quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:00 schreef kahlie het volgende:
Foutje in de TT: Twijvel nieuwe auto vs tweedehands
Zat te denken tussen: Twijfelen tussen nieuwe auto vs tweedehands, en Twijfel: nieuwe auto of tweedehands
En toen heb ik het kennelijk maar samengetrokken zodat het nu helemaal grammaticaal niet kloptZou iemand hem even willen aanpassen?
ahaquote:Op donderdag 9 juli 2009 14:00 schreef kahlie het volgende:
Foutje in de TT: Twijvel nieuwe auto vs tweedehands
Zat te denken tussen: Twijvelen tussen nieuwe auto vs tweedehands, en Twijfel: nieuwe auto of tweedehands
Ik denk dat je je daar vies in zult vergissen, dat ze voor 6.000 te koop staan betekend niet dat jij er ook 6 voor terug zult krijgen. Daarnaast is die 7600 euro aanschaf helemaal kaal, dus zonder metalic lak en kosten rijklaar maken, en in dat segment gok ik dat je er ook geen radio of airco in hebt zitten dan. Die tweedehandsjes kun je een beetje rondzoeken naar iets met een paar leuke opties erin waar je nauwelijks extra voor betaald. Ik zou persoonlijk sowieso liever een tweedehands nemen, zeker omdat je zo weinig gaat rijden.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:55 schreef kahlie het volgende:
Bij B denk ik... die C1 is redelijk waardevast... daar krijg je kennelijk na 2-3 jaar rijden nog gewoon 6000 euro voor, en zeker denk ik als er maar 21.000 op de teller staat... Dan heb ik heel lekker gereden, veilig en zonder onderhoud voor weinig geld.
Wat zeggen jullie?
Ik heb via Independer gekeken en die geeft vanaf 40 euro aan. Ik neem aan dat dit komt omdat ik niet zo jong meer ben (uit risico groep) en de auto niet zo duur is. Prijs is dus voor All-Risk.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:11 schreef Metro2005 het volgende:
Vergeet niet dat je een nieuwe auto ook beter all risk kan verzekeren, en bij een eerste auto kan dat heel erg duur uitpakken.
Je krijgt hem dan met rode metallic lak. Vind wel redelijke kleur. Radio hoeft wat mij betreft niet echt en airco ook niet. Ik weet niet of ik er 6000 euro voor zou krijgen, maar zelfs met 5000 zou het nog een leuke deal zijn. Dan heb je dus drie jaar gereden en dan is hij in prijs slechts 2600 euro gedaald...quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:13 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daar vies in zult vergissen, dat ze voor 6.000 te koop staan betekend niet dat jij er ook 6 voor terug zult krijgen. Daarnaast is die 7600 euro aanschaf helemaal kaal, dus zonder metalic lak en kosten rijklaar maken, en in dat segment gok ik dat je er ook geen radio of airco in hebt zitten dan.
Tweedehands is hij lastig te vinden en dan zit er geen garantie meer op. Betaal je dus wel 6000 euro EN moet je nog ruimte in je budget hebben voor reparaties, dat vind ik net "te".quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:13 schreef LordLynx het volgende:
Die tweedehandsjes kun je een beetje rondzoeken naar iets met een paar leuke opties erin waar je nauwelijks extra voor betaald. Ik zou persoonlijk sowieso liever een tweedehands nemen, zeker omdat je zo weinig gaat rijden.
Daarnaast is het toch ook wel fijn als je in je eerste auto'tje wat kan oefenen, een paaltje of een krasje bij een tweedehands voelt een stuk minder rot dan bij een nieuwe.
Optie c:quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:13 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ik heb via Independer gekeken en die geeft vanaf 40 euro aan. Ik neem aan dat dit komt omdat ik niet zo jong meer ben (uit risico groep) en de auto niet zo duur is. Prijs is dus voor All-Risk.
Kahlie
Als je nog wat meer ideetjes heb hoor ik het wel. Op Autotrack, kom ik voor de Ka rond de 100.000 uit, met af en toe een uitschieter naar beneden (60.000km ofzo), Seat Arosa tussen de 80.000-130.000 afhankelijk van de uitvoering, VW Polo tussen de 100.00-200.000 en Toyota Yaris tussen de 150.000-200.000. Als er betere manieren zijn om te zoeken hoor ik het graag.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:37 schreef Loohcs het volgende:
Een redelijke gebruikte natuurlijk. Heb je meer auto (Polo is toch net iets meer dan een c1) en minder afschrijving. En voor 3500 moet je ook wel een - in goede staat verkerende - kleine auto met minder dan 100.000 km op de teller kunnen vinden.
Dat is met een slooppremie en inruil met een andere auto, anders is hij dus wel 7.995. Dat is boven het budget en ik lees dat het ook niet echt een degelijke auto is.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:43 schreef MrDrako het volgende:
neem een dacia sandero voor 6000 euronieuw met 3 jaar garantie
oh, wat een neppers dan daar bij renault, ik dacht al, wat een goedkope auto..quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:50 schreef kahlie het volgende:
[..]
Dat is met een slooppremie en inruil met een andere auto, anders is hij dus wel 7.995. Dat is boven het budget en ik lees dat het ook niet echt een degelijke auto is.
Gaat hier dan ook niet om jou, pauper.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:18 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Optie c:
[ afbeelding ]
in alle OP bakken krijg je me niet levend in.
Dat dus. Afhankelijk van je buurt en rijervaring bepalen hoe nieuw de auto zal zijn.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:35 schreef error_404 het volgende:
Een citroen C1 is een van de meest lullige auto's. Ooit een keer in"moeten" rijden, niet mijn ding, veel te licht, te klein en de raamstijlen zaten net verkeerd...
Zoals hierboven ook gezegd; een polo is een stuk meer auto en wtb waardevastheid: VW versus Citroen...
Als je net je rijbewijs hebt, is de kans ook aanwezig dat je een keer per ongeluk een paaltje raakt, krasje in de lak etc. hoort erbij. Met een nieuwe auto is het extra pijnlijk. Ik weet niet in welke stad je woont, of hoe de buurt is waar je hem gaat parkeren, maar sommige mensen hier kopen expres een barrel, omdat er met regelmaat een deuk in wordt gereden, of een lolbroek er een sleuel langs haalt.
Anyway, persoonlijk zou ik voor een gangbaar merk en model kiezen, rond de ton op de teller, niet te groot, leuk stadswagentje in de maat van polo of corsa. Zo'n auto kun je later ook erg makkelijk verkopen, zuipen niet te veel en niet te duur in wegenbelasting / verzekering / onderdelen en reparaties.
Valt mee hoor, toevallig 2 collega's hebben net een nieuwe auto gekocht en er gaat haast niets af! Auto's waren rond 12000 euro. Maar niet denken dat je meer dan een paar honderd euro er af krijgt.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:45 schreef Googolplexian het volgende:
Nissan Pixo
Nieuw vanaf 7999,-
Zou ik dan voor gaan i.p.v. een Franse auto
Met een beetje onderhandelen gaat daar echt nog wel wat vanaf in deze tijden.
Waarom een van 11 jaar?quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:17 schreef kahlie het volgende:
Wat vinden mensen redelijk om als onderhouds/reparatie kosten achter de hand te houden voor een 11 jaar oude VW Polo dan? Ik vind het moeilijk in te schatten.
Vanwege het budget (3500 euro).. misschien heb ik geluk en kan ik er idd een jongere voor krijgen... maar toch.quote:
Vind ik helemaal niet relevant. Ik heb ook in een Nissan Patrol gereden en dat ding heeft een nieuwwaarde van 55K, ik weet niet wat hij nu waard is, maar meer dan die C1 die ik misschien ga kopen. Ik ben niet van plan om er deuken in te rijden. Ik zal er weinig mee rijden en ik rij netjes, klaar!quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:48 schreef 2cv het volgende:
Net een rijbewijs + nieuwe auto = dom. Koop een 8e hands bakje waarvan het geen ramp is als er wat deuken in of bij komen.
Je moet maar kijken wat je lekkerder vindt rijden. Maar iedereen rijdt wel eens een deuk.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:59 schreef kahlie het volgende:
[..]
Vind ik helemaal niet relevant. Ik heb ook in een Nissan Patrol gereden en dat ding heeft een nieuwwaarde van 55K, ik weet niet wat hij nu waard is, maar meer dan die C1 die ik misschien ga kopen. Ik ben niet van plan om er deuken in te rijden. Ik zal er weinig mee rijden en ik rij netjes, klaar!
Ik snap niet waarom mensen zo nadenken over potentiele deuken. M'n zus heeft 11 jaar haar rijbewijs, 0 deuken. M'n broertje heeft 3 jaar z'n rijbewijs, 0 deuken. Enkel m'n vader heeft weleens een paaltje meegenomen, maar die heeft z'n rijbewijs al weer ruim 30 jaar.
Daar heb je echt wel een jongere voor hoor....quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:55 schreef kahlie het volgende:
[..]
Vanwege het budget (3500 euro).. misschien heb ik geluk en kan ik er idd een jongere voor krijgen... maar toch.
Links in de omgeving van Den Haag, Rotterdam, Delft wat betreft een jongere auto voor 3500 euro, bij een dealer?quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:48 schreef error_404 het volgende:
[..]
Daar heb je echt wel een jongere voor hoor....
Rijvaardigheid krijg je niet genetisch mee, heur.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:59 schreef kahlie het volgende:
Ik snap niet waarom mensen zo nadenken over potentiele deuken. M'n zus heeft 11 jaar haar rijbewijs, 0 deuken. M'n broertje heeft 3 jaar z'n rijbewijs, 0 deuken. Enkel m'n vader heeft weleens een paaltje meegenomen, maar die heeft z'n rijbewijs al weer ruim 30 jaar.
Nee, maar panisch zijn voor een deuk ook nietquote:Op donderdag 9 juli 2009 19:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Rijvaardigheid krijg je niet genetisch mee, heur.
Dus je bent niet van plan de auto te repareren als er een deuk of een kras op komt?quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:07 schreef kahlie het volgende:
[..]
Nee, maar panisch zijn voor een deuk ook nietVeel mensen zien het echter wel in hun directe omgeving, dat een deuk rijden makkelijker is en stemmen daar hun keuzes op af.
Zoals gezegd, ik ben niet panisch voor een deuk. Ik ga geen auto keuze afstemmen op het feit dat ik: "Misschien een deuk rij" of dat iemand "de auto gaat bekrassen"....
Je moet het zelf weten, het is mijn auto niet. Ik was ook in de veronderstelling dat ik nooit schade zou gaan rijden door goed op te letten enzo. Boy, was I wrong thinking that. Inmiddels zijn er al 3 auto's total-loss door mijn schuld.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:59 schreef kahlie het volgende:
[..]
Vind ik helemaal niet relevant. Ik heb ook in een Nissan Patrol gereden en dat ding heeft een nieuwwaarde van 55K, ik weet niet wat hij nu waard is, maar meer dan die C1 die ik misschien ga kopen. Ik ben niet van plan om er deuken in te rijden. Ik zal er weinig mee rijden en ik rij netjes, klaar!
Ik snap niet waarom mensen zo nadenken over potentiele deuken. M'n zus heeft 11 jaar haar rijbewijs, 0 deuken. M'n broertje heeft 3 jaar z'n rijbewijs, 0 deuken. Enkel m'n vader heeft weleens een paaltje meegenomen, maar die heeft z'n rijbewijs al weer ruim 30 jaar.
Nieuw is vooral: veiliger. Nieuw is vooral: garantie.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:43 schreef Fer het volgende:
7000km per jaar, alleen maar stadsverkeer? Dan zijn een paar dingen minder belangrijk: kilometerstand, brandstofverbruik, comfort.
Kilometerstand: De auto rijdt in 4 jaar 28000km, als je een goed onderhouden auto koopt heb je amper kosten eraan.
verbruik: auto die 1 op 12 rijdt verbruikt 583 liter, auto die 1 op 16 rijdt verbruikt 450 liter.
comfort voor die korte ritjes?
Het enige voordeel van een nieuwe auto is dat ie moderner is en vooral NIEUW.
Vragen die bij me opkomen zijn: hoeveel km's maak je dan wel niet? Hoeveel uren rijdt je achter elkaar? Wat is je rijstijl?quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:52 schreef 2cv het volgende:
[..]
Je moet het zelf weten, het is mijn auto niet. Ik was ook in de veronderstelling dat ik nooit schade zou gaan rijden door goed op te letten enzo. Boy, was I wrong thinking that. Inmiddels zijn er al 3 auto's total-loss door mijn schuld.
Maar zoals gezegd: je moet het zelf weten. Ik hoop oprecht dat jij de uitzondering bent die de regel bevestigt.
Voor de zekerheid: ik bedoel dit niet sarcastisch, ik gun iedereen de auto waar hij/zij graag in rijdt
Serieus, ik denk echt dat het aan jou ligt. Ik rijd voor mijn werk in een auto van een paar maand oud (vw golf 6), voor woon/werk heb ik een auto'tje uit 2003 gekocht en het lijkt me heel sterk dat ik een auto total loss rijdt. Maarja, zo te zien kan je wel wat klussen aan auto's gezien je fotoboek en heb je niet dure auto's, dus de schade (financieel) zal wel meevallen. Maar je kan echt wel een nieuwe auto kopen na het behalen van je rijbewijs als je wat verstandige achter het stuur zitquote:Op donderdag 9 juli 2009 19:52 schreef 2cv het volgende:
Je moet het zelf weten, het is mijn auto niet. Ik was ook in de veronderstelling dat ik nooit schade zou gaan rijden door goed op te letten enzo. Boy, was I wrong thinking that. Inmiddels zijn er al 3 auto's total-loss door mijn schuld.
Ik dus ook niet. Vandaar dat ik het 'deuk-verhaal' niet als een afweging zie.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:47 schreef willempjewever het volgende:. Ik begrijp het niet hoor, ik ken echt niemand die zijn auto total loss gereden heeft?
7000km is een wat ruimere norm dan ik waarschijnlijk ga rijden. Iedereen zegt dat je uiteindelijk meer gaat rijden dan je denkt blah blah blah. Ik denk niet dat ik wekelijks de auto zal pakken binnen mijn woonplaats. Wel af en toe een ritje via de snelweg van 80km (40km ver, maar dan wel heen en terug natuurlijk) wekelijks of misschien 2 wekelijks. In de eerste instantie zou deze 2x per week zijn, maar ik kan nog steeds carpoolen met mensen. Ze zouden oorspronkelijk al voorjaar 2009 een nieuw huis kopen maar dat is ivm de kredietcrisis uitgesteld. Misschien wordt het ergens volgend jaar ofzo. Ik vond het niet nodig om gelijk m'n km's al weer opnieuw te gaan berekenen, want volgend jaar of anders het jaar daarna wordt het wel zo denk ik.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:47 schreef willempjewever het volgende:.
Als ik topicstarter was zou ik voor ongeveer 4500 tot 5000 euro een leuke kleine diesel kopen met wat meer luxe dan de kleine auto'tjes die nu in de openingspost staan. Net wat groter, 7000 km per jaar is niet niks. Niet te duur, maar ook niet voor 3500 willen gaan, dat is denk ik net te goedkoop voor een auto die zoveel km's moet gaan maken.
Sorry, had gelezen dat je 7000 per maand ging rijdenquote:Op donderdag 9 juli 2009 20:56 schreef kahlie het volgende:
Waarom een diesel? Ze zijn duurder en de brandstof is wel goedkoper, maar ik ga nauwelijks rijden? En welke merk & type auto dan? Een VW Polo vind ik best prima om misschien toch 4000 of 4500 voor te gaan betalen. Yaris ook wel.
en toyota yaris zie ik toch veel met hele hoge km stand voor jouw prijsklasse, ook niet echt een handige optie. Ik vind een Peugeot 107 erg leuk, zijn wel wat minder te vinden, maar die hebben in jouw prijsklasse een erg lage km stand en zien er best leuk uit (vind ik dan). Heb je wel een 1.0 motortje. Dan zit je er eigenlijk tussenin (tussen de 2e handjes die je zoekt en een nieuwe) en lekker handig in de stad omdat ze klein zijn.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:11 schreef Cybje het volgende:
Ik zou zelf geen Ford Ka kopen. Die dingen hebben echt heel veel last van roest. Misschien dat dat bij de nieuwere Ka'tjes wel meevalt, maar die dingen van voor 2000 beginnen toch al wel flink te roesten vaak.
inderdaad, maar kleine auto'tjes vind je (hier in de buurt in iedergeval) niet zo snel bij een particulier. Maar ik zit in Friesland, misschien is het in de randstad beter bij particulieren kopen?quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:17 schreef Mikkie het volgende:
Ik zou gaan voor een auto van een jaar of drie oud, die je particulier koopt. Dan heb je niet de provisie van de dealer erop. Is de kop eraf, en waarschijnlijk ook niet zo belachelijk veel afschrijving de komende jaren.
Huh?quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:26 schreef j0rrit het volgende:
Deze kun je bij Citroën gewoon los bestellen en in je Aygo klikken.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |