[quote
Ik heb een keer als jong broekje 'trut' tegen mijn moeder gezegd 
 Het enige wat zij daarop zei was: wacht maar tot je vader thuis is 

(heb toen een week niet normaal kunnen zitten 

)
 [/quote]
same here, alleen ik hoefde niet eens te wachten tot mijn vader thuis kwam.... bij ons werd meteen korte metten gemaakt...
en verder: naar het zwembad, had je nog wat zakgeld over dan kon je mee, anders had je pech, als moeders in een zeer gulle bui was en van je af wilde gaf ze 2 gulden mee, 1,50 voor de entree en 50 cent voor een speedy, drinken moest je zelf maar meenemen, meestal ranja in een glazen 3es fles, en!!! de dop niet kwijt raken want daar kreeg je ook 5 cent statiegeld op!!!
vroeger leerde je brommerrijden van je vader, hoe je moest schakelen etc, niet op de openbare weg, nee, in het weiland, als dan de boer kwam werd er nog effe een praatje gemaakt...
vroeger heette de stort nog stort en hadden ze maar 2 of 3 bakken, nee nu is het milieustraat en moet je opletten wat je in welke bak gooit en je moet er een kapitaal betalen, vroeger was het gratis...
als je net een vriendinnetje had schreef je haar brieven, dan was het altijd spannend als er weer een brief terug was, tegenwoordig wordt je gedumpt als je binnen 10 minuten een sms niet beantwoord want "je hebt toch geen tijd voor mij".
vroeger versleet je een fiets per jaar omdat je overal met de fiets heen moest, de meesten hadden maar 1 auto en die had pa mee naar het werk, bij ons stonden 1 auto's omdat ons pa en 1 van het werk had, wat een luxe... 
als je zus een lekker band had van haar fiets moest ze die eerst zelf maar leren plakken, lukte dat niet dan moest de broer dat maar doen.... want die had het geleerd van pa en dan moest die dat maar voortaan doen...
toen ik 12 was wilde ik een TV op mijn kamer, mijn moeder zei: dan ga je maar werken, dus dan deed je dat ook, uiteraard op iemand anders zijn naam want zelf mocht je het nog niet, en die gaf jou het geld dan naderhand, je werd zwaar onderbetaald maar na 1,5 jaar sparen kon je dan toch een tv kopen, pa zette dan de auto aan de andere kant van de stad en je moest zelf maar de tv naar de auto sjouwen... want het was jou tv....