abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70892165
Dat je je vriendje moest bellen op hun huistelefoon met zweet in de handen want stel je voor dat een van zn ouders opnam
Dat al je computerproblemen op te lossen waren met de aloude ctr+alt+del
Dat je heel hip was met ICQ, MSN bestond nog niet
Dat volwassenen je gewoon rond etenstijd naar huis stuurden als je buiten liep

Vroegerrrrr... en ik ben pas 26
  zondag 12 juli 2009 @ 01:32:52 #152
148500 OiFromTheStreets
De leugen regeert!
pi_70892348
Hehe, ICQ. Dat waren nog eens tijden. Tot ze flink de fout in gingen met ICQ2000.
What a wonderful world!
What a wonderful world this is!
pi_70892491
quote:
Op zondag 12 juli 2009 01:03 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Echt?
En om het nog leuker te maken. Als je seks hebt met een man die ooit homoseksueel contact heeft gehad dan mag je ook geen bloed doneren

Winkels gingen vroeger tussen de middag dicht! Lunchpauze
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_70892533
quote:
Op zondag 12 juli 2009 01:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En om het nog leuker te maken. Als je seks hebt met een man die ooit homoseksueel contact heeft gehad dan mag je ook geen bloed doneren

Dus dan moet je eerst al je exen na gaan vragen
  zondag 12 juli 2009 @ 02:05:47 #155
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_70892811
De bladenman die langs de deur kwam om de Donald Duck of de Pep te brengen

De plaatselijke kruidenier (VéGé) was op dinsdagmiddag gesloten

Mies Bouman was de moeder van Nederland

Het was bijzonder grappig en stoer om Duitse toeristen de verkeerde kant op te sturen

Je had nog de illusie dat Oranje het WK kon winnen

Rob de Nijs heette Bertram Bierenbrootspot (en had nog een spleet tussen zijn tanden)

Kinderen gingen nog zelf op de fiets overal naartoe in plaats van gebracht te worden door hun ouders
Non possumus non loqui
pi_70892936
Kinderen moesten van hun ouders iedere dag door weer en wind naar de middelbare school fietsen want 'we waren niet van suiker'
pi_70893416
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 15:34 schreef Frollo het volgende:

[..]

Zeker wel, ik heb ze in de vriezer liggen as we speak, ik ben er gek op.

Er zitten tegenwoordig geen kleurstoffen meer in. Alleen de zakjes hebben verschillende kleuren, maar het ijs zelf is wit.
Dat is niet geheel waar, er zijn er nog die gekleurd zijn (wij hebben ze ook in de vrieser liggen ).
quote:
Op zondag 12 juli 2009 00:54 schreef Djeez het volgende:
Zo kwam ik elke dag van en naar school (viermaal daags dus) langs een auto met auto-alarm. Die ging af als je aan de klink trok, dus trok ik er elke dag vier keer aan. Op een gegeven moment stond de eigenaar me op te wachten. Hij rende op me af en gaf me een snoeiharde trap onder mijn reet. Ik huilend naar pa (die kwam tussen de middag eten) en vertelde het verhaal, maar niet de reden. Hij bellen met die vent, en toen hij de hoorn had neergelegd, kreeg ik nog een trap onder mijn reet van pa. Kijk, zo hoort het!
Ik heb een keer als jong broekje 'trut' tegen mijn moeder gezegd
Het enige wat zij daarop zei was: wacht maar tot je vader thuis is (heb toen een week niet normaal kunnen zitten )

Verder:
TV zonder teletekst, ik moest als jong broekje voor de tv zitten en het nieuws vertalen voor mijn ouders (zijn beide slechthorend), mocht wel lekker langer opblijven
pi_70894069
Dat je een vol fotorolletje naar de winkel brengt, en dan maar afwachten of de foto's gelukt zijn
  zondag 12 juli 2009 @ 08:25:33 #159
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_70894216
quote:
Op zondag 12 juli 2009 02:16 schreef Wazeggie het volgende:
Kinderen moesten van hun ouders iedere dag door weer en wind naar de middelbare school fietsen want 'we waren niet van suiker'
hoe gaan kinderen dan tegenwoordig in Nederland naar school?

[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 12-07-2009 11:06:53 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 12 juli 2009 @ 08:38:12 #160
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_70894259
[quote
Ik heb een keer als jong broekje 'trut' tegen mijn moeder gezegd
Het enige wat zij daarop zei was: wacht maar tot je vader thuis is (heb toen een week niet normaal kunnen zitten )
[/quote]

same here, alleen ik hoefde niet eens te wachten tot mijn vader thuis kwam.... bij ons werd meteen korte metten gemaakt...

en verder: naar het zwembad, had je nog wat zakgeld over dan kon je mee, anders had je pech, als moeders in een zeer gulle bui was en van je af wilde gaf ze 2 gulden mee, 1,50 voor de entree en 50 cent voor een speedy, drinken moest je zelf maar meenemen, meestal ranja in een glazen 3es fles, en!!! de dop niet kwijt raken want daar kreeg je ook 5 cent statiegeld op!!!

vroeger leerde je brommerrijden van je vader, hoe je moest schakelen etc, niet op de openbare weg, nee, in het weiland, als dan de boer kwam werd er nog effe een praatje gemaakt...

vroeger heette de stort nog stort en hadden ze maar 2 of 3 bakken, nee nu is het milieustraat en moet je opletten wat je in welke bak gooit en je moet er een kapitaal betalen, vroeger was het gratis...

als je net een vriendinnetje had schreef je haar brieven, dan was het altijd spannend als er weer een brief terug was, tegenwoordig wordt je gedumpt als je binnen 10 minuten een sms niet beantwoord want "je hebt toch geen tijd voor mij".

vroeger versleet je een fiets per jaar omdat je overal met de fiets heen moest, de meesten hadden maar 1 auto en die had pa mee naar het werk, bij ons stonden 1 auto's omdat ons pa en 1 van het werk had, wat een luxe...

als je zus een lekker band had van haar fiets moest ze die eerst zelf maar leren plakken, lukte dat niet dan moest de broer dat maar doen.... want die had het geleerd van pa en dan moest die dat maar voortaan doen...

toen ik 12 was wilde ik een TV op mijn kamer, mijn moeder zei: dan ga je maar werken, dus dan deed je dat ook, uiteraard op iemand anders zijn naam want zelf mocht je het nog niet, en die gaf jou het geld dan naderhand, je werd zwaar onderbetaald maar na 1,5 jaar sparen kon je dan toch een tv kopen, pa zette dan de auto aan de andere kant van de stad en je moest zelf maar de tv naar de auto sjouwen... want het was jou tv....
  FOK!fotograaf zondag 12 juli 2009 @ 08:56:09 #161
73911 ultra_ivo
pi_70894324
De helft van Europa zat verstopt achter het IJzeren Gordijn. Als je als jongen bijna 18 was leefde je in hoop en vrees, moest je het leger in of niet. Heftige discussie's of je dat ging doen of niet, of zelfs de keuring zou weigeren.
  zondag 12 juli 2009 @ 09:15:47 #162
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_70894425
Dat de winkeliers, als het rustig was, gewoon boven/achter de winkel in hun huiskamer zaten. Als je dan de winkel binnenkwam en "Volk!" riep, kwamen ze naar de winkel. Was je bezoek en moest je door de winkel naar het huisgedeelte dan riep je "Goed volk!" Het teken dat ze konden blijven zitten.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_70894611
Dat we vroeger boven geen vorm van verwarming hadden in ons huis en ik dus 3 dekens over had, waarvan de bovenste 's morgens soms bevroren was

En dan zo'n lekker warm holletje onder de dekens hebben, je arm uitsteken naar je bovenste deken *toktok* *brrrr*
En dan nog dieper er onder kruipen
pi_70894780
- Flessenpost door buizen in de bank en een geldsorteermachine

- Ijsjes van een kwartje en de magnums waren heel duur, maar liefst 2 gulden!

- Bij mensen binnen lopen, zonder weken van te voren af te spreken en dan gezellig daar koffie drinken, of limonade (ik was dus kind en cola mocht alleen in het weekend) en de hele ochtend of middag spelen met andere kinderen.

- Geen mobieltjes, enkel vaste telefoon en telefooncellen

- Op de camping met alle kinderen (en wat volwassenen) van de gehele "straat" een enorm watergevecht houden

Dit alles was zo'n 15 jaar geleden.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  zondag 12 juli 2009 @ 10:53:07 #165
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_70895290
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 23:42 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

WAAR HEB JE ZE GEHAALD
Ik kom ze regelmatig tegen bij Albert Heijn, Coop, Spar... Is echt niks bijzonders hoor.

Je moet zoeken in het schap van de aanlenglimonade.
  zondag 12 juli 2009 @ 11:09:47 #166
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_70895541
quote:
Op zondag 12 juli 2009 09:42 schreef freecell het volgende:
Dat we vroeger boven geen vorm van verwarming hadden in ons huis en ik dus 3 dekens over had, waarvan de bovenste 's morgens soms bevroren was

En dan zo'n lekker warm holletje onder de dekens hebben, je arm uitsteken naar je bovenste deken *toktok* *brrrr*
En dan nog dieper er onder kruipen
en dan natuurlijk niet te vergeten de kruik mee naar bed.
Nee, niet zo'n rubberen maar nog een ijzeren waaraan, als het tegen zat je je voeten lelijk kon verbranden
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 12 juli 2009 @ 11:18:33 #167
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_70895686
Met qemm proberen voldoend conventional memory vrij te maken.

Twilight en Crazy Bytes.

Handmatige choke.
pi_70895714
quote:
Rob de Nijs heette Bertram Bierenbrootspot (en had nog een spleet tussen zijn tanden)
Serieus? Is dat zijn echte naam? Is het dan familie van Pepijn Bierenbroodspot van Reportage wat altijd op zondagavond op TV is?

Bierenbroodspot lijkt me eerlijk gezegd niet zo een heel veel voorkomende naam namelijk
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_70895804
quote:
Op zondag 12 juli 2009 00:21 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Google eens een zinnetje. De hele tekst is gewoon gejat.

idd, en ik heb 't al eens gelezen en 't is een zwaar overdreven zeikstukje.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  zondag 12 juli 2009 @ 11:54:25 #170
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_70896406
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:19 schreef vosss het volgende:

[..]

Serieus? Is dat zijn echte naam? Is het dan familie van Pepijn Bierenbroodspot van Reportage wat altijd op zondagavond op TV is?

Bierenbroodspot lijkt me eerlijk gezegd niet zo een heel veel voorkomende naam namelijk
Nee, Rob de Nijs speelde Bertram Bier..etc. in de tv-serie Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen meneer?

Die serie was helaas nét voor mijn tijd, maar ik had er wel een paar LP's van met liedjes en stukjes, gekregen van een ouder neefje.
  zondag 12 juli 2009 @ 11:57:56 #171
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_70896498
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 23:10 schreef sunmoonstar het volgende:
Vroeger moest je bij het kopen van een treinkaartje uit de automaat nog de code van het station intypen. Utrecht CS was 3500 volgens mij
oh, inderdaad, nooit meer aan gedacht, maar nu je het zegt
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 12 juli 2009 @ 12:01:22 #172
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_70896586
als ik informatie zocht voor school, voor een spreekbeurt, in de bibliotheek neuzen in de knipselkranten
en dan maar kopiëren, knippen en plakken.
en dan had je een tof werkstuk.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 12 juli 2009 @ 12:11:14 #173
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70896788
Mensen gebruikten de voordeur eigenlijk nooit. Als iemand daar aanbelde zag je het hele gezin verbaasd kijken. Vreemd volk van boven de rivieren aan de deur?

Achterom was het kermis. De achterdeur stond standaard open en iedereen vond het normaal om zonder te kloppen via de achterdeur binnen te komen. Was er niemand in de keuken dan ging men gewoon zitten en zette alvast koffie voor zichzelf. Ze zouden toch vast wel zo komen.
The End Times are wild
  zondag 12 juli 2009 @ 12:22:55 #174
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70897022
Knielappen: als je broek bij de knieen versleten was van het knikkeren werden daar van oude stof knielappen opgezet. Dan kon je weer even vooruit.
The End Times are wild
  Redactie Frontpage zondag 12 juli 2009 @ 12:38:46 #175
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_70897407
quote:
Op zondag 12 juli 2009 01:43 schreef Isabeau het volgende:

Ja klopt, zelfs de supermarkt was tussen half 1 en half 2 dicht. De C1000 in de Weide heeft dat nog erg lang volgehouden geloof ik.

Verder keek je vroeger als kind gewoon mee als je ouders een horror of thriller keken. Als er tijdens een andere film een pikante scène kwam (Flodder, Schatjes etc) dan keek je maar ff naar de schemerlamp ofzo. Want seks was vreemd.

Over seks werd ook nogal lacherig gedaan. Dan vond je soms een stapel (ongebruikte) Chicks in een vuilnisbak, en ging je ze met je vrienden bekijken en erom lachen. Want ja, seks was vreemd en verboden...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')