abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70828438
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:26 schreef j0rrit het volgende:
Deze kun je bij Citroën gewoon los bestellen en in je Aygo klikken.
Huh?

Aygo is wel erg vrouwvriendelijk allemaal, bij topgear waren ze er wel redelijk positief over (die aflevering met die hond erin).
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:38:55 #52
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_70828621
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:26 schreef j0rrit het volgende:
Heb geen zin om het hele topic door te lezen, maar ik zou voor een Aygo gaan ipv. de C1. Deze heeft 3 jaar garantie ipv. 2 jaar bij Citroën. En verkijk je niet op het ontbreken van het dashboardkastje. Deze kun je bij Citroën gewoon los bestellen en in je Aygo klikken. Daarnaast heeft Toyota gevoelsmatig ietwat meer restwaarde dan Citroën.

Ik zeg: ....
Aan de andere kant is een nieuwe Aygo wel zo'n 700 euro duurder dan een C1. Ik betwijfel of je dat terug verdient.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_70829320
Mijn vriendin heeft voor 7000 Euri een Hyundai Getz gekocht, toen we hem kochten was die 4 jaar oud en 60000km gelopen. Het is een prettig rijdende auto, lekker ruim, 4 ncap sterren en oersterk.

Echt, een nieuwe auto heeft maar 1 zekerheid, de afschrijving is altijd meer dan de onderhoudkosten.
.
pi_70829427
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:15 schreef willempjewever het volgende:

en toyota yaris zie ik toch veel met hele hoge km stand voor jouw prijsklasse, ook niet echt een handige optie. Ik vind een Peugeot 107 erg leuk, zijn wel wat minder te vinden, maar die hebben in jouw prijsklasse een erg lage km stand en zien er best leuk uit (vind ik dan). Heb je wel een 1.0 motortje. Dan zit je er eigenlijk tussenin (tussen de 2e handjes die je zoekt en een nieuwe) en lekker handig in de stad omdat ze klein zijn.
Peugot 107 is afgevallen vanwege het feit dat hij niet super degelijk is om op de snelweg mee te rijden, van het drietal Aygo, 107 en C1 valt hij dan ook het meeste tegen. Hij is wel het handigste om tweedehands te kopen, dat is waar. Ik heb besloten om er niet voor te gaan, vooral omdat ik toch ook snelweg ga rijden.
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:17 schreef Mikkie het volgende:
Ik zou gaan voor een auto van een jaar of drie oud, die je particulier koopt. Dan heb je niet de provisie van de dealer erop. Is de kop eraf, en waarschijnlijk ook niet zo belachelijk veel afschrijving de komende jaren.
Liever niet particulier. Als je een auto van een jaar of 3 koopt betaal je toch nog gauw iets van 6000 euro. Dan zou ik hem nog via ANWB of iets moeten laten testen om te kijken of hij wel goed in elkaar zit. Aangezien ik weinig van auto's weet zijn dat weer extra kosten en hou ik weinig over achter de hand, voor reparaties.
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:26 schreef j0rrit het volgende:
Heb geen zin om het hele topic door te lezen, maar ik zou voor een Aygo gaan ipv. de C1. Deze heeft 3 jaar garantie ipv. 2 jaar bij Citroën. En verkijk je niet op het ontbreken van het dashboardkastje. Deze kun je bij Citroën gewoon los bestellen en in je Aygo klikken. Daarnaast heeft Toyota gevoelsmatig ietwat meer restwaarde dan Citroën.

Ik zeg: ....
Aangezien de C1 bijna hetzelfde is als de Toyota Aygo denk ik dat het met de rest waarde wel mee valt. De goedkoopste Aygo heeft wel veel meer opties, maar hij is toch flink duurder dan de C1, de C1 heb ik vanaf een dealer al vanaf 7600 euro gezien, de Aygo voor 8795 euro. Dat scheelt toch ruim 1000 euro en ik denk niet dat ik dat eruit ga krijgen.
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:57 schreef Fer het volgende:
Mijn vriendin heeft voor 7000 Euri een Hyundai Getz gekocht, toen we hem kochten was die 4 jaar oud en 60000km gelopen. Het is een prettig rijdende auto, lekker ruim, 4 ncap sterren en oersterk.

Echt, een nieuwe auto heeft maar 1 zekerheid, de afschrijving is altijd meer dan de onderhoudkosten.
Japanners zijn altijd goedkoper qua aanschaf, maar niet qua onderhoudskosten. Een Huyandai Getz gaat het dus niet worden. Mensen klagen vooral om de dure beurten, veel en snel remblokken vervangen en over het benzine verbruik. No go dus.

Het gaat er ook niet om dat ik per se een nieuwe wil, het gaat erom dat ze tweedehands bijna net zoveel kosten, waarnaar je geen garantie meer hebt.
pi_70830871
Mensen klagen vaak, maar kunnen niet rekenen. Hyundai is koreaans, daarom goedkoper dan Toyota maar net zo betrouwbaar. De totale kosten vanaf nieuw (ja ik heb de complete historie) 6x onderhoudsbeurt, 1 setje blokken, 1 set banden. Valt wel mee dus.

Je moet ook eerlijk vergelijken, een vergelijkbaar alternatief voor een Aygo is een Cuore. Die kosten bijna niets gebruikt, supergoedkoop in gebruik en onderhoud.

Maar als jij graag een nieuwe auto wilt, moet je er vooral 1 kopen en heb er veel plezier van. Immers het gevoel van een nieuwe auto mag ook wat kosten.

Ik rijd zelf ook graag nieuw, maar die wordt betaald door werk. Als ik het zelf moest betalen wist ik wel beter.
.
pi_70831007
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:00 schreef kahlie het volgende:
Aangezien de C1 bijna hetzelfde is als de Toyota Aygo denk ik dat het met de rest waarde wel mee valt. De goedkoopste Aygo heeft wel veel meer opties, maar hij is toch flink duurder dan de C1, de C1 heb ik vanaf een dealer al vanaf 7600 euro gezien, de Aygo voor 8795 euro. Dat scheelt toch ruim 1000 euro en ik denk niet dat ik dat eruit ga krijgen.
De Aygo is er vanaf ¤8795,-. Maar dit wordt minder als je van het financieringsaanbod van Toyota gebruik maakt. Al is de vraag hoeveel je hier netto mee opschiet aan het eind van het verhaal. De C1 is er volgens de koerslijsten vanaf ¤8290,-. Een verschil van 500 euro dus.

Als je ziet dat je voor dit geld een jaar extra garantie krijgt en meer luxe dus, zou ik het zeker overwegen. Sowieso zou ik voor eventuele aanschaf even gaan kletsen bij zowel Toyota als Citroën. Je kunt ze altijd een klein beetje tegen elkaar uitspelen.
pi_70831340
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:36 schreef Fer het volgende:
Mensen klagen vaak, maar kunnen niet rekenen. Hyundai is koreaans, daarom goedkoper dan Toyota maar net zo betrouwbaar. De totale kosten vanaf nieuw (ja ik heb de complete historie) 6x onderhoudsbeurt, 1 setje blokken, 1 set banden. Valt wel mee dus.
Ik heb op vele review sites gekeken, en daar komt de Hyundai Getz er niet zo mooi vanaf als de andere auto's die ik bekeken heb. Fijn dat jij er wel een goede ervaring mee hebt. Ik let meer op de totaal ervaringen van verschillende mensen, dan 1 goede of 1 slechte ervaring. Als er op meerdere sites slechte reviews staan dan besteed ik daar aandacht aan ja. Wat heeft dat met rekenen te maken?
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:36 schreef Fer het volgende:
Je moet ook eerlijk vergelijken, een vergelijkbaar alternatief voor een Aygo is een Cuore. Die kosten bijna niets gebruikt, supergoedkoop in gebruik en onderhoud.
Zoals gezegd, ik heb 2 opties, als mensen andere opties gaan aangeven, dan bekijk ik wat ik daar van vind. Is dat oneerlijk vergelijken? Brandstofgebruik 1 op 15 is niet echt fout, vergeleken met de VW Polo enzo is dat normaal. Echter, voor die VW Polo betaal ik een ander bedrag dan de Getz. Ik hoef niet zo nodig een ruimere of grotere auto. Hyundai Getz lijkt mij helemaal geen aantrekkelijk alternatief.

Ik denk niet dat het slim is om met een budget van 7600, 6000 aan een auto te spenderen en dan maar 1600 achter de hand houden voor onverwachte reparaties, beurten etc. Daar reken ik mee, niet met allerlei andere opties. 7600 aan een nieuwe auto is wat anders, dan hoef je dus ook niets meer achter de hand te houden voor reparaties, want je hebt garantie. Klaar. Als ik met een auto van 6000 euro een probleem met de motor/koppeling of iets dergelijks krijg ben ik zwaar de lul. Dat risico wil ik liever niet lopen en zeker niet voor een auto die bekend staat als niet zo degelijk.
pi_70831441
Een nieuwe Renault Twingo kost ongeveer hetzelfde dan een C1 en is een stuk groter en meer auto.
pi_70831634
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:39 schreef j0rrit het volgende:

[..]

De Aygo is er vanaf ¤8795,-. Maar dit wordt minder als je van het financieringsaanbod van Toyota gebruik maakt. Al is de vraag hoeveel je hier netto mee opschiet aan het eind van het verhaal. De C1 is er volgens de koerslijsten vanaf ¤8290,-. Een verschil van 500 euro dus.
Dan leen je via Toyota met een rente van 8.9%. Niet zo slim dus... zeker niet om 500 euro winst, die je het eerste jaar al weer kwijt bent aan die rente, tenzij je veel mag afbetalen (dat had ik niet gecheckt maar ik schat van niet).

Citroen geeft een kooppremie van 500 euro op de C1, dan wordt hij 7790, maar ik heb hem goedkoper al bij de dealer zien staan, ben even de link kwijt.
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:39 schreef j0rrit het volgende:
Als je ziet dat je voor dit geld een jaar extra garantie krijgt en meer luxe dus, zou ik het zeker overwegen. Sowieso zou ik voor eventuele aanschaf even gaan kletsen bij zowel Toyota als Citroën. Je kunt ze altijd een klein beetje tegen elkaar uitspelen.
1 jaar extra garantie bij Citroen kost 225 euro ofzo, dan is de C1 nog steeds goedkoper, al heeft ie dan idd geen radio enzo.

Uitspelen is zeker het plan, alsmede proefrit doen. Aangezien ik voor een Yaris toch ook langs de toyota dealer moet is dit niet zo raar om te doen. C1 blijft wel gewoon goedkoper
pi_70831647
quote:
Klaar. Als ik met een auto van 6000 euro een probleem met de motor/koppeling of iets dergelijks krijg ben ik zwaar de lul. Dat risico wil ik liever niet lopen en zeker niet voor een auto die bekend staat als niet zo degelijk.
Dan vallen alle auto's van cat A gewoon af.

Hyundai, Toyota en Daihatsu zijn de enige merken die nog echt degelijk auto's maken. De rest is inderdaad TROEP en kun je beter nieuw kopen.

Wellicht zijn dit soort kleine auto's wel allemaal van een soort wegwerp kwaliteit en kun je inderdaad beter nieuw kopen.
.
pi_70832206
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:54 schreef Fer het volgende:

Dan vallen alle auto's van cat A gewoon af.

Hyundai, Toyota en Daihatsu zijn de enige merken die nog echt degelijk auto's maken. De rest is inderdaad TROEP en kun je beter nieuw kopen.

Wellicht zijn dit soort kleine auto's wel allemaal van een soort wegwerp kwaliteit en kun je inderdaad beter nieuw kopen.


Nee, want in Cat A, ben ik bereid om tot 4500 euro ofzo wat te kopen, dan hou ik dus met dat budget van 7600 euro een hele hoop meer geld over voor eventuele reparaties ruim 3000 ofzo, dat moet toch lukken om er dan 3 jaar mee te rijden. Wel lezen wat het budget is!

Wat betreft nieuwere auto's... ach, er gaat bij elk merk en type weleens wat mis. Sommige types staan als erg onbetrouwbaar te boek, dus die wil ik natuurlijk niet

VW Polo staat gewoon te boek als een goede auto waar je zeker 300.000 km's mee kan maken, Toyota Yaris ook. Ik zie niet in waarom dit slechte keuzes zouden zijn. Ze zijn weliswaar wat groter en iets duurder qua onderhoud dan een nieuwe C1 (C02 zuinig, kleiner etc.), maar ik vind het op zich een goede optie.

Opties A biedt een comfortabelere ruimere auto, die wat ouder is, en waarmee ik risico loop dat ik flink wat moet bijleggen aan reparaties. Als ik een degelijke auto koop, zit ik waarschijnlijk met die 21.000 km die ik in 3 jaar wil gaan rijden wel goed. Zo niet, dan is er budget voor reparaties. Gaat alles goed, dan kan ik een keer extra op vakantie

Optie B biedt een kleine, veilige auto, waarbij er geen risico is op reparatiekosten en ik wat bespaar op onderhoudskosten en op wegenbelasting.

Gezien wat ik ga rijden (weinig) en waar (stad en af en toe kort snelweg) lijken beide opties me wel ok.
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:08:24 #62
256264 Koptelefoon
Frisian Communist!
pi_70832224
Ik zou gewoon een klein japannertje aanschaffen, zijn niet zo duur en zijn betrouwbaar. Als je er een hebt van een paar jaar oud dan is de kop eraf en zijn ze lekker ingereden. Hier thuis staan altijd auto's van minimaal 3 jaar oud en ongeveer een ton op de teller, nooit problemen mee oid.

Succes met je zoektocht
Have a nice life!
pi_70832369
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:08 schreef Koptelefoon het volgende:
Ik zou gewoon een klein japannertje aanschaffen, zijn niet zo duur en zijn betrouwbaar. Als je er een hebt van een paar jaar oud dan is de kop eraf en zijn ze lekker ingereden. Hier thuis staan altijd auto's van minimaal 3 jaar oud en ongeveer een ton op de teller, nooit problemen mee oid.

Succes met je zoektocht
Er is mij juist verteld dat de kleine japanners veel onderhoudskosten hebben, alhoewel je dat met een auto van 1 jaar oud natuurlijk niet verwacht De echt kleine klasse auto's wil ik liever niet, aangezien je daar niet echt veilig mee op de snelweg kan rijden. Diahatsu Cuore wordt dan afgeraden en ik zie ze trouwens ook nooit op de snelweg.

Mocht je nog een bepaald merk/type in gedachten hebben dan wil ik hem best googlen en kijken of het een goede optie is voor mij.
pi_70832479
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:49 schreef sig000 het volgende:
Een nieuwe Renault Twingo kost ongeveer hetzelfde dan een C1 en is een stuk groter en meer auto.
http://www.actieauto.nl/actieauto.php?id=1820
pi_70832834
quote:
Ik zie het. Niet gezien dat Renault Twingo dan ¤ 7.695,- zou zijn en met metallic lak wordt het 8449 euro (Slooppremie heb ik immers niet, dus dan is het alleen zomerkorting). Renault Twingo had ik eigenlijk afgekeurd vanwege het feit dat er zoveel rumoer omheen is. Je hoort mensen die er nooit problemen mee hebben, maar ook mensen die er telkens mee bij de garage staan. Bovendien is hij ook duurder in wegenbelasting (75 euro p/kwartaal) en verzekering heb ik nog niet naar gekeken. Hoe is het met de nieuwste renault twingo's?
pi_70833600
Mijn dochter heeft voor ongeveer dezelfde keuze gestaan een 2e handse Yaris of een nieuwe Aygo.
Uiteindelijk is ze bij een Twingo terechtgekomen.
- Yaris is 2e hands veels te duur.
- Een kale C1/Aygo is echt kaal.
- Twingo was na wat onderhandelen het goedkoopst en is redelijk compleet.

Na proefritten was deze ruimer, rijdt prettiger en is veel meer geschikt voor de snelweg.
Kwaliteit is prima in orde, staat op het oude Clio onderstel.
Heeft er nu 10.000 km opzitten in half jaar en nog geen enkel rammeltje.
pi_70833878
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:45 schreef sig000 het volgende:
Mijn dochter heeft voor ongeveer dezelfde keuze gestaan een 2e handse Yaris of een nieuwe Aygo.
Uiteindelijk is ze bij een Twingo terechtgekomen.
- Yaris is 2e hands veels te duur.
- Een kale C1/Aygo is echt kaal.
- Twingo was na wat onderhandelen het goedkoopst en is redelijk compleet.

Na proefritten was deze ruimer, rijdt prettiger en is veel meer geschikt voor de snelweg.
Kwaliteit is prima in orde, staat op het oude Clio onderstel.
Heeft er nu 10.000 km opzitten in half jaar en nog geen enkel rammeltje.
Was het dan niet handiger om een Renault Twingo van een jaar of 5 oud te kopen met 50.000 ofzo op de teller? Dat lijkt me op zich wel een betere optie voor mij. Die kun je al voor rond de 4500 vinden als je goed zoekt. Als hij degelijk is dan kun je daar toch prima nog van genieten als je 7.000 km per jaar gaat rijden? Bovendien heb je er nog 6 maanden BOVAG garantie op ook. En ik zie op sommige zelfs nog merkdealer garantie van 12 of 24 maanden... dat is zeker wel aantrekkelijk.
pi_70834092
Is het handig om een oude wagen voor max 100 eu te kopen ofzo en gebruik te maken van die sloop-korting? Of hebben ze dat afgevangen in de voorwaarden?
Calm down, please!
pi_70834158
Hoe het met de kwaliteit van het oude model Twingo is, weet ik niet.
Dat is op het motortje na een compleet andere auto.
Dit nieuwe model is er pas vanaf 2007.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2009 00:03:46 ]
pi_70834186
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 00:00 schreef Googolplexian het volgende:
Is het handig om een oude wagen voor max 100 eu te kopen ofzo en gebruik te maken van die sloop-korting? Of hebben ze dat afgevangen in de voorwaarden?
Afgevangen. De auto moet dan al voor maart op je naam staan. Toen had ik nog geen rijbewijs etc. dus toen heb ik daar verder niets mee gedaan. Ik zou ook nog iemand met een oude auto hem kunnen laten kopen om hem dan weer door te verkopen aan mij en dan de korting delen, maar eerlijk gezegd lijkt me dit vrij lastig. (Ik ken wel iemand met een oud brik, maar weet niet of hij hem wil laten slopen, hij heeft er namelijk 3! )
pi_70834198
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 00:00 schreef Googolplexian het volgende:
Is het handig om een oude wagen voor max 100 eu te kopen ofzo en gebruik te maken van die sloop-korting? Of hebben ze dat afgevangen in de voorwaarden?
Is afgevangen, moet een minimale tijd op naam staan.
pi_70834491
Ik heb een jaar mijn rijbewijs, enkel in "slagschepen" (middenklassers) gereden, nooit geen deukjes gehad. Ja, soms sta ik misschien wel een beetje voor schut omdat ik bij het achteruit inparkeren het toch even opnieuw probeer, maar dat interesseert me niets.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 00:38:57 #73
182073 invine
blablabla etc.
pi_70834860
Ik snap niet hoe je bij het idee komt dat kleine nieuwe auto's veiliger zijn? Die dingen hebben vaak weinig kreukelzone en ja ze beschikken dan wel over een airbag maar daar blijft het dan ook bij. En een jong gebruikte auto is tenminste de kop af en vaak heb je, als je deze bij een dealer koopt, vaak nog garantie ook (wel opletten op wat voor een garantie natuurlijk).

Ik zeg kijk voor een goede jap of Koreaan in je budget van 3500-4500 euro en houd eventueel de rest van je budget (tot 7600) apart voor reparaties. Ook al heb ik bij toyota vaker gezien dat ze gewoon door blijven rijden zonder enige vorm van onderhoud.

En sowieso stel je neemt een keer mensen mee in je auto of je moet is wat vervoeren, dan is een polo of in ieder geval iets groters dan een c1 een veel betere keuze.

Maar het schijnt dat je je keuze wel redelijk gemaakt hebt.
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 00:18 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb een jaar mijn rijbewijs, enkel in "slagschepen" (middenklassers) gereden, nooit geen deukjes gehad. Ja, soms sta ik misschien wel een beetje voor schut omdat ik bij het achteruit inparkeren het toch even opnieuw probeer, maar dat interesseert me niets.
Dat inparkeren gaat toch niet bij iedereen altijd goed, ik rijd voor mijn werk ook de grotere auto's en ik zet ze ook niet 10/10 keer in één keer strak in het vak. Maar daar gaat het hier niet om geloof ik
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_70835110
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 00:38 schreef invine het volgende:


Ik zeg kijk voor een goede jap of Koreaan in je budget van 3500-4500 euro en houd eventueel de rest van je budget (tot 7600) apart voor reparaties. Ook al heb ik bij toyota vaker gezien dat ze gewoon door blijven rijden zonder enige vorm van onderhoud.


Je kunt er geluk met hebben maar ook veel pech omdat je niet weet hoe er met de auto omgegaan is.
Een nieuwe kleine auto schrijft relatief erg weinig af.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2009 00:52:50 ]
  vrijdag 10 juli 2009 @ 00:57:39 #75
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_70835203
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 18:57 schreef kahlie het volgende:

[..]

Links in de omgeving van Den Haag, Rotterdam, Delft wat betreft een jongere auto voor 3500 euro, bij een dealer?
Geen jonge occasion, wel een nieuwe Twingo 1.2 8V AHZ ECO2 Acces voor ¤ 5.995,= in Delft.

Die prijs is dan wel incl. de slooppremie, maar de slooppremie is max. ¤ 1.000,= dus dan blijf je onder je C1 budget.
Persoonlijk vind ik het drie keer niks, maar dat vind ik sowieso van het segment waar je in zoekt, en gezien dat segment vrij waardevast is lijkt het me weggegooid geld om zo'n klein gebakje van 10 jaar oud voor ¤ 3.500,= te kopen, dan liever een nieuwe en er een jaar of 7 mee rijden.
Losing it
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')