Bronquote:De gemeente Den Haag heeft gistermorgen de 23-jarige ambtenaar Sulvanno Debipersad van parkeerbeheer op staande voet ontslagen. Aanleiding waren uitspraken die de man had gedaan in het VPRO-televisieprogramma Jong en Geld.
afbeelding vergroten
In de uitzending, waarin vijf jongeren vertellen over de rol die geld in hun leven speelt, zei Sulvanno dat geld voor hem zeer belangrijk is, want 'als je geld hebt, heb je geen zorgen'. Hij zei bereid te zijn veel te doen om aan geld te komen.
In het verleden verdiende hij aanzienlijk met 'hosselen'. Zo verkocht hij met veel winst make-up, telefoons en computers door. Als 19-jarige verdiende hij hiermee ruim 250.000 euro, zo vertelde hij in de uitzending. Ook zei hij erg trots op zijn baan als ambtenaar in zijn eigen stad te zijn, maar 'een goede hossel' zou hij ook nu nog met beide handen aanpakken.
De gemeente Den Haag denkt echter anders over 'hosselende' ambtenaren. Na het zien van de uitzending besloot de gemeente, die wist dat de ambtenaar aan het programma meedeed, tot ontslag. Volgens een woordvoerder 'stroken de uitspraken niet met de integriteit die van ambtenaren wordt geëeist'.
De VPRO laat via een woordvoerder weten dat de man diverse malen is gewaarschuwd voor de gevolgen die zijn optreden zou kunnen hebben. Sulvanno zelf weigert te reageren. Hij werkte sinds maart van dit jaar als uitzendkracht bij de afdeling parkeerbeheer. Zijn contract liep tot oktober.
quote:En we kijken in de portemonnee van de 23 jarige Sulvanno. Jarenlang hosselde hij zijn geld bij elkaar met onduidelijke handeltjes maar hij is er nu trots op als parkeervergunning-verstrekker officieel gemeente ambtenaar te zijn.
Iets wat je de laatste jaren wel vaker tegenkomt bij oa gemeentelijke instellingen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 00:51 schreef Mirjam het volgende:
whehee
ik zag ook hoe hij klanten aan de balie behandelt, ik vond dat wel tenenkrommend
Een hosselaar is een dief, een crimineel, een maffioos, een boef en/of schavuit dan wel rapaillequote:Op vrijdag 10 juli 2009 01:08 schreef OldJeller het volgende:
Wat is "hosselen" nou weer?
Het AD dat een dergelijke term bezigt.. richten ze zich op een nieuwe doelgroep?
die term werd in dat programma helaas veelvuldig gebruiktquote:Op vrijdag 10 juli 2009 01:08 schreef OldJeller het volgende:
Het AD dat een dergelijke term bezigt.. richten ze zich op een nieuwe doelgroep?
Hosselen is niets anders dan geld bij elkaar scharrelen op welke wijze dan ook.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 01:23 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Een hosselaar is een dief, een crimineel, een maffioos, een boef en/of schavuit dan wel rapaille
GS
Ik heb ook een stuk gezien en verbaasde me ook erg over deze gozer. In wat voor een wereld leeft zo'n figuur? Echt een idioot.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 04:35 schreef TwyLight het volgende:
Ik heb die aflevering gisteren gezien en ik wist gewoon dat dit ging gebeurenhij was ook echt de grootste kneus van iedereen die daar aanwezig was
Wat een persoon.
In ieder geval wordt het Nederlands verrijkt.quote:
staat vast goed op je CV.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:33 schreef PatatFriet het volgende:
'Wat doe je?'
'Parkeervergunningen hosselen'
Ja en ? Als hij nooit in contact is geweest met de politie krijgt ie die natuurlijk. Volgens mij is het gewoon een dom patsertje dat niet doorheeft waar ie mee bezig is.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:13 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ook voor uitzendkrachten moet vaak een VOG worden afgegeven...
Helaas niet altijd blijkbaar.
Dat leek me met al dat gehossel dan wat onwaarschijnlijkquote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:23 schreef HiZ het volgende:
Ja en ? Als hij nooit in contact is geweest met de politie krijgt ie die natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat het allemaal grote verhalen zijn, meer niet.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 00:55 schreef Elfletterig het volgende:
Als die jongen zo succesvol was met "hosselen", hoe kan het dan dat hij 4 jaar later als uitzendkracht voor parkeerbeheer werkt? Met 250.000 euro moet je het toch wel een paar jaartjes kunnen uitzingen zonder werk? Gokje: een iets te luxe leven geleid?
_Led_ kent TS goed, want ze zijn handlangers van mekaar..quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:34 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Omdat het allemaal grote verhalen zijn, meer niet.
Die gast heeft een keertje een dumppartij makeup gekocht, heeft daar 700 euro winst op gemaakt.
Eens een restpartijtje laptops opgekocht via een restant-veiling, daar 800 euro winst op gemaakt.
Is grote verhalen gaan vertellen, kwam erachter dat zijn nichtje hem helemaal de bom vond met zijn grote verhalen, en is ze steeds groter gaan maken.
Die gozer heeft nooit meer dan 2000 euro gehad, en dat zal ie zo te zien ook nooit krijgen ook.
Ik ben Admiraal_Anaal's handlanger ?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:36 schreef sneijdert het volgende:
[..]
_Led_ kent TS goed, want ze zijn handlangers van mekaar..
Sowieso, ik denk dat geen enkele werkgever gecharmeerd is van zulke uitspraken.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 01:28 schreef Troubled_Soul het volgende:
Hoe arrogant moet je zijn als je denkt dat je baan als gemeente-ambtenaar geen gevaar loopt als je dit soort dingen trots op TV gaat vertellen
Omdat dat andere dingen zijn: http://www.encyclo.nl/begrip/hosselenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:00 schreef Timmehhh het volgende:
"Hosselen", waarom noemen we het niet gewoon stelen, jatten of dealen?
Inderdaad, ik zat ook met verbazing te kijken. Ook opscheppen dat hij een vaste baan heeft bij de gemeente Den Haag terwijl hij in feite gewoon een uitzendkracht isquote:Op vrijdag 10 juli 2009 00:51 schreef Mirjam het volgende:
whehee
ik zag ook hoe hij klanten aan de balie behandelt, ik vond dat wel tenenkrommend
hij sprak ze aan alsof 't zijn matties zijn, daar zit je toch niet op te wachten?
sowieso, mensen die 'hosselen'
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 01:08 schreef OldJeller het volgende:
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:44 schreef Ericr het volgende:
Die hosselt alleen zijn eigen leven naar de klote.
Dat denk ik ook. Die vent praat veel te veel om ooit succesvol te kunnen zijn in het criminele circuit. Hij heeft een paar duizend euro verdiend, daarmee een rolex gekocht (vertelde 'ie ook zo mooi in het filmpjequote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:34 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Omdat het allemaal grote verhalen zijn, meer niet.
Die gast heeft een keertje een dumppartij makeup gekocht, heeft daar 700 euro winst op gemaakt.
Eens een restpartijtje laptops opgekocht via een restant-veiling, daar 800 euro winst op gemaakt.
Is grote verhalen gaan vertellen, kwam erachter dat zijn nichtje hem helemaal de bom vond met zijn grote verhalen, en is ze steeds groter gaan maken.
Die gozer heeft nooit meer dan 2000 euro gehad, en dat zal ie zo te zien ook nooit krijgen ook.
Linkquote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:21 schreef SeLang het volgende:
Het doet me trouwens denken aan een bepaalde Fok-er die werkte bij een internet provider en hier op het forum zat te bluffen over dat hij persoonlijke gegevens van een andere Fok-er kon zien. Die andere Fok-er deed vervolgens een mailtje naar die ISP en de gast werd een paar uur later op staande voet ontslagen!
Het topic waarin dat gebeurde staat nog wel ergens.
Komt me nog wel vaag ergens bekend voor. Ik ben benieuwdquote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:21 schreef SeLang het volgende:
Het doet me trouwens denken aan een bepaalde Fok-er die werkte bij een internet provider en hier op het forum zat te bluffen over dat hij persoonlijke gegevens van een andere Fok-er kon zien. Die andere Fok-er deed vervolgens een mailtje naar die ISP en de gast werd een paar uur later op staande voet ontslagen!
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 00:55 schreef Elfletterig het volgende:
Als die jongen zo succesvol was met "hosselen", hoe kan het dan dat hij 4 jaar later als uitzendkracht voor parkeerbeheer werkt? Met 250.000 euro moet je het toch wel een paar jaartjes kunnen uitzingen zonder werk? Gokje: een iets te luxe leven geleid?
Hij had het geld er in 1,5 jaar doorheen gejast. Hij draagt ook een horloge van 25.000quote:Op vrijdag 10 juli 2009 00:55 schreef Elfletterig het volgende:
Haha, dat was idd Kastanovaquote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:21 schreef SeLang het volgende:
Dat was echt erg ja, vond het wel sneu, maar ja, als je zo'n grote bek heb dan vraag je er wel een beetje om dat je af en toe flink op je nummer gezet wordt.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:23 schreef Lord Katundro het volgende:
[..]
Haha, dat was idd KastanovaHij zat toendertijd bij mij in de trainingsgroep en ik heb zijn ontslag "live" meegemaakt
![]()
Topic kan ik zo niet vinden
[MED]Aan de persoon uit Hengelo die me liep te spammenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:23 schreef Lord Katundro het volgende:
[..]
Haha, dat was idd KastanovaHij zat toendertijd bij mij in de trainingsgroep en ik heb zijn ontslag "live" meegemaakt
![]()
Topic kan ik zo niet vinden
Haha wat een kankerloser is dat toch. 't Is dat ik niet aan geweld doe, anders was ik 'em wel eens komen opzoeken in 'de irish pub' in Nijmegen. Grote kankersukkel.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
[MED]Aan de persoon uit Hengelo die me liep te spammen
Stoere praat hoor. Voel je je nu extra sterk, als je het woord "kanker" gebruikt? Chapeauquote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:54 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Haha wat een kankerloser is dat toch. 't Is dat ik niet aan geweld doe, anders was ik 'em wel eens komen opzoeken in 'de irish pub' in Nijmegen. Grote kankersukkel.
Het is een gemeente-ambtenaar. Die lui hebben het IQ van een inktvis en het geheugen van een goudvis. Verwacht er niet teveel van.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 01:28 schreef Troubled_Soul het volgende:
Hoe arrogant moet je zijn als je denkt dat je baan als gemeente-ambtenaar geen gevaar loopt als je dit soort dingen trots op TV gaat vertellen
Voel je je aangesproken omdat je een hersentumor hebt?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:24 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Stoere praat hoor. Voel je je nu extra sterk, als je het woord "kanker" gebruikt? Chapeau
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
[MED]Aan de persoon uit Hengelo die me liep te spammen
de gemeente den haag heeft dit stuk schijt aangenomen, dus die duimen kunnen omlaag.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is een gemeente-ambtenaar. Die lui hebben het IQ van een inktvis en het geheugen van een goudvis. Verwacht er niet teveel van.
Maar fokking 250.000 euro?! Daar kan je toch aardig wat van sparen/investeringen doen voor later enzo.
Goed dat dit stuk vreten ontmaskerd en ontslagen is. Valt me mee van de Gemeente Den Haag.
Heb jij bewijs dat ze ervan wisten toen ze hem aannamen?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:31 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
de gemeente den haag heeft dit stuk schijt aangenomen, dus die duimen kunnen omlaag.
Dat bedoel ik niet. Ik weet wel zeker dat ze dat niet wisten. Maar wat duidelijk is is dat dit een onbekwaam zielig stuk schijt is (kijk maar eens hoe ie in die video tegen 'aanvragers' zit te praten, bijvoorbeeld). Ik heb zelf in Den Haag gewoond, en je komt het vaker tegen binnen de gemeente dat de debielste meest onbeschofte allochtonen die nauwelijks Nederlands spreken gewoon voor de stad werken in dat soort functies. Overigens ook veel 'autochtone' mongolen, hoor.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heb jij bewijs dat ze ervan wisten toen ze hem aannamen?
Nee, ik reageer alleen even op jouw puberale woordenschat..quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:28 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Voel je je aangesproken omdat je een hersentumor hebt?
Inderdaad, ik heb het ook gezien.... dit kon je verwachtenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 04:35 schreef TwyLight het volgende:
Ik heb die aflevering gisteren gezien en ik wist gewoon dat dit ging gebeurenhij was ook echt de grootste kneus van iedereen die daar aanwezig was
Wat een persoon.
Heb dat topic idd ook wel eens gelezen maar kan niet zo snel een link meer vinden.quote:
Een duidelijk geval van de kleine lettertjes over het hoofd zien.quote:De VPRO laat via een woordvoerder weten dat de man diverse malen is gewaarschuwd voor de gevolgen die zijn optreden zou kunnen hebben.
Wil je in vaste dienst komen, dan heb je een bewijs van goed gedrag nodig. Bij uitzendkrachten geldt dat niet in Den Haag.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:56 schreef Mwanatabu het volgende:
Raar ook dat zo iemand zonder screening daar aan de slag kan.
Denk ik ook wel, want als die loser echt zoveel geld bij elkaar had gescharreld dan was nu nog steeds bezig met zijn criminele carriere en niet een uitzendkracht.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:43 schreef thewishmaster het volgende:
Ik had het laatste stukje van de uitzending gezien, heb me mateloos zien irriteren aan deze Royston-wannabe. Nu wordt het toch wel even lastig rondkomen van een uitkering, want die verhalen over die 2,5 ton zijn natuurlijk uit de grote duim gezogen.
Dat is niet waar. Iedereen, dus ook ingehuurde krachten zoals gedetacheerden en uitzendkrachten moeten een Verklaring omtrent goed gedrag inleveren.quote:Mutsaers__78
Lees rechts mijn reactie [] zaterdag 11 juli 2009 @ 21:58 (#80)
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:56 schreef Mwanatabu het volgende:
Raar ook dat zo iemand zonder screening daar aan de slag kan.
Wil je in vaste dienst komen, dan heb je een bewijs van goed gedrag nodig. Bij uitzendkrachten geldt dat niet in Den Haag.
Uitzendkrachten bij ons ondertekenen een in elkaar geklust briefje van 't uitzendbureau dat ze bereid zijn een VOG aan te vragen zodra daarom wordt gevraagdquote:Op zondag 12 juli 2009 00:30 schreef bravoboost het volgende:
Dat is niet waar. Iedereen, dus ook ingehuurde krachten zoals gedetacheerden en uitzendkrachten moeten een Verklaring omtrent goed gedrag inleveren.
<----- deze jongen niet.quote:Op zondag 12 juli 2009 00:30 schreef bravoboost het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Iedereen, dus ook ingehuurde krachten zoals gedetacheerden en uitzendkrachten moeten een Verklaring omtrent goed gedrag inleveren.
Sulvannoquote:Op maandag 13 juli 2009 14:13 schreef Arvid het volgende:
als je 250.000 euro bij elkaar hebt geregeld pak je toch een vliegtuig en ga je in Manhattan wonen? of Honolulu? of london/parijs weetikwat.
In dollars is dat 350.000 knaken. Voor 1500 dollar per maand huur je een appartementje voor jezelf in Manhattan en ga je gewoon een geinig baantje nemen, of ga je een leuke studie doen. Heb je werkelijk de tijd van je leven.
Nee joh, in je BMW 318 cabrio (mét M3 embleem) door de Schilderswijk cruisen is toch veel ruiger man!quote:Op maandag 13 juli 2009 14:13 schreef Arvid het volgende:
als je 250.000 euro bij elkaar hebt geregeld pak je toch een vliegtuig en ga je in Manhattan wonen? of Honolulu? of london/parijs weetikwat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |