Donderdag ochtend kreeg ik een holter (= apparaatje wat 24 uur lang je hartslag registreert) en als de uitslag daar van goed was mocht ik die vrijdag naar huis. Toen die vrijdagochtend de holter afgekoppeld werd, heb ik de verpleging tot vervelens aan toe gepusht om de holter heel snel na te laten kijken (ze vonden het op den duur echt niet grappig meer) maar dat heeft wel geholpen: de holter is heel snel nagekeken en toen kwam in het begin van de middag het bericht dat ik dezelfde dag nog naar huis mocht. Mooi ! Het zou wel tot het eind van de middag duren voordat dat werkelijk kon gebeuren in verband met papieren enzo, maar dat vond ik niet zo heel erg erg. Ik heb snel mijn ouders gebeld en mijn moeder vroeg wat ik die avond wou eten. Mijn antwoord: pannekoeken. Dus dat zou geregeld worden.
Aan het begin van het bezoekuur (15:00u) kwam mijn vader en toen mochten wat mij betreft de papieren snel komen. Maar dat duurde nog tot 17:30u tot die er waren. En op zo'n moment duurt wachten lang ... Sterker nog: het avondeten werd al geserveerd. En omdat ik moeite had (heb?) met eten zat daar ok wat extra's bij: een pannekoek. Die pannekoek heb ik snel naar binnen gewerkt en toen was het wegwezen.
Mijn vader had me opgehaald in Criezel, dus de rit verliep redelijk comfortabel (ik ben nog lang niet pijnvrij). Onderweg zag ik nog een Eend en tot mijn stomme verbazing werd die bestuurd door Patje74

We hebben er wat achter gehangen en hem ingehaald en gelukkig herkende hij ons.
Thuisgekomen werden er snel pannekoeken gebakken (niet door mij, anders hadden we nu geen keuken meer) en opgesmikkeld. Heerlijk ! Ook nog wat mail nagekeken en Top Gear gekeken, maar ik was al heel snel heel moe (slaperig) dus al vroeg naar bed. Gelukkig kon ik net plat liggen (mensen met hartklachten kunnen soms niet plat liggen) in mijn eigen zachte, warme bed. Heerlijk ! Ik heb goed geslapen en na m'n ontbijt heerlijk gedouched. Inmiddels heb ik ook al een (korte) wandeling gemaakt.
Dat alles zo fijn en prettig aanvoelt betekent niet dat ik nu al de oude ben, in tegendeel ! Heel veel dingen doen pijn omdat ze m'n borstkas open gezaagd hebben. De ene pijn is natuurlijk de andere niet. Zo is handenwassen best te doen, maar als ik moet niezen heb ik het gevoel dat m'n borstkas uit elkaar getrokken wordt. Maar ik ben al lang blij dat ik redelijk comfortabel op mijn zij kan liggen en ik niet meer het gevoel heb dat mijn rechter bal in een bankschroef zit.
Het duurt nog 6 weken voor ik officieel weer mag autorijden en zo lang wacht ik ook echt wel. Pas na die 6 weken ga ik zelf eens beoordelen en proberen of het weer lukt. Sterker nog: ik overweeg sterk om een paar rijlessen te nemen omdat ik al sinds eind januari niet meer gereden heb en ik helaas geen super-chauffeur ben. Maargoed, dat is pas over 6 weken. Eerst mijn borstkas maar eens goed aan elkaar laten groeien, conditie opbouwen en pijnstillers afbouwen. Je bent zo oud als je je voelt en ik heb nu het gevoel dat ik bijna 80 word
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/