Eens, het lijkt me een aardige dude, sympathiek ook. Hij is misschien wat stevig, maar hij is wel een goede als derde(of evt 2e) keep. Bij Volendam zag ik hem toch best vaak goed keepen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:09 schreef Fortitudo het volgende:
verhoeven is echt een leuke vent. dit zijn de soort selectiespelers van ajax die ik een warm hart toedraag.
voetbalprimeurquote:Wielaert roemt aanpak van Ajax-trainer Jol
In de voorbereiding op het nieuwe seizoen gaf Ajax-trainer Martin Jol al enkele keren de aanvoerdersband aan Robbie Wielaert. De verdediger hecht daar niet al te veel waarde aan, wel aan de totale aanpak van de oefenmeester.
"Op het moment dat de taken en verantwoordelijkheden niet worden nagekomen, verbindt deze trainer daar consequenties aan", zegt Wielaert in gesprek met gratis dagblad De Pers. "Iedereen voelt dat, het houdt je scherp. Je weet dat je anders op de tribune plaats kan nemen."
De voormalig FC Twente-speler staat voor zijn eerste volledige seizoen in dienst van de Amsterdammers. Hij hoopt een verlengstuk te worden van de trainer. "Je mag van mij verwachten dat ik de organisatie bewaak. Maar vorig jaar moest ik acht à negen man tegelijk coachen, dat is geen doen. Nu moet ik af en toe jongens scherp houden, dat is gemakkelijker. Op die manier kan ik me ook beter op mijn eigen spel concentreren."
Of hij dat wel of niet als aanvoerder kan doen maakt Wielaert niet veel uit. "Het maakt mij niet uit of ik met of zonder band om mijn arm speel, praten doe ik toch wel. En dat moet voor iedereen gelden. In het veld hebben we elf aanvoerders nodig. Alleen dan ben je sterk als groep."
Ik zal morgen wel even kijken hoe hij speelt.quote:
Jol heeft in ieder geval al in zijn hoofd wie er gaan afvallen.quote:Dagboek De Lutte (11): Jol tevreden over trainingskamp
Martin Jol gaf vrijdagmiddag een persconferentie in Landhuishotel De Bloemenbeek. De Ajax-trainer liet weten tevreden te zijn over het verloop van het eerste trainingskamp van zijn team in De Lutte en vertelde dat de uiteindelijke selectie pas over enkele weken bekend wordt.
,,Ik heb gemengde gevoelens’’, zei Jol grijnzend toen hem gevraagd werd of hij tevreden was over het trainingskamp in De Lutte. ,,Ik hoorde dat het in vijfendertig jaar niet zoveel geregend heeft tijdens het verblijf van Ajax hier. Ik hoop dat dat een goed voorteken is en geen slecht voorteken. Maar volgens mij regent het overal.’’
Iets serieuzer vertelde de trainer dat er goed gewerkt wordt in het trainingskamp. ,,Het gaat uitstekend. We werken met twee groepen, zowel voor de wedstrijden als in de trainingen. We zorgen natuurlijk dat ze allemaal evenveel doen.’’ De Ajacieden die ’s avonds een wedstrijd spelen, trainen doorgaans in de ochtend binnen. In de afgelopen week was er veel aandacht voor het fysieke gedeelte, maar ook de tactiek kwam in de veldtrainingen uitgebreid aan bod. Donderdag speelde Ajax in eerste instantie 4-4-2. ,,Dat hebben we gedaan tot aan de 0-5’’, zei Jol. Toen hebben we het omgezet. Het is goed voor de jongens om te ervaren dat je ook op een andere manier kan voetballen. Maar uiteindelijk hebben we maar in twee verschillende veldbezettingen gespeeld.’’
Eén Ajacied speelde tot nog toe helemaal niet: Miralem Sulejmani. Jol ontkende dat de Serviër gestraft wordt omdat hij nog niet fit is. ,,Micky volgt gewoon een ander programma, net zoals meer spelers dat doen. Morgen speelt hij gewoon.’’
Natuurlijk wilde de verzamelde pers van de coach weten met welke spelers Ajax bezig is om het team te komen versterken. Jol deed er echter het zwijgen toe. ,,Er zijn altijd deuren die openstaan; dat wil niet zeggen dat er iets concreet is. De pers komt altijd met namen, maar daar ga ik niet op in. Anders is er elke dag weer een heel verhaal over een speler.’’
Ook de vragen over wie er aanvoerder gaat worden, werden handig door Jol ontweken. ,,Er zijn twee, drie spelers in de groep die een leidersrol zouden kunnen vervullen. De taal lijkt me niet zo’n probleem. Toen ik bij Den Haag speelde waren er veel jonge ‘pikkies’. Aad Mansveld was ervaren en hij sprak heel goed Haags. Die was de aangewezen aanvoerder. Maar nu bij Ajax spelen er veel buitenlanders.’’
De goede ontwikkeling van de jonge talenten in zijn selectie heeft de trainer aangenaam verrast. ,,Ze doen allemaal mee om een plekje. Een aantal zal ook weer meegaan naar Engeland volgende week. We geven sowieso iedereen, ook oudere spelers, de kans om zich te laten zien. Er zullen nog wel een paar weken overheen gaan voordat de vaste selectie bekend is.’’
quote:'Selectie Ajax pas over enkele weken compleet'
DE LUTTE - Trainer Martin Jol van Ajax verwacht dat hij zijn selectie pas over enkele weken compleet heeft. De oefenmeester wilde vrijdag na een training in de stromende regen in De Lutte niet zeggen op welke posities hij zijn ploeg graag wil versterken. Hij bevestigde wel nogmaals de interesse in middenvelder Demy de Zeeuw van AZ. ''Maar er staan meer deuren richting spelers open. Gelukkig lekt niet alles uit'', zei de Hagenaar.
De Zeeuw
Jol had de interesse in De Zeeuw liever geheim gehouden. De afgelopen weken lekte ook al uit dat Clarence Seedorf, Rafael van der Vaart, Edson Braafheid, Eljero Elia en Oguchi Onyewu niet naar Amsterdam wilden komen. Jol beseft dat er nog veel moet gebeuren voordat de international werkelijk naar Ajax verhuist. AZ heeft al laten weten dat het de concurrent uit Amsterdam niet wil versterken.
Contract
De Zeeuw staat bovendien nog twee seizoenen bij de landskampioen onder contract. AZ zal zeker meer dan 8 miljoen euro voor de middenvelder vragen. Jol verklaarde tijdens de mislukte onderhandelingen met Elia dat geen speler in de eredivisie op dit moment meer dan 8 miljoen euro waard is. Hij wilde vrijdag niet op die uitspraak terugkomen.
Atouba
Ajax versterkte zich tot dusver met de transfervrije Thimothée Atouba en Jeroen Verhoeven. De eerstgenoemde linksback van Hamburger SV sluit volgende week bij de selectie aan. De oud-doelman van FC Volendam trainde vrijdag voor het eerst mee.
Aanvoerder Thomas Vermaelen vertrok voor ruim 12 miljoen euro naar Arsenal. Luis Suarez draagt tijdens de laatste oefenwedstrijden de aanvoerdersband. Volgens Jol is het nog niet zeker dat de spits het komende seizoen de opvolger van Vermaelen is.
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
Jol heeft in ieder geval al in zijn hoofd wie er gaan afvallen.
[..]
Dus met andere woorden: Geduld hebben, alweer/nog steeds.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Jol heeft in ieder geval al in zijn hoofd wie er gaan afvallen.
[..]
hehehehequote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:32 schreef Prosac het volgende:
[..]
![]()
![]()
of was het serieus bedoeld?
Oh.. nu staat er ineens wel nieuws onder.![]()
![]()
M´n kaarten voor AT zijn ook nog niet binnen terwijl in de mail stond dat ze de kaarten afgelopen maandag zouden versturen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:40 schreef RayMania het volgende:
Ben benieuwd of m'n SCC nou eens bezorgd is. Ik word ongeduldig.
Mooi, er lopen dus nog contacten met spelers waar wij nog niets van hebben gehoordquote:"Maar er staan meer deuren richting spelers open. Gelukkig lekt niet alles uit", zei de opvolger van Marco van Basten.
"(...) zonder dat dat meteen concrete contacten zijn." Aldus Jol, in een ander nieuwsbericht.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:02 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Mooi, er lopen dus nog contacten met spelers waar wij nog niets van hebben gehoord.
lamaar komen. Liever 4 miljoen op Prediger gokken dan 8 miljoen voor de Zeeuw. Met Prediger hebben we sowieso een schot vanuit de tweede lijnquote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
Benfica schijnt meer geboden te hebben dan Ajax voor Sebastian Prediger, maar de speler zou Ajax weer boven Benfica prefereren. Zijn club Colon wil hem voor 4 miljoen verkopen; geen voorkeur aan wie. Boca lijkt behoorlijk uit de picture volgens dit artikel.
http://www.ellitoral.com/index.php/id_um/42291
Normaal zou ik het met je eens zijn, maar na 5 jaar geen kampioenschap gehad te hebben, maakt het me niet uit hoe we het worden, als we het maar worden.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:26 schreef Nashje het volgende:
En toch moet je niet teveel gaan verbuitenlandsen, vind ik.
Mee eens, maar als je de Zeeuw haalt dan doe je hetzelfde als wat er de afgelopen jaren gebeurd is. Kan je beter een keer een gescoute speler de kans geven. Verder heeft de (eigen) jeugd de toekomst, en gelukkig ziet Jol dat ook zo. Hij zei dus ook dat Zeegelaar op meer kansen kan rekenen dan Sulejmani als Sulejmani niet fit oogt. Gelukkig geeft Jol weinig om reputatie/verwachtingen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:26 schreef Nashje het volgende:
En toch moet je niet teveel gaan verbuitenlandsen, vind ik.
Inderdaad. Eerst Huntelaar MOETEN hebben waardoor wij weer in de shit belanden. Nu mag ie alweer weg. Ontiegelijke schijtclubquote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:44 schreef Triptamine het volgende:
Btw:Real Madrid
Dat koopt een half jaar terug onze spits, om hem nu weer uit te kotsen en op straat te gooien. Halen ze hem met veel bombarie binnen en dan dit. Schijtclub
Ja inderdaad. Ze haalden KJH zogenaamd voor de toekomst, als opvolger van.. Daarom wilde ze hem al hebben toen ie zelfs nog geblesseerd was. Half jaar later:quote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:48 schreef Nashje het volgende:
Eens met hierboven.
[..]
Inderdaad. Eerst Huntelaar MOETEN hebben waardoor wij weer in de shit belanden. Nu mag ie alweer weg. Ontiegelijke schijtclub.
Goede manier om de zogenaamde gevestigde orde op scherp te krijgen. En voor de jonkies is t een goeie stimulance om zo door te gaan.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:56 schreef BliksemSchigt het volgende:
Jol is overigens wel behoorlijk kritisch elke keer over Suarez.
Veel complimenten aan de jonge gasten ook weer. Gisteren weer over Donald.
Ik bewonder de historie, maar Real is door en door rot. Politiek rattennest daarzo waar spelers als Klaas-Jan de dupe van zijnquote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:03 schreef RayMania het volgende:
Dit maakt Real trouwens niet een schijtclub hoor. Dat is het al jarenlang.
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:03 schreef RayMania het volgende:
Gelukkig lijkt Huntelaar mij slim genoeg om daar niet jarenlang om te bank / tribune te gaan zitten en lekker te incasseren. Hij wil spelen, wil naar het WK en gaat echt niet als een Drenthe zijn zakken vullen.
Dit maakt Real trouwens niet een schijtclub hoor. Dat is het al jarenlang.
Ziet er goed uit!quote:
Niet om t nou op te nemen voor Drenthe maar waarom vind jij dat hij daar niet heen ging om te ballen? Ik heb nou niet t idee dat hij daar zn tijd voldeed zoals Bogarde deed bij Chelsea.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:03 schreef RayMania het volgende:
Gelukkig lijkt Huntelaar mij slim genoeg om daar niet jarenlang om te bank / tribune te gaan zitten en lekker te incasseren. Hij wil spelen, wil naar het WK en gaat echt niet als een Drenthe zijn zakken vullen.
Ooit anders geweest?quote:Dit maakt Real trouwens niet een schijtclub hoor. Dat is het al jarenlang.
Ik heb toch zo'n ongelovelijke bloedhekel aan die corners in 2en of hoe je dat ook noemt.quote:
Tegen NAC anders ookquote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:19 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Ik heb toch zo'n ongelovelijke bloedhekel aan die corners in 2en of hoe je dat ook noemt.
Die gaat nooit goed, dus ik zie het nut er ook niet van in. Toevallig gaan er hier 2 wel goed maar tegen de amateurs mag het ook wel.
Maarja zowieso zijn de corners bij ajax drama xD
Ik vraag me soms wel eens af in hoeverre daarop getraind wordt. xDquote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:19 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Ik heb toch zo'n ongelovelijke bloedhekel aan die corners in 2en of hoe je dat ook noemt.
Die gaat nooit goed, dus ik zie het nut er ook niet van in. Toevallig gaan er hier 2 wel goed maar tegen de amateurs mag het ook wel.
Ach zolang we dat soort fratsen maar in de voorbereiding houden vind ik het best.quote:
Zaten een paar lekkere bij zeg.quote:
En toch hebben we er regelmatig uit weten te scoren in de competitie. Hoe weet ik ook niet.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:19 schreef Noshiba het volgende:
Vergeet niet de kopbal tegen Aston Villaquote:Op zaterdag 11 juli 2009 10:32 schreef RayMania het volgende:
[..]
En toch hebben we er regelmatig uit weten te scoren in de competitie. Hoe weet ik ook niet.
Volgens mij Vermaelen tegen Roda (en Feyenoord?), Vertonghen tegen Volendam, Suárez tegen PSV in ieder geval.
En tegen Slavia Praag van Vertonghen. Wat zijn wij goed in cornersquote:Op zaterdag 11 juli 2009 10:42 schreef Silaz het volgende:
[..]
Vergeet niet de kopbal tegen Aston Villa
Idem.quote:
Is dat nog ergens te volgen via sopcast of iets dergelijks ?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:05 schreef versteegrob het volgende:
Vandaag weer een oefenpotje he. Hopen op dubbele cijfers en dat Micky een beetje in vorm is.
Ik blijf het eerste klas bagger vinden die filmpjesquote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:13 schreef versteegrob het volgende:
http://www.ajaxlife.nl/video/detail/276
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |