abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70836755
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 14:18 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Optie c:

[ afbeelding ]

in alle OP bakken krijg je me niet levend in.
Vlakbij mijn huis

OT: als eerste auto zou ik gewoon een tweedehands nemen, je hebt dan ruimte om nog schade te maken, bij eerste hand is dat erg zonde.
pi_70837959
OK, ik heb dat rijtje non-argumenten nu al wel weer gezien hoor...
- Nee, ik ga er niet vanuit dat ik een deuk rij en zo ja, so what!
- Nee, ik heb geen auto nodig om iets te vervoeren, ik heb de beschikking over 2 andere auto's en een dichte aanhanger voor dat.
- Nee, ik heb geen auto nodig om mensen te vervoeren
- Jij wil misschien nooit een kleine auto, prima, fijn voor je, ik wil er wel eentje

Vragen die nog open staan:
A) Is 3500 euro reparatie budget niet een beetje veel om vast te zetten?
B) Als je me dan een andere auto aanraad, welke dan, voor welk bedrag en ongeveer waar. Enkel een "jap of koreaan" kan ik niets mee. Ik weet niets van auto's!
C) Hoe zit het met die Renault Twingo's van 2004/2005?
pi_70838115
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 00:57 schreef Troubled_Soul het volgende:

[..]

Geen jonge occasion, wel een nieuwe Twingo 1.2 8V AHZ ECO2 Acces voor ¤ 5.995,= in Delft.

Die prijs is dan wel incl. de slooppremie, maar de slooppremie is max. ¤ 1.000,= dus dan blijf je onder je C1 budget.
Persoonlijk vind ik het drie keer niks, maar dat vind ik sowieso van het segment waar je in zoekt, en gezien dat segment vrij waardevast is lijkt het me weggegooid geld om zo'n klein gebakje van 10 jaar oud voor ¤ 3.500,= te kopen, dan liever een nieuwe en er een jaar of 7 mee rijden.
Dank je wel voor je goede link! Ik zag dat zij ook wel veel occasions hadden die er goed uit zien, zoals een leuke Ford Ka met weinig op de teller uit 2005. Ik ga hun site in de gaten houden. Jammer dat ze alleen een C2 hebben voor een leuke prijs en dat ie geel is... brrr!

Twingo wordt een goede optie om ook gewoon te gaan proefrijden, alhoewel hij dus wel wat duurder is qua onderhoudskosten/verzekering. Ik ben benieuwd hoe hij rijdt. Graag nog antwoord op de vraag hoe betrouwbaar het nieuwe model (vanaf 2007) is ter vergelijking met het oude (want ik zag ook mooie occasions staan vanaf 2004 voor een leuke prijs)
  vrijdag 10 juli 2009 @ 10:12:39 #79
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_70839969
En dat je 3 jaar garantie hebt wil nog niet zeggen dat je 3 jaar niks aan onderhoud hoeft uit te geven. Je zult nog steeds om de zoveel kilometer naar de garage moeten voor een beurt..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:39:20 #80
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_70842894
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 15:39 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Dat dus. Afhankelijk van je buurt en rijervaring bepalen hoe nieuw de auto zal zijn.
VW Polo uit 2001 is helemaal niet verkeerd, lekkere bakken zijn et + aardig mooi.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

toch mooier als die C1
betaal je iets meer wegenbelasting, boeiend?

Dat is behoorlijk smaakgebonden. Ik vind zo'n polo weer een schijtlelijk hok.
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:17 schreef kahlie het volgende:
Citroen C1 wordt door Toyota gemaakt voor iets van 85% omdat er dezelfde motor, onderstel etc. in zit zoals bij de Aygo enzo. Hij is dus vrij degelijk.

Zowiezo ga ik nog proefrijden. Mocht het niet lekker rijden, dan valt hij natuurlijk gewoon af Ik ga niet in een auto rijden waar ik niet fijn in rij. Aangezien ik nogal klein ben (1.65m) schat ik dat de meeste auto's wel ok zijn voor me, maar wie weet.

Wat vinden mensen redelijk om als onderhouds/reparatie kosten achter de hand te houden voor een 11 jaar oude VW Polo dan? Ik vind het moeilijk in te schatten.

Kahlie
Een citroen C1 heeft een ander onderstel dan een aygo. Iets comfortabeler afgesteld. De motor is wel in alle 3 de klonen hetzelfde, namelijk een daihatsu motortje. Met uitzondering van de Diesel, die is dan weer van PSA. (citroen / peugeot)

OT: ik zou zelf gewoon lekker een 2e handsje kopen en de rest van het geld in je zak steken. Een nieuwe auto is pure kapitaalvernietiging. Als je klein wilt kopen kan je bv ook een 2e hands saxo kopen of een swiftje ofzo.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_70843557
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 11:39 schreef Metro2005 het volgende:
namelijk een daihatsu motortje
Daihatsu heeft wel motortjes waar je nooit ellende mee hebt, die dingen gaan bijna nooit kapot.
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 08:53 schreef kahlie het volgende:
Vragen die nog open staan:
A) Is 3500 euro reparatie budget niet een beetje veel om vast te zetten?
Verhoog je autobudget naar 4500 tot 5000 euro en zet 1000 euro apart voor reparatie. Die 1000 euro heb je waarschijnlijk niet nodig het 1e jaar.
pi_70844606
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:00 schreef kahlie het volgende:
Graag nog antwoord op de vraag hoe betrouwbaar het nieuwe model (vanaf 2007) is ter vergelijking met het oude (want ik zag ook mooie occasions staan vanaf 2004 voor een leuke prijs)
Mijn vriendin heeft sinds een paar maanden een nieuwe Twingo, leuke auto en het rijdt prima. Alleen heeft ze nu bij warm weer problemen met starten. Dan slaat de motor pas de tweede keer aan, en dat zou toch eigenlijk niet mogen. Ze moet daar nog mee naar de garage.

Neem eens een kijkje bij het Autoweek MyReview-deel van hun site, en even sorteren op merk & type etc. Daar houden mensen hun ervaringen met auto's bij. Interessant naslagwerk over de bevindingen van andere eigenaren. Veel leesplezier.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 12:33:30 #83
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_70844823
Het voordeel van een nieuwe Twingo is dat de techniek goed doorontwikkeld is (ergens in dit topic meldt iemand dat veel gewijzigd is); de fabrikant heeft van ervaringen geleerd.

Zelf heb ik een Corsa uit 2000, ook een auto die goed doorontwikkeld is. Nu 90.000 op de teller. Toen ik hem kocht kostte hij 5,5 duizend met 55.000 km en alle opties (metallic lak, zonnedakje, alles electrisch, lm velgen). In de tussentijd 1 keer een reparatie gehad; de stappenmotor had het begeven en dat kostte mij 150 euro. Verder nooit problemen en rijdt erg lekker en zuinig (gem 1:17,5).
Een tweedehands auto hoeft dus helemaal niet duur in onderhoud te zijn.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_70845364
Autoweek MyReview is inderdaad een van de websites waarop ik gekeken heb.

Ik weet dat je met 3 jaar garantie nog beurten hebt, maar een beurt is een schijntje qua kosten in vergelijking met een reparatie. Ik hoor heel vaak dat mensen het eerste jaar een beurt hebben van een euro of 100, tja, wat is daar het probleem van? Het is niet alsof ik een auto koop en daarna helemaal geen buffer meer heb Noch is het zo dat ik ophou met sparen ofzo, na het kopen van een auto. Voor beurten heb ik dus al wat apart gelegd.

Zelf vind ik inderdaad een nieuwe wel erge kaptiaal vernietiging, zeker omdat ik zo weinig ga rijden, maar aangezien een tweedehands bijna hetzelfde kost zonder garantie... ja dan wordt het aantrekkelijk.

Suzuki Swift is niet mijn auto en Citroen Saxo ook niet. Zoals gezegd zou ik dan voor de modellen gaan die ik al heb genoemd. VW Polo, Ford Ka, Toyota Yaris of Seat Arosa.

Ik zit er inderdaad over na te denken om het budget op te schroeven naar 5000 euro en daarbij een leukere auto te kopen en minder reparatiebudget. Toch blijft een auto van dan maar 2000-3000 euro meer wel trekken, zeker aangezien je dan toch weer 670 euro p/jaar bespaard qua kosten en garantie hebt. Je hebt dan alleen wel een heel kale auto, das waar.

Ik vind dat met mijn budget en wat ik zoek het erg lastig om te zeggen wat nou het handigste is.

Bedankt weer voor het meedenken!
pi_70845618
De wijsheid dat je geen nieuwe auto moet kopen ivm de enorme afschrijving geldt niet echt voor de A klasse. Zoals al eerder gezecht zijn kleine auto's gewoon erg waardevast. Pas geleden was overigens vastgesteld dat van alle modellen de serie 107/C1/Yaris zelfs de meest waardevaste nieuwe auto is. Je moet dan denken aan een afschrijving van 22%-25% in 3 jaar. Uit gaande van een nieuw prijs van zo'n 8000,- heb je het dan over nog geen 700,- euro per jaar. Daar komt ook nog eens bij dat je geen grote onkosten hoeft te verwachten (want garantie) en dat (bv bij Toyota) er vaste prijzen zijn voor onderhoudsbeurten (bij de Yaris 434,- euro voor 3 beurten). En in principe rijd je in een auto met de nieuwste veiligheids- en verbruiks technologieen.
En als je meer luxe wilt, kan je natuurlijk altijd nog een luxere uitvoering nemen (als het budget het toelaat natuurlijk).
Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad!
pi_70865236
Het is zeker realistisch om die 3000 apart te houden. Immers iedere auto van 10 jaar oud heeft gewoon wat meer onderhoudskosten, zeker als je hem naar de dealer brengt. Reken er bijvoorbeeld per jaar maar op de kosten van de beurt + apk + bijv banden of remmen en wellicht gaat er iets kapot zoals een dynamo of wiellager. Het zijn geen abnormale dingen maar bij elkaar kost zo'n beurtje dan toch gauw 1000Euro, bij een dealer dan.

Verder zijn de onderdelen voor een europeaan inderdaad goedkoper en vaak zijn er nog goedkopere imitatieparts. De kwaliteit is meestal ook wel iets minder dan de duurdere japanse parts.

Persoonlijk vindt ik dat het nadeel van een 10 jaar oude europeaan. Je hebt gewoon serieus kans dat er slecht onderhoud is uitgevoerd de laatste paar jaar. Een goedkope kwikfit uitlaat die binnen een jaar weer eronder vandaan roest of goedkope remschijven die krom trekken.

Daarom vind ik persoonlijk een 3 jaar oude jap of koreaan ideaal. Je kan er vanuit gaan dat je zeker nog 3 jaar zonder echt grote kosten kan rijden. Daarna lopen de kosten gewoon op, zeker bij kleinere auto's.

Nog wat tips: Skoda Fabia (te duur?) of het vorig model Nissan Micra
.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 23:49:57 #87
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_70865963
tvp, ik heb binnenkort wellicht hetzelfde probleem met een auto voor mijn vriendin... (al zit een nieuwe er niet in, het wordt dan kiezen tussen een 8 jaar oude auto voor 3000 euro of een 2 jaar oude auto voor 6000 euro. In dezelfde klasse als waar TS het over heeft.

Modellen die vrouwlief leuk vindt:

Peugeot 206
Toyota Yaris (die is er vast nog geen 8 jaar)
VW Polo (wel het minst van de drie qua uiterlijk)

edit: De Yaris is er wel al 9 jaar. Maar dat dashboard in het midden vind ik maar niks
pi_70870577
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 23:49 schreef leolinedance het volgende:

edit: De Yaris is er wel al 9 jaar. Maar dat dashboard in het midden vind ik maar niks
Gaat erom of vrouwlief het wat vindt of niet, lijkt me.
Calm down, please!
  zaterdag 11 juli 2009 @ 10:20:52 #89
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_70871087
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 09:14 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Gaat erom of vrouwlief het wat vindt of niet, lijkt me.
Wij delen die mening (al heeft ze er nog niet in gereden). Op de plaatjes is het niks.
  zondag 12 juli 2009 @ 02:57:53 #90
250488 Teezie
niet(machine)
pi_70893262
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 13:59 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ik zeg 'doen'.
Chubun Tomata
  zondag 12 juli 2009 @ 02:58:12 #91
250488 Teezie
niet(machine)
pi_70893265
CHICKEN DE POW POW POW POW POW

Hoi mensen.
Chubun Tomata
pi_71111102
Ok proefritten gereden. C1 valt af, ik vond hem niet echt heel erg lekker rijden. Rare stoelen zodat ik binnen een paar minuten m'n onderrug al voelde. Kuipstoeltjes zijn niet zo lekker. Ook vond ik dat ik heel snel en diep moest remmen. Afstelling was niet echt heel prettig met m'n eigen rijstijl. (Teveel middenklassers gewend denk ik)

Aygo reed heeeeel erg lekker. Remt soepel, gas geven gaat snel. Het viel m'n partner die in de auto zat op dat ik daar gewoon veeeeeeel relaxter in reed. Hij vond het motorgeluid anders klinken en is zelfs nog gaan kijken of d'r geen andere motor in zat. Nee, dus. (Wist ik al). Omdat hij gevoeliger is afgesteld valt hij wel eerder uit, bij het inparkeren niet proberen op koppeling enkel in te parkeren, als je geen gas bijgeeft, valt hij stil... (valt het op dat ik normaal zware diesel rij?!)

Zij hebben ook een Toyota Yaris staan, 5 deurs, uit 2002, met iets van 77.000 op de teller. Die zou ook binnen budget vallen... leuke deal. Daar ga ik maandag in proefrijden en dan kijken wat het wordt! Als hij niet lekker rijdt, dan wordt het zeker de Aygo.

Yaris vs Aygo
Leukere, iets ruimere auto vs kleine zuinige auto
Goedkoper nu vs goedkoper gezien over 3 jaar
Oude auto (7 jr) vs nieuwe auto

Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik precies wil! Eerst maar proefrijden en dan nadenken. Ik weet van hier dat de meeste mensen me de Yaris zouden aanraden. Gezien de lage km stand kan deze auto echt nog wel heel wat jaartjes mee. En hij is over een paar jaar op zich nog best wel wat waard, net zoals de Aygo.

Ik kijk het even aan. Advies is altijd welkom!

Kahlie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')