abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71175782
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:58 schreef ioko het volgende:

[..]

Wat mij opvalt is de dat ze blijven vergelijken met dezelfde maand vorig jaar. Op zich interessant hoor, maar het zegt volgens mij zo weinig. Ik ben meer benieuwd naar de daling dit jaar, of de daling tov vorige maand.
Cijfers zijn hier te vinden
pi_71190205
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 10:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
3% minder huizen verkocht en 3% minder omzet. Ik begrijp het probleem niet

Verder

Meer mensen zonder werk
Uitgegeven: 21 juli 2009 10:00
Laatst gewijzigd: 21 juli 2009 10:04

DEN HAAG - De werkloosheid is tussen april en juni flink gestegen. Gemiddeld zaten er 368.000 mensen werkloos thuis, 16.000 meer dan in de vorige periode van drie maanden.

Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek dinsdag heeft bekendgemaakt. Het aantal werklozen komt neer op 4,8 procent van de beroepsbevolking. Een jaar geleden lag dat percentage nog op 4. In een jaar tijd steeg het aantal werklozen met 63.000.

Jongeren

De stijging deed zich voor in alle leeftijdsgroepen en zowel bij mannen als bij vrouwen. Het sterkst nam de werkloosheid toe onder jongeren tussen 15 en 24 jaar. In die groep steeg de werkloosheid tot 11,4 procent en kwam daarmee iets boven 100.000.

Grootste stijging

Volgens het Centraal Planbureau (CPB) moet de grootste stijging van de werkloosheid nog komen. Het CPB denkt dat de werkloosheid dit jaar zal oplopen tot gemiddeld 5,5 procent van de beroepsbevolking.

Voor 2010 voorziet het planbureau een gemiddelde werkloosheid van bijna 9 procent.

5000 mensen per maand werkeloos dus, dat lijkt me nauwelijk echt invloed te hebben
De werkloosheid is nu 2,3% dacht ik. Ongeveer 25% van de defaults zijn te relateren aan werkloosheid.

Stel dat de werkloosheid naar 5,5 % stijgt en het percentage defaults wat te relateren is aan werkloosheid blijft gelijk, dan heb je al een stijging van defaults van 35%. Los daarvan zit je ook nog met bv. zelfstandigen die last hebben van inkomensdaling. Werkloosheid zal ook daar de problemen vergroten. Daar worden wel wat mensen in de bancaire wereld nerveus van.

Daar komt ook nog eens bij dat huizenprijzen dalen, wonungen lastiger te verkopen zijn en zullen zijn en de EW niet langer 85% van de VVW bedraagt....
pi_71190304
Werkeloosheid is 4,8%
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71190678
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Werkeloosheid is 4,8%
Ja nog wel, half Nederland zit te wachten tot men zelf aan de beurt is.
voor de tweeverdieners valt het wel mee

Maar de WW is zo kort geworden he, en dan kom je in de bijstand, tenzij je partner werk heeft
pi_71190721
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:39 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja nog wel, half Nederland zit te wachten tot men zelf aan de beurt is.
Ach voorlopig werken ze na anderhalf jaar recessie nog
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71190752
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:39 schreef henkway het volgende:

Hoeveel % van de huizenbezitters heeft 2 inkomens? Zou het 80% of 90% zijn?
pi_71190769
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Werkeloosheid is 4,8%

Net even nagekeken op de site van CBS, het moet 4,6% zijn. Als je uitgaat van een stijging naar 9% is het effect op het aantal defaults redelijk vergelijkbaar.

Het lijkt ook logisch dat het herstelratio verder zal afzwakken, de reservering per defaultpost stijgt en de opbrengsten bij uitwinning dalen.
pi_71190818
Maar waar is die stijging tot 9% op gebasseerd?
pi_71190946
Aantal gedwongen huizenverkopen loopt nu sterk op, volgens RTL nieuws, naar recente cijfers Kadaster
pi_71191012
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:46 schreef henkway het volgende:
Aantal gedwongen huizenverkopen loopt nu sterk op, volgens RTL nieuws, naar recente cijfers Kadaster
Zonder cijfers kan je niks
\
pi_71191038
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Volgens CBS zo'n 54%.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_71191058
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Op de cijfers van het CPB.
pi_71191088
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:46 schreef henkway het volgende:
Het loopt op of het hoopt op?
pi_71191168
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Op de cijfers van het CPB.
Die zijn tot op heden niet serieus te nemen
pi_71191169
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat ligt een stuk lager. Denk wel dat het percentage hoog ligt bij jonge starters zonder enige buffer. Daar gaan nog wel rake klappen vallen. Net 6x het gezamenlijke brutojaarinkomen gebruikt voor een hypotheek voor een rijtjescontainer in Almere en dan vliegt mevrouw eruit bij de kapsalon en loopt het timmerbedrijfje van meneer slecht.
pi_71191199
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:49 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Volgens CBS zo'n 54%.
Van de huizenbezitters of van de gezinnen?
pi_71191213
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Die zijn tot op heden niet serieus te nemen
Ze hebben meer mogelijkheden voor research dan ik heb, dus vooralsnog ga ik even uit van de cijfers van het CPB.
pi_71191244
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat ligt een stuk lager. Denk wel dat het percentage hoog ligt bij jonge starters zonder enige buffer. Daar gaan nog wel rake klappen vallen. Net 6x het gezamenlijke brutojaarinkomen gebruikt voor een hypotheek voor een rijtjescontainer in Almere en dan vliegt mevrouw eruit bij de kapsalon en loopt het timmerbedrijfje van meneer slecht.
De 40'ers en 50'ers hebben vaak een kleine hypotheek, een maximale WW, spaargeld en een hoog inkomen. Die overleven wel een jaartje WW
pi_71191318
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Terugloop van de productie cijfers, lijkt me. Het duurt even voordat hier ontslagen uit voortvloeien. Daarbij natuurlijk de voorspelling die ze doen qua faillisementen, etc... Het begint nu in ieder geval langzaam op te lopen, ik heb er zelf een vrije negatieve blik op. Zeker als ik in mijn baan om me heen kijk, zie ik langzaam de ontslagen op gang komen binnen Nederland.
pi_71191344
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Van de huizenbezitters of van de gezinnen?
Van de huizenbezitters. Dat vroeg je toch?
pi_71191376
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De 40'ers en 50'ers hebben vaak een kleine hypotheek, een maximale WW, spaargeld en een hoog inkomen. Die overleven wel een jaartje WW
De starters van de afgelopen jaren hebben vaak een supertop, berekend op dubbel inkomen of het zijn alleenstaanden en beiden geen geweldig inkomen. Daar vallen de klappen en dat zijn voor een financier grotere klappen dan een 50-plusser die werkloos raakt, spaargeld heeft en een basishypotheekje heeft.
pi_71191397
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Da's op zich waar. Vergeet echt niet dat die wellicht moeilijker weer aan de bak komen, geraakt worden in hun pensioen en toch iets eerder na gaan denken over die kleinere woningen voor later.
pi_71191732
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:56 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Terugloop van de productie cijfers, lijkt me. Het duurt even voordat hier ontslagen uit voortvloeien. Daarbij natuurlijk de voorspelling die ze doen qua faillisementen, etc... Het begint nu in ieder geval langzaam op te lopen, ik heb er zelf een vrije negatieve blik op. Zeker als ik in mijn baan om me heen kijk, zie ik langzaam de ontslagen op gang komen binnen Nederland.
Sinds oktober 2008 zitten er al 3 volledige kwartalen op. De mensen die in q4 overbodig werden zitten nu vaak in de deeltijd WW of zijn inmiddels wel doorgestroomd naar de WW

Als de werkeloosheid met factor 4 gaat stijgen moet er een klap komen die veel groter is dan we nu hebben gehad. Ik geloof daar niet in
pi_71191837
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze hebben meer mogelijkheden voor research dan ik heb, dus vooralsnog ga ik even uit van de cijfers van het CPB.
De politiek heeft ook belang bij slechte vooruitzichten. Als het meevalt heb je meer ruimte voor politieke succesjes. Das toch vrij belangrijk voor 2011
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')