Cijfers zijn hier te vindenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:58 schreef ioko het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is de dat ze blijven vergelijken met dezelfde maand vorig jaar. Op zich interessant hoor, maar het zegt volgens mij zo weinig. Ik ben meer benieuwd naar de daling dit jaar, of de daling tov vorige maand.
De werkloosheid is nu 2,3% dacht ik. Ongeveer 25% van de defaults zijn te relateren aan werkloosheid.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
3% minder huizen verkocht en 3% minder omzet. Ik begrijp het probleem niet
Verder
Meer mensen zonder werk
Uitgegeven: 21 juli 2009 10:00
Laatst gewijzigd: 21 juli 2009 10:04
DEN HAAG - De werkloosheid is tussen april en juni flink gestegen. Gemiddeld zaten er 368.000 mensen werkloos thuis, 16.000 meer dan in de vorige periode van drie maanden.
Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek dinsdag heeft bekendgemaakt. Het aantal werklozen komt neer op 4,8 procent van de beroepsbevolking. Een jaar geleden lag dat percentage nog op 4. In een jaar tijd steeg het aantal werklozen met 63.000.
Jongeren
De stijging deed zich voor in alle leeftijdsgroepen en zowel bij mannen als bij vrouwen. Het sterkst nam de werkloosheid toe onder jongeren tussen 15 en 24 jaar. In die groep steeg de werkloosheid tot 11,4 procent en kwam daarmee iets boven 100.000.
Grootste stijging
Volgens het Centraal Planbureau (CPB) moet de grootste stijging van de werkloosheid nog komen. Het CPB denkt dat de werkloosheid dit jaar zal oplopen tot gemiddeld 5,5 procent van de beroepsbevolking.
Voor 2010 voorziet het planbureau een gemiddelde werkloosheid van bijna 9 procent.
5000 mensen per maand werkeloos dus, dat lijkt me nauwelijk echt invloed te hebben
Ja nog wel, half Nederland zit te wachten tot men zelf aan de beurt is.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Werkeloosheid is 4,8%
Ach voorlopig werken ze na anderhalf jaar recessie nogquote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:39 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja nog wel, half Nederland zit te wachten tot men zelf aan de beurt is.
voor de tweeverdieners valt het wel mee
Hoeveel % van de huizenbezitters heeft 2 inkomens? Zou het 80% of 90% zijn?quote:
quote:
Zonder cijfers kan je niksquote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:46 schreef henkway het volgende:
Aantal gedwongen huizenverkopen loopt nu sterk op, volgens RTL nieuws, naar recente cijfers Kadaster
Volgens CBS zo'n 54%.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoeveel % van de huizenbezitters heeft 2 inkomens? Zou het 80% of 90% zijn?
Op de cijfers van het CPB.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar waar is die stijging tot 9% op gebasseerd?
Het loopt op of het hoopt op?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:46 schreef henkway het volgende:
Aantal gedwongen huizenverkopen loopt nu sterk op, volgens RTL nieuws, naar recente cijfers Kadaster
Die zijn tot op heden niet serieus te nemenquote:
Dat ligt een stuk lager. Denk wel dat het percentage hoog ligt bij jonge starters zonder enige buffer. Daar gaan nog wel rake klappen vallen. Net 6x het gezamenlijke brutojaarinkomen gebruikt voor een hypotheek voor een rijtjescontainer in Almere en dan vliegt mevrouw eruit bij de kapsalon en loopt het timmerbedrijfje van meneer slecht.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoeveel % van de huizenbezitters heeft 2 inkomens? Zou het 80% of 90% zijn?
Van de huizenbezitters of van de gezinnen?quote:
Ze hebben meer mogelijkheden voor research dan ik heb, dus vooralsnog ga ik even uit van de cijfers van het CPB.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Die zijn tot op heden niet serieus te nemen
De 40'ers en 50'ers hebben vaak een kleine hypotheek, een maximale WW, spaargeld en een hoog inkomen. Die overleven wel een jaartje WWquote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat ligt een stuk lager. Denk wel dat het percentage hoog ligt bij jonge starters zonder enige buffer. Daar gaan nog wel rake klappen vallen. Net 6x het gezamenlijke brutojaarinkomen gebruikt voor een hypotheek voor een rijtjescontainer in Almere en dan vliegt mevrouw eruit bij de kapsalon en loopt het timmerbedrijfje van meneer slecht.
Terugloop van de productie cijfers, lijkt me. Het duurt even voordat hier ontslagen uit voortvloeien. Daarbij natuurlijk de voorspelling die ze doen qua faillisementen, etc... Het begint nu in ieder geval langzaam op te lopen, ik heb er zelf een vrije negatieve blik op. Zeker als ik in mijn baan om me heen kijk, zie ik langzaam de ontslagen op gang komen binnen Nederland.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar waar is die stijging tot 9% op gebasseerd?
Van de huizenbezitters. Dat vroeg je toch?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Van de huizenbezitters of van de gezinnen?
De starters van de afgelopen jaren hebben vaak een supertop, berekend op dubbel inkomen of het zijn alleenstaanden en beiden geen geweldig inkomen. Daar vallen de klappen en dat zijn voor een financier grotere klappen dan een 50-plusser die werkloos raakt, spaargeld heeft en een basishypotheekje heeft.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De 40'ers en 50'ers hebben vaak een kleine hypotheek, een maximale WW, spaargeld en een hoog inkomen. Die overleven wel een jaartje WW
Da's op zich waar. Vergeet echt niet dat die wellicht moeilijker weer aan de bak komen, geraakt worden in hun pensioen en toch iets eerder na gaan denken over die kleinere woningen voor later.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De 40'ers en 50'ers hebben vaak een kleine hypotheek, een maximale WW, spaargeld en een hoog inkomen. Die overleven wel een jaartje WW
nee cijfers is allesquote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zonder cijfers kan je niks
\
Sinds oktober 2008 zitten er al 3 volledige kwartalen op. De mensen die in q4 overbodig werden zitten nu vaak in de deeltijd WW of zijn inmiddels wel doorgestroomd naar de WWquote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:56 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Terugloop van de productie cijfers, lijkt me. Het duurt even voordat hier ontslagen uit voortvloeien. Daarbij natuurlijk de voorspelling die ze doen qua faillisementen, etc... Het begint nu in ieder geval langzaam op te lopen, ik heb er zelf een vrije negatieve blik op. Zeker als ik in mijn baan om me heen kijk, zie ik langzaam de ontslagen op gang komen binnen Nederland.
De politiek heeft ook belang bij slechte vooruitzichten. Als het meevalt heb je meer ruimte voor politieke succesjes. Das toch vrij belangrijk voor 2011quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze hebben meer mogelijkheden voor research dan ik heb, dus vooralsnog ga ik even uit van de cijfers van het CPB.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |