quote:
Ga jij maar lekker weg joh. Schaars is veel beter dan De Zeeuw en ik zeg nergens dat De Zeeuw slecht is maar hij is verre van nodig voor Ajax.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:24 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
Ga toch weg joh.. De Zeeuw is een prima speler voor Ajax... De eerste poteniele aankoop die goed genoeg is voor Ajax moet nog geboren worden......
wake up... Elia, de Zeeuw.. dat soort jongen zijn gewoon een versterking voor Ajax... Waarom? omdat we geen jeigd meer hebben om op terug te vallen... Die zijn niet goed genoeg.....
Als je die geen kans geeft worden die ook nooit goed genoeg. Dan vertrekken ze straks naar een andere club en kopen we ze later voor een vermogen weer terug...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:24 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
Ga toch weg joh.. De Zeeuw is een prima speler voor Ajax... De eerste poteniele aankoop die goed genoeg is voor Ajax moet nog geboren worden......
wake up... Elia, de Zeeuw.. dat soort jongen zijn gewoon een versterking voor Ajax... Waarom? omdat we geen jeigd meer hebben om op terug te vallen... Die zijn niet goed genoeg.....
Jol noemt gewoon voluit De Zeeuw, en zegt dat hij graag naar Ajax wilt komen. Dat is volgens Jol het probleem niet.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:21 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Jol zegt dat dus, de Zeeuw niet. En heeft Jol de naam van Demy genoemd?
Of had ie het over een middenvelder uit de NL competitie...?!
Blijven volhouden. Denk dat je toch raar opkijkt dan als Demy toch naar Ajax gaat.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:21 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Jol zegt dat dus, de Zeeuw niet. En heeft Jol de naam van Demy genoemd?
Of had ie het over een middenvelder uit de NL competitie...?!
Maar goed, minder dan 8 word het never en al helemaal niet als Brands het voor het zeggen heeft.
Een arbitrage zal geen winst worden voor de Zeeuw. Dan zit je wel met een ongemotiveerde speler, MAAR dan snijd Demy zichzelf in de vingers. Hij is international en moet spelen, als ie ongemotiveerd is dan zit ie op de bank. En dan zal van Marwijk eerder Schaars kiezen, met alle gevolgen van dien voor Demy.
Dus die moet ook goed nadenken over zijn akties natuurlijk
Ze ruiken bloed. Het zal weer terug omslaan als Ajax en PSV weer meer ruimte weten te creeëren. Dat gaat toch weer gebeuren op een gegeven moment mijns inziens.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:50 schreef Kremers het volgende:
Wat is dat toch met dat gezeik dat ineens geen enkele subtopper spelers wil laten vertrekken naar een club als Ajax of PSV?
Maak de eredivisie nog minder sterk door je topspelers alleen maar naar het buitenland te laten vertrekken....
Ik vind het niet raar, AZ is op dit moment geen subtopper. Wat als PSV opeens een basisspeler van Ajax wil kopen? Zou ik ook niet blij mee zijn..quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:50 schreef Kremers het volgende:
Wat is dat toch met dat gezeik dat ineens geen enkele subtopper spelers wil laten vertrekken naar een club als Ajax of PSV?
Maak de eredivisie nog minder sterk door je topspelers alleen maar naar het buitenland te laten vertrekken....
Deze subtoppers hebben afgelopen jaren dankbaar geprofiteerd van de wanprestaties van Ajax en in mindere mate PSV.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:50 schreef Kremers het volgende:
Nou als Ajax bereid is om dik geld te betalen voor Demy dan mag ie van mij zo vertrekken, serieus.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:46 schreef lighted het volgende:
[..]
Blijven volhouden. Denk dat je toch raar opkijkt dan als Demy toch naar Ajax gaat.
En denk je nou echt dat ze Demy z'n contract laat uitzitten op de bank als tie moeilijk gaat doen?
In de competitie is het gat in punten de afgelopen jaren gewoon bijzonder klein. Als je dan je beste spelers naar Ajax of PSV laat gaan versterk je direct je concurentie. Dan kan je die speler toch veel beter voor minimaal het zelfde geld naar het buitenland laten gaan.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:50 schreef Kremers het volgende:
Ben ik het niet mee eensquote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:56 schreef lighted het volgende:
[..]
Ik vind het niet raar, AZ is op dit moment geen subtopper. Wat als PSV opeens een basisspeler van Ajax wil kopen? Zou ik ook niet blij mee zijn..
Mijn punt is dat ze het meteen categorisch afwijzenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:03 schreef DirkScheringa het volgende:
[..]
In de competitie is het gat in punten de afgelopen jaren gewoon bijzonder klein. Als je dan je beste spelers naar Ajax of PSV laat gaan versterk je direct je concurentie. Dan kan je die speler toch veel beter voor minimaal het zelfde geld naar het buitenland laten gaan.
Euhm. heb je wel eens goed naar het verschil in punten gekeken??? Beetje kort door de bocht om dan alleen die kampioenswedstrijd als maatstaf te nemen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:05 schreef Kremers het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eensIn de knock-out fase van de KNVB beker is AZ lelijk op zijn bek gegaan tegen NAC. Het kampioenschap hebben ze uiteindelijk gehaald omdat Ajax op zijn bek ging: de wedstrijd waar ze het zelf in konden doen (tegen Vitesse?) ging ook verloren.
Punten alleen maken je nog geen topclubquote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:07 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Euhm. heb je wel eens goed naar het verschil in punten gekeken???
Waar de grote clubs hebben lopen slapen (scouting!) hebben de subtoppers bewezen het spelletje slimmer te spelen (neem de scouting van Groningen/H'veen). Het dankbaar profiteren heeft alles ermee te maken dat Ajax in dit geval veel geld over de bank heeft lopen smijten aan transfers die verkeerd zijn uitgepakt.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:58 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
Deze subtoppers hebben afgelopen jaren dankbaar geprofiteerd van de wanprestaties van Ajax en in mindere mate PSV.
Nu denken ze dat ze net zo goed of wellicht nog beter zijn. En dus zien ze zich niet meer als subtopper (behalve als ze met de pers praten natuurlijk) en willen ze enkel nog zaken doen met internationale topclubs of clubs die met zakken met geld aankomen
Dat is een hele andere discussie wat mij betreft, maar je doet het voorkomen alsof AZ geen prestatie heeft geleverd doordat ze de kampioenswedstrijd niet wonnen, terwijl ze over 34 wedstrijden gewoon veel beter waren.. En je wordt altijd kampioen omdat een ander punten laat liggen....quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:09 schreef Kremers het volgende:
[..]
Punten alleen maken je nog geen topclubOp internationaal niveau hebben ze nog niets laten zien.
nee, maar zo kwam het even op me overquote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:13 schreef Kremers het volgende:
Dat zeg ik toch helemaal nietWat ik zeg is dat AZ zich met deze houding presenteert als topclub, maar ik vraag mij af of dat wel zo is... Maar dat kunnen ze straks in de CL mooi gaan bewijzen
Man houdt toch op, qu bekers hebben we niets, neem de lijst eens door van de uefa ranking!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:09 schreef Kremers het volgende:
[..]
Punten alleen maken je nog geen topclubOp internationaal niveau hebben ze nog niets laten zien. En die kampioenswedrijd gebuik ik als voorbeeld om aan te tonen of ze wel met druk om kunnen gaan.
...Want als alle toppers naar de top 3 / 4 van de Eredivisie gaan, komt er geen groot klasseverschil wil je zeggen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:50 schreef Kremers het volgende:
AZ heeft het kampioenschap gehaald omdat ze beter waren, niet omdat Ajax het heeft verpest.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:05 schreef Kremers het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eensIn de knock-out fase van de KNVB beker is AZ lelijk op zijn bek gegaan tegen NAC. Het kampioenschap hebben ze uiteindelijk gehaald omdat Ajax op zijn bek ging: de wedstrijd waar ze het zelf in konden doen (tegen Vitesse?) ging ook verloren.
Nee en Ajax mag op basis van de Europese optredens van de afgelopen jaren zich nog wel topclub noemen? Op basis daarvan zou Ajax ook gewoon een subtopper zijn als je het op jou beredenering baseert. AZ moet Europees presteren om topclub te zijn maar Ajax hoeft dat niet en blijft topclub in NL?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:09 schreef Kremers het volgende:
[..]
Punten alleen maken je nog geen topclubOp internationaal niveau hebben ze nog niets laten zien. En die kampioenswedrijd gebuik ik als voorbeeld om aan te tonen of ze wel met druk om kunnen gaan.
En Ajax is op zijn bek gegaan tegen fucking Volendam...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:05 schreef Kremers het volgende:
[..]
Iedereen roemt wel heel leuk de scouting van Heerenveen en Groningen maar ik durf te wedden dat als Ajax die spelers gehaald zou hebben 3/4 geflopt zou zijn. Het is ook een ontwikkeling die ze daar door maken waar ze bij Ajax niet de kans voor krijgen..quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:10 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Waar de grote clubs hebben lopen slapen (scouting!) hebben de subtoppers bewezen het spelletje slimmer te spelen (neem de scouting van Groningen/H'veen). Het dankbaar profiteren heeft alles ermee te maken dat Ajax in dit geval veel geld over de bank heeft lopen smijten aan transfers die verkeerd zijn uitgepakt.
(Luque, Miralem, Ogararu, Urzaiz) das niet de subtop aan te rekenen.
En het gelazer met de trainers bijv.
Als je als AZ kampioen wordt, en als Twente 2e dan mag je toch zeggen dat je beter bent, lees beter gepresteerd hebt. Dan is het logisch dat je als landskampioen interesse wekt bij internationale clubs. En zie wat er momenteel gebeurd in "transferland" je kan vragen wat je wilt, waarom zou je dan blijven denken als een kleine club en niet meer dan 5 mio mogen vragen voor een 20 voudig international.
Ik heb het niet over dit seizoen in het bijzonder!! Jezus, hoe vaak moet ik dat nog zeggen...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:18 schreef sjimz het volgende:
[..]
En Ajax is op zijn bek gegaan tegen fucking Volendam...
Het kampioenschap werd behaald omdat ze het hele seizoen het best hebben gepresteerd.
Echt een bullshit verhaal wat je loopt op te hangen.
Kan ik niets zinnigs over zeggen (alsof hetgeen ik wel zeg wel zinnig is, ik zal je ff voorzijn beste...)quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:19 schreef fathank het volgende:
[..]
Iedereen roemt wel heel leuk de scouting van Heerenveen en Groningen maar ik durf te wedden dat als Ajax die spelers gehaald zou hebben 3/4 geflopt zou zijn. Het is ook een ontwikkeling die ze daar door maken waar ze bij Ajax niet de kans voor krijgen..
quote:Het is ook een ontwikkeling die ze daar door maken waar ze bij Ajax niet de kans voor krijgen..
Oh sorry, bikkel.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:30 schreef Nashje het volgende:
Jezus zeg. Ga lekker lopen discussieren of AZ een topclub is of niet. Stel kneuzen.
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:30 schreef Nashje het volgende:
Jezus zeg. Ga lekker lopen discussieren of AZ een topclub is of niet. Stel kneuzen.
Als jij de context niet wil zien, is dat jouw probleem.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:30 schreef Nashje het volgende:
Ok.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:34 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Als jij de context niet wil zien, is dat jouw probleem.
Dit is het Ajax topic. Dus elk woord over de kaasboertjes is er 1 teveelquote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:39 schreef Kremers het volgende:
Dit is het voetbal forum hoor.... Waar wil je het dan over hebben? Yolanthe en Wesley de french way?
ik ook. Vind dat de Zeeuw sowieso niet nodig is bij Ajax. Genoeg goede middenvelders. Eerst een goede centrale verdediger erbij want met Alderweireld, Oleguer, Wielaert en Vertonghen hebben we te weinig keus achterin.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:41 schreef Blight het volgende:
8 miljoen voor De Zeeuw, hm? Zie ik toch liever een verdediger er bij komen.
Het gaat erom dat je als jonge speler veel minuten kan maken om jezelf te ontwikkelen. Die kans is er niet altijd bij Ajax, omdat er simpelweg betere spelers zijn op dat moment. Maar omdat ze zoveel minuten kunnen maken bij een andere club ontwikkelen ze zichzelf veel sneller als dat ze bij Ajax op de bank zouden doen..quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:30 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Kan ik niets zinnigs over zeggen (alsof hetgeen ik wel zeg wel zinnig is, ik zal je ff voorzijn beste...)
Maar als je dat concludeerd dan moet je toch zeggen dat het gewoon ruk is dan gesteld bij Ajax?
Miralem is een goed voorbeeld, daar betalen jullie lachend 16 miljoen voor..![]()
En dan Demy niet meer dan 8 waard vinden.... maar goed! Feit is dat de echte scoutingparels
Alves, Miralem, Berg, Suarez toch echt bij bovengenoemde clubs vandaan komen... Ik denk dat hetgeen je zegt deels klopt, kijk het begint bij spelers op hun positie te laten spelen waar ze echt goed zijn, daar ging het geregeld fout bij Ajax, dus dan zou ik eerder wijzen naar de trainer dan naar de speler, maar misschien doel je daar ook op als je zegt
[..]
De Zeeuw is niet minder "waard" dan Miralem, maar ¤16milj. voor een speler bealen doen ze gewoon niet meer. Aan de transfer van Miralem heeft Ajax zich aardig gebrandt.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:30 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Kan ik niets zinnigs over zeggen (alsof hetgeen ik wel zeg wel zinnig is, ik zal je ff voorzijn beste...)
Maar als je dat concludeerd dan moet je toch zeggen dat het gewoon ruk is dan gesteld bij Ajax?
Miralem is een goed voorbeeld, daar betalen jullie lachend 16 miljoen voor..![]()
En dan Demy niet meer dan 8 waard vinden.... maar goed! Feit is dat de echte scoutingparels
Alves, Miralem, Berg, Suarez toch echt bij bovengenoemde clubs vandaan komen... Ik denk dat hetgeen je zegt deels klopt, kijk het begint bij spelers op hun positie te laten spelen waar ze echt goed zijn, daar ging het geregeld fout bij Ajax, dus dan zou ik eerder wijzen naar de trainer dan naar de speler, maar misschien doel je daar ook op als je zegt
[..]
Tja die subtoppers krijgen t in hun bol door dat de traditionele top 3 wat minder presteert (vooral t laatste seizoen) Imo is t niet dat de sub beter wordt maar de traditionele top 3 minder. Ok ok op az als uitzondering na maar ik moet nog maar zien hoe ze het t komend seizoen gaan doen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:50 schreef Kremers het volgende:
Ajax heeft geen 8 miljoen geboden hoor.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:59 schreef tha_dark het volgende:
Zomaar 8 mijoen voor De Zeeuw bieden terwijl de transfer van Obradovic misschien stuk loopt omdat Ajax over 1 miljoen zit te zeiken...
Datte dus.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:38 schreef rompompom het volgende:
Moet die discussie of AZ een topclub is of niet in het Ajax-topic?.
Partizan vroeg ook geen 8 miljoen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:05 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Ajax heeft geen 8 miljoen geboden hoor.
Weet jij dan wat er zich allemaal achter de schermen afspeelt?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:25 schreef buddyb het volgende:
zou jol niet een groot internationaal netwerk hebben? zie er weinig van terug.
misschien kan hij z'n telefoonboekje niet meer vinden
Hoe denk je dat zoiets gaat? Dat Jol de telefoon pakt, belt en dat de speler in kwestie dan direct hals over kop het eerste vliegtuig naar Amsterdam neem??quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:25 schreef buddyb het volgende:
zou jol niet een groot internationaal netwerk hebben? zie er weinig van terug.
misschien kan hij z'n telefoonboekje niet meer vinden
Het is duidelijk dat we geen geld meer hebbenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:00 schreef Frankz0rz het volgende:
Ik zit net een filmpje op AjaxTV te kijken, en wtf hebben ze met die mensen gedaan die normaal die filmpjes maken? Ontslagen ofzo? De filmpjes zien er pauper uit, de geluidskwaliteit zuigt en de vragen lijken ook steeds slechter te worden
In FM 2009 is het de koning, dus ik zeg halen.quote:
Ik heb het nog niet.quote:
Ajaxlife.nlquote:Sulejmani speelt morgen tegen Huizen
vrijdag 10 juli, door Wilhelmis, De Lutte, 15:29u
Trainer Martin Jol heeft zojuist bekend gemaakt dat Miralem Sulejmani morgen speelt tegen de amateurs van Huizen. Jol vertelde gisteren voor de camera van AT5 dat Sulejmani beter z'n best moet doen, maar verzachtte zijn woorden vandaag tijdens de wekelijkse persconferentie en sprak zelfs van een misverstand. “Sulejmani was nog niet fit voor die dagen. Het verhaal dat hij niet zou moeten spelen omdat hij niet fit is, geldt voor veel spelers.”
Zoals gezegd heeft Barca hem al gekocht.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:03 schreef w00h00 het volgende:
[..]
In FM 2009 is het de koning, dus ik zeg halen.
Volgens mij nog niet rond. Maar Barcelona of Ajax... moeilijke keuze....quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:34 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Zoals gezegd heeft Barca hem al gekocht.
quote:Jol: 'we zijn concreet met niemand bezig'
Martin Jol is niet blij dat er veel namen waarvoor Ajax belangstelling heeft uitlekken. De trainer gaf aan dat er vele lijntjes openstaan, maar hult zich daarover in nevelen. “Als we alle spelers zouden moeten opnoemen waarmee we bezig zijn... Er zijn altijd deuren die openstaan, maar dat wil niet zeggen dat we daar concreet mee bezig zijn. Ik heb liever dat de media niet weten welke deuren openstaan. Het is vervelend dat er wel eens wat naar buiten komt.”
Mokum wat maak je me nouquote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:33 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Er is ook weinig op trots op te zijn gezien het uitblijven van enige prestaties in lange tijd.
Jonge gasten spelen super elke keer.. Jammer weer van Sno gister..quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:56 schreef BliksemSchigt het volgende:
Jol is overigens wel behoorlijk kritisch elke keer over Suarez.
Veel complimenten aan de jonge gasten ook weer. Gisteren weer over Donald.
Scheringa en voor een zacht prijsje een spelervan AZ naar Ajax laten verkassenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:58 schreef N.i.c.k het volgende:
Kennelijk hoeft AZ Lens niet coute que coute te behouden. Dat lijkt me een ideale speler om voor een zacht prijsje aan te trekken en hem achter Dario te plaatsen.
Lens is inderdaad een prima spelerquote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:58 schreef N.i.c.k het volgende:
Kennelijk hoeft AZ Lens niet coute que coute te behouden. Dat lijkt me een ideale speler om voor een zacht prijsje aan te trekken en hem achter Dario te plaatsen.
Ja, ik snap het ook niet. Voorheen waren die filmpjes altijd erg goed, maar die zijn tegenwoordig echt om te huilen. Het komt een beetje over alsof ze gemaakt worden door stagiaires of zo.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:00 schreef Frankz0rz het volgende:
Ik zit net een filmpje op AjaxTV te kijken, en wtf hebben ze met die mensen gedaan die normaal die filmpjes maken? Ontslagen ofzo? De filmpjes zien er pauper uit, de geluidskwaliteit zuigt en de vragen lijken ook steeds slechter te worden
Echt ja. Ook gewoon een zeer slechte kwaliteit, en verschrikkelijk geluid. Hoe durven ze dat op hun site te zettenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:08 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Ja, ik snap het ook niet. Voorheen waren die filmpjes altijd erg goed, maar die zijn tegenwoordig echt om te huilen. Het komt een beetje over alsof ze gemaakt worden door stagiaires of zo.
Ik denk dat Jol gewoon lekker de boot af houdt, Het Bestuur en de Technische staf willen nu eindelijk eens rust in de Club, dat lukt niet als Jol breed uit gaat leggen hoe en waar ze mee bezig zijn achter de schermen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:31 schreef Frankz0rz het volgende:
Waar slaan die berichten van Jol nou weer op? Eerst melden ze zich voor De Zeeuw en dan zijn ze opeens weer voor niemand concreet?
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:31 schreef Frankz0rz het volgende:
Waar slaan die berichten van Jol nou weer op? Eerst melden ze zich voor De Zeeuw en dan zijn ze opeens weer voor niemand concreet?
Lekt toch juist weinig uit....quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:49 schreef Frankz0rz het volgende:
Ik lees net een bericht waarin Jol zegt niet blij te zijn met het feit dat alles uitlekt in de media, maar waarom gaat hij er dan op in als AT5 ernaar vraagt? Ontken het dan.
Ja, maar ontkennen en/of bevestigen bestaan in de voetbalwereld niet.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:49 schreef Frankz0rz het volgende:
Ik lees net een bericht waarin Jol zegt niet blij te zijn met het feit dat alles uitlekt in de media, maar waarom gaat hij er dan op in als AT5 ernaar vraagt? Ontken het dan.
"Het is maar een spelletje"quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:57 schreef kevin6188 het volgende:
Het is allemaal een groot spel.
Effe kleine offtopic: Heb jij jou nickname van die cartoons?quote:
Hij kan ook nog eens de klootzak zijn die Ajax mist, en hij is een voortrekker voor het team. Geloof me, ik heb echt een hekel aan de persoon en speler de Zeeuw, maar als ie voor je speelt is het een held.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:06 schreef sjimz het volgende:
Een leider is t ook niet echt, dat is schaars. ik ben nog steeds in dubio over De Zeeuw.
Eens, het lijkt me een aardige dude, sympathiek ook. Hij is misschien wat stevig, maar hij is wel een goede als derde(of evt 2e) keep. Bij Volendam zag ik hem toch best vaak goed keepen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:09 schreef Fortitudo het volgende:
verhoeven is echt een leuke vent. dit zijn de soort selectiespelers van ajax die ik een warm hart toedraag.
voetbalprimeurquote:Wielaert roemt aanpak van Ajax-trainer Jol
In de voorbereiding op het nieuwe seizoen gaf Ajax-trainer Martin Jol al enkele keren de aanvoerdersband aan Robbie Wielaert. De verdediger hecht daar niet al te veel waarde aan, wel aan de totale aanpak van de oefenmeester.
"Op het moment dat de taken en verantwoordelijkheden niet worden nagekomen, verbindt deze trainer daar consequenties aan", zegt Wielaert in gesprek met gratis dagblad De Pers. "Iedereen voelt dat, het houdt je scherp. Je weet dat je anders op de tribune plaats kan nemen."
De voormalig FC Twente-speler staat voor zijn eerste volledige seizoen in dienst van de Amsterdammers. Hij hoopt een verlengstuk te worden van de trainer. "Je mag van mij verwachten dat ik de organisatie bewaak. Maar vorig jaar moest ik acht à negen man tegelijk coachen, dat is geen doen. Nu moet ik af en toe jongens scherp houden, dat is gemakkelijker. Op die manier kan ik me ook beter op mijn eigen spel concentreren."
Of hij dat wel of niet als aanvoerder kan doen maakt Wielaert niet veel uit. "Het maakt mij niet uit of ik met of zonder band om mijn arm speel, praten doe ik toch wel. En dat moet voor iedereen gelden. In het veld hebben we elf aanvoerders nodig. Alleen dan ben je sterk als groep."
Ik zal morgen wel even kijken hoe hij speelt.quote:
Jol heeft in ieder geval al in zijn hoofd wie er gaan afvallen.quote:Dagboek De Lutte (11): Jol tevreden over trainingskamp
Martin Jol gaf vrijdagmiddag een persconferentie in Landhuishotel De Bloemenbeek. De Ajax-trainer liet weten tevreden te zijn over het verloop van het eerste trainingskamp van zijn team in De Lutte en vertelde dat de uiteindelijke selectie pas over enkele weken bekend wordt.
,,Ik heb gemengde gevoelens’’, zei Jol grijnzend toen hem gevraagd werd of hij tevreden was over het trainingskamp in De Lutte. ,,Ik hoorde dat het in vijfendertig jaar niet zoveel geregend heeft tijdens het verblijf van Ajax hier. Ik hoop dat dat een goed voorteken is en geen slecht voorteken. Maar volgens mij regent het overal.’’
Iets serieuzer vertelde de trainer dat er goed gewerkt wordt in het trainingskamp. ,,Het gaat uitstekend. We werken met twee groepen, zowel voor de wedstrijden als in de trainingen. We zorgen natuurlijk dat ze allemaal evenveel doen.’’ De Ajacieden die ’s avonds een wedstrijd spelen, trainen doorgaans in de ochtend binnen. In de afgelopen week was er veel aandacht voor het fysieke gedeelte, maar ook de tactiek kwam in de veldtrainingen uitgebreid aan bod. Donderdag speelde Ajax in eerste instantie 4-4-2. ,,Dat hebben we gedaan tot aan de 0-5’’, zei Jol. Toen hebben we het omgezet. Het is goed voor de jongens om te ervaren dat je ook op een andere manier kan voetballen. Maar uiteindelijk hebben we maar in twee verschillende veldbezettingen gespeeld.’’
Eén Ajacied speelde tot nog toe helemaal niet: Miralem Sulejmani. Jol ontkende dat de Serviër gestraft wordt omdat hij nog niet fit is. ,,Micky volgt gewoon een ander programma, net zoals meer spelers dat doen. Morgen speelt hij gewoon.’’
Natuurlijk wilde de verzamelde pers van de coach weten met welke spelers Ajax bezig is om het team te komen versterken. Jol deed er echter het zwijgen toe. ,,Er zijn altijd deuren die openstaan; dat wil niet zeggen dat er iets concreet is. De pers komt altijd met namen, maar daar ga ik niet op in. Anders is er elke dag weer een heel verhaal over een speler.’’
Ook de vragen over wie er aanvoerder gaat worden, werden handig door Jol ontweken. ,,Er zijn twee, drie spelers in de groep die een leidersrol zouden kunnen vervullen. De taal lijkt me niet zo’n probleem. Toen ik bij Den Haag speelde waren er veel jonge ‘pikkies’. Aad Mansveld was ervaren en hij sprak heel goed Haags. Die was de aangewezen aanvoerder. Maar nu bij Ajax spelen er veel buitenlanders.’’
De goede ontwikkeling van de jonge talenten in zijn selectie heeft de trainer aangenaam verrast. ,,Ze doen allemaal mee om een plekje. Een aantal zal ook weer meegaan naar Engeland volgende week. We geven sowieso iedereen, ook oudere spelers, de kans om zich te laten zien. Er zullen nog wel een paar weken overheen gaan voordat de vaste selectie bekend is.’’
quote:'Selectie Ajax pas over enkele weken compleet'
DE LUTTE - Trainer Martin Jol van Ajax verwacht dat hij zijn selectie pas over enkele weken compleet heeft. De oefenmeester wilde vrijdag na een training in de stromende regen in De Lutte niet zeggen op welke posities hij zijn ploeg graag wil versterken. Hij bevestigde wel nogmaals de interesse in middenvelder Demy de Zeeuw van AZ. ''Maar er staan meer deuren richting spelers open. Gelukkig lekt niet alles uit'', zei de Hagenaar.
De Zeeuw
Jol had de interesse in De Zeeuw liever geheim gehouden. De afgelopen weken lekte ook al uit dat Clarence Seedorf, Rafael van der Vaart, Edson Braafheid, Eljero Elia en Oguchi Onyewu niet naar Amsterdam wilden komen. Jol beseft dat er nog veel moet gebeuren voordat de international werkelijk naar Ajax verhuist. AZ heeft al laten weten dat het de concurrent uit Amsterdam niet wil versterken.
Contract
De Zeeuw staat bovendien nog twee seizoenen bij de landskampioen onder contract. AZ zal zeker meer dan 8 miljoen euro voor de middenvelder vragen. Jol verklaarde tijdens de mislukte onderhandelingen met Elia dat geen speler in de eredivisie op dit moment meer dan 8 miljoen euro waard is. Hij wilde vrijdag niet op die uitspraak terugkomen.
Atouba
Ajax versterkte zich tot dusver met de transfervrije Thimothée Atouba en Jeroen Verhoeven. De eerstgenoemde linksback van Hamburger SV sluit volgende week bij de selectie aan. De oud-doelman van FC Volendam trainde vrijdag voor het eerst mee.
Aanvoerder Thomas Vermaelen vertrok voor ruim 12 miljoen euro naar Arsenal. Luis Suarez draagt tijdens de laatste oefenwedstrijden de aanvoerdersband. Volgens Jol is het nog niet zeker dat de spits het komende seizoen de opvolger van Vermaelen is.
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
Jol heeft in ieder geval al in zijn hoofd wie er gaan afvallen.
[..]
Dus met andere woorden: Geduld hebben, alweer/nog steeds.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Jol heeft in ieder geval al in zijn hoofd wie er gaan afvallen.
[..]
hehehehequote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:32 schreef Prosac het volgende:
[..]
![]()
![]()
of was het serieus bedoeld?
Oh.. nu staat er ineens wel nieuws onder.![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |