Laten we de discussie aub bij astrologie houden, ok ?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:22 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dan ga je het over de kwaliteit en bijvoorbeeld de samenstelling van water hebben. Als je daar scheikundig wat dieper op in gaat, merk je dat wederom vormen van aantrekkingskracht een rol spelen. Hoe dit allemaal precies invloed heeft, is daarom de vraag.
Wat die verbanden in de astrologie dan ook zullen aantonen, is waarom er op bepaalde plekken wel en geen water is ontstaan. Formele wetenschap gaat niet verder dan of er wel of niet water is. Soms is er een uitleg van hoe het er terecht kan zijn gekomen. Formele wetenschap heeft mij nogsteeds niet verteld waar water vandaan komt!
Vertel mij dat maar eens _led_, wat zegt de formele wetenschap over waar water vandaan komt, en waarom juist water zo belangrijk is in ons dieet?
Of is het er zomaar gekomen?
Misschien moet je maar eens iets lezen over hoe de wetenschap werkt, ik ga hier verder niet op in. Met je denigrerende knipoog smiley.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:21 schreef paddyflap het volgende:
[..]
En toch wordt het overal een theorie genoemd
Oh, dat is allemaal prima verklaard hoor, verdiep je eens in het ontstaan en afkoelen van de aarde alsjeblieft voor je onzin gaat praten.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:22 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dan ga je het over de kwaliteit en bijvoorbeeld de samenstelling van water hebben. Als je daar scheikundig wat dieper op in gaat, merk je dat wederom vormen van aantrekkingskracht een rol spelen. Hoe dit allemaal precies invloed heeft, is daarom de vraag.
Wat die verbanden in de astrologie dan ook zullen aantonen, is waarom er op bepaalde plekken wel en geen water is ontstaan. Formele wetenschap gaat niet verder dan of er wel of niet water is. Soms is er een uitleg van hoe het er terecht kan zijn gekomen. Formele wetenschap heeft mij nogsteeds niet verteld waar water vandaan komt!
Nogmaals, verdiep je eens in de basiskennis over het ontstaan van de aarde.quote:Vertel mij dat maar eens _led_, wat zegt de formele wetenschap over waar water vandaan komt, en waarom juist water zo belangrijk is in ons dieet?
Of is het er zomaar gekomen?
Ik kan je dat wel kwalijk nemen, maar als het universum zo heeft bewogen dan doet het jou kwalijk nemen mij verder weinig goed.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:21 schreef _Led_ het volgende:
[..]Aha.
Dus als ik nu naar jou toe kom en je op je bakkes sla kun je me dat niet kwalijk nemen, dat komt door de cosmos ?
Practische zaken zijn nuttig om geregeld te worden.quote:Waarom schaffen we gevangenissen niet af dan ?
Kortom, we hebben dus wel een eigen wil - wel of geen gevangenissen, wel of niet iemand op z'n bakkes slaan....quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:26 schreef bassos het volgende:
[..]
Ik kan je dat wel kwalijk nemen, maar als het universum zo heeft bewogen dan doet het jou kwalijk nemen mij verder weinig goed.
[..]
Practische zaken zijn nuttig om geregeld te worden.
Dus rijden we allemaal aan dezelfde kant van de weg.
(naja behalve rare britten)
Gevangenissen zijn uiteindelijk inderdaad wel het toonbeeld van het falen van een maatschappij, daar geef ik je een punt.
En belangrijker: Het is reproduceerbaar.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:07 schreef Michielos het volgende:
[..]
zwaartekracht kan echter aangetoond worden. Je gooit iets in de lucht en het valt naar beneden.
Zeg maar gerust: Niet.quote:Voor de claims van astrologie is dit wat lastiger aan te tonen.
Door eerst eens te beginnen met het definieren van die invloed. En dan aantonen dat die invloed consequent reproduceerbaar is, en er geen voorbeelden zijn die de hypothese falsificeren.quote:Hoe toon je aan dat planeten invloed op ons uitoefenen?
Ok. Je snapt volgens mij wel waarom ik dit punt aanhaal.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:23 schreef Michielos het volgende:
[..]
Laten we de discussie aub bij astrologie houden, ok ?
Zo werkt dat natuurlijk niet. Er wordt hier van alles over de invloed van de zwaartekracht beweerd en dan is het niet de taak van sceptische mensen om dat te weerleggen. Het is dan de taak van de steller om met argumenten te komen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:30 schreef mediaconsument het volgende:
@metatron: probeer eerst maar eens aan te tonen dat zwaartekracht geen invloed heeft op ons leven, dan praten we verder.
Niemand die dit ontkent???? Alleen de invloed die jij eraan koppelt gaat iets verder.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:30 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
@metatron: probeer eerst maar eens aan te tonen dat zwaartekracht geen invloed heeft op ons leven, dan praten we verder.
Heeft het afkoelen en opwarmen van de aarde dan geen invloed gehad op ons menselijk leven? Misschien alleen al het feit dat we daarom voor elk seizoen andere kleren hebben. Of dat onze huid dikker is geworden bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:25 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Oh, dat is allemaal prima verklaard hoor, verdiep je eens in het ontstaan en afkoelen van de aarde alsjeblieft voor je onzin gaat praten.
Uiteraard lijkt het alsof we een vrije wil hebben.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:28 schreef _Led_ het volgende:
[..]Kortom, we hebben dus wel een eigen wil - wel of geen gevangenissen, wel of niet iemand op z'n bakkes slaan....
Dan beschouw je het van te dichtbij.quote:Dan kan astrologie natuurlijk nooit werken, immers miljarden mensen die elke dag hun eigen wil uitvoeren is heel wat anders dan als alles exact voorspelbaar zou lopen via de planeten.
Als je via de planeten kon voorspellen was er immers geen eigen wil.
Daarom ben jij nogsteeds op dezelfde plek als 10 jaar geleden. Je leest andermans posts niet goed door. Bedankt dat je dit wederom aantoont.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:34 schreef _Led_ het volgende:
Mediaconsument, het wordt nu een beetje vervelend.
Luister even naar me terwijl ik het voor de 10e keer herhaal :
NIEMAND ZEGT DAT DE ZWAARTEKRACHT GEEN INVLOED HEEFT OP ONS LEVEN.
Punt.
Maar roepen "De zwaartekracht !" verklaart niet dat je opeens iemands toekomst kan voorspellen aan de hand van planeten, net zoals het feit dat er koffiebomen zijn op java dat niet verklaart.
Die koffiebomen hebben ook invloed op ons, want alles heeft invloed op elkaar.
Dat wil niet zeggen dat er een duidelijk patroon in zit wat je kunt gebruiken om iemands individuele toekomst te voorspellen.
Zuchtquote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:34 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Heeft het afkoelen en opwarmen van de aarde dan geen invloed gehad op ons menselijk leven? Misschien alleen al het feit dat we daarom voor elk seizoen andere kleren hebben. Of dat onze huid dikker is geworden bijvoorbeeld.
Waarom gaat dit overigens ook in een ritme, met ijstijden bijvoorbeeld? In aardrijkskunde heb ik me overigens goed verdiept. En het valt me op dat er beschreven word dat er een ritme is in temperatuurschommelingen, echter ga jij maar eens op zoek naar een verklaring hiervoor die niet in de buurt van zwaartekracht ligt. Succes.
Ik zeg dat het invloed heeft, en dat dat waarschijnlijk een onderdeel is van de verbanden die de astrologie bedoelt.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:33 schreef Michielos het volgende:
[..]
Niemand die dit ontkent???? Alleen de invloed die jij eraan koppelt gaat iets verder.
Dit moet aangetoond worden. Wij hoeven niet aan te tonen dat het GEEN invloed heeft.
Trust me, je wilt ons leven niet naast elkaar leggen om te kijken waar we zijn, geloof me dat jij er niet vrolijker van zult wordenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:35 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daarom ben jij nogsteeds op dezelfde plek als 10 jaar geleden.
Uhm, er valt weinig te lezen, je roept enkel "Nou waarom denk je dat de zwaartekracht geen invloed op je leven heeft he ???!?!?" terwijl NIEMAND dat zegt.quote:Je leest andermans posts niet goed door. Bedankt dat je dit wederom aantoont.
Nee, we doen alsof ze er juist veel te veel waarde aan hechten.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:37 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik zeg dat het invloed heeft, en dat dat waarschijnlijk een onderdeel is van de verbanden die de astrologie bedoelt.
Jullie doen net alsof astrologen geen rekening houden met dit soort zaken.
En weer schelden.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:37 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Trust me, je wilt ons leven niet naast elkaar leggen om te kijken waar we zijn, geloof me dat jij er niet vrolijker van zult worden
[..]
Uhm, er valt weinig te lezen, je roept enkel "Nou waarom denk je dat de zwaartekracht geen invloed op je leven heeft he ???!?!?" terwijl NIEMAND dat zegt.
Maar zelfs in bold en met capslock krijg ik dat niet door die vmbo-kop van je
Ga tegen echte astrologen lopen doen alsof je alles weet alsjeblieft.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:38 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee, we doen alsof ze er juist veel te veel waarde aan hechten.
De zwaartekracht heeft invloed op ons leven, het houdt onze voetjes op de grond.
Maar waarom je daardoor opeens de toekomst zou kunnen voorspellen ? Niemand die het hier uit kan leggen voorlopig.
Mijn vraag is.. doen ze dat dan ook?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:39 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
En weer schelden.
Je wilt niet aannemen dat astrologie misschien met termen als zwaartekracht dit soort verbanden aan kan tonen. Ik begin steeds meer respect te krijgen voor bastard en zijn taak tbh.
I'm out.
DAAR VRAGEN WE AL 2 TOPICS LANG OM, DOE HET DAN EENS !!!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:39 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je wilt niet aannemen dat astrologie misschien met termen als zwaartekracht dit soort verbanden aan kan tonen.
-persoonlijk wordenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:39 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ga tegen echte astrologen lopen doen alsof je alles weet alsjeblieft.
Omdat hij ook al heeft toegegeven dat hij niet precies kan uitleggen hoe die verbanden aangetoond moeten worden mbt bijvoorbeeld uurhoekastrologie. Hij gaat hier echter wel wat over opzoeken, zei hij. Daar ga ik op wachten.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:40 schreef Michielos het volgende:
[..]
Mijn vraag is.. doen ze dat dan ook?
Zelfs Senesta die een astrologie OPLEIDING doet, snapt niet waarom er telkens zwaartekracht bij wordt gehaald.
Zij heeft in 2 topics niks gezegd over zwaartekracht hoor. Bassos wel, maar die neem ik niet al te serieus meer na die persoonlijke aanvallenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:41 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Omdat hij ook al heeft toegegeven dat hij niet precies kan uitleggen hoe die verbanden aangetoond moeten worden mbt bijvoorbeeld uurhoekastrologie. Hij gaat hier echter wel wat over opzoeken, zei hij. Daar ga ik op wachten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |