abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72978145
dan moeten ze maar een preview maken van een ebook. feit is wel dat het nu nog baggertraag is, dat het een limitatie is van de techniek maakt niet uit, deze apparaten zijn nu nog overrated. en dan bol.com die wilt cashen met hun dure ebooks

we zouden juist naar een model moeten van veel goedkopere boeken. kost nog steeds 80% van de papieren versie. Dik cashen voor de uitgevers!

het idee dat scholieren over 10 jaar volledig naar ebooks kunnen gaan zou mooi zijn, ik zie mezelf nog met die gigantische tas in de brugklas
pi_72991776
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:06 schreef Synthesist het volgende:
dan moeten ze maar een preview maken van een ebook. feit is wel dat het nu nog baggertraag is,
Nee, het is niet 'baggertraag', dat is onzin. Het is trager dan een pdf bekijken op je 2.5Ghz Quad-Core met een TFT scherm ja. Maar dat is natuurlijk niet zo gek. Een VW Golf (hoe prima dat als vervoermiddel ook voldoet) rijdt nou ook eenmaal niet zo hard als een Ferrari.
quote:
dat het een limitatie is van de techniek maakt niet uit, deze apparaten zijn nu nog overrated.
Ook daar ben ik het niet mee eens. Ze zijn hooguit niet voor iedereen even geschikt, maar 'overrated' zou ik ze niet willen noemen.
quote:
en dan bol.com die wilt cashen met hun dure ebooks
Je legt de schuld bij de verkeerde partij. Bol bepaalt maar ten dele de verkoopprijs, namelijk hun marge op de inkoop + overige kosten. De grootte component is de inkoopsprijs voor Bol, en die wordt bepaald door de uitgever.
quote:

we zouden juist naar een model moeten van veel goedkopere boeken. kost nog steeds 80% van de papieren versie. Dik cashen voor de uitgevers!
Te kort door de bocht. Ja, de prijs zou naar beneden kunnen. Echter praat je ook bij digitale distributie wel degelijk over kosten. Sowieso is opslag en bandbreedte in tegenstelling tot wat veel mensen denken absoluut niet gratis, zeker niet als je e.e.a. een beetje professioneel wil aanpakken. Daarnaast zit je met opstartkosten. Zolang de volumes bij digitale boeken laag blijven, zal dat terugverdiend moeten worden door die lage volumes, wat dus een hogere prijs per boek oplevert.

Wanneer de volumes aantrekken zullen die kosten per verkocht boek ook vanzelf dalen, waarbij de consument-prijs vanzelf volgt.
quote:
het idee dat scholieren over 10 jaar volledig naar ebooks kunnen gaan zou mooi zijn, ik zie mezelf nog met die gigantische tas in de brugklas
En? Adaptatie van nieuwe technieken kost tijd. Dat is altijd al zo geweest, en zal ook altijd zo blijven.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  dinsdag 22 september 2009 @ 09:30:18 #104
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72992056
http://www.selexyzebooks.nl/

Vlgs mij ook wel een goede pagina voor Ebooks en Ereaders, staan wel intressante kandidaten voor mij tussen.. ik moet dus letten op Epub formaat begreep ik, ik zag http://www.selexyzebooks.nl/product/8717825261012//bebook/ die bijvoorbeeld als handig dingetje, incluis aantal boeken, en mapje voor een aardige prijs.
The truth was in here.
pi_73000438
ik heb zowel de Sony PRS500 als de PRS505.
pi_73030135
Ik zag op een ander forum dit overzicht:

Bol.com (alleen daar zijn de Sony 300 & 600 te krijgen + Alleen Epub)

Studon.nl (Epub & Mobipocket + aanbiedingen + met abonnement (¤ 10,- per jaar) krijg je kortingen)

selexyz.nl (Epub + Mobipocket + Geen browse mogelijkheden + lijkt soms wel goedkoper dan bol.com. Kan natuurlijk niet alle ebooks gaan vergelijken)

vanstockum.nl (Epub + Mobipocket + Zelfde eigenschappen als Selexyz maar dan wel met browse mogelijkheden)
  woensdag 23 september 2009 @ 10:16:23 #107
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_73031090
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 09:14 schreef Metatron het volgende:

Te kort door de bocht. Ja, de prijs zou naar beneden kunnen. Echter praat je ook bij digitale distributie wel degelijk over kosten. Sowieso is opslag en bandbreedte in tegenstelling tot wat veel mensen denken absoluut niet gratis, zeker niet als je e.e.a. een beetje professioneel wil aanpakken. Daarnaast zit je met opstartkosten. Zolang de volumes bij digitale boeken laag blijven, zal dat terugverdiend moeten worden door die lage volumes, wat dus een hogere prijs per boek oplevert.
Nou de kosten zouden wel een stuk lager kunnen, de boeken liggen niet meer op pallets in een magazijn, er is geen duur magazijn systeem nodig etc.
Wat ik het mooiste zou vinden is dat als je een fysiek boek koopt dat je de ebook erbij krijgt (of voor een geringe vergoeding)
De ereader is nu enorm handig omdat ik veel reis en niet met al die boeken wil rondkloten, maar ik prefereer meestal toch een echt boek.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  woensdag 23 september 2009 @ 10:28:21 #108
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_73031414
Ik ben ook zeer geīnteresseerd geraakt in een e-reader. Maar: Welke? Waneer?, Nu of met een half jaar, Welk formaat?

Vragen vragen vragen.

Mijn voorkeur gaat uit naar een touchscreen mits dat niet ten koste gaat van het lees genot. Heeft iemand hier de Sony met touchscreen?
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  woensdag 23 september 2009 @ 10:34:21 #109
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73031593
Hmm ben toch niet zo'n voorstander van touchscreen, het kan alleen maar je scherm vervuilen. That is, als je alleen maar boeken leest, waarom zou je dan een touchscreen nodig hebben?

Ben er in ieder geval wel achter dat je een ereader moet hebben (niks moet) die zowel Epub als wel mobipocket bestanden ondersteund.

Vraagje aan de kenners, de Lbook en Bebook zijn eigenlijk dezelfde apparaten maar uit verschillende landen?
The truth was in here.
  woensdag 23 september 2009 @ 10:34:39 #110
94617 Ps2K
pi_73031601
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:28 schreef J.A.N.A. het volgende:
Ik ben ook zeer geīnteresseerd geraakt in een e-reader. Maar: Welke? Waneer?, Nu of met een half jaar, Welk formaat?

Vragen vragen vragen.

Mijn voorkeur gaat uit naar een touchscreen mits dat niet ten koste gaat van het lees genot. Heeft iemand hier de Sony met touchscreen?
Ik heb de IRex 1000s met touchscreen, leuke feature, ik gebruik het alleen nooit. De reader heeft een 10" scherm en zit echt net op het randje van wat comfortable leest. 6" of 8" is beter.
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 september 2009 @ 10:46:59 #111
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73031978
hier toch ook wel geinteresseerd, maar vind ze vrij prijzig. lees ik nu ook dat de eboeken die je koopt ongeveer evenveel zijn als gewone boeken?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 23 september 2009 @ 10:49:58 #112
94617 Ps2K
pi_73032050
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:46 schreef Ynske het volgende:
hier toch ook wel geinteresseerd, maar vind ze vrij prijzig. lees ik nu ook dat de eboeken die je koopt ongeveer evenveel zijn als gewone boeken?
Yep dat klopt. En dat is precies de reden waarom ik nog geen eBooks aanschaf. Ik heb iets van 30.000 ebooks op een hdd staan en alles wat ik lees en goed vind bestel ik via amazon wel op ouderwets papier.
  woensdag 23 september 2009 @ 11:47:33 #113
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_73033738
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:34 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Ik heb de IRex 1000s met touchscreen, leuke feature, ik gebruik het alleen nooit. De reader heeft een 10" scherm en zit echt net op het randje van wat comfortable leest. 6" of 8" is beter.
Touchscreen ben ik gewend van de Stanza op de iPhone. Het bladeren daarmee gaat echt perfect. Qua scherm zal het waarschijnlijk 6" of 8" worden 5" is net weer te klein.

Ik moet toch maar eens de verschillende apparaten in de hand houden, hebben de grote boekenwinkels een mogelijkheid daartoe?
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
pi_73033839
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:47 schreef J.A.N.A. het volgende:

[..]

Touchscreen ben ik gewend van de Stanza op de iPhone. Het bladeren daarmee gaat echt perfect. Qua scherm zal het waarschijnlijk 6" of 8" worden 5" is net weer te klein.

Ik moet toch maar eens de verschillende apparaten in de hand houden, hebben de grote boekenwinkels een mogelijkheid daartoe?
selexyz, dixons en volgens mij zelfs mediamarkt hebben exemplaren van eink-readers
  zondag 3 januari 2010 @ 19:15:55 #115
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_76369244
Schopje!

Ik heb zelf de BeBook mini en vind het een erg prettig apparaat.

Heeft iemand hier ervaring met het lenen van ebooks?
Als ik dit lees: http://www.adobe.com/nl/p(...)elp/#borrowing_books moet dit vrij eenvoudig kunnen. Ik heb zelf geen bibliotheeklidmaatschap omdat ik in Duitsland woon, anders zou ik het natuurlijk gewoon even daar vragen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_76377610
Binnenkort komt er trouwens een nieuwe e-reader van iRex uit. Ziet er best mooi uit:

Jammer dat de prijzen van ebooks hier in Nederland zo hoog zijn. Hoe geavanceerd die e-readers ook worden, ze zullen nooit zo mooi worden als een echt boek. Dus voor die paar euro extra neem ik liever een echt boek. Wat dan wel weer handig is, zijn de rechtenvrij boeken die je gratis op het internet kan downloaden.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:19:52 #117
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_76430787
Ik wacht nog even met de aanschaf, zeker na dat ik dit gezien heb:

http://vimeo.com/8217311
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:01:19 #118
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_76459197
Ik lees al een tijdje e-books met Stanza op mijn iPhone. Ik heb me aangesloten bij een leeskring, die onderling nederlandstalige titels uitwisselt. Bedoeling is dat je ongeveer evenveel inbrengt als dat je afneemt. Inbrengen doe je dus door door jou gekochte titels te delen. Verder ga ik me er hier daarover niet over uitlaten denk ik. Maar mijn PM staat aan. Als je het geen probleem vindt om engelstalige titels te lezen dan kom je via de 'geijkte kanalen' (ook hier hoef ik niet verder op in te gaan denk ik) ook heel ver. Kwestie van slim zoeken. Tip, probeer erachter te komen welke extensie jouw reader leest. Op die manier heb ik al een goede collectie titels opgebouwd. De Stanza-software voor Windows is wel een tip. Daarmee kun je ebooks in verschillende formaten bekijken (vooraf doorscannen kan handig zijn) en omzetten naar heel veel verschillende andere formaten.
pi_76459574
quote:
Op zondag 3 januari 2010 21:55 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
Binnenkort komt er trouwens een nieuwe e-reader van iRex uit. Ziet er best mooi uit:

Jammer dat de prijzen van ebooks hier in Nederland zo hoog zijn. Hoe geavanceerd die e-readers ook worden, ze zullen nooit zo mooi worden als een echt boek. Dus voor die paar euro extra neem ik liever een echt boek. Wat dan wel weer handig is, zijn de rechtenvrij boeken die je gratis op het internet kan downloaden.
Ik heb zelf onderzoek gedaan naar eReaders en eBooks en de hoge prijs van eReaders is op het moment nog een van de belangrijkste remmende factoren in de acceptatie.

Persoonlijk denk ik dat digitaal lezen in de toekomst sterk zal groeien, maar dat een dedicated eReader slechts een tussenoplossing is.
pi_76459981
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:07 schreef Citizen.Erased het volgende:

Persoonlijk denk ik dat digitaal lezen in de toekomst sterk zal groeien, maar dat een dedicated eReader slechts een tussenoplossing is.
Misschien, maar ik betwijfel of het een tussenoplossing is. Ten eerste is lezen vanaf een eInk display een stuk comfortabeler dan lezen vanaf een backlit LCD. Alleen is e-Ink niet geschikt voor gebruik als 'gewoon' scherm, vanwege de traagheid. Het is te betwijfelen of die snelheid naar een vergelijkbaar niveau kan komen als LCD of OLED, simpelweg vanwege de principes waarop het werkt.

Daarnaast is een dedicated eReader een stuk compacter en lichter te houden dan een notebook of tablet. En voor mij speelt het formaat en gewicht wel degelijk een rol. Een reader moet (net als een boek) fatsoenlijk in een jaszak passen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_76460432
Je hebt gelijk. Ik verwacht dat verschillende technieken zich in de komende jaren nog gaan ontwikkelen waardoor er meer (verschillende) mogelijkheden gaan komen.

Zo zijn er verschillende mogelijke gebruikersgroepen te onderscheiden op het gebied van digitaal lezen, met verschillende behoeftes. Voor bijvoorbeeld studenten bestaat er meer een behoefte om aantekeningen te maken, terwijl dat voor mensen die gewoon een boek willen lezen dat niet van belang is.

Uiteindelijk gaat het er ook niet om op welk apparaat je de content leest. De techniek moet ondergeschikt zijn en iedereen is dan vrij om een apparaat kiezen dat past bij de specifieke behoefte van de lezer.
pi_76497789
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
Je hebt gelijk. Ik verwacht dat verschillende technieken zich in de komende jaren nog gaan ontwikkelen waardoor er meer (verschillende) mogelijkheden gaan komen.
Absoluut. Je ziet de scheidingslijn tussen netbooks en notebooks al vervagen. Aan de andere kant zal er zeker een 'mengvorm' komen tussen de dedicated e-reader en een kleine tablet. Zo'n kleine tablet (neem als voorbeeld de Asus T91) zou je bijvoorbeeld met een dubbel scherm kunnen uitrusten. Een TFT of Oled voor de tablet functie, en een e-ink display aan de andere kant voor de e-reader functie.
quote:
Zo zijn er verschillende mogelijke gebruikersgroepen te onderscheiden op het gebied van digitaal lezen, met verschillende behoeftes. Voor bijvoorbeeld studenten bestaat er meer een behoefte om aantekeningen te maken, terwijl dat voor mensen die gewoon een boek willen lezen dat niet van belang is.

Uiteindelijk gaat het er ook niet om op welk apparaat je de content leest. De techniek moet ondergeschikt zijn en iedereen is dan vrij om een apparaat kiezen dat past bij de specifieke behoefte van de lezer.
Klopt, en iets tot 'beste' reader uitroepen is net zo zinloos als iets uitroepen tot 'beste' PC. Ook dat is immers altijd een keuze die bepaald wordt door wat je er mee wilt doen.
Meh.
pi_76763169
Mijn mening: eBook komt op mij over als de zoveelste hype die men je door de strot probeert te duwen terwijl men eraan voorbij gaat dat de mens over het algemeen gewend is om dingen vast te pakken en aan te voelen. Dus men is te gewend om een papierenkrant aan te raken en te voelen terwijl zo een apparaat lmischien in eerste instantie wel handiger lijkt maar toch dat " aanvoelen " en "ruiken"( in dit geval van papier) mist. Maar goed, dat is mijn mening erover.
75 topics = FIN
pi_76831552
Ik wil nooit meer zonder mijn bebook. Moet er wel bijvertellen dat ik hem gratis heb gekregen. Gelijk andere firmware erop en gaan met die banaan.

Heb inmiddels van de 110 boeken die ik gekocht heb en nog niet gelezen het merendeel (illegaal) gedownload. En ik zit nog niet eens op 200 mb. Wat kan er veel op zo'n ding, bizar!

Het leest veelal prettiger dan de pockets die ik lees, vooral de letters groter maken is fijn.

Eigenlijk mis ik in mijn bebook wel een goede bookmarkoptie. Ik kan wel bookmarks maken, maar alleen van een hele pagina en de sony die ik hiervoor had (als test helaas) kon wel stukjes van een zin bookmarken. Ohja, ik mis ook het woordenboek, dat kan kennelijk niet in de bebook. Maar verder puik apparaatje.
pi_76839342
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:58 schreef FP128 het volgende:
Mijn mening: eBook komt op mij over als de zoveelste hype die men je door de strot probeert te duwen
Niet elke verandering of nieuwe technologie is een 'hype'. Veel mensen zagen het nut van een GSM ook niet, want die telefoon thuis doet het toch prima? Nu loopt bijna iedereen met een GSM rond.
quote:
terwijl men eraan voorbij gaat dat de mens over het algemeen gewend is om dingen vast te pakken en aan te voelen. Dus men is te gewend om een papierenkrant aan te raken en te voelen terwijl zo een apparaat lmischien in eerste instantie wel handiger lijkt maar toch dat " aanvoelen " en "ruiken"( in dit geval van papier) mist. Maar goed, dat is mijn mening erover.
Tegelijk weet ook iedereen hoe ontzettend onhandig een normaal formaat krant is als je hem niet aan een grote tafel kan lezen. M.i. kan juist voor een krant een elctronische publicatie een hele mooie boost geven. Denk aan het gedurende de dag 'live' updaten van nieuws, in plaats van een krant die op het moment dat-ie in de bus valt al grotendeels verouderd is.

Voor boeken is voornamelijk het makkelijk kunnen zoeken en ruimtebesparing voordelen voor de consument. Moest ik voorheen een keuze maken van een paar boeken om mee te nemen op vakantie, nu kwak ik er zo een paar honderd op m'n reader, en kan ik later wel beslissen wat ik wil lezen. Aan de producent-kant is de uitsparing van druk- en distributiekosten een belangrijk aspect wat op termijn ook zal leiden tot lagere prijzen.
Meh.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 18:34:03 #126
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_76861354
Plus dat het zelfpublicatie een stuk vergemakkelijkt, een uitgever zal zich dan ook moeten gaan onderscheiden in hun toegevoegde waarde voor de auteurs.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 19:23:48 #127
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_76863527
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 23:50 schreef willempjewever het volgende:
Ik wil nooit meer zonder mijn bebook. Moet er wel bijvertellen dat ik hem gratis heb gekregen. Gelijk andere firmware erop en gaan met die banaan.

Heb inmiddels van de 110 boeken die ik gekocht heb en nog niet gelezen het merendeel (illegaal) gedownload. En ik zit nog niet eens op 200 mb. Wat kan er veel op zo'n ding, bizar!

Het leest veelal prettiger dan de pockets die ik lees, vooral de letters groter maken is fijn.

Eigenlijk mis ik in mijn bebook wel een goede bookmarkoptie. Ik kan wel bookmarks maken, maar alleen van een hele pagina en de sony die ik hiervoor had (als test helaas) kon wel stukjes van een zin bookmarken. Ohja, ik mis ook het woordenboek, dat kan kennelijk niet in de bebook. Maar verder puik apparaatje.
Waarom heb je er andere firmware op gezet? (En welke Bebook heb je?)
... ♥ ik mis je ♥
pi_76863651
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 18:34 schreef Dagonet het volgende:
Plus dat het zelfpublicatie een stuk vergemakkelijkt, een uitgever zal zich dan ook moeten gaan onderscheiden in hun toegevoegde waarde voor de auteurs.
Precies het publiceren wordt veel gemakkelijker en bovenal goedkoper. Daar gaat het geld ook niet meer mee verdient worden in de toekomst. Zelfs boeken kunnen interactief worden op termijn, heb ooit al zoiets gezien waar je bepaalde keuzes kon maken in het boek en zo op een andere manier naar het einde kwam.
pi_76865834
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 19:23 schreef phluphy het volgende:
Waarom heb je er andere firmware op gezet? (En welke Bebook heb je?)
Ik heb de Bebook one (nouja, eigenlijk de Hamlin V3, maar dat is dezelfde, maar was goedkoper).

De bebook one (en Hamlin V3) kan je voorzien van de firmware van openinkpot. De is vele malen beter dan de originele firmware en kan ook meer (zoals veel vaker inzoomen). Als je het boek rechtop leest is deze firmware het beste. Lees je liever het boek plat, dan vind ik het verwerken van de tekst net wat sneller gaan met de originele firmware. Maar je gaat vast niet meer terug naar de originele firmware als je overstapt, ik niet in iedergeval.

Heb je een bebook one, dan kan jij het ook gebruiken (een bebook mini wordt nog niet ondersteund. Je kan het als volgt doen:

1. Download de meest recente openinkpot versie van http://openinkpot.org/ (voor de 512MB versie van de Hanlin V3 heb je de V3ext versie nodig. De meest recentie is hier te vinden: http://openinkpot.org/pub(...)3ext-install-0.2.zip

2. Maak een kopie van de boeken die je op de Hanlin hebt staan, na installatie is het interne geheugen namelijk gewist!

3. Pak het zip bestand uit en zet de file op een SD kaartje. Dit SD kaartje stop je in de Hanlin V3 (het apparaat moet uitstaan). Zet het apparaat nu aan en houd de volume up toets ingedrukt totdat je een piepje hoort. Volg nu de instructies op het scherm.

4. Na het rebooten gaat de Hanlin V3 het interne geheugen formateren. Dit kost ongeveer 10 minuten. Doe in de tussentijd niks met de Hanlin.

5. Na het opgeven van de datum en tijd kan je aan de slag met de Hanlin. Koppel hem aan de pc en Windows zal aangeven dat het een onbekend apparaat is. Hiervoor heb je de Linux.inf file nodig die hier te vinden is: http://openinkpot.org/raw(...)UsersGuide/linux.inf

6. Nu moet je een static IP adres koppelen aan de Hanlin V3. Ga naar het configuratiescherm en kies daar Netwerk connecties. Zorg dat de Hanlin gekoppeld is aan de pc en je ziet hem staan in het lijstje. Ga naar de eigenschappen en in de internet protocol sectie moet je dit ip adres opgeven: 192.168.111.2 en subnet: 255.255.255.0

7. Nu moet je het programma WinSCP downloaden, de laatste versie is hier te vinden: http://winscp.net/download/winscp425setup.exe

8. Start het programma, voer bij hostname 192.168.111.1 in, bij username root en bij password zxc en bij protocol kies je voor SCP. Log nu in, je krijgt 2 foutmeldingen die je kan wegklikken met OK (is bij iedereen zo) en dan zit je erin.

9. Nu kan je bestanden op de schrijf van de Hanlin zetten. Doe dit in de map /mnt/storage (je kan hier gewoon mapjes inzetten bijvoorbeeld).

[ Bericht 4% gewijzigd door willempjewever op 15-01-2010 20:34:31 ]
  vrijdag 15 januari 2010 @ 20:46:24 #130
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_76866716
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:25 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ik heb de Bebook one (nouja, eigenlijk de Hamlin V3, maar dat is dezelfde, maar was goedkoper).

-knip -
Dank voor je uitleg. Ik had hier echt nog nooit van gehoord. Ik heb overigens zelf de Bebook mini, en tot nu toe ben ik eigenlijk over alle elementen erg tevreden. Al moet ik me de handigheidjes nog wel een beetje eigen maken.
... ♥ ik mis je ♥
pi_76866893
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:46 schreef phluphy het volgende:
Dank voor je uitleg. Ik had hier echt nog nooit van gehoord. Ik heb overigens zelf de Bebook mini, en tot nu toe ben ik eigenlijk over alle elementen erg tevreden. Al moet ik me de handigheidjes nog wel een beetje eigen maken.
Het is een beetje hetzelfde als een nieuwe versie van windows installeren. Je kan met het nieuwe besturingssysteem nog steeds op fok komen, maar het ziet er wat anders uit en werkt in sommige gevallen beter (en soms kan je er niet aan wennen).

Ik ben gek op het zelf programmeren/aankloten met dit soort spullen, de normalere gebruiker zal er wel van schrikken

Vanavond maar eens verder lezen in plaats van er allerlei dingetjes op te zetten en menu'tjes aan te passen. Ik heb hem immers om te lezen
pi_78561308
Zouden in de toekomst alle boeken ook als ebook worden uitgegeven ? Of alleen de nieuwe boeken ?

Ik heb overigens een Bebook gekocht , eerst had ik een Sony Touch Edition maar ik irriteerde me mateloos aan de spiegeling van het scherm dat ik hem meteen heb omgeruild.

De Sony was supergebruiksvriendelijk maar het scherm was een groot nadeel helaas. De Bebook leest een stuk rustiger voor mijn ogen.
pi_78561393
Handig voor het reizen en eventueel studie- of werkmateriaal, maar vrij overbodig om de boekenkast al weg te gooien, gezien het lezen van een scherm het nooit zal redden tegen de 'charme' van een echt boek.
pi_78568610
quote:
Op zondag 28 februari 2010 19:11 schreef boyv het volgende:
gezien het lezen van een scherm het nooit zal redden tegen de 'charme' van een echt boek.
Dat is niet waar. Email heeft ook het schrijven van brieven overgenomen, smsjes hebben de korte telefoongesprekken overgenomen, ebooks gaan het papieren boek op den duur ook overnemen. Als straks hele generaties digitale schoolboeken krijgen zal men niet meer snel op een papieren boek overstappen (althans niet die generatie).
pi_78747171
quote:
Op zondag 28 februari 2010 19:09 schreef zeemonster het volgende:
Zouden in de toekomst alle boeken ook als ebook worden uitgegeven ? Of alleen de nieuwe boeken ?

Ik heb overigens een Bebook gekocht , eerst had ik een Sony Touch Edition maar ik irriteerde me mateloos aan de spiegeling van het scherm dat ik hem meteen heb omgeruild.

De Sony was supergebruiksvriendelijk maar het scherm was een groot nadeel helaas. De Bebook leest een stuk rustiger voor mijn ogen.

Ik heb een Kindle en die bevalt heel erg goed
pi_78747281
Ik vind het nogal irritant om grote lappen tekst van het scherm te moeten lezen.
pi_78748165
Heb je het al eens geprobeerd? Want ik was erg anti ebook, maar het toen een keer geprobeerd. En het bevalt prima.

Ik heb altijd heel veel boeken bij me, ik ben iemand die in meerdere boeken tegelijk bezig is dus dit is super handig.
pi_78755233
Ik ben ook helemaal om . Ik heb de Bebook one inmiddels omgeruild voor een Bebook Neo .

Eerst had ik de Sony touch edition , perfect apparaat en zeer gebruiksvriendelijk . Alleen heel jammer van het ontzettende reflecterende scherm.
Dat is meteen het grootste nadeel want het scherm is gewoon een computerschermpje.
Het doet totaal niet aan als een E-ink scherm (welk een goede vervanger voor een echt boek moet zijn), waarvoor je dus de ereader hebt aangeschaft.

Toen heb ik de Bebook One gehaald (6 inch) en deze bleek een defect te vertonen .
De teksten vervaagden van donkergrijs naar lichtgrijs en letters vielen half weg alsof het slechtgedrukt was.
Elke keer als je hem aan je laptop wilde koppelen herkende hij het apparaat niet of wilde hij fouten controleren en herstellen .
Een traag toestel met eveneens een trage usbpoort (1 ipv 2.0 ) . Design deed ook goedkoop aan. Wel werd hij compleet geleverd met een goede beschermhoes.
Ik kan hier alleen geen goed oordeel over geven omdat hij dus "kapot" bleek te zijn.

Tot slot de Bebook Neo ook wel de Onyx Boox .
Tot nu toe erg mooi en gebruiksvriendelijk . Heeft net als de Sony Touch een touchscreen maar door het Wacom touchscreen geen reflectie.
Nadeel is dan wel dat je het touchscreen alleen met de bijgeleverde stylus kunt bedienen en niet met je vingers. Dat is niet zo erg vervelend vind ik zelf.
Hij wisselt snel van pagina's in tegenstelling tot de Bebook One en de Sony Touch. Navigeren door de menu's gaat ook heel makkelijk en de text is heel scherp en goed te lezen .
Ik als bril/lenzen dragende , kan zelfs het kleinste lettertype lezen al is dat toch net te klein en is medium qua grootte wel voldoende.

Alleen nu dus een goede cover halen
  donderdag 4 maart 2010 @ 23:41:32 #139
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_78755278
Net terug van vakantie, die mede dankzij mijn Bebook (en willempjewever) erg geslaagd was.
Genoeg boeken bij me, gewoon in mijn handtas. En als het licht slecht was, maakte ik de letters groter en kon ik prima lezen.

Ik ben helemaal "om". (En was ooit ook heel kritisch).
... ♥ ik mis je ♥
pi_78755971
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:58 schreef bibi het volgende:

[..]

Ik heb een Kindle en die bevalt heel erg goed
In de winkel waar ik ben geweest benoemden ze de Kindle (kopie is de Iriver) als een zeer goed apparaat .
pi_78763858
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:59 schreef zeemonster het volgende:

[..]

In de winkel waar ik ben geweest benoemden ze de Kindle (kopie is de Iriver) als een zeer goed apparaat .
Als je in het Nederlands wilt lezen is de kindle niet de meest handige keuze... maar wel een mooi apparaat. Heb vorig jaar de grootste versie in mijn handen gehad op een congres (een paar weken voordat ze hem in de verkoop gooiden) en die is helemaal

Maar ook wel groot voor je tas...
pi_78765112
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:10 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Als je in het Nederlands wilt lezen is de kindle niet de meest handige keuze... maar wel een mooi apparaat. Heb vorig jaar de grootste versie in mijn handen gehad op een congres (een paar weken voordat ze hem in de verkoop gooiden) en die is helemaal

Maar ook wel groot voor je tas...
Ik heb de kindle en ik kan er prima nederlands mee lezen, waarom zou dat volgens jou niet handig zijn?

@Zeemonster

Goeie en vooral mooie keuze voor je ebookreader.
pi_78765638
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:43 schreef bibi het volgende:
Ik heb de kindle en ik kan er prima nederlands mee lezen, waarom zou dat volgens jou niet handig zijn?
legale ebooks kan hij toch niet aan? Ik dacht alleen dat kindle formaat?
pi_79094088
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:57 schreef willempjewever het volgende:

[..]

legale ebooks kan hij toch niet aan? Ik dacht alleen dat kindle formaat?
Je haalt 'legaal' en 'suffe kopieer-beveiligingen' door elkaar. Er zijn zat legale e-books die geen DRM hebben. En voor zover ik weet kan de Kindle verder ook gewoon de gangbare epub, txt en pdf formaten aan.
Meh.
pi_79107741
quote:
Op zondag 12 juli 2009 00:07 schreef Luvjah het volgende:
Ik heb wel eens ooit een e-book gelezen, het werkt natuurlijk allemaal prima.

Maar mijn voorkeur gaat uit naar een echt boek, lekker lezen in bed, in de luie stoel, whatever, bovendien is uren staren naar een beeldscherm met lettertjes ook niet prettig, maar dat kan persoonlijk zijn.
Dit dus. Ik heb zo'n e-book nooit uitgeprobeerd maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat het fijn is om op een computerscherm te lezen. Bovendien wil ik als ik ga lezen juist weg zijn van m'n pc.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 maart 2010 @ 21:30:54 #146
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79109031
Recentelijk weer lang in het vliegtuig gezeten en 3 Stiegs op mijn ipod gezet. Das natuurlijk niet ideaal, maar 3 boeken bij je hebben in binnenzakformaat is wel erg makkelijk!
pi_79109054
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 20:51 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Dit dus. Ik heb zo'n e-book nooit uitgeprobeerd maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat het fijn is om op een computerscherm te lezen. Bovendien wil ik als ik ga lezen juist weg zijn van m'n pc.
Het is dus niet te vergelijken met je laptopscherm .
  Licht Ontvlambaar zaterdag 13 maart 2010 @ 21:36:14 #148
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79109207
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 20:51 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Toch eens gaan proberen dan het is geen computerscherm waar je vanaf leest.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 13 maart 2010 @ 22:32:36 #149
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_79111268
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 21:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Recentelijk weer lang in het vliegtuig gezeten en 3 Stiegs op mijn ipod gezet. Das natuurlijk niet ideaal, maar 3 boeken bij je hebben in binnenzakformaat is wel erg makkelijk!
Ik heb standaard een boek of 500 op m'n foon staan.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 maart 2010 @ 23:09:06 #150
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79112775
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 22:32 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik heb standaard een boek of 500 op m'n foon staan.
Zo... mag ik je aanraken?
pi_79112855
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 23:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

lol . Ik lees er echt geen vijfhonderd ben ik bang..

Ik heb nu tien boeken en heb er twee gelezen . Althans in de tweede ben ik nog bezig.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 17:00:58 #152
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_79377012
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 23:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het niet, ik hou alleen van keuze. Helemaal op vakantie.
pi_79385356
Als leesverslaafde zit ik ook al maanden te twijfelen over de aanschaf van een eReader.
De prijs is echter nog steeds erg pittig.

Ik lees veel (fictie en non-fictie), heb standaard een boek of 8 op mijn nachtkastje liggen. 90% van wat ik lees is Engelstalig, de overige 10% Nederlandstalig.

Ik lees hier graag even mee, vooral voor de gebruikerservaringen.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_79387060
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:41 schreef Pandora73 het volgende:
Als leesverslaafde zit ik ook al maanden te twijfelen over de aanschaf van een eReader.
De prijs is echter nog steeds erg pittig.

Ik lees veel (fictie en non-fictie), heb standaard een boek of 8 op mijn nachtkastje liggen. 90% van wat ik lees is Engelstalig, de overige 10% Nederlandstalig.

Ik lees hier graag even mee, vooral voor de gebruikerservaringen.
Voor engelstalig is er een hoop keus voor de ereader. Ik ben nog steeds dolblij met de Bebook Neo
pi_79401107
Hmm raar, als ik bij Amazon in de Kindle-store kijk zijn de e-books steevast enkele dollars duurder dan de paperbacks... Op die manier schiet het nog niet op natuurlijk...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_79401156
quote:
Op zondag 21 maart 2010 12:44 schreef Pandora73 het volgende:
Hmm raar, als ik bij Amazon in de Kindle-store kijk zijn de e-books steevast enkele dollars duurder dan de paperbacks... Op die manier schiet het nog niet op natuurlijk...
heb je selexyz.nl , ebook.nl , bol.com al vergeleken?
pi_79401332
quote:
Op zondag 21 maart 2010 12:46 schreef zeemonster het volgende:

[..]

heb je selexyz.nl , ebook.nl , bol.com al vergeleken?
Nog niet. Ik ben me nog aan het oriënteren. En dat is al ingewikkeld genoeg: ik raak al de weg kwijt bij alle formaten die er zijn :S
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 maart 2010 @ 13:01:53 #158
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_79401705
Ik ben meer een tijdschriftenman . En voor bladen als de economist lijkt het mij wel handig. Alleen ik wil wel een ereader in kleur .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_79402138
Overigens: iemand al eens de nook van Barnes&Noble geprobeerd? Op ereaders.nl zie ik die in ieder geval niet staan...
Never mind... Niet te verkrijgen buiten de US voorlopig. Jammer maar helaas...

[ Bericht 28% gewijzigd door Pandora73 op 21-03-2010 13:21:06 ]
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_79402501
Ereaders in kleur komen dit jaar of volgend jaar op de markt, ze zijn er wel al mee bezig .

Ik blijf erbij dat voor mij de Bebook Neo (ook wel de Onyx Boox' een van de betere apparaten is op het gebied van Ereaders . Het enige minpuntje is een cover ą), maar die is in de eerste week van april verkrijgbaar zeggen ze.
  zondag 21 maart 2010 @ 13:39:25 #161
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_79403018
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:25 schreef zeemonster het volgende:
Ereaders in kleur komen dit jaar of volgend jaar op de markt, ze zijn er wel al mee bezig .
pi_79403158
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:39 schreef Dagonet het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Gek er is er namelijk wel al 1 te koop in het buiitenland... na ja , jij zal vast wel gelijk hebben want eer dat het hier ook komt ...

Linkje :http://www.ereaders.nl/article.php?article_id=98387&unsubscribe=1

[ Bericht 19% gewijzigd door zeemonster op 21-03-2010 13:48:47 ]
  woensdag 31 maart 2010 @ 09:38:43 #163
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79777466
Ik lees dat de Bebook Neo eigenlijk wel de beste is, zijn er nog directe concurrenten voor hem? Wifi is voor mij geen must, of er moet een optie aanwezig zijn om favorieten links te kunnen bewaren. En MP3 tijdens lezen hou ik niet van.
Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat je er wel gewoon buiten mee kan lezen, geen reflecterend scherm.
The truth was in here.
pi_79779115
Ik heb een keer een boek geprobeerd te lezen op de iPhone maar dat was echt kut. Ik blijf nog even bij gewone boeken
pi_79779208
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:40 schreef picodealion het volgende:
Ik heb een keer een boek geprobeerd te lezen op de iPhone maar dat was echt kut. Ik blijf nog even bij gewone boeken
pi_79779533
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:42 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

iPad is wel wat anders inderdaad, maar daar heb ik niet zo even het geld voor liggen
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:14:55 #167
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79780350
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:40 schreef picodealion het volgende:
Lekker vergelijken op een 1 inch scherm
The truth was in here.
pi_79780372
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:14 schreef Bastard het volgende:

[..]

Lekker vergelijken op een 1 inch scherm
Is een eReader zoveel groter dan? Hmm, heb ik een verkeerd beeld van dan
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:25:52 #169
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79780771
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:15 schreef picodealion het volgende:

[..]

Is een eReader zoveel groter dan? Hmm, heb ik een verkeerd beeld van dan
6 inch is het meest gangbaar vlgs mij
The truth was in here.
pi_79784982
Ik ben zeer tevreden over mijn ereader, maar die ibook blijft ook mooi. Toch jammer dat hij zo duur is.
pi_79794700
Het grote voordeel van e-book readers boven apps op bijvoorbeeld een iPad of mobiele telefoon, vind ik dat je ogen veel minder moe worden omdat het scherm niet verlicht is.
Als ik een boek van papier lees, of ik lees het op een scherm, lees ik veel langer/prettiger en zonder problemen van het papier. En omdat de leeservaring bij een e-book reader vergelijkbaar is met die op papier, wil ik toch heel graag zo'n reader.
En ja, dan wil ik dus heeeeel graag een nook, maar ja, dat duurt nog wel even voor ik die bij elkaar gespaard heb en een manier heb om hem vanuit Amerika hier te krijgen.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_79805357
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:55 schreef Pandora73 het volgende:
Het grote voordeel van e-book readers boven apps op bijvoorbeeld een iPad of mobiele telefoon, vind ik dat je ogen veel minder moe worden omdat het scherm niet verlicht is.
Volgens mij valt dat sinds de komst van tft schermen wel mee, ik heb het idee dat een ipad ook prima leest, maar het is natuurlijk even reviews afwachten van mensen die er echt een boek op gelezen hebben.

Ik heb er het geld toch niet voor (over) momenteel. Maar mijn vrouw wil ook een ereader kopen en als de ipad dan toch bevalt kan ik die er altijd bijnemen terzijnertijd.

En met een ereader merk je absoluut geen verschil met lezen van papier, het is zelfs fijner omdat je de letters wat groter kan maken. Ik ben alleen altijd bang dat hij kapot gaat, dan ben ik in 1 keer mijn boekenkast helemaal kwijt (heb natuurlijk wel een copy, maar zonder reader begin je daarmee niet veel).
pi_79807494
TFTschermen zijn toch de gewone computer- en laptopschermen? Daar krijg ik heel snel zere ogen van als ik daar uren van zou moeten lezen (zoals je bij een boek doet).
Ook als ik op mijn telefoon (HTC Hero) een e-book lees krijg ik daar op een gegeven moment toch sneller vermoeide ogen van.
Het verschil zit hem voor zover ik heb begrepen in het feit dat je constant in iets zit te kijken dat van achteren verlicht wordt, en dus licht jouw ogen instuurt, dat feller is dan het licht in je omgeving. Bij het lezen van een boek (of vanaf een e-book reader) maak je gebruik van het in je omgeving aanwezige licht, dat gereflecteerd wordt naar jouw ogen. Je kijkt dus niet "in" de lichtbron zeg maar, waar je vervolgens uit al dat licht de lettertjes moet zien te vinden.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_79810964
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 21:59 schreef Pandora73 het volgende:
TFTschermen zijn toch de gewone computer- en laptopschermen? Daar krijg ik heel snel zere ogen van als ik daar uren van zou moeten lezen (zoals je bij een boek doet).
Ook als ik op mijn telefoon (HTC Hero) een e-book lees krijg ik daar op een gegeven moment toch sneller vermoeide ogen van.
Het verschil zit hem voor zover ik heb begrepen in het feit dat je constant in iets zit te kijken dat van achteren verlicht wordt, en dus licht jouw ogen instuurt, dat feller is dan het licht in je omgeving. Bij het lezen van een boek (of vanaf een e-book reader) maak je gebruik van het in je omgeving aanwezige licht, dat gereflecteerd wordt naar jouw ogen. Je kijkt dus niet "in" de lichtbron zeg maar, waar je vervolgens uit al dat licht de lettertjes moet zien te vinden.

zelfs in tft-schermen heb je een groot verschil tussen ouderwetse backlit en led-backlit.Je moet er recht voor zitten om het beste beeld te krijgen. LED is veel evenwijdiger.
de iPad doet daar nog een graadje bovenop doordat het een IPS-scherm is en een sensor welke de lichtsterkte aanpast aan de omgevingslicht. Evt. kan je zelf ook nog regelen.
pi_79811862
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 23:03 schreef athlonkmf het volgende:
zelfs in tft-schermen heb je een groot verschil tussen ouderwetse backlit en led-backlit.Je moet er recht voor zitten om het beste beeld te krijgen. LED is veel evenwijdiger.
de iPad doet daar nog een graadje bovenop doordat het een IPS-scherm is en een sensor welke de lichtsterkte aanpast aan de omgevingslicht. Evt. kan je zelf ook nog regelen.
Ow oke, dat verschil wist ik dus niet. Dank voor de toelichting.

Dat de lichtsterkte regelbaar is is inderdaad wel handig, mijn telefoon doet dat inderdaad ook. Maar zelfs dan zit ik nog steeds in iets verlichts te turen, en je kan het licht ook niet heel zacht zetten want dan zie je de letters ook niet meer. En dat is toch wel handig als je wilt lezen

Maar goed, zolang de nook er niet is hier in Europa hou ik het toch maar even bij papier voorlopig. Scheelt ook weer een bak geld natuurlijk!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  donderdag 1 april 2010 @ 07:32:34 #176
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_79817930
Het belangrijkste zit hem niet in het licht maar in de verversing van het scherm.
pi_79817953
Ik heb een Sony Pocket E-reader en ben er erg blij mee Ben een tijd gestopt met lezen omdat ik het zat was zo'n enorm boek in de handtas te sleuren (dat vaak nog beschadigd raakte ook tijdens het meeslepen). Nu heb ik een halve bibliotheek bij me in een veel handzamer formaat en het scherm is prima leesbaar. Met een converteer programma als Calibre zet je zo'n beetje elk formaat om naar iets wat leesbaar is op de e-reader. Ik vind het echt een geweldige uitvinding
  donderdag 1 april 2010 @ 07:53:34 #178
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79818084
Kun je de boeken van je ereader ook weer terug plaatsen op je pc (backup) ?
The truth was in here.
pi_79824680
quote:
Op donderdag 1 april 2010 07:53 schreef Bastard het volgende:
Kun je de boeken van je ereader ook weer terug plaatsen op je pc (backup) ?
Welke ereader heb je het over. Behalve kindle worden de boeken van andere readers via de pc op de reader gezet, dus een kopie heb je sowieso.
  donderdag 1 april 2010 @ 12:06:08 #180
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79824923
quote:
Op donderdag 1 april 2010 11:59 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Welke ereader heb je het over. Behalve kindle worden de boeken van andere readers via de pc op de reader gezet, dus een kopie heb je sowieso.
Precies, dat dacht ik ook.. maar omdat iemand zegt.. als mn reader crasht ben ik mn boekenkast kwijt... klopt dan dus niet.
The truth was in here.
pi_79827741
quote:
Op donderdag 1 april 2010 12:06 schreef Bastard het volgende:

[..]

Precies, dat dacht ik ook.. maar omdat iemand zegt.. als mn reader crasht ben ik mn boekenkast kwijt... klopt dan dus niet.
Nee, sowieso niet. Want de boeken zijn nog eens gekoppeld aan jouw account. Dus al zal je huis afbranden samen met je ereader en computer. Dan nog kan je alles opnieuw downloaden.
(probeer dat maar met ouderwetse boeken)
  donderdag 1 april 2010 @ 13:27:42 #182
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79828106
Laat ik een domme vraag stellen.. Mijn account?
Ik wil eerdaags een E-reader aanschaffen, maar zit daar een account bij? Is dat speciaal gekoppeld aan amazon.com ofzo of hoe moet ik dat zien dan?
The truth was in here.
pi_79833985
quote:
Op donderdag 1 april 2010 13:27 schreef Bastard het volgende:
Laat ik een domme vraag stellen.. Mijn account?
Ik wil eerdaags een E-reader aanschaffen, maar zit daar een account bij? Is dat speciaal gekoppeld aan amazon.com ofzo of hoe moet ik dat zien dan?

Ehm... hoe het met bol.com (en de rest zit weet ik niet), maar als je van sony of amazon boeken koopt, dan log je in en koop een boek in je account welke wordt overgepompt. Deze is dan ook echt aan je account gekoppeld en kan je opnieuw downloaden later voor noppes.
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:57:06 #184
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79860386
Ik heb zojuist bijna 600 boeken gedownload.. nu nog een reader
The truth was in here.
  vrijdag 2 april 2010 @ 10:00:17 #185
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_79860459
Ik zag dat Dixons wat aanbiedingen heeft.
pi_79862007
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:57 schreef Bastard het volgende:
Ik zeg nog steeds : Bebook Neo
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:07:32 #187
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79862360
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:54 schreef zeemonster het volgende:

[..]

Ik zeg nog steeds : Bebook Neo
Ja of die Sony - 600, (touchscreen) dat zijn de 2 modellen die intressant zijn voor mij. Moet denk ik even wachten op vakantiegeld.
The truth was in here.
pi_79862597
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:07 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja of die Sony - 600, (touchscreen) dat zijn de 2 modellen die intressant zijn voor mij. Moet denk ik even wachten op vakantiegeld.
Ik heb dus de Sony 600 als eerste gekocht , die is bijna hetzelfde qua mogelijkheden als de Neo , alleen kun je de Sony met je vingers bedienen en de stylus en de Neo alleen met de stylus vanwege het wacom scherm. Toen heb ik hem dus teruggebracht , je koopt hem om te lezen en als dat niet lekker gaat vind ik dat zonde voor 300 euro

Let wel dat de Sony 600 reflecteerd , in direct lampenlicht of zonlicht kun je dus amper lezen (in de winkel valt dat niet op) . Dat is echt een downer aangezien het voor de rest een super toestel is.. De Sony 600 komt dus echt meer in de buurt van een computerscherm..

De Neo heeft dat niet , reflecteerd echt bijna niet gewoon en heeft daarnaast ook nog Wifi , erg leuk om de krant op te halen via het net of eventjes op Fok bij te lezen al gaat dat wel heel erg ten koste van je batterijduur . Heeft dus ook een touchscreen (met de stylus) maar is ook simpel met de button bedienbaar.
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:21:15 #189
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79862747
Ohh.. ik dacht dat je de sony 300 had eerst. Ja ik wil er natuurlijk wel gewoon straks ook buiten mee kunnen lezen in de tuin.. ok dan blijft de Bebook Neo over. Hollands product, goed voor de economie
The truth was in here.
pi_79862981
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:21 schreef Bastard het volgende:
Ohh.. ik dacht dat je de sony 300 had eerst. Ja ik wil er natuurlijk wel gewoon straks ook buiten mee kunnen lezen in de tuin.. ok dan blijft de Bebook Neo over. Hollands product, goed voor de economie
De 300 heeft inderdaad geen reflecterend scherm maar ook geen touchscreen en 5 inch groot . Zes inch is toch precies goed , gewoon de maat van een pocketboek .

Geloof me maar dat je geen miskoop met de Neo doet . Er zit alleen geen cover bij maar ik heb er 1 besteld bij www.ebookreaderdiscounter.com (zit gewoon in Nederland , je hebt de cover binnen drie dagen in huis) .
De Onyx Boox is trouwens precies hetzelfde alleen geen Nederlands toestel .
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:45:29 #191
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79863540
Ik kreeg ook de tip om even te kijken bij whekamp voor de difrnce, goede specs, helft van de prijs

http://www.wehkamp.nl/com(...)EBR_ERA_732998/?PI=0
The truth was in here.
  vrijdag 2 april 2010 @ 18:53:34 #192
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79877831
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:45 schreef Bastard het volgende:
Ik kreeg ook de tip om even te kijken bij whekamp voor de difrnce, goede specs, helft van de prijs

http://www.wehkamp.nl/com(...)EBR_ERA_732998/?PI=0
Die is zojuist besteld .. ken je dat, maak je je vrouw lekker voor het idee van een Ereader (of andere aanschaf die je noodzakelijk vind) in huis?

Koopt ze er zelf eerder 1 dan mij
The truth was in here.
pi_79980750
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:57 schreef Bastard het volgende:
Er zijn inmiddels ook wel files met 1350 NL boeken te vinden

Als je Engels leest kan je trouwens (is mijn ervaring) beter losse files zoeken en downloaden ipv hele zipbestanden vol met boeken. Zijn vaak slecht gesorteerd of niet volledig.
  dinsdag 6 april 2010 @ 08:13:05 #194
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79993370
Zelf de Cybook Opus Ereader aangeschaft, lijkt me een heerlijk apparaat, niet teveel flauweklul zoals touchscreen en mp3, maar wel de mogelijkheid om de omslag van het boek te kunnen zien, lekker.
The truth was in here.
pi_80015125
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 08:13 schreef Bastard het volgende:
Zelf de Cybook Opus Ereader aangeschaft, lijkt me een heerlijk apparaat, niet teveel flauweklul zoals touchscreen en mp3, maar wel de mogelijkheid om de omslag van het boek te kunnen zien, lekker.
De beBook Neo heeft zowel touchscreen.MP3 als de mogelijkheid om de cover te zien
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:02:44 #196
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80016779
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:18 schreef Ravvie het volgende:

[..]

De beBook Neo heeft zowel touchscreen.MP3 als de mogelijkheid om de cover te zien
Touchscreen en MP3 hoef ik echt niet .. en om de cover te zien zou ik dus 60 euro meer kwijt kunnen zijn aan de neo. Ok het heeft internet, dat is leuk. Je kan er op tekenen.. gebruik ik ook niet.
Nee, ik ben hier vlgs mij wel blij mee. Vandaag mn boek uitgelezen die ik uit wilde hebben en nu 24 digitale boeken klaar staan die ik wil gaan lezen
The truth was in here.
pi_80017507
Tja eigenlijk wil ik gewoon een reader zonder al te veel toeters en bellen, met een 6" scherm minimaal. MP3 enzo hoeft niet, en een touchscreen schijnt ten koste van de scherpte te gaan. WiFi enzo heb ik ook niet echt nodig, ik sync toch via mijn laptop.
Ik wacht het nog wel even af. Voorlopig toch nog wel genoeg papieren boeken liggen. Eerst maar een nieuwe laptop, en hopelijk is er over een half jaar of zoiets wel een mooie reader te krijgen voor niet al te veel geld.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_80019107
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:21 schreef Pandora73 het volgende:
Tja eigenlijk wil ik gewoon een reader zonder al te veel toeters en bellen, met een 6" scherm minimaal. MP3 enzo hoeft niet, en een touchscreen schijnt ten koste van de scherpte te gaan. WiFi enzo heb ik ook niet echt nodig, ik sync toch via mijn laptop.
Ik wacht het nog wel even af. Voorlopig toch nog wel genoeg papieren boeken liggen. Eerst maar een nieuwe laptop, en hopelijk is er over een half jaar of zoiets wel een mooie reader te krijgen voor niet al te veel geld.
Dan zou ik voor de bebook one gaan of een cybook opus. Redelijk kaal maar betaalbare typetjes. rond de 170-200 euro.
pi_80021800
Iemand enig idee welke dit is?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 7 april 2010 @ 08:05:33 #200
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80031104
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:53 schreef Pandora73 het volgende:
Iemand enig idee welke dit is?
ja een diffrence (vast verkeerd geschreven), bij de wehkamp 30 euro goedkoper. Zie paar posts terug van mij, mijn vrouw heeft er vorige week 1 gekocht.
Prima apparaat, makkelijk te bedienen, standaard 2 gig ruimte, 3x zoom, ook mp3, 6 inch
Enige punt waarom ik hem niet kocht is dat ik graag de kaft wil zien.. heb nu bijna 800 boeken liggen maar op titel kan ik niet alles lezen
The truth was in here.
  woensdag 7 april 2010 @ 08:07:18 #201
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80031128
Via radio 538 hoorde ik van het volgende gratis ebook, past hier wel een linkje voor denk ik.
The truth was in here.
pi_80042570
Ah, bedankt!
Op zich wel erg interessant voor die prijs van Wehkamp.
Alleen lees ik op ereader.nl dat deze geen Adobe Digital Editions slikt, dus met andere woorden dat je er geen beschermde boeken op kan lezen. Hebben jullie die ervaring ook? Of valt dat wel mee?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')