Dat zegt hij helemaal niet.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:09 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Er wordt al veel uitleg gegeven over zwaartekracht, echter jij denkt volgens mij dat zwaartekracht geen invloed heeft op jouw leven. Waaruit concludeer jij dat?
Je hebt ogen, hersens en een internet. Ga op onderzoek uit zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:10 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nog belangrijker, hoe zijn de 'regels' van de astrologie vastgesteld en door wie ?
Ik bedoel, als iemand bepaald heeft ooit wat voor stand waarbij hoort en welke invloed heeft zullen ze dat toch ook empirisch uitgevonden moeten hebben ?
Wie heeft dat onderzocht, en hoe ?
Zucht, je blijft telkens dezelfde onzin herhalen en leugens vertellen. ik zal NOOIT zeggen dat de zwaartekracht geen invloed heeft omdat dat uiteraard onzin is.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:09 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Er wordt al veel uitleg gegeven over zwaartekracht, echter jij denkt volgens mij dat zwaartekracht geen invloed heeft op jouw leven. Waaruit concludeer jij dat?
dat blijf ik mij ook afvragen eigenlijk...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:11 schreef senesta het volgende:
Waarom hebben jullie het nou steeds over zwaartekracht?
Ik zie dat mijn opmerking :"pipo" eigenlijk veel te lief was.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:07 schreef Michielos het volgende:
[..]zwaartekracht kan echter aangetoond worden. Je gooit iets in de lucht en het valt naar beneden. Voor de claims van astrologie is dit wat lastiger aan te tonen. Hoe toon je aan dat planeten invloed op ons uitoefenen?
Ik snap het punt ook totaal niet. Objectief wetenschappelijk onderzoek kun je zelf ook uitvoeren. Je komt dan zelf tot dezelfde eindconclusie.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:13 schreef paddyflap het volgende:
Maar ook in astrologie gaat er veel geld in het rond, je moet gewoon betrouwbare bronnen gebruiken want er zijn genoeg studies die niks met geld te maken hebben. Niet iedere onderzoeker is een op geld en macht beluste persoon die eventjes snel een studie in elkaar draait. Daarom vind je in betrouwbare studies ook de methode(s) die de onderzoekers gebruikt hebben zodat andere onderzoekers deze na kunnen gaan en het desnoods overdoen, en dat je dan mag aannemen dat zij tot dezelfde conclusie komen. Ze moeten tegenwoordig (volgens mij) ook in de studie zetten aan wie de onderzoekers verbonden zijn en wie het onderzoek betaalt (if any). Rotte appels vallen snel door de mand.
Ik vind zelf dat je dit niet kunt generaliseren.
Omdat mediaconsument het in zijn hoofd heeft gehaald dat dat het bewijs voor astrologie is.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:11 schreef senesta het volgende:
Zwaartekracht is een van de variabelen in het heelal die veel invloed heeft uitgeoefend op ons bestaan. Volgens Einstein is tijd zelfs afhankelijk van zwaartekracht. Relativiteitstheorie enzo.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:11 schreef senesta het volgende:
Dus zwaartekracht heeft invloed op ons liefdesleven en toekomst, financiën?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:13 schreef bassos het volgende:
[..]
Ik zie dat mijn opmerking :"pipo" eigenlijk veel te lief was.
Zwaartekracht wordt niet aangetoond, het wordt aangenomen.
We meten dingen en vinden dan een concept wat dat goeg genoeg beschrijft.
Maar aangezien we niet precies weten wat zwaartekracht nu eigenlijk is, zijn voorbeelden als vallende voorwerpen alleen maar aanwijzingen dat er regelmatigheid optreedt.
En je bent nog steeds aan het vragen hoe er aangetoond kan worden dat planeten invloed op ons uitoefenen, terwijl dat nu al tig maal is uitgelegd.
ZWAARTEKRACHT.
Duh.
Zoals wetenschappelijk onderzoek bijvoorbeeld? Dan kan ik je alvast vertellen dat je geen enkel onderzoek gaat vinden dat astrologie serieus neemt.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:11 schreef mediaconsument het volgende:
Ga op zoek naar een bron met informatie waar geen mening een rol speelt.
Maar wat jij nog steeds niet kunt uitleggen is hoe dit astrologie zou verklaren.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:13 schreef bassos het volgende:
[..]
En je bent nog steeds aan het vragen hoe er aangetoond kan worden dat planeten invloed op ons uitoefenen, terwijl dat nu al tig maal is uitgelegd.
ZWAARTEKRACHT.
Duh.
Water heeft ook invloed op ons. Zonder water waren wij er niet geweest.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:15 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Zwaartekracht is een van de variabelen in het heelal die veel invloed heeft uitgeoefend op ons bestaan. Volgens Einstein is tijd zelfs afhankelijk van zwaartekracht. Relativiteitstheorie enzo.
Ze willen weten hoe de planeten en sterren ons beïnvloeden, omdat verbanden tussen gebeurtenissen in het heelal en gebeurtenissen op aarde te onduidelijk overkomen. Dit is erg lastig om te beschrijven. Al denk ik dat als hier wat duidelijkheid over gegeven kan worden, je er een heel stel believers bij hebt.
Daarom gebruik ik als aanknopingspunt zwaartekracht, wat mijns inziens het enige echte aanknopingspunt is mbt het begin van het begrijpen van astrologie.
Zoals bassos zei, we weten niet wat zwaartekracht precies is.
Ben je nou serieus? We weten sinds Einstein's relativiteitstheorie precies wat zwaartekracht is, een kromming in de ruimtetijd. Dit heeft niets, echt nul, te maken met liefde.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:13 schreef bassos het volgende:
[..]
Ik zie dat mijn opmerking :"pipo" eigenlijk veel te lief was.
Zwaartekracht wordt niet aangetoond, het wordt aangenomen.
We meten dingen en vinden dan een concept wat dat goed genoeg beschrijft.
Maar aangezien we niet precies weten wat zwaartekracht nu eigenlijk is, zijn voorbeelden als vallende voorwerpen alleen maar aanwijzingen dat er regelmatigheid optreedt.
ZWAARTEKRACHT.
Duh.
-edit
spelfout en aanvulling:
Ander woord voor zwaartekracht :
Liefde.
For i am divided for love's sake, for the chance of union.
Je zit nog steeds met je stroman argument te worstelen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:15 schreef Michielos het volgende:
[..]Dus zwaartekracht heeft invloed op ons liefdesleven en toekomst, financiën?
Zucht, blijf je nou willekeurige dingen opnoemen ?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:18 schreef mediaconsument het volgende:
Alleen het feit al dat we rondjes draaien, ipv de hele dag rechtuit vliegen met onze aarde, heeft dan ook al veel invloed gehad op ons denken.
Dat rondjes draaien is dan ook een grote trend in het heelal.
En toch wordt het overal een theorie genoemdquote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:18 schreef Johnny-V het volgende:
[..]
Ben je nou serieus? We weten sinds Einstein's relativiteitstheorie precies wat zwaartekracht is, een kromming in de ruimtetijd. Dit heeft niets, echt nul, te maken met liefde.
Aha.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:20 schreef bassos het volgende:
[..]
Je zit nog steeds met je stroman argument te worstelen.
Astrologie claimt dat er maar 1 ding gebeurt.
1 beweging.
Dat is de beweging in ons universum
(naja zoals hiervoor ook al gesteld: vanaf de binnenkant bekeken)
Omdat het maar 1 beweging is, kan je uit bewegingen van nabijgelegen bewegingen opmaken hoe jouw eigen beweging door de ene beweging wordt bewogen.
een wetenschappelijke theorie is iets anders dan een normale theorie hequote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:21 schreef paddyflap het volgende:
[..]
En toch wordt het overal een theorie genoemd
Dan ga je het over de kwaliteit en bijvoorbeeld de samenstelling van water hebben. Als je daar scheikundig wat dieper op in gaat, merk je dat wederom vormen van aantrekkingskracht een rol spelen. Hoe dit allemaal precies invloed heeft, is daarom de vraag.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:18 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Water heeft ook invloed op ons. Zonder water waren wij er niet geweest.
Maakt dit dat je "Water !" kunt roepen als iemand vraagt waarom er een correlatie zou zijn tussen het niveau van de zee en jouw financiele situatie ?
Je roept de hele tijd zwaartekracht, maar je geeft geen enkel argument waarom dat opeens astrologie aannemelijk zou maken.
Een compleet en totaal falen in het denken in analogie is genoteerd.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:18 schreef Johnny-V het volgende:[..]
Ben je nou serieus? We weten sinds Einstein's relativiteitstheorie precies wat zwaartekracht is, een kromming in de ruimtetijd. Dit heeft niets, echt nul, te maken met liefde.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |