Huh?quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:26 schreef j0rrit het volgende:
Deze kun je bij Citroën gewoon los bestellen en in je Aygo klikken.![]()
Aan de andere kant is een nieuwe Aygo wel zo'n 700 euro duurder dan een C1. Ik betwijfel of je dat terug verdient.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:26 schreef j0rrit het volgende:
Heb geen zin om het hele topic door te lezen, maar ik zou voor een Aygo gaan ipv. de C1. Deze heeft 3 jaar garantie ipv. 2 jaar bij Citroën. En verkijk je niet op het ontbreken van het dashboardkastje. Deze kun je bij Citroën gewoon los bestellen en in je Aygo klikken.Daarnaast heeft Toyota gevoelsmatig ietwat meer restwaarde dan Citroën.
Ik zeg: ....
Peugot 107 is afgevallen vanwege het feit dat hij niet super degelijk is om op de snelweg mee te rijden, van het drietal Aygo, 107 en C1 valt hij dan ook het meeste tegen. Hij is wel het handigste om tweedehands te kopen, dat is waar. Ik heb besloten om er niet voor te gaan, vooral omdat ik toch ook snelweg ga rijden.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:15 schreef willempjewever het volgende:
en toyota yaris zie ik toch veel met hele hoge km stand voor jouw prijsklasse, ook niet echt een handige optie. Ik vind een Peugeot 107 erg leuk, zijn wel wat minder te vinden, maar die hebben in jouw prijsklasse een erg lage km stand en zien er best leuk uit (vind ik dan). Heb je wel een 1.0 motortje. Dan zit je er eigenlijk tussenin (tussen de 2e handjes die je zoekt en een nieuwe) en lekker handig in de stad omdat ze klein zijn.
Liever niet particulier. Als je een auto van een jaar of 3 koopt betaal je toch nog gauw iets van 6000 euro. Dan zou ik hem nog via ANWB of iets moeten laten testen om te kijken of hij wel goed in elkaar zit. Aangezien ik weinig van auto's weet zijn dat weer extra kosten en hou ik weinig over achter de hand, voor reparaties.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:17 schreef Mikkie het volgende:
Ik zou gaan voor een auto van een jaar of drie oud, die je particulier koopt. Dan heb je niet de provisie van de dealer erop. Is de kop eraf, en waarschijnlijk ook niet zo belachelijk veel afschrijving de komende jaren.
Aangezien de C1 bijna hetzelfde is als de Toyota Aygo denk ik dat het met de rest waarde wel mee valt. De goedkoopste Aygo heeft wel veel meer opties, maar hij is toch flink duurder dan de C1, de C1 heb ik vanaf een dealer al vanaf 7600 euro gezien, de Aygo voor 8795 euro. Dat scheelt toch ruim 1000 euro en ik denk niet dat ik dat eruit ga krijgen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:26 schreef j0rrit het volgende:
Heb geen zin om het hele topic door te lezen, maar ik zou voor een Aygo gaan ipv. de C1. Deze heeft 3 jaar garantie ipv. 2 jaar bij Citroën. En verkijk je niet op het ontbreken van het dashboardkastje. Deze kun je bij Citroën gewoon los bestellen en in je Aygo klikken.Daarnaast heeft Toyota gevoelsmatig ietwat meer restwaarde dan Citroën.
Ik zeg: ....
Japanners zijn altijd goedkoper qua aanschaf, maar niet qua onderhoudskosten. Een Huyandai Getz gaat het dus niet worden. Mensen klagen vooral om de dure beurten, veel en snel remblokken vervangen en over het benzine verbruik. No go dus.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:57 schreef Fer het volgende:
Mijn vriendin heeft voor 7000 Euri een Hyundai Getz gekocht, toen we hem kochten was die 4 jaar oud en 60000km gelopen. Het is een prettig rijdende auto, lekker ruim, 4 ncap sterren en oersterk.
Echt, een nieuwe auto heeft maar 1 zekerheid, de afschrijving is altijd meer dan de onderhoudkosten.
De Aygo is er vanaf ¤8795,-. Maar dit wordt minder als je van het financieringsaanbod van Toyota gebruik maakt. Al is de vraag hoeveel je hier netto mee opschiet aan het eind van het verhaal. De C1 is er volgens de koerslijsten vanaf ¤8290,-. Een verschil van 500 euro dus.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:00 schreef kahlie het volgende:
Aangezien de C1 bijna hetzelfde is als de Toyota Aygo denk ik dat het met de rest waarde wel mee valt. De goedkoopste Aygo heeft wel veel meer opties, maar hij is toch flink duurder dan de C1, de C1 heb ik vanaf een dealer al vanaf 7600 euro gezien, de Aygo voor 8795 euro. Dat scheelt toch ruim 1000 euro en ik denk niet dat ik dat eruit ga krijgen.
Ik heb op vele review sites gekeken, en daar komt de Hyundai Getz er niet zo mooi vanaf als de andere auto's die ik bekeken heb. Fijn dat jij er wel een goede ervaring mee hebt. Ik let meer op de totaal ervaringen van verschillende mensen, dan 1 goede of 1 slechte ervaring. Als er op meerdere sites slechte reviews staan dan besteed ik daar aandacht aan ja. Wat heeft dat met rekenen te maken?quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:36 schreef Fer het volgende:
Mensen klagen vaak, maar kunnen niet rekenen. Hyundai is koreaans, daarom goedkoper dan Toyota maar net zo betrouwbaar. De totale kosten vanaf nieuw (ja ik heb de complete historie) 6x onderhoudsbeurt, 1 setje blokken, 1 set banden. Valt wel mee dus.
Zoals gezegd, ik heb 2 opties, als mensen andere opties gaan aangeven, dan bekijk ik wat ik daar van vind. Is dat oneerlijk vergelijken? Brandstofgebruik 1 op 15 is niet echt fout, vergeleken met de VW Polo enzo is dat normaal. Echter, voor die VW Polo betaal ik een ander bedrag dan de Getz. Ik hoef niet zo nodig een ruimere of grotere auto. Hyundai Getz lijkt mij helemaal geen aantrekkelijk alternatief.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:36 schreef Fer het volgende:
Je moet ook eerlijk vergelijken, een vergelijkbaar alternatief voor een Aygo is een Cuore. Die kosten bijna niets gebruikt, supergoedkoop in gebruik en onderhoud.
Dan leen je via Toyota met een rente van 8.9%. Niet zo slim dus... zeker niet om 500 euro winst, die je het eerste jaar al weer kwijt bent aan die rente, tenzij je veel mag afbetalen (dat had ik niet gecheckt maar ik schat van niet).quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:39 schreef j0rrit het volgende:
[..]
De Aygo is er vanaf ¤8795,-. Maar dit wordt minder als je van het financieringsaanbod van Toyota gebruik maakt. Al is de vraag hoeveel je hier netto mee opschiet aan het eind van het verhaal. De C1 is er volgens de koerslijsten vanaf ¤8290,-. Een verschil van 500 euro dus.
1 jaar extra garantie bij Citroen kost 225 euro ofzo, dan is de C1 nog steeds goedkoper, al heeft ie dan idd geen radio enzo.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:39 schreef j0rrit het volgende:
Als je ziet dat je voor dit geld een jaar extra garantie krijgt en meer luxe dus, zou ik het zeker overwegen. Sowieso zou ik voor eventuele aanschaf even gaan kletsen bij zowel Toyota als Citroën. Je kunt ze altijd een klein beetje tegen elkaar uitspelen.
Dan vallen alle auto's van cat A gewoon af.quote:Klaar. Als ik met een auto van 6000 euro een probleem met de motor/koppeling of iets dergelijks krijg ben ik zwaar de lul. Dat risico wil ik liever niet lopen en zeker niet voor een auto die bekend staat als niet zo degelijk.
Nee, want in Cat A, ben ik bereid om tot 4500 euro ofzo wat te kopen, dan hou ik dus met dat budget van 7600 euro een hele hoop meer geld over voor eventuele reparaties ruim 3000 ofzo, dat moet toch lukken om er dan 3 jaar mee te rijden. Wel lezen wat het budget is!quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:54 schreef Fer het volgende:
Dan vallen alle auto's van cat A gewoon af.
Hyundai, Toyota en Daihatsu zijn de enige merken die nog echt degelijk auto's maken. De rest is inderdaad TROEP en kun je beter nieuw kopen.
Wellicht zijn dit soort kleine auto's wel allemaal van een soort wegwerp kwaliteit en kun je inderdaad beter nieuw kopen.
Er is mij juist verteld dat de kleine japanners veel onderhoudskosten hebben, alhoewel je dat met een auto van 1 jaar oud natuurlijk niet verwachtquote:Op donderdag 9 juli 2009 23:08 schreef Koptelefoon het volgende:
Ik zou gewoon een klein japannertje aanschaffen, zijn niet zo duur en zijn betrouwbaar. Als je er een hebt van een paar jaar oud dan is de kop eraf en zijn ze lekker ingereden. Hier thuis staan altijd auto's van minimaal 3 jaar oud en ongeveer een ton op de teller, nooit problemen mee oid.
Succes met je zoektocht
http://www.actieauto.nl/actieauto.php?id=1820quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:49 schreef sig000 het volgende:
Een nieuwe Renault Twingo kost ongeveer hetzelfde dan een C1 en is een stuk groter en meer auto.
Ik zie het. Niet gezien dat Renault Twingo dan ¤ 7.695,- zou zijn en met metallic lak wordt het 8449 euro (Slooppremie heb ik immers niet, dus dan is het alleen zomerkorting). Renault Twingo had ik eigenlijk afgekeurd vanwege het feit dat er zoveel rumoer omheen is. Je hoort mensen die er nooit problemen mee hebben, maar ook mensen die er telkens mee bij de garage staan. Bovendien is hij ook duurder in wegenbelasting (75 euro p/kwartaal) en verzekering heb ik nog niet naar gekeken. Hoe is het met de nieuwste renault twingo's?quote:Op donderdag 9 juli 2009 23:14 schreef sig000 het volgende:
[..]
http://www.actieauto.nl/actieauto.php?id=1820
Was het dan niet handiger om een Renault Twingo van een jaar of 5 oud te kopen met 50.000 ofzo op de teller? Dat lijkt me op zich wel een betere optie voor mij. Die kun je al voor rond de 4500 vinden als je goed zoekt. Als hij degelijk is dan kun je daar toch prima nog van genieten als je 7.000 km per jaar gaat rijden? Bovendien heb je er nog 6 maanden BOVAG garantie op ook. En ik zie op sommige zelfs nog merkdealer garantie van 12 of 24 maanden... dat is zeker wel aantrekkelijk.quote:Op donderdag 9 juli 2009 23:45 schreef sig000 het volgende:
Mijn dochter heeft voor ongeveer dezelfde keuze gestaan een 2e handse Yaris of een nieuwe Aygo.
Uiteindelijk is ze bij een Twingo terechtgekomen.
- Yaris is 2e hands veels te duur.
- Een kale C1/Aygo is echt kaal.
- Twingo was na wat onderhandelen het goedkoopst en is redelijk compleet.
Na proefritten was deze ruimer, rijdt prettiger en is veel meer geschikt voor de snelweg.
Kwaliteit is prima in orde, staat op het oude Clio onderstel.
Heeft er nu 10.000 km opzitten in half jaar en nog geen enkel rammeltje.
Afgevangen. De auto moet dan al voor maart op je naam staan. Toen had ik nog geen rijbewijs etc. dus toen heb ik daar verder niets mee gedaan. Ik zou ook nog iemand met een oude auto hem kunnen laten kopen om hem dan weer door te verkopen aan mij en dan de korting delen, maar eerlijk gezegd lijkt me dit vrij lastig. (Ik ken wel iemand met een oud brik, maar weet niet of hij hem wil laten slopen, hij heeft er namelijk 3! )quote:Op vrijdag 10 juli 2009 00:00 schreef Googolplexian het volgende:
Is het handig om een oude wagen voor max 100 eu te kopen ofzo en gebruik te maken van die sloop-korting? Of hebben ze dat afgevangen in de voorwaarden?
Is afgevangen, moet een minimale tijd op naam staan.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 00:00 schreef Googolplexian het volgende:
Is het handig om een oude wagen voor max 100 eu te kopen ofzo en gebruik te maken van die sloop-korting? Of hebben ze dat afgevangen in de voorwaarden?
Dat inparkeren gaat toch niet bij iedereen altijd goed, ik rijd voor mijn werk ook de grotere auto's en ik zet ze ook niet 10/10 keer in één keer strak in het vak. Maar daar gaat het hier niet om geloof ikquote:Op vrijdag 10 juli 2009 00:18 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb een jaar mijn rijbewijs, enkel in "slagschepen" (middenklassers) gereden, nooit geen deukjes gehad. Ja, soms sta ik misschien wel een beetje voor schut omdat ik bij het achteruit inparkeren het toch even opnieuw probeer, maar dat interesseert me niets.
Je kunt er geluk met hebben maar ook veel pech omdat je niet weet hoe er met de auto omgegaan is.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 00:38 schreef invine het volgende:
Ik zeg kijk voor een goede jap of Koreaan in je budget van 3500-4500 euro en houd eventueel de rest van je budget (tot 7600) apart voor reparaties. Ook al heb ik bij toyota vaker gezien dat ze gewoon door blijven rijden zonder enige vorm van onderhoud.
Geen jonge occasion, wel een nieuwe Twingo 1.2 8V AHZ ECO2 Acces voor ¤ 5.995,= in Delft.quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:57 schreef kahlie het volgende:
[..]
Links in de omgeving van Den Haag, Rotterdam, Delft wat betreft een jongere auto voor 3500 euro, bij een dealer?
Vlakbij mijn huisquote:Op donderdag 9 juli 2009 14:18 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Optie c:
[ afbeelding ]
in alle OP bakken krijg je me niet levend in.
Dank je wel voor je goede link! Ik zag dat zij ook wel veel occasions hadden die er goed uit zien, zoals een leuke Ford Ka met weinig op de teller uit 2005. Ik ga hun site in de gaten houden. Jammer dat ze alleen een C2 hebben voor een leuke prijsquote:Op vrijdag 10 juli 2009 00:57 schreef Troubled_Soul het volgende:
[..]
Geen jonge occasion, wel een nieuwe Twingo 1.2 8V AHZ ECO2 Acces voor ¤ 5.995,= in Delft.
Die prijs is dan wel incl. de slooppremie, maar de slooppremie is max. ¤ 1.000,= dus dan blijf je onder je C1 budget.
Persoonlijk vind ik het drie keer niks, maar dat vind ik sowieso van het segment waar je in zoekt, en gezien dat segment vrij waardevast is lijkt het me weggegooid geld om zo'n klein gebakje van 10 jaar oud voor ¤ 3.500,= te kopen, dan liever een nieuwe en er een jaar of 7 mee rijden.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:39 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Dat dus. Afhankelijk van je buurt en rijervaring bepalen hoe nieuw de auto zal zijn.
VW Polo uit 2001 is helemaal niet verkeerd, lekkere bakken zijn et+ aardig mooi.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
toch mooier als die C1
betaal je iets meer wegenbelasting, boeiend?
Een citroen C1 heeft een ander onderstel dan een aygo. Iets comfortabeler afgesteld. De motor is wel in alle 3 de klonen hetzelfde, namelijk een daihatsu motortje. Met uitzondering van de Diesel, die is dan weer van PSA. (citroen / peugeot)quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:17 schreef kahlie het volgende:
Citroen C1 wordt door Toyota gemaakt voor iets van 85% omdat er dezelfde motor, onderstel etc. in zit zoals bij de Aygo enzo. Hij is dus vrij degelijk.
Zowiezo ga ik nog proefrijden. Mocht het niet lekker rijden, dan valt hij natuurlijk gewoon afIk ga niet in een auto rijden waar ik niet fijn in rij. Aangezien ik nogal klein ben (1.65m) schat ik dat de meeste auto's wel ok zijn voor me, maar wie weet.
Wat vinden mensen redelijk om als onderhouds/reparatie kosten achter de hand te houden voor een 11 jaar oude VW Polo dan? Ik vind het moeilijk in te schatten.
Kahlie
Daihatsu heeft wel motortjes waar je nooit ellende mee hebt, die dingen gaan bijna nooit kapot.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:39 schreef Metro2005 het volgende:
namelijk een daihatsu motortje
Verhoog je autobudget naar 4500 tot 5000 euro en zet 1000 euro apart voor reparatie. Die 1000 euro heb je waarschijnlijk niet nodig het 1e jaar.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 08:53 schreef kahlie het volgende:
Vragen die nog open staan:
A) Is 3500 euro reparatie budget niet een beetje veel om vast te zetten?
Mijn vriendin heeft sinds een paar maanden een nieuwe Twingo, leuke auto en het rijdt prima.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:00 schreef kahlie het volgende:
Graag nog antwoord op de vraag hoe betrouwbaar het nieuwe model (vanaf 2007) is ter vergelijking met het oude (want ik zag ook mooie occasions staan vanaf 2004 voor een leuke prijs)
Gaat erom of vrouwlief het wat vindt of niet, lijkt me.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:49 schreef leolinedance het volgende:
edit: De Yaris is er wel al 9 jaar. Maar dat dashboard in het midden vind ik maar niks![]()
Wij delen die mening (al heeft ze er nog niet in gereden). Op de plaatjes is het niks.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Gaat erom of vrouwlief het wat vindt of niet, lijkt me.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |