quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:20 schreef McLaura het volgende:
[..]
Op zich wel grappig, je hoort mensen overal maar mutsen dat baby's aaaaaaaaaltijd te laat komen. Die moeten nodig hier komen posten, het werkt aanstekelijk misschien
Als mijn vliezen breken moet ik direct komen, en als ik serieuze weeën krijg ook. Dan wordt ter plekke gekeken of een ks nog 'zin heeft'. Ik weet niet wat ik ervan moet denken en denk er dus maar niet teveel over na. De reden van de ks is geen grap voor mij, maar voor Sjakie maakt het dan weer niks uit. Ik zie het wel......quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:24 schreef amaranta het volgende:
Ik zei dus
Hoe gaat dat nu dan verder? Als je straks meer cm ontsluiting hebt...
Moet je dan gewoon melden en krijg je dan alsnog een keizersnede of moet je wachten op de geplande datum???
www.meridiaan.nl is hun website geloof ik. Had wel een vervangster vandaag, maar ze heeft gewoon al wat dingen in de computer gezet.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:27 schreef Linda2205 het volgende:
Mag ik vragen waarom je een KS krijgt Laura, of wil je dat niet kwijt?
En Troel, welke huisarts heb jij? Fijn dat je gelijk mocht blijven in ieder geval!
Jawel. Vanwege sexueel misbruik waarvan bij de laatste keer is geprobeerd 'echt sex' te hebben, dus binnendringen zeg maar. Ik heb daaraan overgehouden dat ik absoluut geen initiatief van mijn man kan hebben, of ik moet wel boterverliefd zijn (quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:27 schreef Linda2205 het volgende:
Mag ik vragen waarom je een KS krijgt Laura, of wil je dat niet kwijt?
En Troel, welke huisarts heb jij?
Zie je het voor jequote:Op donderdag 9 juli 2009 13:27 schreef WupWup het volgende:
Ik neem aan dat ze Sjakie dan eerder halen en McLaura niet nog anderhalve week met haar benen bij elkaar hoeft te zitten![]()
Nou, ik dacht eigenlijk voor volgende week een afspraak te kunnen maken, zo veel haast had het nietquote:Op donderdag 9 juli 2009 13:30 schreef amaranta het volgende:
Wel fijn dat je meteen kon blijven Troel. Is het een kleine praktijk? Bij mijn huidige HA kan ook meestal direct terecht. Bij de vorige vaak pas 1 dag later.
(hangt natuurlijk ook af waar je de afspraak voor maakt)
Dat zei de arts-ass vanmorgen ookquote:Op donderdag 9 juli 2009 13:32 schreef innepin het volgende:
Laura, FTA, 9-7-9 is wel een mooie datum hoor
Jemig, zeker heftig.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:30 schreef McLaura het volgende:
[..]
Jawel. Vanwege sexueel misbruik waarvan bij de laatste keer is geprobeerd 'echt sex' te hebben, dus binnendringen zeg maar. Ik heb daaraan overgehouden dat ik absoluut geen initiatief van mijn man kan hebben, of ik moet wel boterverliefd zijn () en het heeft sowieso jaren geduurd voordat ik ontspannen van mijn man kon genieten zeg maar. Vandaar dat zowel de gyn als wijzelf het beter vonden als mijn vagina gespaard blijft van bevallingsleed.
Ja, heftig, ik weet het, en ik wilde er lang niet over praten, maar niet IK moet me schamen, maar mijn neef.
Allereerst, inderdaad hoef jij je absoluut nergens voor te schamen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:30 schreef McLaura het volgende:
[..]
Jawel. Vanwege sexueel misbruik waarvan bij de laatste keer is geprobeerd 'echt sex' te hebben, dus binnendringen zeg maar. Ik heb daaraan overgehouden dat ik absoluut geen initiatief van mijn man kan hebben, of ik moet wel boterverliefd zijn () en het heeft sowieso jaren geduurd voordat ik ontspannen van mijn man kon genieten zeg maar. Vandaar dat zowel de gyn als wijzelf het beter vonden als mijn vagina gespaard blijft van bevallingsleed.
Ja, heftig, ik weet het, en ik wilde er lang niet over praten, maar niet IK moet me schamen, maar mijn neef.
Zal ik anders de topictitel even veranderen in 'bevallende en meldplichtontrouwemeidenbende?'quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:37 schreef Urla het volgende:
Heb ik ook nog niet gezien vandaag, maar ik begreep dat zij zich niet altijd aan de meldplicht houd of ze ligt misschien ook wel stiekem te bevallen.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:38 schreef McLaura het volgende:
[..]
Zal ik anders de topictitel even veranderen in 'bevallende en meldplichtontrouwemeidenbende?'
quote:
Klopt hoor, 'wij' denken dat het onze schuld is, en dat we het er zelf naar gemaakt hebben etc. Daarom komen zoveel daders er ook mee weg......quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:41 schreef Stiemie het volgende:
McLaura ik bedoelde ook zeker niet dat jij je ervoor moest schamen hoor. Al had ik wel begrepen dat veel slachtoffers van seksueel geweld dat zeer onterecht wel doen.
Daar hoeven we inderdaad niet rouwig om te zijn. Wat eenquote:Op donderdag 9 juli 2009 13:47 schreef McLaura het volgende:
[..]
Klopt hoor, 'wij' denken dat het onze schuld is, en dat we het er zelf naar gemaakt hebben etc. Daarom komen zoveel daders er ook mee weg......
Mijn zusje is ook slachtoffer van neef in kwestie (en wie mij kent, jammer dan , ik heb maar 1 neef inderdaad) en hij heeft mijn nichtjes ook geprobeerd hoorde ik jaren later. Mijn zusje heeft het pas verteld aan mijn ouders toen ze een jaar of 13 was (en ik 17 of 18 geloof ik).
Maar goed, neef kan geen kinderen maken, is steriel. Wat jammer nou (NOT).
Ik snap het ook niet.... totaal niet..... En het is zo ontzettend veel mensen overkomen en gebeurt nog dagelijks. Ik snap er niks van.....quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:45 schreef sindell het volgende:
En jullie posten sneller dan ik kan reageren....
Wat een verhaal McLauraSoms vraag ik me echt af wat andere mensen bezielt om iemand zoiets aan te doen.
Hou het maar bij dat we 'degene die alles onder controle heeft' dankbaar mogen zijn dat hij geen kinderen kan maken.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:52 schreef Troel het volgende:
(en ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen Laura, dus ik zeg maar niets, ik kan alleen maar heel foute dingen over je neef bedenken namelijk)
Dat risico is me te groot. Bovendien, dan heb ik al twee heel lieve kindjes (ervan uitgaande dat alles goed gaat natuurlijk). Dat zou betekenen dat ik vijf jaar lang met condooms, zaaddodende pasta, alle ongein bezig moet en dat zie ik echt niet zittenquote:Op donderdag 9 juli 2009 13:55 schreef Kersjes het volgende:
McLaura![]()
Maar Troel, je bent nog zo jong! Zit er niet een heel klein kansje in dat je over 'n jaar of 5 weer zou willen, en dat je lichaam dan wat beter bestand zal zijn tegen een zwangerschap?
Collega die gaat over het ziekmelden zie ik vanavond (gaan uiteten met een paar collega's) dus zal haar er dan wel even over aanspreken.
Het heeft heel erg lang geduurd, maar ik ben ver gekomen.... en dat heeft mij (maar ook mijn man) veel moeite en geduld gekost. En ik heb gewoon een hele lieve, betrouwbare, rustige man, dat had ik niet beter kunnen treffen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:55 schreef Urla het volgende:
McLaura je gaat er goed mee om hoor.
En veel erover kunnen praten lucht misschien alleen maar op.
Het heeft zo'n grote stempel op je leven gedrukt waar je nu nog de consequenties van ondervind.
Echt respect hoor hoe jij je erdoorheen kunt slaan.
Dat wilde ik ook optioneren. Daarnaast is er bij de man nog een eventuele mogelijkheid om het ongedaan te maken (tenminste, dat was bij de kerel uit Babyboom zo (Vivi's grote vriendquote:Op donderdag 9 juli 2009 14:01 schreef Urla het volgende:
Ik heb Tan ook al een tijdje gemist.
Kersjes. Fijn dat je vanaaf al wat uitsluitsel kan krijgen en veel plezier bij het etentje.
Troel. Klinkt wel erg definitief hoor steralisatie.
Voor Hubbie is het minder ingrijpend en evt makkelijker te herstellen, misschien ook een optie?
Zo ver ben ik nog niet, dus ik denk dat je het alleen moet gaan doen vandaag! Heel veel succes!quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:05 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Laura gaan we voor een datum tweeling? Het is inderdaad wel een mooie datum innepin! Mijn moeder zei al dat ik moest opschieten.
De weeen komen nu om de 4 minuten en de vk komt zo even langs.
Ik denk het wel, die had Maud (dochtertje van mijn beste vriendin) ook, inmiddels 4 jaar en een maand geleden.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:15 schreef WupWup het volgende:
Dat zal wel over de groep-B-streptococ gaan Stiemie. Die had Kersjes toch ook?
quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:05 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Laura gaan we voor een datum tweeling? Het is inderdaad wel een mooie datum innepin! Mijn moeder zei al dat ik moest opschieten.
De weeen komen nu om de 4 minuten en de vk komt zo even langs.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:20 schreef McLaura het volgende:
[..]
Op zich wel grappig, je hoort mensen overal maar mutsen dat baby's aaaaaaaaaltijd te laat komen. Die moeten nodig hier komen posten, het werkt aanstekelijk misschien
Natuurlijk is dat schrikken, maar ik heb een stralend voorbeeld voor je van een GBS-baby, even achter een spoiler omdat ze hier niet 'hoort'quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:18 schreef Stiemie het volgende:
Oei daar was ik al bang voor dat het om die groep B streptokok (GBS) gingNou ja maar hopen dat ze volgende week donderdag goed nieuws voor me hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
Ik weet natuurlijk niet wat het probleem is alleen dat ik dat zelf ook keihard riep 13 jaar geleden en ook ivm erfelijkheid enzo, maar een mens verandered met de jaren en de medische wetenschap gaat ook voorruit.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:09 schreef Troel het volgende:
Ja, maar waarom zou ik het willen omkeren? Het is mijn lichaam wat het probleem geeft, dus om dan Bert daarmee op te zadelen. En nou ben ik helemaal voor huwelijkse trouw hoor, maar mochten we ooit uit elkaar gaan, dan zal ik alsnog geen kinderen meer willen en Bert misschien wel. Het probleem ligt gewoon bij mij, daarom ook gewoon bij mij de knoopjes
Maar dat kan ik ook nietquote:Op donderdag 9 juli 2009 14:26 schreef Chan het volgende:
[..]
Maar dat komt gewoon omdat je je niet aan je meldplicht houdt
Ok, dat wist ik dan weer niet omdat ik alleen Maud als voorbeeld heb. Maud was trouwens ook niet erg ziek, het was gewoon allemaal preventief.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:32 schreef Kersjes het volgende:
McLaura, niet alle GBS-baby's moeten zelf ook aan de ab!
Vaak is via het infuus van de mama ook al voldoende. En uiteindelijk wordt maar een klein perecentage van de besmette baby's (ernstig) ziek en worden ze goed in de gaten gehouden door zowel het zh als de kraam. Een verpleegkundige in de VU die ik sprak heeft in 5 jaar tijd op de afdeling verloskunde nog nooit zelf meegemaakt dat er ernstige complicaties optraden bij een GBS-baby. Maar goed opletten om de eerste maanden eventuele signalen op te pikken is wel erg belangrijk
Sjakie wil gewoon een mooie datum. Maar dan mag hij nu wel even meer aanstalten gaan maken. Zolang ik hier nog rustig met laptop aan de eettafel zit, valt het vast allemaal meequote:Op donderdag 9 juli 2009 14:33 schreef Nijna het volgende:
McLaura, rommeldebommel. Ben benieuwd of je je datum gaat halen... of dat Sjakie gewoon besluit eerder buiten te komen spelen... Hij vind gewoon die datum niet mooi denk ik...
Heftig verhaal, maar het lijkt me wel prettig dat ze zo met je meedenken in het ziekenhuis. Enne Sjakie, rustig aan he!
Ik heb niks beters te doenquote:Op donderdag 9 juli 2009 14:37 schreef Sorbootje het volgende:
En ik wil nog evenzeggen tegen jullie allemaal, want ik heb maar anderhalf uur ofzo hard gewerkt en toen die vlaag van verstandsverbijstering weer over was hadden jullie alweer een half topic volgekletst.
Ik zit ook de hele dag op FOK als ik aan het werk ben, lees niet de hele dag door even actief mee maar ik heb toch weinig te doen. En nu is mijn bazin op vakantie en heb ik helemaal komkommertijd. Het is zo erg dat ik maar vast een compleet jaar heb ingebonden, in dozen heb opgeruimd en voor het komende jaar allemaal nieuwe files heb aangemaakt. Mijn bazin kan straks wanneer ik met verlof ga gewoon achter over hangen als het jaar op zijn eind loopt want alles is dan al in kannen en kruiken.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:40 schreef Kersjes het volgende:
Sorbootje, wat voor werk doe je? Klinkt lekker relaxt in ieder geval
omdattie niet wil helpen??? SANCTIES!quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:50 schreef Linda2205 het volgende:
Zal ik jullie eens wat vertellen?
29+6 weken zwanger zijn gaat niet goed samen met je willen scheren denk: huilsessies in bad en boos zijn opomdattie niet wil helpen
30+0 weken zwanger zijn gaan niet goed samen met het willen lakken van je teennagels denk: buik in de verdrukking en puffen en steunen
En dan vooral: Ja maar jij houhoud niet van mijhij, want anders had je wel aangeboden te helluhupuhuhuhquote:Op donderdag 9 juli 2009 14:53 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
omdattie niet wil helpen??? SANCTIES!
Ja erg hah?! Gympen aantrekken gaat hier al net zo zuchtend en steunend. En lief dan steeds: ga dan zitten! "Nee, ik ben geen oma, ik kan best staan"quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:00 schreef Kersjes het volgende:
Linda, ik zied het al helemaal voor me! Wat een gestuntel soms met die buik. Ik ben al lang blij dat het lekker weer is en ik zomerschoentjes aankan, sokken aantrekken is namelijk ook al zo'n leuke uitdaging.
Ik denk dattie dan alleen maar meer van me houd. Hij rookt shag...dus hij gaat er vast sigaretten van draaien...quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:02 schreef Troel het volgende:
Koop een pakje shag, plak dat op je schaamheuvel, koop een leuke bh en paradeer voor zijn neus met alleen die bh aan en kijk heel gemeen als hij commentaar heeft op je shagheuvel
quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:03 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ik denk dattie dan alleen maar meer van me houd. Hij rookt shag...dus hij gaat er vast sigaretten van draaien...
Gympenquote:Op donderdag 9 juli 2009 15:01 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ja erg hah?! Gympen aantrekken gaat hier al net zo zuchtend en steunend. En lief dan steeds: ga dan zitten! "Nee, ik ben geen oma, ik kan best staan"![]()
*hijghijgpufsteun*
quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Is een keer wat anders dan Monica's sigaar
Het kon me echt geen fluit schelen toen bij Ruben. Die mensen aan je bed snappen ook wel dat je zelf niet meer overal bij kanquote:Op donderdag 9 juli 2009 15:05 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
![]()
Maar ik wil toch tzt ook wel een beetje toonbaar in het ziekenhuis liggen...Geen idee hoe ik dat over 10 weken nog voor elkaar krijg
quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:50 schreef Linda2205 het volgende:
Zal ik jullie eens wat vertellen?
29+6 weken zwanger zijn gaat niet goed samen met je willen scheren denk: huilsessies in bad en boos zijn opomdattie niet wil helpen
30+0 weken zwanger zijn gaan niet goed samen met het willen lakken van je teennagels denk: buik in de verdrukking en puffen en steunen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |