lol . Ik lees er echt geen vijfhonderd ben ik bang..quote:
Zo bedoelde ik het niet, ik hou alleen van keuze. Helemaal op vakantie.quote:
Voor engelstalig is er een hoop keus voor de ereader. Ik ben nog steeds dolblij met de Bebook Neoquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:41 schreef Pandora73 het volgende:
Als leesverslaafde zit ik ook al maanden te twijfelen over de aanschaf van een eReader.
De prijs is echter nog steeds erg pittig.
Ik lees veel (fictie en non-fictie), heb standaard een boek of 8 op mijn nachtkastje liggen. 90% van wat ik lees is Engelstalig, de overige 10% Nederlandstalig.
Ik lees hier graag even mee, vooral voor de gebruikerservaringen.
heb je selexyz.nl , ebook.nl , bol.com al vergeleken?quote:Op zondag 21 maart 2010 12:44 schreef Pandora73 het volgende:
Hmm raar, als ik bij Amazon in de Kindle-store kijk zijn de e-books steevast enkele dollars duurder dan de paperbacks... Op die manier schiet het nog niet op natuurlijk...
Nog niet. Ik ben me nog aan het oriënteren. En dat is al ingewikkeld genoeg: ik raak al de weg kwijt bij alle formaten die er zijn :Squote:Op zondag 21 maart 2010 12:46 schreef zeemonster het volgende:
[..]
heb je selexyz.nl , ebook.nl , bol.com al vergeleken?
quote:Op zondag 21 maart 2010 13:25 schreef zeemonster het volgende:
Ereaders in kleur komen dit jaar of volgend jaar op de markt, ze zijn er wel al mee bezig.
Gek er is er namelijk wel al 1 te koop in het buiitenland... na ja , jij zal vast wel gelijk hebben want eer dat het hier ook komt ...quote:
quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:40 schreef picodealion het volgende:
Ik heb een keer een boek geprobeerd te lezen op de iPhone maar dat was echt kut. Ik blijf nog even bij gewone boeken
Lekker vergelijken op een 1 inch schermquote:Op woensdag 31 maart 2010 10:40 schreef picodealion het volgende:
Ik heb een keer een boek geprobeerd te lezen op de iPhone maar dat was echt kut. Ik blijf nog even bij gewone boeken
Is een eReader zoveel groter dan? Hmm, heb ik een verkeerd beeld van danquote:Op woensdag 31 maart 2010 11:14 schreef Bastard het volgende:
[..]
Lekker vergelijken op een 1 inch scherm
6 inch is het meest gangbaar vlgs mijquote:Op woensdag 31 maart 2010 11:15 schreef picodealion het volgende:
[..]
Is een eReader zoveel groter dan? Hmm, heb ik een verkeerd beeld van dan
Volgens mij valt dat sinds de komst van tft schermen wel mee, ik heb het idee dat een ipad ook prima leest, maar het is natuurlijk even reviews afwachten van mensen die er echt een boek op gelezen hebben.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:55 schreef Pandora73 het volgende:
Het grote voordeel van e-book readers boven apps op bijvoorbeeld een iPad of mobiele telefoon, vind ik dat je ogen veel minder moe worden omdat het scherm niet verlicht is.
quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:59 schreef Pandora73 het volgende:
TFTschermen zijn toch de gewone computer- en laptopschermen? Daar krijg ik heel snel zere ogen van als ik daar uren van zou moeten lezen (zoals je bij een boek doet).
Ook als ik op mijn telefoon (HTC Hero) een e-book lees krijg ik daar op een gegeven moment toch sneller vermoeide ogen van.
Het verschil zit hem voor zover ik heb begrepen in het feit dat je constant in iets zit te kijken dat van achteren verlicht wordt, en dus licht jouw ogen instuurt, dat feller is dan het licht in je omgeving. Bij het lezen van een boek (of vanaf een e-book reader) maak je gebruik van het in je omgeving aanwezige licht, dat gereflecteerd wordt naar jouw ogen. Je kijkt dus niet "in" de lichtbron zeg maar, waar je vervolgens uit al dat licht de lettertjes moet zien te vinden.
Ow oke, dat verschil wist ik dus niet. Dank voor de toelichting.quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:03 schreef athlonkmf het volgende:
zelfs in tft-schermen heb je een groot verschil tussen ouderwetse backlit en led-backlit.Je moet er recht voor zitten om het beste beeld te krijgen. LED is veel evenwijdiger.
de iPad doet daar nog een graadje bovenop doordat het een IPS-scherm is en een sensor welke de lichtsterkte aanpast aan de omgevingslicht. Evt. kan je zelf ook nog regelen.
Welke ereader heb je het over. Behalve kindle worden de boeken van andere readers via de pc op de reader gezet, dus een kopie heb je sowieso.quote:Op donderdag 1 april 2010 07:53 schreef Bastard het volgende:
Kun je de boeken van je ereader ook weer terug plaatsen op je pc (backup) ?
Precies, dat dacht ik ook.. maar omdat iemand zegt.. als mn reader crasht ben ik mn boekenkast kwijt... klopt dan dus niet.quote:Op donderdag 1 april 2010 11:59 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Welke ereader heb je het over. Behalve kindle worden de boeken van andere readers via de pc op de reader gezet, dus een kopie heb je sowieso.
Nee, sowieso niet. Want de boeken zijn nog eens gekoppeld aan jouw account. Dus al zal je huis afbranden samen met je ereader en computer. Dan nog kan je alles opnieuw downloaden.quote:Op donderdag 1 april 2010 12:06 schreef Bastard het volgende:
[..]
Precies, dat dacht ik ook.. maar omdat iemand zegt.. als mn reader crasht ben ik mn boekenkast kwijt... klopt dan dus niet.
quote:Op donderdag 1 april 2010 13:27 schreef Bastard het volgende:
Laat ik een domme vraag stellen.. Mijn account?
Ik wil eerdaags een E-reader aanschaffen, maar zit daar een account bij? Is dat speciaal gekoppeld aan amazon.com ofzo of hoe moet ik dat zien dan?
Ik zeg nog steeds : Bebook Neoquote:Op vrijdag 2 april 2010 09:57 schreef Bastard het volgende:
Ik heb zojuist bijna 600 boeken gedownload.. nu nog een reader
Ja of die Sony - 600, (touchscreen) dat zijn de 2 modellen die intressant zijn voor mij. Moet denk ik even wachten op vakantiegeld.quote:
Ik heb dus de Sony 600 als eerste gekocht , die is bijna hetzelfde qua mogelijkheden als de Neo , alleen kun je de Sony met je vingers bedienen en de stylus en de Neo alleen met de stylus vanwege het wacom scherm. Toen heb ik hem dus teruggebracht , je koopt hem om te lezen en als dat niet lekker gaat vind ik dat zonde voor 300 euroquote:Op vrijdag 2 april 2010 11:07 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja of die Sony - 600, (touchscreen) dat zijn de 2 modellen die intressant zijn voor mij. Moet denk ik even wachten op vakantiegeld.
De 300 heeft inderdaad geen reflecterend scherm maar ook geen touchscreen en 5 inch groot . Zes inch is toch precies goed , gewoon de maat van een pocketboek .quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:21 schreef Bastard het volgende:
Ohh.. ik dacht dat je de sony 300 had eerst. Ja ik wil er natuurlijk wel gewoon straks ook buiten mee kunnen lezen in de tuin.. ok dan blijft de Bebook Neo over. Hollands product, goed voor de economie
Die is zojuist besteld .. ken je dat, maak je je vrouw lekker voor het idee van een Ereader (of andere aanschaf die je noodzakelijk vind) in huis?quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:45 schreef Bastard het volgende:
Ik kreeg ook de tip om even te kijken bij whekamp voor de difrnce, goede specs, helft van de prijs
http://www.wehkamp.nl/com(...)EBR_ERA_732998/?PI=0
Er zijn inmiddels ook wel files met 1350 NL boeken te vindenquote:Op vrijdag 2 april 2010 09:57 schreef Bastard het volgende:
Ik heb zojuist bijna 600 boeken gedownload.. nu nog een reader
De beBook Neo heeft zowel touchscreen.MP3 als de mogelijkheid om de cover te zienquote:Op dinsdag 6 april 2010 08:13 schreef Bastard het volgende:
Zelf de Cybook Opus Ereader aangeschaft, lijkt me een heerlijk apparaat, niet teveel flauweklul zoals touchscreen en mp3, maar wel de mogelijkheid om de omslag van het boek te kunnen zien, lekker.
Touchscreen en MP3 hoef ik echt nietquote:Op dinsdag 6 april 2010 19:18 schreef Ravvie het volgende:
[..]
De beBook Neo heeft zowel touchscreen.MP3 als de mogelijkheid om de cover te zien
Dan zou ik voor de bebook one gaan of een cybook opus. Redelijk kaal maar betaalbare typetjes. rond de 170-200 euro.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:21 schreef Pandora73 het volgende:
Tja eigenlijk wil ik gewoon een reader zonder al te veel toeters en bellen, met een 6" scherm minimaal. MP3 enzo hoeft niet, en een touchscreen schijnt ten koste van de scherpte te gaan. WiFi enzo heb ik ook niet echt nodig, ik sync toch via mijn laptop.
Ik wacht het nog wel even af. Voorlopig toch nog wel genoeg papieren boeken liggen. Eerst maar een nieuwe laptop, en hopelijk is er over een half jaar of zoiets wel een mooie reader te krijgen voor niet al te veel geld.
ja een diffrence (vast verkeerd geschreven), bij de wehkamp 30 euro goedkoper. Zie paar posts terug van mij, mijn vrouw heeft er vorige week 1 gekocht.quote:
boeken van bol.com kan je heel eenvoudig van de beveiling ontdoen, gewoon legaal met je eigen key die je krijgt bij aankoop.quote:Op woensdag 7 april 2010 14:14 schreef Pandora73 het volgende:
Ah, bedankt!
Op zich wel erg interessant voor die prijs van Wehkamp.
Alleen lees ik op ereader.nl dat deze geen Adobe Digital Editions slikt, dus met andere woorden dat je er geen beschermde boeken op kan lezen. Hebben jullie die ervaring ook? Of valt dat wel mee?
Fantasy is ook wel mijn genre! Pratchett, McCaffrey, Rice, maar ook de oudere werken van Stephen King staan allemaal in mijn kast... Zijn die in het Engels onbeveiligd te vinden? (Ik raak door de bomen het bos kwijt momenteel, en mijn McAfee Site Advisor komt heel vaak met meldingen dat de sites die Google vindt niet zo tof zijn. Ik ben eerlijk gezegd ook wel bang om met die Zip-files die je soms ziet, virussen enzo binnen te halen.)quote:Op vrijdag 9 april 2010 23:21 schreef willempjewever het volgende:
Maar beschermde boeken lezen? Eigenlijk is alles wel onbeveiligd te downloaden is mijn ervaring, zeker in mijn genres (sf en fantasy).
Heb hier de complete werken van Pratchett, Rice en King liggen (al is king wel 4 Gig groot!). Je zal met newsgroupen of torrentjes aan de slag moeten gaan.quote:Op zondag 11 april 2010 18:19 schreef Pandora73 het volgende:
Fantasy is ook wel mijn genre! Pratchett, McCaffrey, Rice, maar ook de oudere werken van Stephen King staan allemaal in mijn kast... Zijn die in het Engels onbeveiligd te vinden? (Ik raak door de bomen het bos kwijt momenteel, en mijn McAfee Site Advisor komt heel vaak met meldingen dat de sites die Google vindt niet zo tof zijn. Ik ben eerlijk gezegd ook wel bang om met die Zip-files die je soms ziet, virussen enzo binnen te halen.)
Volgens mij valt dat wel mee, maar ik heb nog geen reviews hierover gelezen.quote:Op maandag 12 april 2010 14:33 schreef Pandora73 het volgende:
maar ook bij daarmee vergelijkbare apparaten lijkt het mij dat dat toch een stuk minder prettig leest, met name door de verlichting van achteren. Ik
Ja ik ken dat ja, maar ik lees nu wel wat ik anders nooit zou hebben gekocht of gelezen zou hebben!quote:Op maandag 12 april 2010 14:53 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Heb inmiddels wel 400 boeken verzameld die ik wil lezen, volgens mij wordt het vanavond lastig kiezen wat te lezen
Het verzamelen vond ik een tijd leuker dan het lezen, maar nu is de ereader vol en moet ik wel gaan lezen. Al een maand geen ebook gedownload, ik ga de goede kant opquote:Op maandag 12 april 2010 14:55 schreef Bastard het volgende:
Ja ik ken dat ja, maar ik lees nu wel wat ik anders nooit zou hebben gekocht of gelezen zou hebben!
Kheb alle Ebooken ook op een aparte externe backup schijf staan, dus ik zit veilig hoop ik.quote:Op maandag 12 april 2010 15:29 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Het verzamelen vond ik een tijd leuker dan het lezen, maar nu is de ereader vol en moet ik wel gaan lezen. Al een maand geen ebook gedownload, ik ga de goede kant op
Ik krijg over 2 weken nog 1 papieren boek en dat is het laastse papierenboek dat ik ga lezen. Verder heb ik nu geen enkel papieren boek meer in huis, een ruimte dat ik erbij gekregen heb!
Alleen als mijn ereader kapot gaat........ ai ai ai
Brein, ik neem het in iedergeval niet serieus. Lijkt me ook eerder een promotieactie dan dat ze daadwerkelijk wat gaan doen. Want hoeveel mensen lezen nu op een e-reader? Erg erg erg weinig in vergelijking met bijv. mensen die mp's op een mps speler luisteren en die illegale markt is lucratiever om aan te pakken door Brein aangezien daar meer gebruikers van zijn en zodoende meer over gesproken wordt en daar draait Brein toch feitelijk op, bestaansrecht creëren.quote:Na illegale muziek, games en films, zie je op internet nu ook steeds meer illegale kopieën van elektronische boeken. E-boeken worden steeds populairder, zeker nu de iPad van Apple er is. En dus krijg je ook veel meer illegale exemplaren.
Dat heeft Stichting Brein gemerkt, dus die zijn meteen op jacht gegaan: "We zoeken naar advertenties die digitale boeken aanbieden en dan kijken we of dat legale digitale boeken zijn of niet. En dan zien je toch dat zo'n honderd aanbieders hun advertentie verwijderd hebben."
Vorige week is Brein ermee begonnen, toen vonden ze in vier dagen in totaal ongeveer 175 aanbieders. Als aanbieders van illegale boeken terug blijven komen, kan er een strafrechtelijke vervolging komen. De maximumstraf is een hoge boete: 75.000 euro. Als je ze beroepsmatig verkoopt, kan daar vier jaar gevangenisstraf op staan. "Maar het is uitzondelijk dat dat opgelegd wordt."
Een illegaal elektronisch boek koop je voor een euro, terwijl een echte toch al gauw vijftien euro kost.
In het Engels zijn ze wel voorhanden, worden meestal gebundeld gepost en op www.newzbin.com (waar je nu tijdelijk geen invite voor nodig hebt aangezien ze in een rechtszaak zitten) worden ze wel gespot.quote:Op maandag 12 april 2010 15:38 schreef Bastard het volgende:
Alleen esotherische boeken zie ik nog te weinig digitaal.
Nou de waarschuwing was in ieder geval voldoende om mijn wekelijkse aanlevering stop te zettenquote:Op maandag 12 april 2010 20:46 schreef willempjewever het volgende:
Brein, ik neem het in iedergeval niet serieus. Lijkt me ook eerder een promotieactie dan dat ze daadwerkelijk wat gaan doen. Want hoeveel mensen lezen nu op een e-reader? Erg erg erg weinig in vergelijking met bijv. mensen die mp's op een mps speler luisteren en die illegale markt is lucratiever om aan te pakken door Brein aangezien daar meer gebruikers van zijn en zodoende meer over gesproken wordt en daar draait Brein toch feitelijk op, bestaansrecht creëren.
[..]
doe niet zo gekquote:Op dinsdag 13 april 2010 09:41 schreef Bastard het volgende:
Ik ben helemaal niet thuis in nieuwsgroepenIk google het wel, of ik koop natuurlijk een boek als ik hem echt wil hebben, kan ik ook natuurlijk
quote:Op zondag 12 juli 2009 00:02 schreef Frando het volgende:
Yo,
Bij verschillende topics zie je een aantal posts over eBooks.
Maarrrr zijn er al mensen die ooit een echt eBook hebben gelezen
of overwegen een eBook te lezen? Zo ja, wat vond je ervan? En
koop je een eBook omdat het goedkoper is dan een hard-copy boek?
Vragen vragen...
Ben benieuwd naar je ervaringen. Maar de iPad is uitgesteld voor Europa (althans volgens teletekst). Maar als je eenmaal digitaal gaat lezen wil je eigenlijk geen normaal boek meer, ik althans niet.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:51 schreef FP128 het volgende:
Echter over een poosje krijg ik zo een iPad binnen en dan lees ik dus deels digitaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |