Ok, kom maar op.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:23 schreef Michielos het volgende:
ik wil ook wel wat specifieks vragen overigens
Astrologie gaat je ook niet vertellen dat je dan en dan iemand op zijn bakkus gaat slaan en je niet anders kan.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:28 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Kortom, we hebben dus wel een eigen wil - wel of geen gevangenissen, wel of niet iemand op z'n bakkes slaan....
Dan kan astrologie natuurlijk nooit werken, immers miljarden mensen die elke dag hun eigen wil uitvoeren is heel wat anders dan als alles exact voorspelbaar zou lopen via de planeten.
Als je via de planeten kon voorspellen was er immers geen eigen wil.
Het gaat niet alleen om zwaartekracht, maar ook om elektromagnetische velden die veranderen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:33 schreef Johnny-V het volgende:
[..]
Zo werkt dat natuurlijk niet. Er wordt hier van alles over de invloed van de zwaartekracht beweerd en dan is het niet de taak van sceptische mensen om dat te weerleggen. Het is dan de taak van de steller om met argumenten te komen.
Ok, welke auto heb ik nu en welke krijg ik over 8 weken. Specifiek gebied is: materialisme(vermeld ook even de kleur van beide auto's)quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:51 schreef bassos het volgende:
[..]
Ok, kom maar op.
Ook een specifiek gebied plix.
Christ man, je weet het antwoord hier al op, dit soort vragen zijn belachelijk. Je komt niet bij een astroloog om te vragen wat voor auto je hebt.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:39 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ok, welke auto heb ik nu en welke krijg ik over 8 weken. Specifiek gebied is: materialisme
En ga toch heen met je stromannen. Je blijft het zo noemen om maar geen antwoord te hoeven geven.
Het is wel specifiek, i.t.t. die vorige onzin. Als ik bijvoorbeeld zeg "financien" geef ik al aan dat ik hier graag iets meer over zou weten.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:44 schreef senesta het volgende:
[..]
Christ man, je weet het antwoord hier al op, dit soort vragen zijn belachelijk. Je komt niet bij een astroloog om te vragen wat voor auto je hebt.
Een vraag specifiek over jezelf, een bepaald levensgebied?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:45 schreef Michielos het volgende:
[..]
Het is wel specifiek, i.t.t. die vorige onzin.
Nou dan houd het op denk ik, astrologie kan niet eens vertellen welke maat schoenen je hebt dus schrijf maar af danquote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:45 schreef Michielos het volgende:
[..]
Het is wel specifiek, i.t.t. die vorige onzin. Als ik bijvoorbeeld zeg "financien" geef ik al aan dat ik hier graag iets meer over zou weten.
Ik wil dit keer specifieke informatie, alleen op mij van toepassing en geen statements waarbij meteen mijn rainbow ruse en barnum statement alerts afgaan.
wat noem jij specifiek als vraag en wat als antwoord?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:47 schreef senesta het volgende:
[..]
Een vraag specifiek over jezelf, een bepaald levensgebied?
Je hebt een dinky toy en over 8 weken gaattie stuk.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:39 schreef Michielos het volgende:[..]Ok, welke auto heb ik nu en welke krijg ik over 8 weken. Specifiek gebied is: materialisme(vermeld ook even de kleur van beide auto's)
En ga toch heen met je stromannen. Je blijft het zo noemen om maar geen antwoord te hoeven geven.
Wat heeft dit te maken met een stroman drogreden??????quote:Op zaterdag 11 juli 2009 08:33 schreef bassos het volgende:
[..]
Je hebt een dinky toy en over 8 weken gaattie stuk.
Tot zover het zoveelste stroman argument.
op het volgende;quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:37 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Trust me, je wilt ons leven niet naast elkaar leggen om te kijken waar we zijn, geloof me dat jij er niet vrolijker van zult worden
De link is eerder zelfvertrouwen en het zelfbeeld dat iemand heeft. Mensen die zichzelf als onbetekenend zien of/en erg opkijken tegen mensen met succes zijn eerder geneigd dingen simpelweg voor waar aan te nemen zonder vragen te stellen aan diegene of omtrent het onderwerp waar diegene zegt kennis van te hebben.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:20 schreef Flammie het volgende:
[..]
op het volgende;
Iemand die de halve wereld afreist naar exotische oorden, dik betaald krijgt hiervoor en een dreamlife heeft om het zo maar even kort door de bocht te stellen, heeft idd weinig fantastische verhalen en claims nodig om zijn/haar leven aantrekkelijker te maken. Zou dit de "missing link" zijn tussen believers en non believers en het "verschil" tussen beide groepen?
Ik merk zelf vanuit huis uit dat veel mensen die Char (als voorbeeld) en astrologie prachtig vinden niet veel meer doen dan thuis zitten en televisie kijken
Je hebt gelijk, ze zouden allemaal een voorbeeld moeten nemen aan deze waardevolle, toevoegende post van jouquote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:37 schreef Flammie het volgende:
Man, kom je weer eens op TRU na 3 dagen uitzieken (griep ofzo..)
De tering, wat een slechte posters zitten hier
Ik vind het zo mooi dat er mensen zijn die andere willen overtuigen van de edele kunst van astrologie en dit doen door
- Stroman
- HAHAHAHA dombo
- lollllllllllllllllllzzz
Dat lukt bij niemand zo op deze manier, geloof me
Lekker kort door de bocht, ik kan je vertellen dat de mensen die ik ken die astrologie beoefenen de meest uiteenlopende personen zijn allerlei verschillende beroepen, acteurs, directeurs, It-ers, gewone normale werknemers van verschillende bedrijven, etc.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:20 schreef Flammie het volgende:
[..]
op het volgende;
Iemand die de halve wereld afreist naar exotische oorden, dik betaald krijgt hiervoor en een dreamlife heeft om het zo maar even kort door de bocht te stellen, heeft idd weinig fantastische verhalen en claims nodig om zijn/haar leven aantrekkelijker te maken. Zou dit de "missing link" zijn tussen believers en non believers en het "verschil" tussen beide groepen?
Ik merk zelf vanuit huis uit dat veel mensen die Char (als voorbeeld) en astrologie prachtig vinden niet veel meer doen dan thuis zitten en televisie kijken
Wat doet je denken dat ik mensen wil overtuigen ?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:37 schreef Flammie het volgende:
Man, kom je weer eens op TRU na 3 dagen uitzieken (griep ofzo..)
De tering, wat een slechte posters zitten hier
Ik vind het zo mooi dat er mensen zijn die andere willen overtuigen van de edele kunst van astrologie en dit doen door
- Stroman
- HAHAHAHA dombo
- lollllllllllllllllllzzz
Dat lukt bij niemand zo op deze manier, geloof me
ja, die vooroordelen gaan linea recta naar het land der fabelen. Ik heb immers door middel van zeer goede argumentatie (stroman!, in de val gelokt, ey pipo e.d.) gezien waarom ik het bij het foute eind had.quote:Op zondag 12 juli 2009 08:55 schreef bassos het volgende:
[..]
Wat doet je denken dat ik mensen wil overtuigen ?
Ik was gewoon bezig wat vooroordelen naar het land der fabelen te verwijzen.
Dat is denk ik redelijk gelukt.
Of mensen de vreugde die astrologie kan brengen willen of niet mogen ze helegaar zelf bepalen.
De cognitieve dissonantietheorie van Leon Festinger zien we op elk gebied terug hier inderdaad (Ik haalde hem in een vorig topic ook al aan ).quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:44 schreef gelly het volgende:
[..]
De link is eerder zelfvertrouwen en het zelfbeeld dat iemand heeft. Mensen die zichzelf als onbetekenend zien of/en erg opkijken tegen mensen met succes zijn eerder geneigd dingen simpelweg voor waar aan te nemen zonder vragen te stellen aan diegene of omtrent het onderwerp waar diegene zegt kennis van te hebben.
Het kunnen ook mensen zijn met een laag zelfvertrouwen maar met een ongezonde dosis arrogantie, als compensatie, die de wereld aanpassen naar het beeld dat voor hun ego klopt en niet feitelijk juist hoeft te zijn. Want toegeven dat iets fout is, iets waarin ze veel tijd en energie hebben gestoken, zou betekenen dat hun zelfbeeld niet klopt, dingen kunnen niet anders zijn dan ze altijd gedacht hebben.
heb je nou zelfs iemand buiten jezelf nodig om vooroordelen niet te volgen ?quote:Op zondag 12 juli 2009 10:36 schreef Michielos het volgende:
[..]
ja, die vooroordelen gaan linea recta naar het land der fabelen. Ik heb immers door middel van zeer goede argumentatie (stroman!, in de val gelokt, ey pipo e.d.) gezien waarom ik het bij het foute eind had.
sarcasme mode off.
Mijn punt blijft nog steeds:
Niemand hier kan aantonen wat de correlatie is tussen de stand van hemellichamen en iemands geboorte en zijn persoonlijkheid. Talloze studies bewijzen echter het tegendeel. I.t.t. de Pro astrologie "studies" zijn dit erkende falsifieerbaar en reproduceerbare studies. De fabel dat bij volle maan meer criminaliteit is , blijkt totaal niet te kloppen(afgaande op 100+ onderzoeken inclusief bronvermelding het vorige topic).
Astrologen zelf zijn mensen die gebruik maken van vage statements en algemene hits die voor iedereen gelden en/of kunnen gelden afhankelijk van diens interpretatie. Jouw lezing deed hopelijk geen scepticus hier ervan overtuigen dat astrologen iets anders doen dan dat. Als ik om iets specifieks vraag, is het opeens een "stroman" drogreden (terwijl astrologen zelf bij hoog en laag beweren dat ze zeer specifiek zijn). Nee, als iemand ook maar 1 antwoord wil hebben op een gestelde vraag, is het opeens een stroman argument.
je ziet zelf toch ook wel in dat dit niet overtuigend is, mag ik hopen? Het is niet overtuigend genoeg om iemand te overtuigen, maar ook niet om vooroordelen naar het land der fabelen te verwijzen. Daarvoor missen je posts simpelweg elke argumentatie die zoiets kan bewerkstelligen.
Daar gaat het helemaal niet om Summers. Ik noem het vooroordelen, omdat deze door Bassos zo genoemd worden en niet omdat het feitelijke vooroordelen zijn.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:00 schreef Summers het volgende:
[..]
heb je nou zelfs iemand buiten jezelf nodig om vooroordelen niet te volgen ?
heb je niet een link van een autoriteit die jij volgt omdat hij status heeft die zegt dat
vooroordelen alles behalve feiten zijn en de werkelijkheid NIET het dichtst benaderen ?
My god , wat triest .
quote:Abstract. The geospace is very sensitive to solar and geomagnetic activity, to changes in these
activities and its manifestations in the near-Earth space environment and on the Earth. The Sun,
as the origin of visible and invisible infuence, poses a health and safety threat to humans and
all kinds of human activities. This paper describes recently obtained results of cross-disciplinary
heliobiological studies carried out by Azerbaijani research group in collaboration with colleagues
from different countries with purposes of revealing possible effects of solar, geomagnetic and
cosmic ray variability on the human physiological and cardiovascular health state in middle
latitudes. General conclusions, based on the results of these original researches, are outlined.
Effects of severe and weak geomagnetic disturbances, latitudinal effects, and impacts of solar
extreme events are briefly provided.
Keywords. solar activity, solar-terrestrial relations, space weather, heliobiology
Het gaat vooral over negatieve gevolgen overigens maar punt is dus dat het universum weldegelijk een direct effect kan hebben op de menselijke psyche, aangezien ziektes, hoofdpijn en dat soort zaken makkelijker te herkennen zijn dan karaktertrekjes aangezien die zich niet manifesteren in lichamelijke ongemakken, behalve dan in het geval van sado masochisme enzo dusquote:2. Geomagnetic Disturbances and Human Physiological and
Psycho-Emotional State
Possible influence of geomagnetic disturbances of various strength on the bioelectri-
cal activity of human brain and its functional state was studied for functionally healthy
adults (twenty seven females) in different physiological states during many years of exper-
iments within solar cycle 23 (collaboration: Prof. A.Allahverdiyev, Dr. A.Allahverdiyeva,
Azerbaijan). The electroencephalographic (EEG) investigations were used as the most
objective research method (Babayev & Allahverdiyeva 2007; Babayev et al. 2007). Effects
of severe geomagnetic storms (namely, solar extreme events of October-November 2003)
are also investigated. It is experimentally established that in middle latitudes weak and
moderate geomagnetic storms do not cause signi¯cant changes in the human brain bio-
electrical activity and exert only stimulating in°uence meanwhile severe disturbances of
geomagnetic field (storms) cause negative influence, significantly disintegrate functional-
ity of brain, activate braking processes and amplify the negative emotional background
of an individual. Indisposition, weakness and presence of indistinct localized headaches
were observed during the days with severe geomagnetic storms for the majority of the
experiment participants meanwhile there were almost no significant complaints about
functional state in periods of weakly-disturbed geomagnetic conditions.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |