coach met ballen die zulke beslissingen durft te nemen.
graag. Dan liever iemand in het veld die wel veel loopt en nog eens een bal op het middenveld pakt dan dat het spook niets doet. Overigens hoop ik wel dat hij genoeg ego overheeft om het zich aan te trekken en z'n ballen eraf te trainen en om beter terug te komen, want in potentie kan hij de meest waardevolle speler voor ons zijn.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:29 schreef Kopbal het volgende:
Als Makaay net zoals vorig seizoen zo'n 20 wedstrijden per seizoen geen knikker raakt dan mag een trainer best wel een keer maatregelen tegen nemen.
Van Dijk, zoals het er nu naar uitziet.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:34 schreef RayMania het volgende:
Wie wordt trouwens de 1e keeper?
quote:De eerste weken bij Feyenoord ging het van een leien dakje voor Mario Been, maar inmiddels is het de nieuwe trainer weer duidelijk dat hij aan een zware klus is begonnen.
Het spel van zijn ploeg in de eerste serieuze oefenwedstrijd tegen VVV-Venlo was voor rust uitermate teleurstellend. Bovendien is van hogerhand de zoektocht naar een nieuwe doelman stopgezet.
"We hebben te horen gekregen dat het potje leeg is en dat er echt niks meer kan", aldus Been na het 2-2 gelijkspel. "We zullen verder moeten met de keepers die we hebben. Dat betekent dat ook Erwin Mulder weer in beeld komt. Het is nodig dat we nu een duidelijke keuze maken, want we kunnen niet aan het veranderen blijven."
Bijkomend probleem is dat Rob van Dijk een achillespeesblessure heeft en niet meegaat naar het trainingskamp in Portugal. Darley Torres, die tegen VVV de hele wedstrijd keepte, en A-junior Kostas Lamprou zijn voorlopig de enige twee keepers. Wellicht komt daar Mulder weer bij, al was vorige week eigenlijk 'definitief' besloten dat hij verhuurd zou worden.
In Portugal zou de Tsjechische doelman Martin Lejsal van FC Brno worden getest, maar na het directiebesluit is zijn stage afgeblazen. Been reageerde teleurgesteld, maar ook realistisch. "Een tijdje geleden kon er helemaal niks. Mensen van buiten de club hebben toch mogelijk gemaakt dat Fernandez, Cissé en Ignjatovic zijn gekomen. Dat is meer dan waar we eerder op hadden gerekend. Nu moeten we een pas op de plaats maken, maar Leo Beenhakker heeft gezegd het niet op te geven. En er blijven toch magische krachten rond die Kuip hangen."
Nog eens een beroep doen op geldschieter Pim Blokland is volgens Been echter niet reëel. Met een knipoog: "Dan moet Blokland straks zelf weer gaan werken."
Niets mogelijk is na de afgelopen transfers? Ik zie juist erg veel kansen dit seizoen.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:57 schreef TN-FR het volgende:
ouderwets negatief nieuws? Tyft toch op, je mag toch wel zo realistisch inzien dat er niets mogelijk is na de afgelopen transfers.
Als je dit al negatief vindt, moet je eens naar de financiële resultaten kijken van Feijenoord.
Ja hij is al oud en hij kan niet anders gaan spelen want dat is ondoenlijk? Schei toch uit.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Mario Been (there done that) wil Makaay anders laten spelen. Hij voetbalt al zijn hele leven op deze manier.![]()
²
Je begrijpt me verkeerd, er is qua transfers zeer weinig tot niets mogelijk. Ik voorspel zelf ook een beter seizoen dan vorig jaar, niet zo moeilijk ook met dit spelersmateriaal.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Niets mogelijk is na de afgelopen transfers? Ik zie juist erg veel kansen dit seizoen.
Nou, die zit voorlopig ook weer bij Feyenoord..quote:Vitesse heeft liever linksback dan Nicky Hofs
11 juli 2009
Nicky Hofs staat niet bovenaan de prioriteitenlijst van Vitesse-trainer Theo Bos. De oefenmeester geeft de voorkeur aan een nieuwe linksback.
"Nicky Hofs is noodzaak, we moeten goed kijken waar we het geld aan uit gaan geven. Maar Nicky is een apart verhaal, omdat hij een Arnhemse jongen is en met zijn agressiviteit en zijn drive wel wat kan toevoegen", zegt Bos tegen Radio Gelderland. Tegen NAC, zaterdag, speelde Dalibor Stevanovic achter de spitsen.
Tegen NAC Breda kreeg de Tsjechische proefspeler Zdenek Koukal een kans links in de verdediging. Over hem neemt de technische staf op korte termijn een beslissing. Vitesse heeft ook nog een andere kandidaat, aldus Bos.
Je kan hem wel de theorie leren, maar in de praktijk komt het er gewoon op neer dat hij die gewenste kwaliteiten niet heeft. En dat krijg je er echt niet meer in op die leeftijd. Je kan van Hofland ook niet opeens verwachten dat hij mannetjes gaat passeren.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:06 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja hij is al oud en hij kan niet anders gaan spelen want dat is ondoenlijk? Schei toch uit.
Ben het wel met je eens dat je van Makaay geen totáál ander soort voetballer meer maakt. Maar ik zie echt niet in waarom het niet mogelijk zou zijn om wat accenten te verleggen. Alls Been vroegtijdig druk wil gaan uitoefenen op de helft van de tegenpartij, moet Makaay daar gewoon aktief in mee doen, en het zelfs initiëren, als frontman. Dat gelul dat hij dan te moe wordt om die ene kans te benutten als die komt...quote:Op zondag 12 juli 2009 13:20 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Je kan hem wel de theorie leren, maar in de praktijk komt het er gewoon op neer dat hij die gewenste kwaliteiten niet heeft. En dat krijg je er echt niet meer in op die leeftijd. Je kan van Hofland ook niet opeens verwachten dat hij mannetjes gaat passeren.
Makaay is nooit een speler geweest die de hele wedstrijden ballen probeert af te pakken en ze op eigen helft komt ophalen bij z'n medespelers. Hij moet in de zestien staan, goede ballen krijgen en scoren.
Het lukte zelfs niet bij Huntelaar en die is tien jaar jonger.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:01 schreef TC03 het volgende:
Makaay kan zich natuurlijk ook best een beetje aanpassen qua speelstijl. Hij is gewoon een mens met een functionerend lichaam, dus ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.
Dat is dan ook een prutser.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:10 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Het lukte zelfs niet bij Huntelaar en die is tien jaar jonger.
Gewoon af en toe in de bal komen en kaatsen is al goed.quote:Een beetje doorjagen moet Makaay uiteraard wel kunnen (al heeft hij niet de techniek, timing en explosiviteit om ook daadwerkelijk een bal af te pakken), maar actief meevoetballen kan hij gewoon niet. Je hebt dan echt niets aan hem.
Klaas Jan Huntelaarquote:
vervelend ventje ben je ook! Hoeveel CL goals heeft Makaay en hoeveel KJ?quote:Op zondag 12 juli 2009 14:22 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Klaas Jan Huntelaar
143 doelpunten uit 196 wedstrijden
13 doelpunten uit 21 interlands
Roy Makaay
249 doelpunten uit 502 wedstrijden
6 doelpunten uit 43 interlands
Geen dank. Ik doe het graag.
Wat doe je graag? Serieus reageren op een 'grapje'?quote:Op zondag 12 juli 2009 14:22 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Klaas Jan Huntelaar
143 doelpunten uit 196 wedstrijden
13 doelpunten uit 21 interlands
Roy Makaay
249 doelpunten uit 502 wedstrijden
6 doelpunten uit 43 interlands
Geen dank. Ik doe het graag.
Huntelaar heeft nog helemaal geen CL gespeeld (net zoals Makaay op die leeftijd), dus die vraag zal ik beantwoorden als hij de leeftijd van 34 heeft bereikt. Dan zijn dat er gegarandeerd meer als Makaay.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:24 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
vervelend ventje ben je ook! Hoeveel CL goals heeft Makaay en hoeveel KJ?
leuke voor de plank misgeslagen.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:07 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Huntelaar heeft nog helemaal geen CL gespeeld (net zoals Makaay op die leeftijd), dus die vraag zal ik beantwoorden als hij de leeftijd van 34 heeft bereikt. Dan zijn dat er gegarandeerd meer als Makaay.
Huntelaar heeft er daarvan ook 26 in de Eerste Divisie gemaakt. Op dat "makkelijke" niveau heeft Makaay nooit hoeven acteren.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:07 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Huntelaar heeft nog helemaal geen CL gespeeld (net zoals Makaay op die leeftijd), dus die vraag zal ik beantwoorden als hij de leeftijd van 34 heeft bereikt. Dan zijn dat er gegarandeerd meer als Makaay.
Oh, was het een garpjequote:Op zondag 12 juli 2009 15:29 schreef Ruud het volgende:
Wat doe je graag? Serieus reageren op een 'grapje'?
Zelfs zonder die 26 heeft hij een hogere efficientie. Maar dat is verder niet belangrijk. Ruud deed een grapje.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Huntelaar heeft er daarvan ook 26 in de Eerste Divisie gemaakt. Op dat "makkelijke" niveau heeft Makaay nooit hoeven acteren.
Alsof dat al niet duidelijk wasquote:Op zondag 12 juli 2009 16:13 schreef BertMaalderink het volgende:
Maar dat is verder niet belangrijk. Ruud deed een grapje.
Honda is niet eens een spits en die scoorde er gisteren 2. Voor meneer Makaay is het nog teveel moeite om 1 keer te scoren tegen VVV.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:15 schreef buddyb het volgende:
been weet zelf ook wel dat makaay op z'n 34ste niet meer kan veranderen, maar hij zo iig een argument om hem op de bank te zetten. ik zie ook liever cisse in de spits, hij kan er best 15 maken. en hij is gewoon veel beweeglijker.
Bruins heeft tot nu toe de meeste goals gemaakt en hij is een aanvallende middenvelder. Je punt?quote:Op zondag 12 juli 2009 17:19 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Honda is niet eens een spits en die scoorde er gisteren 2. Voor meneer Makaay is het nog teveel moeite om 1 keer te scoren tegen VVV.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |