abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 januari 2010 @ 18:34:03 #126
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_76861354
Plus dat het zelfpublicatie een stuk vergemakkelijkt, een uitgever zal zich dan ook moeten gaan onderscheiden in hun toegevoegde waarde voor de auteurs.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 19:23:48 #127
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_76863527
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 23:50 schreef willempjewever het volgende:
Ik wil nooit meer zonder mijn bebook. Moet er wel bijvertellen dat ik hem gratis heb gekregen. Gelijk andere firmware erop en gaan met die banaan.

Heb inmiddels van de 110 boeken die ik gekocht heb en nog niet gelezen het merendeel (illegaal) gedownload. En ik zit nog niet eens op 200 mb. Wat kan er veel op zo'n ding, bizar!

Het leest veelal prettiger dan de pockets die ik lees, vooral de letters groter maken is fijn.

Eigenlijk mis ik in mijn bebook wel een goede bookmarkoptie. Ik kan wel bookmarks maken, maar alleen van een hele pagina en de sony die ik hiervoor had (als test helaas) kon wel stukjes van een zin bookmarken. Ohja, ik mis ook het woordenboek, dat kan kennelijk niet in de bebook. Maar verder puik apparaatje.
Waarom heb je er andere firmware op gezet? (En welke Bebook heb je?)
... ♥ ik mis je ♥
pi_76863651
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 18:34 schreef Dagonet het volgende:
Plus dat het zelfpublicatie een stuk vergemakkelijkt, een uitgever zal zich dan ook moeten gaan onderscheiden in hun toegevoegde waarde voor de auteurs.
Precies het publiceren wordt veel gemakkelijker en bovenal goedkoper. Daar gaat het geld ook niet meer mee verdient worden in de toekomst. Zelfs boeken kunnen interactief worden op termijn, heb ooit al zoiets gezien waar je bepaalde keuzes kon maken in het boek en zo op een andere manier naar het einde kwam.
pi_76865834
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 19:23 schreef phluphy het volgende:
Waarom heb je er andere firmware op gezet? (En welke Bebook heb je?)
Ik heb de Bebook one (nouja, eigenlijk de Hamlin V3, maar dat is dezelfde, maar was goedkoper).

De bebook one (en Hamlin V3) kan je voorzien van de firmware van openinkpot. De is vele malen beter dan de originele firmware en kan ook meer (zoals veel vaker inzoomen). Als je het boek rechtop leest is deze firmware het beste. Lees je liever het boek plat, dan vind ik het verwerken van de tekst net wat sneller gaan met de originele firmware. Maar je gaat vast niet meer terug naar de originele firmware als je overstapt, ik niet in iedergeval.

Heb je een bebook one, dan kan jij het ook gebruiken (een bebook mini wordt nog niet ondersteund. Je kan het als volgt doen:

1. Download de meest recente openinkpot versie van http://openinkpot.org/ (voor de 512MB versie van de Hanlin V3 heb je de V3ext versie nodig. De meest recentie is hier te vinden: http://openinkpot.org/pub(...)3ext-install-0.2.zip

2. Maak een kopie van de boeken die je op de Hanlin hebt staan, na installatie is het interne geheugen namelijk gewist!

3. Pak het zip bestand uit en zet de file op een SD kaartje. Dit SD kaartje stop je in de Hanlin V3 (het apparaat moet uitstaan). Zet het apparaat nu aan en houd de volume up toets ingedrukt totdat je een piepje hoort. Volg nu de instructies op het scherm.

4. Na het rebooten gaat de Hanlin V3 het interne geheugen formateren. Dit kost ongeveer 10 minuten. Doe in de tussentijd niks met de Hanlin.

5. Na het opgeven van de datum en tijd kan je aan de slag met de Hanlin. Koppel hem aan de pc en Windows zal aangeven dat het een onbekend apparaat is. Hiervoor heb je de Linux.inf file nodig die hier te vinden is: http://openinkpot.org/raw(...)UsersGuide/linux.inf

6. Nu moet je een static IP adres koppelen aan de Hanlin V3. Ga naar het configuratiescherm en kies daar Netwerk connecties. Zorg dat de Hanlin gekoppeld is aan de pc en je ziet hem staan in het lijstje. Ga naar de eigenschappen en in de internet protocol sectie moet je dit ip adres opgeven: 192.168.111.2 en subnet: 255.255.255.0

7. Nu moet je het programma WinSCP downloaden, de laatste versie is hier te vinden: http://winscp.net/download/winscp425setup.exe

8. Start het programma, voer bij hostname 192.168.111.1 in, bij username root en bij password zxc en bij protocol kies je voor SCP. Log nu in, je krijgt 2 foutmeldingen die je kan wegklikken met OK (is bij iedereen zo) en dan zit je erin.

9. Nu kan je bestanden op de schrijf van de Hanlin zetten. Doe dit in de map /mnt/storage (je kan hier gewoon mapjes inzetten bijvoorbeeld).

[ Bericht 4% gewijzigd door willempjewever op 15-01-2010 20:34:31 ]
  vrijdag 15 januari 2010 @ 20:46:24 #130
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_76866716
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:25 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ik heb de Bebook one (nouja, eigenlijk de Hamlin V3, maar dat is dezelfde, maar was goedkoper).

-knip -
Dank voor je uitleg. Ik had hier echt nog nooit van gehoord. Ik heb overigens zelf de Bebook mini, en tot nu toe ben ik eigenlijk over alle elementen erg tevreden. Al moet ik me de handigheidjes nog wel een beetje eigen maken.
... ♥ ik mis je ♥
pi_76866893
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:46 schreef phluphy het volgende:
Dank voor je uitleg. Ik had hier echt nog nooit van gehoord. Ik heb overigens zelf de Bebook mini, en tot nu toe ben ik eigenlijk over alle elementen erg tevreden. Al moet ik me de handigheidjes nog wel een beetje eigen maken.
Het is een beetje hetzelfde als een nieuwe versie van windows installeren. Je kan met het nieuwe besturingssysteem nog steeds op fok komen, maar het ziet er wat anders uit en werkt in sommige gevallen beter (en soms kan je er niet aan wennen).

Ik ben gek op het zelf programmeren/aankloten met dit soort spullen, de normalere gebruiker zal er wel van schrikken

Vanavond maar eens verder lezen in plaats van er allerlei dingetjes op te zetten en menu'tjes aan te passen. Ik heb hem immers om te lezen
pi_78561308
Zouden in de toekomst alle boeken ook als ebook worden uitgegeven ? Of alleen de nieuwe boeken ?

Ik heb overigens een Bebook gekocht , eerst had ik een Sony Touch Edition maar ik irriteerde me mateloos aan de spiegeling van het scherm dat ik hem meteen heb omgeruild.

De Sony was supergebruiksvriendelijk maar het scherm was een groot nadeel helaas. De Bebook leest een stuk rustiger voor mijn ogen.
pi_78561393
Handig voor het reizen en eventueel studie- of werkmateriaal, maar vrij overbodig om de boekenkast al weg te gooien, gezien het lezen van een scherm het nooit zal redden tegen de 'charme' van een echt boek.
pi_78568610
quote:
Op zondag 28 februari 2010 19:11 schreef boyv het volgende:
gezien het lezen van een scherm het nooit zal redden tegen de 'charme' van een echt boek.
Dat is niet waar. Email heeft ook het schrijven van brieven overgenomen, smsjes hebben de korte telefoongesprekken overgenomen, ebooks gaan het papieren boek op den duur ook overnemen. Als straks hele generaties digitale schoolboeken krijgen zal men niet meer snel op een papieren boek overstappen (althans niet die generatie).
pi_78747171
quote:
Op zondag 28 februari 2010 19:09 schreef zeemonster het volgende:
Zouden in de toekomst alle boeken ook als ebook worden uitgegeven ? Of alleen de nieuwe boeken ?

Ik heb overigens een Bebook gekocht , eerst had ik een Sony Touch Edition maar ik irriteerde me mateloos aan de spiegeling van het scherm dat ik hem meteen heb omgeruild.

De Sony was supergebruiksvriendelijk maar het scherm was een groot nadeel helaas. De Bebook leest een stuk rustiger voor mijn ogen.

Ik heb een Kindle en die bevalt heel erg goed
pi_78747281
Ik vind het nogal irritant om grote lappen tekst van het scherm te moeten lezen.
pi_78748165
Heb je het al eens geprobeerd? Want ik was erg anti ebook, maar het toen een keer geprobeerd. En het bevalt prima.

Ik heb altijd heel veel boeken bij me, ik ben iemand die in meerdere boeken tegelijk bezig is dus dit is super handig.
pi_78755233
Ik ben ook helemaal om . Ik heb de Bebook one inmiddels omgeruild voor een Bebook Neo .

Eerst had ik de Sony touch edition , perfect apparaat en zeer gebruiksvriendelijk . Alleen heel jammer van het ontzettende reflecterende scherm.
Dat is meteen het grootste nadeel want het scherm is gewoon een computerschermpje.
Het doet totaal niet aan als een E-ink scherm (welk een goede vervanger voor een echt boek moet zijn), waarvoor je dus de ereader hebt aangeschaft.

Toen heb ik de Bebook One gehaald (6 inch) en deze bleek een defect te vertonen .
De teksten vervaagden van donkergrijs naar lichtgrijs en letters vielen half weg alsof het slechtgedrukt was.
Elke keer als je hem aan je laptop wilde koppelen herkende hij het apparaat niet of wilde hij fouten controleren en herstellen .
Een traag toestel met eveneens een trage usbpoort (1 ipv 2.0 ) . Design deed ook goedkoop aan. Wel werd hij compleet geleverd met een goede beschermhoes.
Ik kan hier alleen geen goed oordeel over geven omdat hij dus "kapot" bleek te zijn.

Tot slot de Bebook Neo ook wel de Onyx Boox .
Tot nu toe erg mooi en gebruiksvriendelijk . Heeft net als de Sony Touch een touchscreen maar door het Wacom touchscreen geen reflectie.
Nadeel is dan wel dat je het touchscreen alleen met de bijgeleverde stylus kunt bedienen en niet met je vingers. Dat is niet zo erg vervelend vind ik zelf.
Hij wisselt snel van pagina's in tegenstelling tot de Bebook One en de Sony Touch. Navigeren door de menu's gaat ook heel makkelijk en de text is heel scherp en goed te lezen .
Ik als bril/lenzen dragende , kan zelfs het kleinste lettertype lezen al is dat toch net te klein en is medium qua grootte wel voldoende.

Alleen nu dus een goede cover halen
  donderdag 4 maart 2010 @ 23:41:32 #139
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_78755278
Net terug van vakantie, die mede dankzij mijn Bebook (en willempjewever) erg geslaagd was.
Genoeg boeken bij me, gewoon in mijn handtas. En als het licht slecht was, maakte ik de letters groter en kon ik prima lezen.

Ik ben helemaal "om". (En was ooit ook heel kritisch).
... ♥ ik mis je ♥
pi_78755971
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:58 schreef bibi het volgende:

[..]

Ik heb een Kindle en die bevalt heel erg goed
In de winkel waar ik ben geweest benoemden ze de Kindle (kopie is de Iriver) als een zeer goed apparaat .
pi_78763858
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:59 schreef zeemonster het volgende:

[..]

In de winkel waar ik ben geweest benoemden ze de Kindle (kopie is de Iriver) als een zeer goed apparaat .
Als je in het Nederlands wilt lezen is de kindle niet de meest handige keuze... maar wel een mooi apparaat. Heb vorig jaar de grootste versie in mijn handen gehad op een congres (een paar weken voordat ze hem in de verkoop gooiden) en die is helemaal

Maar ook wel groot voor je tas...
pi_78765112
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:10 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Als je in het Nederlands wilt lezen is de kindle niet de meest handige keuze... maar wel een mooi apparaat. Heb vorig jaar de grootste versie in mijn handen gehad op een congres (een paar weken voordat ze hem in de verkoop gooiden) en die is helemaal

Maar ook wel groot voor je tas...
Ik heb de kindle en ik kan er prima nederlands mee lezen, waarom zou dat volgens jou niet handig zijn?

@Zeemonster

Goeie en vooral mooie keuze voor je ebookreader.
pi_78765638
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:43 schreef bibi het volgende:
Ik heb de kindle en ik kan er prima nederlands mee lezen, waarom zou dat volgens jou niet handig zijn?
legale ebooks kan hij toch niet aan? Ik dacht alleen dat kindle formaat?
pi_79094088
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:57 schreef willempjewever het volgende:

[..]

legale ebooks kan hij toch niet aan? Ik dacht alleen dat kindle formaat?
Je haalt 'legaal' en 'suffe kopieer-beveiligingen' door elkaar. Er zijn zat legale e-books die geen DRM hebben. En voor zover ik weet kan de Kindle verder ook gewoon de gangbare epub, txt en pdf formaten aan.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_79107741
quote:
Op zondag 12 juli 2009 00:07 schreef Luvjah het volgende:
Ik heb wel eens ooit een e-book gelezen, het werkt natuurlijk allemaal prima.

Maar mijn voorkeur gaat uit naar een echt boek, lekker lezen in bed, in de luie stoel, whatever, bovendien is uren staren naar een beeldscherm met lettertjes ook niet prettig, maar dat kan persoonlijk zijn.
Dit dus. Ik heb zo'n e-book nooit uitgeprobeerd maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat het fijn is om op een computerscherm te lezen. Bovendien wil ik als ik ga lezen juist weg zijn van m'n pc.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 maart 2010 @ 21:30:54 #146
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79109031
Recentelijk weer lang in het vliegtuig gezeten en 3 Stiegs op mijn ipod gezet. Das natuurlijk niet ideaal, maar 3 boeken bij je hebben in binnenzakformaat is wel erg makkelijk!
pi_79109054
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 20:51 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Dit dus. Ik heb zo'n e-book nooit uitgeprobeerd maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat het fijn is om op een computerscherm te lezen. Bovendien wil ik als ik ga lezen juist weg zijn van m'n pc.
Het is dus niet te vergelijken met je laptopscherm .
  Licht Ontvlambaar zaterdag 13 maart 2010 @ 21:36:14 #148
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79109207
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 20:51 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Toch eens gaan proberen dan het is geen computerscherm waar je vanaf leest.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 13 maart 2010 @ 22:32:36 #149
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_79111268
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 21:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Recentelijk weer lang in het vliegtuig gezeten en 3 Stiegs op mijn ipod gezet. Das natuurlijk niet ideaal, maar 3 boeken bij je hebben in binnenzakformaat is wel erg makkelijk!
Ik heb standaard een boek of 500 op m'n foon staan.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 maart 2010 @ 23:09:06 #150
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79112775
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 22:32 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik heb standaard een boek of 500 op m'n foon staan.
Zo... mag ik je aanraken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')