abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79112855
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 23:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zo... mag ik je aanraken?
lol . Ik lees er echt geen vijfhonderd ben ik bang..

Ik heb nu tien boeken en heb er twee gelezen . Althans in de tweede ben ik nog bezig.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 17:00:58 #152
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_79377012
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 23:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zo... mag ik je aanraken?
Zo bedoelde ik het niet, ik hou alleen van keuze. Helemaal op vakantie.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_79385356
Als leesverslaafde zit ik ook al maanden te twijfelen over de aanschaf van een eReader.
De prijs is echter nog steeds erg pittig.

Ik lees veel (fictie en non-fictie), heb standaard een boek of 8 op mijn nachtkastje liggen. 90% van wat ik lees is Engelstalig, de overige 10% Nederlandstalig.

Ik lees hier graag even mee, vooral voor de gebruikerservaringen.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_79387060
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:41 schreef Pandora73 het volgende:
Als leesverslaafde zit ik ook al maanden te twijfelen over de aanschaf van een eReader.
De prijs is echter nog steeds erg pittig.

Ik lees veel (fictie en non-fictie), heb standaard een boek of 8 op mijn nachtkastje liggen. 90% van wat ik lees is Engelstalig, de overige 10% Nederlandstalig.

Ik lees hier graag even mee, vooral voor de gebruikerservaringen.
Voor engelstalig is er een hoop keus voor de ereader. Ik ben nog steeds dolblij met de Bebook Neo
pi_79401107
Hmm raar, als ik bij Amazon in de Kindle-store kijk zijn de e-books steevast enkele dollars duurder dan de paperbacks... Op die manier schiet het nog niet op natuurlijk...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_79401156
quote:
Op zondag 21 maart 2010 12:44 schreef Pandora73 het volgende:
Hmm raar, als ik bij Amazon in de Kindle-store kijk zijn de e-books steevast enkele dollars duurder dan de paperbacks... Op die manier schiet het nog niet op natuurlijk...
heb je selexyz.nl , ebook.nl , bol.com al vergeleken?
pi_79401332
quote:
Op zondag 21 maart 2010 12:46 schreef zeemonster het volgende:

[..]

heb je selexyz.nl , ebook.nl , bol.com al vergeleken?
Nog niet. Ik ben me nog aan het oriėnteren. En dat is al ingewikkeld genoeg: ik raak al de weg kwijt bij alle formaten die er zijn :S
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 maart 2010 @ 13:01:53 #158
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_79401705
Ik ben meer een tijdschriftenman . En voor bladen als de economist lijkt het mij wel handig. Alleen ik wil wel een ereader in kleur .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_79402138
Overigens: iemand al eens de nook van Barnes&Noble geprobeerd? Op ereaders.nl zie ik die in ieder geval niet staan...
Never mind... Niet te verkrijgen buiten de US voorlopig. Jammer maar helaas...

[ Bericht 28% gewijzigd door Pandora73 op 21-03-2010 13:21:06 ]
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_79402501
Ereaders in kleur komen dit jaar of volgend jaar op de markt, ze zijn er wel al mee bezig .

Ik blijf erbij dat voor mij de Bebook Neo (ook wel de Onyx Boox' een van de betere apparaten is op het gebied van Ereaders . Het enige minpuntje is een cover ±), maar die is in de eerste week van april verkrijgbaar zeggen ze.
  zondag 21 maart 2010 @ 13:39:25 #161
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_79403018
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:25 schreef zeemonster het volgende:
Ereaders in kleur komen dit jaar of volgend jaar op de markt, ze zijn er wel al mee bezig .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_79403158
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:39 schreef Dagonet het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Gek er is er namelijk wel al 1 te koop in het buiitenland... na ja , jij zal vast wel gelijk hebben want eer dat het hier ook komt ...

Linkje :http://www.ereaders.nl/article.php?article_id=98387&unsubscribe=1

[ Bericht 19% gewijzigd door zeemonster op 21-03-2010 13:48:47 ]
  woensdag 31 maart 2010 @ 09:38:43 #163
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79777466
Ik lees dat de Bebook Neo eigenlijk wel de beste is, zijn er nog directe concurrenten voor hem? Wifi is voor mij geen must, of er moet een optie aanwezig zijn om favorieten links te kunnen bewaren. En MP3 tijdens lezen hou ik niet van.
Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat je er wel gewoon buiten mee kan lezen, geen reflecterend scherm.
The truth was in here.
pi_79779115
Ik heb een keer een boek geprobeerd te lezen op de iPhone maar dat was echt kut. Ik blijf nog even bij gewone boeken
pi_79779208
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:40 schreef picodealion het volgende:
Ik heb een keer een boek geprobeerd te lezen op de iPhone maar dat was echt kut. Ik blijf nog even bij gewone boeken
pi_79779533
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:42 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

iPad is wel wat anders inderdaad, maar daar heb ik niet zo even het geld voor liggen
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:14:55 #167
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79780350
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:40 schreef picodealion het volgende:
Lekker vergelijken op een 1 inch scherm
The truth was in here.
pi_79780372
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:14 schreef Bastard het volgende:

[..]

Lekker vergelijken op een 1 inch scherm
Is een eReader zoveel groter dan? Hmm, heb ik een verkeerd beeld van dan
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:25:52 #169
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79780771
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:15 schreef picodealion het volgende:

[..]

Is een eReader zoveel groter dan? Hmm, heb ik een verkeerd beeld van dan
6 inch is het meest gangbaar vlgs mij
The truth was in here.
pi_79784982
Ik ben zeer tevreden over mijn ereader, maar die ibook blijft ook mooi. Toch jammer dat hij zo duur is.
pi_79794700
Het grote voordeel van e-book readers boven apps op bijvoorbeeld een iPad of mobiele telefoon, vind ik dat je ogen veel minder moe worden omdat het scherm niet verlicht is.
Als ik een boek van papier lees, of ik lees het op een scherm, lees ik veel langer/prettiger en zonder problemen van het papier. En omdat de leeservaring bij een e-book reader vergelijkbaar is met die op papier, wil ik toch heel graag zo'n reader.
En ja, dan wil ik dus heeeeel graag een nook, maar ja, dat duurt nog wel even voor ik die bij elkaar gespaard heb en een manier heb om hem vanuit Amerika hier te krijgen.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_79805357
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:55 schreef Pandora73 het volgende:
Het grote voordeel van e-book readers boven apps op bijvoorbeeld een iPad of mobiele telefoon, vind ik dat je ogen veel minder moe worden omdat het scherm niet verlicht is.
Volgens mij valt dat sinds de komst van tft schermen wel mee, ik heb het idee dat een ipad ook prima leest, maar het is natuurlijk even reviews afwachten van mensen die er echt een boek op gelezen hebben.

Ik heb er het geld toch niet voor (over) momenteel. Maar mijn vrouw wil ook een ereader kopen en als de ipad dan toch bevalt kan ik die er altijd bijnemen terzijnertijd.

En met een ereader merk je absoluut geen verschil met lezen van papier, het is zelfs fijner omdat je de letters wat groter kan maken. Ik ben alleen altijd bang dat hij kapot gaat, dan ben ik in 1 keer mijn boekenkast helemaal kwijt (heb natuurlijk wel een copy, maar zonder reader begin je daarmee niet veel).
pi_79807494
TFTschermen zijn toch de gewone computer- en laptopschermen? Daar krijg ik heel snel zere ogen van als ik daar uren van zou moeten lezen (zoals je bij een boek doet).
Ook als ik op mijn telefoon (HTC Hero) een e-book lees krijg ik daar op een gegeven moment toch sneller vermoeide ogen van.
Het verschil zit hem voor zover ik heb begrepen in het feit dat je constant in iets zit te kijken dat van achteren verlicht wordt, en dus licht jouw ogen instuurt, dat feller is dan het licht in je omgeving. Bij het lezen van een boek (of vanaf een e-book reader) maak je gebruik van het in je omgeving aanwezige licht, dat gereflecteerd wordt naar jouw ogen. Je kijkt dus niet "in" de lichtbron zeg maar, waar je vervolgens uit al dat licht de lettertjes moet zien te vinden.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_79810964
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 21:59 schreef Pandora73 het volgende:
TFTschermen zijn toch de gewone computer- en laptopschermen? Daar krijg ik heel snel zere ogen van als ik daar uren van zou moeten lezen (zoals je bij een boek doet).
Ook als ik op mijn telefoon (HTC Hero) een e-book lees krijg ik daar op een gegeven moment toch sneller vermoeide ogen van.
Het verschil zit hem voor zover ik heb begrepen in het feit dat je constant in iets zit te kijken dat van achteren verlicht wordt, en dus licht jouw ogen instuurt, dat feller is dan het licht in je omgeving. Bij het lezen van een boek (of vanaf een e-book reader) maak je gebruik van het in je omgeving aanwezige licht, dat gereflecteerd wordt naar jouw ogen. Je kijkt dus niet "in" de lichtbron zeg maar, waar je vervolgens uit al dat licht de lettertjes moet zien te vinden.

zelfs in tft-schermen heb je een groot verschil tussen ouderwetse backlit en led-backlit.Je moet er recht voor zitten om het beste beeld te krijgen. LED is veel evenwijdiger.
de iPad doet daar nog een graadje bovenop doordat het een IPS-scherm is en een sensor welke de lichtsterkte aanpast aan de omgevingslicht. Evt. kan je zelf ook nog regelen.
pi_79811862
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 23:03 schreef athlonkmf het volgende:
zelfs in tft-schermen heb je een groot verschil tussen ouderwetse backlit en led-backlit.Je moet er recht voor zitten om het beste beeld te krijgen. LED is veel evenwijdiger.
de iPad doet daar nog een graadje bovenop doordat het een IPS-scherm is en een sensor welke de lichtsterkte aanpast aan de omgevingslicht. Evt. kan je zelf ook nog regelen.
Ow oke, dat verschil wist ik dus niet. Dank voor de toelichting.

Dat de lichtsterkte regelbaar is is inderdaad wel handig, mijn telefoon doet dat inderdaad ook. Maar zelfs dan zit ik nog steeds in iets verlichts te turen, en je kan het licht ook niet heel zacht zetten want dan zie je de letters ook niet meer. En dat is toch wel handig als je wilt lezen

Maar goed, zolang de nook er niet is hier in Europa hou ik het toch maar even bij papier voorlopig. Scheelt ook weer een bak geld natuurlijk!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')