Bronquote:Opstand binnen PvdA
(Novum) - Het partijbestuur van de PvdA moet direct aftreden. Dat zegt secretaris van de PvdA in Nijmegen Allard Beck vrijdag in De Telegraaf. "Het kan niet zijn dat de partij erkent dat er grote, fundamentele fouten zijn gemaakt waardoor we de verkiezingen verloren hebben, en dat niemand daaruit consequenties trekt."
Beck, nu raadslid en tussen 1989 en 1994 partijsecretaris, zegt namens de hele Nijmeegse PvdA-afdeling te spreken. Ook zou hij steun krijgen van andere afdelingen van de PvdA, maar die zouden zich voorlopig stil houden. Het onderzoeksteam dat de nederlaag van de sociaal-democraten bij de Europese verkiezingen onderzocht noemt hij 'incompetent' omdat de verantwoordelijken niet worden genoemd. Volgens Beck zijn dat partijleider en minister Wouter Bos en speciaal partijvoorzitter Lilianne Ploumen.
De PvdA zou 'desnoods' het kabinet moeten verlaten om in de oppositie tot bezinning te komen. Beck stelt ook voor om de lokale fractie van de PvdA in Nijmegen van de landelijke partij af te splitsen.
Sluit me volledig bij je aanquote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:02 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Dat gaat de goede kant op zelfs binnen de PvdA beginnen ze genoeg te krijgen van het partijbestuur en de koers die het vaart.
Van mij mag die hele partij als een ballon uit elkaar klappen. Hoe denken jullie hierover?
Absoluut wel.. Zie mijn andere topics. Graaiers zijn hetquote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:42 schreef SeLang het volgende:
Ik zie graag de PvdA op ze bek gaan maar twijfel erover of we per saldo wel zoveel beter af gaan zijn.
Zo ontiegelijk links is de PvdA tegenwoordig niet meer.
Dan zal de politiek drastisch herzien moeten worden en er iets gedaan moeten worden aan die pluche geile politiciquote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wanneer gaan ze eens bedenken hoe ze op de beste manier een land kunnen besturen? Daar was politiek toch voor?
Te veel dames op het pluche, is foute boel....quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:07 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dan zal de politiek drastisch herzien moeten worden en er iets gedaan moeten worden aan die pluche geile politici
Dat is een feit. Dames kunnen beter gewoon de afwas doen.quote:Op zondag 12 juli 2009 01:01 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Te veel dames op het pluche, is foute boel....
Coûte que coûte evenveel vrouwen als mannen op de lijst willen hebben en bij voorkeur nog allochtoon ook. Dan geef je niet de voorkeur aan kwaliteit.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:07 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
Dat is een feit. Dames kunnen beter gewoon de afwas doen.
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:45 schreef draaijer het volgende:
[..]
Absoluut wel.. Zie mijn andere topics. Graaiers zijn het
Alle partijen die altijd alleen maar mannen hadden ook niet. En dat is geen probleem.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:11 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Coûte que coûte evenveel vrouwen als mannen op de lijst willen hebben en bij voorkeur nog allochtoon ook. Dan geef je niet de voorkeur aan kwaliteit.
Dan ben ik dus vrouwelijker dan mijn moeder.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:07 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
Dat is een feit. Dames kunnen beter gewoon de afwas doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |