quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:00 schreef kahlie het volgende:
Foutje in de TT: Twijvel nieuwe auto vs tweedehands
Zat te denken tussen: Twijfelen tussen nieuwe auto vs tweedehands, en Twijfel: nieuwe auto of tweedehands
En toen heb ik het kennelijk maar samengetrokken zodat het nu helemaal grammaticaal niet kloptZou iemand hem even willen aanpassen?
ahaquote:Op donderdag 9 juli 2009 14:00 schreef kahlie het volgende:
Foutje in de TT: Twijvel nieuwe auto vs tweedehands
Zat te denken tussen: Twijvelen tussen nieuwe auto vs tweedehands, en Twijfel: nieuwe auto of tweedehands
Ik denk dat je je daar vies in zult vergissen, dat ze voor 6.000 te koop staan betekend niet dat jij er ook 6 voor terug zult krijgen. Daarnaast is die 7600 euro aanschaf helemaal kaal, dus zonder metalic lak en kosten rijklaar maken, en in dat segment gok ik dat je er ook geen radio of airco in hebt zitten dan. Die tweedehandsjes kun je een beetje rondzoeken naar iets met een paar leuke opties erin waar je nauwelijks extra voor betaald. Ik zou persoonlijk sowieso liever een tweedehands nemen, zeker omdat je zo weinig gaat rijden.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:55 schreef kahlie het volgende:
Bij B denk ik... die C1 is redelijk waardevast... daar krijg je kennelijk na 2-3 jaar rijden nog gewoon 6000 euro voor, en zeker denk ik als er maar 21.000 op de teller staat... Dan heb ik heel lekker gereden, veilig en zonder onderhoud voor weinig geld.
Wat zeggen jullie?
Ik heb via Independer gekeken en die geeft vanaf 40 euro aan. Ik neem aan dat dit komt omdat ik niet zo jong meer ben (uit risico groep) en de auto niet zo duur is. Prijs is dus voor All-Risk.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:11 schreef Metro2005 het volgende:
Vergeet niet dat je een nieuwe auto ook beter all risk kan verzekeren, en bij een eerste auto kan dat heel erg duur uitpakken.
Je krijgt hem dan met rode metallic lak. Vind wel redelijke kleur. Radio hoeft wat mij betreft niet echt en airco ook niet. Ik weet niet of ik er 6000 euro voor zou krijgen, maar zelfs met 5000 zou het nog een leuke deal zijn. Dan heb je dus drie jaar gereden en dan is hij in prijs slechts 2600 euro gedaald...quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:13 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daar vies in zult vergissen, dat ze voor 6.000 te koop staan betekend niet dat jij er ook 6 voor terug zult krijgen. Daarnaast is die 7600 euro aanschaf helemaal kaal, dus zonder metalic lak en kosten rijklaar maken, en in dat segment gok ik dat je er ook geen radio of airco in hebt zitten dan.
Tweedehands is hij lastig te vinden en dan zit er geen garantie meer op. Betaal je dus wel 6000 euro EN moet je nog ruimte in je budget hebben voor reparaties, dat vind ik net "te".quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:13 schreef LordLynx het volgende:
Die tweedehandsjes kun je een beetje rondzoeken naar iets met een paar leuke opties erin waar je nauwelijks extra voor betaald. Ik zou persoonlijk sowieso liever een tweedehands nemen, zeker omdat je zo weinig gaat rijden.
Daarnaast is het toch ook wel fijn als je in je eerste auto'tje wat kan oefenen, een paaltje of een krasje bij een tweedehands voelt een stuk minder rot dan bij een nieuwe.
Optie c:quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:13 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ik heb via Independer gekeken en die geeft vanaf 40 euro aan. Ik neem aan dat dit komt omdat ik niet zo jong meer ben (uit risico groep) en de auto niet zo duur is. Prijs is dus voor All-Risk.
Kahlie
Als je nog wat meer ideetjes heb hoor ik het wel. Op Autotrack, kom ik voor de Ka rond de 100.000 uit, met af en toe een uitschieter naar beneden (60.000km ofzo), Seat Arosa tussen de 80.000-130.000 afhankelijk van de uitvoering, VW Polo tussen de 100.00-200.000 en Toyota Yaris tussen de 150.000-200.000. Als er betere manieren zijn om te zoeken hoor ik het graag.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:37 schreef Loohcs het volgende:
Een redelijke gebruikte natuurlijk. Heb je meer auto (Polo is toch net iets meer dan een c1) en minder afschrijving. En voor 3500 moet je ook wel een - in goede staat verkerende - kleine auto met minder dan 100.000 km op de teller kunnen vinden.
Dat is met een slooppremie en inruil met een andere auto, anders is hij dus wel 7.995. Dat is boven het budget en ik lees dat het ook niet echt een degelijke auto is.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:43 schreef MrDrako het volgende:
neem een dacia sandero voor 6000 euronieuw met 3 jaar garantie
oh, wat een neppers dan daar bij renault, ik dacht al, wat een goedkope auto..quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:50 schreef kahlie het volgende:
[..]
Dat is met een slooppremie en inruil met een andere auto, anders is hij dus wel 7.995. Dat is boven het budget en ik lees dat het ook niet echt een degelijke auto is.
Gaat hier dan ook niet om jou, pauper.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:18 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Optie c:
[ afbeelding ]
in alle OP bakken krijg je me niet levend in.
Dat dus. Afhankelijk van je buurt en rijervaring bepalen hoe nieuw de auto zal zijn.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:35 schreef error_404 het volgende:
Een citroen C1 is een van de meest lullige auto's. Ooit een keer in"moeten" rijden, niet mijn ding, veel te licht, te klein en de raamstijlen zaten net verkeerd...
Zoals hierboven ook gezegd; een polo is een stuk meer auto en wtb waardevastheid: VW versus Citroen...
Als je net je rijbewijs hebt, is de kans ook aanwezig dat je een keer per ongeluk een paaltje raakt, krasje in de lak etc. hoort erbij. Met een nieuwe auto is het extra pijnlijk. Ik weet niet in welke stad je woont, of hoe de buurt is waar je hem gaat parkeren, maar sommige mensen hier kopen expres een barrel, omdat er met regelmaat een deuk in wordt gereden, of een lolbroek er een sleuel langs haalt.
Anyway, persoonlijk zou ik voor een gangbaar merk en model kiezen, rond de ton op de teller, niet te groot, leuk stadswagentje in de maat van polo of corsa. Zo'n auto kun je later ook erg makkelijk verkopen, zuipen niet te veel en niet te duur in wegenbelasting / verzekering / onderdelen en reparaties.
Valt mee hoor, toevallig 2 collega's hebben net een nieuwe auto gekocht en er gaat haast niets af! Auto's waren rond 12000 euro. Maar niet denken dat je meer dan een paar honderd euro er af krijgt.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:45 schreef Googolplexian het volgende:
Nissan Pixo
Nieuw vanaf 7999,-
Zou ik dan voor gaan i.p.v. een Franse auto
Met een beetje onderhandelen gaat daar echt nog wel wat vanaf in deze tijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |