abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:23:38 #51
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70850508
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:22 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dan ga je het over de kwaliteit en bijvoorbeeld de samenstelling van water hebben. Als je daar scheikundig wat dieper op in gaat, merk je dat wederom vormen van aantrekkingskracht een rol spelen. Hoe dit allemaal precies invloed heeft, is daarom de vraag.

Wat die verbanden in de astrologie dan ook zullen aantonen, is waarom er op bepaalde plekken wel en geen water is ontstaan. Formele wetenschap gaat niet verder dan of er wel of niet water is. Soms is er een uitleg van hoe het er terecht kan zijn gekomen. Formele wetenschap heeft mij nogsteeds niet verteld waar water vandaan komt!

Vertel mij dat maar eens _led_, wat zegt de formele wetenschap over waar water vandaan komt, en waarom juist water zo belangrijk is in ons dieet?

Of is het er zomaar gekomen?
Laten we de discussie aub bij astrologie houden, ok ?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_70850538
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:21 schreef paddyflap het volgende:

[..]

En toch wordt het overal een theorie genoemd
Misschien moet je maar eens iets lezen over hoe de wetenschap werkt, ik ga hier verder niet op in. Met je denigrerende knipoog smiley.
Whaaaat???? No money?
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:25:38 #53
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_70850568
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:22 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dan ga je het over de kwaliteit en bijvoorbeeld de samenstelling van water hebben. Als je daar scheikundig wat dieper op in gaat, merk je dat wederom vormen van aantrekkingskracht een rol spelen. Hoe dit allemaal precies invloed heeft, is daarom de vraag.

Wat die verbanden in de astrologie dan ook zullen aantonen, is waarom er op bepaalde plekken wel en geen water is ontstaan. Formele wetenschap gaat niet verder dan of er wel of niet water is. Soms is er een uitleg van hoe het er terecht kan zijn gekomen. Formele wetenschap heeft mij nogsteeds niet verteld waar water vandaan komt!
Oh, dat is allemaal prima verklaard hoor, verdiep je eens in het ontstaan en afkoelen van de aarde alsjeblieft voor je onzin gaat praten.
quote:
Vertel mij dat maar eens _led_, wat zegt de formele wetenschap over waar water vandaan komt, en waarom juist water zo belangrijk is in ons dieet?

Of is het er zomaar gekomen?
Nogmaals, verdiep je eens in de basiskennis over het ontstaan van de aarde.

Astrologie heeft hier trouwens echt NIKS mee te maken, astrologie gaat over de veronderstelde verbanden tussen de standen van hemellichamen en het lot van mensen.

Ongelooflijk hoe jij zo veel dingen door elkaar kunt halen en zo veel andere dingen gewoon ronduit verkeerd hebt.

Maar ik had niet anders kunnen verwachten, immers zitten we op het noordelijk halfrond en er zijn hier wat stapelwolken dus gezien jouw geboortedatum snap jij niks van natuurkunde
zzz
pi_70850595
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:21 schreef _Led_ het volgende:
[..]Aha.
Dus als ik nu naar jou toe kom en je op je bakkes sla kun je me dat niet kwalijk nemen, dat komt door de cosmos ?
Ik kan je dat wel kwalijk nemen, maar als het universum zo heeft bewogen dan doet het jou kwalijk nemen mij verder weinig goed.
quote:
Waarom schaffen we gevangenissen niet af dan ?
Practische zaken zijn nuttig om geregeld te worden.
Dus rijden we allemaal aan dezelfde kant van de weg.
(naja behalve rare britten)

Gevangenissen zijn uiteindelijk inderdaad wel het toonbeeld van het falen van een maatschappij, daar geef ik je een punt.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:28:13 #55
31101 _Led_
pi_70850641
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:26 schreef bassos het volgende:

[..]

Ik kan je dat wel kwalijk nemen, maar als het universum zo heeft bewogen dan doet het jou kwalijk nemen mij verder weinig goed.
[..]

Practische zaken zijn nuttig om geregeld te worden.
Dus rijden we allemaal aan dezelfde kant van de weg.
(naja behalve rare britten)

Gevangenissen zijn uiteindelijk inderdaad wel het toonbeeld van het falen van een maatschappij, daar geef ik je een punt.
Kortom, we hebben dus wel een eigen wil - wel of geen gevangenissen, wel of niet iemand op z'n bakkes slaan....
Dan kan astrologie natuurlijk nooit werken, immers miljarden mensen die elke dag hun eigen wil uitvoeren is heel wat anders dan als alles exact voorspelbaar zou lopen via de planeten.
Als je via de planeten kon voorspellen was er immers geen eigen wil.
zzz
pi_70850660
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:07 schreef Michielos het volgende:

[..]

zwaartekracht kan echter aangetoond worden. Je gooit iets in de lucht en het valt naar beneden.
En belangrijker: Het is reproduceerbaar.
quote:
Voor de claims van astrologie is dit wat lastiger aan te tonen.
Zeg maar gerust: Niet.
quote:
Hoe toon je aan dat planeten invloed op ons uitoefenen?
Door eerst eens te beginnen met het definieren van die invloed. En dan aantonen dat die invloed consequent reproduceerbaar is, en er geen voorbeelden zijn die de hypothese falsificeren.

En dat lukt niet, wat de astrologie weer keurig terugbrengt in het hoekje waar die thuishoort: Fabeltjes en sprookjes.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_70850717
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:23 schreef Michielos het volgende:

[..]

Laten we de discussie aub bij astrologie houden, ok ?
Ok. Je snapt volgens mij wel waarom ik dit punt aanhaal.

Niks is er zomaar.

Daarom is in dit verhaal die relativiteitstheorie ook belangrijk. Dit verteld iig een onderdeel van de verbanden binnen het heelal.

Daarom dat rondjes draaien ook zo'n belangrijk aspect is. Wij zouden heel anders nadenken als wij geen rondjes zouden draaien bijvoorbeeld.

Mjah hoe zou het leven eruit zien als wij geen rondjes zouden draaien? Zijn er dan nog ritmes te vinden? Zou ritme dan uberhaupt nog belangrijk zijn? Een belangrijk aspect in astrologie is dan ook ritme. Daarmee proberen ze volgens de verbanden te verklaren.

@metatron: probeer eerst maar eens aan te tonen dat zwaartekracht geen invloed heeft op ons leven, dan praten we verder.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_70850826
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:30 schreef mediaconsument het volgende:

@metatron: probeer eerst maar eens aan te tonen dat zwaartekracht geen invloed heeft op ons leven, dan praten we verder.
Zo werkt dat natuurlijk niet. Er wordt hier van alles over de invloed van de zwaartekracht beweerd en dan is het niet de taak van sceptische mensen om dat te weerleggen. Het is dan de taak van de steller om met argumenten te komen.
Whaaaat???? No money?
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:33:01 #59
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70850827
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:30 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Niemand die dit ontkent???? Alleen de invloed die jij eraan koppelt gaat iets verder.
Dit moet aangetoond worden. Wij hoeven niet aan te tonen dat het GEEN invloed heeft.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:34:17 #60
31101 _Led_
pi_70850876
Mediaconsument, het wordt nu een beetje vervelend.

Luister even naar me terwijl ik het voor de 10e keer herhaal :

NIEMAND ZEGT DAT DE ZWAARTEKRACHT GEEN INVLOED HEEFT OP ONS LEVEN.

Punt.

Maar roepen "De zwaartekracht heeft invloed op ons leven !" verklaart niet dat je opeens iemands toekomst kan voorspellen aan de hand van planeten, net zoals het feit dat er koffiebomen zijn op java dat niet verklaart.
Die koffiebomen hebben ook invloed op ons, ze ademen immers dezelfde lucht en de bonen worden de hele wereld over geexporteerd.
Dat wil niet zeggen dat er een duidelijk patroon in zit wat je kunt gebruiken om iemands individuele toekomst te voorspellen.
zzz
pi_70850891
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:25 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Oh, dat is allemaal prima verklaard hoor, verdiep je eens in het ontstaan en afkoelen van de aarde alsjeblieft voor je onzin gaat praten.
Heeft het afkoelen en opwarmen van de aarde dan geen invloed gehad op ons menselijk leven? Misschien alleen al het feit dat we daarom voor elk seizoen andere kleren hebben. Of dat onze huid dikker is geworden bijvoorbeeld.

Waarom gaat dit overigens ook in een ritme, met ijstijden bijvoorbeeld? In aardrijkskunde heb ik me overigens goed verdiept. En het valt me op dat er beschreven word dat er een ritme is in temperatuurschommelingen, echter ga jij maar eens op zoek naar een verklaring hiervoor die niet in de buurt van zwaartekracht ligt. Succes.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_70850923
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:28 schreef _Led_ het volgende:
[..]Kortom, we hebben dus wel een eigen wil - wel of geen gevangenissen, wel of niet iemand op z'n bakkes slaan....
Uiteraard lijkt het alsof we een vrije wil hebben.
Algemenere beweging tegenover specifiekere beweging.
Je doet net alsof astrologie dat tegenspreekt.
(heisenberg's onzekerheidsprincipe anyone ?)
quote:
Dan kan astrologie natuurlijk nooit werken, immers miljarden mensen die elke dag hun eigen wil uitvoeren is heel wat anders dan als alles exact voorspelbaar zou lopen via de planeten.
Als je via de planeten kon voorspellen was er immers geen eigen wil.
Dan beschouw je het van te dichtbij.
Ja, vanuit de ene beweging van het hele universum gezien is er maar 1 weg.
Dat kunnen wij echter niet overzien en dus lijkt het alsof wij vrij kiezen.
En dat is zo dichtbij echt vrij kiezen dat het verschil door ons niet begrepen kan worden.

linkje:
http://www.hermetics.org/pdf/kybalion.pdf
(directe pdf, mag dat ?)
pi_70850930
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:34 schreef _Led_ het volgende:
Mediaconsument, het wordt nu een beetje vervelend.

Luister even naar me terwijl ik het voor de 10e keer herhaal :

NIEMAND ZEGT DAT DE ZWAARTEKRACHT GEEN INVLOED HEEFT OP ONS LEVEN.

Punt.

Maar roepen "De zwaartekracht !" verklaart niet dat je opeens iemands toekomst kan voorspellen aan de hand van planeten, net zoals het feit dat er koffiebomen zijn op java dat niet verklaart.
Die koffiebomen hebben ook invloed op ons, want alles heeft invloed op elkaar.
Dat wil niet zeggen dat er een duidelijk patroon in zit wat je kunt gebruiken om iemands individuele toekomst te voorspellen.
Daarom ben jij nogsteeds op dezelfde plek als 10 jaar geleden. Je leest andermans posts niet goed door. Bedankt dat je dit wederom aantoont.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:35:58 #64
31101 _Led_
pi_70850942
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:34 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Heeft het afkoelen en opwarmen van de aarde dan geen invloed gehad op ons menselijk leven? Misschien alleen al het feit dat we daarom voor elk seizoen andere kleren hebben. Of dat onze huid dikker is geworden bijvoorbeeld.

Waarom gaat dit overigens ook in een ritme, met ijstijden bijvoorbeeld? In aardrijkskunde heb ik me overigens goed verdiept. En het valt me op dat er beschreven word dat er een ritme is in temperatuurschommelingen, echter ga jij maar eens op zoek naar een verklaring hiervoor die niet in de buurt van zwaartekracht ligt. Succes.
Zucht

Jij blijft maar roepen "Nou dit en dit heeft ook invloed gehad op ons leven !"

Wat je na 2 topics en 30 pagina's nog steeds niet kunt is aangeven waarom het astrologie zou verklaren
zzz
pi_70851000
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:33 schreef Michielos het volgende:

[..]

Niemand die dit ontkent???? Alleen de invloed die jij eraan koppelt gaat iets verder.
Dit moet aangetoond worden. Wij hoeven niet aan te tonen dat het GEEN invloed heeft.
Ik zeg dat het invloed heeft, en dat dat waarschijnlijk een onderdeel is van de verbanden die de astrologie bedoelt.

Jullie doen net alsof astrologen geen rekening houden met dit soort zaken.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:37:27 #66
31101 _Led_
pi_70851001
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:35 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Daarom ben jij nogsteeds op dezelfde plek als 10 jaar geleden.
Trust me, je wilt ons leven niet naast elkaar leggen om te kijken waar we zijn, geloof me dat jij er niet vrolijker van zult worden
quote:
Je leest andermans posts niet goed door. Bedankt dat je dit wederom aantoont.
Uhm, er valt weinig te lezen, je roept enkel "Nou waarom denk je dat de zwaartekracht geen invloed op je leven heeft he ???!?!?" terwijl NIEMAND dat zegt.
Maar zelfs in bold en met capslock krijg ik dat niet door die vmbo-kop van je
zzz
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:38:55 #67
31101 _Led_
pi_70851045
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:37 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ik zeg dat het invloed heeft, en dat dat waarschijnlijk een onderdeel is van de verbanden die de astrologie bedoelt.

Jullie doen net alsof astrologen geen rekening houden met dit soort zaken.
Nee, we doen alsof ze er juist veel te veel waarde aan hechten.
De zwaartekracht heeft invloed op ons leven, het houdt onze voetjes op de grond.

Maar waarom je daardoor opeens de toekomst zou kunnen voorspellen ? Niemand die het hier uit kan leggen voorlopig.
zzz
pi_70851053
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:37 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Trust me, je wilt ons leven niet naast elkaar leggen om te kijken waar we zijn, geloof me dat jij er niet vrolijker van zult worden
[..]

Uhm, er valt weinig te lezen, je roept enkel "Nou waarom denk je dat de zwaartekracht geen invloed op je leven heeft he ???!?!?" terwijl NIEMAND dat zegt.
Maar zelfs in bold en met capslock krijg ik dat niet door die vmbo-kop van je
En weer schelden.

Je wilt niet aannemen dat astrologie misschien met termen als zwaartekracht dit soort verbanden aan kan tonen. Ik begin steeds meer respect te krijgen voor bastard en zijn taak tbh.

I'm out.
pi_70851083
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:38 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nee, we doen alsof ze er juist veel te veel waarde aan hechten.
De zwaartekracht heeft invloed op ons leven, het houdt onze voetjes op de grond.

Maar waarom je daardoor opeens de toekomst zou kunnen voorspellen ? Niemand die het hier uit kan leggen voorlopig.
Ga tegen echte astrologen lopen doen alsof je alles weet alsjeblieft.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:40:15 #70
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70851102
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:39 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

En weer schelden.

Je wilt niet aannemen dat astrologie misschien met termen als zwaartekracht dit soort verbanden aan kan tonen. Ik begin steeds meer respect te krijgen voor bastard en zijn taak tbh.

I'm out.
Mijn vraag is.. doen ze dat dan ook?
Zelfs Senesta die een astrologie OPLEIDING doet, snapt niet waarom er telkens zwaartekracht bij wordt gehaald.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:41:02 #71
31101 _Led_
pi_70851143
quote:

[..]
Je wilt niet aannemen dat astrologie misschien met termen als zwaartekracht dit soort verbanden aan kan tonen.
DAAR VRAGEN WE AL 2 TOPICS LANG OM, DOE HET DAN EENS !!!
zzz
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:41:29 #72
31101 _Led_
pi_70851155
quote:

[..]

Ga tegen echte astrologen lopen doen alsof je alles weet alsjeblieft.
-persoonlijk worden

[ Bericht 6% gewijzigd door Bastard op 10-07-2009 15:52:15 ]
zzz
pi_70851157
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:40 schreef Michielos het volgende:

[..]

Mijn vraag is.. doen ze dat dan ook?
Zelfs Senesta die een astrologie OPLEIDING doet, snapt niet waarom er telkens zwaartekracht bij wordt gehaald.
Omdat hij ook al heeft toegegeven dat hij niet precies kan uitleggen hoe die verbanden aangetoond moeten worden mbt bijvoorbeeld uurhoekastrologie. Hij gaat hier echter wel wat over opzoeken, zei hij. Daar ga ik op wachten.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:44:15 #74
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70851234
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:41 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Omdat hij ook al heeft toegegeven dat hij niet precies kan uitleggen hoe die verbanden aangetoond moeten worden mbt bijvoorbeeld uurhoekastrologie. Hij gaat hier echter wel wat over opzoeken, zei hij. Daar ga ik op wachten.
Zij heeft in 2 topics niks gezegd over zwaartekracht hoor. Bassos wel, maar die neem ik niet al te serieus meer na die persoonlijke aanvallen
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:51:38 #75
31101 _Led_
pi_70851496
Whehehe en dan gaat ie weer verder de Calimero uithangen in FB in plaats van dat ie eens met argumenten probeert te komen
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')