Waarom een van 11 jaar?quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:17 schreef kahlie het volgende:
Wat vinden mensen redelijk om als onderhouds/reparatie kosten achter de hand te houden voor een 11 jaar oude VW Polo dan? Ik vind het moeilijk in te schatten.
Vanwege het budget (3500 euro).. misschien heb ik geluk en kan ik er idd een jongere voor krijgen... maar toch.quote:
Vind ik helemaal niet relevant. Ik heb ook in een Nissan Patrol gereden en dat ding heeft een nieuwwaarde van 55K, ik weet niet wat hij nu waard is, maar meer dan die C1 die ik misschien ga kopen. Ik ben niet van plan om er deuken in te rijden. Ik zal er weinig mee rijden en ik rij netjes, klaar!quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:48 schreef 2cv het volgende:
Net een rijbewijs + nieuwe auto = dom. Koop een 8e hands bakje waarvan het geen ramp is als er wat deuken in of bij komen.
Je moet maar kijken wat je lekkerder vindt rijden. Maar iedereen rijdt wel eens een deuk.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:59 schreef kahlie het volgende:
[..]
Vind ik helemaal niet relevant. Ik heb ook in een Nissan Patrol gereden en dat ding heeft een nieuwwaarde van 55K, ik weet niet wat hij nu waard is, maar meer dan die C1 die ik misschien ga kopen. Ik ben niet van plan om er deuken in te rijden. Ik zal er weinig mee rijden en ik rij netjes, klaar!
Ik snap niet waarom mensen zo nadenken over potentiele deuken. M'n zus heeft 11 jaar haar rijbewijs, 0 deuken. M'n broertje heeft 3 jaar z'n rijbewijs, 0 deuken. Enkel m'n vader heeft weleens een paaltje meegenomen, maar die heeft z'n rijbewijs al weer ruim 30 jaar.
Daar heb je echt wel een jongere voor hoor....quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:55 schreef kahlie het volgende:
[..]
Vanwege het budget (3500 euro).. misschien heb ik geluk en kan ik er idd een jongere voor krijgen... maar toch.
Links in de omgeving van Den Haag, Rotterdam, Delft wat betreft een jongere auto voor 3500 euro, bij een dealer?quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:48 schreef error_404 het volgende:
[..]
Daar heb je echt wel een jongere voor hoor....
Rijvaardigheid krijg je niet genetisch mee, heur.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:59 schreef kahlie het volgende:
Ik snap niet waarom mensen zo nadenken over potentiele deuken. M'n zus heeft 11 jaar haar rijbewijs, 0 deuken. M'n broertje heeft 3 jaar z'n rijbewijs, 0 deuken. Enkel m'n vader heeft weleens een paaltje meegenomen, maar die heeft z'n rijbewijs al weer ruim 30 jaar.
Nee, maar panisch zijn voor een deuk ook nietquote:Op donderdag 9 juli 2009 19:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Rijvaardigheid krijg je niet genetisch mee, heur.
Dus je bent niet van plan de auto te repareren als er een deuk of een kras op komt?quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:07 schreef kahlie het volgende:
[..]
Nee, maar panisch zijn voor een deuk ook nietVeel mensen zien het echter wel in hun directe omgeving, dat een deuk rijden makkelijker is en stemmen daar hun keuzes op af.
Zoals gezegd, ik ben niet panisch voor een deuk. Ik ga geen auto keuze afstemmen op het feit dat ik: "Misschien een deuk rij" of dat iemand "de auto gaat bekrassen"....
Je moet het zelf weten, het is mijn auto niet. Ik was ook in de veronderstelling dat ik nooit schade zou gaan rijden door goed op te letten enzo. Boy, was I wrong thinking that. Inmiddels zijn er al 3 auto's total-loss door mijn schuld.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:59 schreef kahlie het volgende:
[..]
Vind ik helemaal niet relevant. Ik heb ook in een Nissan Patrol gereden en dat ding heeft een nieuwwaarde van 55K, ik weet niet wat hij nu waard is, maar meer dan die C1 die ik misschien ga kopen. Ik ben niet van plan om er deuken in te rijden. Ik zal er weinig mee rijden en ik rij netjes, klaar!
Ik snap niet waarom mensen zo nadenken over potentiele deuken. M'n zus heeft 11 jaar haar rijbewijs, 0 deuken. M'n broertje heeft 3 jaar z'n rijbewijs, 0 deuken. Enkel m'n vader heeft weleens een paaltje meegenomen, maar die heeft z'n rijbewijs al weer ruim 30 jaar.
Nieuw is vooral: veiliger. Nieuw is vooral: garantie.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:43 schreef Fer het volgende:
7000km per jaar, alleen maar stadsverkeer? Dan zijn een paar dingen minder belangrijk: kilometerstand, brandstofverbruik, comfort.
Kilometerstand: De auto rijdt in 4 jaar 28000km, als je een goed onderhouden auto koopt heb je amper kosten eraan.
verbruik: auto die 1 op 12 rijdt verbruikt 583 liter, auto die 1 op 16 rijdt verbruikt 450 liter.
comfort voor die korte ritjes?
Het enige voordeel van een nieuwe auto is dat ie moderner is en vooral NIEUW.
Vragen die bij me opkomen zijn: hoeveel km's maak je dan wel niet? Hoeveel uren rijdt je achter elkaar? Wat is je rijstijl?quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:52 schreef 2cv het volgende:
[..]
Je moet het zelf weten, het is mijn auto niet. Ik was ook in de veronderstelling dat ik nooit schade zou gaan rijden door goed op te letten enzo. Boy, was I wrong thinking that. Inmiddels zijn er al 3 auto's total-loss door mijn schuld.
Maar zoals gezegd: je moet het zelf weten. Ik hoop oprecht dat jij de uitzondering bent die de regel bevestigt.
Voor de zekerheid: ik bedoel dit niet sarcastisch, ik gun iedereen de auto waar hij/zij graag in rijdt
Serieus, ik denk echt dat het aan jou ligt. Ik rijd voor mijn werk in een auto van een paar maand oud (vw golf 6), voor woon/werk heb ik een auto'tje uit 2003 gekocht en het lijkt me heel sterk dat ik een auto total loss rijdt. Maarja, zo te zien kan je wel wat klussen aan auto's gezien je fotoboek en heb je niet dure auto's, dus de schade (financieel) zal wel meevallen. Maar je kan echt wel een nieuwe auto kopen na het behalen van je rijbewijs als je wat verstandige achter het stuur zitquote:Op donderdag 9 juli 2009 19:52 schreef 2cv het volgende:
Je moet het zelf weten, het is mijn auto niet. Ik was ook in de veronderstelling dat ik nooit schade zou gaan rijden door goed op te letten enzo. Boy, was I wrong thinking that. Inmiddels zijn er al 3 auto's total-loss door mijn schuld.
Ik dus ook niet. Vandaar dat ik het 'deuk-verhaal' niet als een afweging zie.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:47 schreef willempjewever het volgende:. Ik begrijp het niet hoor, ik ken echt niemand die zijn auto total loss gereden heeft?
7000km is een wat ruimere norm dan ik waarschijnlijk ga rijden. Iedereen zegt dat je uiteindelijk meer gaat rijden dan je denkt blah blah blah. Ik denk niet dat ik wekelijks de auto zal pakken binnen mijn woonplaats. Wel af en toe een ritje via de snelweg van 80km (40km ver, maar dan wel heen en terug natuurlijk) wekelijks of misschien 2 wekelijks. In de eerste instantie zou deze 2x per week zijn, maar ik kan nog steeds carpoolen met mensen. Ze zouden oorspronkelijk al voorjaar 2009 een nieuw huis kopen maar dat is ivm de kredietcrisis uitgesteld. Misschien wordt het ergens volgend jaar ofzo. Ik vond het niet nodig om gelijk m'n km's al weer opnieuw te gaan berekenen, want volgend jaar of anders het jaar daarna wordt het wel zo denk ik.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:47 schreef willempjewever het volgende:.
Als ik topicstarter was zou ik voor ongeveer 4500 tot 5000 euro een leuke kleine diesel kopen met wat meer luxe dan de kleine auto'tjes die nu in de openingspost staan. Net wat groter, 7000 km per jaar is niet niks. Niet te duur, maar ook niet voor 3500 willen gaan, dat is denk ik net te goedkoop voor een auto die zoveel km's moet gaan maken.
Sorry, had gelezen dat je 7000 per maand ging rijdenquote:Op donderdag 9 juli 2009 20:56 schreef kahlie het volgende:
Waarom een diesel? Ze zijn duurder en de brandstof is wel goedkoper, maar ik ga nauwelijks rijden? En welke merk & type auto dan? Een VW Polo vind ik best prima om misschien toch 4000 of 4500 voor te gaan betalen. Yaris ook wel.
en toyota yaris zie ik toch veel met hele hoge km stand voor jouw prijsklasse, ook niet echt een handige optie. Ik vind een Peugeot 107 erg leuk, zijn wel wat minder te vinden, maar die hebben in jouw prijsklasse een erg lage km stand en zien er best leuk uit (vind ik dan). Heb je wel een 1.0 motortje. Dan zit je er eigenlijk tussenin (tussen de 2e handjes die je zoekt en een nieuwe) en lekker handig in de stad omdat ze klein zijn.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:11 schreef Cybje het volgende:
Ik zou zelf geen Ford Ka kopen. Die dingen hebben echt heel veel last van roest. Misschien dat dat bij de nieuwere Ka'tjes wel meevalt, maar die dingen van voor 2000 beginnen toch al wel flink te roesten vaak.
inderdaad, maar kleine auto'tjes vind je (hier in de buurt in iedergeval) niet zo snel bij een particulier. Maar ik zit in Friesland, misschien is het in de randstad beter bij particulieren kopen?quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:17 schreef Mikkie het volgende:
Ik zou gaan voor een auto van een jaar of drie oud, die je particulier koopt. Dan heb je niet de provisie van de dealer erop. Is de kop eraf, en waarschijnlijk ook niet zo belachelijk veel afschrijving de komende jaren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |