lol . Ik lees er echt geen vijfhonderd ben ik bang..quote:
Zo bedoelde ik het niet, ik hou alleen van keuze. Helemaal op vakantie.quote:
Voor engelstalig is er een hoop keus voor de ereader. Ik ben nog steeds dolblij met de Bebook Neoquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:41 schreef Pandora73 het volgende:
Als leesverslaafde zit ik ook al maanden te twijfelen over de aanschaf van een eReader.
De prijs is echter nog steeds erg pittig.
Ik lees veel (fictie en non-fictie), heb standaard een boek of 8 op mijn nachtkastje liggen. 90% van wat ik lees is Engelstalig, de overige 10% Nederlandstalig.
Ik lees hier graag even mee, vooral voor de gebruikerservaringen.
heb je selexyz.nl , ebook.nl , bol.com al vergeleken?quote:Op zondag 21 maart 2010 12:44 schreef Pandora73 het volgende:
Hmm raar, als ik bij Amazon in de Kindle-store kijk zijn de e-books steevast enkele dollars duurder dan de paperbacks... Op die manier schiet het nog niet op natuurlijk...
Nog niet. Ik ben me nog aan het oriėnteren. En dat is al ingewikkeld genoeg: ik raak al de weg kwijt bij alle formaten die er zijn :Squote:Op zondag 21 maart 2010 12:46 schreef zeemonster het volgende:
[..]
heb je selexyz.nl , ebook.nl , bol.com al vergeleken?
quote:Op zondag 21 maart 2010 13:25 schreef zeemonster het volgende:
Ereaders in kleur komen dit jaar of volgend jaar op de markt, ze zijn er wel al mee bezig.
Gek er is er namelijk wel al 1 te koop in het buiitenland... na ja , jij zal vast wel gelijk hebben want eer dat het hier ook komt ...quote:
quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:40 schreef picodealion het volgende:
Ik heb een keer een boek geprobeerd te lezen op de iPhone maar dat was echt kut. Ik blijf nog even bij gewone boeken
Lekker vergelijken op een 1 inch schermquote:Op woensdag 31 maart 2010 10:40 schreef picodealion het volgende:
Ik heb een keer een boek geprobeerd te lezen op de iPhone maar dat was echt kut. Ik blijf nog even bij gewone boeken
Is een eReader zoveel groter dan? Hmm, heb ik een verkeerd beeld van danquote:Op woensdag 31 maart 2010 11:14 schreef Bastard het volgende:
[..]
Lekker vergelijken op een 1 inch scherm
6 inch is het meest gangbaar vlgs mijquote:Op woensdag 31 maart 2010 11:15 schreef picodealion het volgende:
[..]
Is een eReader zoveel groter dan? Hmm, heb ik een verkeerd beeld van dan
Volgens mij valt dat sinds de komst van tft schermen wel mee, ik heb het idee dat een ipad ook prima leest, maar het is natuurlijk even reviews afwachten van mensen die er echt een boek op gelezen hebben.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:55 schreef Pandora73 het volgende:
Het grote voordeel van e-book readers boven apps op bijvoorbeeld een iPad of mobiele telefoon, vind ik dat je ogen veel minder moe worden omdat het scherm niet verlicht is.
quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:59 schreef Pandora73 het volgende:
TFTschermen zijn toch de gewone computer- en laptopschermen? Daar krijg ik heel snel zere ogen van als ik daar uren van zou moeten lezen (zoals je bij een boek doet).
Ook als ik op mijn telefoon (HTC Hero) een e-book lees krijg ik daar op een gegeven moment toch sneller vermoeide ogen van.
Het verschil zit hem voor zover ik heb begrepen in het feit dat je constant in iets zit te kijken dat van achteren verlicht wordt, en dus licht jouw ogen instuurt, dat feller is dan het licht in je omgeving. Bij het lezen van een boek (of vanaf een e-book reader) maak je gebruik van het in je omgeving aanwezige licht, dat gereflecteerd wordt naar jouw ogen. Je kijkt dus niet "in" de lichtbron zeg maar, waar je vervolgens uit al dat licht de lettertjes moet zien te vinden.
Ow oke, dat verschil wist ik dus niet. Dank voor de toelichting.quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:03 schreef athlonkmf het volgende:
zelfs in tft-schermen heb je een groot verschil tussen ouderwetse backlit en led-backlit.Je moet er recht voor zitten om het beste beeld te krijgen. LED is veel evenwijdiger.
de iPad doet daar nog een graadje bovenop doordat het een IPS-scherm is en een sensor welke de lichtsterkte aanpast aan de omgevingslicht. Evt. kan je zelf ook nog regelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |